Het is ook makkelijker om te werken als je niet jarenlang moet wachten op een status.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua cultuur mengen de Oekraïners hier zich natuurlijk wel gemakkelijker dan de islamitische of Afrikaanse migranten. En dan op tal van punten, wat betreft dezelfde feestdagen hebbend, wat betreft culturele codes (kleding en elkaar een hand geven bijvoorbeeld), maar ook wat betreft het werkethos.
Waarom is dat 'gelukkig'?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's wel wat kort door de bocht he. Zo'n beetje alle omgangsvormen, normen en waarden, ongeschreven regels en etiquette vloeien voort uit ons Christelijk verleden.
Echt Christelijk zijn we gelukkig niet meer, maar dat wil niet zeggen dat we hier geen Christelijke cultuur hebben.
Niet dat ik vind dat dat 'in gevaar' is ofzo, da's onzin.
...maar lieve Elto, daar kan je mij toch maar moeilijk van beschuldigen? Ik meen toch wel mijn best te doen die discussie inhoudelijk te houden. Wat vond je nu van mijn voorstellen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik laak Wilders, zijn partij en zijn ideeën al jaren. En zolang hij zijn 'minder'-uitspraak niet terugneemt, classificeer ik dat als racistisch: een alomvattende veroordeling van mensen puur op basis van ras/etniciteit.
Maar het frappeert me dat je verbaasd bent dat kritiek op immigratie (bijvoorbeeld logistieke bezwaren, alsmede problemen die men ziet met cultuur, níet ras) door de door Jax aangehaalde meute, rijkelijk vertegenwoordigd in media en academia, al heel snel en met heel veel graagte in het onfrisse kamp van die Oostenrijkse korporaal geschaard wordt. Dat is de knee-jerk reactie bij uitstek - ook in POL - wanneer er ietwat afgeweken wordt van het heersende narratief. Niet bij iedereen, maar een 'verstikkende' omgeving wil ik het wel noemen.
Als er i.p.v. inhoudelijke repliek 'gevatte one-liners' volgen die het gedachtegoed van de anathema verklaarde personen zouden moeten vertegenwoordigen, dan weet je wel weer hoe laat het is.
Het succes van Oekraïners op de arbeidsmarkt zou ook inspirerend kunnen werken in de omgang met asielzoekers maar voor hen maken we werken nog steeds bewust ingewikkeld…quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is ook makkelijker om te werken als je niet jarenlang moet wachten op een status.
Genoeg asielzoekers die werken maar dan zwart.
Nee, daar beschuldig ik jou niet van, ik geef aan waarom ik Jax kan begrijpen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:22 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar lieve Elto, daar kan je mij toch maar moeilijk van beschuldigen? Ik meen toch wel mijn best te doen die discussie inhoudelijk te houden. Wat vond je nu van mijn voorstellen?
Beetje lastige vraag en lastige discussie dit, omdat het nogal moeilijk te peilen is wat jullie beiden (of wie dan ook) nu onder 'echt christelijk' verstaat. Moet ik dan denken aan men dat in de derde eeuw in Antioch belijdde, of hoe men dat op zaterdagmiddag bij C.K.V. de Dijkvogels doet?quote:
Mooi. Nu, dan wachten we nog even op Jax zijn motivatie voor het invoeren van 'hardere maatregelen' en welk effect die dan moeten gaan sorteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daar beschuldig ik jou niet van, ik geef aan waarom ik Jax kan begrijpen.
Jouw voorstellen lijken mij verder vooral redelijk en beargumenteerd.
Ik heb mijzelf bevrijd van welke orthodoxe religie dan ook... hooguit cultuur-katholiek. Want ik ben inderdaad erg blij dat de verstikkende invloed van conservatieve religie de afgelopen 60 jaar enorm is teruggedrongen. Beter voor individuele vrijheden, en zeker voor de rechten van homo's en vrouwen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:24 schreef JAM het volgende:
[..]
Beetje lastige vraag en lastige discussie dit, omdat het nogal moeilijk te peilen is wat jullie beiden (of wie dan ook) nu onder 'echt christelijk' verstaat. Moet ik dan denken aan men dat in de derde eeuw in Antioch belijdde, of hoe men dat op zaterdagmiddag bij C.K.V. de Dijkvogels doet?
Waar is het belletje van Bomhof?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens is deze coalitie niet alleen m.b.t. immigratie een farce... het is in alle opzichten een rondreizend rariteitenkabinet van volstrekte incompetentie.
Ik durf zelfs stellen erger dan Balkenende I.
Bomhof, Heinsbroek, Nawijn, Wijnschenk..quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar is het belletje van Bomhof?
Anekdotisch bewijs is inderdaad geen bewijs (ik kan wel naar wat papers verwijzen) alleen is deze theorie van jou weer koddig.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Amsterdam is een hele andere stad dan Rotterdam. Zal me niets verbazen dat Rotterdamse Marokkanen daar vaak gekomen zijn om in de haven te werken, terwijl Amsterdamse Marokkanen daar vaker zijn gekomen om te werken in de cultuur of om te studeren.
Je kunt niet zo makkelijk stellen dat dit komt omdat Rotterdam rechts en Amsterdam links is.
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik zeg alleen dat het me niets zal verbazen als het komt door de stad, want steden trekken nu eenmaal een bepaald soort mensen/beroepen aan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is inderdaad geen bewijs (ik kan wel naar wat papers verwijzen) alleen is deze theorie van jou weer koddig.
Jij blijft wel veel hangen in het Nederland van begin 2000. Ik vind je net een PvdA-stemmer uit die periode. Je draait je plaat maar af en af. En vandaar dat je het zo graag over Fortuyn of Verdonk hebt.quote:In de ogen van populistisch rechts is de culturele sector geen echt werk, en zijn studerende mensen zolderkamergeleerden. Havenarbeid daarentegen is het echte leven en dus zou je volgens die theorie denken dat dit beter werkt voor integratie. 'Niets is zo goed voor het leren van de taal als een baan', hoor je al snel.
Kortom, jouw theorie is ook maar een theorie en strookt niet helemaal met de gebruikelijke talking points uit laten we zeggen de Verdonk hoek. Waar cultureel werk al snel geen echt werk en arbeid kan zijn en havenarbeiders geinend met hun maten dollen.
En Oekraïners moeten wel aan de slag. Geen werk is geen geld, en dus ook geen onderdak, zelfs al is dat maar een kamer in een pension.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is ook makkelijker om te werken als je niet jarenlang moet wachten op een status.
Genoeg asielzoekers die werken maar dan zwart.
Worden Oekrainers niet opgevangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Oekraïners moeten wel aan de slag. Geen werk is geen geld, en dus ook geen onderdak, zelfs al is dat maar een kamer in een pension.
Oekraïense vluchtelingen hebben recht op leefgeld. Was zelfs nog een hele discussie over of het terecht was omdat zoveel Oekraïners aan het werk gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Oekraïners moeten wel aan de slag. Geen werk is geen geld, en dus ook geen onderdak, zelfs al is dat maar een kamer in een pension.
Inderdaad leefgeld, en wel opvang, maar geen sociale huurwoningen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oekraïense vluchtelingen hebben recht op leefgeld. Was zelfs nog een hele discussie over of het terecht was omdat zoveel Oekraïners aan het werk gaan.
https://www.nu.nl/politie(...)alen-aan-opvang.html
Ja wel, maar het moet natuurlijk wel bij je standpunten passen...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Worden Oekrainers niet opgevangen?
Dus het klopt al niet wat je zegt dat is mijn punt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad leefgeld, en wel opvang, maar geen sociale huurwoningen.
Deze beroepen worden doorgaans niet heel serieus genomen maar zouden dan wel goed voor de integratie zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik zeg alleen dat het me niets zal verbazen als het komt door de stad, want steden trekken nu eenmaal een bepaald soort mensen/beroepen aan.
Jij kwam toch zelf met Fortuyn aan zetten? Met deze geniale denker.quote:Jij blijft wel veel hangen in het Nederland van begin 2000. Ik vind je net een PvdA-stemmer uit die periode. Je draait je plaat maar af en af. En vandaar dat je het zo graag over Fortuyn of Verdonk hebt.
Jij kwam in dit topic met Fortuyn aanzetten. Later reageerde ik ook slechts op jou.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze beroepen worden doorgaans niet serieus genomen maar zouden dan wel goed voor de integratie zijn.
[..]
Jij kwam toch zelf met Fortuyn aan zetten? Met deze geniale denker.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.
Ik kreeg ook bijval, dat we (onbewust) nog best veel christelijke elementen in onze cultuur hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
Anderen hebben jou al gecorrigeerd mbt de Oekrainers. Dat hun cultuur beter zou aansluiten en andere makkelijke aannames.
Ik had het anders moeten stellen. De prikkel om te werken is voor Oekraïners sterker, als ze een eigen woning willen, of hun familie willen helpen, zullen ze toch moeten werken. Anders blijft het bij de opvang en leefgeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus het klopt al niet wat je zegt dat is mijn punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |