abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:54:12 #201
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215203144
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Geef jij toe dat je geen Palestijnse staat wil erkennen?
Wel een ongewapende.
Het is koud, het is guur....
pi_215203163
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ik zelf al lang en breed heb aangegeven geen enkele boodschap te hebben aan religieuze orthodoxen die op basis van eeuwenoude boeken menen te weten wat waarheid is, laat staan dat anderen graag opdringen.

Die vraag stelde ik ook aan jou: wat doe je met bloeddorstige teksen in heilige boeken? Als het zo is, zoals je let doorschemeren, dat deze 'in context' gelezen moeten worden zeg ik a) dat klopt, de historische, niet onverifieerbaar theologische en b) waarom geldt dat dan niet voor andere religieuzen die hun teksten hebben om dergelijke zaken te rechtvaardigen?

Kwam geen antwoord op.
Ik heb nooit een inhoudelijke discussie gehad met je over teksten uit welk boek dan ook.
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:57:22 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215203168
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb nooit een inhoudelijke discussie gehad met je over teksten uit welk boek dan ook.
Jazeker wel.

Hadith tekst geloof ik.

Kun je verder op de post ingaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215203175
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik erken per direct een Palestijnse staat.

Erken jij een Israelische?
Wie ben ik om het niet te erkennen als de Palestijnen het erkennen?
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:59:30 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215203194
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pardon?

Ik vraag het aan jou, niet aan de Palestijnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:00:38 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215203206
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kijk, je draait weer.
pi_215203239
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
De oude generatie heeft nog een schuld wat gerfd is en wat afgelost moest worden.

Het is een schande dat dit koloniale project geen halt is toegeroepen.
zeker. israelische historicus ilan pappe zegt dat , mensen als biden een pro israel bias in hun dna hebben en dat dat niet gaat veranderen. maar de jeugd in de vs brengt hoop en dat is uiteraard het enige land dat er ook echt toe doet wat het conflict betreft. het biedt hoop dat zelfs de helft van de joodse amerikanen onder 40 issrael ziet als een apartheidstaat. echter loopt de politieke establishment altijd achter op at er in de samenleving speelt. zo is het publiek in duitsland, nederland, verenigd koninkrijk, de VS veel kritischer over israel dan de politieke elite, dat nog by default functioneert op de oude koloniale stand. maar de correctie is aanstaande, the future looks bright.

damn dit is best goed gedaan. zal me niet verbazen als het viral gaat, sterker nog ik heb zelf in dit topic de woorden geopperd, dat kinderen van fokkers die israels genocide toejuichen door hun kinderen bevraagd zullen worden wat zij deden, tijdens de genocide.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:06:55 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215203287
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:03 schreef egayalS het volgende:

zeker. israelische historicus ilan pappe zegt dat , mensen als biden een pro israel bias in hun dna hebben en dat dat niet gaat veranderen. maar de jeugd in de vs brengt hoop en dat is uiteraard het enige land dat er ook echt toe doet wat het conflict betreft. het biedt hoop dat zelfs de helft van de joodse amerikanen onder 40 issrael ziet als een apartheidstaat. echter loopt de politieke establishment altijd achter op at er in de samenleving speelt. zo is het publiek in duitsland, nederland, verenigd koninkrijk, de VS veel kritischer over israel dan de politieke elite, dat nog by default functioneert op de oude koloniale stand. maar de correctie is aanstaande, the future looks bright.

damn dit is best goed gedaan. zal me niet verbazen als het viral gaat, sterker nog ik heb zelf in dit topic de woorden geopperd, dat kinderen van fokkers die israels genocide toejuichen door hun kinderen bevraagd zullen worden wat zij deden, tijdens de genocide.

[ x ]
Ik zal hen zeggen:

Ik verwierp het tribale geweld van beide zijden, ben daarom blij dat ik een voorvechter van scheiding van kerk en staat ben geweest, me niet heb laten opzwepen door een stammenstrijd en daardoor als kip zonder kop alle nuance uit het oog verloor. Dat ik de tweestatenoplossing t.a.t. heb onderschreven, Hamas en Netanyahu verafschuwde en verder hier, in Nederland, probeerde mijn leven te leiden conform mijn normen en waarden.

Wat ik niet zal zeggen:

Ik heb mensen lastiggevallen door stations, universiteiten, straten en andere plekken te voorzien van mijn oppervlakkige aanwezigheid omdat hetzij religie hetzij progressieve docenten dat van mij vroegen.

Wedervraag: Wat vertel jij je kinderen over het leed dat vrouwen in Afhanistan, Iran en een hoop andere MO-landen nu al eeuwen moeten ondergaan? Over Jemen? West-Sahara? De theocratie in S. Arabi en de onderdrukking van vrouwen en homo's?

Tenslotte: dat niet iedereen hier meevaart op de schijnheilige golven van vooral een hoop progressieve studenten en islamisten, maakt niet dat ze genocide toejuichen... maar ja, da's die vervelende nuance steeds
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:07:31 #209
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215203293
twitter
pi_215203314
Erdogan is bekend met de notie 'genocide'?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:11:10 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215203329
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:09 schreef Akathisia het volgende:
Erdogan is bekend met de notie 'genocide'?
Dat is wel tragisch ja... Armeense genocide anyone?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215203365
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is wel tragisch ja... Armeense genocide anyone?
Not relevant sir!

Mede dankzij die verdomde Armenen heeft het Christendom immers wortel kunnen schieten in Europa :R.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:21:30 #213
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215203456
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:03 schreef egayalS het volgende:

[..]

[ x ]
Ga jij dan ook aan jouw kinderen uitleggen wat genocide is? Erdogan weet het iig niet.

En verder hoop ik dat de kinderen van mijn kinderen zowel man als vrouw in vrijheid mogen leven, dat kunnen de vrouwen in de islamitische landen helaas niet zeggen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:21:43 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215203462
Goh, het is blijkbaar lastig voor Chadi om te erkennen dat hij Israel weg wil hebben.
Grote mond de hele tijd, maar gewoon kleur bekennen is er niet bij
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:30:01 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215203580
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goh, het is blijkbaar lastig voor Chadi om te erkennen dat hij Israel weg wil hebben.
Een gluiperd is het.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215203594
Juist niet. Hij is eerlijk genoeg om niet laf genoeg te zijn om te liegen door te zeggen dat ie Isral het liefst in al haar glorie ziet voortbestaan.
pi_215203609
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jazeker wel.

Hadith tekst geloof ik.

Kun je verder op de post ingaan?
Ik heb daar geen kaas van gegeten. Weet alleen dat context enorm belangrijk is.
pi_215203619
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, je draait weer.
Is geen draai hoor.
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:35:46 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215203640
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Is geen draai hoor.
Nog steeds geen antwoord op de vraag.

Vind jij dat Israel het recht heeft te bestaan, of wil je het weg hebben?

Geen woord Frans aan. Dat je deze bij herhaling niet beantwoord zegt genoeg.
pi_215203679
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je bent niet echt in de positie om van iemand te vragen om kleur te verlenen als je het zelf weigert. Je ontkent de palestijnen een staat.

Daarnaast kan je ook niet lezen blijkbaar.
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:39:00 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215203693
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je bent niet echt in de positie om van iemand te vragen om kleur te verlenen als je het zelf weigert. Je ontkent de palestijnen een staat.

Daarnaast kan je ook niet lezen blijkbaar.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag, noch die van EttovanBelgie . Duidelijk
pi_215203708
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nog steeds geen antwoord op de vraag.

Vind jij dat Israel het recht heeft te bestaan, of wil je het weg hebben?

Geen woord Frans aan. Dat je deze bij herhaling niet beantwoord zegt genoeg.
Of je bent niet op de hoogte van het Palestijnse standpunt of je bent nog dommer dan je overkomt.
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:41:05 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215203717
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Of je bent niet op de hoogte van het Palestijnse standpunt of je bent nog dommer dan je overkomt.
Hou maar op joh, het is volledig duidelijk dat jij Israel het bestaansrecht ontkent.
pi_215203773
onze minister van defensie tevens onderdeel van de lange arm van israel maakt duidelijk dat israel geen slachtoffers maakt in gaza, maar dat alle omgekomen palestijnen slachtoffers zijn van hamas. misschien kan hij dan ff een kopje thee drinken bij het ICJ waar de israelische staat terecht staat voor genocide en hen duidelijk maken dat de hele zaak berust op een misverstand. klein stukje fietsen van de tweede kamer naar het vredespaleis. tis tevens mooi fiets weer in den haag momenteel.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:45:00 #225
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215203783
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hebt het zelf over kleur verlenen, hoe dom is dat?
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:47:01 #226
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215203809
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:44 schreef egayalS het volgende:
onze minister van defensie tevens onderdeel van de lange arm van israel maakt duidelijk dat israel geen slachtoffers maakt in gaza, maar dat alle omgekomen palestijnen slachtoffers zijn van hamas. misschien kan hij dan ff een kopje thee drinken bij het ICJ waar de israelische staat terecht staat voor genocide en hen duidelijk maken dat de hele zaak berust op een misverstand. klein stukje fietsen van de tweede kamer naar het vredespaleis. tis tevens mooi fiets weer in den haag momenteel.

[ x ]
Als je dat eruit haalt ben je wel enorm dom hoor :s)
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:39 #227
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215203874
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:47 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als je dat eruit haalt ben je wel enorm dom hoor :s)
Helaas is hij niet de enige.
pi_215204004
Een jaar te lang oorlog. Hier is hopen dat deze ellende snel voorbij is en de Palestijnen en Libanezen in vrede en veiligheid kunnen leven en dat de Israliers voor eens voor altijd kunnen af rekenen met de duivelse regering Netanyahu.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:07:36 #229
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215204030
pi_215204048
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pardon?

Ik vraag het aan jou, niet aan de Palestijnen.
De Palestijnen erkennen de staat Isral binnen de '67 grenzen dus erken ik die ook. Zo moeilijk is het toch niet? Ik ga volledig mee met de palestijnen. Wie ben ik om daarin tegen te gaan?
pi_215204074
Laten we de discussie omdraaien naar ‘Palestijnen hebben het recht om IN Isral te bestaan’.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215204109
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:07 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

[ Bericht 20% gewijzigd door Chadi op 07-10-2024 18:20:33 ]
pi_215204126
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:11 schreef Nexum het volgende:
Laten we de discussie omdraaien naar ‘Palestijnen hebben het recht om IN Isral te bestaan’.
Pas maar op. Dat is tegen het zionistische been. Ze willen wel het land maar niet de inwoners.
pi_215204188
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pas maar op. Dat is tegen het zionistische been. Ze willen wel het land maar niet de inwoners.
Ja. Das heel jammer voor ze. Maar een tweestatenoplossing gaat er nooit komen. Dan moeten Joodse Israliers maar even heel snel veel meer baby’s gaan maken om de populatie zo veel mogelijk te laten stijgen, als ze zo graag die meerderheid willen behouden. _O-
pi_215204231
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:17 schreef Chadi het volgende:
Joah, en dan als Libanon eindigen zeker :'). Niemand, maar dan ook niemand wil (veel) Palestijnen.
pi_215204261
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:21 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja. Das heel jammer voor ze. Maar een tweestatenoplossing gaat er nooit komen. Dan moeten Joodse Israliers maar even heel snel veel meer baby’s gaan maken om de populatie zo veel mogelijk te laten stijgen, als ze zo graag die meerderheid willen behouden. _O-
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ze hadden gehoor dat de wereld akkoord zou gaan met verjagen van palestijnen. Ze hebben tot november tot Kamala daar een halt aan roept. Nu doet ze even niets om de kiezers binnen te halen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:28:54 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215204270
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
De Palestijnen erkennen de staat Isral binnen de '67 grenzen dus erken ik die ook. Zo moeilijk is het toch niet? Ik ga volledig mee met de palestijnen. Wie ben ik om daarin tegen te gaan?
Dit is de zaak op zijn en vooral je eigen kop zetten. Hoe kom je daarbij ? Waar staat die gladde aanname ?

Verder zijn wie zijn die Palestijnen die vanuit welke voor de gelegenheid tribaal verbonden groep, namens wie hoe precies gekozen of vertegenwoordigd zijn?
Los daarvan hebben de 'Palestijnen' vooral n ding gemeenschappelijk, Isral uit te weg te werken zodat er iig meer ruimte komt voor hun eigen (tribale) ambities.

Dit gegeven maakt ook duidelijk dat er van een TweeStaten oplossing geen enkele sprake of zelfs mogelijkheid kan zijn. Op zijn best zouden de betwiste gebieden kunnen worden opgedeeld in tribaal vertegenwoordigende, autonome, natie-staatjes waar het recht bestaat uit wie dan de macht heeft.

Verder, nog maar een keer, er zijn geen Palestijnen in de zin van een volk, natie of zelfs land wat verder niet moet worden gelezen als ontkenning van mensen die ergens hun leven willen leiden.

De in de hoofden van rechts-omlijnd Westers denkende navelstaarders, zijn Palestijnen hooguit een groep mensen die zich daarin of daarmee, ontheemd van ooit hun historisch verblijf, willen identificeren.
Ik mag toch glad aannemen dat je weet dat die zg Palestijnen bestaand uiut heel veel (tribale) clans die ook nog religieus zijn verdeeld. Alleen het kleine Gaza bestaat ten minste al uit 3 verbonden (familie)clans die elkaar zelf op basis van hun historie naar het leven staan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215204274
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Joah, en dan als Libanon eindigen zeker :'). Niemand, maar dan ook niemand wil (veel) Palestijnen.
Zoals hierboven al een quote van Hitler die hetzelfde zei over joden in zijn speech. Dit is dus onacceptabel wat je zegt. Het is een argument van nazi's.
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2024 @ 18:30:52 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215204296
Palestijnen willen geen tweestaten oplossing.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215204309
quote:
11s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dit is de zaak op zijn en vooral je eigen kop zetten. Hoe kom je daarbij ? Waar staat die gladde aanname ?

Verder zijn wie zijn die Palestijnen die vanuit welke voor de gelegenheid tribaal verbonden groep, namens wie hoe precies gekozen of vertegenwoordigd zijn?
Los daarvan hebben de 'Palestijnen' vooral n ding gemeenschappelijk, Isral uit te weg te werken zodat er iig meer ruimte komt voor hun eigen (tribale) ambities.

Dit gegeven maakt ook duidelijk dat er van een TweeStaten oplossing geen enkele sprake of zelfs mogelijkheid kan zijn. Op zijn best zouden de betwiste gebieden kunnen worden opgedeeld in tribaal vertegenwoordigende, autonome, natie-staatjes waar het recht bestaat uit wie dan de macht heeft.

Verder, nog maar een keer, er zijn geen Palestijnen in de zin van een volk, natie of zelfs land wat verder niet moet worden gelezen als ontkenning van mensen die ergens hun leven willen leiden.

De in de hoofden van rechts-omlijnd Westers denkende navelstaarders, zijn Palestijnen hooguit een groep mensen die zich daarin of daarmee, ontheemd van ooit hun historisch verblijf, willen identificeren.
Ik mag toch glad aannemen dat je weet dat die zg Palestijnen bestaand uiut heel veel (tribale) clans die ook nog religieus zijn verdeeld. Alleen het kleine Gaza bestaat ten minste al uit 3 verbonden (familie)clans die elkaar zelf op basis van hun historie naar het leven staan.
Het boeit geen moer hoe ze zichzelf noemen. Ze zijn inheems. Hoe je ze verder noemt zal me worst wezen. Doe discussie is verder niet boeiend omdat het om de echte vraag draait. Of je zomaar een kolonie kan stichten en de inheemse bevolking uitroeien.
pi_215204311
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:30 schreef Ulx het volgende:
Jawel hoor. Ze hebben zelfs Isral erkent maar Isral laat het na om een palestijnse staat te erkennen
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:34:06 #242
504895 Bofjijff
pi_215204330
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jawel hoor. Ze hebben zelfs Isral erkent
PLO ja. Hamas niet hoor. Net als vrijwel de rest van de regio
pi_215204340
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
PLO ja. Hamas niet hoor. Net als vrijwel de rest van de regio
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:35:36 #244
504895 Bofjijff
pi_215204353
quote:
dit ga ik natuurlijk niet openen ouwe leugenaar
pi_215204354
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:30 schreef Ulx het volgende:
Oh zeker wel. Maar die gaat er niet komen als Isral niet af ziet van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:36:59 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215204368
De tweestatenoplossing is een fata morgana. Je kunt het erover blijven hebben, maar telkens als je denkt dat ie dichterbij komt dan blijkt hij toch echt niet te bestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:37:03 #247
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215204369
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
Oh zeker wel. Maar die gaat er niet komen als Isral niet af ziet van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
De Westbank is veroverd op Jordani in 1967, hadden ze maar geen oorlog moeten voeren. :W
pi_215204372
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nope. Die willen ze niet.
Intolerant voor intolerantie
pi_215204386
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dit ga ik natuurlijk niet openen ouwe leugenaar
Je zou het een keer moeten horen. Dat gaat tegen alles in wat je al die tijd geleerd hebt.
pi_215204396
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:11 schreef Nexum het volgende:
:? Dat staat toch helemaal niet ter discussie?

(Als je met Isralische Palestijnen de Isralisch-Arabische bevolking bedoelt)
Intolerant voor intolerantie
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 18:39:56 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215204403
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tweestatenoplossing is een fata morgana. Je kunt het erover blijven hebben, maar telkens als je denkt dat ie dichterbij komt dan blijkt hij toch echt niet te bestaan.
alternatief is voor eeuwig oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:40:34 #252
504895 Bofjijff
pi_215204408
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je zou het een keer moeten horen. Dat gaat tegen alles in wat je al die tijd geleerd hebt.
nee die extremistische propaganda laat ik aan mij voorbij gaan
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:41:01 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215204412
quote:
88s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Yup. Lijkt me het meest waarschijnlijke.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215204429
Een interactieve kaart die je door de slachtpartijen van 7 oktober meeneemt: https://oct7map.com/
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:42:59 #255
346939 Janneke141
pi_215204430
quote:

[..]
We zijn aardig onderweg. Erger nog: ook met een zogenaamde tweestaten'oplossing' zul je eeuwig oorlog hebben, want dan nog zullen er om de zoveel tijd terroristische groeperingen opstaan die hun eenstaatsoplossing gaan nastreven.
pi_215204440
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
nee die extremistische propaganda laat ik aan mij voorbij gaan
Dit is inderdaad extremistische propaganda. Hij roept hier tot vrede. Moet angstaanjagend zijn voor je.

Stukje uit Haaretz :

quote:
Jordan's Foreign Minister Told Israelis an Inconvenient Truth
'Ask any Israeli official what is their plan for peace – you'll get nothing,' Ayman Safadi said. One thing Israelis hate is Arabs who really want peace
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 18:46:08 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215204462
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
We zijn aardig onderweg. Erger nog: ook met een zogenaamde tweestaten'oplossing' zul je eeuwig oorlog hebben, want dan nog zullen er om de zoveel tijd terroristische groeperingen opstaan die hun eenstaatsoplossing gaan nastreven.
denk je
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:46:45 #258
346939 Janneke141
pi_215204468
quote:
88s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk je
Geeft de historie en de huidige situatie ook maar enige indicatie dat dat niet zo zou zijn?
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 18:48:05 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215204478
of hoop je weet ik het

feit is dat met de jaren de relatie tussen Israel en de buurlanden beter is geworden, feit is ook dat daar een duidelijke terugval in te zien is als ze weer met de Palestijnen gaan vechten

1+1=tweestatenoplossing

en veel geduld
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 18:48:28 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215204483
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geeft de historie en de huidige situatie ook maar enige indicatie dat dat niet zo zou zijn?
beetje wel ja

is wel van de lange adem maar beetje wel ja
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:49:36 #261
504895 Bofjijff
pi_215204497
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dit is inderdaad extremistische propaganda. Hij roept hier tot vrede. Moet angstaanjagend zijn voor je.

Stukje uit Haaretz :
[..]

ik ben voor vrede, maar de islamitische hoek / middenoosten ziet dat niet zo zitten.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 18:50:42 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215204507
wat is dat islamtisch de hele tijd :?
pi_215204522
quote:
Libanon is een failed state die door Iran misbruikt wordt als proxy, datzelfde lot zal een palestijnse staat treffen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215204530
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:49 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik ben voor vrede, maar de islamitische hoek / middenoosten ziet dat niet zo zitten.
Het filmpje bewijst je ongelijk
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:54:02 #265
504895 Bofjijff
pi_215204539
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het filmpje bewijst je ongelijk
leuk maar de echte realiteit niet. Lees het handboek van hamas anders nog eens even door.
pi_215204550
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215204555
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
leuk maar de echte realiteit niet. Lees het handboek van hamas anders nog eens even door.
Vertel wat staat erin. Graag een linkje met onderbouwing.
  maandag 7 oktober 2024 @ 19:02:33 #268
504895 Bofjijff
pi_215204617
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertel wat staat erin. Graag een linkje met onderbouwing.
Hamas heeft van bij het begin van de oprichting n doel voor ogen: de vernietiging van de staat Isral.

Meer hoef ik niet te weten. Owja ze staan op de terroristenlijst.
  maandag 7 oktober 2024 @ 19:14:01 #269
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215204729
Het hatende tuig kan zich weer eens niet gedragen in Amsterdam, what else is new?
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:37:55 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215205896
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het boeit geen moer hoe ze zichzelf noemen. Ze zijn inheems. Hoe je ze verder noemt zal me worst wezen. Doe discussie is verder niet boeiend omdat het om de echte vraag draait. Of je zomaar een kolonie kan stichten en de inheemse bevolking uitroeien.
Je maakt weer duidelijk waarom discussie vrijwel zinloos is omdat de inhoud (je) geen moer tot worst scheelt met vooral vasthouden aan het dogma dat kolonialisme, de oorzaak is.
De term inheemse bevolking en laat staan uitroeien is vooral een drogreden om het als houding, boeiend te maken dat er onrecht zou zijn aangedaan.

Probleem met verwijzen naar een verleden dat er altijd wel ergens een haakje of oogje is dat iets zou kunnen verklaren om daarmee de realiteit van haat als vragende keuze, te rechtvaardigen.
pi_215206179
quote:
13s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je maakt weer duidelijk waarom discussie vrijwel zinloos is omdat de inhoud (je) geen moer tot worst scheelt met vooral vasthouden aan het dogma dat kolonialisme, de oorzaak is.
De term inheemse bevolking en laat staan uitroeien is vooral een drogreden om het als houding, boeiend te maken dat er onrecht zou zijn aangedaan.

Probleem met verwijzen naar een verleden dat er altijd wel ergens een haakje of oogje is dat iets zou kunnen verklaren om daarmee de realiteit van haat als vragende keuze, te rechtvaardigen.
Ik ben redelijk ongevoelig voor die dwaze speelplaten van zion. Ik ga niet mee in die hosanna. Je probeert de mensen die er al woonden weg te zetten alsof die geen rechten hebben. Daar verzin je een excuus bij. Of het nou omdat er geen bussen waren of dat ze geen burgemeester hadden. Wat boeit is dat daar mensen wonen en woondenin gemeenschappen en die zichzelf een naam hebben gegeven. Feit blijft dat ze gekoloniseerd worden. Punt uit.
  maandag 7 oktober 2024 @ 21:06:46 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215206209
quote:
Yep, het is vooral een verkozen onderwerp om het niet te hoeven hebben over de diepere oorzaken van het onderling (zelf) veroorzaakte conflict. Er zijn in de "Palestijnse" wereld tribale hoofdstromingen in de vorm van (religieuze) strijdgroepen (clan cq hamula) , afstamming en (notabele) familieverbanden.
Dit is in weze, een voortzetting als eerder was ontstaan tijdens de Ottomaanse overheersing waar familie-relaties tevens veiligheid en zekerheid boden.
Voor de goede orde moet men hier niet denken aan geromantiseerde stammen en strijdgroepen in termen van "Lawrence of Arabia" ten tijde van de Britse overheersing.

Gemeenschappelijk; hebben & hechten "Palestijnen" waarde aan historische (voorvaderlijke) plichten, onderlinge leefverbanden, gedragsregels (speciaal toebedeeld aan mannen) en "eer" gedreven waarden. Daar doorheen, lopen religieuze overtuigingen varirend van idd vooral islam ideologie maar ook meer christelijk gedreven orintaties.

Het tribaal onthechten zodat daaruit wel een land met nationale waarden kan ontstaan, zijn tot op heden niet mogelijk gebleken. Dit kan of lukt ook niet omdat daarmee anders de familiebelangen, onderdruk komen te staan.
Al met al reden waarom een TweeStaten oplossing, een fata morgana is van (westers) wensdenken.
Op zijn best zijn betwiste gebieden te verdelen in ruwweg 10 tot 15 kleinere ministaatjes waarin weer elk 3 tot 5 clans cq families hun nomadisch gedreven autonomie (kunnen) gaan hervatten.
De gemiddelde westerling kan zich daarbij weinig voorstellen waarom je je zou verbinden aan dat onderworpen regime als eigenbelang. Die gedachte staat veraf van het internationaal geopolitiek denken.
  maandag 7 oktober 2024 @ 21:09:25 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215206234
quote:

[..]
Nee, het alternatief is tijd winnen en (desnoods met geweld) heropvoeden zodat individuen die anderen willen verdrijven leren dat zij niet langer afhankelijk zijn van hun oorsprong.
pi_215206397
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Feit blijft dat ze gekoloniseerd worden. Punt uit.
Palestina, Uti Possidetis Juris en de grenzen van Isral

De grenzen en territoriale reikwijdte van Isral zijn een bron van schijnbaar eindeloos debat. Opmerkelijk genoeg is er, ondanks de intensiteit van de debatten, weinig aandacht besteed aan de relevantie van de doctrine van uti possidetis juris voor het oplossen van juridische aspecten van het grensgeschil. Uti possidetis juris wordt algemeen erkend als de doctrine van het internationaal gewoonterecht dat centraal staat bij het bepalen van territoriale soevereiniteit in het tijdperk van dekolonisatie. De doctrine bepaalt dat opkomende staten vermoedelijk hun administratieve grenzen van voor de onafhankelijkheid erven.

Toegepast op het geval van Isral zou uti possidetis juris dicteren dat Isral de grenzen erft van het Mandaat Palestina zoals die bestonden in mei 1948. De doctrine zou dus de Isralische aanspraken ondersteunen op alle of een deel van de momenteel fel betwiste gebieden Jeruzalem (inclusief Oost-Jeruzalem), de Westelijke Jordaanoever en mogelijk zelfs de Gazastrook (maar niet de Golanhoogte).
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:10:24 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215206752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
De vraag is of jij erkent dat Isral bestaat en mag bestaan. Onafhankelijk van wat derden vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:25:29 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215206906
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:28 schreef Shigyn het volgende:
uti possidetis juris
Die relevantie van grenserkenning (naar van oorprong Romeins recht als bezit) wordt dan ook door tegenstanders niet overwogen omdat daarmee zij twee dingen doet die haaks staan op haar fundamentele overtuiging(en):
1) erkenning van Isral dat simpelweg een religieuze onmogelijkheid is.
2) onderwerping aan andersdenkenden die het land van "niemand" ziet als (iemands eigen) bezit.
Ivm dit laatste, ik generaliseer, denken van oorsprong nomadisch levende mensen niet in termen van iemands aangegeven grenzen. Daar waar zij (willen) zijn, is dan hun recht dat desnoods met toepasselijk geweld wordt behouden of afgedwongen.
Dat er nog nauwelijks sprake is van rondtrekkend (kunnen) leven van wat het land ooit bood, maakt in het (wens)denken weinig uit.

Punt blijft dat men denkt dat 'wat deel uitmaakt van een een overtuiging', diplomatiek en laat staan goed in polderoverleg is op te lossen.
De enige taal die (van begin der tijden) door tribaal gedrevenen wordt begrepen, is die van machtsoverwicht zodat mettertijd de gedachte aan geweld als middel tot overtuigen, geen zier uithaalt.
pi_215207344
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als hamas het de wereld in gooit, is het wel direct waar toch?
Dat zegt niemand.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
7 oktober vorig jaar is de oorlog begonnen,
Jij hebt echt een plaat voor je kop zeg. Sorry dat ik dat zo zeg, maar ongelofelijk zeg als je dat zegt.
De oorlog is al tientallen jaren bezig, niet pas sinds 7 okt.
pi_215207349
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is een consequentie van de acties van de Palestijnen van exact een jaar geleden.
Je weet dat de actie van Hamas een reactie is op wat Israel allemaal uitspookt?
Niet andersom?

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ach gossie, random user bianconeri heeft weer eens een feitenvrije rant geplaatst dus nu ben ik echt overtuigd. Dat duurde even, maar de argumenten zijn zo overweldigend en overtuigend, daar kan je gewoon niet omheen.
Ik zeg dat een random tweet op X niets zegt.
Daar zeg ik niets wat per se een feit zou inhouden nee, dus waar komt jouw onzin nou weer vandaan?
pi_215207355
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Pleur toch eens op, jij en die Biancori.
Ik plaats een genuanceerde post waarin ik hoop dat alle geweld stopt en nog is het niet goed stelletje zeikerds.
Jij geeft aan dat 7 oktober het begin is, terwijl Israel de agressor is.
En je laat duidelijk zien dat je Israel wel steunt. Noem ik nou niet bepaald pro-vrede.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eens
Feitelijk onjuist.
Zowel wat ik zei en dat je eens bent.

Feitelijk is Israel de agressor. Dat is een hele simpele feit.

Alleen al omdat de oorlog tussen de landen al langer bestaat dan dat Hamas uberhaupt al bestaat.
Simpel zat.
pi_215207361
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:12 schreef bianconeri het volgende:

Maar laten we niet doen alsof Hamas geen aanleiding had om die actie te beginnen en laten we niet doen alsof Israel de agressor is en veel walgelijkere dingen doet.
Ik ben blij dat sommigen wakkerder waren dan ik toen ik dit poste.
Bedankt daarvoor.

Ik moet een feitelijke onjuistheid aanpassen in mijn eerder geplaatste post.

De feitelijke post moet natuurlijk zijn:

Maar laten we niet doen alsof Hamas geen aanleiding had om die actie te beginnen en laten we niet doen alsof Israel NIET de agressor is en veel walgelijkere dingen doet.
pi_215207412
Weet iemand hier waarom Tel Aviv bommeldingen had vanavond? Die waren vervolgens weer ineens ingetrokken.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:00:53 #282
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215207426
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij geeft aan dat 7 oktober het begin is, terwijl Israel de agressor is.
En je laat duidelijk zien dat je Israel wel steunt. Noem ik nou niet bepaald pro-vrede.
[..]
Feitelijk onjuist.
Zowel wat ik zei en dat je eens bent.

Ik kan hier alleen maar om lachen. Ik steun Isral helemaal niet namelijk. Maar de aanval van 7 oktober was walgelijk. Het onrecht wat de Palestijnen wordt aangedaan is dat ook.

Kun je dat niet begrijpen?

En ach, ben al uitgemaakt voor van alles en nog wat hier: anti-semiet, anti-Isral, extreem links, extreem rechts, en nu weer VOOR Isral.

Ga toch weg gek mens. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:02:41 #283
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215207438
En 7 oktober vond ik wel even een dag voor demonstranten om zich in te houden en even niet te gaan slopen en herrie te trappen. Respectloos naar slachtoffers en familie toe dat ze zich even niet in kunnen houden, bah.
pi_215207440
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zegt niemand.
[..]
Jij hebt echt een plaat voor je kop zeg. Sorry dat ik dat zo zeg, maar ongelofelijk zeg als je dat zegt.
Voor sommige generaties in Nederland begon deze oorlog precies een jaar geleden.
Kun je ze niet kwalijk nemen, op school zijn ze druk met taal, wiskunde, transgenders, klimaatverandering, onze eigen geschiedenis en geopolitiek waarin het Midden Oosten niet als eerste besproken wordt.

Anderen zijn druk met Metoo, obesitas, werkdruk en noem het maar op.

Sorry dat Nederlanders andere problemen hebben.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:05:48 #285
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215207448
Deze oorlog is inderdaad een jaar geleden begonnen. Ervoor waren periodes dat het rustiger was afgewisseld met ook weer oorlogen en opstanden.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:05 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215207456
quote:

[..]
Dat zegt niemand.
[..]
Iran is al 30 jaar bezig om Israel helemaal te omsluiten met strijdgroepen met duizenden raketten verstopt in tunnels en huizen

De botsing HAMAS en Israel in Gaza die zat er ook al 10 jaar aan te komen , Israel heeft net ff te lang gewacht

Het is zaak om HAMAS helemaal te ontdoen van raketten en vuurkracht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215207493
quote:

Bijna goed. Maak daar maar eeuwen van.

De Banu Nadir was een Joodse Arabische stam die tot de 7e eeuw in het noorden van Arabi bij de oase van Medina leefde. Ze werden verdreven door Mohammed na De Slag bij Uhud tegen de Quraysh, die plaatsvond na aanvallen van de moslims op hun handelskaravanen en om wraak te nemen voor Badr.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:36:25 #288
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_215207502
Zelfs als @bianconeri iemand wil verbeteren gaat hij alsnog de fout in.

Goh
pi_215207596
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 19:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Het hatende tuig kan zich weer eens niet gedragen in Amsterdam, what else is new?
Bij Nieuwsuur lieten ze een interviewtje zien met zo'n persoon, stuitend dom en met flyers die de terroristen verheerlijken, zelfs voorop een plaatje van die gemotoriseerde paragliders waarmee ze de grens overkwamen.

Ondertussen wat anderen die Joden aanvielen die met een Israelische vlag naar de Dam onderweg waren. Van het padje af die mensen en dat zit allemaal in Nederland :{
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 04:37:54 #290
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215207674
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja, dat kan, zie Canada, VS, Australi et cetera. Je moet gewoon erg goed je best doen om de inheemse bevolking tot vrijwel nul te reduceren en dan kraait er geen haan meer naar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:16:57 #291
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215207742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Iran is al 30 jaar bezig om Israel helemaal te omsluiten met strijdgroepen met duizenden raketten verstopt in tunnels en huizen

De botsing HAMAS en Israel in Gaza die zat er ook al 10 jaar aan te komen , Israel heeft net ff te lang gewacht

Het is zaak om HAMAS helemaal te ontdoen van raketten en vuurkracht
Het is zaak om Gaza van Hamas te ontdoen en Libanon van Hezbollah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')