Welke peilingen dan? Want ik zie ze niet. Ook geen peilingen waar Harris dik voor staat, trouwens.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hij staat dik voor in de peilingen...
https://www.realclearpoll(...)up/electoral-collegequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke peilingen dan? Want ik zie ze niet. Ook geen peilingen waar Harris dik voor staat, trouwens.
Heeft Trump dat in 2017-2021, toen hij president was, nog niet gedaan dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De natie werd gespleten door 20-30 jaar lang totaal verkeerd beleid. Open grenzen, oorlogen met honderdduizenden burgerdoden in landen waar bijna niemand weet waar ze op een kaart liggen, de politiek en media die in elkaar zijn gegroeid en een moeras van “ons kent ons” is geworden, enorme inflatie, het eindeloos bijprinten van geld en de totale uitverkoop van het Westen aan China. Trump wilt dat allemaal terugdraaien, terug naar het florerende Amerika van de jaren 50-80.
Dus toen ze een week of zes geleden het voordeel aan Harris gaven, was het wél “goede boel”?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:42 schreef AnneX het volgende:
Sommige mensen lezen iet écht mee in dit topic.
De polls zijn niet betrouwbaar welke kant/zijde/partij/persoon men ook kiest.
Wie heeft er nog een vaste lijn? (Ikke wel)
De nieuwe generatie stemmers 18+ weinig.
Polymarket is m.i. foute boel: Online betting met crypto.
Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Polymarket
Het is heel erg treurig en ook het verschil met Biden wanneer het over de leeftijd van Trump gaat. Trump lijkt nu echt de weg kwijt en zegt afspraken af.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, ik vind het raar. De media lijkt weinig focus te hebben en mee te hobbelen met de waan van de dag. Terwijl dit soort dingen wel degelijk relevant zijn.
De peilingen in het inmiddels enigszins vochtige broekje van Eagles89.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke peilingen dan? Want ik zie ze niet. Ook geen peilingen waar Harris dik voor staat, trouwens.
Dus de Trump fanclub die eerst wekenlang loopt te huilen omdat Harris een teleprompter zou hebben gebruikt (was natuurlijk niet waar, maar de Trump fanclub houdt niet van feiten) juicht nu als Trump teksten oplepelt die anderen hebben geschreven?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
daar was Trump gewoon geniaal, al is die speech niet door hem geschreven
Daarnaast is er met online betting nog steeds de gouden regel "het huis wint altijd". Dus als Polymarket ziet dat er teveel kans is dat ze zelf teveel gaan verliezen passen ze de odds op toekomstige bets aan. Die kansen die ik net zag; Trump 60% vs Harris 39.9% zijn dan ook absoluut niet op feitelijke kansen gebaseerd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:42 schreef AnneX het volgende:
Sommige mensen lezen niet écht mee in dit topic.
Er worden polls gekocht en verkwanseld. Gek genoeg die voor trump.
Zoals eerder besproken.
De polls zijn niet betrouwbaar welke kant/zijde/partij/persoon men ook kiest.
Wie heeft er nog een vaste lijn? (Ikke wel)
De nieuwe generatie stemmers 18+ nauwelijks.
Polymarket is m.i. foute boel: Online betting met crypto is geen geverifieerde
poll.
Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Polymarket
Betfair is een betting exchange, dus je bet in principe tegen andere spelers. Dat betekent niet dat die odds ook een daadwerkelijk accurate weergave zijn van de daadwerkelijke kansen van de deelnemers.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:46 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Betfair is een hele goede bookmaker, daar zit geen huis in de odds, daar betaal je commissie als je wint.
Nu zeg ik niet dat Trump niet kan winnen, ik zeg alleen dat dergelijke noteringen op mij overkomen als wensdenken ipv de realiteit.quote:Unlike traditional bookmakers, Betfair’s odds are determined by the users themselves. The odds reflect the collective views and willingness of users to back or lay a particular outcome.
Gokken op evenementen is zelden gebaseerd op wensdenken, tenzij je voor de lol een tientje zet op Feyenoord wint de Champions League.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Betfair is een betting exchange, dus je bet in principe tegen andere spelers. Dat betekent niet dat die odds ook een daadwerkelijk accurate weergave zijn van de daadwerkelijke kansen van de deelnemers.
[..]
Nu zeg ik niet dat Trump niet kan winnen, ik zeg alleen dat dergelijke noteringen op mij overkomen als wensdenken ipv de realiteit.
Ik heb het niet over reguliere sport bets, ik heb het specifiek over deze verkiezingen. Geen enkel respectabel polling agency laat dit soort percentages zien, dit zijn outliers.quote:Op zondag 20 oktober 2024 01:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gokken op evenementen is zelden gebaseerd op wensdenken, tenzij je voor de lol een tientje zet op Feyenoord wint de Champions League.
Het is vaak redelijk goed onderbouwd door semi professionele gokkers.
Kleine opmerking erbij, politieke weddenschappen zijn wat vaker funbets, maar het is 93 miljoen wat er momenteel ingezet is.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De peilingen in het inmiddels enigszins vochtige broekje van Eagles89.
Betfair wordt ook nog eens gebruikt door grotere spelers als Bwin en WilliamHill en Unibet om hun risico’s af te dekken. Dat zorgt dat Betfair een van de meest scherpe en betrouwbare odds heeft.quote:Op zondag 20 oktober 2024 01:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gokken op evenementen is zelden gebaseerd op wensdenken, tenzij je voor de lol een tientje zet op Feyenoord wint de Champions League.
Het is vaak redelijk goed onderbouwd door semi professionele gokkers.
Kleine opmerking erbij, politieke weddenschappen zijn wat vaker funbets, maar het is 93 miljoen wat er momenteel ingezet is.
China heeft geen problemen met Rusland en Noord-Korea en beschouwt de twee landen als vriendelijke staten. Ik denk dat ze de twee landen nog net niet hardop veel succes wensen in hun bilaterale samenwerking. Tuurlijk willen ze wel op de hoogte worden gehouden door Moskou over de bilaterale samenwerking zodat ze niet voor verassingen komen te staan maar dat zal ongetwijfeld gebeuren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Putin heeft daar toch gewoon gelijk in, de Russen zijn in oorlog met de NAVO/ het westen.
We sturen wapens, geld en we trainen die mensen om met die wapens om te gaan. Het enige wat we niet doen is manschappen sturen maar als het verder escaleert is dat helaas een kwestie van tijd.
Juist met het domme handelen van Washington is er straks weinig ruimte om te onderhandelen met Putin. Iemand moet gezichtsverlies gaan leiden in de onderhandelingen en we weten allemaal dat Putin zich dat niet kan veroorloven.
Noord Korea heeft niets te verliezen, ze zijn een paria met nucleaire wapens en een enorm verouderd leger. Als er een aanval op NK komt dan word Seoul meteen onder vuur genomen en ik wil niet eens denken aan hoeveel levens er dan op het spel staan. Bovendien is het maar de vraag of China gaat accepteren dat er zo word gerommeld in hun achtertuin en dat brengt ook weer nieuwe risico’s met zich mee.
Ik denk oprecht dat je een beetje te makkelijk hier over denkt.
The Independent heeft er ook een artikel over:quote:Op zondag 20 oktober 2024 03:23 schreef AnneX het volgende:
Damn wie kan ik nou geloven! De fok trolling fans of de analyse in het draadje?
Affijn, weer een tweet.
[ x ]
Nou ja, het blijft een lul van een vent natuurlijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 07:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben dus een presidentskandidaat die lult over een penis van een golfer. Juist ja.
Die musk klinkt een beetje alsof hij gehoord heeft dat je met social media de verkiezingen naar je hand kunt zetten. Maar dat hij geen idee heeft hoe dat dan in zijn werk zou moeten gaanquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:43 schreef AnneX het volgende:
Fox had de (verslaafde) kijkers al iets laten proeven van de opmerkingen van Harris, van Waltz en hun favo democratische gast Buttigieg.
Om daar bovenop deze vernederende show weer te geven, ging te ver…
Murdoch greep in😇
Ondertussen staat Musk EEN miljoen dolar weg te geven per dag tot aan de verkiezingen aan willekeurige (??) bezoekers van zijn freak show.
Terwijl het aanbieden van eten of drinken in die absurd lange rijen strafbaar is een een aantal staten.
Eten en drinken uitdelen is niet strafbaar, flesjes water met een politieke boodschap uitdelen in de rij waar mensen moeten stemmen is strafbaar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:43 schreef AnneX het volgende:
Fox had de (verslaafde) kijkers al iets laten proeven van de opmerkingen van Harris, van Waltz en hun favo democratische gast Buttigieg.
Om daar bovenop deze vernederende show weer te geven, ging te ver…
Murdoch greep in😇
Ondertussen staat Musk EEN miljoen dolar weg te geven per dag tot aan de verkiezingen aan willekeurige (??) bezoekers van zijn freak show.
Terwijl het aanbieden van eten of drinken in die absurd lange rijen strafbaar is een een aantal staten.
Dat is in Nederland toch niet heel anders? Ze kiezen eerder voor andere onderwerpen dan economie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
https://x.com/votehubus
Trump ligt nu toch wel heel ver voor in Nevada... geen leuke cijfers.
Hoe mensen op een man kunnen stemmen die voor 80% de belastingen gaat verhogen en voor de rijksten enorm gaat verlagen...
Laten we wel wezen: als Soros of een andere filantroop die steevast de Dems steunt had gedaan wat Musk nu doet, dan was jij nu dit topic vol aan het spammen met verontwaardigde posts over het beïnvloeden van verkiezingen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eten en drinken uitdelen is niet strafbaar, flesjes water met een politieke boodschap uitdelen in de rij waar mensen moeten stemmen is strafbaar.
Lol dat doen ze toch al jaren, hoeveel geld van miljardairs heeft Harris onderhand al opgehaald? En in voorgaande verkiezingen hielp social media ook altijd wel mee. Dat vond jij toen helemaal prima want iets met private bedrijven etc etc.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: als Soros of een andere filantroop die steevast de Dems steunt had gedaan wat Musk nu doet, dan was jij nu dit topic vol aan het spammen met verontwaardigde posts over het beïnvloeden van verkiezingen.
Men kiest vaak voor retoriek, charisma en daar is in de laatste jaren cultuur bijgekomen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is in Nederland toch niet heel anders? Ze kiezen eerder voor andere onderwerpen dan economie.
Als ze al kiezen op onderwerpen, 75% kiest volgens mij op de kleur waar ze altijd op stemmen.
De economie is wel degelijk een belangrijke issue voor de kiezer:quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is in Nederland toch niet heel anders? Ze kiezen eerder voor andere onderwerpen dan economie.
Als ze al kiezen op onderwerpen, 75% kiest volgens mij op de kleur waar ze altijd op stemmen.
Maar of een issue belangrijk is, betekent niet dat er daadwerkelijk geluisterd wordt naar wat beide kandidaten erover te vertellen hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De economie is wel degelijk een belangrijke issue voor de kiezer:
https://www.pewresearch.o(...)d-the-2024-election/
Oh nee dat zeker niet. En al helemaal niet naar wat bijvoorbeeld economen inschatten dat de effecten zijn van beleid op de economie. Zaken als inflatie zijn vaak ook helemaal niet zo makkelijk te controleren door overheden, hooguit moeten ze een beetje uitkijken met enorme investeringen als de economie al als een tierelier draait.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar of een issue belangrijk is, betekent niet dat er daadwerkelijk geluisterd wordt naar wat beide kandidaten erover te vertellen hebben.
OK.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eten en drinken uitdelen is niet strafbaar, flesjes water met een politieke boodschap uitdelen in de rij waar mensen moeten stemmen is strafbaar.
We hebben het nu over direct geld geven aan kiezers om ze in bepaalde richting te duwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol dat doen ze toch al jaren, hoeveel geld van miljardairs heeft Harris onderhand al opgehaald? En in voorgaande verkiezingen hielp social media ook altijd wel mee. Dat vond jij toen helemaal prima want iets met private bedrijven etc etc.
Oh zo, net als Michael Bloomberg toen? Sorry hoor ik heb heel dat gedoe rond Musk en geld weggeven niet gevolgd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het nu over direct geld geven aan kiezers om ze in bepaalde richting te duwen.
Dat is even andere koek dan geld doneren en inzamelen via PAC's (waar ik trouwens fel op tegen ben).
Gelukkig hebben we Musk nog “here comes the moneyyyyyyy”quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:17 schreef Sabata het volgende:
dat betekent dat Tim goed bezig. No chance in Hell is what you got
Ik heb 1 minuut en 5 seconden naar dit filmpje van halfnaakte mannen met capes en zwaaiende vlaggen gekeken. Zonde van mijn tijd. Het duurt wel 7 minuten zag ik. Wat the f*ck wilde je met dit idiote filmpje zeggen? Wat heeft het met politiek te maken?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:13 schreef Chivaz het volgende:
Echt kijk hoe hij naar de ring loopt, dit is toch net Tim Walz op een van zijn rallys.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |