Ik ben tot de mening gekomen dat het zowel vrouwelijk als mannelijk isquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Bier drinken uit een blikje, spareribs/kip met de handen pakken en dan zo afkluiven.
Vrouwelijk?
Roken is voor mij algeheel een afknapper.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:50 schreef capricia het volgende:
En shag roken.
Dat vind ik ook zo onvrouwelijk.
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.
Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?
Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk.
Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Lienekien, je komt over alsof je je aangevallen voelt. Is dat zo?
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.quote:
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk, want vrouwen moeten gewoon mooi zijn en hun bek houden.
Lees nog maar een keerquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Juist met je geneuzel over hoe jou vrouwelijke vrouw eruit zou moeten zien maak je er een lustobject van.
Ook niets. De vraag is wanneer je daarmee selecteert. Voor partners? Prima. Voor al het overige: dan is het onzin.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
Oh, zeker wel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Is helemaal niets over gezegd.
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouwquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet vragen: wat is er mis met een man die verwacht dat vrouwen aan dat beeld moeten voldoen omdat ze anders ‘niet vrouwelijk’ zijn?
Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Dat onderstreept wat ik eerder schreef over dat het voor iedereen anders is.
Cola light uit een blikje is wel vrouwelijk? Of moet een vrouw altijd uit een glas drinken?
Anders gezegd: ik snap het niet. Net zo goed als dat ik hartelijk moet lachen om mannen die cola zero drinken ipv light, want light is vrouwelijk. Dat soort gedachtes vind ik nou bepaald niet mannelijk.
Na het drinken van een blikje bier een harde boer laten terwijl je het blikje plet tegen je voorhoofd vind ik dan weer niet vrouwelijk. Weinig elegant…
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouw
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Omdat de stereotype eckte man, valt voor een vrouwelijke vrouw
Dat laatste vind ik juist heel vrouwelijk, het omarmen van je seksualiteit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is zeker weten cultuur/land en tijd gebonden.
Nog niet zo lang geleden werd de combinatie alcohol en vrouwen vaak afgekeurd. Want een aangeschoten vrouw was zeer onvrouwelijk.
Net als dat carriere-vrouwen vaak als onvrouwelijk gezien worden.
Of vrouwen die meer verdienen dan hun man, of in een grotere wagen rijden etc.
Laat staan vrouwen met een vrijgevochten seksuele moraal, dat kan echt niet!![]()
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Ik heb iets tegen de manier van praten en denken over vrouwen en wat vrouwelijkheid is, waarbij een soort stereotypen wordt gehanteerd waarbij imo weinig recht wordt gedaan aan de vrouw als mens, maar de vrouw wordt geacht aan verwachtingen te voldoen. En zo niet, dan oordelen we over haar en haar gedragingen met ‘ze is niet vrouwelijk’.
Ja, eens. En jij snapt in ieder geval wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je zult ook moeten begrijpen dat er altijd een bepaalde subklasse zal zijn die wel degelijk zo naar vrouwen kijkt.
Of het nu Viesdik of de Tate-broertjes zijn. En ook vrouwen kunnen zo naar elkaar kijken. Iedere vrouw weet zelf ook wel wat als vrouwelijk gezien wordt, en het is aan jou of je daar (al dan niet subtiel) wat mee wil doen of niet.
Het patriarchaat is niet zo makkelijk doorbroken.
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, uit een glas. Blikjes zijn voor mannen vind ik.
Ja want alles in het leven van een vrouw heeft maar 1 doel: aantrekkelijk zijn voor de manquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
En wat voor eenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik waardeer het ook zeer en ik ben een vrouw.
Ach ja, ze hebben wel lol.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Het absolute dieptepunt van non-vrouwelijkheid zijn die ladderzatte meiden die straalbezopen uit een club komen en vervolgens in een heg vallen. Hoe kun je denken dat dat aantrekkelijk is.
Hij mag toch niet van kaas houden?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jouw definitie van wat een echte man of wat mannelijk zou zijn, komt uit dezelfde kwalijke koker als jouw ideeën over vrouwen en vrouwelijkheid.
Jij wordt al onpasselijk van een man die kaas gaat kopen met zijn kind in een draagzak.
Komt dat niet omdat het acceptabel is? Vrouwen als ransapen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich snap ik dat het eleganter staat. Maar ik heb daar verder niet echt een mannelijk/vrouwelijk oordeel bij. Ik drink zelf ook liever uit een glas. Maakt mij dat dan vrouwelijker? Wellicht. Ik heb ook al een opgeruimd huis en zodra ik wat op de vloer zie pak ik snel de Dyson… Hygiëne vind ik ook heel belangrijk voor mijzelf.
Dus in die zin vind ik het allemaal wel aantrekkelijker als een vrouw elegant is, manieren heeft, schoon is, enz.
Maar zeker in mijn jonge jaren heb ik denk ik teveel geleerd dat vrouwen ook enorme ransapen kunnen zijn.
Vind jij dat de gemiddelde Nederlandse man nog wel mannelijk genoeg is?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bingo. En voeg ik toe: het is heerlijk om vrouwelijk te zijn. Dat vind ik althans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |