abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:20:18 #251
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215367461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Qua cultuur mengen de Oekraïners hier zich natuurlijk wel gemakkelijker dan de islamitische of Afrikaanse migranten. En dan op tal van punten, wat betreft dezelfde feestdagen hebbend, wat betreft culturele codes (kleding en elkaar een hand geven bijvoorbeeld), maar ook wat betreft het werkethos.
Het is ook makkelijker om te werken als je niet jarenlang moet wachten op een status.

Genoeg asielzoekers die werken maar dan zwart.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:21:25 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367467
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Da's wel wat kort door de bocht he. Zo'n beetje alle omgangsvormen, normen en waarden, ongeschreven regels en etiquette vloeien voort uit ons Christelijk verleden.

Echt Christelijk zijn we gelukkig niet meer, maar dat wil niet zeggen dat we hier geen Christelijke cultuur hebben.

Niet dat ik vind dat dat 'in gevaar' is ofzo, da's onzin.
Waarom is dat 'gelukkig'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:22:00 #253
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215367473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik laak Wilders, zijn partij en zijn ideeën al jaren. En zolang hij zijn 'minder'-uitspraak niet terugneemt, classificeer ik dat als racistisch: een alomvattende veroordeling van mensen puur op basis van ras/etniciteit.

Maar het frappeert me dat je verbaasd bent dat kritiek op immigratie (bijvoorbeeld logistieke bezwaren, alsmede problemen die men ziet met cultuur, níet ras) door de door Jax aangehaalde meute, rijkelijk vertegenwoordigd in media en academia, al heel snel en met heel veel graagte in het onfrisse kamp van die Oostenrijkse korporaal geschaard wordt. Dat is de knee-jerk reactie bij uitstek - ook in POL - wanneer er ietwat afgeweken wordt van het heersende narratief. Niet bij iedereen, maar een 'verstikkende' omgeving wil ik het wel noemen.

Als er i.p.v. inhoudelijke repliek 'gevatte one-liners' volgen die het gedachtegoed van de anathema verklaarde personen zouden moeten vertegenwoordigen, dan weet je wel weer hoe laat het is.
...maar lieve Elto, daar kan je mij toch maar moeilijk van beschuldigen? Ik meen toch wel mijn best te doen die discussie inhoudelijk te houden. Wat vond je nu van mijn voorstellen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215367477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:20 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is ook makkelijker om te werken als je niet jarenlang moet wachten op een status.

Het succes van Oekraïners op de arbeidsmarkt zou ook inspirerend kunnen werken in de omgang met asielzoekers maar voor hen maken we werken nog steeds bewust ingewikkeld…
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:23:32 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367485
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:22 schreef JAM het volgende:

[..]
...maar lieve Elto, daar kan je mij toch maar moeilijk van beschuldigen? Ik meen toch wel mijn best te doen die discussie inhoudelijk te houden. Wat vond je nu van mijn voorstellen?
Nee, daar beschuldig ik jou niet van, ik geef aan waarom ik Jax kan begrijpen.

Jouw voorstellen lijken mij verder vooral redelijk en beargumenteerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:24:39 #256
37950 JAM
pi_215367497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom is dat 'gelukkig'?
Beetje lastige vraag en lastige discussie dit, omdat het nogal moeilijk te peilen is wat jullie beiden (of wie dan ook) nu onder 'echt christelijk' verstaat. Moet ik dan denken aan men dat in de derde eeuw in Antioch belijdde, of hoe men dat op zaterdagmiddag bij C.K.V. de Dijkvogels doet?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:25:02 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367500
Overigens is deze coalitie niet alleen m.b.t. immigratie een farce... het is in alle opzichten een rondreizend rariteitenkabinet van volstrekte incompetentie.

Ik durf zelfs stellen erger dan Balkenende I.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:26:07 #258
37950 JAM
pi_215367509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, daar beschuldig ik jou niet van, ik geef aan waarom ik Jax kan begrijpen.

Jouw voorstellen lijken mij verder vooral redelijk en beargumenteerd.
Mooi. Nu, dan wachten we nog even op Jax zijn motivatie voor het invoeren van 'hardere maatregelen' en welk effect die dan moeten gaan sorteren.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:26:58 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367515
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Beetje lastige vraag en lastige discussie dit, omdat het nogal moeilijk te peilen is wat jullie beiden (of wie dan ook) nu onder 'echt christelijk' verstaat. Moet ik dan denken aan men dat in de derde eeuw in Antioch belijdde, of hoe men dat op zaterdagmiddag bij C.K.V. de Dijkvogels doet?
Ik heb mijzelf bevrijd van welke orthodoxe religie dan ook... hooguit cultuur-katholiek. Want ik ben inderdaad erg blij dat de verstikkende invloed van conservatieve religie de afgelopen 60 jaar enorm is teruggedrongen. Beter voor individuele vrijheden, en zeker voor de rechten van homo's en vrouwen.

Daarom zou ik dat inderdaad gelukkig willen noemen.

Ben benieuwd waarom Black dat doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:29:29 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215367529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens is deze coalitie niet alleen m.b.t. immigratie een farce... het is in alle opzichten een rondreizend rariteitenkabinet van volstrekte incompetentie.

Ik durf zelfs stellen erger dan Balkenende I.
Waar is het belletje van Bomhof?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:30:20 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367537
quote:
16s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waar is het belletje van Bomhof?
Bomhof, Heinsbroek, Nawijn, Wijnschenk..

Mijn goedheid wat een tragikomedie was dat...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215367538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Amsterdam is een hele andere stad dan Rotterdam. Zal me niets verbazen dat Rotterdamse Marokkanen daar vaak gekomen zijn om in de haven te werken, terwijl Amsterdamse Marokkanen daar vaker zijn gekomen om te werken in de cultuur of om te studeren.

Je kunt niet zo makkelijk stellen dat dit komt omdat Rotterdam rechts en Amsterdam links is.
Anekdotisch bewijs is inderdaad geen bewijs (ik kan wel naar wat papers verwijzen) alleen is deze theorie van jou weer koddig.

In de ogen van populistisch rechts is de culturele sector geen echt werk, en zijn studerende mensen zolderkamergeleerden. Havenarbeid daarentegen is het echte leven en dus zou je volgens die theorie denken dat dit beter werkt voor integratie. 'Niets is zo goed voor het leren van de taal als een baan', hoor je al snel.

Kortom, jouw theorie is ook maar een theorie en strookt niet helemaal met de gebruikelijke talking points uit laten we zeggen de Verdonk hoek. Waar cultureel werk al snel geen echt werk en arbeid kan zijn - en de Rotterdamse havenarbeiders geinend met hun maten dollen.

Zou de situatie andersom zijn (Rotterdamse Marokkanen hebben vaker VWO gehaald) dan loopt de theorie al snel andersom en omgekeerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215367575
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs is inderdaad geen bewijs (ik kan wel naar wat papers verwijzen) alleen is deze theorie van jou weer koddig.
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik zeg alleen dat het me niets zal verbazen als het komt door de stad, want steden trekken nu eenmaal een bepaald soort mensen/beroepen aan.

quote:
In de ogen van populistisch rechts is de culturele sector geen echt werk, en zijn studerende mensen zolderkamergeleerden. Havenarbeid daarentegen is het echte leven en dus zou je volgens die theorie denken dat dit beter werkt voor integratie. 'Niets is zo goed voor het leren van de taal als een baan', hoor je al snel.

Kortom, jouw theorie is ook maar een theorie en strookt niet helemaal met de gebruikelijke talking points uit laten we zeggen de Verdonk hoek. Waar cultureel werk al snel geen echt werk en arbeid kan zijn en havenarbeiders geinend met hun maten dollen.
Jij blijft wel veel hangen in het Nederland van begin 2000. Ik vind je net een PvdA-stemmer uit die periode. Je draait je plaat maar af en af. En vandaar dat je het zo graag over Fortuyn of Verdonk hebt.
pi_215367589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:20 schreef Origami94 het volgende:

[..]

En Oekraïners moeten wel aan de slag. Geen werk is geen geld, en dus ook geen onderdak, zelfs al is dat maar een kamer in een pension.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:41:26 #265
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215367625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En Oekraïners moeten wel aan de slag. Geen werk is geen geld, en dus ook geen onderdak, zelfs al is dat maar een kamer in een pension.
Worden Oekrainers niet opgevangen?
pi_215367642
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Oekraïense vluchtelingen hebben recht op leefgeld. Was zelfs nog een hele discussie over of het terecht was omdat zoveel Oekraïners aan het werk gaan.
https://www.nu.nl/politie(...)alen-aan-opvang.html
pi_215367688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Oekraïense vluchtelingen hebben recht op leefgeld. Was zelfs nog een hele discussie over of het terecht was omdat zoveel Oekraïners aan het werk gaan.
https://www.nu.nl/politie(...)alen-aan-opvang.html
Inderdaad leefgeld, en wel opvang, maar geen sociale huurwoningen.
pi_215367689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Worden Oekrainers niet opgevangen?
Ja wel, maar het moet natuurlijk wel bij je standpunten passen...
pi_215367693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus het klopt al niet wat je zegt dat is mijn punt.
pi_215367730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik zeg alleen dat het me niets zal verbazen als het komt door de stad, want steden trekken nu eenmaal een bepaald soort mensen/beroepen aan.
Deze beroepen worden doorgaans niet heel serieus genomen maar zouden dan wel goed voor de integratie zijn.

quote:
Jij blijft wel veel hangen in het Nederland van begin 2000. Ik vind je net een PvdA-stemmer uit die periode. Je draait je plaat maar af en af. En vandaar dat je het zo graag over Fortuyn of Verdonk hebt.
Jij kwam toch zelf met Fortuyn aan zetten? Met deze geniale denker.

Mijn hele punt is nu juist dat beleidsmatig, in jullie ogen, het altijd 1999 blijft.

Het hele idee dat pas nu met Wilders een hele andere integratiewind gaat waaien en we heel lang geteisterd zijn geweest door linkse laksheid en softheid.

Mijn idee - simpel gezegd - is juist dat men alleen maar verder gaat op een doodlopende weg, nu pas echt in de bruine regionen terecht komt, en deze rechtse lui ook helemaal geen integratie en minder (illegale) immigratie willen.

Ze willen, even heel extreem gezegd, apartheid en onmondige bedienden. Vooroordelen en raciale tegenstellingen in stand houden; alleen maar goed voor de economische politieke agenda. Dat uit zich in de volkshuisvesting, onderwijs, arbeidsregulering, de inburgering als verdienmodel en ga het hele rijtje maar af. Heel veel valt weg wanneer gecorrigeerd wordt voor sociaal-economische status.

Anderen hebben jou al gecorrigeerd mbt de Oekrainers. Dat hun cultuur beter zou aansluiten en andere makkelijke aannames.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 24-10-2024 23:58:38 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215367778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Deze beroepen worden doorgaans niet serieus genomen maar zouden dan wel goed voor de integratie zijn.
[..]
Jij kwam toch zelf met Fortuyn aan zetten? Met deze geniale denker.
Jij kwam in dit topic met Fortuyn aanzetten. Later reageerde ik ook slechts op jou.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.
pi_215367785
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
Anderen hebben jou al gecorrigeerd mbt de Oekrainers. Dat hun cultuur beter zou aansluiten en andere makkelijke aannames.
Ik kreeg ook bijval, dat we (onbewust) nog best veel christelijke elementen in onze cultuur hebben.
pi_215367811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dus het klopt al niet wat je zegt dat is mijn punt.
Ik had het anders moeten stellen. De prikkel om te werken is voor Oekraïners sterker, als ze een eigen woning willen, of hun familie willen helpen, zullen ze toch moeten werken. Anders blijft het bij de opvang en leefgeld.

Statushouders krijgen uitkeringen en mogen sociale huurwoningen betrekken, dan moet je gelijk een flink aantal uren werken, of een goede baan hebben, om het lonend te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-10-2024 00:20:19 ]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:14:42 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215367830
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:16:26 #275
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215367832
quote:
81s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:14 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
Leuk showtje voor de bühne hoor, oh wat onderhandelen ze hard
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215367844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik had het anders moeten stellen. De prikkel om te werken is voor Oekraïners veel sterker, als ze een eigen woning willen, of hun familie willen helpen, zullen ze toch moeten werken. Anders blijft het bij de opvang en leefgeld.

Statushouders krijgen volwaardige uitkeringen en mogen sociale huurwoningen betrekken, dan moet je gelijk een flink aantal uren werken, of een goede baan hebben, om het lonend te krijgen.
Het verschil is dat Oekraïners een speciale status hebben waardoor ze meteen mogen gaan werken. Bij asielzoekers is dat niet het geval. Ik zou zelf voorstander van zijn dat asielzoekers dat ook mogen in afwachting van hun procedure of rechtszaken. Omdat het de beste manier is om te integreren en de taal te leren. Maar dat mag niet van rechts Nederland. Die hebben liever goedkope oost blokkers.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:27:16 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215367855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik kreeg ook bijval, dat we (onbewust) nog best veel christelijke elementen in onze cultuur hebben.
Wat gewoon gezwatel is.

Het Christendom van Oosters-Orthodoxe snit is heel anders, heeft een heel ander traject doorgemaakt, en je kunt net zo goed een verhaaltje ophangen over verwantschap aan de Islam (Abrahamistische religie enz).

Het is heel erg saai maar het komt vooral doordat ze meteen mochten werken en de taal mochten leren. Zoals zo wel vaker bepalen de sociaal-economische omstandigheden en integratie een hele hoop.

Dat Dukkiaanse geleuter over cultuur is enkel afleiding. Geen wonder verder dat je daar gevoelig voor bent, en voor dat o zo grote genie Fortuyn met zijn droombeeld over een geprivatiseerde sociale zekerheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215367972
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat gewoon gezwatel is.

Het Christendom van Oosters-Orthodoxe snit is heel anders, heeft een heel ander traject doorgemaakt, en je kunt net zo goed een verhaaltje ophangen over verwantschap aan de Islam (Abrahamistische religie enz).
Immigranten klitten naar elkaar toe. En dat doen moslims ook. In islamitische buurten, bij de islamitische slager. Bij de moskee. En dan krijg je dus dat vrouwen gescheiden worden van de mannen, en dat ze hun standpunten over Israel en Palestina gaan verkondigen. Dat is echt wel een verschil met Oekraïners.

quote:
Het is heel erg saai maar het komt vooral doordat ze meteen mochten werken en de taal mochten leren. Zoals zo wel vaker bepalen de sociaal-economische omstandigheden en integratie een hele hoop.
Ik denk dat het slimmer is om minder kansarme immigranten toe te laten. Voordat we weer generaties nodig hebben om de criminaliteit en werkloosheid omlaag te brengen.

Oja, en asielzoekers mogen echt wel de taal leren hoor.

quote:
Dat Dukkiaanse geleuter over cultuur is enkel afleiding. Geen wonder verder dat je daar gevoelig voor bent, en voor dat o zo grote genie Fortuyn met zijn droombeeld over een geprivatiseerde sociale zekerheid.
Je kunt mij nergens in verband brengen met Wierd Duk. Je maakt het persoonlijk, maar zo kan ik het ook.

Moet je niet werken? In plaats van alleen maar linkse teksten uit te kotsen op fok? Ik zie het al voor me, hoe je met een jointje en een Hans Spekman-trui achter je pc'tje zit. ;)
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:25:44 #279
37950 JAM
pi_215367979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Ik denk dat het slimmer is om minder kansarme immigranten toe te laten. Voordat we weer generaties nodig hebben om de criminaliteit en werkloosheid omlaag te brengen.

[..]
Ik pak even dit eruit. Laat Nederland dan zoveel kansarme immigranten toe? Zijn er fatsoenlijke voorzieningen voor asielzoekers om Nederlands te leren?
pi_215367981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het verschil is dat Oekraïners een speciale status hebben waardoor ze meteen mogen gaan werken. Bij asielzoekers is dat niet het geval. Ik zou zelf voorstander van zijn dat asielzoekers dat ook mogen in afwachting van hun procedure of rechtszaken. Omdat het de beste manier is om te integreren en de taal te leren. Maar dat mag niet van rechts Nederland. Die hebben liever goedkope oost blokkers.
Ben ik wel met je eens hoor. Mensen laten werken is niet verkeerd.

Overigens zijn we een stuk minder lief voor Oekraïners dan voor statushouders, Oekraïners krijgen opvang en leefgeld. Terwijl statushouders voorrang krijgen op sociale huurwoningen, en gelijk uitkeringen krijgen.

Mijn verwachting is dat de animo om te werken helemaal niet zo hoog is bij statushouders, dat blijkt ook wel uit de hoge werkloosheidscijfers.
pi_215367984
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:25 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik pak even dit eruit. Laat Nederland dan zoveel kansarme immigranten toe? Zijn er fatsoenlijke voorzieningen voor asielzoekers om Nederlands te leren?
In ieder geval, zoals eerder in dit topic benoemd, zo'n 50.000 asielzoekers per jaar. Dat is een half miljoen per tien jaar.

En mensen kunnen zelf geen initiatief nemen om een taal te leren?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:30:28 #282
37950 JAM
pi_215367990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mijn verwachting is dat de animo om te werken helemaal niet zo hoog is bij statushouders, dat blijkt ook wel uit de hoge werkloosheidscijfers.
Dat is een verkeerd verband. Stel je nu toch eens voor dat je anderhalf jaar in een AZC heb zitten wegkwijnen, zonder mogelijkheden om daar Nederlands te leren, zonder mogelijkheden om een vak te leren (of het vak dat je al kan bij te houden), etc. Denk je dat er dan heel erg veel Nederlandse werkgevers zitten te wachten op mensen die en de taal niet spreken, en anderhalf jaar niet aan het arbeidsproces hebben deelgenomen en dan ook nog eens een vreemd kleurtje en moeilijke achternaam hebben? Ook dáárop (want het moet allemaal nog soberder, natuurlijk), wil dit kabinet dus bezuinigen. Dan aan de achterkant gaan roepen: 'Zie je wel, ze komen allemaal in een uitkering.'- is nogal kort door de bocht.
Als je dat wil voorkomen (ik roep het nog maar eens) dan investeer je in de besliscapaciteit bij de IND, dan zorg ervoor dat mensen die aanvragen doen die een grote kans van slagen hebben zo snel mogelijk het integratieproces ingaan, door de taal te leren en hun vaardigheden bij te houden. Dat 'versoberen', dat klinkt natuurlijk heel stoer, maar heeft een volkomen averechts effect.
pi_215367996
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:30 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat is een verkeerd verband. Stel je nu toch eens voor dat je anderhalf jaar in een AZC heb zitten wegkwijnen, zonder mogelijkheden om daar Nederlands te leren, zonder mogelijkheden om een vak te leren (of het vak dat je al kan bij te houden), etc. Denk je dat er dan heel erg veel Nederlandse werkgevers zitten te wachten op mensen die en de taal niet spreken, en anderhalf jaar niet aan het arbeidsproces hebben deelgenomen en dan ook nog eens een vreemd kleurtje en moeilijke achternaam hebben? Ook dáárop (want het moet allemaal nog soberder, natuurlijk), wil dit kabinet dus bezuinigen. Dan aan de achterkant gaan roepen: 'Zie je wel, ze komen allemaal in een uitkering.'- is nogal kort door de bocht.
Als je dat wil voorkomen (ik roep het nog maar eens) dan investeer je in de besliscapaciteit bij de IND, dan zorg ervoor dat mensen die aanvragen doen die een grote kans van slagen hebben zo snel mogelijk het integratieproces ingaan, door de taal te leren en hun vaardigheden bij te houden. Dat 'versoberen', dat klinkt natuurlijk heel stoer, maar heeft een volkomen averechts effect.
Ben ik met je eens. Maar ik zou graag zien dat er gestopt wordt met de instroom van aan kansarme migranten. In mijn ogen is er dus zeker een asielcrisis.

En dan moet er inderdaad nog flink geïnvesteerd worden in deze mensen. Om achterstanden weg te werken en om mensen kansen te bieden. Maar alsjeblieft, doe de kraan dicht als je gaat dweilen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:34:42 #284
37950 JAM
pi_215368001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In ieder geval, zoals eerder in dit topic benoemd, zo'n 50.000 asielzoekers per jaar. Dat is een half miljoen per 10 jaar.

En mensen kunnen zelf geen initiatief nemen om een taal te leren?
Ten eerste is dat niet zo en ligt het aantal asielzoekers (als we dat over de afgelopen tien jaar nemen) een stuk lager dan dat; eerder rond de 24.000. Ten tweede; nee. Als je mensen niet actief de gelegenheid biedt om die taal te leren en zich daar aan bloot te stellen, regelmatig contact te hebben met moedertaalsprekers in een betekenisvolle context - dus buiten het schoolse om -, dan is het gewoon ondoenlijk om van iemand te verwachten, hoe intelligent en welwillend hij ook moge zijn. Zo werkt taalonderwijs en een taal leren gewoon niet.
Nederlands is een bijzonder moeilijke taal om te leren. Stel je nu voor dat ik je morgen in een AZC zet, met allemaal andere Nederlanders, met ¤14,47 per week (dat is dus het leefgeld dat iemand krijgt in een AZC) en dan van jou verlang dat je 'zelf het initiatief neemt om (ik roep maar wat) Perzisch of Mandarijn te leren'. Hoe denk je dat jou dat af zal gaan?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:37:57 #285
37950 JAM
pi_215368007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Maar ik zou graag zien dat er gestopt wordt met de instroom van aan kansarme migranten. In mijn ogen is er dus zeker een asielcrisis.

En dan moet er inderdaad nog flink geïnvesteerd worden in deze mensen. Om achterstanden weg te werken en om mensen kansen te bieden. Maar alsjeblieft, doe de kraan dicht als je gaat dweilen.
Goed, dan vraag ik je, welke maatregelen kan Nederland dan nog meer treffen om 'die kraan dicht te doen' anders dan die al getroffen zijn? Het kabinet had gisteren een paar leuke voorgesteld (waar ze nu dus nog steeds, dat weet ik eigenlijk niet, in het Catshuis over aan het steggelen zijn omdat de VVD er nog een plasje over wilde doen), en die zijn vrijwel allemaal weer direct lekgeschoten omdat ze vrijwel allemaal niets veranderen, niet haalbaar zijn of eerder een averechts effect zullen hebben.
Zou het niet verstandiger zijn om in plaats daarvan het beleid - wat al bijzonder streng is - eerst normaal en fatsoenlijk uit te voeren en maatregelen die een bewezen positief effect hebben, zoals de spreidingswet (vrijwel elke gemeente in Nederland heeft daar voorbereidingen voor getroffen en vindt dat ook geen enkel probleem) niet zomaar terug te draaien om redenen die... nou ja, die begrijp ik eigenlijk ook niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 25-10-2024 01:50:34 ]
pi_215368013
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:34 schreef JAM het volgende:

[..]
Ten eerste is dat niet zo en ligt het aantal asielzoekers (als we dat over de afgelopen tien jaar nemen) een stuk lager dan dat; eerder rond de 24.000. Ten tweede; nee. Als je mensen niet actief de gelegenheid biedt om die taal te leren en zich daar aan bloot te stellen, regelmatig contact hebt met moedertaalsprekers, dan is het gewoon ondoenlijk om van iemand te verwachten, hoe intelligent en welwillend hij ook moge zijn. Zo werkt taalonderwijs gewoon niet.
Nederlands is een bijzonder moeilijke taal om te leren. Stel je nu voor dat ik je morgen in een AZC zet, met allemaal andere Nederlanders, met ¤14,47 per week (dat is dus het leefgeld dat iemand krijgt in een AZC) en dan van jou verlang dat je 'zelf het initiatief neemt om (ik roep maar wat) Perzisch of Mandarijn te leren'. Hoe denk je dat jou dat af zal gaan?
Helemaal als je weet dat je verblijfsvergunning maar 3 jaar is. Kan je eindelijk Nederlands moet je weer opbokken.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:42:32 #287
37950 JAM
pi_215368019
- edit -
pi_215368371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit komt wel wat over als verspringende doelpalen :+.
pi_215368455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is allereerst mijn ervaring met asielzoekers helemaal niet, ze willen voor zover ik ze gesproken heb (en dat zijn er inmiddels toch wel ruim meer dan 100) juist graag werken. Ze willen ook onderwijs krijgen voor de Nederlandse taal, maar dat krijgen ze hooguit van vrijwilligers en niet van mensen die er voor zijn opgeleid via een goede methode.

En zijn die werkloosheidscijfers zo hoog? Na 5 jaar werkt ongeveer de helft. Maar in die andere helft zitten studenten en vooral ook heel veel huisvrouwen: dat wij het beide hebben van een baan hebben genormaliseerd, betekent niet dat iedereen dat als ideaal moet zien. Die cijfers vertekenen dus nogal, het aantal statushouders met een uitkering wordt dan weer niet bijgehouden. Als je man werkt, krijg jij geen bijstand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215368775
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Helemaal als je weet dat je verblijfsvergunning maar 3 jaar is. Kan je eindelijk Nederlands moet je weer opbokken.
Zelfs voor 3 jaar wil je integreren toch? Heck, wij downloaden Duolingo al als we ergens langer dan 3 weken op vakantie gaan..

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 07:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is allereerst mijn ervaring met asielzoekers helemaal niet, ze willen voor zover ik ze gesproken heb (en dat zijn er inmiddels toch wel ruim meer dan 100) juist graag werken. Ze willen ook onderwijs krijgen voor de Nederlandse taal, maar dat krijgen ze hooguit van vrijwilligers en niet van mensen die er voor zijn opgeleid via een goede methode.

En zijn die werkloosheidscijfers zo hoog? Na 5 jaar werkt ongeveer de helft. Maar in die andere helft zitten studenten en vooral ook heel veel huisvrouwen: dat wij het beide hebben van een baan hebben genormaliseerd, betekent niet dat iedereen dat als ideaal moet zien. Die cijfers vertekenen dus nogal, het aantal statushouders met een uitkering wordt dan weer niet bijgehouden. Als je man werkt, krijg jij geen bijstand.
Je ziet wat je wil zien natuurlijk (en zelfs dan, N=100..). Zoom eens uit, laat je onderbuikgevoel los en bekijk de cijfers van het grote plaatje dan eens. Twijfel je nog? Zoom nog wat verder uit en kijk even hoe de processen in (buur)landen verloopt.

Als je al die stappen hebt doorlopen en nog denkt dat dit een goed plan is dan houdt het een klein beetje op (of je hebt zelf plannen om te emigreren ofzo?)
pi_215368800
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je ziet wat je wil zien natuurlijk (en zelfs dan, N=100..). Zoom eens uit, laat je onderbuikgevoel los en bekijk de cijfers van het grote plaatje dan eens. Twijfel je nog? Zoom nog wat verder uit en kijk even hoe de processen in (buur)landen verloopt.

Als je al die stappen hebt doorlopen en nog denkt dat dit een goed plan is dan houdt het een klein beetje op (of je hebt zelf plannen om te emigreren ofzo?)
Jij moet eens wat meer uitzoomen, geloof ik. Jij staart je blind op een niet kloppend cijfer 'slechts de helft werkt!'

De wens om te werken en te integreren is enorm bij asielzoekers. Veel gemotiveerdere mensen kun je niet vinden. Maar ze hebben wel wat hulp nodig om hun weg te vinden in een vreemd land en al die hulp is wegbezuinigd. Dat noemen ze 'versoberen van de opvang'. Versoberen = niet meer helpen de taal te leren, niet meer helpen integreren en de mensen vooral niet helpen om aan de slag te gaan.

Dat is het uitgezoomde plaatje.

En het goede plan: fors investeren in de integratie van mensen die binnenkomen. Zeer fors. Niet versoberen, maar de mensen zo vlug mogelijk helpen om deel te worden van de maatschappij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215368812
quote:
Van PVV-kiezers mag het kabinet al na een paar maanden vallen als Geert Wilders niet zijn zin krijgt met de noodwet. De noodwet zelf is niet heilig, maar kiezers vrezen voor uitstel en afstel bij andere pogingen om strenge asielregels in te voeren.

De spoedwet heeft om die reden niet de voorkeur bij de PVV-kiezer. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder kiezers uit het Opiniepanel, van wie er 4.600 op de PVV hebben gestemd en 3.600 op NSC. Hun partijen vechten op dit moment uit of het kabinet noodwetgeving moet gebruiken om asiel in te perken. Deze week lijkt het buigen of barsten voor de coalitiepartijen en daarmee het kabinet.

Middel niet heilig
PVV-kiezers geven in het onderzoek van EenVandaag een sterk signaal aan Geert Wilders: buig niet voor NSC. 72 procent wil dat hun leider vasthoudt aan de noodwet.
https://eenvandaag.avrotr(...)l-genoeg-ingeleverd/

Er was een plan de Staten-Generaal buiten werking te zetten op dit punt. Dat is een aanranding van de democratie. PVV-stemmers kiezen voor dit staatsgreepje...en lukt het niet... dan nog liever het hele kabinet laten aftreden.
Something is rotten in the state of Denmark and the Netherlands

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 25-10-2024 09:18:37 ]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:14:48 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215368838
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij moet eens wat meer uitzoomen, geloof ik. Jij staart je blind op een niet kloppend cijfer 'slechts de helft werkt!'

De wens om te werken en te integreren is enorm bij asielzoekers. Veel gemotiveerdere mensen kun je niet vinden. Maar ze hebben wel wat hulp nodig om hun weg te vinden in een vreemd land en al die hulp is wegbezuinigd. Dat noemen ze 'versoberen van de opvang'. Versoberen = niet meer helpen de taal te leren, niet meer helpen integreren en de mensen vooral niet helpen om aan de slag te gaan.

En het goede plan: fors investeren in de integratie van mensen die binnenkomen. Zeer fors. Niet versoberen, maar de mensen zo vlug mogelijk helpen om deel te worden van de maatschappij.
En we gaan ze straks ook niet meer helpen met een huis, want de gemeentelijke taakstellingen voor statushouders vervallen en voorrangsbeleid op huurwoningen mag niet meer. Als Faber dan toch borden bij AZC's wil gaan plaatsen, dan lijkt me 'Hotel California' een passende tekst. Want je komt er nooit meer uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215368848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En we gaan ze straks ook niet meer helpen met een huis, want de gemeentelijke taakstellingen voor statushouders vervallen en voorrangsbeleid op huurwoningen mag niet meer. Als Faber dan toch borden bij AZC's wil gaan plaatsen, dan lijkt me 'Hotel California' een passende tekst. Want je komt er nooit meer uit.
Het was toch juist de bedoeling dat ze op straat gaan zwerven en overlast gaan veroorzaken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215368860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)l-genoeg-ingeleverd/

Er was een plan de Staten-Generaal buiten werking te zetten op dit punt. Dat is een aanranding van de democratie. En PVV-stemmers kiezen voor dit staatsgreepje...en lukt het niet... dan nog liever het hele kabinet laten aftreden.
Something is rotten in the state of Denmark and the Netherlands
Je zal je maar zo gek hebben laten maken over asielzoekers dat je daar zonder probleem de democratie voor opzij wil zetten. Zorgwekkend is dat wel een beetje. En wonderlijk is dat je dat over de gehele westerse wereld ziet op het moment.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:34:11 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215368923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 01:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Immigranten klitten naar elkaar toe. En dat doen moslims ook. In islamitische buurten, bij de islamitische slager. Bij de moskee. En dan krijg je dus dat vrouwen gescheiden worden van de mannen, en dat ze hun standpunten over Israel en Palestina gaan verkondigen. Dat is echt wel een verschil met Oekraïners.
[..]

[..]
Je kunt mij nergens in verband brengen met Wierd Duk.
Jouw teksten zijn van het niveau Wierd Duk inderdaad. Dat verband is niet zo moeilijk.

De reden dat migranten bij elkaar gaan klitten heeft te maken met de vijandelijke houding hier en met het decennia lange rechtse beleid (waar ik genoeg over heb uit gewijd).

Moslims zijn niet vrouwonvriendelijker dan orthodox christenen. Ik verwijs alweer naar het World Values Survey.

Zoveel kansarme migranten krijgen we niet binnen - relatief gezien - en het grootste probleem in dit opzicht zijn de werkloze arbeidsmigranten, die niet weg gaan bij ontslag. Dit kabinet maakt de asielzoeker doelbewust kansarm en zondert ze af. Hetgeen past in een langere trend maar nu zit men dan toch echt in de bruine regionen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215368924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is juist niet het uitgezoomde plaatje, want ik zeg helemaal niks over een percentage werkenden. Om heel eerlijk te zijn: of ze werken of niet boeit me op dit punt niet eens. Veel belangrijker vind ik de significant hogere cijfers van criminaliteit in dergelijke groepen; pas daarna maak ik me überhaupt druk over wel of niet werken.

Maar goed; geloof wat je wil geloven en kijk vooral waar je wil kijken. Op deze manier zijn we over 10 jaar te gast in ons eigen land en zijn bepaalde steden in een ghetto veranderd. Pas dan zal ook een groot deel van links overstag gaan, maar dan is het kalf al verdronken.
pi_215368934
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat is juist niet het uitgezoomde plaatje, want ik zeg helemaal niks over een percentage werkenden. Om heel eerlijk te zijn: of ze werken of niet boeit me op dit punt niet eens. Veel belangrijker vind ik de significant hogere cijfers van criminaliteit in dergelijke groepen; pas daarna maak ik me überhaupt druk over wel of niet werken.

Maar goed; geloof wat je wil geloven en kijk vooral waar je wil kijken. Op deze manier zijn we over 10 jaar te gast in ons eigen land en zijn bepaalde steden in een ghetto veranderd. Pas dan zal ook een groot deel van links overstag gaan, maar dan is het kalf al verdronken.
Dat horen we nou al zo'n 25 jaar. :') Wanneer is het nou eens eindelijk zo ver dan?
pi_215368938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Veel belangrijker vind ik de significant hogere cijfers van criminaliteit in dergelijke groepen; pas daarna maak ik me überhaupt druk over wel of niet werken.
Ah, dan kan ik je gerust stellen, die cijfers zijn er niet.

quote:
Ook het idee dat asielzoekers vaak crimineel zijn, is een hardnekkig vooroordeel. Cijfers uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid zeggen wat anders. Van alle asielzoekers in Nederland is tussen de twee en vier procent criminaliteitsverdachte. Ter vergelijking: van de Nederlandse bevolking zonder migratieachtergrond is dat één procent.

Maar in een asielzoekerscentrum zijn alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld nogal oververtegenwoordigd, vergeleken met de rest van onze samenleving. Van deze groep asielzoekers werd in 2015 acht procent verdacht van criminaliteit. Bij een groep vergelijkbare Nederlanders (onder meer ook alleenstaand en met weinig te besteden) zonder migratieachtergrond was dat twaalf procent.

Je zou volgens het WODC dus ook kunnen stellen dat asielzoekers juist mínder crimineel zijn. Ook zorgt de komst van een asielzoekerscentrum niet voor meer criminaliteit in de buurt. In de omgeving van asielzoekerscentra had je als gemiddelde Nederlander een kans van 1,4 procent om slachtoffer te worden van criminaliteit. In een vergelijkbare buurt zónder azc was dat net zo veel.
https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/

Dus jouw angst is al opgelost, asielzoekers zijn niet crimineler dan mensen die hier al wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')