abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215247259
Het is natuurlijk prima dat een verzekeraar dat op vrijwillige basis aanbiedt, maar ook wel weer tekenend voor het planvermogen van de doorsnee Nederlander, maar bon.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_215247262
quote:
Ja, dat is dus achteraf betalen, ook al beslis je vooraf. Veel van de mensen die hier voor kiezen weten dat ze anders in januari of februari al 385 euro moeten aftikken en kunnen dat zo spreiden en uitstellen.

(En mijn vrouw kon dus ook een betalingsregeling krijgen, dat bieden ze iedereen aan die in 1 keer zijn of haar eigen risico moet betalen, volgens mij ook 10 termijnen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:46:23 #253
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215247332
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef nostra het volgende:
Het is natuurlijk prima dat een verzekeraar dat op vrijwillige basis aanbiedt, maar ook wel weer tekenend voor het planvermogen van de doorsnee Nederlander, maar bon.
Dankzij de VVD ( ;) ) hebben we meer en meer een werknemersbestand waar je in januari nog niet weet wat (ongeveer) je uitgaven en inkomsten/salaris in december zullen zijn. Terug naar de middeleeuwen.

Dit is tevens een groot probleem met de voorschotten en toeslagen (en het krijgen van hypotheek).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:50:31 #254
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215247381
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is dus achteraf betalen, ook al beslis je vooraf.
Nee.

quote:
Veel van de mensen die hier voor kiezen weten dat ze anders in januari of februari al 385 euro moeten aftikken en kunnen dat zo spreiden en uitstellen.
Ook nee, want je kunt in juni wel een ongeluk krijgen en naar de Eerste Hulp gebracht worden, dan krijg je ook een rekening, als je gespreid betaald dus niet.

quote:
(En mijn vrouw kon dus ook een betalingsregeling krijgen, dat bieden ze iedereen aan die in 1 keer zijn of haar eigen risico moet betalen, volgens mij ook 10 termijnen)
Hier heb ik nog nooit van gehoord, onze verzekeraar bied dit iig niet aan. Maar goed, als jij je vrouw er weer bij gaat halen en met allerlei anecdotes aankomt die niet te controleren zijn, dan weet ik wel weer hoe laat het is. :)
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:57:14 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215247420
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)buitenlandse-tripjes

Mijn hemel, extreem-rechts wordt hier toch even witgewassen zeg.

Wat is dit voor Libelle fanreporting? Optimistisch, leuke kleding... niks over al die leugenachtige tweets en omvolkingstheorieën, de opdrachten aan haar zoon (met gemeenschapsgeld). Wat een leuke en hartelijke huisvrouw is het toch, vrouw van het volk.

Dit is in niets anders dan die teruggetrokken Klaver docu uit 2017 (zat extreem-rechts ook achter) of die Kaag documentaire waar zoveel om te doen was.

RTL zit in het complot?
Nu op beeld:
https://www.rtl.nl/humber(...)rond-het-is-een-soap

"Faber heeft een punt - ergens", gevolgd door 'boe, de EU is slecht' (neeheee, dankzij de EU komen er nu al minder asielzoekers naar Nederland en ook de komende jaren).

Mijn hemel, wat is dit een horrorfilm aan het worden. Bothsiderism op zijn best, een WNL-SBS-RTL kongsi op zijn slechtst.

Het normaliseren van hardcore uitbuitersracisme gaat hard.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215247431
quote:
De Ideale Wereld blijft inderdaad wel een fijn programma.
pi_215247443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoef gelukkig voor mijn chronische ziekte nooit naar een arts (of jammer genoeg, als er wat aan te doen was zou ik wel regelmatig een arts zien), maar ik heb wel echt te doen met die groep.

En dan kun je zeggen dat dat in de zorgtoeslag zit (dat klopt, de armsten gaan er met het afschaffen van het eigen risico dus ook geen cent op vooruit, die zullen worden gekort op de zorgtoeslag), maar toch voelt dat niet eerlijk ten opzichte van andere mensen met een laag inkomen.
Ik hoef ook niet regelmatig naar een arts, maar in tegenstelling tot insuline vallen de middelen die je nodig hebt om je glucoseniveau te meten wel onder het eigen risico. Sowieso een wat curieuze beslissing want het één gaat niet zonder het ander, maar goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:25:02 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215247658
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig maar 1000 antwoorden op zo'n 6 miljoen christenen in Nederland, erg representatief lijkt me dus niet echt. Iemand die dit heeft laten rondgaan in een kennissenkring heeft enorme invloed. En dat zullen denk ik eerder de PVVers zijn, die zich ergeren aan zulke vragen.
Dit geeft het Nederlands Dagblad aan:

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ar-het-ve#closemodal

"Er zijn onder christenen wel duidelijke verschillen, constateert onderzoeker Lubbers, die als hoogleraar interdisciplinaire sociale wetenschap verbonden is aan de Universiteit Utrecht. Het aantal PVV-stemmers in rooms-katholieke kerken en evangelische gemeenten zit ‘net wat boven het landelijk gemiddelde’.

Christenen uit de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en gereformeerde kerken hebben juist veel minder PVV gestemd, blijkt uit de cijfers van het Nationaal Kiezersonderzoek. Van de PKN’ers stemde 15 procent PVV, en onder ‘gereformeerden’ kruiste 10 procent de partij van Wilders aan. Tot die laatste categorie behoren onder meer de Nederlandse Gereformeerde Kerken en reformatorische kerkverbanden."

Ik kom nog wel tegen dat dit voor trouwe kerkgangers minder geldt (wat dan weer overlapt met het verschil tussen Katholieken en protestanten).
https://www.trouw.nl/poli(...)nderd-hoog~bacc6518/
https://www.trouw.nl/reli(...)n-antwoord~bb68f315/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215247869
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:50 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Ook nee, want je kunt in juni wel een ongeluk krijgen en naar de Eerste Hulp gebracht worden, dan krijg je ook een rekening, als je gespreid betaald dus niet.
Dan heb je dus deels vooraf en deels achteraf betaald. Het is niet per definitie vooraf betalen en voor de meesten die deze regeling afsluiten zal het achteraf zijn (anders is het gewoon renteloos geld uitlenen aan verzekeraars, als je denkt dat je de 385 euro niet haalt).

quote:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord, onze verzekeraar bied dit iig niet aan. Maar goed, als jij je vrouw er weer bij gaat halen en met allerlei anecdotes aankomt die niet te controleren zijn, dan weet ik wel weer hoe laat het is. :)
Is tegenwoordig vrij standaard. Zie hier bijvoorbeeld:
https://www.izzdoorvgz.nl/betalen/betalingsregeling
https://www.vgz.nl/betalen/betalen-in-termijnen
https://www.fbto.nl/zorgv(...)len/gespreid-betalen
https://www.dsw.nl/consum(...)en/betalingsregeling
Betalingsregelingen zijn door de hoeveelheid mensen zonder geld helaas vrij standaard geworden.

Kan me niet voorstellen dat jouw zorgverzekeraar dat niet aan biedt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 12-10-2024 19:52:35 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215247879
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik kom nog wel tegen dat dit voor trouwe kerkgangers minder geldt (wat dan weer overlapt met het verschil tussen Katholieken en protestanten).
Ja, veel mensen die zich christen noemen en het feitelijk niet actief zijn bij de PVV, dat is niet verrassend.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:53:05 #261
236264 crew  capricia
pi_215247922
quote:

[..]
[ afbeelding ]

"Er zijn onder christenen wel duidelijke verschillen, constateert onderzoeker Lubbers, die als hoogleraar interdisciplinaire sociale wetenschap verbonden is aan de Universiteit Utrecht. Het aantal PVV-stemmers in rooms-katholieke kerken en evangelische gemeenten zit ‘net wat boven het landelijk gemiddelde’.

Christenen uit de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en gereformeerde kerken hebben juist veel minder PVV gestemd, blijkt uit de cijfers van het Nationaal Kiezersonderzoek. Van de PKN’ers stemde 15 procent PVV, en onder ‘gereformeerden’ kruiste 10 procent de partij van Wilders aan. Tot die laatste categorie behoren onder meer de Nederlandse Gereformeerde Kerken en reformatorische kerkverbanden."

Dat is niet een dagblad wat bijv katholieken lezen. En dat is toch de grootste groep. Niet de protestanten.

Het lijkt me dan ook niet echt representatief?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215248027
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is niet een dagblad wat bijv katholieken lezen. En dat is toch de grootste groep. Niet de protestanten.

Katholieken lezen steeds meer het ND, er zijn daar ook katholieke columnisten en zelfs een rooms-katholieke nieuwsbrief. Er is ook wat van de redactie van verdwenen katholieke weekbladen overgenomen.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:07:08 #263
236264 crew  capricia
pi_215248065
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Katholieken lezen steeds meer het ND, er zijn daar ook katholieke columnisten. Er is ook wat van de redactie van verdwenen katholieke weekbladen overgenomen.
Dat klopt. Maar het is geen katholiek blad.
En als mensen over 'christenen' praten, is het altijd maar de vraag of ze het over protestanten, of ook inclusief katholieken, hebben.

Straks heb jij nog een paus, als christen. ;) voor de buitenwacht. Die het verschil niet ziet. _O-
- Goethe, “Faust”
pi_215248085
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar het is geen katholiek blad.
En als mensen over 'christenen' praten, is het altijd maar de vraag of ze het over protestanten, of ook inclusief katholieken, hebben.
Er staat bij dat het inclusief katholieken is.

Hoe representatief het is weet ik ook niet, trouwens.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:09:04 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215248089
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Het ND baseert zich op het Nationaal Kiezersonderzoek. Het is geen rondvraag door hun abonneebestand geweest of iets dergelijks. Ik dacht dat dit vrij helder was?
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:12:30 #266
236264 crew  capricia
pi_215248117
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het ND baseert zich op het Nationaal Kiezersonderzoek. Het is geen rondvraag door hun abonneebestand geweest of iets dergelijks. Ik dacht dat dit vrij helder was?
Leg eens uit wat dat is dan?
Want een christen (zoals bijv Hanca) heeft absoluut niets met bijvoorbeeld de paus.
Mensen die zich als christen identificeren zijn geen katholieken.
Dus ik weet niet wat er aan wie gevraagd is in dit onderzoek. Het onderzoek gaat over christenen.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:13:12 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215248128
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Want een christen (zoals bijv Hanca) heeft absoluut niets met bijvoorbeeld de paus.
Dus ik weet niet wat er aan wie gevraagd is in dit onderzoek.
Alle protestanten zijn Christelijk, niet alle Christenen zijn protestant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:15:06 #268
236264 crew  capricia
pi_215248145
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alle protestanten zijn Christelijk, niet alle Christenen zijn protestant.
Protestanten zijn niet de grootste groep in NL.

Dus nogmaals: wat zijn christenen?
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:17:41 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215248170
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Protestanten zijn niet de grootste groep in NL.

Dat is ook niet wat ik beweer. Jij schreef:

quote:
Maar dat is incompleet. Katholieken zijn een deelverzameling van Christenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:18:17 #270
236264 crew  capricia
pi_215248176
En ik begrijp heel goed dat gereformeerden eerder SGP dan PVV stemmen.
- Goethe, “Faust”
pi_215248186
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dankzij de VVD ( ;) ) hebben we meer en meer een werknemersbestand waar je in januari nog niet weet wat (ongeveer) je uitgaven en inkomsten/salaris in december zullen zijn. Terug naar de middeleeuwen.

Dit is tevens een groot probleem met de voorschotten en toeslagen (en het krijgen van hypotheek).
Die vermeende onzekerheid levert dezelfde situatie op natuurlijk, of je die 35 euro nou zelf apart zet of bij de verzekeraar. Als je dat soort zelfbescherming nodig hebt voor tientjeswerk, ben je gewoon een losgeslagen projectiel, maar gelukkig dan wel van de soort die het van zichzelf erkent.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_215248191
quote:

[..]
[ afbeelding ]

mensen die zogenaamd christelijk zijn en op de PVV stemmen _O-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215248203
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus ik weet niet wat er aan wie gevraagd is in dit onderzoek. Het onderzoek gaat over christenen.
Christenen is iedereen die zich katholiek, protestant, remonstrants, oosters orthodox of een andere benaming van het christendom noemt. Kan ook zijn dat alleen je ouders dat waren en je jezelf er nog mee verwant voelt. Er bestaat geen lidmaatschap van het 'christendom', iedereen mag zich christen noemen.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:22:32 #274
236264 crew  capricia
pi_215248213
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Christenen is iedereen die zich katholiek, protestant, remonstrants, oosters orthodox of een andere benaming van het christendom noemt. Kan ook zijn dat alleen je ouders dat waren en je jezelf er nog mee verwant voelt. Er bestaat geen lidmaatschap van het 'christendom', iedereen mag zich christen noemen.
Juist. Iedereen kan zich zo noemen. :D
- Goethe, “Faust”
pi_215248216
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist. Iedereen kan zich zo noemen. :D
Dat geldt voor elke religie met meerdere stromingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')