abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215317072
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat ik jouw hokjesgeest ontbeer.
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_215317074
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:00 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik vind neptieten en netlippen niet echt vrouwelijk..

Een vrouw met cup a vind je die wel vrouwelijk?

Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende. :D
pi_215317108
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat denk je van bier drinken? Niets zo onvrouwelijk als dat. Vooral als ze het ook nog uit het flesje of blikje drinken.
Eten/drinken heeft wat mij betreft niks met vrouwelijkheid te maken.
Al vind ik het niet eten van bijvoorbeeld vlees, een emotionele degradatie van de vrouw.

Maar ik vind dit op zich wel een goede vraag... ik ga daar nog even over nadenken.
pi_215317118
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt nogal wat noten op je zang en ik snap wel dat veel potentiële dates snel afknappen bij zulke tegenstrijdigheden bij een zichzelf mannelijke man noemende. :D
Dus een vrouw met cup a is niet vrouwelijk :?
Dus cupmaat bepaald vrouwelijkheid.....noted.
Life is a highway...let's ride it!
pi_215317128
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben? :)
Verwar mannelijkheid daarnaast niet met persoonlijkheid hè
Al draagt persoonlijkheid uiteraard wel bij de kwalificering van mannelijkheid
pi_215317151
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat ik een mannelijke man ben? :)
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan. :D
pi_215317167
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als jij een vrouwelijke vrouw wilt veroveren (wat erg duidelijk blijkt uit dit topic) zul je je toch als mannelijke man door het leven moeten gaan. :D
Dit topic gaat niet over mij :)
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:18:12 #208
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215317176
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:16 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over mij :)
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:22:57 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_215317220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:54 schreef matigeuser het volgende:

Daarnaast is het ook een stukje cultuur. We hebben het 'te goed'. Als je meer moet 'vechten' om te overleven, word je vanzelf mannelijker.

Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?

Wat wel waar is, is dat Nederland verrassend conservatief is in het man-vrouwbeeld. Dat is in landen waar vrouwen “vrouwelijker” genoemd worden anders. Daar kan je makkelijker carrière maken als vrouw.
Hier word je als vrouw professioneel bewezen minder serieus genomen. Je kan pas mee als je je gedraagt als “one of the Guys”, of gewoon belachelijk goed bent en veel doorzettingsvermogen hebt. In andere landen lijkt dit beter te combineren: “vrouwelijk” zijn en een leidinggevende positie
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_215317244
Wat is mannelijk gedrag en wat is vrouwelijk gedrag? de stereotype gedragskenmerken zijn steeds minder omdat we niet meer in de jaren 50 leven, een man mag en kan zijn gevoel toen terwijl een vrouw best lekker assertief mag en kan zijn.

Veel vrouwen die ik ken knappen juist af op dat stereotype mannengedrag en houden er van als ze hun gevoel laten zien
pi_215317274
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Dat je zo’n topic opent zegt heel veel over jou. Laten we het daar vooral wel over hebben.
Ik sta volledig achter mijn mening :)
pi_215317284
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
Wat is mannelijk gedrag en wat is vrouwelijk gedrag? de stereotype gedragskenmerken zijn steeds minder omdat we niet meer in de jaren 50 leven, een man mag en kan zijn gevoel toen terwijl een vrouw best lekker assertief mag en kan zijn.

Veel vrouwen die ik ken knappen juist af op dat stereotype mannengedrag en houden er van als ze hun gevoel laten zien
dat is juist het probleem
Deze kunstmatige vervreemding naar elkaar, draagt alleen maar bij aan nog meer polarisatie.
Het is wat mij betreft onderdeel van een agenda.
pi_215317294
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dat is juist het probleem
Deze kunstmatige vervreemding naar elkaar, draagt alleen maar bij aan nog meer polarisatie.
Het is wat mij betreft onderdeel van een agenda.
Ik zie het niet als probleem, integendeel juist
pi_215317338
Kuisheid is ook vrouwelijkheid
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:42:39 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215317360
Waarom wordt je zo onzeker van mannen en vrouwen die zich niet naar jouw ideaalbeeld gedragen?
pi_215317375
Nou mijn vrouw is nog heel vrouwelijk hoor :9 en ook zelfstandig gelukkig :).
pi_215317436
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Waarom wordt je zo onzeker van mannen en vrouwen die zich niet naar jouw ideaalbeeld gedragen?
*word
pi_215317591
Waarom is het van belang of een vrouw vrouwelijk is of een man mannelijk of juist niet? Je benoemt polarisatie als een probleem, maar je lijkt in dit topic juist de verdeeldheid te versterken door je manier van reageren.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:10:51 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215317655
Ik ben het grotendeels met TS eens.
pi_215317666
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:07 schreef Thaddeus het volgende:
Waarom is het van belang of een vrouw vrouwelijk is of een man mannelijk of juist niet? Je benoemt polarisatie als een probleem, maar je lijkt in dit topic juist de verdeeldheid te versterken door je manier van reageren.
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:17:35 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215317748
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
*word
Dank, nu antwoord op de vraag graag
pi_215317783
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Zou dat de reden zijn dat Nederlandse vrouwen door sommige mannen te “mannelijk “ gevonden worden? Moet je in Nederland te hard vechten om te overleven?

Wat wel waar is, is dat Nederland verrassend conservatief is in het man-vrouwbeeld. Dat is in landen waar vrouwen “vrouwelijker” genoemd worden anders. Daar kan je makkelijker carrière maken als vrouw.
Hier word je als vrouw professioneel bewezen minder serieus genomen. Je kan pas mee als je je gedraagt als “one of the Guys”, of gewoon belachelijk goed bent en veel doorzettingsvermogen hebt. In andere landen lijkt dit beter te combineren: “vrouwelijk” zijn en een leidinggevende positie
Hoezo kun je als vrouw minder makkelijk carrière maken in Nederland? Waar blijkt dat uit?

Is het niet gewoon zo dat als men het heeft over ‘minder vrouwelijk zijn’, dat men doelt op die vrouwen die heel specifiek gericht zijn op gelijkheid ipv gelijkwaardigheid? En waarbij dat gewoon ook terugkomt in divers gedrag en kleding? Ik denk dat het vaak een combinatie is van diverse zaken en niet 1 enkel ding.

One of the guys zijn maakt je (in mijn beleving iig) niet minder vrouwelijk. Als het een onderdeel is van het geheel en je dus bv ook in ander gedrag en kleding weinig stereotype vrouw bent, dan wordt dat anders.

Wat dat betreft denk ik dat Nederlandse vrouwen bv al vaak hun postuur tegen hebben. Gemiddeld gezien lang en toch wat steviger gebouwd dan in landen waar ik nogal eens een verwijzing naar hoor als het gaat om vrouwelijke vrouwen, zoals Filipijnen en Thailand.

Dat werkt andersom ook zo: lange en zeker brede mannen worden doorgaans als mannelijker gezien dan mannen die klein van stuk zijn.

Uiteindelijk oordelen we vaak op basis van dingen die we zien en waar we onbewust een idee aan koppelen. Doen we allemaal. Wat de een vrouwelijk vindt zal een ander niet per sé vrouwelijk vinden of zelfs mannelijk. Dus het is ook nog heel subjectief.

Uiteindelijk betekent het simpelweg als iemand zegt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk genoeg zijn dat hij (of zij, vrouwen oordelen ook… en niet in het minst over andere vrouwen) andere eigenschappen dan die je gemiddeld bij Nederlandse vrouwen aantreft meer waardeert in vrouwen.

Van de andere kant is het denk ik ook heel vaak gebaseerd op vooroordelen over hoe vrouwen elders zijn. Ik denk dat dit soort teksten vaak juist komen van mensen die weinig van de wereld hebben gezien. Nou ja, misschien als toerist van een afstandje…

Net zoals je al snel het idee kan hebben als vrouw in Nederland dat carrière maken hier lastiger is, omdat je helemaal niet meekrijgt hoe het is om elders carrière te maken. ;)

Mijn mening is dat iedere cultuur pro’s en contra’s heeft, maar bovenal dat de onderlinge verschillen op individueel niveau veel groter zijn dan de verschillen op basis van cultuur.

Daarom heb ik het vooroordeel dat mannen die klagen over de vrouwen in hun omgeving en dromen over vrouwen uit andere landen die leuker zijn zelf niet leuk genoeg zijn om de leukste vrouwen in eigen land aan te trekken.
pi_215317880
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Doe ik dat? Of doen de mensen die reageren dat?
Maar waarom is het wel of niet vrouwelijk of mannelijk zo belangrijk voor je?
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:36:17 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215318012
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nee, dat jij je stereotype negatieve vrouwelijke onderbuikgevoelens met mij deelt als persoonlijk verwijt.
Zijn geen onderbuikgevoelens, is heel rationeel: de constatering dat mannen zoals jij denken vanuit hun eigen wens en daarmee oordelen hoe in hun ogen een vrouw vrouwelijk zou moeten zijn. Niet gezien vanuit de vrouw, maar vanuit de man en wat hem behaagt: een mooi poppetje dat hem wil behagen en verzorgen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 11:37:15 #225
236264 crew  capricia
pi_215318027
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Maar is dat nou een van die gewilde vrouwelijke eigenschappen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')