Ik ben oud genoeg om die verkiezing te herinneren. Na de stemming was er een kleine burgeroorlog tussen beide partijen. Zou jij buiten de lijntjes kleuren als Hamas mensen door je wijk liepen met machinegeweren? Als het antwoord nee is snap je ook waarom zulke verkiezingen niet vrij kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Hamas is aan de macht gekomen via vrije verkiezingen.
[..]
En daarnaast zijn de draconische beveilingsmaatregelen zoals de checkpoints het resultaat van het aanhoudende terrorisme van Hamas. En daar hebben de Palestijnen inderdaad zelf voor gekozen.
Ten slotte heb ik geen rode waas voor de ogen. Ik benoem de feiten zoals deze zijn. Het lijkt er voornamelijk op dat jijzelf op basis van emotie de discussie probeert te voeren omdat je je teveel hebt laten meeslepen in de tranentrekkers van de media rondom het vermeende leed van de Palestijnen.
Eh, dat hebben we hier ook. Dat heet 'huur'. Dan wordt je geen eigenaar, ook niet als het je lukt er tot de vierde generatie te wonen en je er alles aan verbouwd hebt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze hebben gekozen voor een rechtssysteem waardoor Palestijnen die al generaties in een huis wonen geen eigenaar zouden zijn.
Het waren gewoon verkiezingen, je kunt het framen wat je wilt. De burgers hebben zelf gekozen voor Hamas. En trouwens, nummer twee Fatah is ook een van origine terreurgroepering.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben oud genoeg om die verkiezing te herinneren. Na de stemming was er een kleine burgeroorlog tussen beide partijen. Zou jij buiten de lijntjes kleuren als Hamas mensen door je wijk liepen met machinegeweren? Als het antwoord nee is snap je ook waarom zulke verkiezingen niet vrij kunnen zijn.
Nee, want de aanslagen waren er al voordat Isral de Westelijke Jordaanoever in het bezit had. Zoals ik hier meermaals heb uitgelegd was er al terreur en geweld nog voordat Isral berhaupt bestond. Kortom, dit argument gaat niet op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
En daarnaast zijn de draconische aanslagen het resultaat van aanhoudende militaire en koloniale acties van Isral. En daar hebben de Isralirs inderdaad zelf voor gekozen!!
Nee, ik benoem de feiten zoals deze zijn. De volledige schuld ligt bij n partij. Dit zijn de Palestijnen die zelfs herhaaldelijk een vreedzame oplossing hebben geweigerd, iedere keer weer aan de aanval hebben ingezet, maar vervolgens wel elke gewapende strijd die men zelf is begonnen, hebben verloren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Nee je benoemt enkel de feiten die je uitkomen. Deze oorlog is al generaties bezig en het is echt debiel om de volledige schuld op een partij te zetten. En je zinsnede "vermeende leed". Groei op man. We hebben op dit prachtige forum volgens mij wel 100 topics gehad over het leed van boeren die uitgekocht gingen worden met een riante regeling. In Gaza is bijna alle landbouwgrond gebulldozerd en je mag als boer in je handjes knijpen als je land niet toevallig in een van de 5 bufferstroken ligt die ongeveer 2 km breed worden en ze aan het bouwen zijn. In het eerste geval zijn je olijfbomen misschien over 15 jaar hersteld in het tweede geval is je land gestolen.
Mamloekeen zijn Egyptisch. Dat ze overheerst werden wil niet zeggen dat ze er niet waren en zeggenschap hadden. Gemeenschappen van toen waren anders ingeregeld dan nu.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit weet mijn post juist om mooie wijze te bevestigen.
[..]
En helaas voor hen maar Arabische moslims hebben dit gebied nooit gecontroleerd. Het waren achtereenvolgens van de Mamelukken, Ottomanen en de Britten die er diens hebben uitgemaakt. Arabische moslims waren slechts een groep die control wilde over dit gebied. Maar tussen willen en hebben is een groot verschil.
Islamisten willen ook controle over landen zoals Nigeria en India en in de radicale kringen acht men zelfs Spanje nog een onderdeel van 'de Ummah'. Misschien moet je je eens afvragen waar deze territoriale gierigheid toch vandaan komt.
De schuld ligt altijd naar dan ook altijd bij de bezetter. Je kan een bezet volk de schuld niet geven voor pogingen om vrij te zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het waren gewoon verkiezingen, je kunt het framen wat je wilt. De burgers hebben zelf gekozen voor Hamas. En trouwens, nummer twee Fatah is ook een van origine terreurgroepering.
[..]
Nee, want de aanslagen waren er al voordat Isral de Westelijke Jordaanoever in het bezit had. Zoals ik hier meermaals heb uitgelegd was er al terreur en geweld nog voordat Isral berhaupt bestond. Kortom, dit argument gaat niet op.
[..]
Nee, ik benoem de feiten zoals deze zijn. De volledige schuld ligt bij n partij. Dit zijn de Palestijnen die zelfs herhaaldelijk een vreedzame oplossing hebben geweigerd, iedere keer weer aan de aanval hebben ingezet, maar vervolgens wel elke gewapende strijd die men zelf is begonnen, hebben verloren.
En als mensen niet willen de Gazastrook zou zijn gebulldozerd, wellicht hadden de Palestijnse terroristen die hele strook niet voor hun terrorisme moeten gebruiken en zelfs een honderden kilometers lang gangenstelsel onder dit relatief kleine gebied aan moet brengen. Play stupid games, win stupid prizes.
Met die logica kan Isral ook de boel leegvegen vanuit historisch oogpunt. Mooi, zien we wel wie er wint.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
De schuld ligt altijd naar dan ook altijd bij de bezetter. Je kan een bezet volk de schuld niet geven voor pogingen om vrij te zijn.
Ik heb al 100x gezegd dat ik anti elke terroristische organisatie ben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maar ondertussen wel prima dat hamas, hezbollah en het hele midden oosten israel met de grond gelijk willen maken. Jammer zeker dat ze dat niet via de grond kunnen doen op grote schaal, had je vast wel fijn gevonden?
Dus Palestina is ineens niet meer soeverein?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat land heet Israel
en het gaat IRAN om het uitroeien van de joden , land heeft er geen zak mee te maken
leees maar wat IRAN wil
Joden zijn overigens ook niet de inheemse bewoners van het land, ook niet volgens de joden zelf.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:16 schreef HowardRoark het volgende:
en vormt sinds 1947 een thuishaven voor de inheemse bewoners van dit gebied: Joden.
Het wordt iedere keer duidelijk dat jij letterlijk nul verstand hebt van dit conflict, maar ondanks dat wel heel zeker denkt te kunnen stellen dat alles aan Isral ligt.
Je snapt zelf ook wel dat dat een hyperbool is he.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Iedereen behalve jij zeker.
Ik vind dat beide kanten in deze oorlog slecht bezig zijn, ik zeg steeds dat aan beide kanten onschuldige slachtoffers vallen.
Jij bent degene die steeds over Palestijnen begint het moorden op 7 oktober begrijpt en steeds het verleden erbij haalt.
zoals vele palestijnen er niks aan kunnen doen wat anderen of hun voorouders hebben gedaan zo kunnen joden/Israeliers er ook niks aan doen wat anderen of hun voorouders hebben gedaan.
En de Joden/Israeliers hier in Nederland al helemaal niet.
Het zijn de enkele herdenkingen van Joden die met geweld verstoord worden, terwijl voor Palestina de maatschapij om de haverklap op zijn kop gezet word.
Het zijn de mensen met keppeltjes en vlaggen die in elkaar worden geslagen, een hoofddoek dragen is geen probleem en Palestijnse vlaggen zijn er in overvloed.
Dit betrof een niet-Arabisch volk dat etnisch heel divers was. Dus niet te vergelijken met Egypte nu gearabiseerd is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mamloekeen zijn Egyptisch. Dat ze overheerst werden wil niet zeggen dat ze er niet waren en zeggenschap hadden. Gemeenschappen van toen waren anders ingeregeld dan nu.
Er wordt niets bezet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
De schuld ligt altijd naar dan ook altijd bij de bezetter. Je kan een bezet volk de schuld niet geven voor pogingen om vrij te zijn.
'Palestina' is nooit een soeverein land geweest. Het is de naam voor een streek die gegeven is door de Romeinen om elke link met de Joodse origine van het gebied uit te wissen. Voorheen was het namelijk een provincie dan wel staat, in het Romeinse Rijk genaamd Judea.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus Palestina is ineens niet meer soeverein?
En Libanon ook niet?
Dat is volgens jouw waarom Israel bezettertje mag spelen......
Nee hoor, Isral is niet de agressor. Dat zijn Arabische moslims. Een fenomeen dat op veel meer plekken in het Midden-Oosten zichtbaar is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:
Dus ja ik ken het conflict wel.
En ja Israel is dus de agressor, niet Hamas of Hezbollah.
[..]
Je snapt zelf ook wel dat dat een hyperbool is he.....
Zo lastig was dat niet te herkennen.
Je bent hier alleen maar bezig om aan de hand van leugens, Isral in een kwaad daglicht te zetten en kiest zelfs de kant van Islamitische terreurgroeperingen, maar je bent niet pro-Palestina? Right.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:
Overigens ben ik ook niet pro-Palestina. Voor de 1000e keer ben ik voor de vrede daar en geef ik alleen maar aan dat mensen niet zo hypocriet moeten doen omdat het om moslims gaat. Israel heeft 100x ergere dingen gedaan dan Hamas, maar we gaan wel hypocriet 7 oktober herdenken maar de vele tienduizende dode moslims zal iedereen een zorg zijn.
Je bent waarschijnlijk een van de weinigen in Nederland die uberhaupt nog zo in religie denkt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb al 100x gezegd dat ik anti elke terroristische organisatie ben.
Maar lezen is blijkbaar lastig....
[..]
En Libanon ook niet?
Nou lekker dan.
[..]
Joden zijn overigens ook niet de inheemse bewoners van het land, ook niet volgens de joden zelf.
Ken de Bijbel
[..]
En ik heb al zo vaak aangegeven tegen elke vorm van geweld en racisme te zijn. Dus ook dat hoeft ik denk ik niet nogmaals uit te leggen.
Dus nee ook dat van de Palestijnen is niet goed.
Overigens ben ik ook niet pro-Palestina. Voor de 1000e keer ben ik voor de vrede daar en geef ik alleen maar aan dat mensen niet zo hypocriet moeten doen omdat het om moslims gaat. Israel heeft 100x ergere dingen gedaan dan Hamas, maar we gaan wel hypocriet 7 oktober herdenken maar de vele tienduizende dode moslims zal iedereen een zorg zijn.
Palestina is nu gewoon een land, dus ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef HowardRoark het volgende:
'Palestina' is nooit een soeverein land geweest. Het is de naam voor een streek die gegeven is door de Romeinen om elke link met de Joodse origine van het gebied uit te wissen. Voorheen was het namelijk een provincie dan wel staat, in het Romeinse Rijk genaamd Judea.
[..]
Nee hoor, Isral is niet de agressor. Dat zijn Arabische moslims. Een fenomeen dat op veel meer plekken in het Midden-Oosten zichtbaar is.
[..]
Je bent hier alleen maar bezig om aan de hand van leugens, Isral in een kwaad daglicht te zetten en kiest zelfs de kant van Islamitische terreurgroeperingen, maar je bent niet pro-Palestina? Right.
Voor de goede verstaanders onder ons: De Al-Aqsamoskee is dat "bezette volk" waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gaza was van Israel , maar die hebben het aan de palestijnen gegeven in 2005quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:27 schreef damsco het volgende:
Isral zou de grond in Gaza mooi kunnen geven aan de families van de slachtoffers van 7/10 als stukje genoegdoening.
Iran heeft voldoende land , de palestijjnen ook , Libanezen ook , Israel, ookquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb al 100x gezegd dat ik anti elke terroristische organisatie ben.
Maar lezen is blijkbaar lastig....
[..]
En Libanon ook niet?
Nou lekker dan.
[..]
Joden zijn overigens ook niet de inheemse bewoners van het land, ook niet volgens de joden zelf.
Ken de Bijbel
[..]
En ik heb al zo vaak aangegeven tegen elke vorm van geweld en racisme te zijn. Dus ook dat hoeft ik denk ik niet nogmaals uit te leggen.
Dus nee ook dat van de Palestijnen is niet goed.
ik zie precies niksquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hoor, tanks in centraal Jabalia, Hamas (Al-Quds Brigade) is nog/weer actief, mensen gaan dood
[ x ]
Wat maakt het uit of iemand genoeg land heeft?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iran heeft voldoende land , de palestijjnen ook , Libanezen ook , Israel, ook
wat wil men dan volgens jou?
haat , diepe haatquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand genoeg land heeft?
Rusland heeft gigantisch veel land en doet alsnog landje pik.
Isral heeft ook gwn land en bezet alsnog ander land en moord anderen ervoor uit.
Waarom? Gewoon terrorisme.
quote:Doden bij Isralische aanval op Syrische hoofdstad Damascus
Bij een Isralische aanval op de Syrische hoofdstad Damascus zijn zeven mensen gedood, meldt de regering van president Bashar al Assad.
Het zou gaan om burgerdoden, maar het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten (SOHR) zegt dat een gebouw is getroffen dat vaak wordt gebruikt door leden van de Iraanse Revolutionaire Garde om te overleggen met mensen van de Libanese militante organisatie Hezbollah.
De Syrische staatsmedia spreken van "grote schade". Een correspondent van persbureau AFP zegt dat een groot deel van het gebouw verwoest is.
Isral voert vaker aanvallen uit op Syrische doelen en doodde daarbij ook eerder een commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde. Dat gebeurde in dezelfde wijk als de aanval van dinsdag, in een gebouw van de Iraanse ambassade.
Zelfs zij gaan overstag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:28 schreef egayalS het volgende:
Et tu, Fox?
İsrael target al een jaar doelbewust journalisten in Gaza. Kennelijk worden ze bij Fox er nu pas bewust van.
[ x ]
En de usual suspects hier maar blijven ontkennen dat er geen apartheid is in Isralquote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:51 schreef Chadi het volgende:
@:EttovanBelgie. Wat vind je van dit soort praktijken?
Inderdaad. Want er is ook geen apartheid in Isral.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En de usual suspects hier maar blijven ontkennen dat er geen apartheid is in Isral
Is er ook niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En de usual suspects hier maar blijven ontkennen dat er geen apartheid is in Isral
Isral pretendeert een democratische rechtstaat te zijn, derhalve is de apartheid binnen Isral extra benoemenswaardig. Hamas pretendeert dit niet en verwacht ook niemand het van.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Is er ook niet.
Er is WEL apartheid in Palestina. Zo hebben joden, zwarte mensen en homo's geen enkele rechten in Gaza.
Kan je als moslim uit de kast komen in Gaza? Kan een jonge Gazaanse meid met een zwarte jongen thuiskomen? Kan je veranderen van geloof? bijvoorbeeld van moslim naar het christendom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |