abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215368961
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215368992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)l-genoeg-ingeleverd/

Er was een plan de Staten-Generaal buiten werking te zetten op dit punt. Dat is een aanranding van de democratie. PVV-stemmers kiezen voor dit staatsgreepje...en lukt het niet... dan nog liever het hele kabinet laten aftreden.
Something is rotten in the state of Denmark and the Netherlands
Dat ligt ook aan de politiek zelf hoor. Er wordt kennelijk geschetst dat alles alleen opgelost kan worden met een noodwet en dat het breken van rechtsstaat daarvoor acceptabel is.
pi_215369111
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, dan kan ik je gerust stellen, die cijfers zijn er niet.
[..]
https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/

Dus jouw angst is al opgelost, asielzoekers zijn niet crimineler dan mensen die hier al wonen.
Mijn angst is helemaal niet opgelost hoor.. ik heb nu geen tijd om te zoeken, maar ik kan je vanavond wat bronnen (ook wat breder dan enkel Nederland) laten zien die hele andere cijfers laten zien.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:31:59 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215369260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Mijn angst is helemaal niet opgelost hoor.. ik heb nu geen tijd om te zoeken, maar ik kan je vanavond wat bronnen (ook wat breder dan enkel Nederland) laten zien die hele andere cijfers laten zien.
Völkischer Beobachter? Volk en Vaderland? Der Stürmer?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215369277
quote:

[..]
Geen betrouwbaardere dan het ministerie van Justitie, dus je kunt je de moeite besparen. Je wil alleen niet geloven dat jouw vooroordeel niet klopt, zo lijkt het.

Het ministerie van justitie, nota bene onder een VVD minister, heeft onderzoek gedaan en daaruit blijkt gewoon onomstotelijk dat een asielzoeker niet crimineler is dan een Nederlander en dat er in de buurt van asielzoekerscentra niet meer criminaliteit is dan in een andere buurt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215369423
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen betrouwbaardere dan het ministerie van Justitie, dus je kunt je de moeite besparen. Je wil alleen niet geloven dat jouw vooroordeel niet klopt, zo lijkt het.

Het ministerie van justitie, nota bene onder een VVD minister, heeft onderzoek gedaan en daaruit blijkt gewoon onomstotelijk dat een asielzoeker niet crimineler is dan een Nederlander en dat er in de buurt van asielzoekerscentra niet meer criminaliteit is dan in een andere buurt.
Er zijn veel verschillende soorten onderzoek, onder verschillende mensen (dóór verschillende mensen) en met diverse soorten opzet. Veel mensen komen niet verder dan het droppen van dergelijke links en slikken dan alles voor zoete koek. Maar doe geen moeite, want hier gaan we toch niet uitkomen denk ik. Mijn persoonlijke ervaringen wegen ook mee in mijn mening (die overigens helemaal niet zo radicaal/extreem is hoor).
pi_215369436
quote:

[..]
Weet je welke groep vooral oververtegenwoordigd is onder criminaliteit en misdrijven? Mannen, vooral jonge mannen. Dat verband is vele malen sterker aanwezig dan 'asielzoeker vs niet-asielzoeker' of 'Turk vs Nederlander'.

twitter

Het is nog wel zo dat jonge Marokkanen, met een Marokkaanse achtergrond (iets) oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar ze zijn minder crimineel dan autochtone jongeren in 2007 waren (sta hier even bij stil!). Wanneer je corrigeert voor sociaal-economische status valt het effect vrijwel weg.

Een groot deel van de kinderarmoede concentreert zich bij niet-westerse inwoners. Dit is een recept voor toekomstige criminaliteit. Doet de PVV hier iets aan? Integendeel, verre van. Zij zijn juist uit op 'welvaarts-chauvinisme', in de meest brede zin, maar het gevolg daarvan is dus wel slechte integratie en meer criminaliteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215369452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:51 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Er zijn veel verschillende soorten onderzoek, onder verschillende mensen (dóór verschillende mensen) en met diverse soorten opzet. Veel mensen komen niet verder dan het droppen van dergelijke links en slikken dan alles voor zoete koek. Maar doe geen moeite, want hier gaan we toch niet uitkomen denk ik. Mijn persoonlijke ervaringen wegen ook mee in mijn mening (die overigens helemaal niet zo radicaal/extreem is hoor).
Dat zijn de Steije Hofhuis, Ruud Koopmans en Jan van de Beek figuren ja. Lekker schnabbelen in het rechtse uitbuiters circuitje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215369467
quote:

[..]

Maar mensen ervaren criminaliteit. ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215369473
quote:

[..]

Ze zijn wel degelijk crimineler dan de gemiddelde Nederlander, alleen valt dat effect weg als je corrigeert voor geslacht, armoede, opleidingsniveau, multiproblematiek etcetera.

Plat gezegd: de criminaliteit onder asielzoekers is vergelijkbaar met die van Nederlandse tokkies. En op extra Nederlandse tokkies zitten de meeste mensen ook niet te wachten.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:00:15 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369475
Ook een leuke. Generatie-X als de meest criminele generatie, van de silent generation tot nu. Generatie-X is echter wel een zeer omvangrijke kiezersgroep, vooral in Nederland (waar geboortecijfers pas vanaf ~1970 kelderden). Zou het xenofobe, afstotende en haatdragende klimaat hier iets mee te maken kunnen hebben?
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215369491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wat een rare tweet is dit, die van Mulligen is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven :') . Een goed statisticus maakt geen goede criminoloog. Dat hele verband met blootstelling aan lood blijkt ook helemaal niet uit de longread waar hij naar verwijst.
pi_215369496
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan de gemiddelde Nederlander, alleen valt dat effect weg als je corrigeert voor geslacht, armoede, opleidingsniveau, multiproblematiek etcetera.

Plat gezegd: de criminaliteit onder asielzoekers is vergelijkbaar met die van Nederlandse tokkies. En op extra Nederlandse tokkies zitten de meeste mensen ook niet te wachten.
Als we ze netjes helpen met integreren worden het geen 'tokkies' zoals jij het noemt. En ze zijn minder crimineel dan Nederlandse 'tokkies'. 8% vs 12% als je gaat corrigeren. En dat is alleen voor armoede en of ze alleenstaand zijn.

Wil je minder criminaliteit, help ze uit de armoede door flink te investeren in integratie.

Maar ja, het ministerie van justitie onder een VVd minister is blijkbaar zelfs al geen goede bron meer...
pi_215369513
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als we ze netjes helpen met integreren worden het geen 'tokkies' zoals jij het noemt. En ze zijn minder crimineel dan Nederlandse 'tokkies'. 8% vs 12% als je voor alles gaat corrigeren.

Maar ja, het ministerie van justitie onder een VVd minister is blijkbaar zelfs al geen goede bron meer...
Het is een prima bron, maar dan moet je ze wel goed quoten. ‘Asielzoekers zijn niet crimineler dan Nederlanders’ is een verkeerde weergave van het onderzoek.
quote:
Wil je minder criminaliteit, help ze uit de armoede door flink te investeren in integratie.
Snap je dan dat mensen denken: ik heb helemaal geen zin om flink te investeren, zodat de criminaliteit daalt. Houd die mensen buiten het land, dan hoeven we ook niet te investeren.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:07:03 #15
3542 Gia
User under construction
pi_215369514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:52 schreef Klopkoek het volgende:

Een groot deel van de kinderarmoede concentreert zich bij niet-westerse inwoners. Dit is een recept voor toekomstige criminaliteit. Doet de PVV hier iets aan? Integendeel, verre van. Zij zijn juist uit op 'welvaarts-chauvinisme', in de meest brede zin, maar het gevolg daarvan is dus wel slechte integratie en meer criminaliteit.
Zou dat kunnen liggen aan het feit dat veel niet-westerse mannen de Nederlandse taal slecht beheersen, daardoor minder betaald werk hebben, en veel niet-westerse vrouwen niet werken? Moeten we dan aparte uitkeringen gaan bedenken vanwege cultuurverschillen?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:08:08 #16
3542 Gia
User under construction
pi_215369525
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar mensen ervaren criminaliteit. ;(
Da's net zoiets als mensen die racisme ervaren.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:08:37 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215369529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Zou dat kunnen liggen aan het feit dat veel niet-westerse mannen de Nederlandse taal slecht beheersen, daardoor minder betaald werk hebben, en veel niet-westerse vrouwen niet werken? Moeten we dan aparte uitkeringen gaan bedenken vanwege cultuurverschillen?
Daar bestaat een mooi woord voor; integratie.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:08:43 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369530
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat een rare tweet is dit, die van Mulligen is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven :') . Een goed statisticus maakt geen goede criminoloog. Dat hele verband met blootstelling aan lood blijkt ook helemaal niet uit de longread waar hij naar verwijst.
De verwijzing naar de longread is voor de gedaalde criminaliteit, niet de (mogelijke) oorzaken er achter. Wel goed lezen. Doe je niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:10:59 #19
3542 Gia
User under construction
pi_215369552
quote:

[..]

Komt nog bij dat de 3de generatie geregistreerd staat als 'nederlander'. De andere nationaliteit wordt niet opgenomen in het bevolkingsregister.
pi_215369555
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ook een leuke. Generatie-X als de meest criminele generatie, van de silent generation tot nu. Generatie-X is echter wel een zeer omvangrijke kiezersgroep, vooral in Nederland (waar geboortecijfers pas vanaf ~1970 kelderden). Zou het xenofobe, afstotende en haatdragende klimaat hier iets mee te maken kunnen hebben?
[ x ]
Laten we geen charlatans opvoeren.

twitter
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:12:17 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Wie heeft het over aparte uitkeringen? Ik zou zeggen: begin eens met de corporatiesector niet af te breken. De arbeidsmarkt. Privatiseer niet de inburgering en ga zo verder. En ga al helemaal niet het onderwijs kapot bezuinigen.

Ik heb het al eerder gezegd: voor jullie blijft het altijd 1999. Jullie zien nu hoe al 20 jaar min of meer een doodlopende weg wordt bewandeld en men nu in de bruine regionen terecht komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215369571
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De verwijzing naar de longread is voor de gedaalde criminaliteit, niet de (mogelijke) oorzaken er achter. Wel goed lezen. Doe je niet.
Ja, dus dat hele verband met de blootstelling aan lood heeft ie zelf uit zijn dikke duim gezogen. Zonder bron, zonder onderbouwing. Maar het is zogenaamd wel een ‘vermoedelijke verklaring’.

Gewoon een rare tweet van zo’n man. Noblesse oblige, van Van Mulligen mag je meer verwachten dan de gemiddelde dombo op Twitter.
pi_215369573
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Snap je dan dat mensen denken: ik heb helemaal geen zin om flink te investeren, zodat de criminaliteit daalt. Houd die mensen buiten het land, dan hoeven we ook niet te investeren.
Nee, daar snap ik helemaal niks van en dat ga ik ook nooit snappen. Dergelijk puur egocentrisch denken is mij vreemd.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:14:00 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Laten we geen charlatans opvoeren.
Jan van de Beek is een charlatan ja. Een sneue vent die Leo Lucassen voor de rechter bracht en onterecht UvA logos gebruikt. De Verenigde Naties valselijk citeert met dat we binnenkort voor 5 miljard mensen verantwoordelijk zijn. Echter, op de radicaal-rechtse flank zit veel geld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:15:57 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369598
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, daar snap ik helemaal niks van en dat ga ik ook nooit snappen. Dergelijk puur egocentrisch denken is mij vreemd.
Het zorgt alleen maar voor dit - Zuid-Afrikaanse apartheid en verdeeldheid onder de massa:
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:16:08 #26
3542 Gia
User under construction
pi_215369603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

Daar bestaat een mooi woord voor; integratie.
Klopt, maar dat de vrouw niet werkt 'ies koeltoer'. Dat de man zich niet ontwikkelt en Nederlands leert, komt omdat hij dat voor zijn werk niet nodig heeft. Dat hierdoor ook de volgende generatie opgroeit met voornamelijk de Arabische taal, thuis en dat dit nadelig is, boeit ze niet. En zo blijf je maar doorgaan. De zoon des huizes trouwt een meisje uit het thuisland dat weer braaf thuis blijft. Zij spreekt geen Nederlands en zo gaat het maar door.

Je ziet, en hoort, verbetering in gezinnen waar beide partners werken en thuis ook voornamelijk Nederlands spreken. Hun kinderen doen het veel beter op school, want ze zijn echt niet dom.
Hier in het rijtje naast ons wonen meerdere moslim gezinnen. Als ik de kinderen buiten hoor spelen, spreken ze accentloos en keurig Nederlands. Worden ze ouder, meten ze zich dat kutaccent weer aan, want dat staat stoer of zo.

Integratie is geen toverwoord. Ze moeten het ook willen!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:18:35 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369632
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja, dus dat hele verband met de blootstelling aan lood heeft ie zelf uit zijn dikke duim gezogen. Zonder bron, zonder onderbouwing. Maar het is zogenaamd wel een ‘vermoedelijke verklaring’.

Gewoon een rare tweet van zo’n man. Noblesse oblige, van Van Mulligen mag je meer verwachten dan de gemiddelde dombo op Twitter.
De bron van dat lood staat nota bene in het plaatje. McFarland, Hauer, Reuben (2022).

Niet alleen criminaliteit is er aan gelinkt, maar ook een lager IQ.

Lang leve de Tata Steels van deze wereld!

In al je onderbuikgevoelens en vooroordelen zit je nu naar iets te zoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215369638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het zorgt alleen maar voor dit - Zuid-Afrikaanse apartheid en verdeeldheid onder de massa:
[ afbeelding ]
Deze is wel heel treffend ja
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215369658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jan van de Beek is een charlatan ja. Een sneue vent die Leo Lucassen voor de rechter bracht en onterecht UvA logos gebruikt. De Verenigde Naties valselijk citeert met dat we binnenkort voor 5 miljard mensen verantwoordelijk zijn. Echter, op de radicaal-rechtse flank zit veel geld.
🤫

Rechts niet in de kaart spelen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:20:43 #30
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215369665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
Je ziet, en hoort, verbetering in gezinnen waar beide partners werken en thuis ook voornamelijk Nederlands spreken. Hun kinderen doen het veel beter op school, want ze zijn echt niet dom.
Hier in het rijtje naast ons wonen meerdere moslim gezinnen. Als ik de kinderen buiten hoor spelen, spreken ze accentloos en keurig Nederlands. Worden ze ouder, meten ze zich dat kutaccent weer aan, want dat staat stoer of zo.

Je moet er ook in willen investeren.

Heb jij afgelopen weken vanuit politiek het woordje 'integreren' gehoord? Ik niet hoor. Het is zeer cynische manier van politiek bedrijven. Alleen maar mensen in verdomhoekje willen stoppen of weg willen sturen. Alsof het probleem daarmee opgelost is.
pi_215369697
quote:

[..]

Dat is niet alleen voorbehouden aan moslim-gezinnen hoor :P
Vanaf 05:20
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:26:04 #32
3542 Gia
User under construction
pi_215369737
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je moet er ook in willen investeren.

Heb jij afgelopen weken vanuit politiek het woordje 'integreren' gehoord? Ik niet hoor. Het is zeer cynische manier van politiek bedrijven. Alleen maar mensen in verdomhoekje willen stoppen of weg willen sturen. Alsof het probleem daarmee opgelost is.
Nederlanders worden niet weggestuurd. Ik ken een Syrisch gezin, nu 6 of 7 jaar hier, waarvan de dochters op het VWO zitten. Allemaal genaturaliseerd. En allemaal praten ze keurig Nederlands, zonder raar accent.

Mensen moeten ook willen. Als je wilt, kun je meedoen en hoef je niet in armoede te leven. Maar als je je terugtrekt in je eigen gemeenschap, hoofdzakelijk Arabisch spreekt, ook met je kinderen en tevreden bent met 1 inkomen, zodat je vrouwtje braaf thuis blijft, dan doe je dat toch echt zelf. Er zijn mogelijkheden genoeg en er is werk genoeg.

Maar nee, ze worden liever gepamperd. En dat noemen we dan helpen met integreren. Terwijl ze nota bene hier geboren zijn!
pi_215369776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De bron van dat lood staat nota bene in het plaatje. McFarland, Hauer, Reuben (2022).

Niet alleen criminaliteit is er aan gelinkt, maar ook een lager IQ.

Lang leve de Tata Steels van deze wereld!

In al je onderbuikgevoelens en vooroordelen zit je nu naar iets te zoeken.
Het is gewoon een domme tweet, het verband tussen gedaalde criminaliteit in Nederland en de blootstelling aan lood blijkt helemaal nergens uit. Komt gewoon uit de dikke duim van Van Mulligen, die alle andere verklaringen (waar wél gedegen onderzoek naar is gedaan) voor het gemak maar even negeert.

En jij slikt het voor zoete koek blijkbaar, want ja, iets met het industriële grootkapitaal, da’s altijd lekker om te lezen.
pi_215369787
quote:
Juist. En de mensen die hier de boel aan het downplayen zijn, hoor ik ook niet uitleggen waarom je duizenden laagopgeleide mannen je land in zou willen laten.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:32:00 #35
3542 Gia
User under construction
pi_215369805
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat is niet alleen voorbehouden aan moslim-gezinnen hoor :P
Vanaf 05:20
De taal van de straat en de taal van de oprijlaan bij elkaar brengen. Haha. Kende deze nog niet.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:37:08 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369856
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:29 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is gewoon een domme tweet, het verband tussen gedaalde criminaliteit in Nederland en de blootstelling aan lood blijkt helemaal nergens uit. Komt gewoon uit de dikke duim van Van Mulligen, die alle andere verklaringen (waar wél gedegen onderzoek naar is gedaan) voor het gemak maar even negeert.

En jij slikt het voor zoete koek blijkbaar, want ja, iets met het industriële grootkapitaal, da’s altijd lekker om te lezen.
Waarom zou het in Nederland heel anders zijn dan in de Verenigde Staten en Angelsaksische wereld? Hier heeft lood/vervuiling op magische wijze een heel ander effect? Inderdaad, onderzoek hiernaar ligt gevoelig en maakt allerlei saboterende krachten los.

Hoe dan ook: generatie-X is een criminele generatie. De meest oververtegenwoordigde groep zijn bovenal mannen, jonge mannen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:41:59 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369902
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:06 schreef Lichtloper het volgende:
Maar een half miljoen arbeidsmigranten onder het minimumloon laten we wel binnen. Deze gaan niet zelden op straat zwerven of worden ontslagen bij een gebroken been. Ze leren de taal niet en de overheid/werkgever maakt er ook geen beleid voor.

Hein de Haas zegt terecht: dit is de nieuwe (afgezonderde) onderklasse. Veel meer dan de Syrische asielzoekers, die bovengemiddeld vaak het VWO doen (Jan van de Beek loog ook daar over!!).

Dat is de zondebok van de toekomst en 'links' is dan alweer de boeman. Verdeel en heers (en graaien aan de top).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215369925
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:41 schreef Klopkoek het volgende:
Hein de Haas zegt terecht: dit is de nieuwe (afgezonderde) onderklasse. Veel meer dan de Syrische asielzoekers, die bovengemiddeld vaak het VWO doen (Jan van de Beek loog ook daar over!!).
Dit kun je vast met bronnen onderbouwen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:47:58 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369939
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:29 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Oh ja, nog even ter aanvulling. In Nederland is heel lang gelode benzine verkocht. Tot ver in de jaren 90. Nederland stopte er pas mee toen het van Europa moest.

Waarom zou het verband in de VS hier niet op gaan?

Natuurlijk @nostra vindt jouw post top, hij staat altijd aan de kant van het grootkapitaal en de boeven als Reagan (die voor enorme inkomensstagnatie zorgde voor de onderste 80 percentielen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215369964
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Oh ja, nog even ter aanvulling. In Nederland is heel lang gelode benzine verkocht. Tot ver in de jaren 90. Nederland stopte er pas mee toen het van Europa moest.

Waarom zou het verband in de VS hier niet op gaan?

Natuurlijk @:nostra vindt jouw post top, hij staat altijd aan de kant van het grootkapitaal en de boeven als Reagan (die voor enorme inkomensstagnatie zorgde voor de onderste 80 percentielen).
Gewoon een standaard gevalletje correlatie v/ causaliteit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:52:44 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369968
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit kun je vast met bronnen onderbouwen.
Jij zal dit toch niet aan nemen, maar goed.
twitter

Het is dus niet waar maar met de PVVD zal het ongetwijfeld waarheid worden. Met je statushouders opsluiten in containers en andere treiter maatregelen.

In de rechtse hoek, de internationale hoek, zit echter veel energie en geld. Daar laaft zo een Jan van de Beek zich aan. Haat en vooroordelen tussen de massa strooien, als Orban/Reagan je zakken vullen.

Jan van de Beek werd een prominent 'expert' dankzij Wierd Duk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:56:36 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215369985
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Lood snuiven, heilzaam voor de mens. Aldus grootkapitaal lobbyist nostra.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:07:27 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215370080
The difficulty in measuring the effect of lead exposure on crime rates is in separating the effect from other indicators of poverty such as poorer schools, nutrition, and medical care, exposure to other pollutants, and other variables that may lead to crime.[4]
https://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93crime_hypothesis

Rechts-reactionair beleid (zoning, McDonalds subsidies etc.) maakt de lood hypothese moeilijker om te meten. Helder.

In dat hele rijtje staat uiteraard niet 'het is cultuur'. Verassend weer natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:15:25 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215370143
twitter

Niet iedereen is dom. De raciale tegenstellingen verder vergroten is het rechts-conservatieve doel. Twintig jaar Fortuynisme in de politiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:20:28 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215370172
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Niet iedereen is dom. De raciale tegenstellingen verder vergroten is het rechts-conservatieve doel. Twintig jaar Fortuynisme in de politiek.
Houd toch op.

In je andere post ook weer: "het ligt aan de vijandige houding hier".

Dat droombeeld van je dat iedereen die hier naar toe komt staat te SPRINGEN om te integreren, Nederlands te leren, te werken, religie achter de voordeur te houden is wel van zo'n ontiegelijke wereldvreemdheid.

Linksom of rechtsom, als er niet geïntegreerd wordt, is dat alsnog aan 'ons' te wijten!

Natuurlijk, klopkoek, natuurlijk

Nederland heeft de afgelopen decennia genoeg gedaan. Meer dan genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215370190
quote:

[..]
Klopt, maar dat de vrouw niet werkt 'ies koeltoer'. Dat de man zich niet ontwikkelt en Nederlands leert, komt omdat hij dat voor zijn werk niet nodig heeft. Dat hierdoor ook de volgende generatie opgroeit met voornamelijk de Arabische taal, thuis en dat dit nadelig is, boeit ze niet. En zo blijf je maar doorgaan. De zoon des huizes trouwt een meisje uit het thuisland dat weer braaf thuis blijft. Zij spreekt geen Nederlands en zo gaat het maar door.

Toch raar dan, dat tweede generatie allochtonen het zo enorm veel beter doen dan hun ouders.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215370194
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
"Deskundigen".

Daarnaast is het wel cherry picken, het beleid zal altijd voor en nadelen hebben.
pi_215370208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lood snuiven, heilzaam voor de mens. Aldus grootkapitaal lobbyist nostra.
Verdraai woorden toch eens niet zo Klop, je kan een stuk beter dan dat. Je obsessie voor grootkapitalistische complotten die apartheidsregimes willen invoeren begint een beetje enge vormen aan te nemen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:25:04 #49
3542 Gia
User under construction
pi_215370211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Toch raar dan, dat tweede generatie allochtonen het zo enorm veel beter doen dan hun ouders.
Veel wel, gelukkig. Maar er zijn er ook die blijven hangen in de thuiscultuur, niet willen integreren, trouwen met een vrouwtje uit het thuisland en vasthouden aan de eigen taal. Zij integreren nauwelijks en kinderen uit die gezinnen zijn vaker betrokken bij criminaliteit, wat dan varieert van winkeldiefstal tot straatroof.

Niemand beweert dat het allemaal criminelen zijn!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:34:15 #50
3542 Gia
User under construction
pi_215370271
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
Met je statushouders opsluiten in containers en andere treiter maatregelen.

We zullen snel huisvesting moeten creëren, want de asielopvang stroomt over. De huizen zijn er niet, en wat mij betreft mogen ze gewoon achteraan sluiten op de wachtlijsten. Geen enkele reden om ze voorrang te geven. Dus, dan is het in een opvang'kamp'/containercomplex, of zelf een hotel boeken. Kan ook.

Toen in de vorige eeuw veel Nederlanders naar Australie vertrokken, kregen die ook niet onmiddellijk een woning. Die moesten ook in armoedige kampen. Tenzij er iemand garant voor je stond en je werk had. Maar dat waren maar enkelen.

Waarom zouden we nu vluchtelingen in een luxe voorrangspositie moeten plaatsen?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:52:30 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215370406
twitter

Heel mooi dat er enige verdeeldheid en discussie is in het CDA onder de leden. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215370524
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij zal dit toch niet aan nemen, maar goed.
[ x ]

Het is dus niet waar maar met de PVVD zal het ongetwijfeld waarheid worden. Met je statushouders opsluiten in containers en andere treiter maatregelen.
Jan van de Beek heeft die uitspraak niet gedaan, dat blijkt in ieder geval niet uit de bron die je geeft.

Het lijkt er eerder op dat jij, in plaats van Jan van de Beek, onwaarheden verspreidt.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:13:18 #53
5428 crew  miss_sly
pi_215370546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jan van de Beek heeft die uitspraak niet gedaan, dat blijkt in ieder geval niet uit de bron die je geeft.

Het lijkt er eerder op dat jij onwaarheden verspreidt in plaats van Jan van de Beek.
Dat stukje ernaast is uit het interview met van de Beek. Dus dat heeft hij wel gezegd, of de tekst van het interview is niet goed weergegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:14:21 #54
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_215370560
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Vrijwel alle studies naar de mate van giftigheid van stoffen in mensen zijn op basis van correlatie. Ook de schadelijk van roken werd eerst aangetoond door correlatie. Causaliteit aantonen is ondoenlijk en onethisch als het gaat om giftige stoffen. Of doe een voorstel hoe dat wel onderzocht kan worden.

Gaan we nu al die studies naar giftigheid negeren met met mantra van de tabaksindustrie correlatie is geen causaliteit? Wil je daadwerkelijk gelode benzine weer terug? Asbest?
I am a black hole shitting into the void
pi_215370577
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat stukje ernaast is uit het interview met van de Beek. Dus dat heeft hij wel gezegd, of de tekst van het interview is niet goed weergegeven.
Van de Beek zegt niets over Syriërs die VWO doen. Hij liegt daar dus ook niet over.

Edit: als je naar dat plaatje kijkt, doen Syriërs het helemaal niet beter dan 'alle leerlingen'. :')
pi_215370581
Gaat het NSC het trouwens nog een keer hebben over hun stokpaardje; bestaanszekerheid? Want vooralsnog zie ik alleen maar ministers die bezuinigen op allerlei zaken die met bestaanszekerheid te maken hebben en lopen ze wat betreft asiel vooral slaafs aan de halsband van Geert Wilders. Over hun andere prominente punten (het inperken van arbeidsmigratie en dat constitutionele hof) hoor je ook niemand meer...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:22:11 #57
5428 crew  miss_sly
pi_215370607
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Gaat het NSC het trouwens nog een keer hebben over hun stokpaardje; bestaanszekerheid? Want vooralsnog zie ik alleen maar ministers die bezuinigen op allerlei zaken die met bestaanszekerheid te maken hebben en lopen ze wat betreft asiel vooral slaafs aan de halsband van Geert Wilders. Over hun andere prominente punten (het inperken van arbeidsmigratie en dat constitutionele hof) hoor je ook niemand meer...
Bestaanszekerheid en rechtstatelijkheid zijn beide helemaal niet meer van belang voor NSC.
pi_215370624
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bestaanszekerheid en rechtstatelijkheid zijn beide helemaal niet meer van belang voor NSC.
nou, dan weet ik niet wat wel van belang voor hen is, want van wat ze nu doen plukken ze in de peilingen ook niet echt de vruchten...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:30:37 #59
5428 crew  miss_sly
pi_215370668
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nou, dan weet ik niet wat wel van belang voor hen is, want van wat ze nu doen plukken ze in de peilingen ook niet echt de vruchten...
Het lijkt erop dat nu blijven zitten en aan de macht blijven het enige belang is.
pi_215370860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd toch op.

In je andere post ook weer: "het ligt aan de vijandige houding hier".

Dat droombeeld van je dat iedereen die hier naar toe komt staat te SPRINGEN om te integreren, Nederlands te leren, te werken, religie achter de voordeur te houden is wel van zo'n ontiegelijke wereldvreemdheid.

Linksom of rechtsom, als er niet geïntegreerd wordt, is dat alsnog aan 'ons' te wijten!

Natuurlijk, klopkoek, natuurlijk

Nederland heeft de afgelopen decennia genoeg gedaan. Meer dan genoeg.
Nouja als je stelt dat niet iedereen al die dingen wil doen natuurlijk niet. Dat geldt voor geen enkele groep. Niet elke Nederlander staat te springen te integreren werken en religie achter de voordeur houden.
Maar gezien ook vluchtelingen mensen zijn gaat zeker wel het overgrote deel willen werken en integreren. Dat is gewoon een menselijke eigenschap namelijk, dat je jezelf wil kunnen voorzien, dat je onderdeel wil zijn van een groter geheel.

Gebrekkige integratie in Nederland is inderdaad zeker voor een groot deel aan Nederland te wijten. Zeker als je kijkt naar een kabinet als dit en de maatregelen die ze nemen is bijna niet vol te houden dat die maatregelen zorgen voor betere integratie. De enige manier waarop ze dat zouden kunnen doen is door de verminderde instroming die de verelendung van asielmigranten zou hebben. Maar over het algemeen is niet meer helpen bij het vinden van werk, verplicht in ondermaatste woningen wonen, bestaan veel onzekerder maken met kortere verblijfsvergunning bijna zeker garantie op verminderde integratie. Juist zon tweede rangs burger worden gemaakt gaat ook weerstand tot integratie opleveren. Integratie moet namelijk vanzelfsprekend van beide kanten komen, iedereen moet zich sowieso in de samenleving integreren. Jij en ik moesten dat ook maar voor ons is dat veel makkelijker want we worden al opgevoed in de Nederlandse taal met een familie eromheen zonder onzekere status.
Nederland heeft dat overduidelijk niet goed genoeg gedaan want zie de resultaten, zie de grootste partij die racistisch is en meer maatregelen neemt om dit slechter te maken.
Maar bijvoorbeeld religie achter de voordeur houden is een idiote eis in een land waar CU,SGP,CDA allemaal in de kamer zitten. Genoeg meisjes die verplicht in rokjes naar school gaan dat het hypocriet is om alleen over onderdrukking door geloof te zeuren bij de hoofddoek.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:36:46 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:14 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Vrijwel alle studies naar de mate van giftigheid van stoffen in mensen zijn op basis van correlatie. Ook de schadelijk van roken werd eerst aangetoond door correlatie. Causaliteit aantonen is ondoenlijk en onethisch als het gaat om giftige stoffen. Of doe een voorstel hoe dat wel onderzocht kan worden.

Gaan we nu al die studies naar giftigheid negeren met met mantra van de tabaksindustrie correlatie is geen causaliteit? Wil je daadwerkelijk gelode benzine weer terug? Asbest?
Nog beter, we maken gelode benzine cultureel erfgoed.
twitter
George Orwell glimlacht vanuit zijn graf.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:10:12 #62
3542 Gia
User under construction
pi_215371574
Wat een goed pakket aan maatregelen ligt er!! Helemaal top!

En dan die vragen: Oh, ze krijgen dus geen woning?
Antwoord: Ze hebben evenveel recht op een woning als andere Nederlandse gezinnen. Haha, onderaan aansluiten op de wachtlijst!

Schoof is ook heel goed voorbereid, heeft meteen een antwoord klaar. Geen speld tussen te krijgen.
pi_215371608
Ik zie niets wat de instroom echt beperkt in het pakket en ik zie weinig tot niets haalbaars in het pakket. Typisch iets van dit kabinet, we kunnen ze ipv 'hoe dan' beter 'wat doen jullie eigenlijk' gaan noemen. Want dit pakket komt uiteindelijk straks ook weer neer op niks doen...

En asielzoekers zullen wel net als Nederlanders een woning krijgen: gemeenten geven daklozen voorrang. Elke fatsoenlijke gemeente zal die route gebruiken.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:19:49 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371661
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niets wat de instroom echt beperkt in het pakket en ik zie weinig tot niets haalbaars in het pakket. Typisch iets van dit kabinet, we kunnen ze ipv 'hoe dan' beter 'wat doen jullie eigenlijk' gaan noemen. Want dit pakket komt uiteindelijk straks ook weer neer op niks doen...

En asielzoekers zullen wel net als Nederlanders een woning krijgen: gemeenten geven daklozen voorrang. Elke fatsoenlijke gemeente zal die route gebruiken.
Het is vooral de integratie verder frustreren en de rechters politiek in stelling brengen.

Waar dit eindigt laat zich raden.

Laat ze hier eens wat aan doen (nee @Gia, het is niet zo simpel als 'de migranten moeten het wel willen', alsof het alleen aan hen ligt):

Er zijn in vergelijking met andere landen zeker zwakke punten maar nogmaals, de vraag moet gesteld worden wat twintig jaar Fortuyn, rechtse kabinetjes en PVV ons verder heeft gebracht.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:24:53 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371711
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef Hanca het volgende:

Schoof kan bij persco ook niet aangeven wat een maatregel gaat doen. Er is geen onderzoek gedaan, geen expertise over gevraagd. Hij gokt erop dat totaalpakket van de maatregelen de instroom flink gaat verminderen...
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:26:52 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371728
Schoof meent dat Nederland Syrie wel veilig kan verklaren ondanks Europees Hof van Justitie iets anders zegt...

Tja
pi_215371744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Schoof kan bij persco ook niet aangeven wat een maatregel gaat doen. Er is geen onderzoek gedaan, geen expertise over gevraagd. Hij gokt erop dat totaalpakket van de maatregelen de instroom flink gaat verminderen...
En waarom je dat zou denken is me een raadsel, er wordt alleen wat aan de omstandigheden hier gedaan. De instroom wordt alleen verminderd met die 300 van de meest kwetsbare mensen van de wereld, die door de VN worden uitgezocht. Als je het over criminaliteit hebt: dat zijn echt geen criminelen. Hen niet opvangen, dat is crimineel.
pi_215371775
Over Syrië:
quote:
Een ingewijde uit kabinetskringen denkt dat het terugsturen van Syriërs ‘niet zomaar’ kan gebeuren. Hij wijst erop dat de ambtsberichten ‘onafhankelijk’ worden opgesteld en dat het kabinet ambtenaren en experts niet kan dwingen gebieden als ‘veilig’ te bestempelen.
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-terug~ade8a73b/

Daar staat ook dat het intrekken van de spreidingswet door de Eerste Kamer onwaarschijnlijk is.
pi_215371780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
En waarom je dat zou denken is me een raadsel, er wordt alleen wat aan de omstandigheden hier gedaan. De instroom wordt alleen verminderd met die 300 van de meest kwetsbare mensen van de wereld, die door de VN worden uitgezocht. Als je het over criminaliteit hebt: dat zijn echt geen criminelen. Hen niet opvangen, dat is crimineel.
Wilders verwoordde het bij de presentatie van het hoofdlijnenakkoord denk ik vrij helder. Veel maatregelen zullen moeilijk implementeerbaar zijn en op praktische bezwaren stuiten. Maar hij verwacht desondanks dat door het hele pakket Nederland zo’n slecht imago zal krijgen dat asielzoekers liever voor een ander land kiezen.

Lijkt mij nogal simplistisch, maar ik denk wel dat dat de hoop is van het kabinet.
pi_215371795
Overdie huizen trouwens: het idee is dus dat het kabinet zelf huizen gaat bouwen voor statushouders? Ze noemen het dan 'doorstroomlocaties', maar ze zullen gewoon aan de bouwvoorschriften e.d. moeten voldoen. Dus wat mij betreft noemen we het gewoon huizen.
pi_215371799
Zelfs als deze maatregelen helpen met het indammen van de asielstroom, dan helpt het nog geen ene fuck tegen de échte problemen in Nederland. Dat is nu het treurige van deze hele exercitie, dat er zoveel Nederlanders zijn die in de leugen zijn gaan geloven dat asielzoekers het grootste probleem zijn. Maar de wachtlijsten in de zorg verdwijnen er niet door, het lerarentekort wordt er niet door opgelost, woningen worden niet bereikbaarder voor de jeugd en de armoede wordt er al helemaal niet mee opgelost.

Maar goed, niet mijn probleem verder. Als laagbetaald Nederland vooral minder asielzoekers wil en geen ruk geeft om onderwijs, gezondheid of een betaalbare woning dan moeten ze dat lekker zelf weten. Mij hebben ze er niet mij want hier is de overwaarde op de woning immens, komt geld genoeg binnen en m'n kinderen hebben bijna de hele onderwijsmolen doorlopen.

Wel zielig voor al die mensen onder de armoedegrens die op Pieter hebben gestemd omdat hij het de hele tijd over bestaanszekerheid had. Maar ja, Pieter vertrouwen was natuurlijk al dom in de eerste plaats.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2024 15:39:11 ]
pi_215371806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof meent dat Nederland Syrie wel veilig kan verklaren ondanks Europees Hof van Justitie iets anders zegt...

Tja
Ben wel benieuwd wat die uitspraak gaat doen met het beleid in Denemarken, die dus wél bepaalde regio’s in Syrië als veilig heeft bestempeld
quote:
The Danish Immigration Service has announced that it deems two more areas of government-controlled Syria as “safe” for returns: Tartous and Latakia. In 2019, Damascus and Rif Damascus were also controversially declared “safe”.
https://www.hrw.org/news/(...)%20declared%20“;safe”.
pi_215371825
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wilders verwoordde het bij de presentatie van het hoofdlijnenakkoord denk ik vrij helder. Veel maatregelen zullen moeilijk implementeerbaar zijn en op praktische bezwaren stuiten. Maar hij verwacht desondanks dat door het hele pakket Nederland zo’n slecht imago zal krijgen dat asielzoekers liever voor een ander land kiezen.

Lijkt mij nogal simplistisch, maar ik denk wel dat dat de hoop is van het kabinet.
Alleen blijkt niet alleen uit onderzoek, ook uit de afgelopen jaren praktijk in het VK, dat dit niet werkt.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:40:09 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371849
Schoof meent dat de gemeenten zich nog zullen aanmelden om asielzoekers op te vangen ook al wordt spreidingswet ingetrokken.
pi_215371852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
Overdie huizen trouwens: het idee is dus dat het kabinet zelf huizen gaat bouwen voor statushouders? Ze noemen het dan 'doorstroomlocaties', maar ze zullen gewoon aan de bouwvoorschriften e.d. moeten voldoen. Dus wat mij betreft noemen we het gewoon huizen.
Je kan het huizen noemen, maar het zal er vast zo basic, klein en kaal mogelijk uitzien. Sfeerimpressie:
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:44:25 #76
236264 crew  capricia
pi_215371867
quote:
Lijken me dan gewoon studentenwoningen worden. Of iets groter, voor gezinnen.
En die zien er prima uit.

https://www.duic.nl/wonen(...)dsche-rijn-op-komst/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215371871
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:40 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je kan het huizen noemen, maar het zal er vast zo basic, klein en kaal mogelijk uitzien. Sfeerimpressie: [ afbeelding ]
Staan er honderden van in Groningen. Vooral voor studenten, maar ook anderen wonen er wel in.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:45:46 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Staan er honderden van in Groningen. Vooral voor studenten, maar ook anderen wonen er wel in.
Daar zijn er een hoop klachten over overigens. Ik vind containerwoningen geen woningen. Beschamend.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:50:13 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371895
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:34 schreef Nielsch het volgende:
Zelfs als deze maatregelen helpen met het indammen van de asielstroom, dan helpt het nog geen ene fuck tegen de échte problemen in Nederland. Dat is nu het treurige van deze hele exercitie, dat er zoveel Nederlanders zijn die in de leugen zijn gaan geloven dat asielzoekers het grootste probleem zijn. Maar de wachtlijsten in de zorg verdwijnen er niet door, het lerarentekort wordt er niet door opgelost, woningen worden niet bereikbaarder voor de jeugd en de armoede wordt er al helemaal niet mee opgelost.

Maar goed, niet mijn probleem verder. Als laagbetaald Nederland vooral minder asielzoekers wil en geen ruk geeft om onderwijs, gezondheid of een betaalbare woning dan moeten ze dat lekker zelf weten. Mij hebben ze er niet mij want hier is de overwaarde op de woning immens, komt geld genoeg binnen en m'n kinderen hebben bijna de hele onderwijsmolen doorlopen.

Wel zielig voor al die mensen onder de armoedegrens die op Pieter hebben gestemd omdat hij het de hele tijd over bestaanszekerheid had. Maar ja, Pieter vertrouwen was natuurlijk al dom in de eerste plaats.
Ik denk dat een maatschappij zoals de VS, Zuid-Afrika of Brazilië voor heel Nederland niet goed is. Ook niet voor de mensen met een (ogenschijnlijk) zekere toekomst. De gelukkigste en schoonste middenklasse vindt je in landen waar de verschillen binnen de perken blijven. Nog los van dat op een gegeven moment ook de middenklasse wordt uitgehold en weggevaagd, met trickle-up economics (wat we met Trump zien en al die decennia ervoor).

Het kan ook helemaal gaan kapseizen wanneer de Poetin-gezinden straks de meerderheid krijgen (met twijfelgevallen als JA21 en SP).

Je kunt mensen met beperkte scholingsjaren, geen geschiedenisonderwijs, en een SBS, RTL, Telegraaf, Facebook dieet niet kwalijk nemen dat ze gekke keuzes maken. Het hele onderwijs gebeuren maakt niet-Havo/Vwo Nederlanders kwetsbaar voor populisme. De democratische erosie begint altijd aan de top en de polarisatie tussen elites.

Er is een hele wetenschapstak met als boodschap: de waardenpolarisatie binnen de bevolking is niet wezenlijk groter dan vroeger, het wordt allemaal voornamelijk gedreven en bespeeld door polarisatie en verwijdering tussen de elites.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215371909
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat een maatschappij zoals de VS, Zuid-Afrika of Brazilië voor heel Nederland niet goed is. Ook niet voor de mensen met een (ogenschijnlijk) zekere toekomst. De gelukkigste en schoonste middenklasse vindt je in landen waar de verschillen binnen de perken blijven. Het kan ook helemaal gaan kapseizen wanneer de Poetin-gezinden straks de meerderheid krijgen (met twijfelgevallen als JA21 en SP).

Dat is zeker niet goed en ik ben er ook geen voorstander van, maar als de onderklasse er vervolgens voor kiest door actief PVV te stemmen ga ik me ook niet meer heel erg druk maken om hun zelfverkozen lot (behalve soms op FOK!).
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:54:26 #81
236264 crew  capricia
pi_215371917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar zijn er een hoop klachten over overigens. Ik vind containerwoningen geen woningen. Beschamend.
Mwah, ze staan hier ook, regio Utrecht. Ik vind ze best okay.
Niet super, maar nog altijd beter dan wat veel studenten voor troep in de binnenstad kunnen huren voor 1400 euro voor 15m².

En mind you, voor studenten is dit kennelijk prima huisvesting.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:54:38 #82
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_215371918
quote:

[..]
100% dit.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:57:09 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371929
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:54 schreef capricia het volgende:

En mind you, voor studenten is dit kennelijk prima huisvesting.
Nou nou kennelijk....

Als jij geen keuze hebt dan is de keuze al voor je gemaakt he
pi_215371944
quote:

[..]
Ik ken het vooral uit de kranten, ken niemand die er woont. Maar ik lees dan dit: https://indebuurt.nl/gron(...)ng-van-heleen~57293/

Is natuurlijk geen gezinsoptie, maar voor een eenling best redelijk.

Let wel: er zitten 18.000 mensen in de opvang momenteel die al meer dan een half jaar een status hebben en een woning moeten hebben. Die willen graag dat asielzoekerscentrum uit voor zoiets. En even snel 10.000 huizen oid (er zullen gezinnen tussen zitten) gaat nou eenmaal niet.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:00:52 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371949
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is zeker niet goed en ik ben er ook geen voorstander van, maar als de onderklasse er vervolgens voor kiest door actief PVV te stemmen ga ik me ook niet meer heel erg druk maken om hun zelfverkozen lot (behalve soms op FOK!).
Noem het paternalistisch maar ik denk dat elites hier een grote verantwoordelijkheid in hebben. Zo een Yesilgöz kiest er zelf voor om een kabinet met PVV erin centrum-rechts te noemen.

De grote meerderheid van het land heeft een beperkt aantal jaren op school gezeten - minder jaren dan in het VK of Denemarken in ieder geval - en slingert in de avond, en al vermoeid, even die vermakelijke Derksen en Duk aan en ziet op Hart van Nederland weer een nieuw AZC. Kun je ze dat kwalijk nemen? Ik weet het niet.

edit: zoals gezegd. Het is nog maar de vraag of de opvattingen van de 'grijze massa' zijn gepolariseerd. Of er niet vooral sprake is van 'elite polarisation' en wie de meeste kennis en middelen heeft tot manipulatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Klopkoek op 25-10-2024 16:06:53 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:03:39 #86
pi_215371960
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken het vooral uit de kranten, ken niemand die er woont. Maar ik lees dan dit: https://indebuurt.nl/gron(...)ng-van-heleen~57293/

Let wel: er zitten 18.000 mensen in de opvang momenteel die al meer dan een half jaar een status hebben en een woning moeten hebben. Die willen graag dat asielzoekerscentrum uit voor zoiets. En even snel 10.000 huizen oid (er zullen gezinnen tussen zitten) gaat nou eenmaal niet.
In slecht geïsoleerde Hollandse herenhuizen in de grote binnensteden wordt al heel snel geklaagd of zelfs de politie gebeld ivm overlast door de buren, ik kan mij niet voorstellen dat dit niet erger gaat worden bij havencontainers met superdunne wanden.
[..]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:04:59 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371970
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het geen goede oplossing is maar je kunt het niet een woning noemen in mijn ogen. Het is een ijzeren bak waar je spullen in hebt gezet. In zomers is het loeiheet en in winter is het ijskoud. Het zijn geen normale leefomstandigheden.

De nood was hoog daarom is hiervoor gekozen. Maar dit speelt al jaren in Amsterdam en Groningen, en ongetwijfeld in andere plekken ook. Het had allang omgezet moeten worden in een permanente oplossing, op zelfde of andere plek.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:05:53 #88
pi_215371977
Aan de andere kant: we kunnen met die containerwoningen wel op nieuwe afleveringen van Mr. Frank Visser rekenen :Y)
[..]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:21 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215371979
https://gic.nl/nieuws/wooncontainers-vrydemalaan-gaan-verdwijnen

quote:
Opvallende wooncontainers aan de Vrydemalaan in Groningen gaan verdwijnen. De woningen nabij het DOT, het Stadsstrand en het Oosterhamrikkanaal zullen vanaf 2026 worden weggehaald.

Dat heeft wethouder Rik van Niejenhuis (PvdA) van Wonen laten weten. De woningen waren er tijdelijk geplaatst, en waren bedoeld voor mensen met een smalle beurs. Maar de woonkwaliteit is achteruit gegaan en is erg slecht. ‘s Zomers is het er heet, en ’s winters niet warm genoeg. Dat leidde tot klachten van huurders. Klachten die werden opgepakt door gemeenteraadsleden, die schriftelijke vragen stelden over de woonkwaliteit.
Nu nog een oplossing voor de studenten zodat ze niet massaal naar The Student Hotel moeten :')
pi_215372045
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:03 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
In slecht geïsoleerde Hollandse herenhuizen in de grote binnensteden wordt al heel snel geklaagd of zelfs de politie gebeld ivm overlast door de buren, ik kan mij niet voorstellen dat dit niet erger gaat worden bij havencontainers met superdunne wanden.
In herenhuizen wonen mensen die luxe gewend zijn, deze mensen zijn een asielzoekerscentrum en daarvoor een vluchtelingenkamp oid gewend. Wel een verschil.

Maar het hoeven van mij zeker geen containerwoningen te worden. Ik vind het alleen wel apart dat men dus nu 'doorstroomlocaties' gaat bouwen, zullen er al snel wel minstens 20.000 moeten zijn. Dat worden dus of een soort studentenwoningen die we nu ook tekort hebben, of het worden een soort asielzoekerscentra die ze juist weg willen hebben.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:19:29 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215372046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu nog een oplossing voor de studenten zodat ze niet massaal naar The Student Hotel moeten :')
Voorportaal van krottenwijken en sloppenwijken. Hier zit vooral de VVD lobby achter. Die wilde dat Hugo de Jonge daar snel wat mee ging doen, met die niet-zo-tijdelijke woningen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215372053
quote:
[..]
Ja, dat zijn hele oude, maar er zijn er daarna nog honderden op andere plekken gebouwd. Dit is dacht ik net opgeleverd: https://123flexwonen.nl/p(...)ig-bedrijventerrein/
pi_215372069
quote:
[..]
Ey die kerel ken ik.

Overigens is in een container wonen best prima, heb het 6 jaar gedaan. Alleen als je tokkies als buren hebt is het wel kut, of als de verwarming het niet doet bij -15.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:25:53 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215372087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat zijn hele oude, maar er zijn er daarna nog honderden op andere plekken gebouwd. Dit is dacht ik net opgeleverd: https://123flexwonen.nl/p(...)ig-bedrijventerrein/
Ja helemaal mooi zo'n project voor huidige nood. Maar het blijft een metalen bak waar je gestoomd wordt in de zomer en in winter moet je hopen dat je geen elektrische verwarming aan moet schaffen. Dit is geen woning nogmaals. Leuke oplossing maar geen woning.

Omdat je 'woning' ergens aan plakt betekent niet dat het een goede deugdelijke woning is. Anders kan ik ook wel 'woning' erbij plakken zodat het een kartonnen doos-onder-een-brugwoning wordt. We leven in Nederland, ik verwacht wat beters van dit land.
pi_215372111
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja helemaal mooi zo'n project voor huidige nood. Maar het blijft een metalen bak waar je gestoomd wordt in de zomer en in winter moet je hopen dat je geen elektrische verwarming aan moet schaffen. Dit is geen woning nogmaals. Leuke oplossing maar geen woning.

Omdat je 'woning' ergens aan plakt betekent niet dat het een goede deugdelijke woning is. Anders kan ik ook wel 'woning' erbij plakken zodat het een kartonnen doos-onder-een-brugwoning wordt. We leven in Nederland, ik verwacht wat beters van dit land.
Eens, maar een doorstroomlocatie is neem ik aan voor tijdelijk, net als een studentenwoning. En er zitten nu al 18.000 statushouders te wachten op een plek, dat zal niet snel minder worden met de huidige huizenmarkt. Dan moet je iets. Snel woningen er bij toveren gaat niet, anders was de huizenmarkt niet zo vast gelopen.
En dan zou ik de voorkeur geven aan een containerwoning met eigen badkamer tov een plek met nog 10 gezinnen in een afgekeurde school oid.
pi_215372113
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
123flexwonen. Die naam alleen al, man man man.

Krijg je waarschijnlijk ook wel een mooie pen van ofzo bij het betrekken van zo'n container :')
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:31:23 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215372136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, maar een doorstroomlocatie is neem ik aan voor tijdelijk, net als een studentenwoning. En er zitten nu al 18.000 statushouders te wachten op een plek, dat zal niet snel minder worden met de huidige huizenmarkt. Dan moet je iets. Snel woningen er bij toveren gaat niet, anders was de huizenmarkt niet zo vast gelopen.
Heb je de paragraaf voor sociale huur gezien? Daar staat een heel vies zinnetje in over dat gemeenten meer lokale ruimte krijgen tov het plan De Jonge (wat betekent: hun snor drukken).

Het ontbreekt gewoon aan de politieke wil om de corporatiesector weer sterker te maken, het percentage niet verder te laten dalen. Dan hoef je ook niet al die sloppenwijken van de toekomst neer te zetten.

Stigmatiserende, afgezonderde veecontainers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:34:44 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215372162
quote:
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze óf weer worden teruggestuurd óf via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215372197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij is het idee dat ze net zo lang in een AZC blijven zitten totdat ze óf weer worden teruggestuurd óf via de reguliere wachtlijst een sociale huurwoning betrokken hebben. Zelfs al zet je er containers voor neer, dan nog ontstaat bij het onderbuikvolk de reactie 'die asielzoekers komen sneller aan een woning dan mijn eigen kind'. Dus dat zal echt geen haast hebben.
Nog leuker wordt het als er dan een asielzoeker is die aangeeft geen zin te hebben in een dergelijke container.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:39:29 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215372199
Je kan de huizenmarkt en sociale huur niet met elkaar combineren. De politiek geeft prioriteit aan de markt en dat is ook niet zo gek met hun inkomen en dat velen een bedrijfje of tweede hypotheek ernaast hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')