Ik ben dan vooral benieuwd wie het onderzoek heeft aangevraagd, wie het onderzoek heeft uitgevoerd en wat de intentie/opzet van het onderzoek is geweest.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/
Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
In Europa heeft 47% van de moslims te maken gehad met discriminatie, in 2016 was dat 39%. In Nederland is het 55%, Oostenrijk spant de kroon met 71%. Zweden onderaan met 22%. 8 procent van de Europese moslims zegt dat hun kinderen op school worden gepest of uitgesloten, in Nederland is dat 15 procent. Jonge moslims verlaten 3 keer meer dan gemiddeld de school vroegtijdig. Slechts 6% meldt de discriminatie bij school, werkgever of overheid. Europese moslims hebben onder meer te maken met discriminatie op de arbeidsmarkt, bij het zoeken naar woningen, en bij het krijgen van medische zorg.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:36 schreef JAM het volgende: [..] Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?
Wellicht ook - maar ik doe maar even een wilde gok hoor - dat mensen die zo stoer zijn om tegen een vrouw in een hoofddoekje te roepen dat ze 'terug moet naar haar eigen land' (of wat dan ook), opeens een héél stuk minder stoer zijn als ze met haar man, broer, zoon, etc. op stap is.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Betreft dit rapport:
https://fra.europa.eu/nl/publication/2024/being-muslim-eu
NL komt er niet goed uit. Vooral moslim-vrouwen worden hier significant vaker lastig gevallen dan mannen (misschien omdat ze dmv een hoofddoek meer herkenbaar zijn).
Het verbaast me allemaal niets. Fijn toch dat we in dat land een regering hebben met daarin partijen die helemaal niet bezig zijn met het voeden van dat soort gedragingen door zich altijd positief en respectvol over een ander uit te laten, ongeacht zijn of haar geloofsovertuiging.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Europa heeft 47% van de moslims te maken gehad met discriminatie, in 2016 was dat 39%. In Nederland is het 55%, Oostenrijk spant de kroon met 71%. Zweden onderaan met 22%. 8 procent van de Europese moslims zegt dat hun kinderen op school worden gepest of uitgesloten, in Nederland is dat 15 procent. Jonge moslims verlaten 3 keer meer dan gemiddeld de school vroegtijdig. Slechts 6% meldt de discriminatie bij school, werkgever of overheid. Europese moslims hebben onder meer te maken met discriminatie op de arbeidsmarkt, bij het zoeken naar woningen, en bij het krijgen van medische zorg.
Dit zit ook best wel diep in de (politieke) elite in Nederlandquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Betreft dit rapport:
https://fra.europa.eu/nl/publication/2024/being-muslim-eu
NL komt er niet goed uit. Vooral moslim-vrouwen worden hier significant vaker lastig gevallen dan mannen (misschien omdat ze dmv een hoofddoek meer herkenbaar zijn).
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Het verbaast me allemaal niets. Fijn toch dat we in dat land een regering hebben met daarin partijen die helemaal niet bezig zijn met het voeden van dat soort gedragingen door zich altijd positief en respectvol over een ander uit te laten, ongeacht zijn of haar geloofsovertuiging..
Ik merk al een hele tijd dat vooral meeloop achtige types inmiddels heerlijk omgezwaait zijn naar de meest racistische denkbeelden weg te zetten als "is toch gewoon zo" en dan heb ik het over mensen die in de jaren 90 nog "alto" waren en in de jaren 80 "punkerig links" en in 2000 het glazen huis adoreerden m.a.w. alles wat op dat moment in zwang is op de voet volgen. Die zijn nu dus rebels racistischquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik ben dan vooral benieuwd wie het onderzoek heeft aangevraagd, wie het onderzoek heeft uitgevoerd en wat de intentie/opzet van het onderzoek is geweest.
Daarnaast hebben de termen discriminatie en racist natuurlijk elk vorm van waarde al geruime tijd verloren. Als je tegenwoordig zegt dat je tegen massa immigratie bent en je komt met hele concrete voorbeelden waarom je dat vindt word je al snel neergezet als racist.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat racisme maar 1 kant op kan werken schijnbaar. Ik lees vaak genoeg dingen over blanke mensen waarvan ik denk: als dit nu over een gekleurd persoon zou gaan dan zou de wereld te klein zijn.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik ben dan vooral benieuwd wie het onderzoek heeft aangevraagd, wie het onderzoek heeft uitgevoerd en wat de intentie/opzet van het onderzoek is geweest.
Daarnaast hebben de termen discriminatie en racist natuurlijk elk vorm van waarde al geruime tijd verloren. Als je tegenwoordig zegt dat je tegen massa immigratie bent en je komt met hele concrete voorbeelden waarom je dat vindt word je al snel neergezet als racist.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat racisme maar 1 kant op kan werken schijnbaar. Ik lees vaak genoeg dingen over blanke mensen waarvan ik denk: als dit nu over een gekleurd persoon zou gaan dan zou de wereld te klein zijn.
Daar plaatst links genoeg kritische noten bij en daar laat links van zien dat de problemen die er zijn (ik neem even een slag om de arm hier, omdat ik niet wil zeggen dat ik het met je eens bent dat, bijvoorbeeld, die criminaliteit iets te maken heeft met iemands afkomst) voornamelijk veroorzaakt worden door het rechtse afbraakbeleid dat wij hier de afgelopen twintig jaar (en langer) hebben gehad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wordt eens wakker uit je Disney droom man. Respect is een mes wat aan 2 kanten snijdt. In hoeverre durf jij te stellen dat de culturen, die zich hier zo gediscrimineerd voelen, zich anderszijds wel respectvol opstellen? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is, maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.
Waarom wordt Nederlands altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
Voor de zoveelste keer: dat is enorm gedaald de laatste kwart eeuw. Gecorrigeerd voor SES zijn deze groepen amper/niet meer crimineel.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:52 schreef Solispolar het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.quote:maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.
Deze Telegraaf teksten zijn ver bezijden de realiteit en de waarheid.quote:Waarom wordt autochtone Nederlanders altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
"Ja maar hunnie doen het ook"quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wordt eens wakker uit je Disney droom man. Respect is een mes wat aan 2 kanten snijdt. In hoeverre durf jij te stellen dat de culturen, die zich hier zo gediscrimineerd voelen, zich anderszijds wel respectvol opstellen? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is, maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.
Waarom wordt autochtone Nederlanders altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
Ik irriteer me juist meer de tyfus aan types als Starhopper die overal racisme staan te schreeuwen en nooit eens kritisch durven te kijken naar wat er nu feitelijk gebeurt. Zelfs als je ze met keiharde cijfers om de oren slaat dringt het niet door.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]![]()
Ach kom op. Massa immigratie gaat allang niet meer over integratie of assimilatie. Het gaat vooral over omvolkingstheorieen en "dobbernegers" en gek genoeg hoor ik daar bijna nooit kritiek op van mensen die tegen migratie zijn.
Alsof je schrijft dat FOK! een heel normaal forum is dat een beetje kritisch is en dat totaal niet lijkt op Stormfront terwijl zelfs mods tegenwoordig het erop vinden lijken en een post over asielzoekers in de cel gooien dagenlang ongemodereerd mag blijven staan
Wat houdt die overlast in?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik irriteer me juist meer de tyfus aan types als Starhopper die overal racisme staan te schreeuwen en nooit eens kritisch durven te kijken naar wat er nu feitelijk gebeurt. Zelfs als je ze met keiharde cijfers om de oren slaat dringt het niet door.
Ik woon zelf in een middelgrote stad en ik heb persoonlijk al behoorlijk overlast door buitenlanders (jaja, racisme. Sue me). Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.
Volgens mij zijn de mensen die het ontkennen vooral mensen die zelf in een landelijk gebied wonen waar de overlast simpelweg nog niet gearriveerd is. Maar ach, met de spreidingswet op komst is dat ook een kwestie van tijd. Binnenkort ook bij u op de stoep
Als je termen als 'Fortuynisme' en 'telegraafteksten' hanteert dan weet ik waar je staat in deze kwestie en ook wat je niveau is. Verder discussiëren heeft dan weinig zin.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: dat is enorm gedaald de laatste kwart eeuw. Gecorrigeerd voor SES zijn deze groepen amper/niet meer crimineel.
[..]
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.
[..]
Deze Telegraaf teksten zijn ver bezijden de realiteit en de waarheid.
Ik ben dan toch benieuwd wat voor een overlast u ervaart van 'buitenlanders'. Dit hier tussen haakjes, omdat ik me afvraag of dat niet gewoon Nederlanders met een kleurtje of een moeilijke achternaam zijn, zogezegd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik irriteer me juist meer de tyfus aan types als Starhopper die overal racisme staan te schreeuwen en nooit eens kritisch durven te kijken naar wat er nu feitelijk gebeurt. Zelfs als je ze met keiharde cijfers om de oren slaat dringt het niet door.
Ik woon zelf in een middelgrote stad en ik heb persoonlijk al behoorlijk overlast door buitenlanders (jaja, racisme. Sue me). Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.
Volgens mij zijn de mensen die het ontkennen vooral mensen die zelf in een landelijk gebied wonen waar de overlast simpelweg nog niet gearriveerd is. Maar ach, met de spreidingswet op komst is dat ook een kwestie van tijd. Binnenkort ook bij u op de stoep
Voor mij persoonlijk? 2x al te maken gehad met intimidatie door groepen van jongeren, bijna tot slaande ruzie aan toe terwijl ik dat nog nooit heb gehad, Irritant gedrag in winkels met het oog op vrouwonvriendelijk gedrag, diefstal van persoonlijke spullen bij ons huis weg waar we op de beelden konden zien wie de daders waren.quote:
Heb je voorbeelden en de details ervan?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk? 2x al te maken gehad met intimidatie door groepen van jongeren, bijna tot slaande ruzie aan toe terwijl ik dat nog nooit heb gehad, Irritant gedrag in winkels met het oog op vrouwonvriendelijk gedrag, diefstal van persoonlijke spullen bij ons huis weg waar we op de beelden konden zien wie de daders waren.
Voor mensen om mij heen: aanranding, naschreeuwen van vriendinnen en vrouwelijke collega's, diefstal etc.
Zat voorbeelden van genoeg mensen. En nogmaals: ik probeer niemand te overtuigen hoor, geloof lekker wat je zelf wil en volg je eigen lijn. Ik weet alleen precies waarom ik tegenwoordig centrum rechts stem en ik kan dat voor mezelf prima verantwoorden.
Is het hele punt van een discussie juist niet dat je in gesprek gaat met iemand die het niet met je eens is en er een hele andere mening op nahoudt? Verder discussiëren lijkt me dan juist wel zin hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als je termen als 'Fortuynisme' en 'telegraafteksten' hanteert dan weet ik waar je staat in deze kwestie en ook wat je niveau is. Verder discussiëren heeft dan weinig zin.
Dit hoor ik ook heel vaak van mensen uit drente die niet of nooit in die steden komen. Dan heb je het over types die zogauw ze er een keer zijn bij iedereen met een kleurtje die ze zien verbaasd staan te kijken. En dan terug komen met verhalen dat er zo veel gekleurden zijn en dat het allemaal tuig is etc etc. Als je dan vraagt wat ze daadwerkelijk aangedaan is door deze mensen komen ze niet verder dan dat ze zich aanstootgevend gedroegen, en als je dan vraagt wat dat dan was, was het meestal het aanhebben van een bepaald kledingstuk. En op zijn ergst een rare blik.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:59 schreef Solispolar het volgende:
Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.
https://fra.europa.eu/nl/publication/2024/being-muslim-euquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd, ik ken veel voorbeelden waar het overlast zich beperkt tot "er zijn".quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ben dan toch benieuwd wat voor een overlast u ervaart van 'buitenlanders'. Dit hier tussen haakjes, omdat ik me afvraag of dat niet gewoon Nederlanders met een kleurtje of een moeilijke achternaam zijn, zogezegd.
Als we nu toch persoonlijk gaan worden: ik woon al járen in de Schilderswijk, aan de overkant van het kruispunt met wat Wilders jaren geleden zo treffend 'de Shariadriehoek' noemde en ik zal u allemaal zeggen: het valt met de overlast, héél, héél, héél erg mee. Sterker nog: het is bijna alsof er geen overlast is en mensen hier over het algemeen gemoedelijk en liefdevol met elkaar omgaan, zoals mensen dat vrijwel overal op de wereld met elkaar doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit hoor ik ook heel vaak van mensen uit drente die niet of nooit in die steden komen. Dan heb je het over types die zogauw ze er een keer zijn bij iedereen met een kleurtje die ze zien verbaasd staan te kijken. En dan terug komen met verhalen dat er zo veel gekleurden zijn en dat het allemaal tuig is etc etc. Als je dan vraagt wat ze daadwerkelijk aangedaan is door deze mensen komen ze niet verder dan dat ze zich aanstootgevend gedroegen, en als je dan vraagt wat dat dan was, was het meestal het aanhebben van een bepaald kledingstuk. En op zijn ergst een rare blik.
Het is heel grappig om te zien hoeveel hiervan in the eye of the beholder is. Ikzelf woon in zwolle en werk in Rotterdam en heb een tijd in schiedam gewoond. In die laatste stad ben ik meerdere malen door groepjes jongeren heen gelopen als ze in de weg stonden op de stoep. Meestal waren ze verbaasd dat ik het deed en niet overstak, om vervolgens met veel gemeneer me dingen te vragenwel wonderlijk gedrag maar het geeft ook aan dat het ze amper overkwam, dat iemand die niet tot hun groep behoorde een normale interactie met ze had. (door een groep ouderen of een groep andere jongeren zou ik ook doorheen lopen).
Er is zoveel angst voor de ander en dat wordt volgensmij alleen maar erger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |