SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ik verwacht nu al bij zowel de Nederlandse als buitenlandse pers alles over vorig jaar. Alles over wraak. Leuk man. Can’t wait.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, dat een jaar met om het even welke artiest niet positief en leuk gaat verlopen, daar is ook een simpele oplossing voor, maar zoals Dave al heeft uitgelegd, is dat niet haalbaar.
Paars pakquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik verwacht nu al bij zowel de Nederlandse als buitenlandse pers alles over vorig jaar. Alles over wraak. Leuk man. Can’t wait.
Paarse vogel?quote:
Jij brengt de discussie hier op de diskwalificatie van Joost, ik corrigeerde enkel iemand dat gebrek aan bewijs niet betekent dat het OM een oordeel heeft over de betrouwbaarheid van een verhaal, die maken enkel een onderzoek naar de vervolgbaarheid van iemand. Totaal niet gehad over de diskwalificatie, die ik overigens prematuur vond van de EBU.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand anders die het letterlijk over dat (gebrek aan) bewijs had toch. Dus is reageren daarop op zich niet héél raar en ontopic enzo.
En heel eerlijk gezegd wist ik (nog) niet of het bij diegene verspilde moeite was haha. Ik ben meestal van de normale discussies zoals je weet maar misschien heb ik het inderdaad niet goed ingeschat en is het verspilde moeite. My bad. Ik probeer ook maar gewoon fatsoenlijke discussies te houden. Maar je hebt gelijk dat waarschijnlijk niemand meer van gedachten gaat veranderen. Fair enough!
Hahaha ja ik zat te zweten omdat ik niet meteen door had dat het topic dicht was. Vlotje, moi.quote:
Dan ook oranje om echt een Fuck the EBU statement te maken, vol trots.quote:
Pardon?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jij brengt de discussie hier op de diskwalificatie van Joost, ik corrigeerde enkel iemand dat gebrek aan bewijs niet betekent dat het OM een oordeel heeft over de betrouwbaarheid van een verhaal, die maken enkel een onderzoek naar de vervolgbaarheid van iemand. Totaal niet gehad over de diskwalificatie, die ik overigens prematuur vond van de EBU.
En dan als laatste als er nou met iemand hier niet een discussie valt te voeren over Joost dan ben jij het wel er is hier niemand zo ongegeneerd Pro-Joost als jij bij alles wat die doet. en dat mag maar ga dan niet beginnen over 'anderen' die een normale discussie over Joost in de weg zouden staan. Jij zit het diepst van allemaal hier in de loopgraaf.
Zo een item op NPO1 bij Eva Jinek.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja ik zat te zweten omdat ik niet meteen door had dat het topic dicht was. Vlotje, moi.
De TT mag best anders uiteraard.
Die sla ik even over want Maurice Wijnen zit er, die wil een Nationaal Songfestival.quote:
Terwijl net iemand post over kannen en kruiken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Die sla ik even over want Maurice Wijnen zit er, die wil een Nationaal Songfestival.
En die man links er van is van Lucky Letters toch?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Die sla ik even over want Maurice Wijnen zit er, die wil een Nationaal Songfestival.
Was jij ook op kantoor?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik ben een dagje offline en opeens is alles in kannen en kruiken?
JOOST 2025
Gieren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Dave het volgende:
[..]
En die man links er van is van Lucky Letters toch?
Iemand die graag in de jury van een potentieel nationaal songfestival wil zitten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl net iemand post over kannen en kruiken.
Verder ken ik hem niet.
Dat laatste is op zich goed voor je bloeddruk, ik wou soms dat ik hetzelfde kon zeggen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl net iemand post over kannen en kruiken.
Verder ken ik hem niet.
Is er nog genoeg tijd voor een nationaal songfestival?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze Sterren op het plein omtoveren tot nationaal songfestivalquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is er nog genoeg tijd voor een nationaal songfestival?
Op zich volgens mij wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is er nog genoeg tijd voor een nationaal songfestival?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
De horrorquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand die graag in de jury van een potentieel nationaal songfestival wil zitten.
In meeste andere landen zie je de juryleden niet in beeld na elk nummer, maar in Nederland zou dat natuurlijk wel een grote show worden als de X-factor, met Tatjana voor de Oost-Europese smaak
quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze Sterren op het plein omtoveren tot nationaal songfestival
Eh... Door gebrek aan bewijs worden er elke dag heel wat zaken door het OM hier en in Zweden ook vast afgesloten. Dat IS dus de maatstaf. Joost heeft nooit ontkent dat hij er bij die vrouw op heeft aangedrongen om te stoppen met filmen. Hij heeft ook nooit ontkent dat hij daarbij die camera heeft weggeduwd. Die vrouw/de EBU hebben van de toren geblazen dat het met kwade bedoelingen was. Daarvoor zag het OM geen bewijs. Er zijn genoeg mensen gehoord om dat bewijs boven tafel te krijgen, als het er was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die zag een gebrek aan bewijs.
Als we dat als maatstaf nemen dan kunnen opeens heel wat mensen weer aan het werk dus laten we dat maar niet doen enkel omdat het nu om Joost gaat. Erg opportune plusjes die je ook krijgt, grappig hoe dat werkt.
Denk dat “She tasted sweet, salty, sour” ook niet echt zou aanslaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien gewoon maar doen en dat we van dat gelul daarna dan weer jaren verlost zijn omdat Angelkeeper toch niet zo heel lekker scoorde in Zwitserland.
Yvonne is toch gestopt met haar Juicekanaal? Of in ieder geval geminderd nu ze een kindje heeft?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Die Yvonnek*t zal er inderdaad vast binnenkort ook wel even overheen plassen.
Oei, hier begrijp ik Cosima wel, al heb ik een andere schuldige. Doordat er geen Nederlandse inzending in de finale was, was het een stuk rustiger in de plaatselijke gay bar. dankzij die fucking ebu (en niet dankzij Joost)quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
De finale ging gewoon door toch, had je het feestje niet ook gewoon door kunnen laten gaan dan? Met vrienden bij elkaar is toch sowieso gezellig?
OKÉ ik ben om, doe maar een Nationaal Songfestival. Zodat zelfs de grootste voorstanders daarvan de jaren erna het niet nog eens durven opperen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:37 schreef Dave het volgende:
[..]
Denk dat “She tasted sweet, salty, sour” ook niet echt zou aanslaan.
Ik begreep het ook, scroll nog ietsje verder daar haha voor m'n reactie daarna.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:38 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, hier begrijp ik Cosima wel, al heb ik een andere schuldige. Doordat er geen Nederlandse inzending in de finale was, was het een stuk rustiger in de plaatselijke gay bar. dankzij die fucking ebu (en niet dankzij Joost)
quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Op zich volgens mij wel.
Dat Gordon toch nog één keer kan proberen om... en demense in NL er massaal op stemmen. Heerlijk.Hopelijk is er dan ook nog een kansje voor Rafaella.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Dat ze in een pistachegroen lingeriesetje zingt over de Dubaireep. Jaaaaa!quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hopelijk is er dan ook nog een kansje voor Rafaella.
Mart Highroom met Swimming in Bacardi Lemon. Maar dat mag niet want dat is reclame. Worden we opnieuw gediskwalificeerd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze Sterren op het plein omtoveren tot nationaal songfestival
STOPPPP. Nee echt stop want nog even en ik ben vóór de terugkeer van het Nationaal Songfestival puur voor het lachen.quote:
Na afgelopen jaar zijn we helaas wel écht toe aan humor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:46 schreef Greys het volgende:
[..]
STOPPPP. Nee echt stop want nog even en ik ben vóór de terugkeer van het Nationaal Songfestival puur voor het lachen.
Hahaha ja. In de hele aanloop vanaf bekendmaking van het lied tot in de 2e semi vond ik ook wel dat we dat juist hadden gekregen. Little did we know about the dramaaaaa to come toen. 😅quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Na afgelopen jaar zijn we helaas wel écht toe aan humor.
Zou zo een fokker kunnen zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:57 schreef TheVulture het volgende:
Aran die zijn eigen mening en perceptie als feiten presenteert.
Greys is een van de weinige die hier vaak normaal reageert op mensen die niet als een gek Joost lopen te verdedigen met alles. Denk dat je je vergist in de user ofzo want ze is een van de weinige fangirls waar je gewoon normaal mee kan lullen of je nou voor of tegen bentquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jij brengt de discussie hier op de diskwalificatie van Joost, ik corrigeerde enkel iemand dat gebrek aan bewijs niet betekent dat het OM een oordeel heeft over de betrouwbaarheid van een verhaal, die maken enkel een onderzoek naar de vervolgbaarheid van iemand. Totaal niet gehad over de diskwalificatie, die ik overigens prematuur vond van de EBU.
En dan als laatste als er nou met iemand hier niet een discussie valt te voeren over Joost dan ben jij het wel er is hier niemand zo ongegeneerd Pro-Joost als jij bij alles wat die doet. en dat mag maar ga dan niet beginnen over 'anderen' die een normale discussie over Joost in de weg zouden staan. Jij zit het diepst van allemaal hier in de loopgraaf.
Maar haar reacties zijn wel allemaal zwaar pro-Joost en iedere vorm van vreemd gedrag van Joost moet en zal maar goedgepraat worden en daar reageren mensen dan weer op.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
Greys is een van de weinige die hier vaak normaal reageert op mensen die niet als een gek Joost lopen te verdedigen met alles. Denk dat je je vergist in de user ofzo want ze is een van de weinige fangirls waar je gewoon normaal mee kan lullen of je nou voor of tegen bent
Oh jee ja nee als Harry het niet wil moeten ze het misschien toch nog even heroverwegen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef Paul het volgende:
En wij sturen Joost Klein weer naar het Songfestival!
Ik denk dat niemand hier heel erg pro-Joost is. Wel een paar mensen, zoals jij, die op elke slak zout leggen en hem van alles kwalijk lijken te nemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar haar reacties zijn wel allemaal zwaar pro-Joost en iedere vorm van vreemd gedrag van Joost moet en zal maar goedgepraat worden en daar reageren mensen dan weer op.
Dat ze het 'beschaaft' doet betekent niet dat het niet continu 1 kant op is en discussies aanwentelt, let maar eens op hoe discussies hier op gang komen en op wie er voornamelijk gereageerd wordt.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jee ja nee als Harry het niet wil moeten ze het misschien toch nog even heroverwegen.
Maar hoezo maakt dat jou zo bozig of geïrriteerd op mij dan? Er zijn er toch veel meer pro-Joost hier en er is toch niks aan de hand als het allemaal (van beide kanten) gewoon een fatsoenlijke discussie is? Is juist leuk, tegengestelde meningen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar haar reacties zijn wel allemaal zwaar pro-Joost en iedere vorm van vreemd gedrag van Joost moet en zal maar goedgepraat worden en daar reageren mensen dan weer op.
Dat ze het 'beschaaft' doet betekent niet dat het niet continu 1 kant op is en discussies aanwentelt, let maar eens op hoe discussies hier op gang komen en op wie er voornamelijk gereageerd wordt.
Nou en? Je mag Joost toch ook helemaal geweldig vinden? Ik mag het hopen, want ik wil ook gewoon kunnen vinden dat ie onaangepast pubergedrag vertoont.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oei, Slow Down Billie. Ik zal de volgende keer even 10 seconden wachtenquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:22 schreef Dave het volgende:
[..]
Je loopt voor, ik wilde het net zeggen.
Hij heeft er inderdaad wel oor voor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:27 schreef Fred_B het volgende:
Flappie wist altijd al dat Nederland mee ging doen, zag het misgaan bij Joost op het Televiziergala en weet wat er toen door het Joost ging. Wat een ongekende duider
Clown idd. Hem vind je echt dieper dan diep in John de Mol z'n achterste.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:29 schreef Fred_B het volgende:
Baantjer Jr. die Vandaag Inside na de eerste de beste misstap wilde cancelen, zou met Joost geduldig het gesprek aan gaan.
Ik vond dat ook best een goed stukkie, maar er waren afgelopen jaar toch wel 40 normale interviews?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:27 schreef RipCity het volgende:
Goed gesproken van Maurice over volwassenheid.
Mensen vinden Joost al 100x beter als die gewoon 1/2x per jaar een normaal (uitgebreid) interview geeft waar die ingaat op zaken en niet alleen de 'act' volhoudt. Of iig meer dan 1.5zin uitkraamt. Kan die de rest vh jaar trollend doorgaan.
Ben het daar wel mee eens eigenlijk. Hij hoeft dat niet standaard ieder jaar te doen, want dat is hij niemand verschuldigd, maar één keer echt vertellen wat er nou gebeurd is zodat hij zijn zegje gedaan heeft en de media hem misschien ook wat meer met rust laat, zou voor iedereen wel goed zijn. Zeker als hij volgend jaar weer meedoet, want dan krijgt hij daar natuurlijk continu vragen over, ook van buitenlandse pers. Misschien komt dat er ook wel als de definitieve keuze van de AvroTros bekend is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:27 schreef RipCity het volgende:
Goed gesproken van Maurice over volwassenheid.
Mensen vinden Joost al 100x beter als die gewoon 1/2x per jaar een normaal (uitgebreid) interview geeft waar die ingaat op zaken en niet alleen de 'act' volhoudt. Of iig meer dan 1.5zin uitkraamt. Kan die de rest vh jaar trollend doorgaan.
Kennelijk verandert dat per keer, want ze had ook een keer een interview met inhoudelijke antwoorden. Wie weet hebben jullie geluk gehad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ook best een goed stukkie, maar er waren afgelopen jaar toch wel 40 normale interviews?Dat kan iedereen toch objectief beamen die ze gezien en gelezen heeft?
En die mevrouw van nu met die krullen snap ik ook best met dat hij zo lollig reageert, maar zo is hij toch altijd geweest. Wij kregen maar 4 vragen en die moesten we van AvroTros lopend doen maar wij kregen best normale antwoorden.
Maar geen interviews meer na esf toch? Alleen bij Kaarija?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ook best een goed stukkie, maar er waren afgelopen jaar toch wel 40 normale interviews?Dat kan iedereen toch objectief beamen die ze gezien en gelezen heeft?
En die mevrouw van nu met die krullen snap ik ook best met dat hij zo lollig reageert, maar zo is hij toch altijd geweest. Wij kregen maar 4 vragen en die moesten we van AvroTros lopend doen maar wij kregen best normale antwoorden.Die mevrouw zou eigenlijk blij moeten zijn dat hij niet 40 keer hetzelfde ingestudeerde riedeltje uitbraakt in interviews.
Hahaha ja ik denk het.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:34 schreef Dave het volgende:
[..]
Kennelijk verandert dat per keer, want ze had ook een keer een interview met inhoudelijke antwoorden. Wie weet hebben jullie geluk gehad.
Tuurlijk ben je dat wel als je wordt gekozen om Nederland te vertegenwoordigen bij het songfestival. Net als sporters heb je gewoon een plicht naar journalisten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:38 schreef Miloutchi het volgende:
Wat een gezever allemaal. Alsof Joost of wie dan ook aan wie dan ook een goed interview verschuldigd is.![]()
Dat is aan de interviewer zelf om er iets van te maken.
Oh sorry ik had niet meegekregen dat het per se van na het ESF was, dat het daarom ging.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Maar geen interviews meer na esf toch? Alleen bij Kaarija?
Altijd al dol geweest op die man!quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef Dave het volgende:
@:greys Maurice heeft geen nationaal songfestival genoemd hoor!
Je oogst wat je zaait. Bij vervelende vragen krijg je vervelende antwoorden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:42 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk ben je dat wel als je wordt gekozen om Nederland te vertegenwoordigen bij het songfestival. Net als sporters heb je gewoon een plicht naar journalisten.
Ja maar bij Joost Klein is dit vrijwel altijd exact andersom. Door zijn vervelende antwoorden krijgt hij juist de vervelende vragen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait. Bij vervelende vragen krijg je vervelende antwoorden.
Sorry voor offtopic maar waar is je Käärijä UI gebleven?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Altijd al dol geweest op die man!
Nee toegegeven: valt me mee!
Ik zag pas van de week dat ik die nog steeds had.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Sorry voor offtopic maar waar is je Käärijä UI gebleven?
Nee, want dan zou dit bij de internationale pers ook zo moeten zijn, en daar zijn de interviews met Joost juist wél altijd heel leuk en geanimeerd. Het ligt dus waarschijnlijk aan de vijandige en humorloze houding van gasten als Aran Bade. Die missen gewoon de intelligentie en de gevatheid om er iets leuks van te maken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja maar bij Joost Klein is dit vrijwel altijd exact andersom. Door zijn vervelende antwoorden krijgt hij juist de vervelende vragen.
Richting die finale leek het (heb niet alles gezien) of Aran elke dag even met Joost moest praten. Alsof je een daily update wil om te zien hoe zijn humeur die dag staat. Dat mogen ze van mij ook wel afschaffen. Voegt niks toe.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, want dan zou dit bij de internationale pers ook zo moeten zijn, en daar zijn de interviews met Joost juist wél altijd heel leuk en geanimeerd. Het ligt dus waarschijnlijk aan de vijandige en humorloze houding van gasten als Aran Bade. Die missen gewoon de intelligentie en de gevatheid om er iets leuks van te maken.
Dit precies ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Richting die finale leek het (heb niet alles gezien) of Aran elke dag even met Joost moest praten. Alsof je een daily update wil om te zien hoe zijn humeur die dag staat. Dat mogen ze van mij ook wel afschaffen. Voegt niks toe.
Ik denk dat ze de aanpak bij het Nederlands Elftal op grote toernooien kopiëren. Daar hebben mensen ook altijd behoefte om elke dag even te zien wat onze jongens op locatie vandaag weer voor spannends aan het doen zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit precies ja.
Het leek op een gegeven moment wel een stalker. Aran kan ook prima verslag doen van het ESF zónder elke dag met de deelnemer te praten. Dat praten kan best om de paar dagen als er echt iets te melden is, bv na de eerste repetitie ofzo en de rest van de updates gewoon op basis van wat je zelf daar allemaal ziet en verneemt. Doen anderen immers ook. Verslaggevers uit NL komen vaak echt heel verongelijkt en geïrriteerd over als ze een dag géén toestemming van AvroTros krijgen voor een interview en ik kan me voorstellen dat deelnemers (wie dan ook) daar totaal niet op zitten te wachten.
En dan ook nog eens als kampioen open deuren intrappen met vragen als "ben je er klaar voor? heb je er zin in? heb je goed geslapen? je bent weer gestegen/gezakt bij de bookies, wat vind je daarvan?"quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Richting die finale leek het (heb niet alles gezien) of Aran elke dag even met Joost moest praten. Alsof je een daily update wil om te zien hoe zijn humeur die dag staat. Dat mogen ze van mij ook wel afschaffen. Voegt niks toe.
Ik weet ook niet of mensen op een daily update over Jeangu zaten te wachten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit precies ja.
Het leek op een gegeven moment wel een stalker. Aran kan ook prima verslag doen van het ESF zónder elke dag met de deelnemer te praten. Dat praten kan best om de paar dagen als er echt iets te melden is, bv na de eerste repetitie ofzo en de rest van de updates gewoon op basis van wat je zelf daar allemaal ziet en verneemt. Doen anderen immers ook. Verslaggevers uit NL komen vaak echt heel verongelijkt en geïrriteerd over als ze een dag géén toestemming van AvroTros krijgen voor een interview en ik kan me voorstellen dat deelnemers (wie dan ook) daar totaal niet op zitten te wachten.
Jeangu werd enorm afgeschermd van pers, was véél minder qua interviews. Misschien maar een tiende van Joost. AvroTros zou daar wmb best naar terug mogen. Of een mooie tussenweg vinden. Tandje minder dan nu iig.
Je kunt zeggen wat je wil, maar de aanvoerder van Oranje (of willekeurig welke BVO) staat direct na de wedstrijd wel gewoon de pers te woord. Omdat ze weten dat dat er bij hoort als je meedoet aan een entertainmentspektakel. Onderdeel van het vak.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de aanpak bij het Nederlands Elftal op grote toernooien kopiëren. Daar hebben mensen ook altijd behoefte om elke dag even te zien wat onze jongens op locatie vandaag weer voor spannends aan het doen zijn.
En bij Oranje krijg je dan van die geestdodende filmpjes van Kees Jongkind bij een uitlooptraining ofzo, en blijkbaar wil Aran net zoiets doen bij het ESF.
Tuurlijk! Maar tijdens de 2 weken ESF is er niet elke dag een wedstrijd. Zelfs niet elke dag een repetitie. En het zou mooi zijn als ze op de dagen dat er niks is geweest voor de deelnemer ze ook een keer niks hoeven zeggen voor weer dezelfde camera. Er valt dan immers niks te melden. Er zitten best wat dagen tussen dat er geen repetitie of show voor diegene is toch.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar de aanvoerder van Oranje (of willekeurig welke BVO) staat direct na de wedstrijd wel gewoon de pers te woord. Omdat ze weten dat dat er bij hoort als je meedoet aan een entertainmentspektakel. Onderdeel van het vak.
Slaan we dan ook niet een beetje door? Kijk ik begreep dat er achter de schermen een stel mensen van KAN nogal vervelend gedaan hebben. Dat kan natuurlijk niet. Maar een zekere beschikbaarheid voor media, alsmede de verplichting om daar enigszins normaal te doen is natuurlijk doodnormaal bij internationale entertainmentspektakels. Kijk naar de formule 1, kijk naar het WK voetbal. Allemaal persverplichtingen. Dat hoort gewoon bij het vak.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of mensen op een daily update over Jeangu zaten te wachten.![]()
Joost was zo populair, mensen genoten vast ook van dat ‘momentje’ als we even overschakelden naar Zweden.![]()
Die opdracht komt toch vanuit Boulevard, Aran voert z’n werk uit. Maar het kan zeker een tandje minder. 3 tandjes. 6. Naar wens van de artiest.
Het hele gedoe gaat er toch om dat Klein direct na zijn optreden niet gefilmd wenste te worden?quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk! Maar tijdens de 2 weken ESF is er niet elke dag een wedstrijd. Zelfs niet elke dag een repetitie. En het zou mooi zijn als ze op de dagen dat er niks is geweest voor de deelnemer ze ook een keer niks hoeven zeggen voor weer dezelfde camera. Er valt dan immers niks te melden. Er zitten best wat dagen tussen dat er geen repetitie of show voor diegene is toch.
Sowieso is er vaak een persconferentie daar na de shows enzo, daar zit ook elke deelnemer elke keer. Logisch!
Pers mag niet naast het podium staan dus daar staat Aran sowieso niet als hij net van het podium komt. Daar stond iemand van Eurovision zelf.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hele gedoe gaat er toch om dat Klein direct na zijn optreden niet gefilmd wenste te worden?
Het hoeft natuurlijk niet twee weken lang elke dag, eens in de twee drie dagen kan ook prima. Maar dan wel op de momenten dat het er toe doet. Zoals wanneer je net van dat podium af komt. Of een dag van tevoren.
Ik snap dat wel, maar ik veeg dat bewust even op een hoop. Omdat ik vind dat bij de professionaliteit van een wedstrijddeelnemer hoort dat je je voegt naar de geldende regels. Ook op het gebied van pers. Of dat nou die rare van boulevard of iemand van de organisatie is. En ik bespeur een soort patroon van Klein die daar de uitzondering in wil zijn. Dat kan natuurlijk niet en zou ook niet fair zijn naar de rest.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Pers mag niet naast het podium staan dus daar staat Aran sowieso niet als hij net van het podium komt. Daar stond iemand van Eurovision zelf.
Dus er gaan nu twee dingen langs elkaar heen denk ik.Wij doelden hierboven op bv Boulevard die tijdens die weken wel érg vaak een interview wilden, ook als er weinig tot niks te melden viel. Dat mag in het algemeen wel ietsje minder.
Over dat filmen als je net van het podium komt, dat was in vele voorgaande jaren niet zo. Dat is dan voor de social media van Eurovision zelf. En ook dat kan (vind ik, dat vind niet iedereen en dat hoeft ook niet) best een tandje minder, meer terug naar hoe het eerst was.
Toen het in Rotterdam was, nog niet zo heel lang geleden, waren de artiesten veel meer vrij achter de schermen. Er stond immers al veel druk op ze en ze gaven toch al best wat interviews, toen had Eurovision geloof ik nog geen Tiktok en werden ze OP het podium gefilmd en niet als ze er bv teleurgesteld of kotsend van de stress net af kwamen. Achter de schermen (letterlijk daar in de gangen en achter het podium etc) hoefden ze niet op hun hoede te zijn voor camera's en konden ze even in hun neus peuteren of in hun oor poeren.
En dat zou fijn zijn als die middenweg dus weer gevonden wordt. Wél persconferenties etc uiteraard en wél geplande interviews op de persdagen maar niet op elk vrij half uurtje de microfoon van Boulevard.
Ik denk dat we het in grote lijnen ook best eens zijn! Zeker over dat laatste, maar ik kan het óók redelijkerwijs eens zijn dat je je als deelnemer van welk land dan ook doorgaans voegt naar de regels en gebruiken op het ESF.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar ik veeg dat bewust even op een hoop. Omdat ik vind dat bij de professionaliteit van een wedstrijddeelnemer hoort dat je je voegt naar de geldende regels. Ook op het gebied van pers. Of dat nou die rare van boulevard of iemand van de organisatie is. En ik bespeur een soort patroon van Klein die daar de uitzondering in wil zijn. Dat kan natuurlijk niet en zou ook niet fair zijn naar de rest.
Daargelaten dat mensen lastigvallen achter de schermen natuurlijk mega-triest gedrag is. Dat moet je als organisatie direct de kop indrukken. Dat ben ik volkomen met je eens.
Tja tijden veranderen, je bent als deelnemer natuurlijk ook, heel plat uitgedrukt, een commercieel product. Dus zijn er bepaalde verwachtingen. En natuurlijk kan dat te veel of te vaak zijn. Maar dan ga je daar aan de voorkant over met mekaar in gesprek. En dan is het daarna wel kiezen of delen. Dan ga je niet met een vlag over je kop zitten of uithalen naar meisjes die een filmpje willen maken. Je doet mee of je doet niet mee. Het kan niet zo zijn dat er voor de een andere regels gelden dan voor de ander.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat we het in grote lijnen ook best eens zijn! Zeker over dat laatste, maar ik kan het óók redelijkerwijs eens zijn dat je je als deelnemer van welk land dan ook doorgaans voegt naar de regels en gebruiken op het ESF.
Echter, het punt voor meerdere omroepen (zo bleek uit het onderzoek dat de EBU hield na de afgelopen editie) was volgens mij dan ook niet dat ze dat niet vinden, maar dat de gebruiken en regels inmiddels bijna niet meer vol te houden zijn voor de deelnemers. Er komt elk jaar meer bij. Een deel is logisch en standaard, zoals de persconferenties, opening met rode loper interviews (al deden sommige deelnemers daar niet aan mee de afgelopen jaren, Joost wel) besproken interviews etc.
De afgelopen jaren is er écht veel bijgekomen om sponsors te pleasen, zoals Tiktok. Moeten ze in hun vrije minuten ook nog opdraven voor een shower karaoke (deed Joost ook), een Reddit AMA etc.
AvroTros organiseerde zelfs bij de molen van Malmö nog een hele middag voor pers voor interviews als extra etc.
Maar érgens moet toch een grens zijn Trein, ergens zit het programma vol. In het jaar dat Anouk ging kon ze 2 weken lang films kijken in haar hotel. Ze ging naar geen enkel georganiseerd ding verder daar buiten de repetities om. Hebben heel weinig mensen over gezeurd, vonden het zelfs logisch dat ze rust wilde tussendoor en stem sparen en energie. Waarom vond niemand het toen gek dan. Ze was de heldin van NL. En ze had waarschijnlijk TIEF OP JOH MET JE TIGSTE INTERVIEW geroepen als Shownieuws voor de zesde keer in een week aan kwam hollen haha.
Er zijn te veel dingen bij gepropt en er is een grens en het mag dus wel een tandje of wat minder. Maar dat deelnemers een beetje leuk meedoen aan wat dingen, dáár zijn we het echt over eens.
Sorry voor de lap tekst weer ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |