abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215222423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Beide zijn te verantwoorden voor hun daden. Punt is dat je de misdaden van Isral niet kunt wegwuiven door naar de misdaden van Palestijnen te wijzen zoals gebeurde in reactie #124 en dat je beter mag verwachten van de Isralische regering dan van Hamas.

Dit is de VS in Afghanistan (en Irak) all over again. De misdaden van de VS wegwuiven want: de Taliban zijn ook geen lieverdjes!
maar dit is precies het probleem toch.. altijd eist men van israel dat ze zich gedragen. iets wat ze bovengemiddeld ook doen, trouwens.
maar het is anno 2024 overduidelijk dta de palestijnen, hamas, hier gigantisch misbruik van maakt, en zo een manier heeft gevonden om deze oorlog, oorlogen, eindeloos door te laten gaan. israel mag niet achter hamas aan gaan. want dan vallen er veel doden, want zo heeft hamas dat opgezet. dus dwingt iedereen israel te stoppen, en dan zal hamas zich weer herstellen, en dan de volgende oorlog. er is zo geen uitweg.
vertel jij dan maar eens hoe dit gestopt moet worden.
pi_215222466
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O- 8)7
[..]
Dit is niet wat "meten met twee maten" betekent. :')
[..]
Nee. Doet een rechter niet. :')

Van alle zwakke reacties in dit topic is dit n van de zwakste.
Beetje flauw om te vallen over semantiek. Je weet heel goed wat ik bedoel volgens mij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 21:56:44 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215222476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Tienduizenden onschuldige doden voorkomen, grootschalige verwoesting en leed voorkomen. Vredesperspectief voor de toekomst. Echt bespottelijk inderdaad.
Ja, dat had zeker voorkomen kunnen worden door de Palestijnen, alleen die houdt jij telkens een hand boven het hoofd.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Fijn dat je zo open bent over je bloeddorst. Wisten we al, maar nu wel heel duidelijk.
Nee hoor, ik zie graag dat Isral deze oorlog wint en Hamas en Hezbollah voorgoed elimineert zodat dit terreur tegen het enige Joodse land ter wereld na decennia eindelijk eens stopt.

Dat Isralirs rustig en vredig kunnen leven en niet hun 18-jarige kinderen in dienstplicht hoeven te sturen en bang hoeven te zijn voor raketaanvallen, terreuraanslagen of gijzelingen van Arabische Islamisten.

En als dat wil zeggen dat men keihard moet terugslaan en er daarbij een groot aantal van die terreurzuchtige en Jodenhaters om te leven komen, so be it. Dat is onderdeel van een oorlog. Mensen die zich zo verschrikkelijk slecht en barbaars gedragen, zal de wereld niets aan missen.

Of moeten we soms de videos er weer bijhalen van 7 oktober en ga jij mij dan vertellen dat de daders en toejuichers van zulk terreur, fijne mensen zijn, die vooral niet gebombardeerd mogen worden?

Kortom, ik sta dus aan de goede kant van dit conflict. Jij daarentegen trekt met een vreemde pathologische empathie voor een groep terreurzuchtige en antisemitische Arabieren, telkens partij voor de moreel verwerpelijke kant van dit conflict. Jij vindt dat Isral vooral maar niet te hard moet terugslaan, want oh jee, die arme Palestijnen toch. Nou, daar ben ik het niet mee eens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215222495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
maar dit is precies het probleem toch.. altijd eist men van israel dat ze zich gedragen. iets wat ze bovengemiddeld ook doen, trouwens.
maar het is anno 2024 overduidelijk dta de palestijnen, hamas, hier gigantisch misbruik van maakt, en zo een manier heeft gevonden om deze oorlog, oorlogen, eindeloos door te laten gaan. israel mag niet achter hamas aan gaan. want dan vallen er veel doden, want zo heeft hamas dat opgezet. dus dwingt iedereen israel te stoppen, en dan zal hamas zich weer herstellen, en dan de volgende oorlog. er is zo geen uitweg.
vertel jij dan maar eens hoe dit gestopt moet worden.
Het probleem is niet ingewikkeld. Geef iedereen dezelfde rechten. Hoe je het doet zal ze worst wezen. Maar dan heb je al 99% van alle problemen opgelost.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:01:58 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215222506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het probleem is niet ingewikkeld. Geef iedereen dezelfde rechten. Hoe je het doet zal ze worst wezen. Maar dan heb je al 99% van alle problemen opgelost.
Hoe ziet dit er in praktijk uit volgens jou?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215222544
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe ziet dit er in praktijk uit volgens jou?
1 grote staat of eerst twee staten binnen een unie. Iedereen kan lokaal bestuur kiezen en iedereen kan landelijk bestuur kiezen. Daarnaast geen onderscheid op basis van kleur, geur of religie. Zo veranker je de toekomst.
Er zal aan beide kanten gereld worden door de extremen maar die kan je dan samen aanpakken. Binnen 20 jaar heb je daar een bloeiende staat wat een voorbeeld is voor de rest van de regio.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:15:33 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215222581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
1 grote staat of eerst twee staten binnen een unie. Iedereen kan lokaal bestuur kiezen en iedereen kan landelijk bestuur kiezen. Daarnaast geen onderscheid op basis van kleur, geur of religie. Zo veranker je de toekomst.
Er zal aan beide kanten gereld worden door de extremen maar die kan je dan samen aanpakken. Binnen 20 jaar heb je daar een bloeiende staat wat een voorbeeld is voor de rest van de regio.
Het midden Oostenconflict houd echt niet op met Israel

Binnen de Islam zijn te veel grote tegenstellingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:15:51 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215222584
quote:

[..]
Je weet natuurlijk heel goed wat er gaat gebeuren als je alle Arabieren en Joden bij elkaar gaat zetten.

Dan krijg je een Arabische en Islamtische meerderheid die er meteen een Islamtische staat van maken en Joden uit het land verdrijven met grof geweld. Vervolgens pak een Hamas of Islamtische Jihad de macht daar en krijg je een mini-Iran dat ook nog eens de beschikking heeft over nucleaire wapens.
pi_215222658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Beetje flauw om te vallen over semantiek. Je weet heel goed wat ik bedoel volgens mij.
Natuurlijk weet ik wat je bedoelt. :D

Je probeert het punt te maken dat we van Isral als westerse natie verwachten dat zij geen "apartheid" hanteren en van terroristen verwachten we dat niet.

Probleem is dat er geen apartheid in Isral is, of iets dat er op lijkt, en wel in Palestina en Libanon. :P

En alle islamitische landen. :Y

En het punt daarvan is niet dat we andere dingen verwachten van barbaarse landen dan van westerse naties, maar dat je projecteert. Een gewoonte die vaak voorkomt bij mensen die hun werkelijke redenen om tegen Isral te zijn, willen verbloemen.
Intolerant voor intolerantie
pi_215223177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
waar doel je precies op dan?
  donderdag 10 oktober 2024 @ 00:46:54 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215223180
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je weet natuurlijk heel goed wat er gaat gebeuren als je alle Arabieren en Joden bij elkaar gaat zetten.

Dan krijg je een Arabische en Islamtische meerderheid die er meteen een Islamtische staat van maken en Joden uit het land verdrijven met grof geweld. Vervolgens pak een Hamas of Islamtische Jihad de macht daar en krijg je een mini-Iran dat ook nog eens de beschikking heeft over nucleaire wapens.
Dat is en wordt idd dan het trucje van zg verdeelde meerderheden zonder rekening te (hoeven) houden met minderheden. Nog even los dat die zg gelijke meerderheid er welbewust op uit is om die dan minderheid de zee in te vegen en dan de sharia tot haar enig staatsrecht verbouwd.

Wat hij voorstelt is in feite de stichting van n Islamitische Staat die verdeelt in stamrijkjes die op grond van tribale meerderheden haar rechten kunnen gaan claimen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215223227
quote:

[..]

De islam in de kern dult niks anders. Wegwezen, belasting betalen of dood.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215223228
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 00:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is en wordt idd dan het trucje van zg verdeelde meerderheden zonder rekening te (hoeven) houden met minderheden. Nog even los dat die zg gelijke meerderheid er welbewust op uit is om die dan minderheid de zee in te vegen en dan de sharia tot haar enig staatsrecht verbouwd.

Wat hij voorstelt is in feite de stichting van n Islamitische Staat die verdeelt in stamrijkjes die op grond van tribale meerderheden haar rechten kunnen gaan claimen.
Klinkt allemaal heel mooi he.
Maar ondertussen is het takkiya en helemaal niet zo lief als het lijkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215223395
quote:

[..]

Ik denk dat ze daar uiteindelijk meer gemeen hebben dan ze in eerste instantie denken. Historisch gezien zijn de joden onder islamitisch bewind veel beter af geweest dan onder christelijk bewind. De Joodse muur is zo bijvoorbeeld altijd met opzet open geweest voor joden om daar hun geloof te beleiden. Het Marokkaanse kwartier is destijds daarom op gepaste afstand gebouwd tijdens de islamitische overheersing.
Daarnaast is het scenario wat je schetst een soort worst case scenario en heeft het veel tijd nodig om zover te komen. Een goede grondwet met verankeringen en een rechtssysteem zal een hoop van dit soort dingen kunnen tegen houden.

Welke andere opties heb jij in gedachten?
pi_215223418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 01:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De islam in de kern dult niks anders. Wegwezen, belasting betalen of dood.
De joden hebben bijna altijd de moslims gevolgd. Waarom denk je? Iedere keer als de moslims de macht verloren waren de joden de eersten die zich moesten bekeren of sterven onder de nieuwe machthebbers. Neem Spanje als voorbeeld.

Onder de moslims hoefden zij zich niet te bekeren en mochten ze hun geloof houden. Werden hun gebedshuizen beschermd en met respect behandeld. Onder moslims kregen ze bescherming en hoefden ze het leger niet in (tegen betaling) . Daartegenover moest ieder man die normaal gesproken zou kunnen dienen dit afbetalen. Uitgezonderd waren vrouwen, kinderen en alles wat ziek, zwak of misselijk was en normaal niet kon dienen. Je had dus een eigen joodse gemeenschap die beschermd werd door het islamitische leger en kon floreren.
pi_215223559
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 06:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
De joden hebben bijna altijd de moslims gevolgd. Waarom denk je? Iedere keer als de moslims de macht verloren waren de joden de eersten die zich moesten bekeren of sterven onder de nieuwe machthebbers. Neem Spanje als voorbeeld.

Andere tijden. Denk je echt dat de geradicaliseerde elkaar opstokende islamisten daar na zoveel eeuwen nog steeds hetzelfde instaan?
pi_215223708
quote:

[..]

Onder de moslims hoefden zij zich niet te bekeren en mochten ze hun geloof houden. Werden hun gebedshuizen beschermd en met respect behandeld. Onder moslims kregen ze bescherming en hoefden ze het leger niet in (tegen betaling) . Daartegenover moest ieder man die normaal gesproken zou kunnen dienen dit afbetalen. Uitgezonderd waren vrouwen, kinderen en alles wat ziek, zwak of misselijk was en normaal niet kon dienen. Je had dus een eigen joodse gemeenschap die beschermd werd door het islamitische leger en kon floreren.
Das war einmal. :)

En het was ook bepaald geen pais en vree (want de islamitische wereld was en is nooit vredig), maar dat terzijde.

Mooie tijd was dat, toch? Ik kan me voorstellen dat jullie trots zijn op die geschiedenis.

Maar dat is wat het is: geschiedenis.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:41 #168
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215223730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

En het was ook bepaald geen pais en vree (want de islamitische wereld was en is nooit vredig), maar dat terzijde.

Mooie tijd was dat, toch? Ik kan me voorstellen dat jullie trots zijn op die geschiedenis.

Ik vind dat ook altijd zo interessant als mensen verwijzen naar hoe de wetenschap groeide in de islamitische wereld in de begintijd.. mja, dat was ook vrij snel afgelopen toen de islam echt gesetteld en star werd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 10 oktober 2024 @ 08:24:40 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215223736
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik vind dat ook altijd zo interessant als mensen verwijzen naar hoe de wetenschap groeide in de islamitische wereld in de begintijd.. mja, dat was ook vrij snel afgelopen toen de islam echt gesetteld en star werd.
Met de filosofie van de veelheid aan huidige Islamitische terreurorganisties heeft die periode helaas weinig gemeen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215223827
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
Precies. Het omgekeerde was het geval. Wetenschap was blooming in de pre-islamitische wereld, voornamelijk die maatschappijen die op de Griekse cultuur waren gebaseerd. Het werd voorgezet onder islamitische heerschappij, maar bloedde daar dood omdat de islamitische leer vrijdenken tegenwerkt.
pi_215223863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Grappig dat een westerling dit zegt terwijl het westen letterlijk aan haar fundering aan het wegrotten is en jouw vijand letterlijk overal aan de poorten staat.

Koekoek.
Heel veel sambal
pi_215223877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:04 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Grappig dat een westerling dit zegt terwijl het westen letterlijk aan haar fundering aan het wegrotten is en jouw vijand letterlijk overal aan de poorten staat.

Koekoek.
Koekoek in je broekje.

En dan nu weer terug naar de islam. Of kun je daar geen kritiek op accepteren?
pi_215223881
quote:

[..]
Je snapt echt geen zak van werkelijkheid he.
pi_215223903
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Koekoek in je broekje.

En dan nu weer terug naar de islam. Of kun je daar geen kritiek op accepteren?
Jouw kritiek is geaccepteerd maar van minimale waarde. Ik heb net namelijk jouw superioriteitscomplex gevloerd en daarmee is de kous wat mij betreft al af. ;)
Heel veel sambal
pi_215223929
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:12 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Jouw kritiek is geaccepteerd maar van minimale waarde. Ik heb net namelijk jouw superioriteitscomplex gevloerd en daarmee is de kous wat mij betreft al af. ;)
Hartelijk gefeliciteerd met je spectaculaire overwinning *O*

En dan wens ik je een prettige dag verder! ^O^
pi_215223931
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hartelijk gefeliciteerd met je spectaculaire overwinning *O*

En dan wens ik je een prettige dag verder! ^O^
Later h! :W
Heel veel sambal
pi_215224026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Isral pretendeert een democratische rechtstaat te zijn, derhalve is de apartheid binnen Isral extra benoemenswaardig. Hamas pretendeert dit niet en verwacht ook niemand het van.
Dat is geen antwoord op mijn vragen:

Kan je als moslim uit de kast komen in Gaza? Kan een jonge Gazaanse meid met een zwarte jongen thuiskomen? Kan je veranderen van geloof? bijvoorbeeld van moslim naar het christendom?
pi_215224291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:33 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vragen:

Kan je als moslim uit de kast komen in Gaza? Kan een jonge Gazaanse meid met een zwarte jongen thuiskomen? Kan je veranderen van geloof? bijvoorbeeld van moslim naar het christendom?
Er zijn (waren tot recent?) drie kerken in Gaza
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2024 @ 10:13:53 #179
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215224298
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kun je er als jood wonen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215224325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kun je er als jood wonen?
Ik begrijp niet waarom de situatie in Gaza relevant zou zijn voor het leven in een ander land. Jij wel?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2024 @ 10:18:22 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215224345
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waarom de situatie in Gaza relevant zou zijn voor het leven in een ander land. Jij wel?
Kun je als jood veilig in Gaza wonen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215224360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 06:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik denk dat ze daar uiteindelijk meer gemeen hebben dan ze in eerste instantie denken. Historisch gezien zijn de joden onder islamitisch bewind veel beter af geweest dan onder christelijk bewind. De Joodse muur is zo bijvoorbeeld altijd met opzet open geweest voor joden om daar hun geloof te beleiden. Het Marokkaanse kwartier is destijds daarom op gepaste afstand gebouwd tijdens de islamitische overheersing.
Daarnaast is het scenario wat je schetst een soort worst case scenario en heeft het veel tijd nodig om zover te komen. Een goede grondwet met verankeringen en een rechtssysteem zal een hoop van dit soort dingen kunnen tegen houden.
Dit is niet waar. Joden waren in gebieden die moslims hadden veroverd altijd tot tweederangsburger gedegradeerd. Dat wilde bijvoorbeeld zeggen dat men extra belasting moest betalen, zich moesten houden aan de Islamtische wetten en geen nieuwe synagoges mochten bouwen. Immers, de Islam moet heersen.

Dit ging goed zolang Joden maar bereid waren zich in die ondergeschikte rol te manoeuvreren en een willekeurige pogrom accepteerden die zich toch eens in de zoveel tijd voordeed. Joden willen nu zelf de eigen controle over hun land hebben. Het land waar zij de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims.
quote:
Wat mij een hele goede optie lijkt is dat de Palestijnen hun wapens neerleggen, Isral als land accepteren en hun kinderen gaan opvoeden tot normale, fatsoenlijke mensen en geen barbaarse Jodenhatende terroristen.

En als men dat niet wilt dan zit er niets anders op dan dat Isral samen met de VS het hele gebied vrijmaakt van Palestijnen omdat er anders op geen enkele manier ooit veiligheid voor Isral kan worden gegarandeerd. Drijf die mensen allemaal maar Jordani, Syri of de Sina in. Dat had al veel eerder moeten gebeuren, dan was er ook minder ophef ontstaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:06 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Je snapt echt geen zak van werkelijkheid he.
Als de Islam maar heerst. Daar komt het op neer.
pi_215224381
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vragen die gaan over de apartheid in Gaza.

Opmerkelijk weer, ik stel wat treffende vragen over de racisme en uitsluiting in Palestina zelf, en je krijgt totaal geen antwoord.
pi_215224401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kun je als jood veilig in Gaza wonen?
De vraag die niemand stelt in de media en waar geen Palestina aanhanger antwoord op gaat geven.

Grappig, alles en iedereen moet superdivers zijn in Nederland, maar Palestina moet en zal een 100% zuivere etno staat worden. Iedereen dezelfde huidskleur, sex voorkeur, achtergrond en religie.

Nationalisme in Nederland is terugkeren naar de nazi tijd, maar Palestina staat in hun ogen gelijk aan extreem nationalisme.

Etcetera, etcetera.
pi_215225137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vragen die gaan over de apartheid in Gaza.

Opmerkelijk weer, ik stel wat treffende vragen over de racisme en uitsluiting in Palestina zelf, en je krijgt totaal geen antwoord.
Tsja. Jij (en ulx) reageren met die retorische vragen ook niet op de post.

Opmerkelijk dat je deze strategie zelf toepast en het ondertussen de ander ook nog eens verwijt
  donderdag 10 oktober 2024 @ 12:34:14 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215225247
twitter

De Al-Aqsa Martelaren Brigade heeft er weer wat...martelaren bij.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 12:40:50 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215225279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Je gunt het ze allemaal.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215225305
quote:
[ x ]
https://www.geenstijl.nl/(...)e-op-klaarlichte-dag

Issam al-Salaj werd al jaren gezocht en overleefde in juni 2023 een eerdere Isralische liquidatiepoging.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215225436
Israel is lekker bezig. Ruimt lekker op.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215225604
quote:
[ x ]
IDF weer eens de uniformen in de droger vergeten, dat was toch heul erg is mij ooit verteld

pi_215225766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:34 schreef moby_jones het volgende:

[..]
IDF weer eens de uniformen in de droger vergeten, dat was toch heul erg is mij ooit verteld

[ afbeelding ]
Keyword: Special forces. Het is duidelijk dat dit een klein team voor counterterrorisme was. Ook in nederland hebben wij covert ops. in ons leger. Het grote verschil met Hamas en Hezbollah is dat het staatsleger geuniformeerd is om tegen andere staatslegers te vechten zodat er zo weinig mogelijk burgerslachtoffers vallen. Het probleem is dat terreurorganisaties zoals Hamas en hezbollah niet tegen legers vechten, maar specifiek burgers van de andere partij (daarom zijn het ook geen verzetsorganisaties). En zichzelf dus ook niet voordoen als een 'officieel' leger.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215225839
quote:

[..]

in de huidige situatie mogen de moslims gewoon hun al aqusa moskee behouden toch? zelfs terwijl die eigenlijk gebouwd is bovenop de vrnietigde kjoodse tempel, de heiligste joodse plek op aarde. blijven de joden gewoon bij hun ene muurtje, en mogen de moslims de rest hebben.
over respect gesproken... maar dat is kennelijk wat anders.
pi_215225883
quote:

[..]

het klopt dat de islam over het algemeen wat beter voor de joden was dan het christendom.
maar joden hoefden zich lang niet altijd te bekeren, meestal niet zelfs. het kwam de christenen vaak wel goed uit dat de joden geen christen waren. want die mochten dan geld uitlenen bijvoorbeeld, iets wat christenen niet mochten. vandaar dat de joden belangrijk werden in het bank wezen.
wel wrang verhaal is dat joden een franse koning veel geld leende voor zijn regering, en toen die het niet meer kon terug betalen, executeerde hij gewoon de gehele joodse gemeenschap...

wij witte europeanen hebben vele eeuwen de joden zwaar onderdruikt, uitgebuit, vermoord en uiteindelijk voor het grootste deel vergast. en dan nog durven sommigen van ons joden te vertellen wat ze moeten doen. nu, alsof ze een stelletje kinderen zijn. moet je eens bij zwarte mensen proberen tegenwoordig. die weten dat wij ze tot slaaf hebben gemaakt. en die accepteren dat niet meer. israel nu trouwens ook niet echt meer. en terecht.
pi_215225919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het probleem is dat terreurorganisaties zoals Hamas en hezbollah niet tegen legers vechten, maar specifiek burgers van de andere partij (daarom zijn het ook geen verzetsorganisaties).
De militaire basissen die op 7 oktober bestormd en overgenomen werden alweer vergeten
  donderdag 10 oktober 2024 @ 14:18:51 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215225947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:34 schreef moby_jones het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, Hamas is eigenlijk n grote undercoveractie aan het uitvoeren in Gaza.
pi_215225966
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tsja. Jij (en ulx) reageren met die retorische vragen ook niet op de post.

Opmerkelijk dat je deze strategie zelf toepast en het ondertussen de ander ook nog eens verwijt
ipv jij-bakken kan je ook antwoord geven op mijn vragen. Of heb je geen antwoorden? Daarmee stem je in met de notie dat Palestina zelf een apartheidsstaat is.
pi_215225983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het klopt dat de islam over het algemeen wat beter voor de joden was dan het christendom.
maar joden hoefden zich lang niet altijd te bekeren, meestal niet zelfs. het kwam de christenen vaak wel goed uit dat de joden geen christen waren. want die mochten dan geld uitlenen bijvoorbeeld, iets wat christenen niet mochten. vandaar dat de joden belangrijk werden in het bank wezen.
wel wrang verhaal is dat joden een franse koning veel geld leende voor zijn regering, en toen die het niet meer kon terug betalen, executeerde hij gewoon de gehele joodse gemeenschap...

wij witte europeanen hebben vele eeuwen de joden zwaar onderdruikt, uitgebuit, vermoord en uiteindelijk voor het grootste deel vergast. en dan nog durven sommigen van ons joden te vertellen wat ze moeten doen. nu, alsof ze een stelletje kinderen zijn. moet je eens bij zwarte mensen proberen tegenwoordig. die weten dat wij ze tot slaaf hebben gemaakt. en die accepteren dat niet meer. israel nu trouwens ook niet echt meer. en terecht.
Onder het juk van de islam hebben joden een dramatisch leven. Sowieso als 2e rangs burger, waarbij zij een extra tax moesten betalen 'ter bescherming'.

Stel je voor dat moslims in Nederland een extra belasting moeten betalen 'ter bescherming'.
pi_215226133
Stel dat moslims geen rechten hadden gehad, alleen gunsten...
pi_215226374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:21 schreef Homey het volgende:

[..]
ipv jij-bakken kan je ook antwoord geven op mijn vragen. Of heb je geen antwoorden? Daarmee stem je in met de notie dat Palestina zelf een apartheidsstaat is.
Hmmm opmerkelijk Gaza is geen staat. Er wonen geen joden dus die worden niet onderdrukt en er zijn geen berichten die beschrijven dat er een specifiek apartheidsysteem in Gaza bestaat dat zich richt op zwarte bewoners.

Dat is flauw inderdaad. Ook flauw. Ik begrijp wat je ons probeert duidelijk te maken met die retorische vragen. Gaza is inderdaad een verschrikkelijk gebied met compleet achterlijke leiders en denkbeelden. Racisme en discriminatie is daar volop aanwezig en onderdeel van het dagelijkse leven. Het gaat zo ver dat een jood daar niet kan leven zonder acuut te moeten vrezen voor zijn leven en homo's worden vervolgd puur om hun geaardheid waar ze niks aan kunnen doen. Dit is in deze topicreeks toch allemaal wel bekend en ik heb daar eigenlijk nog nooit een discussie over gezien. Maar ok.

Hoewel ik nu heb aangegeven dat we inhoudelijk op n lijn zitten, begrijp ik nog steeds niet hoe de situatie in Gaza relevant is voor het leven in een totaal ander land. Kan je dit proberen uit te leggen?
pi_215226419
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Onder het juk van de islam hebben joden een dramatisch leven. Sowieso als 2e rangs burger, waarbij zij een extra tax moesten betalen 'ter bescherming'.

Stel je voor dat moslims in Nederland een extra belasting moeten betalen 'ter bescherming'.
het is nu wel echt onhoudbaar geworden, in veel arabische landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')