9 to 5.....quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dat echt zo werken kun je je wekker ook op Russische tijd zetten.
In de winter: wintertijdquote:
Tenzij je in de zomer om 4 uur wil opstaan wel ja. En dan zijn er nog mensen die het liefst zouden zien dat het 's zomers om 3 uur midden in de nacht alweer klaarlicht is. Want daar gaan we beter van slapen of zo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, hebben we er dan ineens meer ofzo
Heb je nu ookquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef quo_ het volgende:
Liever nog het hele jaar zomertijd maar dan krijg je het gezeur over dat het zo lang donker blijft in de ochtend.
Juist niet. Lekker om 4 uur 's ochtend licht in de zomer.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:54 schreef AFA2022 het volgende:
Zowiezo afschaffen die onzin en gewoon de Engelse tijd aanhouden, nog goed voor onze slaapritme ook.
Het blijft lastige materiequote:Op maandag 21 oktober 2024 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet. Lekker om 4 uur 's ochtend licht in de zomer.
Team permanente zomertijd.
Inderdaad die zomerse daglichturen in de vroege ochtend heeft niemand wat aanquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tenzij je in de zomer om 4 uur wil opstaan wel ja. En dan zijn er nog mensen die het liefst zouden zien dat het 's zomers om 3 uur midden in de nacht alweer klaarlicht is. Want daar gaan we beter van slapen of zo.
Ik heb collega's die graag vroeg opstaan, die zijn voor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad die zomerse daglichturen in de vroege ochtend heeft niemand wat aan
Ergens in de jaren 90 zijn ze team zomertijd al eens tegemoet gekomen. Toen is het terugzetten van de klok van september naar oktober gegaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet. Lekker om 4 uur 's ochtend licht in de zomer.
Team permanente zomertijd.
Nu nog spiegelen door de andere wijziging in februari te doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ergens in de jaren 90 zijn ze team zomertijd al eens tegemoet gekomen. Toen is het terugzetten van de klok van september naar oktober gegaan.
Als je bekijkt hoeveel mensen gebruik maken van het licht tussen 4 en 6 in de ochtend (in geval van permanente wintertijd) en dat afzet tegen het aantal dat gebruikt maakt van de lichte uren tussen 9 en 11 in de avond (in geval van zomertijd) zou de discussie meteen afgelopen moeten zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb collega's die graag vroeg opstaan, die zijn voor.
Ik als avondmens vind de huidige sitatie wel prettig.
Dit wordt al jaren geroepen. Er is genoeg bewijs dat het beter is voor ons om niet steeds die klok te verzetten, maar er wordt niets mee gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:36 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan dat gerommel met die klok, Het duurt weer makkelijk een week voordat de hond weer gewend is aan het nieuwe ritme. Ik ben zelf ook best van slag. Gewoon kappen met dat verzetten. Naar wintertijd, en er dan niet meer aan morrelen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit wordt al jaren geroepen. Er is genoeg bewijs dat het beter is voor ons om niet steeds die klok te verzetten, maar er wordt niets mee gedaan.
Met de wintertijd merk ik er niet veel van, meer uitgerust lijkt het wel. De zomertijd heb ik wel degelijk last, en ken meerderen die last hebben. Zo raar dat een stom uurtje zo'n verschil maakt, maar ik merk dat ik de eerste week gewoon het ritme niet vind, kom slechter in slaap etc.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij zit dat meer in het hoofd van mensen. Ik merk er echt niks van. Kom op, het is maar een uurtje. En heb ook veel dieren, daar merk ik ook niks aan.
Dit inderdaad. "Ik merk er niks van, DUS een ander kan er ook niks van merken". Rare redenering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:46 schreef Isabeau het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ndheid-dan-zomertijd
Dat jij er niets van merkt, betekent niet dat het op grote schaal geen probleem is.
Merk er ook niks van maar wat @Isabeau zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij zit dat meer in het hoofd van mensen. Ik merk er echt niks van. Kom op, het is maar een uurtje. En heb ook veel dieren, daar merk ik ook niks aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |