Het blijft lastige materiequote:Op maandag 21 oktober 2024 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet. Lekker om 4 uur 's ochtend licht in de zomer.
Team permanente zomertijd.
Inderdaad die zomerse daglichturen in de vroege ochtend heeft niemand wat aanquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tenzij je in de zomer om 4 uur wil opstaan wel ja. En dan zijn er nog mensen die het liefst zouden zien dat het 's zomers om 3 uur midden in de nacht alweer klaarlicht is. Want daar gaan we beter van slapen of zo.
Ik heb collega's die graag vroeg opstaan, die zijn voor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad die zomerse daglichturen in de vroege ochtend heeft niemand wat aan
Ergens in de jaren 90 zijn ze team zomertijd al eens tegemoet gekomen. Toen is het terugzetten van de klok van september naar oktober gegaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet. Lekker om 4 uur 's ochtend licht in de zomer.
Team permanente zomertijd.
Nu nog spiegelen door de andere wijziging in februari te doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ergens in de jaren 90 zijn ze team zomertijd al eens tegemoet gekomen. Toen is het terugzetten van de klok van september naar oktober gegaan.
Als je bekijkt hoeveel mensen gebruik maken van het licht tussen 4 en 6 in de ochtend (in geval van permanente wintertijd) en dat afzet tegen het aantal dat gebruikt maakt van de lichte uren tussen 9 en 11 in de avond (in geval van zomertijd) zou de discussie meteen afgelopen moeten zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb collega's die graag vroeg opstaan, die zijn voor.
Ik als avondmens vind de huidige sitatie wel prettig.
Dit wordt al jaren geroepen. Er is genoeg bewijs dat het beter is voor ons om niet steeds die klok te verzetten, maar er wordt niets mee gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:36 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan dat gerommel met die klok, Het duurt weer makkelijk een week voordat de hond weer gewend is aan het nieuwe ritme. Ik ben zelf ook best van slag. Gewoon kappen met dat verzetten. Naar wintertijd, en er dan niet meer aan morrelen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit wordt al jaren geroepen. Er is genoeg bewijs dat het beter is voor ons om niet steeds die klok te verzetten, maar er wordt niets mee gedaan.
Met de wintertijd merk ik er niet veel van, meer uitgerust lijkt het wel. De zomertijd heb ik wel degelijk last, en ken meerderen die last hebben. Zo raar dat een stom uurtje zo'n verschil maakt, maar ik merk dat ik de eerste week gewoon het ritme niet vind, kom slechter in slaap etc.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij zit dat meer in het hoofd van mensen. Ik merk er echt niks van. Kom op, het is maar een uurtje. En heb ook veel dieren, daar merk ik ook niks aan.
Dit inderdaad. "Ik merk er niks van, DUS een ander kan er ook niks van merken". Rare redenering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:46 schreef Isabeau het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ndheid-dan-zomertijd
Dat jij er niets van merkt, betekent niet dat het op grote schaal geen probleem is.
Merk er ook niks van maar wat @Isabeau zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij zit dat meer in het hoofd van mensen. Ik merk er echt niks van. Kom op, het is maar een uurtje. En heb ook veel dieren, daar merk ik ook niks aan.
De meeste mensen die daar een probleem mee hebben zijn ook het type dat in het weekend even lekker uit slaapt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Neequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:21 schreef D. het volgende:
Komend weekend de laatste keer, en dan blijven we voortaan van die klok af?
Nog minimaal een oneven aantal keer daarna.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:21 schreef D. het volgende:
Komend weekend de laatste keer, en dan blijven we voortaan van die klok af?
Wat zal de wintertijd ons leren? Het is nog altijd niet onze beslissing of we er mee doorgaan of niet.quote:
Die daar geen probleem mee hebben bedoel je. Als je niet elke dag op dezelfde dag op staat, dan ben je flexibeler met kort of lang slapen en op welke tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De meeste mensen die daar een probleem mee hebben zijn ook het type dat in het weekend even lekker uit slaapt.
Er zijn maar heel weinig mensen die zo levenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die daar geen probleem mee hebben bedoel je. Als je niet elke dag op dezelfde dag op staat, dan ben je flexibeler met kort of lang slapen en op welke tijd.
Of het ooit zo doorgaat, of men het aanpast, en welke keuze het dan wordtquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:56 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Wat zal de wintertijd ons leren? Het is nog altijd niet onze beslissing of we er mee doorgaan of niet.
Ik ben trouwens een voorstander om het te houden zoals het is.
Effect is daar veel kleiner.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:36 schreef BlaZ het volgende:
Hier in Mexico hebben ze twee jaar terug de verandering afgeschaft. Het is stukken prettiger.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Effect is daar veel kleiner.
Ik moet er niet aan denken in NL het zo te veranderen. Wat was het, in de zomer dan rond half 4 's nachts al licht en in de winter wordt het pas na negenen licht. Nee, laat het maar lekker zo: winter en zomertijd. Dat is echt het beste.quote:
Dat het al om half 4 licht wordt in de zomer maakt weinig uit op zich. Of denk je dat je er heel veel van gaat merken dat het half 4 licht is ipv half 5? En in de winter verandert er niets tov nu.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik moet er niet aan denken in NL het zo te veranderen. Wat was het, in de zomer dan rond half 4 's nachts al licht en in de winter wordt het pas na negenen licht. Nee, laat het maar lekker zo: winter en zomertijd. Dat is echt het beste.
Dit is op basis van permanente wintertijd?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat het al om half 4 licht wordt in de zomer maakt weinig uit op zich. Of denk je dat je er heel veel van gaat merken dat het half 4 licht is ipv half 5? En in de winter verandert er niets tov nu.
Weet niet meer precies hoe het was, zoiets iig. Het lijkt me toch echt beter als we houden zoals het is. Richting de evenaar kun je het wel veranderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is op basis van permanente wintertijd?
Lijkt me vreselijk om 's nachts wakker te worden en het begint al licht te worden door de ramen terwijl het nog maar half 4 is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat het al om half 4 licht wordt in de zomer maakt weinig uit op zich. Of denk je dat je er heel veel van gaat merken dat het half 4 licht is ipv half 5? En in de winter verandert er niets tov nu.
Er zijn twee opties om dat probleem gemakkelijk te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk om 's nachts wakker te worden en het begint al licht te worden door de ramen terwijl het nog maar half 4 is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |