Ik zie het, je hebt gelijk. Ik loop achter.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:31 schreef Syrena het volgende: [..] Ik niet, ik moet bij ING ook 4 uur wachten. Was eerst een uur, maar ze hebben het onlangs verhoogd naar 4.
Poeh, verder dan 5200 kilometer in de USA (Buffalo, Niagara, Cleveland, Berlin, Indianapolis, Cincinnati, New Orleans, Memphis) ben ik nog niet gekomen…quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het rondje iets meer dan 8.000km, maar ter plekke maak je nog wel wat extra kilometers. Amsterdam naar Ulaanbaatar is 8600km
Ik 6000 Km in 21 dagen aan de oostkant van de usa. Dit was incl een "stukje" om voor route 66 mee te pakken. En een extra nationaal park. Plus bij de Hoover Dam een blokje om naar een dorpje hogerop vanwege het uitzicht. Om de beurt een dag rijden was goed te doen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Poeh, verder dan 5200 kilometer in de USA (Buffalo, Niagara, Cleveland, Berlin, Indianapolis, Cincinnati, New Orleans, Memphis) ben ik nog niet gekomen…
De US is heerlijk om te rijden, de kilometers vliegen onder je door.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik 6000 Km in 21 dagen aan de oostkant van de usa. Dit was incl een "stukje" om voor route 66 mee te pakken. En een extra nationaal park. Plus bij de Hoover Dam een blokje om naar een dorpje hogerop vanwege het uitzicht. Om de beurt een dag rijden was goed te doen.
Maar als ik de reis nog een keer zou maken, alleen. Dan worden het beduidend minder Km. En veel meer loop Km.
Sowieso is dat onzin met de laffe winkels van de laatste jarenquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Gisteren had ik een nieuw dingetje in de boom gehangen... het duurde ff maar:
Blues in F&F / Vrije vogels #8
Oh en zegt het aub voort: GEEN NETJES MET VETBOLLEN OPHANGEN! diertjes raken verstrikt met pootjes, kunnen niet wegvliegen en gaan deaud.![]()
Wat was de vraag ook alweer?quote:
Nou heb ik toch echt nog nooit een dood vogeltje aan zo'n netje zien bungelen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Oh en zegt het aub voort: GEEN NETJES MET VETBOLLEN OPHANGEN! diertjes raken verstrikt met pootjes, kunnen niet wegvliegen en gaan deaud.![]()
Ik zie geen edit ?quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat was de vraag ook alweer?
En wát heeft @:MadMaster geëdit aan jouw post en hoezo kan die editten eigenlijk...?
Nee, ik nou ook niet meer...quote:
Ik heb niks geëdit (behalve de OP van dit topic, nadat ik het geopend had) en kan ook al maanden geen posts van anderen meer editten…quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
En wát heeft @:MadMaster geëdit aan jouw post en hoezo kan die editten eigenlijk...?
Ok, bugje dan in de nieuwe layout. Als ik nog een keer een "edit" zie van een niet-mod zal ik proberen er een schermprintje van te maken.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb niks geëdit (behalve de OP van dit topic, nadat ik het geopend had) en kan ook al maanden geen posts van anderen meer editten…
En de vraag , iets met het levenquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik nou ook niet meer...
edit: het zal wel het branden van z'n initialen op de punt van de synaps geweest zijn, als je 'm volgt.
Dit is eens per jaar, tijdens het weekend van de wetenschap. Er was een lange wachtlijst voor tickets.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Klinkt als een leuke dag (en druk). Was natuurlijk best een eind rijden voor jullie?
Doen ze dit 1x per jaar of kan je zoiets ook boeken?
Je maakt me nieuwsgierig nu, dus kom maar op met die screenprint…quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, bugje dan in de nieuwe layout. Als ik nog een keer een "edit" zie van een niet-mod zal ik proberen er een schermprintje van te maken.
Dus nu vast tickets voor volgend jaar bestellen? Klinkt echt heel gaaf. Wist wel dat het veel meer was dan wij toen gezien hebben, maar zoveel meer had ik geen idee vanquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is eens per jaar, tijdens het weekend van de wetenschap. Er was een lange wachtlijst voor tickets.
Het was 5 kwartier rijden dus inderdaad wel een stuk. Maar het helemaal waard.
Ja nee, ik heb dus geen screenprintje gemaakt en de melding van jouw edit in fietsie's post zie ik ook niet meer. Dus het zal een bugje geweest zijnquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig nu, dus kom maar op met die screenprint…
Ik doelde ook op de screenprint van een eventuele toekomstige situatie.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja nee, ik heb dus geen screenprintje gemaakt en de melding van jouw edit in fietsie's post zie ik ook niet meer. Dus het zal een bugje geweest zijn. Als ik dat bugje nog een keer vermoed maak ik er een printje van
Misschien kan Danny er dan iets mee.
Die reactie is nooit bewerkt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Die zijn er niet meer?quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Het ging hier gisteren over de nieuwe layout. Net ook maar even getest maar inmiddels weer terug. Als je hem activeert krijg je die weergave ook mobiel.
Ik ben te gehecht aan de knoppen index, myAT en dergelijke boven en onderaan de pagina.
[ afbeelding ]
Hoe vaak zou dat nou gebeuren? Heb bij m'n ouders in de tuin nog nooit een dode vogel in zo'n netje zien hangen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brr.
Ook goeiemorgen dan.
Mijn dank is groot!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
@:ChrisCarter Ik heb in bovenstaand topic wat 'glutenvrije' topics uit verleden opgelepeld, maar ze zijn jaren oud én gesloten.
Maar je kan altijd zelf een nieuw topic openen...
Bij de motor merk je een kromme remschijf in elk geval direct, omdat de remhendel dan een pompende beweging maakt en tijdens het remmen terug duwt. Aanlopen valt nog mee (ik ben in Rome weggereden terwijl mijn remschijfslot er nog op zatquote:Op maandag 7 oktober 2024 07:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben al sinds 5:00 wakker want lag te piekeren. Doe ik normaal nooitwat een slechte manier om je ochtend te besteden.
De voorrem van de mountainbike loeit meer dan hij remt. En ik laat me altijd vreselijk intimideren door technische klusjes die ik niet eerder gedaan heb. Vanochtend wiel eruit gehaald, remblokjes eruit gehaald en gemeten of ze versleten waren. Maar er is nog bijna een mm materiaal over. Morgen de remschijf goed poetsen en de blokjes iets opschuren en opnieuw inremmen en hopelijk helpt dat. Anders alsnog blokjes vervangen denk ik.
Ik dacht dat de remschijf krom was omdat hij soms aanloopt. Maar de blokjes zijn niet scheef versleten. Dus dat is iig goed nieuws.
Gedoe
We hebben de fiets zaterdag nodig dus ik heb een deadline
(Op zich goed, anders zou ik de fiets zo ook een halfjaar hebben kunnen laten staan en me er steeds rotter over gaan voelen)
Er komt een heel subtiele *ding* *ding* *ding* van de remschijf af. Ik hoor het alleen als ik op een stille plek fiets. En soms is het geluid er ook niet. De remschijf zit niet los. Ik denk dat hij echt maar een heeeel klein beetje krom is en dat het ook te maken heeft met hoe het wiel in de vork zit -- ik heb nog "quick release" wielen ipv "through-axle" wielen, en daar zit meer ruimte voor speling in hoe je de as in de vork doet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij de motor merk je een kromme remschijf in elk geval direct, omdat de remhendel dan een pompende beweging maakt en tijdens het remmen terug duwt. Aanlopen valt nog mee (ik ben in Rome weggereden terwijl mijn remschijfslot er nog op zat![]()
)
De brommer deed SQUEEL SQUEEL als de blokjes op waren. Werd erger als ik aan de hand liep en het stuur helemaal naar links of rechts deed.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er komt een heel subtiele *ding* *ding* *ding* van de remschijf af. Ik hoor het alleen als ik op een stille plek fiets. En soms is het geluid er ook niet. De remschijf zit niet los. Ik denk dat hij echt maar een heeeel klein beetje krom is en dat het ook te maken heeft met hoe het wiel in de vork zit -- ik heb nog "quick release" wielen ipv "through-axle" wielen, en daar zit meer ruimte voor speling in hoe je de as in de vork doet.
De mijne ligt thuis klaar op een beter moment in de maand te wachten. Goede reminder.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, pap-1. Toch kadootje verdiend
Zit de schijf zelf wel strak vast ? Bij mij loopt soms de ring die de schijf op de naaf klemt iets los, dan hoor je ook een zingend geklingel.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er komt een heel subtiele *ding* *ding* *ding* van de remschijf af. Ik hoor het alleen als ik op een stille plek fiets. En soms is het geluid er ook niet. De remschijf zit niet los. Ik denk dat hij echt maar een heeeel klein beetje krom is en dat het ook te maken heeft met hoe het wiel in de vork zit -- ik heb nog "quick release" wielen ipv "through-axle" wielen, en daar zit meer ruimte voor speling in hoe je de as in de vork doet.
Misschien niet strak genoeg dan. Ik kijk er nog een keer naar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zit de schijf zelf wel strak vast ? Bij mij loopt soms de ring die de schijf op de naaf klemt iets los, dan hoor je ook een zingend geklingel.
Haha zo’n winkel had moeders ook. In Katwijk. Als ik erlangs loop, is die al jaren verdwenen. En tóch de etalage zoeken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Over moeders, ik liep van de week over het winkelcentrum en zag dat haar lievelingswinkel (damesmode) opheffingsuitverkoop had en meteen dacht ik “even mama bellen”. Ze is in 2007 overleden![]()
Zus appte dat het vanochtend weer een stuk beter gaat dan gisteren, en ik vond het gisteren al goed gaan.
Zijn de plaatjes goed uitgebalanceerd, zit je wiel er goed in (naven schoon?)quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met uitgebalanceerde plaatjes?quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:07 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zijn de plaatjes goed uitgebalanceerd, zit je wiel er goed in (naven schoon?)
Hoe ga ik dit als leek uitleggen. Bij mijn laatste beurt had ik ook precies dat geluid wat jij beschrijft, wiel liep ook licht aan. Merkte je als je het wiel ronddraait en daarna onnatuurlijk stopt. Toen moesten de plaatjes weer even in hun goede natuurlijke positie gezet worden (door de fietsenmaker). Ik weet alleen niet of dit voor hydraulisch en mechanisch remmen hetzelfde werkt. Als de schijf krom zou zijn dan zou je dat moeten kunnen zien. De snelspanner zou ik wel goed schoonmaken en licht invetten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met uitgebalanceerde plaatjes?
Wiel zit er voor zover ik kan zien goed in, maar dit is mijn eerste mtb en ik heb niet echt een referentiekader
Hoe schoon moet de naaf? Alle aangekoekte modder en zwarte prut zijn eraf, maar hij is niet vaatwasserschoon zeg maar
Je bedoelt met plaatjes de remblokjes? Die zouden bij hydraulisch zichzelf moeten stellen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hoe ga ik dit als leek uitleggen. Bij mijn laatste beurt had ik ook precies dat geluid wat jij beschrijft, wiel liep ook licht aan. Merkte je als je het wiel ronddraait en daarna onnatuurlijk stopt. Toen moesten de plaatjes weer even in hun goede natuurlijke positie gezet worden (door de fietsenmaker). Ik weet alleen niet of dit voor hydraulisch en mechanisch remmen hetzelfde werkt. Als de schijf krom zou zijn dan zou je dat moeten kunnen zien. De snelspanner zou ik wel goed schoonmaken en licht invetten.
Was het zoiets als dit:quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, bugje dan in de nieuwe layout. Als ik nog een keer een "edit" zie van een niet-mod zal ik proberen er een schermprintje van te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zijn 3 posts als geëdit aangemerkt, qua tijdstip nog voordat voordat ze geplaatst zijn...
Edit (ja, nu wel door mijzelf): Ik heb het maar in het ABO topic gemeld... https://forum.fok.nl/topic/2720955/6/50#p215201915
[ Bericht 13% gewijzigd door MadMaster op 07-10-2024 14:39:24 ]
Maar dat was dus juist bij mij wel het probleem.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef Tele6 het volgende:
Je bedoelt met plaatjes de remblokjes? Die zouden bij hydraulisch zichzelf moeten stellen.
Ik viel in slaap, net pas wakker. Aan de tijd van mijn laatste post te zien heb ik 1,5 uur geslapen. Nu voel ik me anders meh. Ik weet nog niet of dat beter is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Alles is ook een immense opgave vandaag.
Zo zeg, dat zijn toffe foto's.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gisteren naar Gijón gewandeld, via de voormalige mijn-spoorlijn, naar het Hamburguesa-festival geweest, onwijs lekkere Japanse burger op, teruggewandeld. Totaal 21km lopen met 206 meter klimmen en dalen, was wel stevig
[ link | afbeelding ]
De oude kolenmijn van La Camocha
[ link | afbeelding ]
De spoortunnel op de route. Binnenkort wil ik dit nog eens over doen met statief.
[ link | afbeelding ]
Goede actuele weergave van de American Show![]()
[ link | afbeelding ]
De loop is werkelijk de rookafvoer van deze horizontal smoker. Alle burgers op het festival overigens 12.50, drankjes drie a vier euro. Gratis toegang, super druk. Prima sfeer.
[ link | afbeelding ]
Waar we onze burgers gescored hadden.
Dank. Het is heerlijk weer volgend mij. Ik had plannen om bollen te planten maar dat liep dus in de soep.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Aai over de bol smiley werkt helaas niet.
Voor @:lonaa @:lucky_strike en @:sarabi
En waarschijnlijk voor mij vannacht/morgen want even een stuk gelopen in de Heemtuin. Normaal zijn er genoeg bankjes vrij maar nu niet. De foto’s moet ik nog bekijken, hopelijk zijn er een paar van de libellen gelukt.
Die waren in April in ZGZ, was inderdaad leuk en lekker, en ze hadden Guinness op tap.quote:
[ link | afbeelding ]
Goede actuele weergave van de American Show![]()
[ link | afbeelding ]
De loop is werkelijk de rookafvoer van deze horizontal smoker. Alle burgers op het festival overigens 12.50, drankjes drie a vier euro. Gratis toegang, super druk. Prima sfeer.
[ link | afbeelding ]
Waar we onze burgers gescored hadden.
We gaan van de week nog een keerquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:44 schreef Bramito het volgende:
[..]
Die waren in April in ZGZ, was inderdaad leuk en lekker, en ze hadden Guinness op tap.
Maar dat moet nog wel goed besproken worden. De teller van verbroken verkiezingsbeloftes staat nu op ongeveer 160 😂quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
De kneuzenkermis van het populisme![]()
![]()
133 kilometer (eigenlijk de helft) naar 130.
Geen idee, het was een beetje een standaard burger, niet iets heel raars. Misschien die van jenkins. Volgens mij zijn ze ook geupdate. We waren met 8 man en hadden zeker 6 verschillende burgers en iedereen was tevreden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We gaan van de week nog een keerEr was geen cider
Opvallend hoeveel losser zoiets geregeld is dan in Nederland. Geen metershoge brandveilige hekken, tascontroles, etc.
Weet je toevallig nog welke burger je had?
Kleinquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:12 schreef Bramito het volgende:
[..]
Geen idee, het was een beetje een standaard burger, niet iets heel raars. Misschien die van jenkins. Volgens mij zijn ze ook geupdate. We waren met 8 man en hadden zeker 6 verschillende burgers en iedereen was tevreden.
Ja in Spanje zijn ze heel relaxed met dit soort kleine events. In ZGZ zijn nu de feesten en daar zijn heul veul beveiligers me grote knuppels aanwezig.
Als ik er één zou hebben, zou ik'm in blokjes door de gong bau chicken doen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand nog een leuk recept met koolrabi?
Ik ben heel saai daarmee altijd.... beetje mayo, beetje water uit een potje augurken, verse zwarte peper uit de molen, twee theelepeltjes kristalsuiker; goed roeren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand nog een leuk recept met koolrabi?
Aanvulling: vega(n)quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik er één zou hebben, zou ik'm in blokjes door de gong bau chicken doen.
En geen saladequote:Op maandag 7 oktober 2024 17:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben heel saai daarmee altijd.... beetje mayo, beetje water uit een potje augurken, verse zwarte peper uit de molen, twee theelepeltjes kristalsuiker; goed roeren.
En dan de geschilde koolrabi in vormen naar wens (plakjes, reepjes, klontjes) snijden, en in die marinade mikken.
En het dan eten met een lepel zodat je ook wat van de vloeistof schept
Euh, maak je de blokjes warm voor je ze erin tjokt?quote:
Zat ik ook te denken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh, maak je de blokjes warm voor je ze erin tjokt?![]()
Ik gebruik het ook wel gewoon "alsof het bloemkool is"
Gekookt, gekaramelliseerde uien erover, kaas erop en grillen.
Champignons ipv kip en je bent vegan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Aanvulling: vega(n)
[..]
En geen salade
Kaas is nooit viesquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh, maak je de blokjes warm voor je ze erin tjokt?![]()
Ik gebruik het ook wel gewoon "alsof het bloemkool is"
Gekookt, gekaramelliseerde uien erover, kaas erop en grillen.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:29 schreef gcjoel het volgende:
Waarom geen foto van de burger?!?
Heb honger!
Ook een meh dag. Verkouden en Vriendje gaat via een goede regeling uit dienst en mag dus binnenkort tot 1 april lekker thuis zitten. En krijgt daarna een dik bedrag. Ik wil ook thuis zitten!
Vind vooral het idee lastig dat ik de komende donkere energieloze periode alleen moet werken (vooral thuis dus doen we normaal samen)
Bohh lekker!quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Alleen shitty telefoon foto die geen recht doet
Ze hebben 'm zelf beter vastgelegd:
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Echt een mega goede regeling dus dat kon hij ook echt niet laten liggen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zat ik ook te denken.
Hoe was het gesprek voor je moeder ( en jullie) afgelopen donderdag?
So @:gcjoel dat is een goede uit dienst regeling zeg. 👍🏼
En mooie insecten zag je Kaatje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |