Het was vooral beschamend dat iemand uit Eritrea meer recht had/voorrang kreeg op een woning dan iemand die hier geboren is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar zijn er een hoop klachten over overigens. Ik vind containerwoningen geen woningen. Beschamend.
Dat idee ontstaat toch wel, ook al doe je niks. Men denkt dat nu toch ook, en dat is nu ook niet aan de orde.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze óf weer worden teruggestuurd óf via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Waarom hoor ik jou niet over de wachtlijsten van 8 jaar en meer? Wat gaat het kabinet daaraan doen? Waarom daar geen noodwet voor? Is het langjarig gemiddelde van 20000 asielzoekers het grote probleem of is dat de lange wachtlijsten en dure woningen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:43 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig stoppen we met het voorrang verlenen
[..]
Het was vooral beschamend dat iemand uit Eritrea meer recht had/voorrang kreeg op een woning dan iemand die hier geboren is.
Optie voor gemixte bewoning dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze óf weer worden teruggestuurd óf via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Uit het ADquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-terug~ade8a73b/quote:Ook worden gemeenten niet langer verplicht om een vast aantal vluchtelingen met een verblijfsvergunning een huis te bieden. Ook komt er voor gemeenten ‘een verbod’ om deze groep voorrang te geven op een sociale huurwoning, zoals nu het geval is. Wel komt het kabinet met ‘doorstroomlocaties’ waar deze statushouders onderdak moeten krijgen. Hoe die woonruimte eruit komt te zien, moeten asielminister Marjolein Faber en minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting nog uitwerken.
Dat is dus niet waar, maar goed...quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:43 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig stoppen we met het voorrang verlenen
[..]
Het was vooral beschamend dat iemand uit Eritrea meer recht had/voorrang kreeg op een woning dan iemand die hier geboren is.
Zie de post boven je alweer...quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat idee ontstaat toch wel, ook al doe je niks. Men denkt dat nu toch ook, en dat is nu ook niet aan de orde.
Zolang Wilders A roept en respectabele media, journalisten en rapporten van daadwerkelijk betrokken organisaties zeggen B, dan blijft het A want B is links gelul. Feiten voor de bühne hoef je niet mee aan te komen. Die worden toch niet serieus genomen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-doorbraak-forcerenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom hoor ik jou niet over de wachtlijsten van 8 jaar en meer? Wat gaat het kabinet daaraan doen? Waarom daar geen noodwet voor? Is het langjarig gemiddelde van 20000 asielzoekers het grote probleem of is dat de lange wachtlijsten en dure woningen.
Alweer: dat handjevol procenten statushouders is weer een leuke bliksemafleider.
Ja had ik gezien bij WNL, aan NSC ligt het niet, maar zoals ik zei heeft het regeerprogramma een aantal saboterende elementen erin zitten. Vooral voor wat de corporaties betreft en de 30% norm (gemeenten kunnen hun snor blijven drukken).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-doorbraak-forceren
Faber en Mona Keijzer gaan met hun team uitwerken hoe de doorstroomlocaties eruit gaan zien, lees ik nu.quote:
Tuurlijk wel, gewoon een paar boeren gedwongen uitkopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We hebben nooit de stikstofruimte om een beetje fatsoenlijk ghetto te bouwen
Misschien kunnen we ze zonder wc's bouwen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wauw een goed idee van NSC. Is dat hun eerste?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja had ik gezien bij WNL, aan NSC ligt het niet, maar zoals ik zei heeft het regeerprogramma een aantal saboterende elementen erin zitten. Vooral voor wat de corporaties betreft en de 30% norm (gemeenten kunnen hun snor blijven drukken).
Een noodwet voor woningbouw zou veel meer zin hebben.
Ik ervaar een stikstofcrisis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2436483quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, maar goed...
Een dakloze Nederlander krijgt sneller voorrang dan een dakloze statushouder (hij/zij moet het AZC uit, is dus dakloos).
Heb je het héle artikel gelezen? Ook onder het kopje "Uitzonderingen voor noodgevallen"?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2436483
Dus dit was fake nieuws?
Sorry hier maar we gaan hier niet de rechtstaat aanvallen. Noodwetgeving is alleen voor een echte crisis, en als er al jarenlang woningnood is kun je nu niet ineens een crisis verzinnen om de rechtstaat buitenspel te zetten, we zijn hier geen fascisten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja had ik gezien bij WNL, aan NSC ligt het niet, maar zoals ik zei heeft het regeerprogramma een aantal saboterende elementen erin zitten. Vooral voor wat de corporaties betreft en de 30% norm (gemeenten kunnen hun snor blijven drukken).
Een noodwet voor woningbouw zou veel meer zin hebben.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Sorry hier maar we gaan hier niet de rechtstaat aanvallen. Noodwetgeving is alleen voor een echte crisis, en als er al jarenlang woningnood is kun je nu niet ineens een crisis verzinnen om de rechtstaat buitenspel te zetten, we zijn hier geen fascisten.
Het hele punt is dat statushouders op de voorrang lijst worden geplaatst.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je het héle artikel gelezen? Ook onder het kopje "Uitzonderingen voor noodgevallen"?
Ze worden er alleen op geplaatst als ze dakloos worden (lees AZC zo vol dat ze er uit moeten). Dat zal zo blijven, daar verandert niks.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het hele punt is dat statushouders op de voorrang lijst worden geplaatst.
In mijn ogen is het positief dat deze voorrang vervalt.
Ik geef het enige juiste antwoord: Er zijn helemaal geen crises op dit moment in Nederland. Alle kwesties die je opsomt kunnen via gewone wetgeving aangepakt worden. Inclusief de ‘asielcrisis’.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
"Leuk" geprobeerd.
Helaas is de woningcrisis een échte crisis. Evenals de stikstofcrisis. En de waterkwaliteitscrisis. En de mestcrisis. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Er is echter géén asielcrisis. Wél een zelfveroorzaakte opvangcrisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |