abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215227330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
je wil serieus alle namen van mensen die gebruik maken van hun demonstratierecht gaan noteren. Begint een beetje eng te worden vind je niet?
Hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre je mogelijke aanslagen wilt voorkomen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215227334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Halsema had de Israëlische "demo" kunnen duiden als herdenking en dan had de tegendemonstratie aan de andere kant van het centrum plaats kunnen vinden.
wellicht, geen idee, maar dan nog mag je volgens mij als tegendemonstratie niet verplicht verplaatst worden.
Stel dat extreem rechts een herdenkingsdienst wil houden voor alle gevallen NSB'ers. Vind je dat eventuele demonstranten dan ook uit de buurt gehouden moeten worden?

Wellicht hypothetisch, maar als je dat bij de een doet moet je dat ook bij de ander doen.
pi_215227363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
wellicht, geen idee, maar dan nog mag je volgens mij als tegendemonstratie niet verplicht verplaatst worden.
Stel dat extreem rechts een herdenkingsdienst wil houden voor alle gevallen NSB'ers. Vind je dat eventuele demonstranten dan ook uit de buurt gehouden moeten worden?

Wellicht hypothetisch, maar als je dat bij de een doet moet je dat ook bij de ander doen.
Voor de zoveelste keer; als de Israelische demonstratie geen demonstratie is maar een herdenking, dan is er ook geen tegendemonstratie nodig en die mag wel degelijk op een bepaalde locatie aangewezen worden.
pi_215227387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
We weten niet precies hoeveel doden er zijn gevallen en we weten al helemaal niet of daar veel vrouwen of kinderen tussen zitten.
Denk dat je moeilijk kunt ontkennen dat het er weinig zijn.
Maar goed, de cijfers komen van deze toko
https://nos.nl/collectie/(...)n-namen-en-gezichten
https://gaza-civilians.airwars.org/
quote:
We weten alleen wat Hamas, of aan hen gelieerde mensen, hebben verteld. Die vertrouw ik natuurlijk niet, want het zijn terroristen.
[..]

Ik stel het omgekeerde voor.

We moeten stoppen met te doen of al die protesteerders ook maar een zier geven om Palestijnen (of Libanezen). In ieder geval het islamitische gedeelte geeft maar om één ding en dat is de Al-Aqsamoskee op de Tempelberg in Jeruzalem. De rest is bijzaak en als zij het hebben over mensenrechten en Palestijnse slachtoffers, dan kun je dat rustig als Taqiyya afdoen.

Alleen de useful idiots die denken dat Israël een kolonie is, zijn daar oprecht maar dat lijken me niet de lui die anderen aanvallen.
[..]
Er wordt niet gedemonstreerd tegen EEN VOLK. Versprak je je daar even? Er wordt gedemonstreerd tegen (het bestaan van) een natie. En dat gebeurt vanuit islamitsiche hoek in ieder geval vanuit antisemitisme en vanuit een deel van de andere hoek ook.

Daarom: als er een kans bestaat dat een "protest" (op 7 oktober, yeah right) door antisemieten wordt georganiseerd, dan moet je dat gewoon verbieden.
Nee, dat mag niet op basis van onze grondwet. Al is je boodschap nog zo abject, je hebt heel veel vrijheid om te demonstreren
pi_215227392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Land of regering dan, wat jij wil.
Je synoniemen werk kan beter.
pi_215227398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer; als de Israelische demonstratie geen demonstratie is maar een herdenking, dan is er ook geen tegendemonstratie nodig en die mag wel degelijk op een bepaalde locatie aangewezen worden.
Op basis van wel artikel zeg je dit? Als je wil demonstreren bij een herdenking dan mag dit ook gewoon, ook daar is het moeilijk om restricties op te leggen
pi_215227401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je synoniemen werk kan beter.
eens
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:38 #183
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215227427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die moeten een vergunning hebben, anders mag je niet in uniform lopen. Vrijwilliger of niet doet er niet toe. Net zo min als we een wildgroei aan weerkorpsen toestonden mogen geuniformeerde jihadi's nu ook niet.
In welke wet staat dat het moet? Anders ga ik van het liberalisme beginsel uit.
pi_215227432
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ x ]
Kijk en dit soort geweld/vernieling ondermijnt elke normale, legitieme poging tot valide kritiek.

Walgelijke actie, van welke "kant" of standpunt je ook bent. Het bereikt niets en maakt de kloof alleen maar groter. In het 'beste' geval geef je je tegenstander precies wat die nodig heeft jou te ondergraven.. geweld = je bent af.

Het is aan ons allen, de polarisatie niet te verergeren door zulke vernielingen aan te halen, als iemand wél valide en onderbouwde kritiek heeft. Als je dan iemand in "dat kamp" schaart, dan doe je er aan mee :Y (en daarmee roep je soortvan de volgende vernieling op)

Dit zijn duidelijk idioten die niet aan "morgen" of "erna" denken, alsin "morgen" als er ooit vrede is en je weer verder wilt met zn allen de goede kant op.

Wie is de oudste en de wijste, die de spiraal stopt?

Ik denk dat alleen niet-gelovigen, de Grown Ups, dit kunnen stoppen.. door te stoppen onverschillig te zijn en de ruimte voor deze religies tot het absolute minimum te beperken.

Geen uitzonderingen meer!

Van de (niet neutrale) aanhangers van de Abrahamitische religies verwacht ik niéts meer: behalve verdere acceleratie, escalatie, en opportunisme!

Het wordt tijd dat de niet-gelovigen laten horen en merken, dat in deze wereld NIET alles draait om de 3 religies.. dat mochten ze willen. Ze hebben hun "beste" (kuch) tijd gehad, alle kansen, alle tijd, alle ruimte. Keer op keer op keer gaat het mis.

Straks is het weer de Tempelberg, waar een oorlog om start, dan weer iets anders. Zijn we het NOG niet spuug en spuugzat dit gekibbel!?

Voor een betere toekomst, opdat we een wereld nalaten aan kinderen ZONDER deze ongelooflijke onzin waar al dit uit voort is gekomen.. het is nooit te laat om te stoppen.

Kies voor de mens, en zeg vaarwel tegen je "my precious" geloofs sprookjesboekjes (lees: Blueprint voor wereld dominantie).

Er gaat niemand dood, als iemand van zn geloof valt.

Er gaan wel mensen dood als je het geloof bestrijdt.

Is het iedereen nu nòg niet glashelder waar we mee te maken hebben? Dit stopt pas als er niemand meer over is, als iedereen die nog kritiek heeft, de pijp uit is, of slaaf.

DAT is waar dit toe leidt, en we zitten erbij, kijken ernaar, vitten op elkaar in zinloze discussies :N fucking triest!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Buikbrein op 10-10-2024 17:42:29 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:19:18 #185
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215227446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je moet zeer zorgvuldig omgaan met het demonstratie-recht. Enkel iets verbieden als daar hele goede redenen voor zijn. Halsema is hier buitengewoon goed mee omgegaan. Zowel wappie-links als wappie-rechts is boos op haar. Teken dat je iets goed doet :)
[..]
Je hebt ook gewoon een middenweg als positie. Zo twijfel ik er niet aan dat een demonstratie houden op 7 oktober vanuit pro-Palestijnse kant op zijn minst OOK een provocerend doel had. Maar Halsema heeft gedaan wat ze kon
Provoceren lijkt mij niet het doel, er vallen nog steeds elke dag doden in Gaza/WB/het Midden Oosten en Netanyahu wordt gewoon doodleuk gesteund door alle westerse politici en de VN wordt aangevallen
pi_215227482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Waarom wordt überhaupt het aantal van 40.000 klakkeloos overgenomen? Hamas maakt geen onderscheid tussen dooie strijders en burgerslachtoffers. Het zou zomaar kunnen dat er tienduizenden terroristen zijn gedood. Maar ja, het komt Hamas en de antisemieten beter uit om geen onderscheid te maken. En dan nog.. het getal is afkomstig van Hamas en niet geverifieerd. Hamas is een bewezen leugenaar, zoals met dat ziekenhuis.
https://nos.nl/collectie/(...)n-namen-en-gezichten
https://gaza-civilians.airwars.org/
pi_215227522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
In welke wet staat dat het moet? Anders ga ik van het liberalisme beginsel uit.
Ook jij wordt geacht de wet te kennen als je met je laffe vriendjes je antifa-uniformpje inclusief gezichtsbedekking aantrekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215227607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
je laffe vriendjes je antifa-uniformpje inclusief gezichtsbedekking aantrekt.
wet op de weerkorpsen is al sinds 1999 afgeschaft
Er is wel een wet op het dragen van uniformen, maar die geldt alleen voor politieke organisaties, wat dit niet is.

dussssss... wie kent er hier de wet niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 10-10-2024 17:42:41 ]
pi_215227620
quote:
Waar kan ik zo'n onderzoek vinden over Mosul? Islamitische Staat? Oekraïne? Oh nee, dat is niet interessant natuurlijk. Ik herinner mij wel een onderzoek naar aantallen gesneuvelde Russen in Oekraïne, dat vond ik wel interessant.

Gezien de manier van oorlog voeren door Hamas en het feit dat Israël Hamas koste wat het kost wil verslaan, zijn burgerslachtoffers onvermijdelijk. Erg naar, maar zo kan ik nog wel tig tragische oorlogsgebieden opnoemen. Oekraïne bijvoorbeeld, wat de Russen daar uitvreten is beestachtig. Geen hond die ernaar kraait.

Ach ja, de NOS. Die neem ik niet serieus als nieuwsbron.
pi_215227649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Waar kan ik zo'n onderzoek vinden over Mosul? Islamitische Staat? Oekraïne? Oh nee, dat is niet interessant natuurlijk. Ik herinner mij wel een onderzoek naar aantallen gesneuvelde Russen in Oekraïne, dat vond ik wel interessant.

Gezien de manier van oorlog voeren door Hamas en het feit dat Israël Hamas koste wat het kost wil verslaan, zijn burgerslachtoffers onvermijdelijk. Erg naar, maar zo kan ik nog wel tig tragische oorlogsgebieden opnoemen. Oekraïne bijvoorbeeld, wat de Russen daar uitvreten is beestachtig. Geen hond die ernaar kraait.

Zo de knots alle nepargumenten komen weer langs...

je vraagt om onderbouwing van de cijfers, je krijgt de bron (niet de NOS als je de moeite had genomen om te lezen) en probeert te deflecteren naar allerlei zaken.

gooi jezelf ajb weg
pi_215227650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Op basis van wel artikel zeg je dit? Als je wil demonstreren bij een herdenking dan mag dit ook gewoon, ook daar is het moeilijk om restricties op te leggen
quote:
In Nederland kunnen demonstraties worden beperkt of verboden op basis van artikel 9 van de Grondwet en de Wet openbare manifestaties (Wom). Deze wetten beschermen het recht op demonstratie, maar maken ook uitzonderingen mogelijk als er sprake is van:

1. Openbare orde: Een demonstratie kan worden verboden als deze de openbare orde dreigt te verstoren. Dit kan bijvoorbeeld gelden bij herdenkingen, omdat deze vaak een rustig en respectvol karakter hebben.
2. Volksgezondheid: Als er gevaar is voor de gezondheid van de deelnemers of omstanders, bijvoorbeeld tijdens een pandemie.
3. Verkeersveiligheid: Een demonstratie kan verboden worden als deze gevaar zou opleveren voor het verkeer of als de bereikbaarheid van hulpdiensten in het geding is.
4. Bescherming van rechten en vrijheden van anderen: Bijvoorbeeld als een demonstratie bij een herdenking de rechten van de mensen die aan de herdenking deelnemen, zoals het recht op rust en eerbied, zou schenden.

Lokale overheden, zoals burgemeesters, zijn verantwoordelijk voor het handhaven van deze beperkingen en kunnen demonstraties verbieden of verplaatsen als ze vinden dat er aan een van deze voorwaarden wordt voldaan.
Gezien het recente verleden rondom de pro-pali demonstraties zie ik niet in waarom Halsema zo makkelijk over punt 1 en/of 4 stapt.
pi_215227667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:

Niet serieus... Is te links voor je... ?
Het is wel een serieus medium, net zoals meer professionele media.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:45:23 #193
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215227676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ook jij wordt geacht de wet te kennen als je met je laffe vriendjes je antifa-uniformpje inclusief gezichtsbedekking aantrekt.
_O-

Wat een zwaktebod
pi_215227697
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Gezien het recente verleden rondom de pro-pali demonstraties zie ik niet in waarom Halsema zo makkelijk over punt 1 en/of 4 stapt.
de pro-pali's stonden op het Damrak, gescheiden van de Dam dus.
Ging mis toen ze van daar naar de Dam probeerden te komen. Toen werd er ingegrepen.

Vanwege de scheiding van de locaties was er waarschijnlijk ingeschat dat 1 en 4 afgedekt waren
pi_215227729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ging mis toen ze van daar naar de Dam probeerden te komen. Toen werd er ingegrepen.

Vanwege de scheiding van de locaties was er waarschijnlijk ingeschat dat 1 en 4 afgedekt waren
Volgens google maps is het verschil 280 meter. Tja… what could possibly go wrong?
pi_215227776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je kunt wel merken dat sommige mensen nooit in A'dam zijn geweest :7
pi_215227815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
wet op de weerkorpsen is al sinds 1999 afgeschaft
Er is wel een wet op het dragen van uniformen, maar die geldt alleen voor politieke organisaties, wat dit niet is.

dussssss... wie kent er hier de wet niet?
Ach wat schattig, je hebt wikipedia gevondenm alleen niet begrijpend gelezen. Dit is een politieke organisatie met uiting van een staatkundig streven. Hun activiteit valt ook gewoon onder de wet particuliere beveiligingsorganisaties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215227840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Heb je ook gelezen waarom/wanneer ze zijn verboden of heb je gwoon een copy paste gedaan?
ik neem aan dat laatste, anders zou je weten dat de demonstraties ansich niet verboden waren maar vrijwel allemaal een artikeltje 2 WOM.

btw die in Eindhoven zijn wel doorgegaan, dus graag niet alleen titels van je google zoektocht copy/pasten

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Zijn ze nou verboden of niet?

Zin 1 uit je link:

quote:
De anti-islambeweging Pegida heeft, na enkele demonstratieverboden, toch weer goedkeuring gekregen
Dus?

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 10-10-2024 18:25:29 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 18:05:04 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215227849
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Land of regering dan, wat jij wil.
Nee, niet wat ik wil, dit is precies de bewoording waaruit blijkt dat je niet in staat bent een vrij cruciaal onderscheid te maken in deze context.
pi_215227902
Wat een agressief naar volkje die Palestijnen aanhangers. Laf met een doek om hun kop. Ik begrijp het gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')