abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215252492
http://forum.fok.nl/topic/1587033

En hier weer verder...

Laatste post:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik ben daar ook geen voorstander van om dat soort dingen momenteel te doen , maar alles is relatief natuurlijk. Had je zo rond 1900 moeten zeggen dat er in Antwerpen een straat naar een Amerikaanse president zou genoemd worden dan had men je ook uitgelachen omdat Amerika op dat moment in onze samenleving nog (bijna) totaal geen rol speelde. Dat is in de 20ste eeuw wel even serieus veranderd natuurlijk. En uiteindelijk zal de globalisering zich sowieso verder zetten en zal de Arabische en Westerse samenleving meer en meer verstrengeld geraken waardoor je ooit wel degelijk zulke straatnamen in België zal krijgen.

Nu, wat mij wel stoort bij deze welbepaalde naam is niet het feit dat dit om een Marokkaan gaat , maar wel de figuur die ze voorstellen. El Khattabi , beter bekend als "El Krim" is niet zomaar een Marokkaanse held , maar is dé symboolfiguur die tegen Westerse (voornamelijk Spaanse en Franse) machten streed. Dat is een figuur wiens waarden bijna niet haakser konden staan op de waarden van onze Europese samenleving ... Qua symboliek kan dat inderdaad wel tellen ... Dat men die voorstelt zegt wel iets over de verzieking van de samenleving daar in Borgerhout ...

Overigens, waar je niet over kan discussieren is dat die El Khattabi weldegelijk "iets betekend" heeft hé ... Dat is in de Noord-Afrikaanse geschiedenis een van de belangrijkste figuren. De Fransen beschouwden toen trouwens Noord-Afrika nog gewoon als een deel van de Franse republiek. Niet eens als een kolonie ...
Het is dus gewoon een verzetsheld. Willem van Oranje ga je ook niet scheef bekijken omdat hij tegen de Spanjaarden vocht.
pi_215252500
Post gewoon gekopieerd, de uitspraak over Willem van Oranje is niet van mijn hand.
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:33:46 #3
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_215253056
Voorlopig blijft de opkomst heel erg laag voor de allereerste verkiezingen zonder opkomstplicht

En na de verkiezingen natuurlijk weer allemaal huilen, ongelofelijk
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:56:08 #4
375570 crew  Cyan9
pi_215253233
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:40 schreef Magister_Artium het volgende:
Post gewoon gekopieerd, de uitspraak over Willem van Oranje is niet van mijn hand.
Al 11 jaar geen nieuwe OP, deze reeks gaat hard. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215253378
Wat in Nederland al decennia niet meer is voorgekomen: er zijn gemeenten waar maar één partij meedoet, in Vlaanderen: https://vrtnws.be/p.YbRM4YxyM
pi_215253632
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Wat in Nederland al decennia niet meer is voorgekomen: er zijn gemeenten waar maar één partij meedoet, in Vlaanderen: https://vrtnws.be/p.YbRM4YxyM
Wat maakt dat mensen geen behoefte hebben aan een (gedeeltelijk) ander geluid?
pi_215254565
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:33 schreef Lothiriel het volgende:
Voorlopig blijft de opkomst heel erg laag voor de allereerste verkiezingen zonder opkomstplicht

En na de verkiezingen natuurlijk weer allemaal huilen, ongelofelijk
Dat viel mij zo hard op. Ik was sneller terug buiten dan in juni.
Drie nachten per maand, bij Volle Maan, verander ik in een weerwolfje. Een schattig weerwolfje met een brilletje. Ik eet enkel wraps met rode bietenburger bij extreme hongertjes. #TeamWerewolf
pi_215254913
niet geweest lol
pi_215254975
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat maakt dat mensen geen behoefte hebben aan een (gedeeltelijk) ander geluid?
Ik kan me voorstellen dat er geen controversiële onderwerpen zijn in een kleine gemeente. Op de Waddeneilanden heb je wel meer deelnemende partijen, maar echte splijtzwammen heb je er zelden in de lokale politiek. Als de gemeenteraad zich in twee kampen opsplitst, gaat het eerder om bepaalde ego’s dan om een nieuwe aanlegsteiger voor de veerboot.
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:51:50 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215255287
In Ninove kans op een absolute meerderheid voor Vlaams Belang.

Politie onderzoekt mogelijke verkiezingsfraude. Leuk!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215256000
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Haha en ook 13 kandidaten voor die partij, precies het aantal raadszetels :P

Boeiende demografie ook

Blijkbaar de klap van WO1 nooit meer te boven gekomen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 19:42:09 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215256381
Van Open VLD blijft ook niet veel over.
  maandag 14 oktober 2024 @ 07:57:58 #13
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215258737
Federale regering zal er nu wel snel gaan komen, alle vijf partijen hebben het eigenlijk prima gedaan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215259110
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Van Open VLD blijft ook niet veel over.
Dat valt juist wel mee

twitter

Dit is een beter resultaat dan verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215259129
Hier per partij in hoeveel gemeentes ze de grootste zijn:

https://www.vrt.be/vrtnws(...)lokale-verkiezingen/

CD&V 118
Open VLD 52
N-VA 45
Lokale partij 38
Vooruit 19
Groen 2
Vlaams Belang 2

De grootste zijn betekent in Vlaanderen automatisch dat je het initiatief hebt de eerste 2 weken om een meerderheid te vormen en als dat lukt lever je in principe de burgemeester.

Veel absolute meerderheden trouwens: CD&V 50, Open VLD 15, Vlaams Belang dus 1, NV-A ook een aantal (Jambon in Brasschaat, bijvoorbeeld). Is toch opvallend, in Nederland zie je dat bijna niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 14-10-2024 09:18:47 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:32 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215259156
Dat valt dan inderdaad mee. Zat ik naar de voor hen matige gemeenten te kijken.
pi_215259175
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:16 schreef Hexagon het volgende:
Ze gebruiken in veel gemeenten een andere naam, blijkbaar.
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:30:35 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215259232
Ik denk trouwens dat door de rol die de burgemeester in Belgie heeft, uitslagen op gemeentelijk niveau ook meer lokaal zijn. De burgemeester is bij de meesten toch veruit de bekendste vertegenwoordiger van de lokale politiek.
pi_215259307
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk trouwens dat door de rol die de burgemeester in Belgie heeft, uitslagen op gemeentelijk niveau ook meer lokaal zijn. De burgemeester is bij de meesten toch veruit de bekendste vertegenwoordiger van de lokale politiek.
Ja, die burgemeestersrol is denk ik ook de reden dat er zo veel absolute meerderheden zijn. Het is toch een soort burgemeestersverkiezing. Maar dat dan wel terwijl burgemeester zijn in België een parttime baan is, de functie lijkt me dan dus helemaal niet zo veel belangrijker dan hier.
pi_215259316
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Met kieslijsten per provincie en zo, is er toch wel meer lokale verankering in België dan in Nederland. In Nederland kennen de meeste mensen enkel de lijsttrekker.
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:43:09 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215259345
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, die burgemeestersrol is denk ik ook de reden dat er zo veel absolute meerderheden zijn. Het is toch een soort burgemeestersverkiezing. Maar dat dan wel terwijl burgemeester zijn in België een parttime baan is, de functie lijkt me dan dus helemaal niet zo veel belangrijker dan hier.
De burgemeester heeft wel meer macht dan hier. Maar ze delegeren waarschijnlijk meer taken.

Dat stapelen van mandaten in Belgie vind ik ook een bijzonder rare gewoonte.
pi_215259679
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
België heeft ook nog best veel kleine gemeenten, waar politiek gezien eigenlijk niets bijzonders op het spel stond. Dan wordt het toch al snel een populariteitswedstrijd wie het best sociale netwerk heeft, en burgemeester mag worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:51:38 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260734
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat vind jij zo goed aan Open VLD? Dat is toch gewoon een VVD met minder racisme? Lijkt me iig een stuk rechtser dan D66 en ook minder progressief. Doet het vooral leuk in Villa dorpen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:55:12 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215260763
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat vind jij zo goed aan Open VLD? Dat is toch gewoon een VVD met minder racisme? Lijkt me iig een stuk rechtser dan D66 en ook minder progressief. Doet het vooral leuk in Villa dorpen.
Het is de Belgische Renew partner natuurlijk. Maar ze hebben niet echt het Telegraaf gedeelte van de VVD. Dat zit meer bij NVA. En types als Guy Verhofstadt en Bart Somers vind ik wel prima.
  maandag 14 oktober 2024 @ 13:09:32 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260917
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is de Belgische Renew partner natuurlijk. Maar ze hebben niet echt het Telegraaf gedeelte van de VVD. Dat zit meer bij NVA. En types als Guy Verhofstadt en Bart Somers vind ik wel prima.
Verhofstadt is aardig bijgedraaid van zijn Thatcher verheerlijking jaren. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')