Ja, dat is dus achteraf betalen, ook al beslis je vooraf. Veel van de mensen die hier voor kiezen weten dat ze anders in januari of februari al 385 euro moeten aftikken en kunnen dat zo spreiden en uitstellen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:33 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
https://www.dsw.nl/consum(...)31%20december%202024.
Dankzij de VVD (quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef nostra het volgende:
Het is natuurlijk prima dat een verzekeraar dat op vrijwillige basis aanbiedt, maar ook wel weer tekenend voor het planvermogen van de doorsnee Nederlander, maar bon.
Nee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is dus achteraf betalen, ook al beslis je vooraf.
Ook nee, want je kunt in juni wel een ongeluk krijgen en naar de Eerste Hulp gebracht worden, dan krijg je ook een rekening, als je gespreid betaald dus niet.quote:Veel van de mensen die hier voor kiezen weten dat ze anders in januari of februari al 385 euro moeten aftikken en kunnen dat zo spreiden en uitstellen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, onze verzekeraar bied dit iig niet aan. Maar goed, als jij je vrouw er weer bij gaat halen en met allerlei anecdotes aankomt die niet te controleren zijn, dan weet ik wel weer hoe laat het is.quote:(En mijn vrouw kon dus ook een betalingsregeling krijgen, dat bieden ze iedereen aan die in 1 keer zijn of haar eigen risico moet betalen, volgens mij ook 10 termijnen)
Nu op beeld:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)buitenlandse-tripjes
Mijn hemel, extreem-rechts wordt hier toch even witgewassen zeg.
Wat is dit voor Libelle fanreporting? Optimistisch, leuke kleding... niks over al die leugenachtige tweets en omvolkingstheorieën, de opdrachten aan haar zoon (met gemeenschapsgeld). Wat een leuke en hartelijke huisvrouw is het toch, vrouw van het volk.
Dit is in niets anders dan die teruggetrokken Klaver docu uit 2017 (zat extreem-rechts ook achter) of die Kaag documentaire waar zoveel om te doen was.
RTL zit in het complot?
De Ideale Wereld blijft inderdaad wel een fijn programma.quote:
Ik hoef ook niet regelmatig naar een arts, maar in tegenstelling tot insuline vallen de middelen die je nodig hebt om je glucoseniveau te meten wel onder het eigen risico. Sowieso een wat curieuze beslissing want het één gaat niet zonder het ander, maar goed.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoef gelukkig voor mijn chronische ziekte nooit naar een arts (of jammer genoeg, als er wat aan te doen was zou ik wel regelmatig een arts zien), maar ik heb wel echt te doen met die groep.
En dan kun je zeggen dat dat in de zorgtoeslag zit (dat klopt, de armsten gaan er met het afschaffen van het eigen risico dus ook geen cent op vooruit, die zullen worden gekort op de zorgtoeslag), maar toch voelt dat niet eerlijk ten opzichte van andere mensen met een laag inkomen.
Dit geeft het Nederlands Dagblad aan:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig maar 1000 antwoorden op zo'n 6 miljoen christenen in Nederland, erg representatief lijkt me dus niet echt. Iemand die dit heeft laten rondgaan in een kennissenkring heeft enorme invloed. En dat zullen denk ik eerder de PVVers zijn, die zich ergeren aan zulke vragen.
Dan heb je dus deels vooraf en deels achteraf betaald. Het is niet per definitie vooraf betalen en voor de meesten die deze regeling afsluiten zal het achteraf zijn (anders is het gewoon renteloos geld uitlenen aan verzekeraars, als je denkt dat je de 385 euro niet haalt).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:50 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ook nee, want je kunt in juni wel een ongeluk krijgen en naar de Eerste Hulp gebracht worden, dan krijg je ook een rekening, als je gespreid betaald dus niet.
Is tegenwoordig vrij standaard. Zie hier bijvoorbeeld:quote:[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord, onze verzekeraar bied dit iig niet aan. Maar goed, als jij je vrouw er weer bij gaat halen en met allerlei anecdotes aankomt die niet te controleren zijn, dan weet ik wel weer hoe laat het is.
Ja, veel mensen die zich christen noemen en het feitelijk niet actief zijn bij de PVV, dat is niet verrassend.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kom nog wel tegen dat dit voor trouwe kerkgangers minder geldt (wat dan weer overlapt met het verschil tussen Katholieken en protestanten).
https://www.trouw.nl/poli(...)nderd-hoog~bacc6518/
https://www.trouw.nl/reli(...)n-antwoord~bb68f315/
Dat is niet een dagblad wat bijv katholieken lezen. En dat is toch de grootste groep. Niet de protestanten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit geeft het Nederlands Dagblad aan:
[ afbeelding ]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)ar-het-ve#closemodal
"Er zijn onder christenen wel duidelijke verschillen, constateert onderzoeker Lubbers, die als hoogleraar interdisciplinaire sociale wetenschap verbonden is aan de Universiteit Utrecht. Het aantal PVV-stemmers in rooms-katholieke kerken en evangelische gemeenten zit ‘net wat boven het landelijk gemiddelde’.
Christenen uit de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en gereformeerde kerken hebben juist veel minder PVV gestemd, blijkt uit de cijfers van het Nationaal Kiezersonderzoek. Van de PKN’ers stemde 15 procent PVV, en onder ‘gereformeerden’ kruiste 10 procent de partij van Wilders aan. Tot die laatste categorie behoren onder meer de Nederlandse Gereformeerde Kerken en reformatorische kerkverbanden."
Ik kom nog wel tegen dat dit voor trouwe kerkgangers minder geldt (wat dan weer overlapt met het verschil tussen Katholieken en protestanten).
Katholieken lezen steeds meer het ND, er zijn daar ook katholieke columnisten en zelfs een rooms-katholieke nieuwsbrief. Er is ook wat van de redactie van verdwenen katholieke weekbladen overgenomen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet een dagblad wat bijv katholieken lezen. En dat is toch de grootste groep. Niet de protestanten.
Het lijkt me dan ook niet echt representatief?
Dat klopt. Maar het is geen katholiek blad.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Katholieken lezen steeds meer het ND, er zijn daar ook katholieke columnisten. Er is ook wat van de redactie van verdwenen katholieke weekbladen overgenomen.
Er staat bij dat het inclusief katholieken is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het is geen katholiek blad.
En als mensen over 'christenen' praten, is het altijd maar de vraag of ze het over protestanten, of ook inclusief katholieken, hebben.
Het ND baseert zich op het Nationaal Kiezersonderzoek. Het is geen rondvraag door hun abonneebestand geweest of iets dergelijks. Ik dacht dat dit vrij helder was?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet een dagblad wat bijv katholieken lezen. En dat is toch de grootste groep. Niet de protestanten.
Het lijkt me dan ook niet echt representatief?
Leg eens uit wat dat is dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ND baseert zich op het Nationaal Kiezersonderzoek. Het is geen rondvraag door hun abonneebestand geweest of iets dergelijks. Ik dacht dat dit vrij helder was?
Alle protestanten zijn Christelijk, niet alle Christenen zijn protestant.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg eens uit wat dat is dan?
Want een christen (zoals bijv Hanca) heeft absoluut niets met bijvoorbeeld de paus.
Mensen die zich als christen identificeren zijn geen katholieken.
Dus ik weet niet wat er aan wie gevraagd is in dit onderzoek.
Protestanten zijn niet de grootste groep in NL.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alle protestanten zijn Christelijk, niet alle Christenen zijn protestant.
Dat is ook niet wat ik beweer. Jij schreef:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Protestanten zijn niet de grootste groep in NL.
Maar dat is incompleet. Katholieken zijn een deelverzameling van Christenen.quote:Mensen die zich als christen identificeren zijn geen katholieken.
Die vermeende onzekerheid levert dezelfde situatie op natuurlijk, of je die 35 euro nou zelf apart zet of bij de verzekeraar. Als je dat soort zelfbescherming nodig hebt voor tientjeswerk, ben je gewoon een losgeslagen projectiel, maar gelukkig dan wel van de soort die het van zichzelf erkent.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dankzij de VVD () hebben we meer en meer een werknemersbestand waar je in januari nog niet weet wat (ongeveer) je uitgaven en inkomsten/salaris in december zullen zijn. Terug naar de middeleeuwen.
Dit is tevens een groot probleem met de voorschotten en toeslagen (en het krijgen van hypotheek).
mensen die zogenaamd christelijk zijn en op de PVV stemmenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit geeft het Nederlands Dagblad aan:
[ afbeelding ]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)ar-het-ve#closemodal
"Er zijn onder christenen wel duidelijke verschillen, constateert onderzoeker Lubbers, die als hoogleraar interdisciplinaire sociale wetenschap verbonden is aan de Universiteit Utrecht. Het aantal PVV-stemmers in rooms-katholieke kerken en evangelische gemeenten zit ‘net wat boven het landelijk gemiddelde’.
Christenen uit de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en gereformeerde kerken hebben juist veel minder PVV gestemd, blijkt uit de cijfers van het Nationaal Kiezersonderzoek. Van de PKN’ers stemde 15 procent PVV, en onder ‘gereformeerden’ kruiste 10 procent de partij van Wilders aan. Tot die laatste categorie behoren onder meer de Nederlandse Gereformeerde Kerken en reformatorische kerkverbanden."
Christenen is iedereen die zich katholiek, protestant, remonstrants, oosters orthodox of een andere benaming van het christendom noemt. Kan ook zijn dat alleen je ouders dat waren en je jezelf er nog mee verwant voelt. Er bestaat geen lidmaatschap van het 'christendom', iedereen mag zich christen noemen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg eens uit wat dat is dan?
Want een christen (zoals bijv Hanca) heeft absoluut niets met bijvoorbeeld de paus.
Mensen die zich als christen identificeren zijn geen katholieken.
Dus ik weet niet wat er aan wie gevraagd is in dit onderzoek. Het onderzoek gaat over christenen.
Juist. Iedereen kan zich zo noemen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Christenen is iedereen die zich katholiek, protestant, remonstrants, oosters orthodox of een andere benaming van het christendom noemt. Kan ook zijn dat alleen je ouders dat waren en je jezelf er nog mee verwant voelt. Er bestaat geen lidmaatschap van het 'christendom', iedereen mag zich christen noemen.
Dat geldt voor elke religie met meerdere stromingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Iedereen kan zich zo noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |