Ja van die barbaren verwacht je tenslotte ook niet beter.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral pretendeert een democratische rechtstaat te zijn, derhalve is de apartheid binnen Isral extra benoemenswaardig. Hamas pretendeert dit niet en verwacht ook niemand het van.
De Isralische regering zijn ook barbaren dus dat is het niet. Het is meer dat de n de regering van een legitiem land is en de ander een terroristengroep met religieus extremistische en genocidale doelen. Hamas valt niet te fixen, de Isralische regering wel. Daarnaast is Isral ordes van grootte sterker wat ook weer verantwoordelijkheden met zich mee brengt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja van die barbaren verwacht je tenslotte ook niet beter.
je punt is? dat israel te verwantwoorden is voor hun daden want die zijn normaal/modern/westers/democratisch, en de palestijnen die kunnen er niks aan doen datze alles doen waar jij israel van beschuldigd?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Isralische regering zijn ook barbaren dus dat is het niet. Het is meer dat de n de regering van een legitiem land is en de ander een terroristengroep met religieus extremistische en genocidale doelen. Hamas valt niet te fixen, de Isralische regering wel. Daarnaast is Isral ordes van grootte sterker wat ook weer verantwoordelijkheden met zich mee brengt.
Waarom vragen ze niet gewoon een ID aan bij de Palestijnse autoriteiten?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:51 schreef Chadi het volgende:
No Bank Account, Driver's License or Work Permit: Thousands of Palestinians Living in Israel Are in Kafkaesque Limbo
Wafa dreamed of attending Hebrew University. Fuad is afraid of the police. Adel sometimes didn't get paid. An Israeli law leaves many Palestinians who are married to Israelis – and their children – lacking citizenship, residency or basic rights
One simple test stands between Wafa Aliyan, who's from an Arab Israeli village west of Jerusalem, and her dream of pursuing graduate law studies at Hebrew University: the YAEL Hebrew fluency test.
It took place in July, but Aliyan couldn't register because she has no ID card and wasn't allowed to register with her father's, as she did when she enrolled for undergraduate studies at Bethlehem University in the West Bank.
Aliyan was born in Jerusalem to an Arab Israeli father and a Palestinian mother from the West Bank but isn't recognized as an Israeli citizen. In fact, she's not a citizen or resident of any country in the world.
"I can't live," she says. "I can't attend an Israeli university because I have no ID. I get stopped at checkpoints – especially if I'm wearing a hijab. I can't go to a health clinic, and during the pandemic, I couldn't be vaccinated until the Health Ministry agreed for me to go to a clinic for foreigners."
Like Aliyan, thousands of Palestinians are living in Israel in a kind of Kafkaesque purgatory, unable to win residency status. The reason is the 2003 amendment to the citizenship law that blocks residency status or Israeli citizenship to Palestinians from the West Bank or Gaza who marry Israelis. Their children particularly suffer under this legislation.
Children who were registered at the Interior Ministry before age 14 acquire the status of the Israeli parent, while children registered later receive a residency permit from the military, to be extended from time to time. In both cases, if the children live in the West Bank even for a short stretch, they lose their status.
The amendment was born of a cabinet decision at the height of the second intifada, but since then politicians and officials have admitted that the reasoning is demographic.
In 2002, the Interior Ministry said in a presentation: "An immigration wave (by Palestinians) entails security, criminal and diplomatic risks, as well as an economic, and particularly demographic, burden on Israel's future." Two decades later, when the amendment was re-legislated as a temporary law, Finance Minister Bezalel Smotrich, who has responsibilities for the West Bank at the Defense Ministry, said the legislation was designed to prevent "a slow return to the State of Israel."
Israel's High Court of Justice debated the amendment's constitutionality several times and finally approved it by one vote. "The justices' premise was that this was a temporary law, but it has been automatically extended every year," says attorney Adi Lustigman, who represents dozens of Palestinians seeking to secure their status in Israel. The amendment particularly encumbers the children of mixed couples with one parent from East Jerusalem or the West Bank.
Such children who were born during the second intifada are now adults, and some also have children lacking residency status in Israel. Some are considered Palestinian Authority residents even though they have no family in the West Bank.
Others hold a permit from the army, like workers, to stay in Israel. Some have a temporary residency card they must renew every year in a complex bureaucratic process in which they must prove that their lives are based in Israel, not the West Bank. But many have no legal status anywhere.
All remain ineligible for basic state benefits and struggle to make a living. Without an ID number, they can't open a bank account, get a driver's license, work legally, study at a university or register for one of Israel's four health maintenance organizations. They can only buy expensive private insurance.
Any time they leave their homes, especially when they have to cross a checkpoint, they could be arrested. But the whole policy violates international conventions on stateless people. Signatory countries – including Israel – must ensure that none of its residents lack status.
@:EttovanBelgie. Wat vind je van dit soort praktijken?
Zijn punt is dat hij met twee maten meet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je punt is? dat israel te verwantwoorden is voor hun daden want die zijn normaal/modern/westers/democratisch, en de palestijnen die kunnen er niks aan doen datze alles doen waar jij israel van beschuldigd?
NETANYAHOEERR MOET DOORquote:130 Isralische militairen dreigen in brief wapens neer te leggen
Een groep Isralische militairen eist van hun regering dat er een wapenstilstand komt in Gaza in ruil voor vrijlating van de gijzelaars. De 130 ondertekenaars van de brief, die in handen is van de Isralische krant Haaretz, dreigen anders de wapens neer te leggen.
"Het is duidelijk dat de voortdurende oorlog in Gaza niet alleen de terugkeer van de gijzelaars vertraagt, maar hun levens ook bedreigt", citeert de krant uit het document. "Veel gijzelaars zijn gedood bij luchtaanvallen door het leger, veel meer dan er gered zijn bij militaire operaties." De groep ondertekenaars bestaat uit reservisten en dienstplichtigen; er zitten geen beroepsmilitairen bij.
De 130 Isralirs willen dat de regering direct "de koers wijzigt" en richting een gijzelaarsdeal gaat werken. Hun standpunt sluit aan bij dat van de familieleden van ontvoerden die al maanden actievoeren voor zo'n overeenkomst. De Isralische samenleving is verdeeld over deze kwestie. Een deel van de bevolking, inclusief sommige naasten van gegijzelden, vindt juist dat er niet onderhandeld moet worden met Hamas en dat de militante beweging eerst moet worden verslagen.
Afgaande op mijn eerdere reacties m.b.t. dit thema, en wat ik gezegd heb over Netanyahu, zijn makkers en kolonisten???quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:51 schreef Chadi het volgende:
No Bank Account, Driver's License or Work Permit: Thousands of Palestinians Living in Israel Are in Kafkaesque Limbo
Wafa dreamed of attending Hebrew University. Fuad is afraid of the police. Adel sometimes didn't get paid. An Israeli law leaves many Palestinians who are married to Israelis – and their children – lacking citizenship, residency or basic rights
One simple test stands between Wafa Aliyan, who's from an Arab Israeli village west of Jerusalem, and her dream of pursuing graduate law studies at Hebrew University: the YAEL Hebrew fluency test.
It took place in July, but Aliyan couldn't register because she has no ID card and wasn't allowed to register with her father's, as she did when she enrolled for undergraduate studies at Bethlehem University in the West Bank.
Aliyan was born in Jerusalem to an Arab Israeli father and a Palestinian mother from the West Bank but isn't recognized as an Israeli citizen. In fact, she's not a citizen or resident of any country in the world.
"I can't live," she says. "I can't attend an Israeli university because I have no ID. I get stopped at checkpoints – especially if I'm wearing a hijab. I can't go to a health clinic, and during the pandemic, I couldn't be vaccinated until the Health Ministry agreed for me to go to a clinic for foreigners."
Like Aliyan, thousands of Palestinians are living in Israel in a kind of Kafkaesque purgatory, unable to win residency status. The reason is the 2003 amendment to the citizenship law that blocks residency status or Israeli citizenship to Palestinians from the West Bank or Gaza who marry Israelis. Their children particularly suffer under this legislation.
Children who were registered at the Interior Ministry before age 14 acquire the status of the Israeli parent, while children registered later receive a residency permit from the military, to be extended from time to time. In both cases, if the children live in the West Bank even for a short stretch, they lose their status.
The amendment was born of a cabinet decision at the height of the second intifada, but since then politicians and officials have admitted that the reasoning is demographic.
In 2002, the Interior Ministry said in a presentation: "An immigration wave (by Palestinians) entails security, criminal and diplomatic risks, as well as an economic, and particularly demographic, burden on Israel's future." Two decades later, when the amendment was re-legislated as a temporary law, Finance Minister Bezalel Smotrich, who has responsibilities for the West Bank at the Defense Ministry, said the legislation was designed to prevent "a slow return to the State of Israel."
Israel's High Court of Justice debated the amendment's constitutionality several times and finally approved it by one vote. "The justices' premise was that this was a temporary law, but it has been automatically extended every year," says attorney Adi Lustigman, who represents dozens of Palestinians seeking to secure their status in Israel. The amendment particularly encumbers the children of mixed couples with one parent from East Jerusalem or the West Bank.
Such children who were born during the second intifada are now adults, and some also have children lacking residency status in Israel. Some are considered Palestinian Authority residents even though they have no family in the West Bank.
Others hold a permit from the army, like workers, to stay in Israel. Some have a temporary residency card they must renew every year in a complex bureaucratic process in which they must prove that their lives are based in Israel, not the West Bank. But many have no legal status anywhere.
All remain ineligible for basic state benefits and struggle to make a living. Without an ID number, they can't open a bank account, get a driver's license, work legally, study at a university or register for one of Israel's four health maintenance organizations. They can only buy expensive private insurance.
Any time they leave their homes, especially when they have to cross a checkpoint, they could be arrested. But the whole policy violates international conventions on stateless people. Signatory countries – including Israel – must ensure that none of its residents lack status.
@:EttovanBelgie. Wat vind je van dit soort praktijken?
Beide zijn te verantwoorden voor hun daden. Punt is dat je de misdaden van Isral niet kunt wegwuiven door naar de misdaden van Palestijnen te wijzen zoals gebeurde in reactie #124 en dat je beter mag verwachten van de Isralische regering dan van Hamas.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je punt is? dat israel te verwantwoorden is voor hun daden want die zijn normaal/modern/westers/democratisch, en de palestijnen die kunnen er niks aan doen datze alles doen waar jij israel van beschuldigd?
Zeker, maar dan wel de echte en niet elke hersenscheet die als waarheid op Twitter geslingerd wordt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Beide zijn te verantwoorden voor hun daden. Punt is dat je de misdaden van Isral niet kunt wegwuiven door naar de misdaden van Palestijnen te wijzen zoals gebeurde in reactie #124 en dat je beter mag verwachten van de Isralische regering dan van Hamas.
Dit is de VS in Afghanistan (en Irak) all over again. De misdaden van de VS wegwuiven want: de Taliban zijn ook geen lieverdjes!
Klopt, want meten met twee maten is soms nodig. Rijken moeten meer belasting betalen dan armen. Van profvoetballers verwacht je beter voetbal dan van een pupillenelftal. Van je hoogopgeleide zus verwacht je meer dan van je diplomaloze broer. Dat betekent niet dat de ene wel verantwoordelijk is en de ander niet, het betekent dat je rekening houdt met omstandigheden en dus met verschillende maten meet. Doet een rechter ook overigens.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zijn punt is dat hij met twee maten meet.
Uiteraard.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeker, maar dan wel de echte en niet elke hersenscheet die als waarheid op Twitter geslingerd wordt.
Wat een onrealistisch en huichelachtig gepraat. Als het aan mensen zoals jij zou liggen, zou Isral alles maar over zich heen moeten laten komen en bij iedere terreuraanval op zijn handen blijven zitten. Want ja, Isral heeft betere wapens en kan daarmee meer mensen pijn doen. Verhip zeg, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat een misdadig land dat Isral. Hoe durven zij zichzelf te verdedigen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt, want meten met twee maten is soms nodig. Rijken moeten meer belasting betalen dan armen. Van profvoetballers verwacht je beter voetbal dan van een pupillenelftal. Van je hoogopgeleide zus verwacht je meer dan van je diplomaloze broer. Dat betekent niet dat de ene wel verantwoordelijk is en de ander niet, het betekent dat je rekening houdt met omstandigheden en dus met verschillende maten meet. Doet een rechter ook overigens.
Hier weet je het antwoord natuurlijk zelf wel op. Chadi heeft hier ook al meermaals openlijk kenbaar gemaakt dat Isral geen bestaansrecht heeft volgens hem want dit is gestolen land, van 'de Palestijnen'.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afgaande op mijn eerdere reacties m.b.t. dit thema, en wat ik gezegd heb over Netanyahu, zijn makkers en kolonisten???
Wat denk je zelf?
Ik snap dat je me heel graag in een radicaal pro-zionistisch, pro-Israel kamp wil douwen (dat is nu eenmaal je zwart-witte wereldbeeld) en dat je het hoogst ongemakkelijk vindt dat ik stelselmatig wijs op de grove schending van mensenrechten van vrouwen, homo's en andersdenkenden in zo ongeveer het hele M.O. - omdat je daar zo vaak over klaagt, mensenrechten - maar ik wacht nog altijd op n enkele quote van mijn hand waaruit die voorliefde voor Netanyahu en co. zou moeten blijken.
Wat ik gezegd heb is dat beide volken recht hebben op een staat; aan jou staat de vraag nog open of jij die mening deelt.
Nee, het is een hele lelijke drogredenering om alles wat Isral doet onder een vergrootglas te leggen en weg te kijken bij wat de Palestijnse terroristen doen, want ach, daar kunnen we toch niet beter van verwachten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt, want meten met twee maten is soms nodig. Rijken moeten meer belasting betalen dan armen. Van profvoetballers verwacht je beter voetbal dan van een pupillenelftal. Van je hoogopgeleide zus verwacht je meer dan van je diplomaloze broer. Dat betekent niet dat de ene wel verantwoordelijk is en de ander niet, het betekent dat je rekening houdt met omstandigheden en dus met verschillende maten meet. Doet een rechter ook overigens.
De manier waarop Isral reageerde op 7 oktober was de enige manier van verdedigen? Het kon niet met minder doden en minder verwoesting? UIteraard moesten ze niet op hun handen blijven zitten maar er zaten nog meerdere mogelijke gradaties tussen dat en de extreme reactie die Netanyahu & co kozen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een onrealistisch en huichelachtig gepraat. Als het aan mensen zoals jij zou liggen, zou Isral alles maar over zich heen moeten laten komen en bij iedere terreuraanval op zijn handen blijven zitten. Want ja, Isral heeft betere wapens en kan daarmee meer mensen pijn doen. Verhip zeg, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat een misdadig land dat Isral. Hoe durven zij zichzelf te verdedigen.
Dat is irrelevant. De Palestijnen zijn deze oorlog begonnen, als men dit niet had gewild dan hadden ze maar niet martelend, verkrachtend en slachtend door een tiental Isralische dorpen moeten trekken. Alles wat nadien is gebeurd is kunnen zij volledig op hun eigen conto schrijven en het is dan ook te hopen dat dit kwartje eindelijk eens valt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De manier waarop Isral reageerde op 7 oktober was de enige manier van verdedigen? Het kon niet met minder doden en minder verwoesting? UIteraard moesten ze niet op hun handen blijven zitten maar er zaten nog meerdere mogelijke gradaties tussen dat en de extreme reactie die Netanyahu & co kozen.
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt, want meten met twee maten is soms nodig.
Dit is niet wat "meten met twee maten" betekent.quote:Rijken moeten meer belasting betalen dan armen. Van profvoetballers verwacht je beter voetbal dan van een pupillenelftal. Van je hoogopgeleide zus verwacht je meer dan van je diplomaloze broer. Dat betekent niet dat de ene wel verantwoordelijk is en de ander niet, het betekent dat je rekening houdt met omstandigheden en dus met verschillende maten meet.
Nee. Doet een rechter niet.quote:Doet een rechter ook overigens.
Ten eerste is dat nooit mijn intentie geweest om jou in een hok te drukken. Mocht het zo overkomen mijn welgemeende excuses. Ik zoek soms de grenzen op om reacties uit te lokken zodat mensen aan het denken worden gezet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afgaande op mijn eerdere reacties m.b.t. dit thema, en wat ik gezegd heb over Netanyahu, zijn makkers en kolonisten???
Wat denk je zelf?
Ik snap dat je me heel graag in een radicaal pro-zionistisch, pro-Israel kamp wil douwen (dat is nu eenmaal je zwart-witte wereldbeeld) en dat je het hoogst ongemakkelijk vindt dat ik stelselmatig wijs op de grove schending van mensenrechten van vrouwen, homo's en andersdenkenden in zo ongeveer het hele M.O. - omdat je daar zo vaak over klaagt, mensenrechten - maar ik wacht nog altijd op n enkele quote van mijn hand waaruit die voorliefde voor Netanyahu en co. zou moeten blijken.
Wat ik gezegd heb is dat beide volken recht hebben op een staat; aan jou staat de vraag nog open of jij die mening deelt.
Ja, ook. Nooit iets anders beweerd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten eerste is dat nooit mijn intentie geweest om jou in een hok te drukken. Mocht het zo overkomen mijn welgemeende excuses. Ik zoek soms de grenzen op om reacties uit te lokken zodat mensen aan het denken worden gezet.
Ten tweede is de vraag hier niet of ze recht hebben op een staat maar of ze dezelfde rechten moeten hebben binnen dezelfde staat. Ik heb nooit het bestaansrecht van Isral ontkent alleen niet in deze vorm waarin het een etnocratie en apartheid staat is (zelfs een ergere vorm volgens kenners).
Tienduizenden onschuldige doden voorkomen, grootschalige verwoesting en leed voorkomen. Vredesperspectief voor de toekomst. Echt bespottelijk inderdaad.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is een hele lelijke drogredenering om alles wat Isral doet onder een vergrootglas te leggen en weg te kijken bij wat de Palestijnse terroristen doen, want ach, daar kunnen we toch niet beter van verwachten.
Als je namelijk die dubbele standaard hanteert kom je uit bij een van de standpunten die jij aan het begin van de oorlog hier meermaals had verkondigd: namelijk dat Isral na de aanslagen van 7 oktober maar de onderhandelingstafel zou moeten opzoeken en consessies doen richting Hamas. Dat is in de meer dan inmiddels 300 delen van dit topic, nog altijd n van de meest bespottelijke posts.
Fijn dat je zo open bent over je bloeddorst. Wisten we al, maar nu wel heel duidelijk.quote:De realiteit is dat Isral met steun van Amerika vanaf het begin carte blanche had moeten krijgen om huis te houden in de Gazastrook zoals nog nooit eerder vertoond.
Omdat ze vanwege de verdeling daar niet onder vallen. Ze vallen onder Isralisch bestuur. Maar die wil ze het liefst zien vertrekken elders. Het verjagen van Palestijnen zoals Levi Eshkol ooit zei “We want the dowry, not the bride”.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom vragen ze niet gewoon een ID aan bij de Palestijnse autoriteiten?
Hmm.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten eerste is dat nooit mijn intentie geweest om jou in een hok te drukken. Mocht het zo overkomen mijn welgemeende excuses. Ik zoek soms de grenzen op om reacties uit te lokken zodat mensen aan het denken worden gezet.
Ten tweede is de vraag hier niet of ze recht hebben op een staat maar of ze dezelfde rechten moeten hebben binnen dezelfde staat. Ik heb nooit het bestaansrecht van Isral ontkent alleen niet in deze vorm waarin het een etnocratie en apartheid staat is (zelfs een ergere vorm volgens kenners).
quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
De oude generatie heeft nog een schuld wat gerfd is en wat afgelost moest worden.
Het is een schande dat dit koloniale project geen halt is toegeroepen.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als de Palestijnen een Isral willen, mogen ze het hebben. Het is hun land waar die kolonie op staat en daar hebben zowel jij als ik weinig over te vertellen in principe. Anders is er genoeg plek in Europa om Europese joden die dat willen een staat te geven.
En dit is dan alleen nog maar van de afgelopen weken, waarbij menig post geveegd is.quote:Op maandag 2 september 2024 00:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er had helemaal geen Isral moeten komen. Dan waren deze problemen er niet geweest. Daar moet je beginnen. Niet bij er was eens Isral.... Beetje terug vriend..
Nergens ontken ik het bestaansrecht. Goed lezen!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
[..]
[..]
[..]
En dit is dan alleen nog maar van de afgelopen weken, waarbij menig post geveegd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |