Verstoring van de openbare orde... risico op escalatie...quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Op grond van welke wet had ze de demonstratie moeten verbieden dan?
Let wel je hoeft geen toestemming voor een demo te vragen. Melden is genoeg
Alsof jou dat gaat helpen, dat toont alleen maar meer aan dat je gewoon onzin zit te spuien hier en waarschijnlijk alleen maar komt provoceren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk gegoogeld, we hebben het over het Nederlands recht en dat is leidend.
Hey, Femke had het wel kunnen verbieden. We slepen je reactie weer even erbij, niet dat jou het kwartje zal vallen dat je 0,0 ergens vanaf weet en je met elke reactie meer belachelijk maakt, maar het is leuk voor de rest om te zien met wat voor een "niveau" ze aan het discussiëren zijn:quote:Demonstreren is een grondrecht dat bescherming verdient. Het lokale gezag bekijkt en besluit per geval wat nodig en mogelijk is. De burgemeester heeft de bevoegdheid om een demonstratie indien nodig te beperken, te verbieden of te beëindigen.
Tevens:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee Halsema heeft geen fouten gemaakt. Ik snap dat pvv stemmers 0,0 afsnappen van rechten en staatsrecht en alles wat de grote boze leider ze voorschotelt slikken ze als zoete koek maar Halsema heeft zich aan de wet gehouden. Niemand, geen enkele bestuurder in Nederland mag een demonstratie verbieden omdat ze het niet eens zijn met de inhoud.
Tevens "met zijn allen" gebruiken als 1 op de 4 stemmers maar op de PVV heeft gestemd
Dit staat niet beschreven in het Nederlandse demonstratierecht, Femke interpreteert dus haar eigen opvatting over het demonstratierecht, waarschijnlijk ingegeven door Brussel. Nja niet altijd dan, alleen demonstraties vanuit de linkerhoek moeten schuren natuurlijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:20 schreef Origami94 het volgende:
Een tegendemonstratie moet dus plaatsvinden in gezichts en hoorafstand. Dus het verplaatsen naar het Museumplein kon bijvoorbeeld ook niet
Kijk eens aan, Femke had het gewoon kunnen moeten verbieden. De hamasbrigade was geen demonstratie, want ze vallen niet onder de bescherming van het demonstratierecht gezien hun geweldsexplosie, haat en racisme, dus het demonstratierecht gaat niet op voor de hamasbrigade. Met deze regelgeving gaat geen enkele linkse demonstratie meer op als een demonstratie en vallen ze niet onder het demonstratierecht gezien die groep altijd ziekelijk agressief en gewelddadig is.quote:Demonstratievrijheid geldt alleen bij vreedzame betogingen. Demonstraties waarbij deelnemers gebruik maken van geweld tegen personen of objecten vallen niet onder de bescherming van het demonstratierecht. Op grond van artikel 20 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten mogen demonstraties ook geen haatgevoelens propageren, gebaseerd op nationale afkomst, ras of godsdienst, die aanzetten tot discriminatie, vijandigheid of geweld.
dat is niet echt een agenda om conservatieve bladibla uit je eerst post te onderbouwenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar staat niet letterlijk dat Nederlands vervangen moet worden met Engels, omdat 'inclusiever', en studenten 'woke' moeten zijn?
Nogmaals, hoe is dit een agenda/onderdeel van een groter planquote:In de XR missie staat niet letterlijk dat het Westerse wereldbeeld gekanteld moet worden en alles de schuld is van 'rijke witte mannen'?
Dus volgens de experts zat Halsema fout, nu doet ze het juiste volgens het recht en is het weer niet goed?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Eerder dit jaar heeft Halsema een demonstratie verboden tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze had haar eigen motivatie ook toe kunnen passen op de herdenking van 7 oktober:
kun alleen als reden geven om een demo te beëindigenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verstoring van de openbare orde... risico op escalatie...
Geef eens een voorbeeld van een verbod voor extreem rechtse demoquote:Je kunt alle redenen waarom ook demonstraties van zogenaamd extreem-rechts zijn verboden, kopiëren.
Vind je het heel erg dat ik meer vertrouwen heb in de redenering van experts die jou als amateur geen gelijk geven?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Alsof jou dat gaat helpen, dat toont alleen maar meer aan dat je gewoon onzin zit te spuien hier en waarschijnlijk alleen maar komt provoceren.
[..]
Hey, Femke had het wel kunnen verbieden. We slepen je reactie weer even erbij, niet dat jou het kwartje zal vallen dat je 0,0 ergens vanaf weet en je met elke reactie meer belachelijk maakt, maar het is leuk voor de rest om te zien met wat voor een "niveau" ze aan het discussiëren zijn:
[..]
Tevens:
[..]
Dit staat niet beschreven in het Nederlandse demonstratierecht, Femke interpreteert dus haar eigen opvatting over het demonstratierecht, waarschijnlijk ingegeven door Brussel. Nja niet altijd dan, alleen demonstraties vanuit de linkerhoek moeten schuren natuurlijk.
Bron: https://www.om.nl/onderwerpen/demonstraties
Maar het wordt leuker, van mensenrechten.nl:
[..]
Kijk eens aan, Femke had het gewoon kunnen verbieden. De hamasbrigade was geen demonstratie, want ze vallen niet onder de bescherming van het demonstratierecht gezien hun geweldsexplosie, haat en racisme, dus het demonstratierecht gaat niet op voor de hamasbrigade. Met deze regelgeving gaat geen enkele linkse demonstratie meer op als een demonstratie en vallen ze niet onder het demonstratierecht gezien die groep altijd ziekelijk agressief en gewelddadig is.
Knap hoor, met gestrekt been dit topic inkomen, PVV'ers belachelijk willen maken, maar zelf zwaar op het gezicht gaan want elke uitspraak van jou blijkt gewoon pure verzonnen of gelogen onzin, blijken die PVV'ers er toch meer van te weten, maar ja de echte wereld zit toch altijd heel wat anders in elkaar dan die gefantaseerde wereld waar enkelen zich in begeven, ik zou wat minder die onzin van je eigen "grote boze leiders" als zoete koek slikken, want je maakt je zwaar belachelijk.
Maar bazel maar lekker verder, ergens is het genieten geblazen om steeds meer mensen te zien die de oogkleppen afvallen en langzaam het linkse bolwerk in elkaar te zien storten omdat mensen ze eindelijk zien voor wat het zijn.
Nee dat is jouw mening. Jouw mening is geen feit, grapjas.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:53 schreef Cuendillar het volgende:
De herdenking was een herdenking en geen demonstratie. Een tegendemonstratie is de eigenlijke demonstratie en die had gewoon ergens anders gemoeten. Dat zijn de feiten en daarover kun je verder niet discussiëren - laat staan dat je de behoefte zou moeten voelen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:53 schreef Cuendillar het volgende:
Dus. Hoe gaan we haar straffen? En wie gaat dat doen? De gemeentelijke politiek? Landelijke politiek? De koning? Justitie?
quote:Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking
https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus geïnterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een verbod voor extreem rechtse demo
Origam94 is geen expert over hoe Femke het heeft aangepakt omdat het in jouw straatje past omdat je geen fan bent van Joden of gewoon als linksstemmer overal tegenaan wilt schoppen omdat je zo ziekelijk overtuigd bent van je eigen gelijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vind je het heel erg dat ik meer vertrouwen heb in de redenering van experts die jou als amateur geen gelijk geven?
Dit zie je zelden op fokquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kan niks vinden?!
Ik meende echt dat er demonstraties vooraf verboden waren. Maar feiten liegen niet. I stand corrected.
Dat is correct. Reageren op dat soort users is ook weinig zinvol. Dat is hetzelfde als proberen een aap te leren voetballenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Alsof jou dat gaat helpen, dat toont alleen maar meer aan dat je gewoon onzin zit te spuien hier en waarschijnlijk alleen maar komt provoceren.
Gast, heb je uberhaupt de Wet Openbare Manifestaties gelezen? Verbieden mag alleen op basis van zwaarwegende redenen die buiten de macht van de burgemeester liggen. Is maar een kleine tiental keer door mij gepost en gisteren in de media verschenen. Maar iemand die zo simpel de hele dag aan het googlen is in discussies zal vast wat minder tijd hebben voor begrijpend lezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Hey, Femke had het wel kunnen verbieden.
Ik ben jurist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
We slepen je reactie weer even erbij, niet dat jou het kwartje zal vallen dat je 0,0 ergens vanaf weet en je met elke reactie meer belachelijk maakt
Lees effe verder dan de tekst dat je hebt zwart gemaakt. Ik schrijf daarbij dat geen enkele bestuurder mag verbieden omdat ze het oneens zijn met de inhoud.quote:
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Femke interpreteert dus haar eigen opvatting over het demonstratierecht, waarschijnlijk ingegeven door Brussel.
Stop gewoon met googlenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Bron: https://www.om.nl/onderwerpen/demonstraties
Maar het wordt leuker, van mensenrechten.nl:
Mevrouw Halsema voor jou. Had het alleen kunnen verbieden wat ze ook gedaan heeft nadat er geweld had plaatsgevonden. Tenzij er bewijs was dat er geweld gebruikt zou worden (door de organisatie)quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Kijk eens aan, Femke had het gewoon kunnen verbieden.
Nee, je quote een aantal zinnen uit een paar verdragen dat is geen onderbouwing.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Origam94 is geen expert over hoe Femke het heeft aangepakt omdat het in jouw straatje past omdat je geen fan bent van Joden of gewoon als linksstemmer overal tegenaan wilt schoppen omdat je zo ziekelijk overtuigd bent van je eigen gelijk.
Bronnen staan erbij, opgesteld en geschreven door de experts, kun je zelf nalezen, kan ik je aanraden. Is weer eens wat anders dan altijd maar blind aannemen dat alles wat links krijst een feit is zodra het in je persoonlijke straatje past.
Als we elkaar voor antisemiet gaan uitmaken kan dit topic beter op slot.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:15 schreef Tekaschi het volgende:
Origam94 is geen expert over hoe Femke het heeft aangepakt omdat het in jouw straatje past omdat je geen fan bent van Joden of gewoon als linksstemmer overal tegenaan wilt schoppen omdat je zo ziekelijk overtuigd bent van je eigen gelijk.
Geen zorgen, ik google wel even met je mee:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kan niks vinden?!
Ik meende echt dat er demonstraties vooraf verboden waren. Maar feiten liegen niet. I stand corrected.
Arnhem legt voorman Pegida gebiedsverbod op van een half jaarquote:Burgemeester John Jorritsma heeft een demonstratie van Pegida komende donderdag in Eindhoven verboden. De extreem-rechtse groepering had een vergunning gevraagd om donderdagavond met onder meer vlaggen en 'Mohammed-cartoons' te demonstreren 'tegen islamisering en geweld door moslims'. Maar Jorritsma verbiedt de demonstratie uit vrees voor ernstige wanordelijkheden.
Kijk naar die eindeloze Zwarte Piet discussie. Wat is het? Deel 200 of zo?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is correct. Reageren op dat soort users is ook weinig zinvol. Dat is hetzelfde als proberen een aap te leren voetballen
Als je een beetje naar boven scrollt lees je dat ik schreef dat het onterecht is dat deze demonstraties verboden worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik google wel even met je mee:
Verbod demonstratie Pegida in Eindhoven
[..]
Arnhem legt voorman Pegida gebiedsverbod op van een half jaar
Pegida-demonstratie in Den Haag ontbonden, deelnemers weigerden betoging zonder korans
https://www.destentor.nl/(...)ging-koran~af43cbc8/
Burgemeester verbiedt Pegida-demonstratie
Demonstratie Pegida in Utrecht verboden
En nee, dit is niet steeds dezelfde Pegida demonstratie, maar verschillende demonstraties door de jaren heen in verschillende steden.
Je moet altijd een beetje tactisch zoeken, zoek je "demonstratie verboden" dan vind je eigenlijk alleen maar opinie stukjes van linkse blogs die onzin verzinnen dat Wilders of andere rechtse politici alle linkse demonstraties willen verbieden omdat ze kritiek hadden op terroristen verheerlijking of zoiets. Dus je moet er wat kernwoorden in toevoegen om dit soort artikelen te vinden, fascist, extreemrechts, nazi's etc. Dan vind je wat meer demonstraties die verboden worden, vergeet immers nooit wie de artikelen schrijft en de zoekmachines controleert.
Maar zoals je ziet, dan mag het niet schuren natuurlijk.
Ik was in discussie met Orgami94, leuk dat estafette disussieren altijd in de linkse klieken zodra de één geen tegenargumenten heeft dan neemt de ander het over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, je quote een aantal zinnen uit een paar verdragen dat is geen onderbouwing.
https://www.amsterdam.nl/(...)20plek%20te%20kiezen.
Je hoeft geen toestemming te vragen voor een demonstratie in Amsterdam. Alleen melden is voldoende
Geen toestemming nodig dus kun je ook niks verbieden behalve wanneer tijdens de demonstratie de openbare orde in gevaar komt. Precies wat ze heeft gedaan
Of je geeft gewoon toe dat je ongelijk hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik was in discussie met Orgami94, leuk dat estafette disussieren altijd in de linkse klieken zodra de één geen tegenargumenten heeft dan neemt de ander het over.
Maar als je een klein beetje gelezen had dan was je opgevallen dat deze user het over het demonstratierecht had, mijn antwoord over de wetgeving van het demonstratierecht was niet goed want het ging om het Nederlandse demonstratierecht. Nou geen probleem, dan posten we vanuit die hoek alle info om aan te tonen dat hij uit zijn nek lult. En nu kom jij weer met regels die Amsterdam zelf heeft opgesteld, als ik die ontkracht, daar zoek naar een optie om de Jodenhaat demonstratie te verbieden gaan we het dan hebben over het demonstratierecht in Iran, waar Joden niet mogen demonstreren want zo blijven we bezig? Of misschien heeft een stadsdeel in Amsterdam wel andere opvattingen?
Amsterdam staat niet boven de Nederlandse wet.
Oh daar kom ik al jaren niet meer.. naargeestige discussiequote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk naar die eindeloze Zwarte Piet discussie. Wat is het? Deel 200 of zo?
Alles ontkracht, van de tafel geveegd, maar nog immer al dat gejank.
met als onderbouwing de rellen die bij een eerdere pegida demo plaatsvonden. Oftwel gegronde wettelijke redenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik google wel even met je mee:
Verbod demonstratie Pegida in Eindhoven
[..]
is geen verbod op demonstratie, maar een gebiedsverbod wegens eerdere overtredingen van deze manquote:
ontbonden, dus niet verboden, omdat de demonstranten zich niet aan de eisen wilden conformerenquote:
samequote:
“De afspraak was dat er van 18.00 tot 19.00 uur gedemonstreerd zou worden, maar door niet te komen, heeft men zich niet gehouden aan de afsprakenquote:
Demonstratie was op zich toegestaan maar niet met speklapjes voor de moskee.quote:
leuk dat je kunt googelen, maar lees eerst even voordat je wat postquote:En nee, dit is niet steeds dezelfde Pegida demonstratie, maar verschillende demonstraties door de jaren heen in verschillende steden.
Je moet altijd een beetje tactisch zoeken, zoek je "demonstratie verboden" dan vind je eigenlijk alleen maar opinie stukjes van linkse blogs die onzin verzinnen dat Wilders of andere rechtse politici alle linkse demonstraties willen verbieden omdat ze kritiek hadden op terroristen verheerlijking of zoiets. Dus je moet er wat kernwoorden in toevoegen om dit soort artikelen te vinden, fascist, extreemrechts, nazi's etc. Dan vind je wat meer demonstraties die verboden worden, vergeet immers nooit wie de artikelen schrijft en de zoekmachines controleert.
Maar zoals je ziet, dan mag het niet schuren natuurlijk.
wat versta je daaronder? een aantal van de mogelijkheden hieronder kan ik me best in vinden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Dekoloniseren' van universitaire curricula is uiteraard ook hartstikke normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |