abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:52:30 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215370406
twitter

Heel mooi dat er enige verdeeldheid en discussie is in het CDA onder de leden. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215370524
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij zal dit toch niet aan nemen, maar goed.
[ x ]

Het is dus niet waar maar met de PVVD zal het ongetwijfeld waarheid worden. Met je statushouders opsluiten in containers en andere treiter maatregelen.
Jan van de Beek heeft die uitspraak niet gedaan, dat blijkt in ieder geval niet uit de bron die je geeft.

Het lijkt er eerder op dat jij, in plaats van Jan van de Beek, onwaarheden verspreidt.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:13:18 #53
5428 crew  miss_sly
pi_215370546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jan van de Beek heeft die uitspraak niet gedaan, dat blijkt in ieder geval niet uit de bron die je geeft.

Het lijkt er eerder op dat jij onwaarheden verspreidt in plaats van Jan van de Beek.
Dat stukje ernaast is uit het interview met van de Beek. Dus dat heeft hij wel gezegd, of de tekst van het interview is niet goed weergegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:14:21 #54
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_215370560
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Gewoon een standaard gevalletje correlatie v/ causaliteit.
Vrijwel alle studies naar de mate van giftigheid van stoffen in mensen zijn op basis van correlatie. Ook de schadelijk van roken werd eerst aangetoond door correlatie. Causaliteit aantonen is ondoenlijk en onethisch als het gaat om giftige stoffen. Of doe een voorstel hoe dat wel onderzocht kan worden.

Gaan we nu al die studies naar giftigheid negeren met met mantra van de tabaksindustrie correlatie is geen causaliteit? Wil je daadwerkelijk gelode benzine weer terug? Asbest?
I am a black hole shitting into the void
pi_215370577
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat stukje ernaast is uit het interview met van de Beek. Dus dat heeft hij wel gezegd, of de tekst van het interview is niet goed weergegeven.
Van de Beek zegt niets over Syrirs die VWO doen. Hij liegt daar dus ook niet over.

Edit: als je naar dat plaatje kijkt, doen Syrirs het helemaal niet beter dan 'alle leerlingen'. :')
pi_215370581
Gaat het NSC het trouwens nog een keer hebben over hun stokpaardje; bestaanszekerheid? Want vooralsnog zie ik alleen maar ministers die bezuinigen op allerlei zaken die met bestaanszekerheid te maken hebben en lopen ze wat betreft asiel vooral slaafs aan de halsband van Geert Wilders. Over hun andere prominente punten (het inperken van arbeidsmigratie en dat constitutionele hof) hoor je ook niemand meer...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:22:11 #57
5428 crew  miss_sly
pi_215370607
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Gaat het NSC het trouwens nog een keer hebben over hun stokpaardje; bestaanszekerheid? Want vooralsnog zie ik alleen maar ministers die bezuinigen op allerlei zaken die met bestaanszekerheid te maken hebben en lopen ze wat betreft asiel vooral slaafs aan de halsband van Geert Wilders. Over hun andere prominente punten (het inperken van arbeidsmigratie en dat constitutionele hof) hoor je ook niemand meer...
Bestaanszekerheid en rechtstatelijkheid zijn beide helemaal niet meer van belang voor NSC.
pi_215370624
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bestaanszekerheid en rechtstatelijkheid zijn beide helemaal niet meer van belang voor NSC.
nou, dan weet ik niet wat wel van belang voor hen is, want van wat ze nu doen plukken ze in de peilingen ook niet echt de vruchten...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:30:37 #59
5428 crew  miss_sly
pi_215370668
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nou, dan weet ik niet wat wel van belang voor hen is, want van wat ze nu doen plukken ze in de peilingen ook niet echt de vruchten...
Het lijkt erop dat nu blijven zitten en aan de macht blijven het enige belang is.
pi_215370860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd toch op.

In je andere post ook weer: "het ligt aan de vijandige houding hier".

Dat droombeeld van je dat iedereen die hier naar toe komt staat te SPRINGEN om te integreren, Nederlands te leren, te werken, religie achter de voordeur te houden is wel van zo'n ontiegelijke wereldvreemdheid.

Linksom of rechtsom, als er niet gentegreerd wordt, is dat alsnog aan 'ons' te wijten!

Natuurlijk, klopkoek, natuurlijk

Nederland heeft de afgelopen decennia genoeg gedaan. Meer dan genoeg.
Nouja als je stelt dat niet iedereen al die dingen wil doen natuurlijk niet. Dat geldt voor geen enkele groep. Niet elke Nederlander staat te springen te integreren werken en religie achter de voordeur houden.
Maar gezien ook vluchtelingen mensen zijn gaat zeker wel het overgrote deel willen werken en integreren. Dat is gewoon een menselijke eigenschap namelijk, dat je jezelf wil kunnen voorzien, dat je onderdeel wil zijn van een groter geheel.

Gebrekkige integratie in Nederland is inderdaad zeker voor een groot deel aan Nederland te wijten. Zeker als je kijkt naar een kabinet als dit en de maatregelen die ze nemen is bijna niet vol te houden dat die maatregelen zorgen voor betere integratie. De enige manier waarop ze dat zouden kunnen doen is door de verminderde instroming die de verelendung van asielmigranten zou hebben. Maar over het algemeen is niet meer helpen bij het vinden van werk, verplicht in ondermaatste woningen wonen, bestaan veel onzekerder maken met kortere verblijfsvergunning bijna zeker garantie op verminderde integratie. Juist zon tweede rangs burger worden gemaakt gaat ook weerstand tot integratie opleveren. Integratie moet namelijk vanzelfsprekend van beide kanten komen, iedereen moet zich sowieso in de samenleving integreren. Jij en ik moesten dat ook maar voor ons is dat veel makkelijker want we worden al opgevoed in de Nederlandse taal met een familie eromheen zonder onzekere status.
Nederland heeft dat overduidelijk niet goed genoeg gedaan want zie de resultaten, zie de grootste partij die racistisch is en meer maatregelen neemt om dit slechter te maken.
Maar bijvoorbeeld religie achter de voordeur houden is een idiote eis in een land waar CU,SGP,CDA allemaal in de kamer zitten. Genoeg meisjes die verplicht in rokjes naar school gaan dat het hypocriet is om alleen over onderdrukking door geloof te zeuren bij de hoofddoek.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:36:46 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:14 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Vrijwel alle studies naar de mate van giftigheid van stoffen in mensen zijn op basis van correlatie. Ook de schadelijk van roken werd eerst aangetoond door correlatie. Causaliteit aantonen is ondoenlijk en onethisch als het gaat om giftige stoffen. Of doe een voorstel hoe dat wel onderzocht kan worden.

Gaan we nu al die studies naar giftigheid negeren met met mantra van de tabaksindustrie correlatie is geen causaliteit? Wil je daadwerkelijk gelode benzine weer terug? Asbest?
Nog beter, we maken gelode benzine cultureel erfgoed.
twitter
George Orwell glimlacht vanuit zijn graf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:10:12 #62
3542 Gia
User under construction
pi_215371574
Wat een goed pakket aan maatregelen ligt er!! Helemaal top!

En dan die vragen: Oh, ze krijgen dus geen woning?
Antwoord: Ze hebben evenveel recht op een woning als andere Nederlandse gezinnen. Haha, onderaan aansluiten op de wachtlijst!

Schoof is ook heel goed voorbereid, heeft meteen een antwoord klaar. Geen speld tussen te krijgen.
pi_215371608
Ik zie niets wat de instroom echt beperkt in het pakket en ik zie weinig tot niets haalbaars in het pakket. Typisch iets van dit kabinet, we kunnen ze ipv 'hoe dan' beter 'wat doen jullie eigenlijk' gaan noemen. Want dit pakket komt uiteindelijk straks ook weer neer op niks doen...

En asielzoekers zullen wel net als Nederlanders een woning krijgen: gemeenten geven daklozen voorrang. Elke fatsoenlijke gemeente zal die route gebruiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:19:49 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371661
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niets wat de instroom echt beperkt in het pakket en ik zie weinig tot niets haalbaars in het pakket. Typisch iets van dit kabinet, we kunnen ze ipv 'hoe dan' beter 'wat doen jullie eigenlijk' gaan noemen. Want dit pakket komt uiteindelijk straks ook weer neer op niks doen...

En asielzoekers zullen wel net als Nederlanders een woning krijgen: gemeenten geven daklozen voorrang. Elke fatsoenlijke gemeente zal die route gebruiken.
Het is vooral de integratie verder frustreren en de rechters politiek in stelling brengen.

Waar dit eindigt laat zich raden.

Laat ze hier eens wat aan doen (nee @Gia, het is niet zo simpel als 'de migranten moeten het wel willen', alsof het alleen aan hen ligt):

Er zijn in vergelijking met andere landen zeker zwakke punten maar nogmaals, de vraag moet gesteld worden wat twintig jaar Fortuyn, rechtse kabinetjes en PVV ons verder heeft gebracht.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:24:53 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371711
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef Hanca het volgende:

Schoof kan bij persco ook niet aangeven wat een maatregel gaat doen. Er is geen onderzoek gedaan, geen expertise over gevraagd. Hij gokt erop dat totaalpakket van de maatregelen de instroom flink gaat verminderen...
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:26:52 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371728
Schoof meent dat Nederland Syrie wel veilig kan verklaren ondanks Europees Hof van Justitie iets anders zegt...

Tja
pi_215371744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Schoof kan bij persco ook niet aangeven wat een maatregel gaat doen. Er is geen onderzoek gedaan, geen expertise over gevraagd. Hij gokt erop dat totaalpakket van de maatregelen de instroom flink gaat verminderen...
En waarom je dat zou denken is me een raadsel, er wordt alleen wat aan de omstandigheden hier gedaan. De instroom wordt alleen verminderd met die 300 van de meest kwetsbare mensen van de wereld, die door de VN worden uitgezocht. Als je het over criminaliteit hebt: dat zijn echt geen criminelen. Hen niet opvangen, dat is crimineel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215371775
Over Syri:
quote:
Een ingewijde uit kabinetskringen denkt dat het terugsturen van Syrirs ‘niet zomaar’ kan gebeuren. Hij wijst erop dat de ambtsberichten ‘onafhankelijk’ worden opgesteld en dat het kabinet ambtenaren en experts niet kan dwingen gebieden als ‘veilig’ te bestempelen.
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-terug~ade8a73b/

Daar staat ook dat het intrekken van de spreidingswet door de Eerste Kamer onwaarschijnlijk is.
pi_215371780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
En waarom je dat zou denken is me een raadsel, er wordt alleen wat aan de omstandigheden hier gedaan. De instroom wordt alleen verminderd met die 300 van de meest kwetsbare mensen van de wereld, die door de VN worden uitgezocht. Als je het over criminaliteit hebt: dat zijn echt geen criminelen. Hen niet opvangen, dat is crimineel.
Wilders verwoordde het bij de presentatie van het hoofdlijnenakkoord denk ik vrij helder. Veel maatregelen zullen moeilijk implementeerbaar zijn en op praktische bezwaren stuiten. Maar hij verwacht desondanks dat door het hele pakket Nederland zo’n slecht imago zal krijgen dat asielzoekers liever voor een ander land kiezen.

Lijkt mij nogal simplistisch, maar ik denk wel dat dat de hoop is van het kabinet.
pi_215371795
Overdie huizen trouwens: het idee is dus dat het kabinet zelf huizen gaat bouwen voor statushouders? Ze noemen het dan 'doorstroomlocaties', maar ze zullen gewoon aan de bouwvoorschriften e.d. moeten voldoen. Dus wat mij betreft noemen we het gewoon huizen.
pi_215371799
Zelfs als deze maatregelen helpen met het indammen van de asielstroom, dan helpt het nog geen ene fuck tegen de chte problemen in Nederland. Dat is nu het treurige van deze hele exercitie, dat er zoveel Nederlanders zijn die in de leugen zijn gaan geloven dat asielzoekers het grootste probleem zijn. Maar de wachtlijsten in de zorg verdwijnen er niet door, het lerarentekort wordt er niet door opgelost, woningen worden niet bereikbaarder voor de jeugd en de armoede wordt er al helemaal niet mee opgelost.

Maar goed, niet mijn probleem verder. Als laagbetaald Nederland vooral minder asielzoekers wil en geen ruk geeft om onderwijs, gezondheid of een betaalbare woning dan moeten ze dat lekker zelf weten. Mij hebben ze er niet mij want hier is de overwaarde op de woning immens, komt geld genoeg binnen en m'n kinderen hebben bijna de hele onderwijsmolen doorlopen.

Wel zielig voor al die mensen onder de armoedegrens die op Pieter hebben gestemd omdat hij het de hele tijd over bestaanszekerheid had. Maar ja, Pieter vertrouwen was natuurlijk al dom in de eerste plaats.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2024 15:39:11 ]
pi_215371806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof meent dat Nederland Syrie wel veilig kan verklaren ondanks Europees Hof van Justitie iets anders zegt...

Tja
Ben wel benieuwd wat die uitspraak gaat doen met het beleid in Denemarken, die dus wl bepaalde regio’s in Syri als veilig heeft bestempeld
quote:
The Danish Immigration Service has announced that it deems two more areas of government-controlled Syria as “safe” for returns: Tartous and Latakia. In 2019, Damascus and Rif Damascus were also controversially declared “safe”.
https://www.hrw.org/news/(...)%20declared%20“;safe”.
pi_215371825
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wilders verwoordde het bij de presentatie van het hoofdlijnenakkoord denk ik vrij helder. Veel maatregelen zullen moeilijk implementeerbaar zijn en op praktische bezwaren stuiten. Maar hij verwacht desondanks dat door het hele pakket Nederland zo’n slecht imago zal krijgen dat asielzoekers liever voor een ander land kiezen.

Lijkt mij nogal simplistisch, maar ik denk wel dat dat de hoop is van het kabinet.
Alleen blijkt niet alleen uit onderzoek, ook uit de afgelopen jaren praktijk in het VK, dat dit niet werkt.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:40:09 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371849
Schoof meent dat de gemeenten zich nog zullen aanmelden om asielzoekers op te vangen ook al wordt spreidingswet ingetrokken.
pi_215371852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
Overdie huizen trouwens: het idee is dus dat het kabinet zelf huizen gaat bouwen voor statushouders? Ze noemen het dan 'doorstroomlocaties', maar ze zullen gewoon aan de bouwvoorschriften e.d. moeten voldoen. Dus wat mij betreft noemen we het gewoon huizen.
Je kan het huizen noemen, maar het zal er vast zo basic, klein en kaal mogelijk uitzien. Sfeerimpressie:
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:44:25 #76
236264 crew  capricia
pi_215371867
quote:
Lijken me dan gewoon studentenwoningen worden. Of iets groter, voor gezinnen.
En die zien er prima uit.

https://www.duic.nl/wonen(...)dsche-rijn-op-komst/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215371871
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:40 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je kan het huizen noemen, maar het zal er vast zo basic, klein en kaal mogelijk uitzien. Sfeerimpressie: [ afbeelding ]
Staan er honderden van in Groningen. Vooral voor studenten, maar ook anderen wonen er wel in.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:45:46 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Staan er honderden van in Groningen. Vooral voor studenten, maar ook anderen wonen er wel in.
Daar zijn er een hoop klachten over overigens. Ik vind containerwoningen geen woningen. Beschamend.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:50:13 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371895
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:34 schreef Nielsch het volgende:
Zelfs als deze maatregelen helpen met het indammen van de asielstroom, dan helpt het nog geen ene fuck tegen de chte problemen in Nederland. Dat is nu het treurige van deze hele exercitie, dat er zoveel Nederlanders zijn die in de leugen zijn gaan geloven dat asielzoekers het grootste probleem zijn. Maar de wachtlijsten in de zorg verdwijnen er niet door, het lerarentekort wordt er niet door opgelost, woningen worden niet bereikbaarder voor de jeugd en de armoede wordt er al helemaal niet mee opgelost.

Maar goed, niet mijn probleem verder. Als laagbetaald Nederland vooral minder asielzoekers wil en geen ruk geeft om onderwijs, gezondheid of een betaalbare woning dan moeten ze dat lekker zelf weten. Mij hebben ze er niet mij want hier is de overwaarde op de woning immens, komt geld genoeg binnen en m'n kinderen hebben bijna de hele onderwijsmolen doorlopen.

Wel zielig voor al die mensen onder de armoedegrens die op Pieter hebben gestemd omdat hij het de hele tijd over bestaanszekerheid had. Maar ja, Pieter vertrouwen was natuurlijk al dom in de eerste plaats.
Ik denk dat een maatschappij zoals de VS, Zuid-Afrika of Brazili voor heel Nederland niet goed is. Ook niet voor de mensen met een (ogenschijnlijk) zekere toekomst. De gelukkigste en schoonste middenklasse vindt je in landen waar de verschillen binnen de perken blijven. Nog los van dat op een gegeven moment ook de middenklasse wordt uitgehold en weggevaagd, met trickle-up economics (wat we met Trump zien en al die decennia ervoor).

Het kan ook helemaal gaan kapseizen wanneer de Poetin-gezinden straks de meerderheid krijgen (met twijfelgevallen als JA21 en SP).

Je kunt mensen met beperkte scholingsjaren, geen geschiedenisonderwijs, en een SBS, RTL, Telegraaf, Facebook dieet niet kwalijk nemen dat ze gekke keuzes maken. Het hele onderwijs gebeuren maakt niet-Havo/Vwo Nederlanders kwetsbaar voor populisme. De democratische erosie begint altijd aan de top en de polarisatie tussen elites.

Er is een hele wetenschapstak met als boodschap: de waardenpolarisatie binnen de bevolking is niet wezenlijk groter dan vroeger, het wordt allemaal voornamelijk gedreven en bespeeld door polarisatie en verwijdering tussen de elites.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215371909
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat een maatschappij zoals de VS, Zuid-Afrika of Brazili voor heel Nederland niet goed is. Ook niet voor de mensen met een (ogenschijnlijk) zekere toekomst. De gelukkigste en schoonste middenklasse vindt je in landen waar de verschillen binnen de perken blijven. Het kan ook helemaal gaan kapseizen wanneer de Poetin-gezinden straks de meerderheid krijgen (met twijfelgevallen als JA21 en SP).

Dat is zeker niet goed en ik ben er ook geen voorstander van, maar als de onderklasse er vervolgens voor kiest door actief PVV te stemmen ga ik me ook niet meer heel erg druk maken om hun zelfverkozen lot (behalve soms op FOK!).
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:54:26 #81
236264 crew  capricia
pi_215371917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar zijn er een hoop klachten over overigens. Ik vind containerwoningen geen woningen. Beschamend.
Mwah, ze staan hier ook, regio Utrecht. Ik vind ze best okay.
Niet super, maar nog altijd beter dan wat veel studenten voor troep in de binnenstad kunnen huren voor 1400 euro voor 15m.

En mind you, voor studenten is dit kennelijk prima huisvesting.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:54:38 #82
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_215371918
quote:

[..]
100% dit.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:57:09 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371929
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:54 schreef capricia het volgende:

En mind you, voor studenten is dit kennelijk prima huisvesting.
Nou nou kennelijk....

Als jij geen keuze hebt dan is de keuze al voor je gemaakt he
pi_215371944
quote:

[..]
Ik ken het vooral uit de kranten, ken niemand die er woont. Maar ik lees dan dit: https://indebuurt.nl/gron(...)ng-van-heleen~57293/

Is natuurlijk geen gezinsoptie, maar voor een eenling best redelijk.

Let wel: er zitten 18.000 mensen in de opvang momenteel die al meer dan een half jaar een status hebben en een woning moeten hebben. Die willen graag dat asielzoekerscentrum uit voor zoiets. En even snel 10.000 huizen oid (er zullen gezinnen tussen zitten) gaat nou eenmaal niet.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:00:52 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371949
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is zeker niet goed en ik ben er ook geen voorstander van, maar als de onderklasse er vervolgens voor kiest door actief PVV te stemmen ga ik me ook niet meer heel erg druk maken om hun zelfverkozen lot (behalve soms op FOK!).
Noem het paternalistisch maar ik denk dat elites hier een grote verantwoordelijkheid in hebben. Zo een Yesilgz kiest er zelf voor om een kabinet met PVV erin centrum-rechts te noemen.

De grote meerderheid van het land heeft een beperkt aantal jaren op school gezeten - minder jaren dan in het VK of Denemarken in ieder geval - en slingert in de avond, en al vermoeid, even die vermakelijke Derksen en Duk aan en ziet op Hart van Nederland weer een nieuw AZC. Kun je ze dat kwalijk nemen? Ik weet het niet.

edit: zoals gezegd. Het is nog maar de vraag of de opvattingen van de 'grijze massa' zijn gepolariseerd. Of er niet vooral sprake is van 'elite polarisation' en wie de meeste kennis en middelen heeft tot manipulatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Klopkoek op 25-10-2024 16:06:53 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:03:39 #86
pi_215371960
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken het vooral uit de kranten, ken niemand die er woont. Maar ik lees dan dit: https://indebuurt.nl/gron(...)ng-van-heleen~57293/

Let wel: er zitten 18.000 mensen in de opvang momenteel die al meer dan een half jaar een status hebben en een woning moeten hebben. Die willen graag dat asielzoekerscentrum uit voor zoiets. En even snel 10.000 huizen oid (er zullen gezinnen tussen zitten) gaat nou eenmaal niet.
In slecht gesoleerde Hollandse herenhuizen in de grote binnensteden wordt al heel snel geklaagd of zelfs de politie gebeld ivm overlast door de buren, ik kan mij niet voorstellen dat dit niet erger gaat worden bij havencontainers met superdunne wanden.
[..]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:04:59 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371970
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het geen goede oplossing is maar je kunt het niet een woning noemen in mijn ogen. Het is een ijzeren bak waar je spullen in hebt gezet. In zomers is het loeiheet en in winter is het ijskoud. Het zijn geen normale leefomstandigheden.

De nood was hoog daarom is hiervoor gekozen. Maar dit speelt al jaren in Amsterdam en Groningen, en ongetwijfeld in andere plekken ook. Het had allang omgezet moeten worden in een permanente oplossing, op zelfde of andere plek.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:05:53 #88
pi_215371977
Aan de andere kant: we kunnen met die containerwoningen wel op nieuwe afleveringen van Mr. Frank Visser rekenen :Y)
[..]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:21 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371979
https://gic.nl/nieuws/wooncontainers-vrydemalaan-gaan-verdwijnen

quote:
Opvallende wooncontainers aan de Vrydemalaan in Groningen gaan verdwijnen. De woningen nabij het DOT, het Stadsstrand en het Oosterhamrikkanaal zullen vanaf 2026 worden weggehaald.

Dat heeft wethouder Rik van Niejenhuis (PvdA) van Wonen laten weten. De woningen waren er tijdelijk geplaatst, en waren bedoeld voor mensen met een smalle beurs. Maar de woonkwaliteit is achteruit gegaan en is erg slecht. ‘s Zomers is het er heet, en ’s winters niet warm genoeg. Dat leidde tot klachten van huurders. Klachten die werden opgepakt door gemeenteraadsleden, die schriftelijke vragen stelden over de woonkwaliteit.
Nu nog een oplossing voor de studenten zodat ze niet massaal naar The Student Hotel moeten :')
pi_215372045
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:03 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
In slecht gesoleerde Hollandse herenhuizen in de grote binnensteden wordt al heel snel geklaagd of zelfs de politie gebeld ivm overlast door de buren, ik kan mij niet voorstellen dat dit niet erger gaat worden bij havencontainers met superdunne wanden.
In herenhuizen wonen mensen die luxe gewend zijn, deze mensen zijn een asielzoekerscentrum en daarvoor een vluchtelingenkamp oid gewend. Wel een verschil.

Maar het hoeven van mij zeker geen containerwoningen te worden. Ik vind het alleen wel apart dat men dus nu 'doorstroomlocaties' gaat bouwen, zullen er al snel wel minstens 20.000 moeten zijn. Dat worden dus of een soort studentenwoningen die we nu ook tekort hebben, of het worden een soort asielzoekerscentra die ze juist weg willen hebben.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:19:29 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215372046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu nog een oplossing voor de studenten zodat ze niet massaal naar The Student Hotel moeten :')
Voorportaal van krottenwijken en sloppenwijken. Hier zit vooral de VVD lobby achter. Die wilde dat Hugo de Jonge daar snel wat mee ging doen, met die niet-zo-tijdelijke woningen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215372053
quote:
[..]
Ja, dat zijn hele oude, maar er zijn er daarna nog honderden op andere plekken gebouwd. Dit is dacht ik net opgeleverd: https://123flexwonen.nl/p(...)ig-bedrijventerrein/
pi_215372069
quote:
[..]
Ey die kerel ken ik.

Overigens is in een container wonen best prima, heb het 6 jaar gedaan. Alleen als je tokkies als buren hebt is het wel kut, of als de verwarming het niet doet bij -15.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:25:53 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215372087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat zijn hele oude, maar er zijn er daarna nog honderden op andere plekken gebouwd. Dit is dacht ik net opgeleverd: https://123flexwonen.nl/p(...)ig-bedrijventerrein/
Ja helemaal mooi zo'n project voor huidige nood. Maar het blijft een metalen bak waar je gestoomd wordt in de zomer en in winter moet je hopen dat je geen elektrische verwarming aan moet schaffen. Dit is geen woning nogmaals. Leuke oplossing maar geen woning.

Omdat je 'woning' ergens aan plakt betekent niet dat het een goede deugdelijke woning is. Anders kan ik ook wel 'woning' erbij plakken zodat het een kartonnen doos-onder-een-brugwoning wordt. We leven in Nederland, ik verwacht wat beters van dit land.
pi_215372111
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja helemaal mooi zo'n project voor huidige nood. Maar het blijft een metalen bak waar je gestoomd wordt in de zomer en in winter moet je hopen dat je geen elektrische verwarming aan moet schaffen. Dit is geen woning nogmaals. Leuke oplossing maar geen woning.

Omdat je 'woning' ergens aan plakt betekent niet dat het een goede deugdelijke woning is. Anders kan ik ook wel 'woning' erbij plakken zodat het een kartonnen doos-onder-een-brugwoning wordt. We leven in Nederland, ik verwacht wat beters van dit land.
Eens, maar een doorstroomlocatie is neem ik aan voor tijdelijk, net als een studentenwoning. En er zitten nu al 18.000 statushouders te wachten op een plek, dat zal niet snel minder worden met de huidige huizenmarkt. Dan moet je iets. Snel woningen er bij toveren gaat niet, anders was de huizenmarkt niet zo vast gelopen.
En dan zou ik de voorkeur geven aan een containerwoning met eigen badkamer tov een plek met nog 10 gezinnen in een afgekeurde school oid.
pi_215372113
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
123flexwonen. Die naam alleen al, man man man.

Krijg je waarschijnlijk ook wel een mooie pen van ofzo bij het betrekken van zo'n container :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:31:23 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215372136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, maar een doorstroomlocatie is neem ik aan voor tijdelijk, net als een studentenwoning. En er zitten nu al 18.000 statushouders te wachten op een plek, dat zal niet snel minder worden met de huidige huizenmarkt. Dan moet je iets. Snel woningen er bij toveren gaat niet, anders was de huizenmarkt niet zo vast gelopen.
Heb je de paragraaf voor sociale huur gezien? Daar staat een heel vies zinnetje in over dat gemeenten meer lokale ruimte krijgen tov het plan De Jonge (wat betekent: hun snor drukken).

Het ontbreekt gewoon aan de politieke wil om de corporatiesector weer sterker te maken, het percentage niet verder te laten dalen. Dan hoef je ook niet al die sloppenwijken van de toekomst neer te zetten.

Stigmatiserende, afgezonderde veecontainers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:34:44 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215372162
quote:
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze f weer worden teruggestuurd f via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215372197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze f weer worden teruggestuurd f via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Nog leuker wordt het als er dan een asielzoeker is die aangeeft geen zin te hebben in een dergelijke container.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:39:29 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215372199
Je kan de huizenmarkt en sociale huur niet met elkaar combineren. De politiek geeft prioriteit aan de markt en dat is ook niet zo gek met hun inkomen en dat velen een bedrijfje of tweede hypotheek ernaast hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')