Al die pro Hamas figuren ontkennen niet eens het bestaan ervan maar zien het als goed voorbeeld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die wordt fatsoenlijk onderwezen. Dat er tegenwoordig allerlei mafkezen zijn die het bestaan ervan ontkennen is wat anders.
Nee, alle namen van mensen die zich niet kunnen gedragen tijdens een demonstratie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
je wil serieus alle namen van mensen die gebruik maken van hun demonstratierecht gaan noteren. Begint een beetje eng te worden vind je niet?
Antisemitisme staat me niet aan inderdaad, maar ik vind dat je die demonstratie mag verbieden omdat antisemitisme daadwerkelijk verboden is en actief tegengegaan moet worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Begrijp ik dat je vindt dat je een demonstratie mag verbieden omdat de boodschap je niet aanstaat?
Voor alle onderwerpen die de wet breken en de wet.quote:Mogen we dat dan voor alle demonstraties doorvoeren en wie bepaald wat wel en niet gewenst is?
Nee, dat is 'ie niet. Dat argument hoor je eigenlijk alleen bij de antisemitische kant, en alleen omdat hun antisemitisme wordt blootgelegd. Maar de tijd om daar voor weg te kijken is nu wel voorbij.quote:De regels zijn zeker wel in beton gegoten en die anti semitisme kaart is een beetje hetzelfde aan het worden als de racisme kaart.
Mooi, N=1.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
bijvoorbeeld
https://info.math4all.nl/(...)gen/AlKhwarizmi.html
Kunnen ze handen schudden met de "elite"' roepende rechtse rakkers van tegenwoordigquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al die pro Hamas figuren ontkennen niet eens het bestaan ervan maar zien het als goed voorbeeld.
Als je gearresteerd wordt gebeurd dat ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, alle namen van mensen die zich niet kunnen gedragen tijdens een demonstratie.
Tijdens een vreedzame demonstratie oefen je geen geweld uit. Het afpakken van andermans eigendommen is niet echt een voorbeeld voor een vreedzame demonstratie.
2019: Verbod demonstratie Pegida in Eindhovenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:07 schreef devlinmr het volgende:
Geef eens een voorbeeld van een verbod voor extreem rechtse demo
quote:Tegendemonstratie
De politie heeft sterke aanwijzingen dat er een tegendemonstratie wordt gepland waarbij geweld niet wordt geschuwd, aldus Jorritsma. Er zijn te weinig agenten in Oost-Brabant om ernstige wanordelijkheden het hoofd te bieden. De politie kan de veiligheid in Eindhoven zo kort na de vergunningsaanvraag niet garanderen. Ook niet bij een massale inzet, aldus Jorritsma. Daarvoor zou de politie een maand voorbereidingstijd nodig hebben.
Ik vond het in de kern geen antisemitische demonstratie. Wel anti israel en dan voornamelijk anti het doden van 40.000+ onschuldige mensen wat naar mijn mening niet in verhouding staat met wat Hamas heeft gedaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Antisemitisme staat me niet aan inderdaad, maar ik vind dat je die demonstratie mag verbieden omdat antisemitisme daadwerkelijk verboden is en actief tegengegaan moet worden.
Dat vind jij toch ook?
Dus je mag niet demonstreren tegen een volk dat meer dan 40.000 mensen heeft omgebracht want dat is antisemitisch?quote:[..]
Voor alle onderwerpen die de wet breken en de wet.
[..]
Nee, dat is 'ie niet. Dat argument hoor je eigenlijk alleen bij de antisemitische kant, en alleen omdat hun antisemitisme wordt blootgelegd. Maar de tijd om daar voor weg te kijken is nu wel voorbij.
Die Israëliërs op de Dam zijn zelf verantwoordelijk voor die 40.000 doden? Die Israëliërs die daar stonden om een terroristische aanslag te herdenken en stil te staan bij de slachtoffers daarvan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:26 schreef devlinmr het volgende:
Dus je mag niet demonstreren tegen een volk dat meer dan 40.000 mensen heeft omgebracht want dat is antisemitisch?
Heb je ook gelezen waarom/wanneer ze zijn verboden of heb je gwoon een copy paste gedaan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
2019: Verbod demonstratie Pegida in Eindhoven
2019: Eindhoven verbiedt opnieuw Pegida-demonstratie
2020: Demonstratie Pegida in Apeldoorn op laatste moment verboden na dreiging vernietiging Koran
2021: Pegida-demonstratie verboden, rellen verwacht door plan voor koranverbranding
2024: Burgemeester Marcouch besluit tot verbod demonstratie Pegida
Moet ik nog ff doorgaan? Of geloof je het wel?
Overigens uit die van 2019:
[..]
dat is een andere vraag.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die Israëliërs op de Dam zijn zelf verantwoordelijk voor die 40.000 doden? Die Israëliërs die daar stonden om een terroristische aanslag te herdenken en stil te staan bij de slachtoffers daarvan?
Dat vindt jij een goed moment om een "tegendemonstratie" te houden tegen een herdenking?
Waarom wordt überhaupt het aantal van 40.000 klakkeloos overgenomen? Hamas maakt geen onderscheid tussen dooie strijders en burgerslachtoffers. Het zou zomaar kunnen dat er tienduizenden terroristen zijn gedood. Maar ja, het komt Hamas en de antisemieten beter uit om geen onderscheid te maken. En dan nog.. het getal is afkomstig van Hamas en niet geverifieerd. Hamas is een bewezen leugenaar, zoals met dat ziekenhuis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die Israëliërs op de Dam zijn zelf verantwoordelijk voor die 40.000 doden? Die Israëliërs die daar stonden om een terroristische aanslag te herdenken en stil te staan bij de slachtoffers daarvan?
Dat vindt jij een goed moment om een "tegendemonstratie" te houden tegen een herdenking?
Het had ook niet perse verboden hoeven worden maar de locatie om een tegendemonstratie te houden was uiterst ongepast, zeker als de Israëlische demo een herdenking was.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat is een andere vraag.
Nee dat vind ik niet getuigen van respect, maar ook geen reden om het te verbieden.
omdat dat de schattingen zijn. Maar laten we dan alleen de kinderen tellen. Schatting is ongeveer 14000 gedood en 12000 gewond.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom wordt überhaupt het aantal van 40.000 klakkeloos overgenomen? Hamas maakt geen onderscheid tussen dooie strijders en burgerslachtoffers. Het zou zomaar kunnen dat er tienduizenden terroristen zijn gedood. Maar ja, het komt Hamas en de antisemieten beter uit om geen onderscheid te maken. En dan nog.. het getal is afkomstig van Hamas en niet geverifieerd. Hamas is een bewezen leugenaar, zoals met dat ziekenhuis.
Het aantal vind ik zelf voor deze kwestie niet heel interessant. of het er 20.000 of 60.000 zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom wordt überhaupt het aantal van 40.000 klakkeloos overgenomen? Hamas maakt geen onderscheid tussen dooie strijders en burgerslachtoffers. Het zou zomaar kunnen dat er tienduizenden terroristen zijn gedood. Maar ja, het komt Hamas en de antisemieten beter uit om geen onderscheid te maken. En dan nog.. het getal is afkomstig van Hamas en niet geverifieerd. Hamas is een bewezen leugenaar, zoals met dat ziekenhuis.
Welk volk?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vond het in de kern geen antisemitische demonstratie. Wel anti israel en dan voornamelijk anti het doden van 40.000+ onschuldige mensen wat naar mijn mening niet in verhouding staat met wat Hamas heeft gedaan.
Ik stel voor dat we stoppen met anti israel gelijk te stellen aan antisemitisch
[..]
Dus je mag niet demonstreren tegen een volk dat meer dan 40.000 mensen heeft omgebracht want dat is antisemitisch?
Zoals al vaker gezegd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het had ook niet perse verboden hoeven worden maar de locatie om een tegendemonstratie te houden was uiterst ongepast, zeker als de Israëlische demo een herdenking was.
Gezien de recente geschiedenis was het toch wel te verwachten dat de boel zou escaleren als je het dan toch als tegendemonstratie zou willen zien. Ik begrijp echt niet dat men had verwacht dat het rustig zou verlopen. 320 man aangehouden. Dat is voor een paar vreedzame demonstraties toch een behoorlijk aantal.
quote:Halsema was niet verplicht het Damrak als plek voor de demonstratie aan te wijzen, maar was wel gebonden aan de Dam. Dat volgt uit Europese jurisprudentie, zegt Jan Brouwer, als hoogleraar recht en samenleving verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Burgemeesters zitten bij dit soort tegendemonstratie als het ware gevangen in Europese jurisprudentie. Een tegenprotest moet namelijk binnen zicht- en gehoorafstand zijn van de oorspronkelijke betoging. Tegendemonstranten hebben met hun actie een doel: gehoord worden door de eerste groep. Het Europese recht faciliteert dat.’
Waarom is dat aantal uberhaupt relevant? Al zijn het er 10? Moet dat iets zeggen over de buitenproportionele demonstratie-acties van het pro-pali kamp? Als het 100.000 palestijnse slachtoffers zijn mogen de "Nederlandse" Palestijnen nog meer Israelische vlaggen afpakken ofzo?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
omdat dat de schattingen zijn. Maar laten we dan alleen de kinderen tellen. Schatting is ongeveer 14000 gedood en 12000 gewond.
helpt je dat?
Halsema had de Israëlische "demo" kunnen duiden als herdenking en dan had de tegendemonstratie aan de andere kant van het centrum plaats kunnen vinden.quote:
Dat aantal is relevant om de verhouding tussen wat Hamas gedaan heeft en wat Israel doet even duidelijk te stellen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom is dat aantal uberhaupt relevant? Al zijn het er 10? Moet dat iets zeggen over de buitenproportionele demonstratie-acties van het pro-pali kamp? Als het 100.000 palestijnse slachtoffers zijn mogen de "Nederlandse" Palestijnen nog meer Israelische vlaggen afpakken ofzo?
Ik neem al die cijfers met een korreltje zout en ben ook niet gevoelig voor het gejank over vrouwen en kinderen. En als puntje bij paaltje komt interesseert de meeste mensen het niet. Waarom denk je dat Egypte zijn grenzen hermetisch gesloten houdt? Daar hoor je nooit iemand over. Maar ja, dat past ook niet in het antisemitische straatje.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
omdat dat de schattingen zijn. Maar laten we dan alleen de kinderen tellen. Schatting is ongeveer 14000 gedood en 12000 gewond.
helpt je dat?
We weten niet precies hoeveel doden er zijn gevallen en we weten al helemaal niet of daar veel vrouwen of kinderen tussen zitten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vond het in de kern geen antisemitische demonstratie. Wel anti israel en dan voornamelijk anti het doden van 40.000+ onschuldige mensen wat naar mijn mening niet in verhouding staat met wat Hamas heeft gedaan.
Ik stel het omgekeerde voor.quote:Ik stel voor dat we stoppen met anti israel gelijk te stellen aan antisemitisch
Er wordt niet gedemonstreerd tegen EEN VOLK. Versprak je je daar even? Er wordt gedemonstreerd tegen (het bestaan van) een natie. En dat gebeurt vanuit islamitsiche hoek in ieder geval vanuit antisemitisme en vanuit een deel van de andere hoek ook.quote:[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |