abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215231594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kunnen de fanatieke Israel aanhangers beter tegen een verbod op deze demonstraties zijn. Zo dramatisch als deze demonstranten hun PR op orde hebben kom je niet vaak tegen. Erg goed in vooral geen draagvlak te krijgen voor hun boodschap.
Dit ja. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander zich aardig verweesd voelt als ie die demonstraties ziet. Het taalgebruik alleen al, louter Engelse en Arabische kreten.
pi_215231812
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 04:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wederom allerlei uitvluchten. Er zijn zat demo's verboden, punt. Reden is niet interessant. En of een andere demo door mocht gaan al helemaal niet.
Als je terugleest, zie je dat deze user zegt dat deze demonstraties niet verboden zijn maar een “gevalletje artikel 2 wom” zijn. In dat artikel is vastgelegd onder welke voorwaarden demonstraties verboden mogen worden. Je kunt dus geen voorbeelden geven van demonstraties die om een andere reden zijn verboden. Het is een onzinnige opdracht aan jou en de doelpalen worden steeds verzet om de discussie te traineren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215231828
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 06:09 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dit ja. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander zich aardig verweesd voelt als ie die demonstraties ziet. Het taalgebruik alleen al, louter Engelse en Arabische kreten.
Halsema vindt het demonstratierecht voor buitenlanders belangrijker dan de veiligheid van Nederlanders. Dit geeft aan dat ze totaal ongeschikt is als openbaar bestuurder.

De prioriteiten van links kloppen niet, ze zijn niet logisch.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:55:32 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215231839
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 07:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je terugleest, zie je dat deze user zegt dat deze demonstraties niet verboden zijn maar een “gevalletje artikel 2 wom” zijn. In dat artikel is vastgelegd onder welke voorwaarden demonstraties verboden mogen worden. Je kunt dus geen voorbeelden geven van demonstraties die om een andere reden zijn verboden. Het is een onzinnige opdracht aan jou en de doelpalen worden steeds verzet om de discussie te traineren.
Idd, het is gewoon doelbewust de boel frustreren.

In mijn wereld betekent verboden gewoon verboden ongeacht de reden, artikel, etc. en/of dat demo's later wel doorgang hadden kunnen vinden. Als ik 's middags 130 rijd op de snelweg word ik ook bekeurd en kan ik me ook niet beroepen op het feit dat het vanaf 1900 wel is toegestaan.

Daarbij was dit zijn vraag:

quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:07 schreef devlinmr het volgende:
Geef eens een voorbeeld van een verbod voor extreem rechtse demo
Verder niks geen artikeltje zus of zo.

Dus ik snap dat gewezel van hem niet zo goed.
pi_215232204
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 04:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wederom allerlei uitvluchten. Er zijn zat demo's verboden, punt. Reden is niet interessant. En of een andere demo door mocht gaan al helemaal niet.
Zucht .. waar precies heb ik gezegd dat er geen demo's verboden zijn?

Even voor de volledigheid
quote:
Je kunt alle redenen waarom ook demonstraties van zogenaamd extreem-rechts zijn verboden, kopiëren.
quote:
Geef eens een voorbeeld van een verbod voor extreem rechtse demo
Dit was het geheel
Dat jij dingen uit context plaatst om zogenaamd een sterk punt te maken is best triest
Het ging specifiek om extreem rechtse demo's die verboden zouden zijn om hun inhoud.

[ Bericht 16% gewijzigd door devlinmr op 11-10-2024 09:05:23 ]
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:23:18 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215234374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Niet echt. Maar waarom beantwoord je de vraag niet?

Maar wat is er mis met weten dat onze zee"helden" ook een andere kant hadden?
Of dat we ons bewust worden van het feit dat we onze rijkdom aan een wat bedenkelijke manier van handelen te danken hebben?
Of iets stoms als dat veel wiskundige formules die we nu nog steeds gebruiken uit de arabische wereld komen?
etc

niet dat we ons schuldig moeten gaan voelen over wat onze voorouders gedaan hebben, maar ik vind wel dat het iets is waar we ons bewust van mogen zijn.
Zucht.

Ken je de eigen geschiedenis uberhaupt?

Zeehelden? Koloniale rijkdom? Dat is Holland, Zeeland en Utrecht. Dat is de Republiek.

Dat je het hebt over 'ons' en 'onze voorouders', terwijl de mijne Brabanders waren die met bovengenoemde zaken geen reet te maken hebben gehad omdat Brabant tot 1795 zelf wingewest was (net als delen van Gelderland, Zeeland en geheel Limburg en Drenthe), toont precies aan hoe oppervlakkig en dom dat intersectioneel, postkoloniaal denken is: ineens is de Nederlandse witte man een nazaat van Nederlandse witte mannen die zeehelden en kolonialisten waren.

Niet echt. De mijn waren boeren en arbeiders en straatarm, tot ver in de 19e eeuw. M.a.w., houd die intersectionele rommel in de Randstad. Misschien dat het daar wat beter thuishoort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215234573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zucht.

Zeehelden? Koloniale rijkdom? Dat is Holland, Zeeland en Utrecht. Dat is de Republiek.

Dat je het hebt over 'ons' en 'onze voorouders', terwijl de mijne Brabanders waren die met bovengenoemde zaken geen reet te maken hebben gehad omdat Brabant tot 1795 zelf wingewest was (net als delen van Gelderland, Zeeland en geheel Limburg en Drenthe), toont precies aan hoe oppervlakkig en dom dat intersectioneel, postkoloniaal denken is: ineens is de Nederlandse witte man een nazaat van Nederlandse witte mannen die zeehelden en kolonialisten waren.

Niet echt. De mijn waren boeren en arbeiders en straatarm, tot ver in de 19e eeuw. M.a.w., houd die intersectionele rommel in de Randstad. Misschien dat het daar wat beter thuishoort.
Jij denkt niet dat jij niet ook profijt hebt van het Nederlandse verleden zoals ons verblijf in bijvoorbeeld Indonesië?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:49:14 #233
3542 Gia
User under construction
pi_215234592
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij denkt niet dat jij niet ook profijt hebt van het Nederlandse verleden zoals ons verblijf in bijvoorbeeld Indonesië?
Want Nederland is alleen welvarend geworden door de slavernij? Get real. Ook zonder slavernij zou er handel geweest zijn. En die handel heeft Nederland geen windeieren gelegd.

Verder is er geen enkele nu levende Nederlander verantwoordelijk voor het slavernijverleden.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:50:06 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215234606
quote:

[..]
Mijn familie was al die tijd en ook erna straatarm. Veranderingen zijn pas gekomen na de tweede wereldoorlog. Gr gr iemand met als achtergrond al sinds begin der genealogie de Haagse Randstad
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:51:51 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215234623
quote:

[..]
Brabant heeft daar weinig van meegekregen, inderdaad. Niet vreemd, want dat was zelf een wingewest.

Wat heeft de Republiek allemaal uit Brabant en Limburg meegenomen? Daar uberhaupt ooit bij stilgestaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215234677
quote:

De mijn waren boeren en arbeiders en straatarm, tot ver in de 19e eeuw.
Die van mij ook hoewel een enkeling tot de adel behoorde óf misdadiger waren die werden opgehangen.
pi_215234678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Provoceren lijkt mij niet het doel, er vallen nog steeds elke dag doden in Gaza/WB/het Midden Oosten en Netanyahu wordt gewoon doodleuk gesteund door alle westerse politici en de VN wordt aangevallen
Dus?

Jij denkt dat de pro-Palestina demonstranten allemaal bestaan uit Palestijnen, die daadwerkelijk een directe emotionele band hebben met de situatie?
pi_215234700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens, heel helder uiteengezet. Wat is hier moeilijk aan te begrijpen?

En heeft de Partij voor de Dieren al afstand genomen van de actie van Marlisa Hommel? Zal me trouwens benieuwen hoe zwaar de straf is die ze krijgt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens, heel helder uiteengezet. Wat is hier moeilijk aan te begrijpen?

En heeft de Partij voor de Dieren al afstand genomen van de actie van Marlisa Hommel? Zal me trouwens benieuwen hoe zwaar de straf is die ze krijgt.
Omdat het totaal niet helder is.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:07:16 #239
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215234767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus?

Jij denkt dat de pro-Palestina demonstranten allemaal bestaan uit Palestijnen, die daadwerkelijk een directe emotionele band hebben met de situatie?
Je hoeft niet dezelfde nationaliteit te delen om een band te hebben :')
pi_215234800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Welke band zou een Nederlander met dit woestijnconflictje moeten hebben dan?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:10:20 #241
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215234814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welke band zou een Nederlander met dit woestijnconflictje moeten hebben dan?
Geen idee. Vraag het aan de mensen die Israel steunen
pi_215234815
quote:

[..]
Zucht.

Ik kan het boek "De zomer van 1823" van harte aanraden. Zwerf een paar kilometer van de grotere steden en je hebt in de eerste helft van de 19e eeuw al snel te maken met een onbruikbare infrastructuur, mensen die een onverstaanbaar dialect spreken en min of meer analfabeet zijn, geen idee (kunnen) hebben van actuele gebeurtenissen, allerlei ternauwernood overlevende zelfvoorzienende boeren. Tevens leefde het concept van een natiestaat amper onder de gewone man. Je woonde en werkte je hele leven in je dorp, en dat was je identiteit.
pi_215234855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Geen idee. Vraag het aan de mensen die Israel steunen
Want jij had het vermoeden dat ik ook maar iets met die mensen heb? Nee dus.

Dus geef eens antwoord op de vraag. Waarom zou een Nederlander iets moeten hebben met dit woestijnconflictje?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:28:56 #244
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215234975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want jij had het vermoeden dat ik ook maar iets met die mensen heb? Nee dus.

Dus geef eens antwoord op de vraag. Waarom zou een Nederlander iets moeten hebben met dit woestijnconflictje?
Dat zeg ik nergens
pi_215237466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Want Nederland is alleen welvarend geworden door de slavernij? Get real. Ook zonder slavernij zou er handel geweest zijn. En die handel heeft Nederland geen windeieren gelegd.
waar zeg ik dat?
quote:
Verder is er geen enkele nu levende Nederlander verantwoordelijk voor het slavernijverleden.
Klopt, beweer ik iets anders dan?
pi_215237476
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Mijn familie was al die tijd en ook erna straatarm. Veranderingen zijn pas gekomen na de tweede wereldoorlog. Gr gr iemand met als achtergrond al sinds begin der genealogie de Haagse Randstad
Dat Nederland als land er rijk van geworden is zegt dan ook niks over individuele burgers
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:08:50 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215237530
quote:
Neen, verre van. Mijn voorouders waren straatarm (landarbeiders, schippers, verveners etc.). En wat Indonesie wel gebracht heeft zijn een aantal gesneuvelden binnen de familie. Zowel in de oude KNIL tijd als in de post 1945 tijd.
pi_215237691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee, je kunt jezelf ook verbinden via het geloof.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:31:33 #249
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215237744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Provoceren lijkt mij niet het doel, er vallen nog steeds elke dag doden in Gaza/WB/het Midden Oosten en Netanyahu wordt gewoon doodleuk gesteund door alle westerse politici en de VN wordt aangevallen
Het was een en al provocatie en onfatsoenlijkheid. Goor hamas tuig.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:20:50 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215238166
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat Nederland als land er rijk van geworden is zegt dan ook niks over individuele burgers
We hebben ook niet complete landen leeggetrokken in de slavernijtijd dus dat gaat dan beide kanten op he
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')