Te verwachten dat geïndoctrineerde jongeren zo radicaal zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Niet te vertrouwen die lui...
Het trekt wel veel goedgelovig stemvee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wie wat van openbare financiën weet begrijpt direct dat dat soort plannen nooit serieus zijn geweest. Belastingverlagingen zijn kostbaar en ongericht, wat de effectiviteit ervan in termen van het verbeteren van bestaanszekerheid belabberd maakt. Vanuit ideologisch perspectief zou bijvoorbeeld het afschaffen van het eigen risico van de zorgverzekering nog verdedigbaar kunnen zijn, maar ook daar is bij een moreel vacuüm als de PVV natuurlijk geen sprake van.
Misschien moeten ze eens dit filmpje kijken over Wilders’ christelijke waarden:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een tijd terug. De SGP schuurt steeds meer tegen de PVV aan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens dit filmpje kijken over Wilders’ christelijke waarden:
Niet alleen onder Christelijke jongeren zijn de PVV en FvD populair ben ik bang.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Te verwachten dat geïndoctrineerde jongeren zo radicaal zijn.
De SGP’ers zien dat de PVV al radicaal zat is en VVD’ers geïnspireerd raken door MAGA politiek en project ‘25 waarbij de kerk steeds meer op de stoel van de staat komt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was een tijd terug. De SGP schuurt steeds meer tegen de PVV aan.
Ze vinden deze kabinetssamenstelling het beste sinds de Tweede Wereldoorlog.
Komt ook wel doordat op plekken als Urk de jongelui al snel naar de PVV holt.
Zie ook het boek 'nieuwe kruisvaarders'. Ultra-conservatief klontert bij elkaar.
We leven in een land waar de grootste 'neutrale' nieuwssite alleen de werkgeverslobbies aan het woord laat wanneer het over arbeidsmigratie gaat.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De SGP’ers zien dat de PVV al radicaal zat is en VVD’ers geïnspireerd raken door MAGA politiek en project ‘25 waarbij de kerk steeds meer op de stoel van de staat komt.
Door het aanleggen van dat stuk drijfzand met politieke stilstand en achteruitgang, krijgen bedrijven en multinationals vrijspel in volledige uitbuiting.
Dus ja, uiteraard vinden ze dit prachtig. Win-win
Nationaal Coördinator Wokebestrijding, hahaha! Dit is niet echt, toch? Toch..?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:45 schreef Tijn het volgende:
We zijn weer met belangrijke zaken bezig zie ik
[ afbeelding ]
Nee, ik heb toen ook zowel een brief naar CU Flevoland met het verzoek het niet te doen als naar de landelijke top met het verzoek CU Flevoland te royeren gestuurd. Heb toen ook echt overwogen mijn lidmaatschap op te zeggen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
@:Hanca, sta jij er achter dat de CU samenwerkt met de PVV in Flevoland en in één coalitie zit?
Zo een naarling als Hildebrand Bijleveld (werkt bij de EO, oud-bestuurslid CU) vindt het maar geweldig en is helemaal rechtsaf geslagen.
Inderdaad. Als we gewoon een eigen risico hebben van 50 euro per behandeling (waarbij behandelingen in 1 traject één behandeling zijn) met een maximum van 400 euro, heb je volgens mij alle problemen opgelost. Zul je minder zorgmijden zien. En een groot voordeel: je hebt ook minder snel dat je door je eigen risico heen bent en dus geen enkele drempel meer hebt (wat toch het doel was van dat eigen risico, een drempel). Kun je ook de huisarst gewoon weer in het eigen risico stoppen, desnoods voor de helft (25 euro per keer).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind eigen risico helemaal afschaffen echt dom. Wel kun je het aanpassen omdat 400 euro in één keer voor velen wat te veel kan zijn. Zulke plannen lagen er trouwens al bij Rutte-4, dat je maximaal 150 euro per keer betaald (met een maximum van 400 per jaar). Iets soortgelijks probeerde Timmermans ook uit te leggen, maar ja, dat landt dan niet.
Overigens is de toegankelijkheid van de zorg geen enorm groot probleem. Bij 'unmet needs' behoort Nederland (nog steeds) tot de beste landen. Er zijn veel problemen in Nederland (ook vanuit solidair opzicht) maar de toegankelijkheid van de zorg is er nog niet één van.
Met wat Agema allemaal uit spookt misschien straks wel... private equity dat alles duur maakt en leeg trekt.
Was het maar een grapquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nationaal Coördinator Wokebestrijding, hahaha! Dit is niet echt, toch? Toch..?
Ja, maar dat is meer een vorm van achteraf betalen, je bent in werkelijkheid soms in januari natuurlijk gewoon al door je eigen risico heen. Waardoor het eigen risico dus niet alleen zorgt voor zorgmijden, maar ook in sommige gevallen niet doet wat het moet doen: een drempel zijn voor onnodige zorgvragen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:05 schreef kladderadatsch het volgende:
^^
Bij veel zorgverzekeraars kun je het bedrag al spreiden over 10 maanden (februari t/m november) en wat je niet gebruikt krijg je dan het volgende jaar terug gestort.
Het is vooral vervelend voor chronisch zieken met een kleine portemonnee. Dat lijkt me de groep die je wilt ontzien.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Als we gewoon een eigen risico hebben van 50 euro per behandeling (waarbij behandelingen in 1 traject één behandeling zijn) met een maximum van 400 euro, heb je volgens mij alle problemen opgelost. Zul je minder zorgmijden zien. En een groot voordeel: je hebt ook minder snel dat je door je eigen risico heen bent en dus geen enkele drempel meer hebt (wat toch het doel was van dat eigen risico, een drempel). Kun je ook de huisarst gewoon weer in het eigen risico stoppen, desnoods voor de helft (25 euro per keer).
Desnoods kun je dan via de gemeenten aan chronisch zieken een tegemoetkoming geven.
Gelukkig maar 1000 antwoorden op zo'n 6 miljoen christenen in Nederland, erg representatief lijkt me dus niet echt. Iemand die dit heeft laten rondgaan in een kennissenkring heeft enorme invloed. En dat zullen denk ik eerder de PVVers zijn, die zich ergeren aan zulke vragen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoef gelukkig voor mijn chronische ziekte nooit naar een arts (of jammer genoeg, als er wat aan te doen was zou ik wel regelmatig een arts zien), maar ik heb wel echt te doen met die groep.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral vervelend voor chronisch zieken met een kleine portemonnee. Dat lijkt me de groep die je wilt ontzien.
Voor mij is het eigen risico ook gewoon een verplichte bijdrage die ik in januari aftik, maar ik kan het wel missen.
Nee, het is juist vooraf betalen en het is voor het hele jaar. Maw, je begint in februari 2025 met bovenop je premie een bedrag van (momenteel) ¤38,50 te betalen en dat loopt door t/m november. Maak je in 2025 geen gebruik van dat eigen risico (of slechts voor een deel) dan krijg je in 2026 het verschil terug.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat is meer een vorm van achteraf betalen, je bent in werkelijkheid soms in januari natuurlijk gewoon al door je eigen risico heen. Waardoor het eigen risico dus niet alleen zorgt voor zorgmijden, maar ook in sommige gevallen niet doet wat het moet doen: een drempel zijn voor onnodige zorgvragen.
Volgens mij is het achteraf als je anders in januari al een rekening van je eigen risico krijgt. Mijn vrouw had er dit keer 1 in februari over een behandeling eind januari, dus die betaalde toen al de volledige 385 euro. Met jouw systeem had ze achteraf kunnen betalen (werd nu ook aangeboden, niet voor gekozen).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:22 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, het is juist vooraf betalen en het is voor het hele jaar. Maw, je begint in februari 2025 met bovenop je premie een bedrag van (momenteel) ¤38,50 te betalen en dat loopt door t/m november. Maak je in 2025 geen gebruik van dat eigen risico (of slechts voor een deel) dan krijg je in 2026 het verschil terug.
Blijft mooi dezequote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:45 schreef Tijn het volgende:
We zijn weer met belangrijke zaken bezig zie ik
[ afbeelding ]
Ja logisch he dat je vrouw gewoon moest betalen als ze niet aan die regeling meedeed.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is het achteraf als je anders in januari al een rekening van je eigen risico krijgt. Mijn vrouw had er dit keer 1 in februari over een behandeling eind januari, dus die betaalde toen al de volledige 385 euro. Met jouw systeem had ze achteraf kunnen betalen (werd nu ook aangeboden, niet voor gekozen).
Het is pas vooraf als je anders in december door je eigen risico heen bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |