Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is in Austin uitgelegd waarom het 5 was. Ik vind persoonlijk alleen 10 seconden voor het incident in T4 echt lachwekkend. Daar lijken me ook wel dezelfde verzachtende omstandigheden te gelden omdat Norris door de baan af te steken de plek gewoon krijgt waar hij recht op denkt te hebben. Waarom dan 10 (!) seconden geven. Temeer daar je voor het incident enkele bochten later sowieso al 10 seconden geeft.
Dan zijn ze bij Viaplay doorgaans realistischer. Nu ook in eerste instantie op de hand van Max, om vervolgens tot realistische conclusies te komen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
F1TV was echt om te janken vandaag ook. Bij iedere gevecht na die van Max roepen dat het nu wel eerlijk verliep. Hadden allemaal broek op enkels niet normaal ....
Stroll krijgt sowieso zelden straf voor z'n divebombs, altijd degenen die hij aanvalt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.
Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.
Het klopt van geen kant meer.
Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Wat is insane grip?quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nog ff over die save van Charles
Was natuurlijk bizar knap, maar ook weer een bewijs van hoeveel insane grip een F1 auto heeft. Wisten we natuurlijk al, maar ook mooi om te bewijs zien als een auto niet op, maar naast de baan zit.
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’
Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij?
Dat zie je correct.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’
Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij?
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen.
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.
Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.
Het klopt van geen kant meer.
Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Dat niet Max maar Norris vorige week een straf kreeg is omdat in de Driving Standard Guidelines niet staat dat de verdediger op de baan moet blijven als die voor ligt bij de apex.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
...
Over welke bocht heb je het nu?quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
als je ziet dat Norris zelf de bocht ook niet had kunnen halen.
T4quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over welke bocht heb je het nu?
Heb je de onboard gezien?quote:
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.quote:
quote:The Stewards believe that the maneuver was done
in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the
maneuver on the track had he not been forced off the track by Verstappen
Dat is hun taak. Horner deed hetzelfde met Toto/Mercedes en nu ook. Horner verpakt het alleen veel beter.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen.
‘Max is een groot coureur, die heeft dit niet nodig’. Dat soort onzin waarmee je direct impliceert dat je zelf wel netjes bent en bovendien boven de partijen staat, terwijl je in feite alleen probeert de media, het publiek en nog erger de scheidsrechter probeert te beïnvloeden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.
Daarna na de race is het opeens het liefste jongetje van de klas. Goed afgekeken van Lewis hoe het moet en hoe je de al op Briste handen zijnde media moet en kan bespelen. Men roept altijd hoe kut RB is en hoe vals ze kunnen spelen, maar als ik Horner was geweest had ik het nog veel vuiler gespeelt als je ziet hoe McLaren het aanpakt.
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.
Als je wheel to wheel racing wilt zien zijn dit nu precies die acties waarbij men toch echt geacht moet worden ruimte te laten voor de ander, en dat is met die idiote apex regel natuurlijk totaal niet aan de orde.
De Max Verstappen fanclub, ik had geen andere mening verwacht daar.quote:
En Max z’n straf komt ook weer door de Britse mediaquote:Op maandag 28 oktober 2024 08:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh nu Lando de nieuwe concurrent is van Max gaat hij hetzelfde pad op als Lewis.
Sterkte lieve Lando.
Gezelligquote:Op maandag 28 oktober 2024 08:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.
Colapinto kreeg gisteren ook 10 seconden aan de broek. Na alle (terechte) heisa van vorige week zal men het doel hebben gesteld het dan maar wat harder te bestraffen. En dat is gebeurd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.
Denk ook dat de stewards door hele mediacircus behoorlijk worden beïnvloed, want McLaren en de Britten hebben er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat Max in een kwaad daglicht kwam te staan (en blijft staan). Luister voor de gein even naar F1TV. Zij hebben bijv. zonder gekheid iedere 2-3 ronden weer uitgehaald richting Max. Bijna bij iedere gevecht genoemd hoe kut Max is en hoe geweldig de rest is met wheel to wheel racen etc en dat is dan zogenaamd "onpartijdig" vs een Sky.
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je de onboard gezien?
Daaruit blijkt dat die de bocht al had gehaald maar alsnog moest uitwijken voor Max.
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |