Geen Trump supporter maar vaak wel dezelfde leugens vertellen of de bron zijn voor leugens van Trump. Waarbij hij zelfs na een uitzending over Kennedy schoorvoetend tegen maga toch moest zeggen dat hij niet Kennedy endorsed.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet dat Rogan geen Trump supporter is en hem zelfs al meerdere malen geweigerd heeft?
Ja, ook zoiets, dat je het allemaal niet serieus moet nemen. Dat het heus niet zo loopt enzovoort. Alsof we niet al een voorproefje hebben gezien. Alsof zo een man geen representatieve functie heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Z'n krankzinnige uitspraken komen wel voorbij, maar daar wordt dan vooral lacherig over gedaan.
Nee, maar dat is het format ook niet. Het is slechts een gesprek met als bedoeling om wat meer te weten te komen over de persoon Trump, niet zozeer zijn politieke avonturen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geen Trump supporter maar vaak wel dezelfde leugens vertellen of de bron zijn voor leugens van Trump. Waarbij hij zelfs na een uitzending over Kennedy schoorvoetend tegen maga toch moest zeggen dat hij niet Kennedy endorsed.
Verwacht jij in dit interview nu echt enkele kritische vragen die echt beantwoord gaan worden door Trump?
Je weet dat zijn laatste termijn eindigde met de bestorming van het Capitool, waarbij nota bene een dode viel. Je weet dat de bestorming werd aangejaagd door leugens die door Trump werden verspreid, en die hij tot op de dag van vandaag blijft herhalen. Je weet dat hij zijn VP opriep de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, met als gevolg dat Pence met de dood werd bedreigd door Trumps aanhangers. Je weet dat vrijwel zijn gehele kabinet, inclusief zijn VP, van de daken schreeuwt dat Trump een gevaar is voor het land en ver uit de buurt gehouden moet worden van het ambt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ook zoiets, dat je het allemaal niet serieus moet nemen. Dat het heus niet zo loopt enzovoort. Alsof we niet al een voorproefje hebben gezien. Alsof zo een man geen representatieve functie heeft.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dit bij Facebook zit. Ongetwijfeld zal Zuckerberg niet helemaal in de Musk hoek zitten, toch ben ik benieuwd...quote:
Ik denk vooral dat mensen het onderhand wel weten. Je zal het misschien niet in de gaten hebben omdat je graag dit soort nieuws consumeert maar een groot deel van de mensen kijkt niet meer op van dit soort headlines. Besef wel dat dit soort verhalen al minimaal 8 jaar op regelmatige basis op het internet word geslingerd.quote:
Extreem rechts zit niet op YouTube. Er is nergens zoveel censuur als op YouTube. Je kan extreem rechts vinden op Twitter, het enige platform waar extreem rechts gewoon een plek mag hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dit bij Facebook zit. Ongetwijfeld zal Zuckerberg niet helemaal in de Musk hoek zitten, toch ben ik benieuwd...
YouTube heeft iig een algoritme dat extreem-rechts heel erg promoot, dat is nu wel meermaals bewezen.
Dat heb ik ook gezien maar daar lenen bepaalde vragen zich niet voor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat gek, je hebt in hetzelfde artikel iets anders gezien dan ik. Ik had niet alleen voor of tegen, maar een schaal met vijf punten die van tegen via neutraal naar voor ging.
Ja, nog even ter afsluiting (voor nu)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
En dan gaan ze aan talkshowtafels een beetje quasi-lollig lopen doen over Trumps rare uitspraken. Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig als journalist of host?
Heb je jou weer met je onzin ("het enige platform").quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Extreem rechts zit niet op YouTube. Er is nergens zoveel censuur als op YouTube. Je kan extreem rechts vinden op Twitter, het enige platform waar extreem rechts gewoon een plek mag hebben.
Anekdotisch, maar het valt mij wel op hoeveel anti-linkse content ik gesuggereerd krijg op YouTube. Terwijl dat niet per se in mijn algoritme past.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Extreem rechts zit niet op YouTube. Er is nergens zoveel censuur als op YouTube. Je kan extreem rechts vinden op Twitter, het enige platform waar extreem rechts gewoon een plek mag hebben.
Eens hoor. Dat moet inderdaad geen rol spelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik niet interessant. Als zo'n commissie een opdracht krijgt op apolitieke gronden dan is elke politieke overweging ongewenst en diskwalificerend. Het maakt niet uit in hoeverre die overwegingen meewegen in het uiteindelijke oordeel. Als je als lid van zo'n commissie je politieke overwegingen niet achter kan laten bij de deur ben je gewoon ongeschikt, klaar. Het heeft weinig zin om het te willen minimaliseren door net te doen alsof het niet uitmaakt als het niet de hoofdreden was.
Right leaning of Christian content is nog steeds geen extreem rechts.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je jou weer met je onzin ("het enige platform").
https://www.nbcnews.com/t(...)ent-resea-rcna155478
https://www.techpolicy.pr(...)mendation-algorithm/
Maar in ons eigen land is dit nog erger momenteel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tste-podium-a4187022
https://medium.com/@:newm(...)radical-b2dfff98e23c
Ik kijk persoonlijk wat meer rechtse content dus ik kan hier niet over oordelen. Maar komt het misschien niet omdat rechts over het algemeen meer aanwezig is op YouTube?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Anekdotisch, maar het valt mij wel op hoeveel anti-linkse content ik gesuggereerd krijg op YouTube. Terwijl dat niet per se in mijn algoritme past.
In het huidige politieke landschap is dat gewoon extreem-rechts. Net zoals dat Christelijk content in de Amerikaanse context Trump helpt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Right leaning of Christian content is nog steeds geen extreem rechts.
Ja zo werkt het niet, je bent nu de definitie aan het oprekken om zo je gelijk te halen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het huidige politieke landschap is dat gewoon extreem-rechts. Net zoals dat Christelijk content in de Amerikaanse context Trump helpt.
Wat dus niet strookt met dat het alleen op Twitter een plek heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kijk persoonlijk wat meer rechtse content dus ik kan hier niet over oordelen. Maar komt het misschien niet omdat rechts over het algemeen meer aanwezig is op YouTube?
'Right leaning' betekent in de Amerikaanse verhoudingen momenteel iets anders dan in de jaren 90. Nu betekent dit gewoon 'Trump leaning'.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zo werkt het niet, je bent nu de definitie aan het oprekken om zo je gelijk te halen.
DaT Is OuD NiEuWs eN DoEt Er NieT MeEr Aan ToE!?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat zijn laatste termijn eindigde met de bestorming van het Capitool, waarbij nota bene een dode viel. Je weet dat de bestorming werd aangejaagd door leugens die door Trump werden verspreid, en die hij tot op de dag van vandaag blijft herhalen. Je weet dat hij zijn VP opriep de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, met als gevolg dat Pence met de dood werd bedreigd door Trumps aanhangers. Je weet dat vrijwel zijn gehele kabinet, inclusief zijn VP, van de daken schreeuwt dat Trump een gevaar is voor het land en ver uit de buurt gehouden moet worden van het ambt.
En dan gaan ze aan talkshowtafels een beetje quasi-lollig lopen doen over Trumps rare uitspraken. Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig als journalist of host?
Waar zijn je bronnen dat extreem rechts gepromoot wordt op Youtube?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je jou weer met je onzin ("het enige platform").
https://www.nbcnews.com/t(...)ent-resea-rcna155478
https://www.techpolicy.pr(...)mendation-algorithm/
Maar in ons eigen land is dit nog erger momenteel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tste-podium-a4187022
https://medium.com/@:newm(...)radical-b2dfff98e23c
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |