En ja, de woordvoerder is van de VVD, ik zie gebeuren dat de VVD in de Eerste Kamer weer liever naar de VNG en de burgemeesters dan naar Yeşilgöz luistert.quote:Over de uitwerking is Boumans uitgesproken: ‘Deze maatregelen gaan niets opleveren. Niet voor vluchtelingen, maar ook niet voor inwoners die bezorgd zijn over migratie.’
Natuurlijk worden ze dat. Waar moeten ze anders blijven? Een AZC is voor mensen die nog in de procedure zitten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het hele punt is dat statushouders op de voorrang lijst worden geplaatst.
In mijn ogen is het positief dat deze voorrang vervalt.
Daar ben ik het wel mee eens. Gewoon in de rij aansluiten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het hele punt is dat statushouders op de voorrang lijst worden geplaatst.
In mijn ogen is het positief dat deze voorrang vervalt.
Waar moeten ze in de tussentijd blijven dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Gewoon in de rij aansluiten.
In de rij van daklozen die voorrang krijgen? Daar staan ze al, de daklozen met de Nederlandse nationaliteit hebben zelfs nog voorrang op hen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Gewoon in de rij aansluiten.
De lokale VVD'ers zullen Yesilgöz wel een bos bloemen sturen, ja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:16 schreef Hanca het volgende:
VNG is boos, eigenlijk heel erg boos:
https://www.volkskrant.nl(...)en-kabinet~bab389ce/
Zo giftig heb ik ze zelden gezien...
[..]
En ja, de woordvoerder is van de VVD, ik zie gebeuren dat de VVD in de Eerste Kamer weer liever naar de VNG en de burgemeesters dan naar Yeşilgöz luistert.
Maar het scoort zo lekker bij de achterban. Dat is het enige dat telt.quote:‘Onvoorspelbaar jojobeleid dat achter de feiten aanloopt, doorlopend zoeken naar (dure) ad-hocoplossingen en steeds opnieuw maatschappelijke onrust.
Ik heb het nérgens over noodwetgeving inzetten. Ik zeg dat er wel degelijk crises zijn, alleen is asiel er niet één van.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik geef het enige juiste antwoord: Er zijn helemaal geen crises op dit moment in Nederland. Alle kwesties die je opsomt kunnen via gewone wetgeving aangepakt worden. Inclusief de ‘asielcrisis’.
Lekker gaan steengrillen met de illegalen die de bedbadbroodopvang uitgeschopt zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar moeten ze in de tussentijd blijven dan?
Maar gemeenten voeren dat beleid ook niet graag. Het is namelijk moeilijk uit te leggen dat nieuwkomers met voorrang woningen krijgen, terwijl Nederlanders jarenlang op een wachtlijst moeten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dat 'verbod op voorrang' gaat natuurlijk gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer, dat is namelijk gemeentebeleid.
Lol. Nee.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:43 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig stoppen we met het voorrang verlenen
[..]
Het was vooral beschamend dat iemand uit Eritrea meer recht had/voorrang kreeg op een woning dan iemand die hier geboren is.
Dit ja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze worden er alleen op geplaatst als ze dakloos worden (lees AZC zo vol dat ze er uit moeten). Dat zal zo blijven, daar verandert niks.
Dat is toch een vraag die je bij iedereen kunt stellen die op een woning wacht? Jongeren zullen langer bij hun ouders moeten blijven wonen, statushouders zullen langer moeten wachten op de locatie waar zij dan al verblijven. En ga als de wiedeweerga voldoende woningen bouwen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar moeten ze in de tussentijd blijven dan?
Er is al jaren geen verplichting, de gemeentes die het doen doen het vrijwillig. Dus die doen het wel graag. En gezien de reactie van de VNG: ook de VVDers doen het graag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar gemeenten voeren dat beleid ook niet graag. Het is namelijk nogal moeilijk uit te leggen dat een nieuwkomer met voorrang een woning krijgt, terwijl Nederlanders jarenlang op een wachtlijst mogen.
Nou ... helaas krijgen lang niet alle daklozen urgentie.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de rij van daklozen die voorrang krijgen? Daar staan ze al, de daklozen met de Nederlandse nationaliteit hebben zelfs nog voorrang op hen.
Het lijkt me vooral de uitkomst van de keuze tussen een paar kwaden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al jaren geen verplichting, de gemeentes die het doen doen het vrijwillig. Dus die doen het wel graag. En gezien de reactie van de VNG: ook de VVDers doen het graag.
Het wordt gezellig op het grasveld voor het aanmeldcentrum in Ter Apel. Ik denk dat het tijd wordt voor een strippenkaart bij de Raad van Statequote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lekker gaan steengrillen met de illegalen die de bedbadbroodopvang uitgeschopt zijn.
Die verplichting was al gestopt, maar bijna alle gemeentes bleven het vrijwillig doen. Dat willen ze nu verbieden (kansloos, lijkt me).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Lol. Nee.
Het Rijk stopt met het verplichten van gemeenten dat ze voorrang moeten verlenen.
Gemeenten kunnen daar echter gewoon nog zelf voor kiezen.
Jongeren kunnen inderdaad bij hun ouders blijven. Statushouders kunnen NIET in een AZC blijven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is toch een vraag die je bij iedereen kunt stellen die op een woning wacht? Jongeren zullen langer bij hun ouders moeten blijven wonen, statushouders zullen langer moeten wachten op de locatie waar zij dan al verblijven. En ga als de wiedeweerga voldoende woningen bouwen.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die verplichting was al gestopt, maar bijna alle gemeentes bleven het vrijwillig doen.
Ow ze gaan ook echt proberen om gemeenten dat te verbieden ja? Dat was me niet helemaal duidelijk. Ook ik betwijfel oprecht of dat ze gaat lukken.quote:Dat willen ze nu verbieden (kansloos, lijkt me).
Mensen die in een asielzoekerscentrum verblijven zijn toch niet dakloos? In het geval van daklozen vind ik het logisch om een urgentie te verlenen, dat is een acuut probleem.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:19 schreef Hanca het volgende:
In de rij van daklozen die voorrang krijgen? Daar staan ze al, de daklozen met de Nederlandse nationaliteit hebben zelfs nog voorrang op hen.
Jawel, maar ook voor mensen met urgentie is er in veel gemeentes een wachtrij van meer dan een half jaar, alleen doorbroken door medische noodgevallen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou ... helaas krijgen lang niet alle daklozen urgentie.
Jawel, want ze worden in principe het AZC uit gezet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mensen die in een asielzoekerscentrum verblijven zijn toch niet dakloos? In het geval van daklozen vind ik het logisch om een urgentie te verlenen, dat is een acuut probleem.
Natuurlijk wel, je moet vermoedelijk alleen de AZC-capaciteit uitbreiden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jongeren kunnen inderdaad bij hun ouders blijven. Statushouders kunnen NIET in een AZC blijven.
Gemeenten hebben een taakstelling waardoor ze statushouders moeten plaatsen. Dan is een statushouder voorrang geven op een sociale huurwoning vaak gewoon een makkelijke oplossing.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al jaren geen verplichting, de gemeentes die het doen doen het vrijwillig. Dus die doen het wel graag. En gezien de reactie van de VNG: ook de VVDers doen het graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |