abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215194694
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215194702
LAPO:

quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:28 schreef AnneX het volgende:
Mensen…ik mis Tiger_m 😢
Staat er op dit moment iets in dit topic wat de FOK policy schendt dan?
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215194779
twitter

Dat mens begint steeds meer op Klaus Schwab te lijken, delen ze nu ook dezelfde kledingstijl in dit enge clubje? Wat zal de wereld beter af zijn over zo veel jaar als al deze demonen niet meer op de aardbol leven.

Creepy is ze met communistische ideologie. Waarom zijn alle democraten zo? je moet echt uit de inner circle komen daar. Geen kans als buitenstander zoals Trump wel had. Kijk maar naar JFK JR, die werd ook monddood gemaakt en gecensureerd bij de DNC. Exiled.

Daarnaast, de democraten zijn nu in de afgelopen 16 jaar maar liefst 12 jaar aan de macht geweest en ze hebben er een shithole van gemaakt! |:( Het Amerika van vroeger is er niet meer, die je in films zag. De Amerikaanse droom is dood gemaakt door de democraten.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:23:14 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215194892
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
MAGA's: you can see it on YouTube! :')

[ x ]
[ x ]
Hopelijk heeft deze Maga-madness tot gevolg dat mensen in NC klaar zijn met Maga leugens en op de Dems stemmen, ofwel thuis blijven.

Dat zou ik mij namelijk zomaar voor kunnen stellen...
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:29:27 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215194950
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Dat mens begint steeds meer op Klaus Schwab te lijken, delen ze nu ook dezelfde kledingstijl in dit enge clubje? Wat zal de wereld beter af zijn over zo veel jaar als al deze demonen niet meer op de aardbol leven.

Creepy is ze met communistische ideologie. Waarom zijn alle democraten zo? je moet echt uit de inner circle komen daar. Geen kans als buitenstander zoals Trump wel had. Kijk maar naar JFK JR, die werd ook monddood gemaakt en gecensureerd bij de DNC. Exiled.

Daarnaast, de democraten zijn nu in de afgelopen 16 jaar maar liefst 12 jaar aan de macht geweest en ze hebben er een shithole van gemaakt! |:( Het Amerika van vroeger is er niet meer, die je in films zag. De Amerikaanse droom is dood gemaakt door de democraten.
Waarvan de grootste schade tussen 2000 en 2008 aangericht (en het buitenlands beleid voor meerdere decennia bepaald) is door republikein Bush en de overige neocons, met een onder valse voorwendselen gestarte kapitalistische kruistocht in het Midden-Oosten; maar dat laat je natuurlijk maar even buiten beschouwing voor de overzichtelijkheid.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_215194957
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:23 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Hopelijk heeft deze Maga-madness tot gevolg dat mensen in NC klaar zijn met Maga leugens en op de Dems stemmen, ofwel thuis blijven.

Dat zou ik mij namelijk zomaar voor kunnen stellen...
Er was een filmpje van een democratisch vrouwtje die het hartstikke mooi vond dat Helene had plaatsgevonden omdat er vermoedelijk Trump stemmers waren omgekomen. Aangezien dat vrij rode staten zijn.

Het liefste zien de democraten dat er een grote ramp plaatsvindt waardoor Trump supporters niet in staat zouden zijn om naar de stembus te kunnen gaan. Zo ziek zijn die democraten daar.
pi_215195185
quote:
The U.S. accounts for more than 40% of the planet’s weapons exports. $100 to $200 billion U.S. dollars are pocketed in arms sales each year, and that number is gradually increasing year over year.
America Is Leading the Global Arms Trade, but at What Cost?

quote:
Right now in Gaza, Boeing’s American-made Joint Direct Attack Munitions (JDAM) are being used by Israel to execute deadly airstrikes that wipe out homes, hospitals, and schools. On October 10, 2023, two JDAM bombs killed 43 Palestinians. As the bombardment of Gaza continues, there is mounting evidence that U.S.-made weapons are being used to kill and suppress people.
De Biden administratie geeft geld aan Israël om oorlog te creëren en geeft Kamala daarnaast ook weer geld aan Libanon om wapens te kopen en de oorlog aan te gaan. Geen wonder dat ze niet roepen om vrede in Oekraine. Wantja als Oekraine bij NAVO komt dat is dat een goede cash cow voor USA. The forever war met Rusland kan dan worden ingezet.

Maar we maken ons allemaal druk hier om mean tweetjes van Trump.

Onder Obama hebben er tal van Arabische Lentes plaatsgevonden gesteund vanuit Obama's administratie. Wie kan zich nog Libie herinneren, een pracht land voordat Obama en Hillary en haar goons daar kwamen. Al die oorlogen van Amerika onder Bush/Obama/Clinton/Biden zorgen ook voor massa immigratie in Europa.

Onder de 4 jaar Trump was er overal vrede, zelfs meme's maken met Kim Jong Un terwijl Hillary al in 2016 bijna een speciaal team wilde sturen. Ze was toen uit op oorlog met de rocketman.
https://www.nytimes.com/2(...)ton-north-korea.html

Daarnaast hebben Biden en Blinken ook de deur open gezet voor China om Taiwan aan te vallen.
Dat is de volgende oorlog die ze in petto hebben voor ons.

[ Bericht 3% gewijzigd door epicbeardman op 06-10-2024 18:49:44 ]
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:50:08 #8
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215195264
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die Bush die een anti-Trumper is en nu samenwerkt met de democraten? net zoals Dick Cheney? Dat zijn allebij RINO's gebleken. Republikeinen in naam only.(..)
Ik reageerde op je stelling dat 'de democraten' het land gesloopt hadden, met de tegenwerping dat 'de republikeinen' ook een dikke vinger in de pap gehad hebben.

Maar dat zijn dan weer geen republikeinen, omdat.. Trump het zegt. Dan is geen enkele objectieve discussie over beleidsuitkomsten mogelijk, aangezien Trump (of de Trump cult) kennelijk in retrospect bepaalt wie of wat Republikeins is. Je realiseert je vast wel dat dat een nogal onhoudbare beoordelingsgrond voor politieke geschiedenis is?
pi_215195281
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik reageerde op je stelling dat 'de democraten' het land gesloopt hadden, met de tegenwerping dat 'de republikeinen' ook een dikke vinger in de pap gehad hebben.

Maar dat zijn dan weer geen republikeinen, omdat.. Trump het zegt. Dan is geen enkele objectieve discussie over beleidsuitkomsten mogelijk, aangezien Trump (of de Trump cult) kennelijk in retrospect bepaalt wie of wat Republikeins is. Je realiseert je vast wel dat dat een nogal onhoudbare beoordelingsgrond voor politieke geschiedenis is?
Ik ben zelf van mening dat de gevestigde republikeinen inderdaad niet te vertrouwen zijn en dat Trump een eigen movement heeft die zich helemaal niet associëren met de republikeinen zoals Bushes/Cheneys. Geen wonder dat ook deze genoemde afstand nemen van de MAGA movement.

De democraat JFK JR is dan wel iemand die ik verwelkom bij de MAGA movement. Rare wereld is het geworden he. Maar de aap komt steeds verder uit de mouw.

We moeten goed begrijpen dat de republikeinen die geïnstalleerd zijn of uit het Bush/Cheney tijdperk komen hoogstwaarschijnlijk ook anti-Trumpers zijn, in de pockets zitten van de warlobby. Die denken allang niet meer in republikein zijn of democraat, maar aan hen dikke salaris en aandelen.
Daarom ook de miljarden steun aan Oekraine vanuit de dems en de reps. (uniparty)

Eigenlijk zou Trump een hele nieuwe partij moeten oprichten los van de republikeinen, maar daar is ie wat te oud voor denk ik ondertussen. Mensen met een clean sheet. Iedereen wordt gekocht in de politiek, ook hier in Nederland, rechts/links.

[ Bericht 5% gewijzigd door epicbeardman op 06-10-2024 19:03:22 ]
pi_215195423
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die Bush die een anti-Trumper is en nu samenwerkt met de democraten? net zoals Dick Cheney? Dat zijn allebij RINO's gebleken. Republikeinen in naam only.

Het laat feitelijk gewoon zien wie de party of war zijn, de democraten. Ik zou het vast geen "deepstate" mogen noemen omdat dat BNW termen zijn. Maar de inner circle die elkaar duidelijk steunt en anti-Trump is. Zijn allemaal mensen die diep gecontroleerd worden door Lockheed Martin en BlackRock, Boeing, de bedrijven die de Amerikaanse economie "omhoog" houden met wapen productie.
Ik reed laatst op de A12 en op de fake news radio vertelden ze dat er op de A12 een spookrijder was gesignaleerd. Zo kwam ik er dus zelf achter dat het fake news was, want ik zag wel 100 spookrijders!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215195442
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik ben zelf van mening dat de gevestigde republikeinen inderdaad niet te vertrouwen zijn en dat Trump een eigen movement heeft die zich helemaal niet associëren met de republikeinen zoals Bushes/Cheneys. Geen wonder dat ook deze genoemde afstand nemen van de MAGA movement.

De democraat JFK JR is dan wel iemand die ik verwelkom bij de MAGA movement. Rare wereld is het geworden he. Maar de aap komt steeds verder uit de mouw.
Dat is dus het belangrijkste wat Trump heeft bereikt. In principe heeft hij de partij getransformeerd naar de partij dat het nu is. Een partij die de belangen van de middenklasse beter behartigd. Deze transformatie was ook hard nodig en hopelijk word die lijn doorgezet hoewel ik van mening ben dat ze veel harder moeten inzetten op een veel kleinere federale overheid.
pi_215195453
twitter

Moedig van Walz om eens een keer niet bij een democraten gezinde mediakanaal te zitten.
Helaas voor hem gaat het niet helemaal lekker.
pi_215195471
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:03 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik reed laatst op de A12 en op de fake news radio vertelden ze dat er op de A12 een spookrijder was gesignaleerd. Zo kwam ik er dus zelf achter dat het fake news was, want ik zag wel 100 spookrijders!

Vertel me dat je niets van de wereld af weet zonder te vertellen dat je iets van de wereld af weet.

The Members of Congress Who Profit From War
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:12:02 #14
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215195506
twitter

Interessant, erg interessant...
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:12:37 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215195508
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet zozeer dat er een 'derde stroming' ontstaan is (voor zover die niet ook onderhevig is aan de achterliggende krachten die ervoor gezorgd hebben dat zowel traditionele D's en R's inmiddels voor jou niet meer betrouwbaar zijn - ik betwijfel dat overigens), maar wat dan het politieke alternatief is dat die derde stroming biedt. En kort samengevat is dat die van het autoritarisme; ontzag voor de sterke man die de lijnen uit zet (zie ook Trumps bewondering voor Putin, Xi, Netanyahu etc) vs. democratische principes voor staatsinrichting.
Als dat de movement is waarin jij je vertrouwen stelt om het aantal gewelddadige conflicten in de wereld te verminderen, vermoed ik dat je nog iets bedrogener uit gaat komen dan bij de eerdere middle of the road partijen.
pi_215195551
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het probleem is dan ook niet zozeer dat er een 'derde stroming' ontstaan is (voor zover die niet ook onderhevig is aan de achterliggende krachten die ervoor gezorgd hebben dat zowel traditionele D's en R's inmiddels voor jou niet meer betrouwbaar zijn - ik betwijfel dat overigens), maar wat dan het politieke alternatief is dat die derde stroming biedt. En kort samengevat is dat die van het autoritarisme; ontzag voor de sterke man die de lijnen uit zet (zie ook Trumps bewondering voor Putin, Xi, Netanyahu etc) vs. democratische principes voor staatsinrichting.
Als dat de movement is waarin jij je vertrouwen stelt om het aantal gewelddadige conflicten in de wereld te verminderen, vermoed ik dat je nog iets bedrogener uit gaat komen dan bij de eerdere middle of the road partijen.
De media portretteert alsof hij deze dictators bewonderd, want zo kan je makkelijk angstzaaien. Ze kunnen hem natuurlijk niet letterlijk met Hilter vergelijken ondanks dat ze dat maar al te graag zouden willen. Dus dan maar zo. Maar ook maar niets uit de 4 jaar dat Trump aan de macht was heeft hij ook maar 1 dictatoriaal trekje laten zien.

Hij is een man of the people, hij kan goed omgaan met Putin en Kim Jong un wellicht. Bewonderen is wat anders. Als dat direct aan hem gevraagd zou worden zal dat wss niet meer zo zijn.

Daarnaast heeft Biden tal van duizenden mensen laten ontslaan en heftige wetgevingen toegepast tijdens de corona pandemie. Waaruit nu nog repercussies komen en tal van ontslagvergoedingen worden uitgedeeld. Het was een purge. Het ging helemaal niet om de gezondheid van de burgers.

Bij corona en Biden ging het om daadwerkelijk te kunnen aantonen wie wel complaint is of niet. Wie wel braaf luistert of niet. Het was een purge om andersdenkenden uit de eventuele hoge en lage posities te krijgen en een test om te zien hoe ver ze konden gaan. Zeker in de overheid branches en intelligence, politie en het leger.

Soms heb je gewoon een ander perspectief nodig om echt te realiseren wie de dictator is en was.
pi_215195577
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vertel me dat je niets van de wereld af weet zonder te vertellen dat je iets van de wereld af weet.

The Members of Congress Who Profit From War
Is dat ook de reden geweest dat Trump deze aanslag heeft laten uitvoeren?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:21:12 #18
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215195581
twitter

_O-

En die minihandjes erbij :D

Rumour has it dat die handjes niet het enige is dat klein aan hem is...
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:25:21 #19
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215195612
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Soms heb je gewoon een ander perspectief nodig om echt te realiseren wie de dictator is en was.
Oh ja? Is dat (buiten social media) ergens onderbouwd beschreven, die purge?

In Project 2025 staan die plannen namelijk in detail uitgestippeld voor de voorziene regeerperiode van Trump, van hetgeen jij beweert heb ik nog nergens iets gelezen.
pi_215195848
Ook regelrecht uit Project 2025:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215195895
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215195897
quote:
81s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:46 schreef Kijkertje het volgende:
Ook regelrecht uit Project 2025:

[ x ]
[ x ]
“On the question of defunding Planned Parenthood…our view is we don't think that taxpayers should fund late term abortions. That has been a consistent view of the Trump campaign the first time around, it will remain a consistent view.”

Bijzonder hoe je dit interpreteert als Vance wil af van voorbehoedsmiddelen en prenatale zorg.
pi_215195940
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Stel nou dat Trump volgende maand de verkiezingen wint, waarna Biden zijn VP oproept de uitslag niet te certificeren (lees: ongeldig verklaren), waarna hij probeert om met de inzet van nep-kiesmannen Harris tot winnaar uit te roepen.

Jij ziet dat dan niet als een probleem?

Want voor alle duidelijkheid: dat is letterlijk wat Trump vier jaar geleden deed.
@Chivaz? @epicbeardman?

Jullie zouden het prima vinden als Biden en Harris dit doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215195996
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
@:Chivaz? @:epicbeardman?

Jullie zouden het prima vinden als Biden en Harris dit doen?
Als er daadwerkelijke discrepanties zoals die hebben plaatsgevonden in laatste verkiezingen d.m.v. mail in voting en ballot harvesting ja. Verkiezingen moeten wel eerlijk lopen.

Dat alle rechters alle zaken van verkiezingfraude hebben verworpen is een ander verhaal.

In the 2020 election, 69% of voters nationwide cast their ballot nontraditionally — by mail and/or before Election Day.

In 2016 verkiezingen was dit maar 23%.. o|O :P
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:03:37 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215196048
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:00 schreef epicbeardman het volgende:

In the 2020 election, 69% of voters nationwide cast their ballot nontraditionally — by mail and/or before Election Day.

In 2016 verkiezingen was dit maar 23%.. o|O :P
Corona. Eind 2020 was dat nog steeds een ingrijpend fenomeen waardoor veel mensen liever via post stemden.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')