Boek? Taalquote:
Vooroordelen bedoel je.quote:
Dus flat en appartementencomplex is dan hetzelfde?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:40 schreef Karina het volgende:
Een appartement is IN een flat. De flat is het gebouwen, de woningen heten appartementen.
Eerder: VERquote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:00 schreef Lienekien het volgende:
Is dit een vraag voor LIT of voor WGR?
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus flat en appartementencomplex is dan hetzelfde?
En makelaars hebben vast een voorkeur voor ‘appartement’.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Toch zeg je wel ‘hij woont in een flatje op drie hoog’.
Als het lelijk en armoe is wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Toch zeg je wel ‘hij woont in een flatje op drie hoog’.
Het is precies hetzelfde, maar flat wordt vaker negatief gebruikt.quote:Op maandag 2 december 2024 11:31 schreef AnneX het volgende:
Gister hoorde ik: flat = huur en appartement = koop.
Flatgebouw bestaat uit appartementen die enkel één verdiepingslaag beslaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus flat en appartementencomplex is dan hetzelfde?
Ik ken een gallerijflat van 12 hoog, waarbij de appartementen 2 verdiepingen hebben.quote:Op maandag 2 december 2024 12:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Flatgebouw bestaat uit appartementen die enkel één verdiepingslaag beslaan.
Een appartmentencomplex an sich kan ook appartementen bevatten die zelf over meerdere verdiepingen gaan (en dan is het géén 'Flatgebouw')
Je bent zelf raar.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch blijft het raar dat we een hoog gebouw flat noemenVooral nu we steeds meer engelse woorden overnemen.
Ben wel benieuwd naar de etymologie van flat.
Dat staat buiten kijf.quote:
Ja vast, hoop fantasie (of: jaloezie) voor nodig!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:41 schreef sigme het volgende:
Een bungalow is een flat van 1 verdieping.
Een flat is een verzameling gestapelde bungalows.
Ik heb er een in een galerijflatquote:Op maandag 2 december 2024 11:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb een appartement in een portiekflat. Succes ermee.
Maisonettequote:Op donderdag 2 januari 2025 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken een gallerijflat van 12 hoog, waarbij de appartementen 2 verdiepingen hebben.
Kijk, now are we getting somewhere!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:45 schreef Sorella het volgende:
Van oorsprong waren alle appartementen flats maar om het beter te kunnen verkopen worden de flats nu aangeduid met appartement want dat klinkt sjieker
Dat is een appartementencomplexquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:40 schreef Ronzz het volgende:
Flat vind ik zo’n hoge flat met verschillende woonlagen zoals die in de Bijlmer.
Een appartement klinkt wat decadenter, met als max een woonlaag of 4 (incl begane grond)?
Het is gewoon feitelijk: een bungalow heeft alles gelijkvloers. Een flat appartement heeft ook alles gelijkvloers, maar heeft woonlagen onder of boven zich, van andere flatappartementen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja vast, hoop fantasie (of: jaloezie) voor nodig!
Meen toch dat een bungalow:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is gewoon feitelijk: een bungalow heeft alles gelijkvloers. Een flat appartement heeft ook alles gelijkvloers, maar heeft woonlagen onder of boven zich, van andere flatappartementen.
Een appartement kan ook meerdere woonlagen hebben, dus ze zijn niet altijd gelijkvloers.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is gewoon feitelijk: een bungalow heeft alles gelijkvloers. Een flat appartement heeft ook alles gelijkvloers, maar heeft woonlagen onder of boven zich, van andere flatappartementen.
In het Engels kun je een appartement een 'flat' noemen, maar het gebouw heet dan 'block of flats'.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch blijft het raar dat we een hoog gebouw flat noemenVooral nu we steeds meer engelse woorden overnemen.
Ben wel benieuwd naar de etymologie van flat.
Tja dan zit ik in een wooncrisis als mensen zo simplistisch redeneren. Ik woon in een flat waar koop en huur gemengd zijn maar elk appartement toch identiek is qau indeling.quote:Op maandag 2 december 2024 11:31 schreef AnneX het volgende:
Gister hoorde ik: flat = huur en appartement = koop.
Dat klopt sowieso niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:15 schreef Wantie het volgende:
Op vrijdag 3 januari 2025 17:13 schreef Wantie het volgende:
@:nova wat is het verschil tussen een flat en een appartementencomplex?
Nova:
Een flat en een appartementencomplex zijn beide typen woongebouwen, maar er zijn enkele verschillen:
- **Flat**: Een flat verwijst meestal naar een gebouw met meerdere verdiepingen waar verschillende wooneenheden (appartementen) zich bevinden. Flats hebben vaak minder dan 10 etages en kunnen variëren in grootte.
- **Appartementscomplex**: Dit is een term die wordt gebruikt voor grotere groepsstructuren van appartementen of flats op één locatie. Het kan bestaan uit verschillende gebouwen, meer voorzieningen bieden zoals zwembaden of sportfaciliteiten en heeft soms gemeenschappelijke ruimtes.
Dus kort gezegd, elke flat behoort tot de bredere categorie van appartementscomplexen! Heb je vragen over iets anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |