abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215375782
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Alleen dat willen de regerende partijen zeker niet…
Als er een compleet pakket komt met meer AZC-capaciteit, integratie-inzet en begeleiding naar werk vind ik het niet eens zo gek. Maar zo’n pakket gaat er echt niet komen…
Oke, dat ben ik ook wel met je eens, de huidige aanpak mist samenhang. De politiek lijkt niet bereid het probleem echt op te willen lossen. Het is dus allemaal volstrekte verkwisting van tijd, geld en arbeid. Ik vind het desalniettemin legitiem als eenvoudige burgers boos worden als statushouders voorrang krijgen op een sociale huurwoning. In mijn woonplaats is de wachtlijst voor een sociale huurwoning 10 tot 11 jaar, dat is 1/8ste van een mensenleven. Politici die dat cultiveren voor eigen electoraal gewin (PVV, VVD, BBB) vind ik echt miserabele personen. Het is om moedeloos van te worden…
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:04:28 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215376262
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 18:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb het flauwe vermoeden dat er nog helemaal geen letter van deze "dragende motivering" op papier stond.
Dit dus.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215376676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Dus van Schoof zijn 'dit jaar nog' neemt zij nu al weer afstand...
Sowieso gaat het niet lukken om dit jaar nog de bijbehorende wetgeving door te voeren :+.
pi_215378098
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso gaat het niet lukken om dit jaar nog de bijbehorende wetgeving door te voeren :+.
Een intrekkingswet schrijven is niet zo moeilijk, dus dat zou nog wel lukken. Maar NSC wil dus de spreidingswet nog helemaal niet intrekken, op de dag van de deal trekken ze zich dus al weer terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215378534
Bestaanszekerheid en degelijk bestuur waren de speerpunten.

Op dat laatste hadden ze echt wel iets kunnen betekenen, betrouwbare overheid en wat langere termijn denken dat 4 jaar.

Alleen lijken ze nu vooral de meest onbetrouwbare coalitie partij.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:32:50 #192
5428 crew  miss_sly
pi_215378630
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Dus van Schoof zijn 'dit jaar nog' neemt zij nu al weer afstand...
Ik vond dat ze van een heleboel al wel afstand nam. Het klonk allemaal onzeker, hakkelend, alsof ze door bepaalde vragen pas na ging denken over de implicaties van de afspraken. En of er ook maar een Syriër uitgezet gaat worden, is maar de vraag als je haar hoort.

Ik had eigenlijk al een snerende tweet van Wilders verwacht over wat ze bij Cafe Kockelmans te berde bracht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215378651
twitter

@Klopkoek
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:41:47 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215378692
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond dat ze van een heleboel al wel afstand nam. Het klonk allemaal onzeker, hakkelend, alsof ze door bepaalde vragen pas na ging denken over de implicaties van de afspraken. En of er ook maar een Syriër uitgezet gaat worden, is maar de vraag als je haar hoort.

Ik had eigenlijk al een snerende tweet van Wilders verwacht over wat ze bij Cafe Kockelmans te berde bracht.
Ze weet zelf dondersgoed dat er helemaal niemand naar Syrië wordt gestuurd en dat ook andere maatregelen zullen sneuvelen bij de rechter . Maar door die verantwoordelijkheid in de rechtszaal neer te leggen is NSC net zo staatsrechtelijk vandalistisch bezig als die andere partijen en dat terwijl het pretendeert zo zuiver op de graat te zijn. Lachwekkend.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:48:50 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215378729
Ook hier weer: de hete aardappel gaat naar de rechter die de echte beslissing moet nemen omdat NSC niet voor z’n eigen principes durft te staan

twitter

En dan kan Wilders vervolgens gaan lopen klagen over linkse vooringenomen rechters etc., zoiets zagen we afgelopen week ook in Italië toen dat Albanië-plan werd afgeschoten. NSC is een waardeloze partij.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215378797
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]. En of er ook maar een Syriër uitgezet gaat worden, is maar de vraag als je haar hoort.

Oh, dat sowieso. Denemarken beschouwt delen van Syrië al vijf jaar als veilig en is nog niet begonnen met uitzetten. Ook dit is weer symboolpolitiek.
pi_215378803
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, dat sowieso. Denemarken beschouwt delen van Syrië al vijf jaar als veilig en is nog niet begonnen met uitzetten. Ook dit is weer symboolpolitiek.
Jup, uit de NRC vandaag:

quote:
Het is de vraag hoeveel asielzoekers daadwerkelijk zullen worden uitgezet. Eikelboom wijst erop dat Denemarken, dat al delen in Syrië veilig heeft verklaard, „nog geen Syriër” heeft kunnen uitzetten. Het heeft namelijk „geen diplomatieke banden” met Syrië. Ook Nederland heeft geen diplomatieke relatie met het Assad-regime.
pi_215378814
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kun je hier ook weer "D66-rechters" de schuld van gaan geven.
pi_215378826
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:06 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Kun je hier ook weer "D66-rechters" de schuld van gaan geven.
Uiteraard. Stel iets onmogelijks voor, wacht tot je wordt teruggefloten en ga dan heel boos worden. Beproefd recept in deze kringen.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:12:48 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215378843
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard. Stel iets onmogelijks voor, wacht tot je wordt teruggefloten en ga dan heel boos worden. Beproefd recept in deze kringen.
In wezen is wat NSC doet even lelijk. Ga akkoord met iets onmogelijks, wacht tot je wordt teruggefloten en zeg dan 'aan ons lag het niet' tegen je coalitiepartner en 'daarom konden we hier wel mee akkoord gaan' tegen je eigen achterban. Hypocriet gedoe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:15:44 #201
236264 crew  capricia
pi_215378862
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In wezen is wat NSC doet even lelijk. Ga akkoord met iets onmogelijks, wacht tot je wordt teruggefloten en zeg dan 'aan ons lag het niet' tegen je coalitiepartner en 'daarom konden we hier wel mee akkoord gaan' tegen je eigen achterban. Hypocriet gedoe.
Geldt voor alle coalitiepartijen. Ook de VVD.
Valt me erg tegen.

En de BBB neem ik niet eens serieus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215378883
quote:

[..]
Het is ook gewoon politiek kortzichtig, omdat je het conflict alleen maar voor je uit schuift. Ik denk dat Omtzigt het erg slim van zichzelf vond dat hij die ‘dragende motivering’ er in had gefietst. Maar je ziet wat er gebeurt, als je daar dan als NSC op gaat leunen krijg je alsnog een politiek conflict.

Van Vroonhoven denkt nu ook weer slim te zijn, door te wijzen op de Raad van State. Maar als die het straks afschieten en NSC vervolgens zegt dat het wetsvoorstel moet worden aangepast, krijg je gewoon hetzelfde politieke conflict weer terug.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:19:10 #203
346939 Janneke141
pi_215378891
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is ook gewoon politiek kortzichtig, omdat je het conflict alleen maar voor je uit schuift. Ik denk dat Omtzigt het erg slim van zichzelf vond dat hij die ‘dragende motivering’ er in had gefietst. Maar je ziet wat er gebeurt, als je daar dan als NSC op gaat leunen krijg je alsnog een politiek conflict.

Van Vroonhoven denkt nu ook weer slim te zijn, door te wijzen op de Raad van State. Maar als die het straks afschieten en NSC vervolgens zegt dat het wetsvoorstel moet worden aangepast, krijg je gewoon hetzelfde politieke conflict weer terug.
Binnen deze coalitie ga je dat conflict dan ook helemaal niet op kunnen lossen. Ze gaan hier nog oeverloos over bakkeleien terwijl alle andere problemen in ons land ondertussen groter worden, en uiteindelijk valt het kabinet er alsnog op.
pi_215378892
quote:

[..]
Zeker, die maken een regering met extreemrechts mogelijk. Dat is nogal lelijk…
pi_215378921
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker, die maken een regering met extreemrechts mogelijk. Dat is nogal lelijk…
On that note..
twitter
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:22:36 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215378923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:35 schreef Nober het volgende:
[ x ]

@:klopkoek
Intimidatie en bedreigingen is de standaard tactiek in extreem-rechtse kringen. Feit is dat Van de Beek nul peer-reviewed artikelen en publicaties op zijn naam heeft en zo een titel alleen al van "Migratiemagneet Nederland" enorm misleidend is. Nederland is gewoon geen migratiemagneet, niet meer dan andere Europese landen. Van de Beek liegt glashard wanneer hij de Verenigde Naties erbij haalt, die gezegd zou hebben dat we in de nabije toekomst verantwoordelijk zijn voor 5 miljard mensen.

Jan van de Beek zijn methoden zijn een black box.

https://sargasso.nl/migra(...)van-jan-van-de-beek/

Ook die Van Charante komt uit de Wynia stal en is vaste troela aan tafel bij Ongehoord Nederland. Zoals al eerder gezegd: extreem rechts betaalt goed. De Cor Verkades van dit landje betalen goed. Er zit goed geld en een agenda daar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215378997
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:22 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
On that note..
[ x ]
Ook vrij stupide inderdaad.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:37:09 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379040
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Dat doen ze inderdaad iedere x.

Uit het interview in de Volkskrant blijkt dat mijn inschatting (en ongetwijfeld ook die van anderen) over haar inbreng tijdens de APB juist was. Dat ze feitelijk zei: die dragende motivering (die stand houdt bij de RvS) kan onmogelijk gevonden worden, dus de noodwetgeving op asiel gaat sowieso niet door.

En kennelijk willen ze die tactiek doortrekken. Ook nu schatten ze weer in dat een hoop afspraken die ze onderhandeld hebben juridisch geen stand gaan houden, maar ze gaan wél akkoord.

Dat is m.i. inderdaad nogal laf. Zogenaamd constructief zijn, maar ondertussen weten dat zaken het nooit gaan halen. En als dat gebeurt de schuld afschuiven. Stap er dan gewoon meteen uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-10-2024 10:45:42 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:44:47 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215379085
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doen ze inderdaad iedere x.

Uit het interview in de Volkskrant blijkt dat mijn inschatting (en ongetwijfeld ook die van anderen) over haar inbreng tijdens de APB juist was. Dat ze feitelijk zei: die dragende motivering (die stand houdt bij de RvS) kan onmogelijk gevonden worden, dus de noodwetgeving op asiel gaat sowieso niet door.

En kennelijk willen ze die tactiek doortrekken. Ook nu schatten ze weer in dat een hoop afspraken die ze onderhandeld hebben juridisch geen stand gaan houden, maar ze gsan wél akkoord.

Dat is m.i. inderdaad nogal laf. Zogenaamd constructief zijn, maar ondertussen weten dat zaken het nooit gaan halen. En als dat gebeurt de schuld afschuiven. Stap er dan gewoon meteen uit.
Een vreemd spelletje tussen zogenaamde coalitiepartners.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:45:09 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379088
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:22 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
On that note..
[ x ]
Ik heb geen X.
Wat gebeurde er dan?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:50:42 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379126
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een vreemd spelletje tussen zogenaamde coalitiepartners.
Overigens ook wel interessant waarom de andere partijen ze ermee weg laten komen. Als wij het zien, zien zij het ook..

Nou kan ik wel iets bedenken (Bijv. VVD wil constructief overkomen voor de achterban + een zondebok kunnen aanwijzen als het onvermijdelijk alsnog klapt), maar ben ook erg benieuwd naar jullie inschatting.
pi_215379127
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb geen X.
Wat gebeurde er dan?
quote:
Belangrijk moment gisteren in het Europees Parlement: hoe een ogenschijnlijk saaie stemming over het budget het parlement op z'n kop zette en het cordon sanitaire, essentieel om extreemrechts buiten te houden, ondermijnt. Met daarin een hoofdrol voor het CDA en NSC. 🧵

Het cordon sanitaire is een afspraak en een uiterst succesvolle strategie om de invloed van extreemrechts te beperken. Je wilt immers niet dat haatdragende politici die de EU van binnenuit kapot willen maken, belangrijke posities binnen het parlement vervullen of beleid bepalen.

Een belangrijk onderdeel van het cordon sanitaire is dat voorstellen ingediend door extreemrechts, niet op inhoud worden beoordeeld, maar ALTIJD weg worden gestemd. Die afspraak is gisteren door de christendemocraten (EVP) geschonden.

Welke partijen onder extreemrechts vallen, verschilt aan wie je het vraagt. Wat ons (Groenen en S&D) betreft is Meloni extreemrechts; wat de EVP betreft niet. Over de AfD zijn we het wél eens: die zitten in een fractie (ESN) die zelfs nog rechtser is dan die van Orbán (Pfe).

Gisteren diende het AfD een amendement in om hekken te financieren aan de EU-buitengrenzen. De EVP (incl BBB, CDA en NSC) steunde dit voorstel. Op zichzelf al vreselijk, maar het wat nog erger maakt, is dat de christendemocraten hiermee voor het eerst het cordon sanitaire breken.

Omdat dit amendement werd aangenomen, werd de gehele resolutie over het budget gelukkig uiteindelijk weggestemd door o.a. de Groenen, liberalen en sociaaldemocraten, maar dit neemt niet weg dat extreemrechts een grote overwinning boekte dankzij de christendemocraten.

Hoe nu verder? Het is hoopgevend dat de andere pro-democratische partijen een front vormen en dat de EVP nu weet dat als het ervoor kiest om met extreemrechts mee te stemmen, het deksel uiteindelijk op de neus krijgt.

De pro-democratische partijen zullen dus moeten blijven samenwerken, en deze misschien zelfs intensiveren. Het laat ook zien hoe belangrijk het is dat GroenLinks-PvdA nu ook in Europa samenwerken om extreemrechts buiten de deur te houden.

Daarnaast moeten we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de christendemocraten het cordon sanitaire weer respecteren. Europa is te belangrijk om aan extreemrechtse, racistische politici over te laten.

zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:52:21 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379138
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[..]

Thanks! ^O^
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:58:15 #214
346939 Janneke141
pi_215379186
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Overigens ook wel interessant waarom de andere partijen ze ermee weg laten komen. Als wij het zien, zien zij het ook..

Nou kan ik wel iets bedenken (Bijv. VVD wil constructief overkomen voor de achterban + een zondebok kunnen aanwijzen als het onvermijdelijk alsnog klapt), maar ben ook erg benieuwd naar jullie inschatting.
De enige die op dit moment beleid maakt is de VVD, want terwijl iedereen over straat rolt kan die partij zijn economisch beleid vrij aardig voortzetten. De BBB wil niet dat het kabinet valt want die hebben het idee dat ze nu heel veel invloed hebben, NSC wil ook niet dat het kabinet valt want dan worden ze gedecimeerd en daarnaast zijn ze het point of no return ook al zo vaak gepasseerd dat nú nog het kabinet laten vallen nergens op zou slaan. De enige die wel wil dat het kabinet valt is Wilders, alleen wil die wel dat iemand anders breekt. Die weet zelf ook wel dat zijn asielplannen tamelijk kansloos zijn op het moment dat ze op de Eerste Kamer, de rechter of de realiteit botsen.

Ik schat zo in dat Omtzigt zelf zijn onderhandelingsresultaat 'noodwet mits onderbouwd' terwijl hij zelf al wist dat die onderbouwing niet zou bestaan, heel slim en heel verdedigbaar vond omdat het puur formalistisch benaderd ook wel kan. Maar als politiek spel, en zo wordt het nu gebruikt, is het van een intense treurigheid en vergroot het het wantrouwen in de politiek alleen maar, terwijl een partij als NSC toch op het tegenovergestelde zou moeten speculeren.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:59:21 #215
346939 Janneke141
pi_215379197
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[..]

Vreemd voorstel ook. Waarom zou je die hekken zelf financieren, dat kan MexicoMarokko toch doen?
pi_215379199
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Intimidatie en bedreigingen is de standaard tactiek in extreem-rechtse kringen. Feit is dat Van de Beek nul peer-reviewed artikelen en publicaties op zijn naam heeft en zo een titel alleen al van "Migratiemagneet Nederland" enorm misleidend is. Nederland is gewoon geen migratiemagneet, niet meer dan andere Europese landen. Van de Beek liegt glashard wanneer hij de Verenigde Naties erbij haalt, die gezegd zou hebben dat we in de nabije toekomst verantwoordelijk zijn voor 5 miljard mensen.

Jan van de Beek zijn methoden zijn een black box.

https://sargasso.nl/migra(...)van-jan-van-de-beek/

Ook die Van Charante komt uit de Wynia stal en is vaste troela aan tafel bij Ongehoord Nederland. Zoals al eerder gezegd: extreem rechts betaalt goed. De Cor Verkades van dit landje betalen goed. Er zit goed geld en een agenda daar.
Het gaat hier niet om intimidatie.
Lucassen en De Haas publiceerden een opiniestuk in de Volkskrant met als doel de bevindingen van de door hun als ‘charlatan’ betitelde Van de Beek onderuit te halen. ‘Maar kijk eens goed naar de cijfers’ was de titel.
Vervolgens blijkt hun stuk een nogal opzichtige rekenfout te bevatten. Daarnaast beschuldigen ze Van de Beek van het negeren van de goede schoolprestaties van Iraanse en Afghaanse kinderen, terwijl hij deze in zijn boek en in diverse interviews expliciet benoemd heeft. En ze beweren ook dat er geen uitsplitsing van criminele asielzoekers naar herkomstland bestaat, terwijl Volkskrant (!) journalist Kustaw Bessems deze in twee muisklikken tevoorschijn wist te toveren (en deze gegevens ook in het boek van Van de Beek staan).
Inhoudelijk een zeer teleurstellend artikel dus, van twee universitaire wetenschappers nota bene.

Het is natuurlijk niet zo handig om kritiek te leveren op iemands boek als je het overduidelijk niet gelezen hebt. En als je deze persoon dan ook nog voor charlatan uitmaakt, kun je maar beter zorgen dat je zelf je feiten op orde hebt.

Lucassen zal ongetwijfeld minder aangename berichten hebben ontvangen op X (en dat is nooit goed te praten), maar wie hem al een tijdje volgt weet dat hij zelden of nooit inhoudelijk reageert op beleefde kritische vragen. En ook nu weer kruipt hij weg in plaats van een inhoudelijke reactie te geven. Zo is het wel heel gemakkelijk om ‘deskundige’ te zijn.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:02:05 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215379227
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

VVD heeft het 'als twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen' geperfectioneerd en weet in elke coalitie de minste politieke averij op te lopen. Niks nieuws onder de zon, volgens mij.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')