Bizar... steunt openlijk Hamas.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:19 schreef Mylene het volgende:
Omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt naar Radboud Universiteit Nijmegen: ’Extremistische haatprediker’
Nijmegen
Het omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt op maandag 28 oktober spreken op de Radboud Universiteit. In juni ging zijn komst naar Nijmegen nog niet door, nadat de demonstratie enkel op een parkeerplaats toegestaan werd.
Khatib, Europa-coördinator van Samidoun, geeft in het Spinozagebouw van de Radboud Universiteit een seminar over de ’criminalisering en het verzet in de Palestijnse diaspora’, kondigt universitair docent Sociale Geografie Harry Pettit aan op X. Het seminar is onderdeel van verschillende bijeenkomsten waarbij experts ’informatie, inzichten en analytische tools bieden om de huidige gebeurtenissen beter te begrijpen’. Ties van den Boogaard, woordvoerder van de pro-Palestinabeweging Nijmegen Student Encampment, stelt op X het belangrijk te vinden dat Khatib gaat spreken over de ’10.000 Palestijnse politiek gevangenen’.
Gehele artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)stische-haatprediker
quote:
Zie boven jequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:48 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Mwah, verkrachtte, dode vrouwen bespugen en hierom juichen door de menigte vs. een militair met een bh op z'n hoofd...
Denk als dat de kanttekening is, zegt dat ook wel wat. Ik zou misschien eerder denken aan de Palestijnse gevangene die verkracht zou zijn in de gevangenis.
Zucht...quote:
Denk eerst even na of dat etiketje uit de lucht kwam vallen, denk ik dan.quote:het westen hoeft je maar het predicaat 'terrorist' te geven en plotseling is alles gerechtvaardigd
Je bent een tikje partijdig, maar kan het wel waarderen dat je de nuance kan bewarenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, met "en zulks" bedoelde ik de hele ellende eromheen, namelijk het -soms lachend op beeld- de hele wijk opblazen waar dan ik weet niet hoeveel burgers onder komen te liggen rotten en dan uitgerekend de meest persoonlijke, intieme bezittingen van de mogelijk omgekomen bewoners triomfantelijk uitstallen. Het verkrachten van gevangenen verdient ook geen schoonheidsprijs, of het op de motorkap van je jeep binden van Palestijnen, of het kapot slaan van kinderspeelgoed.
Het verschil is alleen wel dat dergelijke overtredingen (bij gebrek aan een beter understatement) wèl vervolgd worden aan Israëlische kant (achterlijke zeloten daargelaten) en gevierd worden door Hamas & Co.
Daar wil ik dus meer over horen. Wat is er met die gijzelaars gebeurd? Hoeveel zijn het er? Wie waren het? Hoe, en waarom, zijn ze vermoord?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:12 schreef 3rr0r het volgende:
NOS artikeltje over de laatste fase van Sinwar, geeft wat inzicht. Doordat Israel daar bezig was met opblazen van tunnels is hij waarschijnlijk naar boven gekomen. Grens met Egypte gecontroleerd door Israel dus daar kon hij niet naartoe. Twee lijfwachten bij hem die ook zijn gedood.
Waarom hij geen gegijzelden bij zich had is niet duidelijk. Misschien dacht hij dat die meer blok aan het been zouden zijn (je moet ze immers onder controle houden en verzorgen) en de aandacht juist eerder op hem zouden vestigen.
Of hij had er geen meer in de buurt want op een eerder moment zijn er wel een aantal doodgeschoten die bij hem waren, toen Israel hem op de hielen zat.
https://nos.nl/collectie/(...)eindelijk-bij-toeval
Die Sabine is een bijzonder iemand, in het verleden al heel wat bizarre tweets van haar gelezen. En zij kan helemaal full retard gaan op femke halsema, totaal ongenuanceerd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:01 schreef oblo het volgende:
[..]
[ x ]
Schaamteloos en openlijk rouwen om de dood van het hoofd van de militaire tak van Hamas, slachter van khan younis en brein achter 7 oktober, als Amsterdamse vrouw op de kandidatenlijst van GroenLinks.
Ben ik naïef als ik zeg dat ik dit erg raar vind?
Wat maakt hem extremistisch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:19 schreef Mylene het volgende:
Omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt naar Radboud Universiteit Nijmegen: ’Extremistische haatprediker’
Nijmegen
Het omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt op maandag 28 oktober spreken op de Radboud Universiteit. In juni ging zijn komst naar Nijmegen nog niet door, nadat de demonstratie enkel op een parkeerplaats toegestaan werd.
Khatib, Europa-coördinator van Samidoun, geeft in het Spinozagebouw van de Radboud Universiteit een seminar over de ’criminalisering en het verzet in de Palestijnse diaspora’, kondigt universitair docent Sociale Geografie Harry Pettit aan op X. Het seminar is onderdeel van verschillende bijeenkomsten waarbij experts ’informatie, inzichten en analytische tools bieden om de huidige gebeurtenissen beter te begrijpen’. Ties van den Boogaard, woordvoerder van de pro-Palestinabeweging Nijmegen Student Encampment, stelt op X het belangrijk te vinden dat Khatib gaat spreken over de ’10.000 Palestijnse politiek gevangenen’.
Gehele artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)stische-haatprediker
Dat is van even terug en is wel in het nieuws geweest. Zie:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Daar wil ik dus meer over horen. Wat is er met die gijzelaars gebeurd? Hoeveel zijn het er? Wie waren het? Hoe, en waarom, zijn ze vermoord?
Dit is waar de media aandacht aan moet besteden.
Wat is dan het punt van leider zijn? Gaat-ie compleet Mullah Omar of zo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:24 schreef Red_85 het volgende:
Hamas heeft ongetwijfeld een nieuwe leider. Maar denk niet dat ze dat wereldkundig maken.
Gemiddelde levensverwachting van 3,6 weken?
Ach, de jugend jeugd van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Schaamteloos en openlijk rouwen om de dood van het hoofd van de militaire tak van Hamas, slachter van khan younis en brein achter 7 oktober, als Amsterdamse vrouw op de kandidatenlijst van GroenLinks.
Ben ik naïef als ik zeg dat ik dit erg raar vind?
Hij kwam uit zijn tunnel gekropen, probeerde een patrouille te ontwijken, lukte niet, kreeg een aantal flinke verwondingen en crepeerde in een stukgeschoten woning tot een drone langskwam en hem ontdekte waarna een IDF soldaat hem overhoop schoot.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
Heb de beelden gezien van de drone net voordat die Sinwar werd gedood terwijl hij in zijn stoel zat. Het leek wel of hij helemaal ingewikkeld was, als een mummie? Het zag er bizar uit. Het had ook iets eenzaams.
Oké dan zat hij onder het stof ofzo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij kwam uit zijn tunnel gekropen, probeerde een patrouille te ontwijken, lukte niet, kreeg een aantal flinke verwondingen en crepeerde in een stukgeschoten woning tot een drone langskwam en hem ontdekte waarna een IDF soldaat hem overhoop schoot.
So much voor een heldendood.
Is camouflagequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké dan zat hij onder het stof ofzo.
Dat verhaal van een hoop gijzelaars om hem heen lijkt me toch iets uit de dikke duim.
Mooi.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij kwam uit zijn tunnel gekropen, probeerde een patrouille te ontwijken, lukte niet, kreeg een aantal flinke verwondingen en crepeerde in een stukgeschoten woning tot een drone langskwam en hem ontdekte waarna een IDF soldaat hem overhoop schoot.
So much voor een heldendood.
quote:
Aldus wikipedia na 2 seconden google.quote:The U.S. Treasury Department characterizes it as "a sham charity that serves as an international fundraiser for the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) terrorist organization."
Dat je het gore lef hebt om die vraag te stellen.quote:
Ik zou dit soort extremistische figuren helemaal geen aandacht geven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:20 schreef havanagila het volgende:
[..]
[..]
Aldus wikipedia na 2 seconden google.
Uit wat voor holen komen dit soort weerzinwekkende ratten toch steeds uitgekropen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ties van den Boogaard, woordvoerder van de pro-Palestinabeweging Nijmegen Student Encampment
[..]
Vertelquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat je het gore lef hebt om die vraag te stellen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:20 schreef havanagila het volgende:
[..]
[..]
Aldus wikipedia na 2 seconden google.
Of is dit een andere?quote:Khatib is credited with playing a leading role in the revival of the peaceful resistance movement in the Palestinian village of Bil'in, west of Ramallah, after a series of land confiscations in the village to build Israeli settlements in 2005. Channelling the teachings of Mahatma Gandhi and Martin Luther King, Khatib motivated the people in his village to protest peacefully against the illegal confiscation of the village land and encouraged them to embrace innovative strategies to preserve their ownership of the land. After a number of successful interventions in Bil'in village, where using nonviolent resistance the villagers managed to recover confiscated lands and return them to their original owners, the Bil'in model gained a degree of notoriety across the villages of the West Bank. Khatib then looked at expanding the movement and disseminating the successful methods to other at-risk villages and sites across the West Bank. Embracing a non-violent resistance strategy, Khatib came up with the idea of creating an organising body, the Popular Struggle Coordination Committee (PSCC), to coordinate peaceful protest actions taking place in different villages and activity sites, and thus strengthen and expand the capacity of the movement
Moet ik je nu gaan uitleggen dat een kopstuk van een terroristische organisatie geen lieverdje is?quote:
Door figuren als jij is het erg lastig om empathie te hebben voor Palestijnse slachtoffers, maar dat zal je wel niet begrijpen. Als je echt niet ziet dat Sinwar een extremist was, dan ben je er zelf waarschijnlijk ook een.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |