abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215317072
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat ik jouw hokjesgeest ontbeer.
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215317074
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:00 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik vind neptieten en netlippen niet echt vrouwelijk..

Een vrouw met cup a vind je die wel vrouwelijk?

Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende. :D
pi_215317108
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat denk je van bier drinken? Niets zo onvrouwelijk als dat. Vooral als ze het ook nog uit het flesje of blikje drinken.
Eten/drinken heeft wat mij betreft niks met vrouwelijkheid te maken.
Al vind ik het niet eten van bijvoorbeeld vlees, een emotionele degradatie van de vrouw.

Maar ik vind dit op zich wel een goede vraag... ik ga daar nog even over nadenken.
pi_215317118
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende. :D
Dus een vrouw met cup a is niet vrouwelijk :?
Dus cupmaat bepaald vrouwelijkheid.....noted.
Life is a highway...let's ride it!
pi_215317128
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben? :)
Verwar mannelijkheid daarnaast niet met persoonlijkheid hè
Al draagt persoonlijkheid uiteraard wel bij de kwalificering van mannelijkheid
pi_215317151
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben? :)
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan. :D
pi_215317167
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan. :D
Dit topic gaat niet over mij :)
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:18:12 #208
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215317176
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:16 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over mij :)
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:22:57 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_215317220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:54 schreef matigeuser het volgende:

Daarnaast is het ook een stukje cultuur. We hebben het 'te goed'. Als je meer moet 'vechten' om te overleven, word je vanzelf mannelijker.

Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?

Wat wel waar is, is dat Nederland verrassend conservatief is in het man-vrouwbeeld. Dat is in landen waar vrouwen “vrouwelijker” genoemd worden anders. Daar kan je makkelijker carrière maken als vrouw.
Hier word je als vrouw professioneel bewezen minder serieus genomen. Je kan pas mee als je je gedraagt als “one of the Guys”, of gewoon belachelijk goed bent en veel doorzettingsvermogen hebt. In andere landen lijkt dit beter te combineren: “vrouwelijk” zijn en een leidinggevende positie
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_215317244
Wat is mannelijk gedrag en wat is vrouwelijk gedrag? de stereotype gedragskenmerken zijn steeds minder omdat we niet meer in de jaren 50 leven, een man mag en kan zijn gevoel toen terwijl een vrouw best lekker assertief mag en kan zijn.

Veel vrouwen die ik ken knappen juist af op dat stereotype mannengedrag en houden er van als ze hun gevoel laten zien
pi_215317274
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.
Ik sta volledig achter mijn mening :)
pi_215317284
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
Wat is mannelijk gedrag en wat is vrouwelijk gedrag? de stereotype gedragskenmerken zijn steeds minder omdat we niet meer in de jaren 50 leven, een man mag en kan zijn gevoel toen terwijl een vrouw best lekker assertief mag en kan zijn.

Veel vrouwen die ik ken knappen juist af op dat stereotype mannengedrag en houden er van als ze hun gevoel laten zien
dat is juist het probleem
Deze kunstmatige vervreemding naar elkaar, draagt alleen maar bij aan nog meer polarisatie.
Het is wat mij betreft onderdeel van een agenda.
pi_215317294
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dat is juist het probleem
Deze kunstmatige vervreemding naar elkaar, draagt alleen maar bij aan nog meer polarisatie.
Het is wat mij betreft onderdeel van een agenda.
Ik zie het niet als probleem, integendeel juist
pi_215317338
Kuisheid is ook vrouwelijkheid
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:42:39 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215317360
Waarom wordt je zo onzeker van mannen en vrouwen die zich niet naar jouw ideaalbeeld gedragen?
pi_215317375
Nou mijn vrouw is nog heel vrouwelijk hoor :9 en ook zelfstandig gelukkig :).
pi_215317436
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Waarom wordt je zo onzeker van mannen en vrouwen die zich niet naar jouw ideaalbeeld gedragen?
*word
pi_215317591
Waarom is het van belang of een vrouw vrouwelijk is of een man mannelijk of juist niet? Je benoemt polarisatie als een probleem, maar je lijkt in dit topic juist de verdeeldheid te versterken door je manier van reageren.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:10:51 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215317655
Ik ben het grotendeels met TS eens.
pi_215317666
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:07 schreef Thaddeus het volgende:
Waarom is het van belang of een vrouw vrouwelijk is of een man mannelijk of juist niet? Je benoemt polarisatie als een probleem, maar je lijkt in dit topic juist de verdeeldheid te versterken door je manier van reageren.
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:17:35 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215317748
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
*word
Dank, nu antwoord op de vraag graag
pi_215317783
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?

Wat wel waar is, is dat Nederland verrassend conservatief is in het man-vrouwbeeld. Dat is in landen waar vrouwen “vrouwelijker” genoemd worden anders. Daar kan je makkelijker carrière maken als vrouw.
Hier word je als vrouw professioneel bewezen minder serieus genomen. Je kan pas mee als je je gedraagt als “one of the Guys”, of gewoon belachelijk goed bent en veel doorzettingsvermogen hebt. In andere landen lijkt dit beter te combineren: “vrouwelijk” zijn en een leidinggevende positie
Hoezo kun je als vrouw minder makkelijk carrière maken in Nederland? Waar blijkt dat uit?

Is het niet gewoon zo dat als men het heeft over ‘minder vrouwelijk zijn’, dat men doelt op die vrouwen die heel specifiek gericht zijn op gelijkheid ipv gelijkwaardigheid? En waarbij dat gewoon ook terugkomt in divers gedrag en kleding? Ik denk dat het vaak een combinatie is van diverse zaken en niet 1 enkel ding.

One of the guys zijn maakt je (in mijn beleving iig) niet minder vrouwelijk. Als het een onderdeel is van het geheel en je dus bv ook in ander gedrag en kleding weinig stereotype vrouw bent, dan wordt dat anders.

Wat dat betreft denk ik dat Nederlandse vrouwen bv al vaak hun postuur tegen hebben. Gemiddeld gezien lang en toch wat steviger gebouwd dan in landen waar ik nogal eens een verwijzing naar hoor als het gaat om vrouwelijke vrouwen, zoals Filipijnen en Thailand.

Dat werkt andersom ook zo: lange en zeker brede mannen worden doorgaans als mannelijker gezien dan mannen die klein van stuk zijn.

Uiteindelijk oordelen we vaak op basis van dingen die we zien en waar we onbewust een idee aan koppelen. Doen we allemaal. Wat de een vrouwelijk vindt zal een ander niet per sé vrouwelijk vinden of zelfs mannelijk. Dus het is ook nog heel subjectief.

Uiteindelijk betekent het simpelweg als iemand zegt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk genoeg zijn dat hij (of zij, vrouwen oordelen ook… en niet in het minst over andere vrouwen) andere eigenschappen dan die je gemiddeld bij Nederlandse vrouwen aantreft meer waardeert in vrouwen.

Van de andere kant is het denk ik ook heel vaak gebaseerd op vooroordelen over hoe vrouwen elders zijn. Ik denk dat dit soort teksten vaak juist komen van mensen die weinig van de wereld hebben gezien. Nou ja, misschien als toerist van een afstandje…

Net zoals je al snel het idee kan hebben als vrouw in Nederland dat carrière maken hier lastiger is, omdat je helemaal niet meekrijgt hoe het is om elders carrière te maken. ;)

Mijn mening is dat iedere cultuur pro’s en contra’s heeft, maar bovenal dat de onderlinge verschillen op individueel niveau veel groter zijn dan de verschillen op basis van cultuur.

Daarom heb ik het vooroordeel dat mannen die klagen over de vrouwen in hun omgeving en dromen over vrouwen uit andere landen die leuker zijn zelf niet leuk genoeg zijn om de leukste vrouwen in eigen land aan te trekken.
pi_215317880
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?
Maar waarom is het wel of niet vrouwelijk of mannelijk zo belangrijk voor je?
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:36:17 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318012
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:37:15 #225
236264 crew  capricia
pi_215318027
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Maar is dat nou een van die gewilde vrouwelijke eigenschappen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:38:28 #226
236264 crew  capricia
pi_215318044
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Eten/drinken heeft wat mij betreft niks met vrouwelijkheid te maken.
Al vind ik het niet eten van bijvoorbeeld vlees, een emotionele degradatie van de vrouw.

Maar ik vind dit op zich wel een goede vraag... ik ga daar nog even over nadenken.
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.

Vrouwelijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215318062
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:26 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Maar waarom is het wel of niet vrouwelijk of mannelijk zo belangrijk voor je?
Omdat de samenleving steeds verder polariseert, de autochtone bevolking afneemt, vrouwen worden gezien als lustobject, en het belang van het gezin steeds minder centraal staat.

Om maar iets te noemen...
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:41:26 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215318070
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.
Voor sommige mannen is de vrouw ook enkel een mooie neukpop die je huishouden(schoonmaken en koken) doet.
pi_215318086
quote:

[..]
Is het niet zo dat men dit vooral verzucht in de zoektocht naar een partner? En in die zin is het toch niet gek om uit te gaan van wat jij wil?
pi_215318099
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.

Vrouwelijk?
Non-binair zou ik zeggen. Nou ja, uniseks.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:45:10 #231
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318109
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Non-binair zou ik zeggen. Nou ja, uniseks.
Niet mee eens. Bier drinken uit een blikje vind ik niet vrouwelijk.
pi_215318120
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:40 schreef Viesdik het volgende:

vrouwen worden gezien als lustobject,
Juist met je geneuzel over hoe jou vrouwelijke vrouw eruit zou moeten zien maak je er een lustobject van. :')
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:46:35 #233
236264 crew  capricia
pi_215318124
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Eens.

En dan nog een boertje doen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:47:08 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318134
quote:

[..]
Sorry, Boca, maar who cares dat jij dat vindt?
pi_215318138
quote:

[..]
Die zouden natuurlijk een breezer ananas uit blik moet drinken. _O-
pi_215318153
quote:

[..]
Wat is er mis met een vrouw die wil behagen en verzorgen zoals de man zijn vrouw behaagt en verzorgt en zelfs beschermt?
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:49:03 #237
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318159
quote:

[..]
Nou ik ben een vrouw en het is ook mijn wens.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:49:19 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318163
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat is er mis met een vrouw die wil behagen en verzorgen zoals de man zijn vrouw behaagt en verzorgt en zelfs beschermt?
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
pi_215318164
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:40 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Omdat de samenleving steeds verder polariseert, de autochtone bevolking afneemt, vrouwen worden gezien als lustobject, en het belang van het gezin steeds minder centraal staat.

Om maar iets te noemen...
Als mannen en vrouwen daadwerkelijk meer gelijk aan elkaar worden, dan lijkt mij dat de polarisatie verminderen (in die zin denk ik dan ook niet dat mannen en vrouwen meer gelijk worden, eerder omgekeerd).

Als de autochtone bevolking afneemt, krijg je dan niet juist meer vrouwelijke vrouwen in jouw beleving?

Vrouwen zullen altijd lust opwekken, net zoals mannen dat omgekeerd doen. Heel raar dat we nu spreken over seksualisering van vrouwen, aangezien je vrouwen niet kan seksualiseren (in de oorspronkelijke betekenis van het woord).

Belang van het gezin kan ik in dezen ook niet plaatsen.

Is het niet gewoon dat je dwarsverbanden legt die er niet zijn?
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:50:01 #240
236264 crew  capricia
pi_215318173
En shag roken.
Dat vind ik ook zo onvrouwelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:50:21 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318177
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou ik ben een vrouw en het is ook mijn wens.
Ja, ik merk het. En jij voelt kennelijk ook de behoefte om over vrouwen te oordelen wanneer ze wel en niet ‘vrouwelijk’ zijn.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:51:35 #242
236264 crew  capricia
pi_215318190
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
Als hij dat wil, is dat toch prima?
Genoeg vrouwen die er ook zo instaan. Een beetje Tradwife achtig.
Hoeft jouw leven niet te zijn, maar anderen kunnen er wel gelukkig van worden.

Leven en laten leven. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215318191
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar is dat nou een van die gewilde vrouwelijke eigenschappen?
Het is een van de minst aantrekkelijke vrouwelijke eigenschappen als je het mij vraagt.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:52:06 #244
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318197
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik merk het. En jij voelt kennelijk ook de behoefte om over vrouwen te oordelen wanneer ze wel en niet ‘vrouwelijk’ zijn.
Net als jij heb ik een mening.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:53:17 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318215
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Net als jij heb ik een mening.
Goed, laten we vooral die doodlopende weg inslaan.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:53:38 #246
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318221
Lienekien, je komt over alsof je je aangevallen voelt. Is dat zo?
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:54:02 #247
236264 crew  capricia
pi_215318224
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Goed, laten we vooral die doodlopende weg inslaan.
Wat heb jij opeens tegen Boca?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215318226
quote:

[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.

Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?

Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk. ;)

Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:54:15 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318228
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het is een van de minst aantrekkelijke vrouwelijke eigenschappen als je het mij vraagt.
Tuurlijk, want vrouwen moeten gewoon mooi zijn en hun bek houden.
pi_215318237
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Niets. Vrije wil enzo.
pi_215318248
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Vrouwelijk?
Ik ben tot de mening gekomen dat het zowel vrouwelijk als mannelijk is :)
pi_215318252
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:50 schreef capricia het volgende:
En shag roken.
Dat vind ik ook zo onvrouwelijk.
Roken is voor mij algeheel een afknapper.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:56:50 #253
236264 crew  capricia
pi_215318254
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.

Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?

Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk. ;)

Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.
Nog niet zo lang geleden werd de combinatie alcohol en vrouwen vaak afgekeurd. Want een aangeschoten vrouw was zeer onvrouwelijk.
Net als dat carriere-vrouwen vaak als onvrouwelijk gezien worden.
Of vrouwen die meer verdienen dan hun man, of in een grotere wagen rijden etc.

Laat staan vrouwen met een vrijgevochten seksuele moraal, dat kan echt niet! :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:07 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318259
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Lienekien, je komt over alsof je je aangevallen voelt. Is dat zo?
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat heb jij opeens tegen Boca?
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:22 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318262
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.
pi_215318267
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Juist met je geneuzel over hoe jou vrouwelijke vrouw eruit zou moeten zien maak je er een lustobject van. :')
Lees nog maar een keer
pi_215318273
quote:

[..]
Ook niets. De vraag is wanneer je daarmee selecteert. Voor partners? Prima. Voor al het overige: dan is het onzin.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:58:59 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318283
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.
Oh, zeker wel.
pi_215318291
quote:

[..]
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouw :)
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:59:53 #260
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318294
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:01:48 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318322
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.

Jij wordt al onpasselijk van een man die kaas gaat kopen met zijn kind in een draagzak.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:01:51 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318323
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.
pi_215318326
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.
Nog niet zo lang geleden werd de combinatie alcohol en vrouwen vaak afgekeurd. Want een aangeschoten vrouw was zeer onvrouwelijk.
Net als dat carriere-vrouwen vaak als onvrouwelijk gezien worden.
Of vrouwen die meer verdienen dan hun man, of in een grotere wagen rijden etc.

Laat staan vrouwen met een vrijgevochten seksuele moraal, dat kan echt niet! :D
Dat laatste vind ik juist heel vrouwelijk, het omarmen van je seksualiteit.

Even als tegenwicht tegen al dat gelul over dat vrouwen icm body count (en zeker het pseudowetenschappelijke gelul er omheen).
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 12:03:05 #264
236264 crew  capricia
pi_215318335
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.
Of het nu Viesdik of de Tate-broertjes zijn. En ook vrouwen kunnen zo naar elkaar kijken. Iedere vrouw weet zelf ook wel wat als vrouwelijk gezien wordt, en het is aan jou of je daar (al dan niet subtiel) wat mee wil doen of niet.
Daar is opzich niets mis mee. Mensen kunnen daar prima gelukkig mee zijn.

Het patriarchaat is niet zo makkelijk doorbroken. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:04:23 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318343
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.
Of het nu Viesdik of de Tate-broertjes zijn. En ook vrouwen kunnen zo naar elkaar kijken. Iedere vrouw weet zelf ook wel wat als vrouwelijk gezien wordt, en het is aan jou of je daar (al dan niet subtiel) wat mee wil doen of niet.

Ja, eens. En jij snapt in ieder geval wel wat ik bedoel.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:07:13 #266
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318366
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:07:35 #267
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318369
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:08:40 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318376
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.
pi_215318377
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.

Dus in die zin vind ik het allemaal wel aantrekkelijker als een vrouw elegant is, manieren heeft, schoon is, enz.

Maar zeker in mijn jonge jaren heb ik denk ik teveel geleerd dat vrouwen ook enorme ransapen kunnen zijn. ;)
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:08:48 #270
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318381
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de man
Trotste mama van Ambar
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:09:07 #271
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318382
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.
En wat voor een :')
Trotste mama van Ambar
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:09:15 #272
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215318384
quote:
Ach ja, ze hebben wel lol.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215318390
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.

Jij wordt al onpasselijk van een man die kaas gaat kopen met zijn kind in een draagzak.
Hij mag toch niet van kaas houden?

(Sorry, kon het niet laten)
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:10:18 #274
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318402
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.

Dus in die zin vind ik het allemaal wel aantrekkelijker als een vrouw elegant is, manieren heeft, schoon is, enz.

Maar zeker in mijn jonge jaren heb ik denk ik teveel geleerd dat vrouwen ook enorme ransapen kunnen zijn. ;)
Komt dat niet omdat het acceptabel is? Vrouwen als ransapen?
pi_215318403
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.
Vind jij dat de gemiddelde Nederlandse man nog wel mannelijk genoeg is?
pi_215318410
quote:
Vrouwelijkheid en aantrekkelijkheid zijn niet hetzelfde. Vrouwelijkheid is breder en wordt niet bepaald door specifiek gedrag, zoals dronken zijn. Aantrekkelijkheid is subjectief en voor iedereen anders.
pi_215318415
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de man
Aantrekkelijk zijn (in zijn algemeenheid) goes a long way. Bepaalt in hoge mate de kansen die je krijgt…
pi_215318422
Het gevoel dat ik bij dit topic krijg

TS, vertel ons eens over wat jouw mannelijkheid de vrouwen te bieden heeft.
Twiddel
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:11:56 #279
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318423
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Heb je er zelf dan geen plezier in?? Om vrouwelijk te zijn?
pi_215318427
Sommige vrouwen hier zijn volgens mij echt een overtuigd links feminst die hun hele leven al strijden tegen de onderdrukking door de man. En dat ze er hun levensdoel van hebben gemaakt daar tegen te blijven strijden. Mogelijk door gebrek/afwezigheid aan vaderlijk liefde/aandacht. En leven nu met een vent in huis die zwijgt.

En dus nu vooral het gevecht met mij aangaan omdat ze zich blijkbaar aangevallen voelen en reversed psychology toepassen door toch maar vooral aan te duiden dat het aan TS ligt.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 12:12:43 #281
236264 crew  capricia
pi_215318429
Ik vind het allemaal heel cultuur gebonden. En best interessant.

Kennen jullie die Italiaanse minister president Georgia Meloni?
Dat is echt wel op en top een vrouw. En die kan ook best sensueel overkomen. En vrouwelijk.

Maar tegelijkertijd is zij op en top een carrière vrouw, bijna hoogste ambt in Italië. En ze kan ook echt als een viswijf schreeuwen (die filmpjes dat zij haar mond opentrekt, is echt van dat hoge gekrijs).
Zij is super dominant, dan vindt @Viesdik dus ook helemaal niet aantrekkelijk.

Ik kan me zo'n vrouw als minister president in Nederland dan ook helemaal niet voorstellen. Het past niet bij onze cultuur.
Maar bij Italië past het prima.

Het is zo cultuur gebonden allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:12:46 #282
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318430
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vind jij dat de gemiddelde Nederlandse man nog wel mannelijk genoeg is?
Nee, ook niet.
pi_215318433
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar is opzich niets mis mee. Mensen kunnen daar prima gelukkig mee zijn.

Ik ga even die trigger in jouw laatste zin negeren…

Het is onzin om te denken dat mannen niet worden beoordeeld langs de lat van mannelijkheid.
pi_215318447
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Vrouw zijn is meer dan alleen een geil neukding die goed kan koken en 3 kinderen kan krijgen te zijn voor een vent.
Twiddel
pi_215318448
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Net zoals mannelijkheid zeer gewenst is door vrouwen.

Focking biologie ook!
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:14:43 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318458
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:12 schreef Viesdik het volgende:
Sommige vrouwen hier zijn volgens mij echt een overtuigd links feminst die hun hele leven al strijden tegen de onderdrukking door de man. En dat ze er hun levensdoel van hebben gemaakt daar tegen te blijven strijden. Mogelijk door gebrek/afwezigheid aan vaderlijk liefde/aandacht. En leven nu met een vent in huis die zwijgt.

En dus nu vooral het gevecht met mij aangaan omdat ze zich blijkbaar aangevallen voelen en reversed psychology toepassen door toch maar vooral aan te duiden dat het aan TS ligt.
Kijk eens aan, nog een opsomming van een aantal hardnekkige stereotypen.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:14:46 #287
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318461
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Vrouwelijkheid en aantrekkelijkheid zijn niet hetzelfde. Vrouwelijkheid is breder en wordt niet bepaald door specifiek gedrag, zoals dronken zijn. Aantrekkelijkheid is subjectief en voor iedereen anders.
Nou, in het licht van wat is vrouwelijk? Is dat voor mij niet meer subjectief.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:15:02 #288
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318464
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik ben vrouw en echt totaal geen waarde aan of vrouwelijk of mannelijk overkom. En het boeit mij bij andere mensen ook geen ene reet.
Trotste mama van Ambar
pi_215318473
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Komt dat niet omdat het acceptabel is? Vrouwen als ransapen?
Voor mij niet meer hoor.

Maar toen ik tiener/jong volwassen was, lagen mijn normen nog op kind niveau… Mits lekker: don’t care.
pi_215318474
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mooi zijn kan ook van binnen zijn. O.a. door je niet zo op de kast te laten jagen. Want dat doe je toch echt zelf en is niet echt vrouwelijk.
Of toch weer wel.. Ach ik weet het ook soms niet meer :')
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:16:28 #291
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318487
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Vrouw zijn is meer dan alleen een geil neukding die goed kan koken en 3 kinderen kan krijgen te zijn voor een vent.
Dat maak jij er weer van. Opnieuw: vind je het voor jezélf niet fijn om vrouwelijk te zijn?
pi_215318498
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:12 schreef Viesdik het volgende:

Vertel nog eens wat meer over polarisatie. ;)
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:17:06 #293
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318499
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Net zoals mannelijkheid zeer gewenst is door vrouwen.

Focking biologie ook!
Ja want niets is zo aantrekkelijk als een man volgepompt met testeron.
Ik weet niet of je het doorhebt maar de meeste bekende mannen die vrouwen geweldig vinden voldoen totaal niet aan het stereotype mannelijke man.
Trotste mama van Ambar
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:17:36 #294
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215318505
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik ben vrouw en echt totaal geen waarde aan of vrouwelijk of mannelijk overkom. En het boeit mij bij andere mensen ook geen ene reet.
Nou dat vind ik moeilijk te geloven…
pi_215318507
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom maak je het telkens zo persoonlijk?
pi_215318509
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou, in het licht van wat is vrouwelijk? Is dat voor mij niet meer subjectief.
Ik snap het niet. Is dan dronken zijn niet of wel vrouwelijk? Is dat niet juist gewoon menselijk?
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:18:05 #297
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215318512
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou dat vind ik moeilijk te geloven…
Geloven doe je maar in de kerk
Trotste mama van Ambar
pi_215318513
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, ook niet.
Precies. En met jou de meeste vrouwen. Denk ik. Met name in de slaapkamer…
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:19:10 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318523
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Mooi zijn kan ook van binnen zijn. O.a. door je niet zo op de kast te laten jagen. Want dat doe je toch echt zelf en is niet echt vrouwelijk.
Of toch weer wel.. Ach ik weet het ook soms niet meer :')
Zie je nou ook zelf wat je doet? ‘Vrouwelijkheid’ hanteren als een label dat je uitdeelt als een sticker aan vrouwen die aan jouw wensen voldoen.

Je benoemt nu iets aan mij en labelt dat als ‘niet vrouwelijk’ als teken van afkeuring.

En dan twijfel je, want aan bepaalde ‘vrouwelijke’ eigenschappen heb je kennelijk eigenlijk ook wel een hekel, dus kun je het dan nog wel ‘vrouwelijk’ noemen. :')
pi_215318525
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie van vrouwelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')