SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.Intolerant voor intolerantie![]()
Leuke bron ook. Kopstuk van een terreurorganisatie als vrijheidsvechters beschrijven.quote:
Waar kennen we dat ook alweer van?![]()
Het ligt weer aan een ander dat jij geen empathie kan voelen voor slachtoffers van misdaden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Door figuren als jij is het erg lastig om empathie te hebben voor Palestijnse slachtoffers, maar dat zal je wel niet begrijpen. Als je echt niet ziet dat Sinwar een extremist was, dan ben je er zelf waarschijnlijk ook een.
Ach gut...![]()
Isral?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:43 schreef havanagila het volgende:
[..]
Leuke bron ook. Kopstuk van een terreurorganisatie als vrijheidsvechters beschrijven.
Waar kennen we dat ook alweer van?![]()
Als je niet wil discussiren hoeft het niet. Jammer.
de lokale coffeeshop is vorige week gesloten, tijd zat.![]()
Goed kans dat gegijzelden daar in de buurt waren met dan weer onduidelijk of en wat hun huidige status is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:12 schreef 3rr0r het volgende:
NOS artikeltje over de laatste fase van Sinwar, geeft wat inzicht. Doordat Israel daar bezig was met opblazen van tunnels is hij waarschijnlijk naar boven gekomen. Grens met Egypte gecontroleerd door Israel dus daar kon hij niet naartoe. Twee lijfwachten bij hem die ook zijn gedood.
Waarom hij geen gegijzelden bij zich had is niet duidelijk. Misschien dacht hij dat die meer blok aan het been zouden zijn (je moet ze immers onder controle houden en verzorgen) en de aandacht juist eerder op hem zouden vestigen.
Of hij had er geen meer in de buurt want op een eerder moment zijn er wel een aantal doodgeschoten die bij hem waren, toen Israel hem op de hielen zat.
https://nos.nl/collectie/(...)eindelijk-bij-toeval
Ik mag verder aannemen dat gegijzelden wel op locatie zijn (geweest) maar niet perse bij hem in de huiskamer."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Naja, als je niet door een drone gesnapt wil worden ga je natuurlijk niet met een groep gijzelaars en bewakers de hort op. Die gast is wss ook uit pure wanhoop op de vlucht geslagen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed kans dat gegijzelden daar in de buurt waren met dan weer onduidelijk of en wat hun huidige status is.
Ik mag verder aannemen dat gegijzelden wel op locatie zijn (geweest) maar niet perse bij hem in de huiskamer.![]()
Ik zie wat tekst over iemand die extremistisch wordt gevonden, stel een vraag, krijg allerlei verwijten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:48 schreef havanagila het volgende:
Als je niet wil discussiren hoeft het niet. Jammer.
de lokale coffeeshop is vorige week gesloten, tijd zat.
Het is alsof ik deze persoon zou moeten kennen of zo?![]()
Nee, je vraagt waarom iemand het stempel extremist krijgt, krijgt uitleg, en gaat dan lopen trollen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zie wat tekst over iemand die extremistisch wordt gevonden, stel een vraag, krijg allerlei verwijten.![]()
Ik heb geen uitleg gehad hoor. Behalve wat er van hem gevonden wordt. Dat is vrij subjectief.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee, je vraagt waarom iemand het stempel extremist krijgt, krijgt uitleg, en gaat dan lopen trollen.![]()
"Slachtoffers van misdaden"quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het ligt weer aan een ander dat jij geen empathie kan voelen voor slachtoffers van misdaden.
Ach gut...![]()
![]()
Ik denk het ook. Hij was sowieso gewond. Mensen trekken zich dan net als een dier terug op een rustige plek. Denk dat iedereen z’n eigen hachje moest redden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:51 schreef havanagila het volgende:
[..]
Naja, als je niet door een drone gesnapt wil worden ga je natuurlijk niet met een groep gijzelaars en bewakers de hort op. Die gast is wss ook uit pure wanhoop op de vlucht geslagen.
Ik vrees dat de gijzelaars er niks beter aan toe zijn.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Meerdere regeringen bestempellen z'n organisatie als terroristengroep.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb geen uitleg gehad hoor. Behalve wat er van hem gevonden wordt. Dat is vrij subjectief.
"subjectief"
Ze stonden in Duitsland notabene snoepjes uit te delen na 7 oktober. Over empathie voor slachtoffers gesproken.![]()
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Meerdere regeringen bestempellen z'n organisatie als terroristengroep.
"subjectief"
Ze stonden in Duitsland notabene snoepjes uit te delen na 7 oktober. Over empathie voor slachtoffers gesproken.De bekende genocide steuners bij elkaar. Het zegt tegenwoordig niets meer als deze landen iemand als terroristisch bestempelen. Totaal ongeloofwaardig.quote:Samidoun has been restricted or designated as a terrorist group by Germany,[4] the Netherlands,[5] Israel,[6] Canada,[2] and the United States
Ik mis nog steeds voorbeelden waarom zij dat stempel hebben gekregen. Moet toch niet zo moeilijk zijn als iegen hier over me heen valt?![]()
Omdat ze geld inzamelen voor een terreurgroep. Zoals duidelijk staat beschreven in de zinnetjes die in je quote weglaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
[..]
De bekende genocide steuners bij elkaar. Het zegt tegenwoordig niets meer als deze landen iemand als terroristisch bestempelen. Totaal ongeloofwaardig.
Ik mis nog steeds voorbeelden waarom zij dat stempel hebben gekregen. Moet toch niet zo moeilijk zijn als iegen hier over me heen valt?Had je zeker niet gezien? kan gebeuren.quote:Samidoun has been restricted or designated as a terrorist group by Germany,[4] the Netherlands,[5] Israel,[6] Canada,[2] and the United States.[7] The U.S. Treasury Department characterizes it as "a sham charity that serves as an international fundraiser for the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) terrorist organization."[8][7][9]![]()
![]()
VS dan hoef je niet verder te lezen. Die bestempelen elke actie van de palestijnen als terrorisme.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat ze geld inzamelen voor een terreurgroep. Zoals duidelijk staat beschreven in de zinnetjes die in je quote weglaat.
[..]
Had je zeker niet gezien? kan gebeuren.![]()
![]()
Zeg dat dan meteen. Had ik niet hoeven reageren. En totaal niet subjectief verder.
[ Bericht 26% gewijzigd door havanagila op 18-10-2024 23:46:58 ]![]()
Zie het meer als een bevestiging.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het ligt weer aan een ander dat jij geen empathie kan voelen voor slachtoffers van misdaden.
Ach gut...´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Van je eigen tekortkomingen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zie het meer als een bevestiging.![]()
Ik verwacht overweldigend bewijs dat zo'n gast geld rond sluist of zo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:32 schreef havanagila het volgende:
Zeg dat dan meteen. Had ik niet hoeven reageren. En totaal niet subjectief verder.![]()
Ik denk dat de guilt trip beter werkt op kaaskoppen, maar je mag het proberen of zoquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Neuh, werkt bij mij al jaren niet meer. Puberteit ontgroeid.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk dat de guilt trip beter werkt op kaaskoppen, maar je mag het proberen of zoOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
En ik verwacht dat je groeperingen die geld inzamelen voor terroristen afkeurt. Al helemaal als je zo begaan bent met empathie en die figuren doodleuk snoep stonden uit te delen.... Maar ja. Trololol.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik verwacht overweldigend bewijs dat zo'n gast geld rond sluist of zo.![]()
Twee dagen geleden bombardeerden Amerikaanse B-2's doelen in Jemen, even een waarschuwing aan het adres van de baardmannetjes in Teheran.![]()
Turkey holds talks with Hamas leaders, expresses condolences over Sinwar’s death
https://www.timesofisrael(...)-over-sinwars-death/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Waarom zou groenLinks met haar geassocieerd willen worden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die Sabine is een bijzonder iemand, in het verleden al heel wat bizarre tweets van haar gelezen. En zij kan helemaal full retard gaan op femke halsema, totaal ongenuanceerd.![]()
Zelfreflectie en guilt trip het is maar in welke hoedanigheid. Kaaskop? Woon je in Alkmaar?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk dat de guilt trip beter werkt op kaaskoppen, maar je mag het proberen of zo
Maar joh back to reality.![]()
Ik verwacht een kritische blik. Ik wandel niet mee in die trololo of zoiets. Ken inmiddels de slagen van de zweep als het om dit onderwerp gaat. Die groep landen wordt pas geloofwaardig als ze op alle partijen dezelfde standaard houden. Ze beiden het niet te doen en hebben bewezen het niet te willen doen. Dus ja best kritisch...quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
En ik verwacht dat je groeperingen die geld inzamelen voor terroristen afkeurt. Al helemaal als je zo begaan bent met empathie en die figuren doodleuk snoep stonden uit te delen.... Maar ja. Trololol.![]()
Turkije is ook een lekkere schurkenstaat geworden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 05:50 schreef Aether het volgende:
Turkey holds talks with Hamas leaders, expresses condolences over Sinwar’s death
https://www.timesofisrael(...)-over-sinwars-death/![]()
Sinwar was een slachtoffer van misdaden, hardop gelachen, wat blijft Fok toch een leuk tijdverdrijf soms.![]()
Onbegrijpelijk in mijn ogen. Ik vrees dat zij ten opzichte van de rest van A'dam GroenLinks maar een beetje afwijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Waarom zou groenLinks met haar geassocieerd willen worden?![]()
Dat klinkt niet goed. Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 07:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk in mijn ogen. Ik vrees dat zij ten opzichte van de rest van A'dam GroenLinks maar een beetje afwijk![]()
Turkije moet onmiddellijk uit de NAVO worden getrapt. Wie met terroristen heult is zelf een terrorist.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Turkije is ook een lekkere schurkenstaat geworden.Intolerant voor intolerantie![]()
Principieel heb je gelijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Turkije moet onmiddellijk uit de NAVO worden getrapt. Wie met terroristen heult is zelf een terrorist.
Pragmatisch, toegang tot de zwarte zee, sterk leger ten zuiden van Rusland.![]()
Snap ik, maar we moeten als westen daar op een gegeven moment toch omheen gaan werken. Turkije is een extremistische islamitische staat aan het worden; niet iets waar wij in het westen wat mee moeten kunnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Principieel heb je gelijk
Pragmatisch, toegang tot de zwarte zee, sterk leger ten zuiden van Rusland.
Maar terug on-topic. Hamas is onthoofd. Hoe zal de oorlog nu verder gaan?Intolerant voor intolerantie![]()
Maleisi
When the student is ready, the teacher will appear.
Zij is GroenLinks, daarom ook onbegrijpelijk dat Dikke Frans met die engerds in zee is gegaan, totale vervreemding van waar ooit de a in Pvda voor stond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Zij is beste voorbeeld wat bezuinigen op de GGZ teweeg brengt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:01 schreef oblo het volgende:
[..]
[ x ]
Schaamteloos en openlijk rouwen om de dood van het hoofd van de militaire tak van Hamas, slachter van khan younis en brein achter 7 oktober, als Amsterdamse vrouw op de kandidatenlijst van GroenLinks.
Ben ik naef als ik zeg dat ik dit erg raar vind?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Dit is gewoon een terrorist van kaliber Osama bin Laden. Ik snap niet waarom je ook maar enige neiging voelt om die man te beschermen.
Opgeruimd staat netjes.zie email 27 oktober![]()
Halsema is ook GroenLinks, Klaver is GroenLinks. Die twee zijn lang niet zo extreem als deze Sabine.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zij is GroenLinks, daarom ook onbegrijpelijk dat Dikke Frans met die engerds in zee is gegaan, totale vervreemding van waar ooit de a in Pvda voor stond.![]()
VN: 'Isral gebruikt oorlogstactieken tegen Palestijnen op Westelijke Jordaanoever'
De Verenigde Naties beschuldigen Isral ervan oorlogstactieken in te zetten tegen Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Daarbij verwijst het humanitaire VN-agentschap OCHA naar Isralische militairen die Palestijnen doden en Joodse kolonisten die Palestijnse olijfboomgaarden aanvallen.
Deze maand heeft OCHA al 32 meldingen ontvangen over Joodse kolonisten die Palestijnen en hun bezittingen (waaronder olijfbomen) aanvallen. Dat is niet iets nieuws: Joodse kolonisten verbranden en verwoesten al veel langer Palestijnse olijfbomen, die maar langzaam groeien en vaak heel oud zijn. "De olijfoogst is een economische levenslijn voor tienduizenden Palestijnse families op de Westelijke Jordaanoever", zei OCHA-woordvoerder Jens Laerke vandaag tijdens een persbijeenkomst.
Isralische militairen schoten donderdag in de stad Jenin een Palestijnse dood, terwijl ze haar olijven aan het oogsten was.![]()
Er is er nog een: groot wassink.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Halsema is ook GroenLinks, Klaver is GroenLinks. Die twee zijn lang niet zo extreem als deze Sabine.
En wie zegt dat? Nog nooit is iemand na zo'n uitspraak openlijk terugverwezen door die partij.
Halsema heeft ook haar sporen verdient en klavers mentor was notabene een veroordeelde linksterrorist.
Denk dat het wel meevalt met dat verschil.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfreflectie en guilt trip het is maar in welke hoedanigheid. Kaaskop? Woon je in Alkmaar?
Maar joh back to reality.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Offtopic. Dit topic gaat over Isral en Gaza.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:30 schreef Chadi het volgende:
VN: 'Isral gebruikt oorlogstactieken tegen Palestijnen op Westelijke Jordaanoever'
De Verenigde Naties beschuldigen Isral ervan oorlogstactieken in te zetten tegen Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Daarbij verwijst het humanitaire VN-agentschap OCHA naar Isralische militairen die Palestijnen doden en Joodse kolonisten die Palestijnse olijfboomgaarden aanvallen.
Deze maand heeft OCHA al 32 meldingen ontvangen over Joodse kolonisten die Palestijnen en hun bezittingen (waaronder olijfbomen) aanvallen. Dat is niet iets nieuws: Joodse kolonisten verbranden en verwoesten al veel langer Palestijnse olijfbomen, die maar langzaam groeien en vaak heel oud zijn. "De olijfoogst is een economische levenslijn voor tienduizenden Palestijnse families op de Westelijke Jordaanoever", zei OCHA-woordvoerder Jens Laerke vandaag tijdens een persbijeenkomst.
Isralische militairen schoten donderdag in de stad Jenin een Palestijnse dood, terwijl ze haar olijven aan het oogsten was.![]()
Ze roepen haar niet tot de orde, noch is ze geroyeerd dus doet ze die uitspraken namens GL.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Halsema is ook GroenLinks, Klaver is GroenLinks. Die twee zijn lang niet zo extreem als deze Sabine.![]()
Is zij niet gewoon een uitzondering binnen GL?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zij is GroenLinks, daarom ook onbegrijpelijk dat Dikke Frans met die engerds in zee is gegaan, totale vervreemding van waar ooit de a in Pvda voor stond.![]()
Dan is het goed? Lijkt me nog een grotere reden haar weg te sturen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:15 schreef oblo het volgende:
[..]
Is zij niet gewoon een uitzondering binnen GL?![]()
Nee, ik heb gewoon geen idee wat er binnen GL speelt. Sowieso ben ik niet zo thuis in de NLse politiek, daarom vraag ik het.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is het goed? Lijkt me nog een grotere reden haar weg te sturen.
Hoeveel steun heeft zij? Hoe mainstream is haar geluid binnen GL?![]()
Hopelijk vrede? En anders doorgaan tot de laatste Palestijn, zoiets?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Snap ik, maar we moeten als westen daar op een gegeven moment toch omheen gaan werken. Turkije is een extremistische islamitische staat aan het worden; niet iets waar wij in het westen wat mee moeten kunnen.
Maar terug on-topic. Hamas is onthoofd. Hoe zal de oorlog nu verder gaan?![]()
De vraag is: hoe komt zij aan die machtspositie? Geen krant die kritisch over haar durft te publiceren. Haar eigen partijleiding zwijgt. Dan heb je macht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat is redelijk zwart-wit gedacht, maar Palestijnen zijn in merendeel ook zwart-wit, helaas.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:29 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hopelijk vrede? En anders doorgaan tot de laatste Palestijn, zoiets?
Ik zat echter meer op korte termijn te denken.Het opjagen van Hamas gaat natuurlijk gewoon door, maar hoe zit het met de gijzelaars? Die hebben nu weinig nut meer voor Hamas en zijn eigenlijk ook van weinig nut gebleken. Wat zal er nu met hen gebeuren?
Intolerant voor intolerantie![]()
Waarom durven kranten dat niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
De vraag is: hoe komt zij aan die machtspositie? Geen krant die kritisch over haar durft te publiceren. Haar eigen partijleiding zwijgt. Dan heb je macht.![]()
Omdat dit volledig past in het elitair groene grachtengordel denken waar men zelf in de deugende Wester toren zittend, in vrijheid kan afgeven op de samenleving die haar dat met die geboden vrijheid mogelijk maakt. Mensen doen verder gekke dingen om bij anderen ge(k)liefd te worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Waarom zou groenLinks met haar geassocieerd willen worden?
Het is een soort verkozen zelfkastijding die o.a. rechtvaardigt dat terrorisme en geweld, voortkomt uit onvrede als wordt veroorzaakt door maatschappelijke ongelijkheid en onrecht. Dat recht en gelijkheid is vooral op zichzelf gericht en die van de ander, er niet toedoet.
Mensen die op voorhand vinden dat zij die de maatschappij wil onderwerpen aan hun onderdrukkende visie, het volste recht daartoe hebben om dat desnoods met geweld, af te dwingen. Mensen die denken in termen dat om te overwinnen, strijd nodig is.
Die muts is volgens haar LinkedIn dol op intersectionaliteit, dekolonisatie, klimaatrechtvaardigheid, diversiteit, inclusie, linkse bewegingsopbouw en ideologie.
Kortom alles wat een huidige samenleving ondergraaft en iemand die zich graag inzet om haar eigen bestaansrecht weg te kieperen. Mensen die denken dat je met 8 miljard mensen allemaal in happy wonderland kunt leven zonder daarin rekening te hoeven houden met wie dat (hoe dan ?, moet) gaan faciliteren.
Kheb in mijn omgeving ook van dat soort - wie zijn die - mensen die denken dat er allereerst hun rechten zijn en de plichten die dat mogelijk zouden moeten maken, vooral de taak zijn van anderen.
Zo ook inzake het "Palestijns" denken dat overtuigd is van de zelf toebedeelde rechten zonder die van een ander daarin te hoeven (en zelfs moeten) overwegen. Kortom, het aangenomen slachtofferschap die de ander per definitie daarover en -voor tot in eeuwigheid, verantwoordelijk stelt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik zou graag zien dat er vanuit de partij in Amsterdam op gereageerd werd/wordt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze roepen haar niet tot de orde, noch is ze geroyeerd dus doet ze die uitspraken namens GL.
Net zoals ik dat ook bij andere politieke partijen vindt alleen dat is bij een Jansen of Bosma natuurlijk een naeve illusie. Dan moet GL het ook lekker zelf weten![]()
Dat is ook wel jammere aan politiek, het gaat meestal om stemmers ipv beleid, ik ken haar verder niet goed genoeg, maar ze zal wel een achterban hebben die de partij belangrijk genoeg vindt om te bedienen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat er vanuit de partij in Amsterdam op gereageerd werd/wordt.
Net zoals ik dat ook bij andere politieke partijen vindt alleen dat is bij een Jansen of Bosma natuurlijk een naeve illusie. Dan moet GL het ook lekker zelf weten![]()
Interview met Arabist Wagemakers die een boek over Hamas schreefquote:Wat is de erfenis van Sinwar in Gaza?
„Waar hij vooral om herinnerd zal worden, onder Palestijnen, maar ook in Isral en de rest van de wereld, is dat hij sinds zijn vrijlating uit de gevangenis in 2011 de confrontatie heeft gezocht met Isral. Hij heeft de groeiende isolatie en marginalisering van de Palestijnse kwestie vertaald naar het idee van een daad stellen om Hamas weer op de kaart te zetten. Meer dan anderen is hij verantwoordelijk geweest voor de opzet van 7 oktober. Zijn bestuurlijke nalatenschap in de Gazastrook, waar hij sinds 2017 de leiding had, zal niet erg positief zijn omdat de situatie daar in die periode eigenlijk alleen maar verslechterd is. De blokkade die Isral oplegde werd steeds meer gevoeld, en de situatie werd onhoudbaar.”
Zullen de laatste beelden van een vechtende Sinwar, die Isral naar buiten bracht, zijn populariteit vergroten?
„Dat zou goed kunnen. Hamas-leiders ontlenen een deel van hun populariteit aan het feit dat ook zij de klappen vangen. Eerdere leiders die zijn geliquideerd, zoals Ahmed Yassin, werden op posters als martelaren afgeschilderd. Betekenis geven aan de constante verliezen die men lijdt, zit sowieso heel sterk in het Palestijnse nationale bewustzijn.”
Dat Sinwar boven de grond en vechtend werd aangetroffen, strookte niet met het dominante beeld dat hij zich verschool in tunnels.
„Het is niet verrassend dat hij in een gebouw is gevonden. Natuurlijk zal Sinwar soms in tunnels hebben gezeten; zo beweegt Hamas zich in Gaza. Maar Hamas is een organisatie die alleszins voortkomt uit de Palestijnse bevolking, uit de vluchtelingenkampen en de afstammelingen van vluchtelingen. Ze wonen in gewone huizen, en hebben geen militaire basis of iets dergelijks, zoals Isral lijkt te suggereren. Het is geen organisatie die een enorm conflict ontketent en zich dan vervolgens schuilhoudt en de bevolking de klappen laat opvangen.”
„Het wordt weleens gezegd dat Hamas-leiders als Ismail Haniyeh of Khaled Mashal in luxueuze hotels in Qatar of elders zaten. Maar Mashal overleefde in 1997 een vergiftiging door Isral. Haniyeh verloor meerdere kinderen, kleinkinderen en een zus, en is geliquideerd. Het zijn mensen die offers hebben gebracht.”
Wat betekent de dood van Sinwar voor Hamas als organisatie?
„Niet zo veel. Er leven nog een boel prominente Hamas-leiders die het stokje van Sinwar kunnen overnemen. Het is een ander verhaal dan bij Hezbollah, waar Isral in een week of twee de hele bovenlaag van de organisatie wegvaagt en de organisatie niet meer onderling kan communiceren.”
Is er een potentile opvolger?
„Sinwar had twee functies. Hij was leider van Hamas in Gaza en sinds afgelopen zomer politiek leider van de hele organisatie. Khaled Mashal was jarenlang het internationale gezicht van Hamas, en zou dat opnieuw kunnen worden. Musa Abu Marzuq heeft duidelijke wortels in de Gazastrook. Maar er is ook een jongere generatie die nu wat prominenter wordt.”
Wat rest er van Hamas als organisatie?
„De militaire tak van Hamas heeft een grote klap gehad in het afgelopen jaar en er zijn diverse leiders geliquideerd. Tegelijkertijd denk ik dat Hamas nog een hoop strijders over heeft, en ook veel nieuwe mensen heeft weten te rekruteren, al hebben we weinig zicht op wat er nu in de organisatie gebeurt. Hamas kan niet vernietigd worden: het is verbonden met het Palestijnse volk en de Palestijnse kwestie. Zolang het conflict niet opgelost is, zal er altijd een soort Hamas zijn.”![]()
Ze woont in Amsterdam, studeert en is lid van GroenLinks. Verder geen functie en vooral actief lid van activistisch clubjes. Ze heeft grote uitspraken maar is ondertussen ook behoorlijk onbelangrijk. Tenzij tegenstanders GL willen affakkelen dan is ze landelijk bepalendquote:![]()
Hij had gewoon honger en kwam uit z'n hol.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:14 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Interview met Arabist Wagemakers die een boek over Hamas schreef![]()
Wat voor andere analyse had je liever gezien? "Sinwar was de zoveelste Hamasleider die is gedood maar dit keer zullen de Hamasstrijders wel allemaal plotseling de wapens voor altijd neerleggen" of "Hamas zijn geen mensen van vlees en bloed maar orks gecreerd door Sauron, hoogstwaarschijnlijk in samenwerking met Iran"quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Wagemakers leest tussen de regels door als een fanboy van Hamas![]()
Hopelijk leven die nog en komen ze snel weer thuis, al vermoed ik niet. Netanyahu zal het trouwens een worst wezen of die gijzelaars nog leven of niet. Hij heeft zijn eigen agenda en lijkt wel een doorgeslagen stier die wild om zich heen slaat... alles om maar niet in de gevangenis te geraken in eigen land.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is redelijk zwart-wit gedacht, maar Palestijnen zijn in merendeel ook zwart-wit, helaas.
Ik zat echter meer op korte termijn te denken.Het opjagen van Hamas gaat natuurlijk gewoon door, maar hoe zit het met de gijzelaars? Die hebben nu weinig nut meer voor Hamas en zijn eigenlijk ook van weinig nut gebleken. Wat zal er nu met hen gebeuren?
![]()
Het in leven houden van de gijzelaars is voor Hamas van essentieel belang. Het leven van de gijzelaars is voor Hamas het ultieme (en tevens enige) drukmiddel. Dat is met de dood van Sinwar niet veranderd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is redelijk zwart-wit gedacht, maar Palestijnen zijn in merendeel ook zwart-wit, helaas.
Wat wellicht verandert is dat Hamas in Gaza minder extreem zal opereren, veel extremer dan Sinwar bestaan ze zelden. Dat is afwachten. Heel misschien is er nu een betere kans op een deal waarmee de gegijzelden vrijkomen.![]()
Het zou een wonder zijn na al die bombardementen . En Sinwar hield ze in leven om ze als troef in te zetten. Het kan zomaar zijn dat ze nu als vergelding een kogel krijgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Palestijnen zijn verre van zwart wit. Ze passen zich makkelijk aan. Ik vroeg @Ulx hoeveel Palestijnen zich aangemeld hadden voor het IDF in de jaren 50. Daar gaf hij geen antwoord op.
De opkomst van de Palestijnen voor de IDF was groter dan de opkomst van joden. Toen hebben ze meteen besloten om deze groep niet meer uit te nodigen.
[ Bericht 17% gewijzigd door Chadi op 19-10-2024 14:14:59 ]![]()
Omdat je de werkelijkheid niet wil inzien?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Wagemakers leest tussen de regels door als een fanboy van Hamas![]()
Zolang ze er zitten heeft hij een excuus. Hij had ze er al lang uit kunnen hebben maar dat wilde hij keer op keer niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:51 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hopelijk leven die nog en komen ze snel weer thuis, al vermoed ik niet. Netanyahu zal het trouwens een worst wezen of die gijzelaars nog leven of niet. Hij heeft zijn eigen agenda en lijkt wel een doorgeslagen stier die wild om zich heen slaat... alles om maar niet in de gevangenis te geraken in eigen land.![]()
Het is dezelfde persoon die door heel Nederland werd uitgekotst toen hij Hamas met de Christenunie vergeleek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Wagemakers leest tussen de regels door als een fanboy van Hamas
Maar voor NRC ben je dan de juiste persoon om hun dagelijkse antisemitische bagger te verspreiden.I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Aah daar ligt het aan. Hij is fanboy en antisemitisch. Christus wat een simpel leven heb je dan als je telkens op dit soort onzin terug kan vallen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:35 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het is dezelfde persoon die door heel Nederland werd uitgekotst toen hij Hamas met de Christenunie vergeleek.
Maar voor NRC ben je dan de juiste persoon om hun dagelijkse antisemitische bagger te verspreiden.![]()
Als Algerije en Libi nog bezet waren zouden de beschuldigingen je om de oren vliegen als je er niet van uitging dat die conflicten puur en louter gedreven werden door antigallicisme en Italofobie van de lokale bevolkingquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah daar ligt het aan. Hij is fanboy en antisemitisch. Christus wat een simpel leven heb je dan als je telkens op dit soort onzin terug kan vallen.![]()
Nee, maar wat wel vaststaat is dat het verdrijven van alle Joden in deze 2 landen puur antisemitische was.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als Algerije en Libi nog bezet waren zouden de beschuldigingen je om de oren vliegen als je er niet van uitging dat die conflicten puur en louter gedreven werden door antigallicisme en Italofobie van de lokale bevolkingI'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Dat maakt het nog triester en wranger voor zowel de gegijzelden als de burgerbevolking van Gaza.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang ze er zitten heeft hij een excuus. Hij had ze er al lang uit kunnen hebben maar dat wilde hij keer op keer niet.![]()
Het antisemitisme was zo extreem dat ook nog eens een miljoen niet-joodse Algerijnen naar Frankrijk vertrokkenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:18 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nee, maar wat wel vaststaat is dat het verdrijven van alle Joden in deze 2 landen puur antisemitische was.![]()
Dat is helaas de norm met bijna alle 'Arabisten' en vermeende 'Midden-Oosten experts' die worden opgetrommeld in de media.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Wagemakers leest tussen de regels door als een fanboy van Hamas
Met huichelachtige nuances, geladen taalgebruik, tranentrekkers die als "context" moeten dienen, weet men zo terroristen af te schilderen als onderdrukte mensen, die slechts voor hun volk opkwamen en ergens gewoon een punt hadden. Sterker nog, het zijn eigenlijk helemaal terroristen of daders, maar heldhaftige verzetsstrijders en slachtoffers.
Dit is weer zo'n stuk. Als je dit leest denk je bijna dat Sinwar een soort Mordechai Anielewicz of Marek Edelman was. En aan de hand van zulke verwerpelijke narratieven, weten de redacties van menig media in het Westen, hun eigen wereldbeeld en onderbuikgevoelens als feiten te presenteren richting de lezer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De nazis hebben ook de zigeuners uitgemoord. Dan is er opeens geen antisemitisme meer. Wat een debiel argument.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:39 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het antisemitisme was zo extreem dat ook nog eens een miljoen niet-joodse Algerijnen naar Frankrijk vertrokkenI'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Al-Qaeda adviser calls for Hamas to free hostages, says attention overshadowing fate of Palestinian prisoners
https://www.timesofisrael(...)lestinian-prisoners/When the student is ready, the teacher will appear.
Het gaat er niet om of er wel geen antisemitisme was (dat was er zeker) maar deze hele frame van emigratie van Joden in het midden-oosten = gedwongen vluchtelingen wordt zo vaak gebezigd en geinstrumentaliseerd dat sommigen nu echt een soort beeld hebben dat er een halve sjoah gaande was in de regio of dat ze op de trein naar Isral werden gezet bij wijze van spreken. Meer dan een miljoen Joden maakten bijvoorbeeld plotseling aliyah in de jaren 90 na de val van de Sovjet Unie zonder dat Jeltsin eerst als een soort Hitler de Joden liep te bedreigen, er zijn gewoon veel verschillende push-en-pull factoren in play waarom mensen aaliyah maken en een daarvan is bijv. dat Israel het altijd als een missie heeft gezien om zo veel mogelijk Joden weg uit de diaspora te krijgen en ze in Israel te laten vestigen om een Joodse meerderheid in het gebied te waarborgen, tot het plannen van bomaanslagen toequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:12 schreef mackinac het volgende:
[..]
De nazis hebben ook de zigeuners uitgemoord. Dan is er opeens geen antisemitisme meer. Wat een debiel argument.
[ Bericht 2% gewijzigd door moby_jones op 19-10-2024 17:07:09 ]![]()
Nou nee. Ze zijn ook geronseld met in het vooruitzicht een heel ander leven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:18 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nee, maar wat wel vaststaat is dat het verdrijven van alle Joden in deze 2 landen puur antisemitische was.
Daar zijn genoeg werken over geschreven.![]()
Je begon zelf over Algerije en Libi. In Algerije woonde er na 1970 helemaal geen niet-moslims meer en in Libi zijn er na de onafhankelijkheid talloze pogroms geweest, werden Joodse bezittingen geconfisqueerd en was er notabene een nationale feestdag om te vieren dat er geen Joden meer in het land zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er wel geen antisemitisme was (dat was er zeker) maar deze hele frame van emigratie van Joden in het midden-oosten = gedwongen vluchtelingen wordt zo vaak gebezigd en geinstrumentaliseerd dat sommigen nu echt een soort beeld hebben dat er een halve sjoah gaande was in de regio of dat ze op de trein naar Isral werden gezet bij wijze van spreken. Meer dan een miljoen Joden maakten bijvoorbeeld plotseling aliyah in de jaren 90 na de val van de Sovjet Unie zonder dat Jeltsin eerst als een soort Hitler de Joden liep te bedreigen, er zijn gewoon veel verschillende push-en-pull factoren in play waarom mensen aaliyah maken en een daarvan is bijv. dat Israel het altijd als een missie heeft gezien om zo veel mogelijk Joden weg uit de diaspora te krijgen en ze in Israel te laten vestigen om een Joodse meerderheid in het gebied te waarborgen, tot het plannen van bomaanslagen toe
Daarnaast zijn ze lang niet allemaal naar Israel gevlucht.I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Is het een probleem als mensen emigreren naar een ander land of continent als ze een ander geloof hebben dan de mensen in dat land/gebied?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er wel geen antisemitisme was (dat was er zeker) maar deze hele frame van emigratie van Joden in het midden-oosten = gedwongen vluchtelingen wordt zo vaak gebezigd en geinstrumentaliseerd dat sommigen nu echt een soort beeld hebben dat er een halve sjoah gaande was in de regio of dat ze op de trein naar Isral werden gezet bij wijze van spreken. Meer dan een miljoen Joden maakten bijvoorbeeld plotseling aliyah in de jaren 90 na de val van de Sovjet Unie zonder dat Jeltsin eerst als een soort Hitler de Joden liep te bedreigen, er zijn gewoon veel verschillende push-en-pull factoren in play waarom mensen aaliyah maken en een daarvan is bijv. dat Israel het altijd als een missie heeft gezien om zo veel mogelijk Joden weg uit de diaspora te krijgen en ze in Israel te laten vestigen om een Joodse meerderheid in het gebied te waarborgen, tot het plannen van bomaanslagen toe
[ afbeelding ]
Of is dat alleen in dit specifieke geval zo?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 19-10-2024 18:53:49 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Heee mijn favoriete rubriek: Howardroark is het oneens met de feiten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is helaas de norm met bijna alle 'Arabisten' en vermeende 'Midden-Oosten experts' die worden opgetrommeld in de media.
Met huichelachtige nuances, geladen taalgebruik, tranentrekkers die als "context" moeten dienen, weet men zo terroristen af te schilderen als onderdrukte mensen, die slechts voor hun volk opkwamen en ergens gewoon een punt hadden. Sterker nog, het zijn eigenlijk helemaal terroristen of daders, maar heldhaftige verzetsstrijders en slachtoffers.
Dit is weer zo'n stuk. Als je dit leest denk je bijna dat Sinwar een soort Mordechai Anielewicz of Marek Edelman was. En aan de hand van zulke verwerpelijke narratieven, weten de redacties van menig media in het Westen, hun eigen wereldbeeld en onderbuikgevoelens als feiten te presenteren richting de lezer.What Would Goku Do![]()
Bullshit om het immigratie (aliyah) verhaal maar samenvattend te betitelen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat "Joden" graag Rusland wilde verlaten en de exis-visa eis werd weggenomen ?
Niet omdat die emigranten er in die onderdrukkende samenleving zo fijn & veilig woonden. Buiten dat "Rusland" die eigenwijze groep, die zij zelf zag/ziet als bedreigend. liever kwijt was dan rijk.
Puur (je) naam of afkomst, was veelal al genoeg om in tal van landen en omgevingen, op z'n best weggekeken te worden. In anderen landen heeft men er een ware taak van gemaakt zodat "Joden" vanzelf wel hun eigen biezen pakten. Andere landen maakte het weer tot doel om ze te verwijderen, desnoods te elimineren en te zorgen dat geen Jood het in zijn hoofd haalt te gaan wonen waar ze niet welkom (mogen) zijn.
Het is een juist een ingesleten en geslepen idee-fixe dat men denkt dat "Joden" zelf in Isral moesten en zouden (willen) wonen. Vele immigranten hadden geeneens een geloof of een aangewreven overtuiging.
Dat mensen ergens willen wonen waar ze zichzelf thuis mogen/kunnen zijn, ook als dat tegen een gevestigde fundamentele eigen(aardigheden) overtuiging gaat, is juist de verdienste van de soevereine Staat Isral.
Zeker is het zo dat eenmaal gevestigd in het "beloofde" land, de bewoners en ook overheden het zich tot doel maken dat zij de meerderheid houden. Niet om te heersen maar zo te zorgen dat ze als gelijkgestemden niet meer (kunnen & zullen) worden verdreven om onderdrukt te worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik weet het. Overigens ben ik het inhoudelijk ook niet met Wagemakers eens. Hamas is wel te verslaan, als je ook Iran aanpakt. Nog niet zo lang geleden is ook IS verslagen, de meeste leden van die criminele bende zijn dood. Het gedachtegoed is er nog wel, maar het kalifaat is history. Zo kan het ook gaan met Hamas, hoewel je het extremistische gedachtegoed en terreur nooit helemaal kan uitbannenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:35 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het is dezelfde persoon die door heel Nederland werd uitgekotst toen hij Hamas met de Christenunie vergeleek.
Maar voor NRC ben je dan de juiste persoon om hun dagelijkse antisemitische bagger te verspreiden.![]()
Vies hol waar hij bivakkeerde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Hmm, ja, goh, zo ontzettend raar dat Joden de Sovjet-Unie zijn ontvlucht nadat het Jodendom en bijvoorbeeld ook het Jiddisj onder druk was komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan de 'Night of the Murdered Poets' waar verscheidene vooraanstaande Joodse intellectuelen werden gexecuteerd. Joden werden altijd verdacht van ontrouw aan de staat en communisme. Menig Sovjet-Jood verdween in n van de vele strafkampen voor dit zogenaamde misdrijf.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ondanks dat later het antisemitisme vanuit de staat verdween, was het nog altijd springlevend in de bredere samenleving. Antisemitisme in de Sovjet-Unie is ook een goed bestudeerd onderwerp, waar genoeg over is te vinden. Zie bijvoorbeeld:En zie ook, een foto van een parade tijdens de Dag van de Arbeid in Moskou, 1972:quote:One of the many paradoxes of the post-Soviet period is that governmental anti-Semitism has disappeared, but grassroots anti-Semitism has become much more visible and vocal. Glasnost permitted suppressed anti-Semitic feelings to surface, sometimes in unexpected quarters. “Judophobia has become popular among some intellectuals. This unprecedented ‘respectability’ of anti-Semitism is especially alarming [and] prompts Jews to emigrate. The fear of pogroms turns into a panic.”
Indeed, rumors of pogroms began to circulate in the summer of 1988 in connection with the celebration of the millennium of Christianity among the Slavs. As one threat put it, “What happened in Poland in 1968 [a mass purge of Jews] and in Sumgait in 1988 [violence between Armenians and Azerbaijanis) willen happen to you". Many Jews feared that the loosening of the political and social reins would allow the “darker elements” to attack Jews and wreak social havoc. In a much discussed article, the distinguished Lithuanian Jewish writer Grigori Kanovich, now living in Israel, described Jews all over the USSR as pondering whether “to leave or to stay”.
The real question, he wrote, was whether Jews could stay in the USSR “when leaden pogrom clouds are hanging over our heads. . . . when the lightning of intolerance and hostility is flashing ominously near and far, when there is an atmosphere of suspicion and mistrust all around us? . . . We still have no long-term guarantees of an equal and secure existence".
Bron (p. 244).
Bron
Op de tekst is trouwens te lezen dat zionisme zogenaamd het wapen van het imperialisme zou zijn. Antizionisme had immers aan populariteit geen gebrek in de Sovjet-Unie en Eurocommunisme, en dit geeft ook weer eens blijk van de overlap tussen antizionisme en antisemitisme.
Of zie hier nog een antisemitische spotprent met de complottheorie dat Joden de VS zouden besturen, uit 1991:
Bron (p. 218)
Het mag duidelijk dan ook zijn dat gezien zulke sentimenten het goed valt te begrijpen dat deze groep inheemse bewoners van de Levant, besloot om terug te keren naar hun land van herkomst. Het is juist raar om te zien dat dit geproblematiseerd wordt.In tegendeel zelf. Hield men het bij zulke progressief linkse media maar eens bij de feiten, dan zou er ook niet worden geheuld met een Islamtische en antisemitische terreurbeweging.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heee mijn favoriete rubriek: Howardroark is het oneens met de feiten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hamas is zeker te verslaan als je de bezetting stopt en de Palestijnen een oplossing krijgen die ze in staat stelt om hun toekomst te bepalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet het. Overigens ben ik het inhoudelijk ook niet met Wagemakers eens. Hamas is wel te verslaan, als je ook Iran aanpakt. Nog niet zo lang geleden is ook IS verslagen, de meeste leden van die criminele bende zijn dood. Het gedachtegoed is er nog wel, maar het kalifaat is history. Zo kan het ook gaan met Hamas, hoewel je het extremistische gedachtegoed en terreur nooit helemaal kan uitbannen![]()
Fawzia is eindelijk terug bij haar familie in Irak en is daar geinterviewd.
Yazidi woman freed by IDF from Gaza reveals ISIS fed her babiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
IDF releases clips of Sinwar, family fleeing into tunnel on Oct. 6, says Hamas chief was preoccupied with own survival
https://www.timesofisrael(...)before-oct-7-attack/
When the student is ready, the teacher will appear.
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Ga je bij de IDF om je land te helpen, krijgsgevangenen te martelen, je thuisstad te verdedigen, al dat spul waar de IDF zich mee bezig houdt, heb jij net de dienst om de fapdoekjes van een 60+'er te checken op DNA.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef Mr.Silencer het volgende:
Yazidi woman freed by IDF from Gaza reveals ISIS fed her babiesOnmenselijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn bloed kookt na het lezen van je postquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, ja, goh, zo ontzettend raar dat Joden de Sovjet-Unie zijn ontvlucht nadat het Jodendom en bijvoorbeeld ook het Jiddisj onder druk was komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan de 'Night of the Murdered Poets' waar verscheidene vooraanstaande Joodse intellectuelen werden gexecuteerd. Joden werden altijd verdacht van ontrouw aan de staat en communisme. Menig Sovjet-Jood verdween in n van de vele strafkampen voor dit zogenaamde misdrijf.
En ondanks dat later het antisemitisme vanuit de staat verdween, was het nog altijd springlevend in de bredere samenleving. Antisemitisme in de Sovjet-Unie is ook een goed bestudeerd onderwerp, waar genoeg over is te vinden. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En zie ook, een foto van een parade tijdens de Dag van de Arbeid in Moskou, 1972:
[ afbeelding ]
Bron
Op de tekst is trouwens te lezen dat zionisme zogenaamd het wapen van het imperialisme zou zijn. Antizionisme had immers aan populariteit geen gebrek in de Sovjet-Unie en Eurocommunisme, en dit geeft ook weer eens blijk van de overlap tussen antizionisme en antisemitisme.
Of zie hier nog een antisemitische spotprent met de complottheorie dat Joden de VS zouden besturen, uit 1991:
[ afbeelding ]
Bron (p. 218)
Het mag duidelijk dan ook zijn dat gezien zulke sentimenten het goed valt te begrijpen dat deze groep inheemse bewoners van de Levant, besloot om terug te keren naar hun land van herkomst. Het is juist raar om te zien dat dit geproblematiseerd wordt.
[..]
In tegendeel zelf. Hield men het bij zulke progressief linkse media maar eens bij de feiten, dan zou er ook niet worden geheuld met een Islamtische en antisemitische terreurbeweging.
Schaam je kapot
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Als je de bezetting stopt neemt Hamas weer meteen de macht over. Zoals dictators doen. Vliegen er binnen de kortste keren weer raketten, slaat Isral weer terug, en zit je alweer met duizenden doden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is zeker te verslaan als je de bezetting stopt en de Palestijnen een oplossing krijgen die ze in staat stelt om hun toekomst te bepalen.![]()
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee. Ze zijn ook geronseld met in het vooruitzicht een heel ander leven.
Daar zijn genoeg werken over geschreven.![]()
Intolerant voor intolerantie![]()
Hij heeft 100% gelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt na het lezen van je post
Schaam je kapot
Leg jij maar eens goed uit waarom jouw bloed hiervan gaat koken, want ik zie maar n potentile reden daarvoor.Intolerant voor intolerantie![]()
Als je de bezetting niet stopt krijg je dat inderdaad weer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:00 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als je de bezetting stopt neemt Hamas weer meteen de macht over. Zoals dictators doen. Vliegen er binnen de kortste keren weer raketten, slaat Isral weer terug, en zit je alweer met duizenden doden.![]()
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:14 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Interview met Arabist Wagemakers die een boek over Hamas schreefZe wonen in gewone huizen, en hebben geen militaire basis of iets dergelijks, zoals Isral lijkt te suggereren. Het is geen organisatie die een enorm conflict ontketent en zich dan vervolgens schuilhoudt en de bevolking de klappen laat opvangen.”quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:14 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Interview met Arabist Wagemakers die een boek over Hamas schreef
„Het wordt weleens gezegd dat Hamas-leiders als Ismail Haniyeh of Khaled Mashal in luxueuze hotels in Qatar of elders zaten. Maar Mashal overleefde in 1997 een vergiftiging door Isral. Haniyeh verloor meerdere kinderen, kleinkinderen en een zus, en is geliquideerd. Het zijn mensen die offers hebben gebracht.”
Sorry maar dit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Die Haniyeh was een miljardair in Qatar. Die waande zich veilig in Iran maar dat was hij niet.
En de tunnels en trainingskampen laten juist zien dat hamas de bevolking wel de klappen laat vangen en dat basissen waren.
Niet van Navo standaarden maar toch.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
En gisteren kregen we beelden te zien van mevrouw Sinwar met zogenaamd een Hermes Birkin tas van $32.000.![]()
Die lui brengen de Palestijnen meer schade toe dan de Israeli's ooit zouden kunnen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Sinwar zorgde goed voor zichzelf.
[ x ]Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Kan je daar wat specifieker in zijn?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die lui brengen de Palestijnen meer schade toe dan de Israeli's ooit zouden kunnen.![]()
Of ze zitten veilig in het buitenland, lekker cocktails te sippen in een luxe hotel, of ze pikken hulpgoederen voor de burgers in om die met winst te verkopen.quote:
En ondertussen die burgers maar dom en arm houden want tja, de zaak...Het komt allemaal wel goed zodra de joden de zee in zijn gedreven.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Schande.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
En gisteren kregen we beelden te zien van mevrouw Sinwar met zogenaamd een Hermes Birkin tas van $32.000.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Als hij zoveel geld heeft wat doet/deed zijn familie dan nog in Gaza en wat doet/deed hij dan nog in Gaza? Er zijn betere plekken om nog meer geld te genereren als je al zoveel hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of ze zitten veilig in het buitenland, lekker cocktails te sippen in een luxe hotel, of ze pikken hulpgoederen voor de burgers in om die met winst te verkopen.
En ondertussen die burgers maar dom en arm houden want tja, de zaak...Het komt allemaal wel goed zodra de joden de zee in zijn gedreven.![]()
Rare post dit, wat ik daar uiteenzet betreffen toch echt historische feiten. Geef dan tenminste aan waar je denkt dat ik het niet bij het juiste eind zou hebben. Ik weet dat wij een totaal ander perspectief hebben als het aankomt op het Jodendom en Joden, maar op deze manier kan ik niets met je deze kritiek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt na het lezen van je post
Schaam je kapotTja, jij was volgens mij n van de users die vr meer geld richting richting UNRWA en de Palestijnen was. Ik heb al eerder aangegeven dat die mensen van het Westen geen cent meer moeten krijgen, mede omdat een aanzienlijk deel in de zakken van hun terroristenleiders belandt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
En gisteren kregen we beelden te zien van mevrouw Sinwar met zogenaamd een Hermes Birkin tas van $32.000.Daarom zaten veel van de Hamas leiders ook geregeld in Qatar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als hij zoveel geld heeft wat doet/deed zijn familie dan nog in Gaza en wat doet/deed hij dan nog in Gaza? Er zijn betere plekken om nog meer geld te genereren als je al zoveel hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sinwar had wel miljoenen, maar hij kon niet even het land uitvluchten? Geld is macht. Wel bijzonder dat hij in Gaza bleef ipv naar Qatar gesmokkeld is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nou wat een luxe zeg. Een wc en een klein kamertje.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Sinwar zorgde goed voor zichzelf.
[ x ]![]()
Als je de burgers boven je de bombardementen laat opvangen in reactie op de barbaarse en antisemitische pogroms die jij samen met je terroristenmakkers hebt zitten bekokstoven, dan is inderdaad zo'n kamertje onder de grond een veiligere plek.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou wat een luxe zeg. Een wc en een klein kamertje.
Je zou zeggen, ga dan als je zo'n stoere martelaar bent, op de grond meevechten, maar dat schuwt een aanzienlijk deel van de Hamas terroristen. Men pleegt iedere keer weer aanslagen jegens Isral en gaat dat onder de grond zitten zodat eerst de burgers geraakt worden alvorens men de terroristen kan pakken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Moet je kijken wat hij allemaal achter aan het houden is, er liggen voor miljoenen aan contanten in zijn hol, paketten die voor het volk bestemd waren, zijn vrouw kan blijkbaar rondlopen met een tasje van 35K of zoiets.....De Palestijnen lijden honger, maar meneer Sinwar zorgt er wel voor dat hij zelf niks tekort komt.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef Mr.Silencer het volgende:
Yazidi woman freed by IDF from Gaza reveals ISIS fed her babiesIslamic stateSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Islamic.
Wat een bizarre barbaarse wezens zijn dit zeg. De ss zou trots op ze zijn. Holy shit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar oh jee als je hier iets van zegt, 'Islamofobie' schreeuwt een bepaalde groep mensen in het Westen dan meteen. Dit zou namelijk niets over de Islam zeggen, dat is namelijk de zogenaamde religie van de vrede.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islamic state
Islamic.
Wat een bizarre barbaarse wezens zijn dit zeg. De ss zou trots op ze zijn. Holy shit.
Dat zagen we ook na de aanslagen van 7 oktober, waar sommigen alles op alles zette om de wreedheden maar te ontkennen. Natuurlijk waren er geen babies onthoofd, natuurlijk waren er geen vrouwen verkracht, allemaal leugens.
Islamofilie, waardoor er niet meer objectief kan worden gepraat over het primitieve en wrede barbarisme in radicaal Islamtische kringen, is een steeds groter wordend probleem in het Westen. Zelfs academici zijn bereid om voor zulke terreurgroeperingen in de bres te springen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Compleet waarheid deze post. En als je er wel over spreekt of tegen in gaat, ben jij diegene die verketterd wordt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar oh jee als je hier iets van zegt, 'Islamofobie' schreeuwt een bepaalde groep mensen in het Westen dan meteen. Dit zou namelijk niets over de Islam zeggen, dat is namelijk de zogenaamde religie van de vrede.
Dat zagen we ook na de aanslagen van 7 oktober, waar sommigen alles op alles zette om de wreedheden maar te ontkennen. Natuurlijk waren er geen babies onthoofd, natuurlijk waren er geen vrouwen verkracht, allemaal leugens.
Islamofilie, waardoor er niet meer objectief kan worden gepraat over het primitieve en wrede barbarisme in radicaal Islamtische kringen, is een steeds groter wordend probleem in het Westen. Zelfs academici zijn bereid om voor zulke terreurgroeperingen in de bres te springen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het NOS journaal heeft tot op de dag vandaag nooit helemaal verteld wat er op 7 oktober is gebeurd. De eerste weken hebben ze het letterlijk doodgezwegen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Letterlijk? Het ging er wekenlang elke dag overquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef Homey het volgende:
Het NOS journaal heeft tot op de dag vandaag nooit helemaal verteld wat er op 7 oktober is gebeurd. De eerste weken hebben ze het letterlijk doodgezwegen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja maar het heb op Facebook gestaan dat het NOS het er nooit over gehad heeft. Zelf checken (zelf onderzoek doen) doet men niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Letterlijk? Het ging er wekenlang elke dag overOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zeker weten dat ze het erover hebben gehad, inclusief het ziekenhuis met 500 doden die, nadat bleek dat het allemaal een keiharde Hamas propaganda stuk was, op hun NOS blog met hele kleine lettertjes werd gerectificeerd. Daarvoor had het echter wel dagenlang de talkshows, het nieuws, de voorpagina’s en de algemene opinie benvloed.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Letterlijk? Het ging er wekenlang elke dag over
Met deze antisemitische NOS medewerkers heeft men geen vijanden meer nodig zeg maar.![]()
Je moet de schijn wel ophouden natuurlijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als hij zoveel geld heeft wat doet/deed zijn familie dan nog in Gaza en wat doet/deed hij dan nog in Gaza? Er zijn betere plekken om nog meer geld te genereren als je al zoveel hebt.![]()
quote:quote:In one letter sent to Hamas political chief Ismail Haniyeh on April 11, Sinwar wrote that the Palestinian death toll would “infuse life into the veins of this nation, prompting it to rise to its glory and honor.” In another message to Hamas leaders in Qatar, Sinwar maintained that thousands of civilian casualties “are necessary sacrifices.”![]()
Proest. Meer geld heb ik echt nergens gesteldquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, jij was volgens mij n van de users die vr meer geld richting richting UNRWA en de Palestijnen was. Ik heb al eerder aangegeven dat die mensen van het Westen geen cent meer moeten krijgen, mede omdat een aanzienlijk deel in de zakken van hun terroristenleiders belandt.
Ik ben voor bewijzen en onderbouwing en dat laatste is er alweer niet. Ik begrijp natuurlijk wel dat het fijn is om mee te gaan met de propaganda dus dat vergeef ik je![]()
Hep dat op feestboek gestaanquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
En gisteren kregen we beelden te zien van mevrouw Sinwar met zogenaamd een Hermes Birkin tas van $32.000.![]()
Volgens mij was jij toch echt een tegenstander van het pauzeren van miljoenen richting UNRWA omdat dit zou betekenen dat er dan zogenaamd vele mensen (die niet de verantwoordelijkheid zijn van het Westen) geen geld meer krijgen. Dat geld komt dus terecht in de zakken van zulke terroristenleiders.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Proest. Meer geld heb ik echt nergens gesteld
Ik ben voor bewijzen en onderbouwing en dat laatste is er alweer niet. Ik begrijp natuurlijk wel dat het fijn is om mee te gaan met de propaganda dus dat vergeef ik je
En waar heb je het gevoel dat er onderbouwing zou missen? En waar zou er sprake zijn van propaganda?
Ik zou zelf eens beginnen met zulke aantijgingen van een degelijke argumentatie te voorzien in plaats van enkel zulke eisen aan anderen te stellen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
'87 mensen gedood of vermist na aanval op Beit Lahiya'
Bizarre aantallen ook. Hopelijk zat daar een belangerijke Hamas figuur tussen...![]()
Op het laatst kwam hij een armlengte tekort. Effe geen grappen anders krijg ik straks weer een andere groep op mijn dak.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet je kijken wat hij allemaal achter aan het houden is, er liggen voor miljoenen aan contanten in zijn hol, paketten die voor het volk bestemd waren, zijn vrouw kan blijkbaar rondlopen met een tasje van 35K of zoiets.....De Palestijnen lijden honger, maar meneer Sinwar zorgt er wel voor dat hij zelf niks tekort komt.
Maar ik vroeg naar voorbeelden dat hamas de palestijnen grotere schade heeft berokkend dan Isral. Dat lijkt me grote onzin.![]()
Hij gaf al twee jaar eerder liever strijdend ten onder te gaan dan in Qatar aan kanker te sterven of zo. Dit komt door zijn overtuiging dat hij dan Shahid (martelaar in verzet) sterft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Discombobulate het volgende:
Sinwar had wel miljoenen, maar hij kon niet even het land uitvluchten? Geld is macht. Wel bijzonder dat hij in Gaza bleef ipv naar Qatar gesmokkeld is.![]()
De grens was al compleet dicht. Hij kon geen kant meer uit en zat als n rat in de valquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Discombobulate het volgende:
Sinwar had wel miljoenen, maar hij kon niet even het land uitvluchten? Geld is macht. Wel bijzonder dat hij in Gaza bleef ipv naar Qatar gesmokkeld is."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Iets met psychologie van de koude grond. Mensen met vergaard vermogen willen vaak niet alleen bezit hebben maar dat ook in & door de, desnoods de eigen, gemeenschap laten erkennen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Discombobulate het volgende:
Sinwar had wel miljoenen, maar hij kon niet even het land uitvluchten? Geld is macht. Wel bijzonder dat hij in Gaza bleef ipv naar Qatar gesmokkeld is.
NB: reken maar dat er een flinke hawala/wadiyah rekeningtegoed was/is in Qatar.
Reden dat menig rijk geworden persoon doorgaans met zijn streven(s) of dat die geregeld de aandrang krijgt zijn verdiensten te tonen. Dat beetje geld maakt geen indruk in de wereld die van oudsher extreem rijk is en nieuw geld daar geen enkele status geeft.
Liever aanbeden worden door het volk dan te worden nagekeken in de wereld waar die niet past.
Menig crimineel gaat dan bv met geld strooien om hielenlikkers te verzamelen of zoals die mevr Sinwar lijkt te doen, pronken met goederen in haar onstaansomgeving. Sinwar was hier net de mens die onder het mom van zg idealen, anderen daarin verloochende. Interessant hier blijft ook de psyche van het volk dat Sinwar zag (en vaak ziet) als hun verlosser omdat hij vanuit dat eigenbelang, niets ontziend geweld inzette."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Die onthoofde babies bestaan niet en dienden als propaganda om de reactie van Isral goed te praten. Verdween projecteer je nogal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar oh jee als je hier iets van zegt, 'Islamofobie' schreeuwt een bepaalde groep mensen in het Westen dan meteen. Dit zou namelijk niets over de Islam zeggen, dat is namelijk de zogenaamde religie van de vrede.
Islamofilie, waardoor er niet meer objectief kan worden gepraat over het primitieve en wrede barbarisme in radicaal Islamtische kringen, is een steeds groter wordend probleem in het Westen. Zelfs academici zijn bereid om voor zulke terreurgroeperingen in de bres te springen.What Would Goku Do![]()
Jezus wat een onzin ditquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze het erover hebben gehad, inclusief het ziekenhuis met 500 doden die, nadat bleek dat het allemaal een keiharde Hamas propaganda stuk was, op hun NOS blog met hele kleine lettertjes werd gerectificeerd. Daarvoor had het echter wel dagenlang de talkshows, het nieuws, de voorpagina’s en de algemene opinie benvloed.
Met deze antisemitische NOS medewerkers heeft men geen vijanden meer nodig zeg maar.
What Would Goku Do![]()
Het is goedkope journalistiek dat terrorisme vergoelijkt en mij verbaast dat een NOS kan wegkomen met termen als vrijheidsstrijders, militanten met waar het gaat om terreurorganisaties zoals hamas, hezbollah en samidoun.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef Homey het volgende:
Het NOS journaal heeft tot op de dag vandaag nooit helemaal verteld wat er op 7 oktober is gebeurd. De eerste weken hebben ze het letterlijk doodgezwegen.
Nog steeds is het verbeeldende sprookje dat Palestijnen - zonder te (kunnen) duiden wie dat zijn - georganiseerd geweld mogen toepassen omdat ze worden belemmerd in hun zg rechten (om welbewust als doel Isral te mogen en willen vernietigen).
Op kinderlijk niveau worden ontheemden neergezet als lieve mensen die immers willen wonen op een plek waar anderen onterecht hun woonstede zouden hebben. Waar en hoe die zo getypeerde bezetter moet gaan wonen en dat slachtoffers zelf hun aangedaan geweld afroepen, wordt gemakshalve maar niet toegelicht. Met ene beetje wegkijken, ontstaat dan vanzelf goed bekeken uitzending. de NOS heeft geen belang om feitelijk te duiden maar de vooringenomenheid van hun sponsoren zo aantrekkelijke mogelijk weer te geven.
Er wordt vervolgens een aandoenlijk visueel slachtofferbeeld neergezet of Palestijnen een verbonden volk zijn die door Joden, Isral het westen worden vervolgd.
Natuurlijk een prachtig anker voor de kritische hulpverlener die als muts meer dan graag goed wil doen, ook als dat faliekant fout is. Hulp geven waar de onderdrukker de besteding daarvan bepaald, is gewoon meewerken aan dat regime."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dit klopt deels. Helaas heb jij het nodig om er van alles bij te verzinnen wat ik nooit heb gezegd of berhaupt zou hebben geimpliceerd. Ik heb onvoldoende energie of drive om te reageren op verzinsels van een vilein fantasierijk brein.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij was jij toch echt een tegenstander van het pauzeren van miljoenen richting UNRWA omdat dit zou betekenen dat er dan zogenaamd vele mensen (die niet de verantwoordelijkheid zijn van het Westen) geen geld meer krijgen. Dat geld komt dus terecht in de zakken van zulke terroristenleiders.Als ik het moet onderbouwen, wat je terecht aankaart, dan zou je het zelf ook moeten lijkt me hehquote:En waar heb je het gevoel dat er onderbouwing zou missen? En waar zou er sprake zijn van propaganda?
Ik zou zelf eens beginnen met zulke aantijgingen van een degelijke argumentatie te voorzien in plaats van enkel zulke eisen aan anderen te stellen.
Het begon met dat verlopen paspoort van een unrwa medewerker bij het dode lichaam van Sinwar. Daar is het toen in dit topic al over gegaan.
Hieronder is gewoon grappig. Stel, als, het was die 32.000 tas en geen replica, stel. Wat zegt het dan? Die Sinwar verdient volgens dezelfde bron honderden miljoenen dollars per jaar deels via UNRWA, dan is zo'n 32k tas peanuts. Een fooi. Het is niks. Voor een Nederlanders met een salaris van 50k is dat gelijk aan een tas van 5.
Verder is de tas die mevrouw Sinwar droeg in ieder geval niet die 32k tas die @Israel erbij heeft geplaatst. De ene tas heeft metale verbindingen en de ander niet. Je kan het zelf zien. Zo ver we berhaupt een zwarte tas kunnen identificeren van een slechte beveiligingscamera....
(De originele tweet bestaat niet meer, die is vervangen voor deze van 9 uur geleden. De afbeeldingen lijken hetzelfde)
Aan de ene kant alle begrip voor zo'n @Israel account of perswoordvoerders hoor. Het is een media oorlog die absoluut oneerlijk is.![]()
Toch wel iets van respect dat dit soort lui nu iig zich zo gesterkt voelen door de witte linkse universiteitsmeisjes om gewoon uit te komen voor hun jodenhaat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:37 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja zeg, ze hadden zogenaamd toch alleen maar iets tegen zionisten?![]()
![]()
Wie wilde ook alweer weten waar de gijzelaars die Sinwar als schild gebruikte zouden zijn toen toen hij vluchtte als een rat?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er waren de laatste weken behoorlijk wat berichten dat Hamas nog steeds de Sinwar-Haniyeh doctrine aanhield. Het zou dus mooi zijn als de dood van Sinwar zo'n chaos bij het Hamasvoetvolk heeft veroorzaakt dat de burgers nu wl door de blokkade van die organisatie kunnen komen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De zon schijnt binnen ofzo? Wat is dit voor puberfoto? Net als die types met zonnebril tijdens het uitgaan...quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En dan wat? Daar triomfantelijk in een duur hotel aan de cocktails gaan terwijl hij roept dat de Gazanen het maar moeten slikken want als elke jood in de zee ligt komt alles vanzelf goed?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Discombobulate het volgende:
Sinwar had wel miljoenen, maar hij kon niet even het land uitvluchten? Geld is macht. Wel bijzonder dat hij in Gaza bleef ipv naar Qatar gesmokkeld is.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:10 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die onthoofde babies bestaan niet en dienden als propaganda om de reactie van Isral goed te praten. Verdween projecteer je nogal.Dit zal helaas de realiteit zijn voor veel meer Islamisten en hun woke bondgenoten in het Westen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:37 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja zeg, ze hadden zogenaamd toch alleen maar iets tegen zionisten?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wij voelen zulke haat niet, dus kan het niet bestaan. Dit zal worden tegengesproken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:37 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja zeg, ze hadden zogenaamd toch alleen maar iets tegen zionisten?Intolerant voor intolerantie![]()
Graag bewijs van die babies dan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
[..]
Dit zal helaas de realiteit zijn voor veel meer Islamisten en hun woke bondgenoten in het Westen.What Would Goku Do![]()
Nee, geen respect. Dat verdienen deze beestmensen niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch wel iets van respect dat dit soort lui nu iig zich zo gesterkt voelen door de witte linkse universiteitsmeisjes om gewoon uit te komen voor hun jodenhaat.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik doelde eigenlijk meer op het appeltje voor de dorst dat hij in zijn kluis had liggen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou wat een luxe zeg. Een wc en een klein kamertje.![]()
Deze oorlog? Wat ben jij ook een oelewapper....quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op het laatst kwam hij een armlengte tekort. Effe geen grappen anders krijg ik straks weer een andere groep op mijn dak.
Maar ik vroeg naar voorbeelden dat hamas de palestijnen grotere schade heeft berokkend dan Isral. Dat lijkt me grote onzin.Mooie verzetsheld ben je als je met een kluis vol geld in een bunker zit terwijl de normale Palestijn mag sterven bij bombardementen die HIJ veroorzaakt heeft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij gaf al twee jaar eerder liever strijdend ten onder te gaan dan in Qatar aan kanker te sterven of zo. Dit komt door zijn overtuiging dat hij dan Shahid (martelaar in verzet) sterft.
No way dat allah zo'n loser in het paradijsje toelaat. Een stok richting een drone gooien
[ Bericht 20% gewijzigd door havanagila op 20-10-2024 18:09:11 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: