Absoluut. Maar eerst de totale vernietiging van de leiders, terroristen en de infrastructuur. Ook de geldstromen moeten aan banden worden gelegd. Lastig, want zelfs zo’n Giro555 blijft, indirect, geld doneren aan Hamas.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is nu een tijdelijk vacuüm waarbij de coördinatie binnen Hamas (al enige tijd) verstoord is. Sinwar was hiervoor denk ik eerder van symbolische waarde dan dat hij nog een echte, effectieve machine aanstuurde.
Israël zou hier optimaal gebruik van moeten maken door te laten zijn wat ze van plan zijn wat betreft de wederopbouw en de plannen voor de fase na al het militaire geweld. De enige manier om op de lange termijn adem te geven voor zichzelf en het Palestijnse volk, is door daar een levensvatbaar alternatief aan te bieden.
Ik ben bang dat dat moeilijker gaat zijn dan alle militaire operaties bij elkaar.
Het verschil tussen beschaving en barbaren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik heb mensen in die contreien anders zien omgaan met dode tegenstanders.
Het verschil is in weinig gebieden zo groot als daar. Bloeddorstige haatdragende wilden versus de beschaafde wereld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Het verschil tussen beschaving en barbaren.
Met de kanttekening dat er weliswaar honderden Gazanen lijkschennis als blije hobby uitoefenden op 7 oktober, maar er dus ook grofweg 2 miljoen niet meededen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het verschil is in weinig gebieden zo groot als daar. Bloeddorstige haatdragende wilden versus de beschaafde wereld.
Ik vind een bh op je hoofd wel wat anders om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat er weliswaar honderden Gazanen lijkschennis als blije hobby uitoefenden op 7 oktober, maar er dus ook grofweg 2 miljoen niet meededen.
En dat er beelden van Israëlische militairen met bh's op hun hoofd zijn en zulks.
Barbaren - Mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik heb mensen in die contreien anders zien omgaan met dode tegenstanders.
Zal zijn hoofd er binnenkort ook uitzien als een gesplitte watermeloen?quote:
Jawel, zag hem al voorbij komen. De Mossad heeft hem eerder vergiftigd. Jordanië eiste toen tegengif.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:24 schreef Red_85 het volgende:
Hamas heeft ongetwijfeld een nieuwe leider. Maar denk niet dat ze dat wereldkundig maken.
Gemiddelde levensverwachting van 3,6 weken?
Ja, met "en zulks" bedoelde ik de hele ellende eromheen, namelijk het -soms lachend op beeld- de hele wijk opblazen waar dan ik weet niet hoeveel burgers onder komen te liggen rotten en dan uitgerekend de meest persoonlijke, intieme bezittingen van de mogelijk omgekomen bewoners triomfantelijk uitstallen. Het verkrachten van gevangenen verdient ook geen schoonheidsprijs, of het op de motorkap van je jeep binden van Palestijnen, of het kapot slaan van kinderspeelgoed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind een bh op je hoofd wel wat anders om eerlijk te zijn.
Asha ten Broekequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:06 schreef nixxx het volgende: Zou er iemand staan te springen om het leiderschap van hamas over te nemen?
Mwah, verkrachtte, dode vrouwen bespugen en hierom juichen door de menigte vs. een militair met een bh op z'n hoofd...quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat er weliswaar honderden Gazanen lijkschennis als blije hobby uitoefenden op 7 oktober, maar er dus ook grofweg 2 miljoen niet meededen.
En dat er beelden van Israëlische militairen met bh's op hun hoofd zijn en zulks.
Bizar... steunt openlijk Hamas.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:19 schreef Mylene het volgende:
Omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt naar Radboud Universiteit Nijmegen: ’Extremistische haatprediker’
Nijmegen
Het omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt op maandag 28 oktober spreken op de Radboud Universiteit. In juni ging zijn komst naar Nijmegen nog niet door, nadat de demonstratie enkel op een parkeerplaats toegestaan werd.
Khatib, Europa-coördinator van Samidoun, geeft in het Spinozagebouw van de Radboud Universiteit een seminar over de ’criminalisering en het verzet in de Palestijnse diaspora’, kondigt universitair docent Sociale Geografie Harry Pettit aan op X. Het seminar is onderdeel van verschillende bijeenkomsten waarbij experts ’informatie, inzichten en analytische tools bieden om de huidige gebeurtenissen beter te begrijpen’. Ties van den Boogaard, woordvoerder van de pro-Palestinabeweging Nijmegen Student Encampment, stelt op X het belangrijk te vinden dat Khatib gaat spreken over de ’10.000 Palestijnse politiek gevangenen’.
Gehele artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)stische-haatprediker
quote:
Zie boven jequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:48 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Mwah, verkrachtte, dode vrouwen bespugen en hierom juichen door de menigte vs. een militair met een bh op z'n hoofd...
Denk als dat de kanttekening is, zegt dat ook wel wat. Ik zou misschien eerder denken aan de Palestijnse gevangene die verkracht zou zijn in de gevangenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |