Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.quote:
Een vrouw met cup a vind je die wel vrouwelijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:00 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik vind neptieten en netlippen niet echt vrouwelijk..
Eten/drinken heeft wat mij betreft niks met vrouwelijkheid te maken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je van bier drinken? Niets zo onvrouwelijk als dat. Vooral als ze het ook nog uit het flesje of blikje drinken.
Dus een vrouw met cup a is niet vrouwelijkquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vrouw met cup a vind je die wel vrouwelijk?
Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende.
Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vrouw met cup a vind je die wel vrouwelijk?
Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende.
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:11 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben?
Dit topic gaat niet over mijquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan.
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.quote:
Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:54 schreef matigeuser het volgende:
Daarnaast is het ook een stukje cultuur. We hebben het 'te goed'. Als je meer moet 'vechten' om te overleven, word je vanzelf mannelijker.
Ik sta volledig achter mijn meningquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.
dat is juist het probleemquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
Wat is mannelijk gedrag en wat is vrouwelijk gedrag? de stereotype gedragskenmerken zijn steeds minder omdat we niet meer in de jaren 50 leven, een man mag en kan zijn gevoel toen terwijl een vrouw best lekker assertief mag en kan zijn.
Veel vrouwen die ik ken knappen juist af op dat stereotype mannengedrag en houden er van als ze hun gevoel laten zien
Ik zie het niet als probleem, integendeel juistquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dat is juist het probleem
Deze kunstmatige vervreemding naar elkaar, draagt alleen maar bij aan nog meer polarisatie.
Het is wat mij betreft onderdeel van een agenda.
*wordquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Waarom wordt je zo onzeker van mannen en vrouwen die zich niet naar jouw ideaalbeeld gedragen?
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:07 schreef Thaddeus het volgende:
Waarom is het van belang of een vrouw vrouwelijk is of een man mannelijk of juist niet? Je benoemt polarisatie als een probleem, maar je lijkt in dit topic juist de verdeeldheid te versterken door je manier van reageren.
Hoezo kun je als vrouw minder makkelijk carrière maken in Nederland? Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?
Wat wel waar is, is dat Nederland verrassend conservatief is in het man-vrouwbeeld. Dat is in landen waar vrouwen “vrouwelijker” genoemd worden anders. Daar kan je makkelijker carrière maken als vrouw.
Hier word je als vrouw professioneel bewezen minder serieus genomen. Je kan pas mee als je je gedraagt als “one of the Guys”, of gewoon belachelijk goed bent en veel doorzettingsvermogen hebt. In andere landen lijkt dit beter te combineren: “vrouwelijk” zijn en een leidinggevende positie
Maar waarom is het wel of niet vrouwelijk of mannelijk zo belangrijk voor je?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:11 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Maar is dat nou een van die gewilde vrouwelijke eigenschappen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Eten/drinken heeft wat mij betreft niks met vrouwelijkheid te maken.
Al vind ik het niet eten van bijvoorbeeld vlees, een emotionele degradatie van de vrouw.
Maar ik vind dit op zich wel een goede vraag... ik ga daar nog even over nadenken.
Omdat de samenleving steeds verder polariseert, de autochtone bevolking afneemt, vrouwen worden gezien als lustobject, en het belang van het gezin steeds minder centraal staat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:26 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar waarom is het wel of niet vrouwelijk of mannelijk zo belangrijk voor je?
Voor sommige mannen is de vrouw ook enkel een mooie neukpop die je huishouden(schoonmaken en koken) doet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.
Is het niet zo dat men dit vooral verzucht in de zoektocht naar een partner? En in die zin is het toch niet gek om uit te gaan van wat jij wil?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.
Non-binair zou ik zeggen. Nou ja, uniseks.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.
Vrouwelijk?
Niet mee eens. Bier drinken uit een blikje vind ik niet vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Non-binair zou ik zeggen. Nou ja, uniseks.
Juist met je geneuzel over hoe jou vrouwelijke vrouw eruit zou moeten zien maak je er een lustobject van.quote:
Eens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet mee eens. Bier drinken uit een blikje vind ik niet vrouwelijk.
Sorry, Boca, maar who cares dat jij dat vindt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die zouden natuurlijk een breezer ananas uit blik moet drinken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is er mis met een vrouw die wil behagen en verzorgen zoals de man zijn vrouw behaagt en verzorgt en zelfs beschermt?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ik ben een vrouw en het is ook mijn wens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat is er mis met een vrouw die wil behagen en verzorgen zoals de man zijn vrouw behaagt en verzorgt en zelfs beschermt?
Als mannen en vrouwen daadwerkelijk meer gelijk aan elkaar worden, dan lijkt mij dat de polarisatie verminderen (in die zin denk ik dan ook niet dat mannen en vrouwen meer gelijk worden, eerder omgekeerd).quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Omdat de samenleving steeds verder polariseert, de autochtone bevolking afneemt, vrouwen worden gezien als lustobject, en het belang van het gezin steeds minder centraal staat.
Om maar iets te noemen...
Ja, ik merk het. En jij voelt kennelijk ook de behoefte om over vrouwen te oordelen wanneer ze wel en niet ‘vrouwelijk’ zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik ben een vrouw en het is ook mijn wens.
Als hij dat wil, is dat toch prima?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
Het is een van de minst aantrekkelijke vrouwelijke eigenschappen als je het mij vraagt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar is dat nou een van die gewilde vrouwelijke eigenschappen?
Net als jij heb ik een mening.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik merk het. En jij voelt kennelijk ook de behoefte om over vrouwen te oordelen wanneer ze wel en niet ‘vrouwelijk’ zijn.
Goed, laten we vooral die doodlopende weg inslaan.quote:
Wat heb jij opeens tegen Boca?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed, laten we vooral die doodlopende weg inslaan.
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tuurlijk, want vrouwen moeten gewoon mooi zijn en hun bek houden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:51 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het is een van de minst aantrekkelijke vrouwelijke eigenschappen als je het mij vraagt.
Niets. Vrije wil enzo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat is er mis met een vrouw die wil behagen en verzorgen zoals de man zijn vrouw behaagt en verzorgt en zelfs beschermt?
Ik ben tot de mening gekomen dat het zowel vrouwelijk als mannelijk isquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.
Vrouwelijk?
Roken is voor mij algeheel een afknapper.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:50 schreef capricia het volgende:
En shag roken.
Dat vind ik ook zo onvrouwelijk.
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.
Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?
Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk.
Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Lienekien, je komt over alsof je je aangevallen voelt. Is dat zo?
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.quote:
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk, want vrouwen moeten gewoon mooi zijn en hun bek houden.
Lees nog maar een keerquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Juist met je geneuzel over hoe jou vrouwelijke vrouw eruit zou moeten zien maak je er een lustobject van.
Ook niets. De vraag is wanneer je daarmee selecteert. Voor partners? Prima. Voor al het overige: dan is het onzin.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
Oh, zeker wel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouwquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.
Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?
Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk.
Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouw
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouw
Dat laatste vind ik juist heel vrouwelijk, het omarmen van je seksualiteit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.
Nog niet zo lang geleden werd de combinatie alcohol en vrouwen vaak afgekeurd. Want een aangeschoten vrouw was zeer onvrouwelijk.
Net als dat carriere-vrouwen vaak als onvrouwelijk gezien worden.
Of vrouwen die meer verdienen dan hun man, of in een grotere wagen rijden etc.
Laat staan vrouwen met een vrijgevochten seksuele moraal, dat kan echt niet!![]()
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.
Ja, eens. En jij snapt in ieder geval wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.
Of het nu Viesdik of de Tate-broertjes zijn. En ook vrouwen kunnen zo naar elkaar kijken. Iedere vrouw weet zelf ook wel wat als vrouwelijk gezien wordt, en het is aan jou of je daar (al dan niet subtiel) wat mee wil doen of niet.
Het patriarchaat is niet zo makkelijk doorbroken.
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de manquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
En wat voor eenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.
Ach ja, ze hebben wel lol.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
Hij mag toch niet van kaas houden?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.
Jij wordt al onpasselijk van een man die kaas gaat kopen met zijn kind in een draagzak.
Komt dat niet omdat het acceptabel is? Vrouwen als ransapen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.
Dus in die zin vind ik het allemaal wel aantrekkelijker als een vrouw elegant is, manieren heeft, schoon is, enz.
Maar zeker in mijn jonge jaren heb ik denk ik teveel geleerd dat vrouwen ook enorme ransapen kunnen zijn.
Vind jij dat de gemiddelde Nederlandse man nog wel mannelijk genoeg is?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.
Vrouwelijkheid en aantrekkelijkheid zijn niet hetzelfde. Vrouwelijkheid is breder en wordt niet bepaald door specifiek gedrag, zoals dronken zijn. Aantrekkelijkheid is subjectief en voor iedereen anders.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Aantrekkelijk zijn (in zijn algemeenheid) goes a long way. Bepaalt in hoge mate de kansen die je krijgt…quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de man
Heb je er zelf dan geen plezier in?? Om vrouwelijk te zijn?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de man
Nee, ook niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind jij dat de gemiddelde Nederlandse man nog wel mannelijk genoeg is?
Ik ga even die trigger in jouw laatste zin negeren…quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.
Of het nu Viesdik of de Tate-broertjes zijn. En ook vrouwen kunnen zo naar elkaar kijken. Iedere vrouw weet zelf ook wel wat als vrouwelijk gezien wordt, en het is aan jou of je daar (al dan niet subtiel) wat mee wil doen of niet.
Daar is opzich niets mis mee. Mensen kunnen daar prima gelukkig mee zijn.
Het patriarchaat is niet zo makkelijk doorbroken.
Vrouw zijn is meer dan alleen een geil neukding die goed kan koken en 3 kinderen kan krijgen te zijn voor een vent.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je er zelf dan geen plezier in?? Om vrouwelijk te zijn?
Net zoals mannelijkheid zeer gewenst is door vrouwen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Kijk eens aan, nog een opsomming van een aantal hardnekkige stereotypen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:12 schreef Viesdik het volgende:
Sommige vrouwen hier zijn volgens mij echt een overtuigd links feminst die hun hele leven al strijden tegen de onderdrukking door de man. En dat ze er hun levensdoel van hebben gemaakt daar tegen te blijven strijden. Mogelijk door gebrek/afwezigheid aan vaderlijk liefde/aandacht. En leven nu met een vent in huis die zwijgt.
En dus nu vooral het gevecht met mij aangaan omdat ze zich blijkbaar aangevallen voelen en reversed psychology toepassen door toch maar vooral aan te duiden dat het aan TS ligt.
Nou, in het licht van wat is vrouwelijk? Is dat voor mij niet meer subjectief.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Vrouwelijkheid en aantrekkelijkheid zijn niet hetzelfde. Vrouwelijkheid is breder en wordt niet bepaald door specifiek gedrag, zoals dronken zijn. Aantrekkelijkheid is subjectief en voor iedereen anders.
Ik ben vrouw en echt totaal geen waarde aan of vrouwelijk of mannelijk overkom. En het boeit mij bij andere mensen ook geen ene reet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je er zelf dan geen plezier in?? Om vrouwelijk te zijn?
Voor mij niet meer hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat het acceptabel is? Vrouwen als ransapen?
Mooi zijn kan ook van binnen zijn. O.a. door je niet zo op de kast te laten jagen. Want dat doe je toch echt zelf en is niet echt vrouwelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk, want vrouwen moeten gewoon mooi zijn en hun bek houden.
Dat maak jij er weer van. Opnieuw: vind je het voor jezélf niet fijn om vrouwelijk te zijn?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Vrouw zijn is meer dan alleen een geil neukding die goed kan koken en 3 kinderen kan krijgen te zijn voor een vent.
Vertel nog eens wat meer over polarisatie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:12 schreef Viesdik het volgende:
Sommige vrouwen hier zijn volgens mij echt een overtuigd links feminst die hun hele leven al strijden tegen de onderdrukking door de man. En dat ze er hun levensdoel van hebben gemaakt daar tegen te blijven strijden. Mogelijk door gebrek/afwezigheid aan vaderlijk liefde/aandacht. En leven nu met een vent in huis die zwijgt.
Ja want niets is zo aantrekkelijk als een man volgepompt met testeron.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Net zoals mannelijkheid zeer gewenst is door vrouwen.
Focking biologie ook!
Nou dat vind ik moeilijk te geloven…quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben vrouw en echt totaal geen waarde aan of vrouwelijk of mannelijk overkom. En het boeit mij bij andere mensen ook geen ene reet.
Waarom maak je het telkens zo persoonlijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.
Jij wordt al onpasselijk van een man die kaas gaat kopen met zijn kind in een draagzak.
Ik snap het niet. Is dan dronken zijn niet of wel vrouwelijk? Is dat niet juist gewoon menselijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, in het licht van wat is vrouwelijk? Is dat voor mij niet meer subjectief.
Geloven doe je maar in de kerkquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou dat vind ik moeilijk te geloven…
Zie je nou ook zelf wat je doet? ‘Vrouwelijkheid’ hanteren als een label dat je uitdeelt als een sticker aan vrouwen die aan jouw wensen voldoen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Mooi zijn kan ook van binnen zijn. O.a. door je niet zo op de kast te laten jagen. Want dat doe je toch echt zelf en is niet echt vrouwelijk.
Of toch weer wel.. Ach ik weet het ook soms niet meer
Wat is jouw definitie van vrouwelijkheid?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |