POLLquote:Amsterdam vernoemt geen brug naar Soldaat van Oranje: ’Draagt niet bij aan diversiteit’
Amsterdam - Het plan om een Amsterdamse brug te vernoemen naar ’Soldaat van Oranje’ Erik Hazelhoff Roelfzema is door een speciale adviesraad afgewezen omdat het voornemen niet past binnen het diversiteitsbeleid. Ook zijn er twijfels over zijn verdiensten voor de hoofdstad. „Dit is echt schandalig”, vindt mede-oorlogsheld Marco Kroon.Dat blijkt uit de lijst met namen waarop de Adviesraad naamgeving openbare ruimten (ANOR) negatief adviseerde, opgevraagd door De Telegraaf. Gisteren bleek dat dankzij die commissie het merendeel van de nieuwe straatnamen vernoemd is naar een vrouw of niet-Nederlander. Negatief adviseren gebeurt niet vaak, maar kort na oprichting in 2021 ging er direct een streep door de Erik Hazelhoff Roelfzemabrug.„Vernoeming sluit niet aan om zorg te dragen voor meer diversiteit”, luidt de motivatie. „Daarnaast worden de verdiensten voor Amsterdam niet herkend door de Adviesraad.” Er is nog geen nieuwe naam gekozen voor de brug in kwestie, bevestigt de ANOR bij navraag.
Al veel straten en bruggen
Een woordvoerster van de gemeente Amsterdam voegt daar nog aan toe dat de stad terughoudend is met vernoemingen naar verzetshelden, omdat er al heel straten en bruggen naar hen zijn vernoemd in de hoofdstad. „Er zijn ruim 650 straat-, brug- en pleinnamen in Amsterdam vernoemd naar mensen binnen de categorie vrijheidsstrijd & emancipatie. Bijna de helft betrekking heeft op Tweede Wereldoorlog.”Daarom heeft de stad besloten extra terughoudend te zijn met vernoemingen naar verzetshelden, vooral als zij geen bijzondere binding met de stad hebben, legt de woordvoerster uit. Hazelhoff Roelfzema studeerde in Leiden, maar dook wel enige tijd onder in Amsterdam.
Doodschamen
Marco Kroon kreeg decennia na Hazelhoff Roelfzema de Militaire Willems-Orde. „Amsterdam moet zich doodschamen dat ze de vernoeming van Hazelhoff Roelfzema afwijzen omdat hij een witte man is. Hij is niet beroemd geworden omdat hij wit was, maar vanwege zijn moedige daden voor Nederland door de Duitse onderdrukker te bevechten. Mede dankzij hem hebben we nu vrijheid, en kunnen we spreken over zwarte en witte mensen.”Volgens Kroon zijn de verhalen van helden uit de Tweede Wereldoorlog juist nu relevant, omdat de mensen die de oorlog hebben meegemaakt, er over enkele jaren niet meer zullen zijn om erover te vertellen. „De jeugd kan van hun verhalen leren dat je een keuze hebt om niet weg te kijken bij onrecht, maar dit kunt bevechten, er soms ook bereid moet zijn om je leven daar voor te geven.”
Geen Koentunnel
Burgers kunnen zelf mensen voordragen om een straat, brug of kade naar hen te laten vernoemen. Andere namen die werden afgewezen zijn bijvoorbeeld de Fanny Blankers-Koentunnel. Niet alleen zijn er in Amsterdam al een laan én een straat naar de hardloopster vernoemd, de commissie vreesde ook verwarring met de Coentunnel. Ook architect Foeke Kuipers kreeg geen brug omdat hij al een steeg en een straat heeft.De poging om een straat te vernoemen naar de Marokkaans-Nederlandse kunstschilder en muzikant Abdellah Zaki werd aanvankelijk afgewezen, later oordeelde de adviesraad toch positief over het idee een brug naar hem te vernoemen. De vernoeming staat volgens de ANOR symbool voor arbeidsmigratie en de verbinding tussen de Nederlandse en Marokkaanse cultuur.https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-aan-diversiteit
Had zelf een ander gevraagd voor deze specifieke soundbite in deze context, maar verder terechte klacht.quote:„Dit is echt schandalig”, vindt mede-oorlogsheld Marco Kroon.
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Had zelf een ander gevraagd voor deze specifieke soundbite in deze context, maar verder terechte klacht.
pest mij nietquote:
Naar hem vernoemen we een dam.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:
Dat diversiteit gedoe vind ik ook complete onzin hoor maar Hazelhoff roelfzema had verder geen kut met Amsterdam te maken, daar moet Amsterdam idd niet mee aan de wandel hoor
George Maduro hoeft er ook geen brug te krijgen van mij
Ja Madurodam is idd naar hem vernoemdquote:
Ik heb juist de indruk dat de wokegekte een beetje op zijn retour is: dit zijn de naweeën. Een aantal jaar geleden was het nog veel erger. Blijkbaar zijn zelfs de meest diehard wokies deze waanzin zat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
Wat is er in hemelsnaam nodig om het woke-gehersenspoel te stoppen?
Gezond verstand.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
Prima reden.quote:„Er zijn ruim 650 straat-, brug- en pleinnamen in Amsterdam vernoemd naar mensen binnen de categorie vrijheidsstrijd & emancipatie. Bijna de helft betrekking heeft op Tweede Wereldoorlog. ”Daarom heeft de stad besloten extra terughoudend te zijn met vernoemingen naar verzetshelden, vooral als zij geen bijzondere binding met de stad hebben, legt de woordvoerster uit. Hazelhoff Roelfzema studeerde in Leiden, maar dook wel enige tijd onder in Amsterdam.
Revolutie denk ik. Er mag in Nederland niets meer naar een blanke vernoemd worden, want dat is niet divers genoeg. Nee, alles naar Zwarten noemen is divers!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
En hij is medeplichtig aan terreuraanslagen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:04 schreef Bassie48 het volgende:
Groot gelijk. Erik Hazelhoff Roelfzema was een crimineel die na de oorlog een staatsgreep wilde plegen.
https://nos.nl/artikel/20(...)e-plande-staatsgreep
Als je het Wilders vraagt is hij het er mee eens.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:37 schreef sp3c het volgende:
Ja want alleen blanke mensen zijn echt Nederlands
Mja, dit is natuurlijk niet de reden die ze opgeven.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef -XOR- het volgende:
Ljikt me terecht. Iemand die linkse politici wilde vermoorden en een staatsgreep wilde plegen om Nederland in een rechtsconservatieve dictatuur te veranderen verdient geen brug.
Maar ik vroeg het aan @Giaquote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je het Wilders vraagt is hij het er mee eens.
Ooh en het is wit
Welke bijdrage heeft Nelson Mandela geleverd aan Amsterdam?quote:„Daarnaast worden de verdiensten voor Amsterdam niet herkend door de Adviesraad.”
Hedwiges Maduro wel?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:
Dat diversiteit gedoe vind ik ook complete onzin hoor maar Hazelhoff roelfzema had verder geen kut met Amsterdam te maken, daar moet Amsterdam idd niet mee aan de wandel hoor
Het verhaal is idd wel erg aangedikt rondom zijn persoon..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:04 schreef Bassie48 het volgende:
Groot gelijk. Erik Hazelhoff Roelfzema was een crimineel die na de oorlog een staatsgreep wilde plegen.
https://nos.nl/artikel/20(...)e-plande-staatsgreep
Dit lijkt mij huidskleur te overstijgen. Maar hey, ik ben niet woke. Ik kijk niet naar huidskleur/geslacht/geaardheid/ras of wat dan ook.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:37 schreef sp3c het volgende:
Ach, na Anne Frank en 40-45 de musical kijk ik nergens meer van op.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het verhaal is idd wel erg aangedikt rondom zijn persoon..
Ken ik nietquote:
Eensquote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij huidskleur te overstijgen. Maar hey, ik ben niet woke. Ik kijk niet naar huidskleur/geslacht/geaardheid/ras of wat dan ook.
Volk wat hem weg zet voor wat dan ook moet de ogen uit de kop schamen en het NLse paspoort inleveren. Optieften hier.
Dan zeg je 'ook al is het een terechte nationale held, hij had niet veel met Amsterdam te maken'. Dan gooi je het niet op de ultieme woke reden ’Draagt niet bij aan diversiteit’.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:
Dat ben ik juist allemaal wel. Je doet me nu pijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
Maar hey, wie ben ik. Ik ben geen hypocriete idiote wokekneus met zelfhaat en minderwaardigheidscomplex.
Is een van de redenen die opgegeven wordenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zeg je 'ook al is het een terechte nationale held, hij had niet veel met Amsterdam te maken'. Dan gooi je het niet op de ultieme woke reden ’Draagt niet bij aan diversiteit’.
Maar hey, wie ben ik. Ik ben geen hypocriete idiote wokekneus met zelfhaat en minderwaardigheidscomplex.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is een van de redenen die opgegeven worden
Daar ben ik het wel mee eens, de rest niet
Zou geen moer uit moeten maken als je oorlogsheld bent van de buitencategorie.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:45 schreef Red_85 het volgende:
Dit lijkt mij huidskleur te overstijgen.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Zou geen moer uit moeten maken als je oorlogsheld bent van de buitencategorie.
Complete waanzin dit
Maar dat is niet het enige argument hierquote:
Ik heb al heel lang het idee dat het helemaal niet echt bestaat uberhaupt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:02 schreef vacuum1 het volgende:
[..]
Ik heb juist de indruk dat de wokegekte een beetje op zijn retour is: dit zijn de naweeën. Een aantal jaar geleden was het nog veel erger. Blijkbaar zijn zelfs de meest diehard wokies deze waanzin zat.
Er zit ook stille minderheid met een boel geld en macht achter.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang het idee dat het helemaal niet echt bestaat uberhaupt.
Niemand die ik ken steunt deze onzin, niet collega's op kantoor, geen vrienden, geen familie, iedereen snapt er niets van.
Enige waar ik Woke zie is op internet.
Toch is het blijkbaar nodig voor elk bedrijf en elke gemeente om te voldoen aan de eisen van deze onzichtbare piepkleine maar enorm krijsende minderheid.
Prima filmquote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Leuk, een brug vernoemen naar iemand die politici probeerde neer te knallen.
Kun je het net zo goed een Volkert van der G brug of Bart van U brug noemen.
Hij heeft die slechte film al. Meer hoeft er niet bij wat mij betreft.
Nederland is heel wat meer dan de tweede Wereldoorlogquote:„Er zijn ruim 650 straat-, brug- en pleinnamen in Amsterdam vernoemd naar mensen binnen de categorie vrijheidsstrijd & emancipatie. Bijna de helft betrekking heeft op Tweede Wereldoorlog.”
Kennelijk vooral vrouw en buitenlands.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:09 schreef Michie_ het volgende:
Beetje stemmingmakerij dit artikel:
[..]
Nederland is heel wat meer dan de tweede Wereldoorlog
Nou kenne ze me nie meer piepen tog?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
JIJ TREK MENSE TOCH OVER DE BALIE????
dan nog drie bruggen erbij.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou kenne ze me nie meer piepen tog?
Nou sijn we uitgepiept.
Dikke Bob was ik even vergeten. Dat was wel een triest einde.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
dan nog drie bruggen erbij.
Rooie Jos Brug
Dikke Bobbie Brug
Jantje van Amsterdam Brug
Die laatste mag ook JA, NEE.. JA WAT NOU NEE, OH! brug heten
ja.. hij had wel een gave snor uiteindelijkquote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dikke Bob was ik even vergeten. Dat was wel een triest einde.
Eigenlijk is het alleen met die Rooie Jos wel goed gekomen. Maakt nog steeds muziek.
Waarom zou je dat willen? Laat ze in Amsterdam lekker wegrotten joh. Hek erom en laat ze lekker zelf uitmaken wat ze doenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
Wat een schande! 53 procent van de nieuwe straten en bruggen is vernoemd naar een vrouw! Wat een overrepresentatie van die groep.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kennelijk vooral vrouw en buitenlands.
https://www.parool.nl/ams(...)itenlander~be73ac26/
Jeetje je zult maar met zoiets stompzinnigs als 'overrepresentatie' bezig zijn. Lekker de hele dag huidskleurtjes en plassertjes tellen met het heilige doel: de absolute gelijkheid. Want dan zijn alle wereldproblemen verholpen en kunnen de paarsharigen weer rustig slapen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:30 schreef kipknots het volgende:
[..]
Wat een schande! 53 procent van de nieuwe straten en bruggen is vernoemd naar een vrouw! Wat een overrepresentatie van die groep.
Dat moet weer 87% man zijn, veel eerlijker.
Er zijn dus echt ambtenaren daar dagelijks mee bezig...quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Jeetje je zult maar met zoiets stompzinnigs als 'overrepresentatie' bezig zijn. Lekker de hele dag huidskleurtjes en plassertjes tellen met het heilige doel: de absolute gelijkheid. Want dan zijn alle wereldproblemen verholpen en kunnen de paarsharigen weer rustig slapen.
De Brug brugquote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Hou toch gewoon op met het vernoemen van straten, bruggen etc naar mensen. Gewoon gebruiksvoorwerpen, flora & fauna en levensmiddelen nemen voortaan, daar kan niemand zich een buil aan vallen. Dus Wasknijper straat, Bruin brood plantsoen, Koriander steeg, Flamingo park, Nootmuskaat weg. Oeps..!
Dat is een voetballer van PSV.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Hou toch gewoon op met het vernoemen van straten, bruggen etc naar mensen. Gewoon gebruiksvoorwerpen, flora & fauna en levensmiddelen nemen voortaan, daar kan niemand zich een buil aan vallen. Dus Wasknijper straat, Bruin brood plantsoen, Koriander steeg, Flamingo park, Nootmuskaat weg. Oeps..!
Dan krijg je alsnog Mohamedstraat 1, Mohamedstraat 2, Mohamedstraat 3.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:07 schreef HeatWave het volgende:
Vernoem alles maar naar slachtoffers van islamitische aanslagen.
Moest lachen om Koriandersteeg,quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef kladderadatsch het volgende:
In Noord heb je al straten zoals Marsstraat, Jupiterstraat maar ook Mandarijnenstraat, Moestuinlaan, en ook Modemstraat, Toetsenbordweg e.d.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Wel een donkere, dus de kans is groot dat Amsterdam wel iets naar hem vernoemd.quote:
De Melkweg klinkt wel mooi. Dat zal alleen wel niet mogen, omdat melk voor de wokies nog erger is als nootmuskaat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 23:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
In Noord heb je al straten zoals Marsstraat, Jupiterstraat maar ook Mandarijnenstraat, Moestuinlaan, en ook Modemstraat, Toetsenbordweg e.d.
Bruinbroodplantsoen zou daar perfect bijpassen.
Erik Hazelhoff Roelzema is geboren in Soerabaja. Het zou juist ontzettend woke en divers zijn een brug naar hem te vernoemen. Wil jij bruggen noemen naar mensen uit moslimlanden?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
Vloekwoorden! Om de een of andere manier reden leek zoiets me voor Almere me wel een idee. Klootzakhof, Tyfusboulevard, Teringlijerse Straatweg, Smeerlapweg, Pleurisplein, noem maar op. Station Almere Scheldwijk erbij.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef kladderadatsch het volgende:
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:42 schreef Farenji het volgende:
Oh god de anti woke brigade heeft weer eens iets onbeduidends opgeduikeld om met het schuim op de bek briesend schande van te spreken.
Ah daar hebben we dat ventje weer dat 8 jaar na dato nog steeds aan het huilen is om de dood van een of ander lullig voetballertje. En dat nu ook al aan het janken is over de naam van een bijna even onbeduidend kutbruggetje.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 01:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lol
Geschiedenislessen gemist blijkbaar.
Geeft niet hoor, zwakzinnigen mogen er ook zijn. Vast wel ergens een plekje voor je om knijper te vouwen.
Als 50% van de huidige namen al betrekking hebben tot de tweede wereld oorlog dan lijkt mij Erik Hazelhoff niet per definitie de meest geschikte persoon. Legio aan voorbeelden te bedenken van andere bekende Nederlanders.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 01:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lol
Geschiedenislessen gemist blijkbaar.
Geeft niet hoor, zwakzinnigen mogen er ook zijn. Vast wel ergens een plekje voor je om knijper te vouwen.
In alle steden ter wereld waar links aan de macht is, worden bewoners gepest met waanzinnig wokebeleid.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Diversiteits waanzin weer. Wanneer stopt die linkse ellende eens een keer
Cruyff een of ander lullig voetballertje ja?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 01:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah daar hebben we dat ventje weer dat 8 jaar na dato nog steeds aan het huilen is om de dood van een of ander lullig voetballertje. En dat nu ook al aan het janken is over de naam van een bijna even onbeduidend kutbruggetje.
In Zaltbommel moet er een straat komen die Tong heet.quote:
Als je de uitleg leest (en niet alleen de titel) kom je tot die conclusie ja. De overige twee voorbeelden uit de tekst zijn ook terechte uitlegquote:
Vooralsnog geen reden om die commissie belachelijk te maken mijns inziens.quote:Andere namen die werden afgewezen zijn bijvoorbeeld de Fanny Blankers-Koentunnel. Niet alleen zijn er in Amsterdam al een laan én een straat naar de hardloopster vernoemd, de commissie vreesde ook verwarring met de Coentunnel. Ook architect Foeke Kuipers kreeg geen brug omdat hij al een steeg en een straat heeft.
Ik zou Erasmus graag willen bewaren voor het geval we een nieuw soort mus ontdekken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Erasmus II Brug
Gewoon omdat Erasmus dat verdient
Amerikaanse legerbasis in Duitsland.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
Seedorf brug
Aan het einde mag je op een pleintje penalties schieten.
"Dan moet ik je slaan."quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
dan nog drie bruggen erbij.
Rooie Jos Brug
Dikke Bobbie Brug
Jantje van Amsterdam Brug
Die laatste mag ook JA, NEE.. JA WAT NOU NEE, OH! brug heten
Ik heb hem op Facebook. Hij is goed terechtgekomen. Veel optredens enzo.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dikke Bob was ik even vergeten. Dat was wel een triest einde.
Eigenlijk is het alleen met die Rooie Jos wel goed gekomen. Maakt nog steeds muziek.
Geen kanker weg ?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vloekwoorden! Om de een of andere manier reden leek zoiets me voor Almere me wel een idee. Klootzakhof, Tyfusboulevard, Teringlijerse Straatweg, Smeerlapweg, Pleurisplein, noem maar op. Station Almere Scheldwijk erbij.
En geheid dat wokisten daar niet willen wonen. Het zou een paradijs zijn voor het merendeel van de posters alhier.
Ik was bij een theater revue hier in de Poorterij. Werden er op het toneel straatnamen voor bekende Bommelaren uit het verleden genoemd. Ik kwam rechtstreeks uit de kantine gevallen en riep hard : 'De Gerrit de Koreaan dreef.' Gerrit heette eigenlijk van Eck en was dronken van een boot gevallen en verdronken.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
In Zaltbommel moet er een straat komen die Tong heet.
En dan is huisnummer 80 natuurlijk gereserveerd voor @:tong80
Oehh, érg sterk.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou Erasmus graag willen bewaren voor het geval we een nieuw soort mus ontdekken.
Ja, dat getreiter van het gemeentebestuur van Amsterdam werkt polarisatie in de hand.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Diversiteits waanzin weer. Wanneer stopt die linkse ellende eens een keer
Goed lezen. Wo2 mensen zitten samen in een categorie. Dus onzin dat het voor de helft bestaat uitquote:Op donderdag 3 oktober 2024 01:20 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als 50% van de huidige namen al betrekking hebben tot de tweede wereld oorlog dan lijkt mij Erik Hazelhoff niet per definitie de meest geschikte persoon. Legio aan voorbeelden te bedenken van andere bekende Nederlanders.
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 01:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah daar hebben we dat ventje weer dat 8 jaar na dato nog steeds aan het huilen is om de dood van een of ander lullig voetballertje. En dat nu ook al aan het janken is over de naam van een bijna even onbeduidend kutbruggetje.
Doen ze dat dan niet per definitie als ze een straat/brug/plein noemen naar iets/iemand anders dan iemand uit het verzet?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:37 schreef HSG het volgende:
En zo steekt Amsterdam een dolk in de rug van de mensen die gevochten hebben voor onze vrijheden.
Gediscrimineerd nog wel.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Deze oorlogsheld wordt nu dus gediscrimineerd omdat het een blanke heteroman is ?
Enge wereld leven we toch in tegenwoordig.
Tja, gewoon zeggen dat er al honderden plekken zijn vernoemd naar lui uit WO2 was een beter idee geweest.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Deze oorlogsheld wordt nu dus gediscrimineerd omdat het een blanke heteroman is ?
Binnen D&I-cults is dat een beetje heilig dogma. Witten zijn kut; witte mannen zijn kutter en witte heteromannen zijn het kutst. Wheel of power gezwam.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Klopt. 'Niet divers genoeg', klinkt toch echt als: 'wij willen mensen met een ander kleurtje en geslacht'.quote:
Gras is groen, maar niet alles wat groen is, is gras.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:37 schreef sp3c het volgende:
En daarom krijgen wij een Blankenburgverbinding.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Gras is groen, maar niet alles wat groen is, is gras.
De meeste mensen in Nederland zijn blank, niet alleen blanke mensen zijn Nederlands.
Dus een brug noemen naar een blanke Nederlander heeft niets met 'niet divers' te maken.
Dat was de vraag nietquote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn blank, niet alleen blanke mensen zijn Nederlands.
Dus een brug noemen naar een blanke Nederlander heeft niets met 'niet divers' te maken.
Uh:quote:
Ik geef als antwoord dat niet alleen blanke mensen Nederlands zijn, maar wel de meeste Nederlanders blank zijn en dat het dus niet 'niet divers' is als een brug naar een blanke Nederlander wordt vernoemd. Totaal niks mis mee.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:37 schreef sp3c het volgende:
Dat deed die adviescommissie dan ook.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, gewoon zeggen dat er al honderden plekken zijn vernoemd naar lui uit WO2 was een beter idee geweest.
Als ze een reclame maken vol Polen dan is het volgens jou echt Nederlands want blankquote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[als /img] Op donderdag 3 oktober 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh:
[..]
Ik geef als antwoord dat niet alleen blanke mensen Nederlands zijn, maar wel de meeste Nederlanders blank zijn en dat het dus niet 'niet divers' is als een brug naar een blanke Nederlander wordt vernoemd. Totaal niks mis mee.
In de volksmond heet de tunnel die daar komt gewoon Blankenburgtunnel hoor. De beoogde Maasdelta tunnel heb ik nog nooit iemand 'live' horen zeggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En daarom krijgen wij een Blankenburgverbinding.
Verbinding dus ipv een tunnel. Woker dan dit ga je 'm niet krijgen.
De gemeenteraad van Amsterdam heeft een ideologische monocultuur. Die wokewaanzinnigen zullen nooit en te nimmer een Geert Wildersbrug hernoemen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Een betonnen brug verbrand noemen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Heb best een hekel aan NL muziek maar op de een of andere manier kan ik zijn nummers wel waarderen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb hem op Facebook. Hij is goed terechtgekomen. Veel optredens enzo.
Wat is dat voor onzin!! Ik zeg dat niet alles wat blank is Nederlands is, net zo goed als niet alle Nederlanders blank zijn. Maar de meeste Nederlanders zijn blank. Dus er is niets mis mee om een brug naar een blanke Nederlandse oorlogsheld te noemen. Divers of niet doet er hier niet toe. Moet dan bij alles wat een naam krijgt iets zwarts zitten?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ze een reclame maken vol Polen dan is het volgens jou echt Nederlands want blank
Dat klopt. Maar deze beste man wilde ook een politieke moord plegen en een staatsgreep doen. Daarom zou deze afgekeurd moeten worden. Niet met de reden dat het niet 'divers' genoeg is, dat is wel echt ronduit bizar.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin!! Ik zeg dat niet alles wat blank is Nederlands is, net zo goed als niet alle Nederlanders blank zijn. Maar de meeste Nederlanders zijn blank. Dus er is niets mis mee om een brug naar een blanke Nederlandse oorlogsheld te noemen. Divers of niet doet er hier niet toe. Moet dan bij alles wat een naam krijgt iets zwarts zitten?
Aanstaande zaterdag in restaurant Elixer in Amsterdamquote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb hem op Facebook. Hij is goed terechtgekomen. Veel optredens enzo.
Nee je zegt dat reclames met zwartjes erin niet Nederlands zijn vanwege de zwarten en boer zoekt vrouw wel echt Nederlands is omdat ze allemaal wit zijnquote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin!! Ik zeg dat niet alles wat blank is Nederlands is, net zo goed als niet alle Nederlanders blank zijn. Maar de meeste Nederlanders zijn blank. Dus er is niets mis mee om een brug naar een blanke Nederlandse oorlogsheld te noemen. Divers of niet doet er hier niet toe. Moet dan bij alles wat een naam krijgt iets zwarts zitten?
Dat zeg ik helemaal niet. Je moet eens leren begrijpend lezen. Ik vind het onzin dat zo ongeveer in elke reclame een zwarte moet meespelen, omdat het anders niet divers is. Dat is geen afspiegeling van de werkelijkheid. Als 1 op de 10 gezinnen gemengd is, dan kunnen er best meer reclames zijn met volledig blanke gezinnen. Ik zeg nergens dat een gemengd gezin niet Nederlands is, alleen dat de meeste gezinnen niet gemengd zijn en dus alleen gemengde gezinnen in reclames geen goede afspiegeling is van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee je zegt dat reclames met zwartjes erin niet Nederlands zijn vanwege de zwarten en boer zoekt vrouw wel echt Nederlands is omdat ze allemaal wit zijn
Net als alle Polen
Doen ze pas na iemands dood. Hoeveel haast heb je?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De gemeenteraad van Amsterdam heeft een ideologische monocultuur. Die wokewaanzinnigen zullen nooit en te nimmer een Geert Wildersbrug hernoemen.
Dat is exact wat je zegtquote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Je moet eens leren begrijpend lezen. Ik vind het onzin dat zo ongeveer in elke reclame een zwarte moet meespelen, omdat het anders niet divers is. Dat is geen afspiegeling van de werkelijkheid. Als 1 op de 10 gezinnen gemengd is, dan kunnen er best meer reclames zijn met volledig blanke gezinnen. Ik zeg nergens dat een gemengd gezin niet Nederlands is, alleen dat de meeste gezinnen niet gemengd zijn en dus alleen gemengde gezinnen in reclames geen goede afspiegeling is van de werkelijkheid.
Want een blanke boer is niet echt Nederlands? Oh nee, is niet divers!!quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is exact wat je zegt
Je zegt dat een programma met enkel blanke deelnemers tenminste echt Nederlands is vanwege de huidskleur
Maar als je het er zelf niet mee eens bent prima, dan is het antwoord op de originele vraag dus nee
Ligt aan de boer in kwestie lijkt mequote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Want een blanke boer is niet echt Nederlands? Oh nee, is niet divers!!
Breng ze nou niet op ideeën... Ik durf te wedden dat ze in Amsterdam zo dom zijn om in ieder geval een straat naar hem te vernoemen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:28 schreef 111210 het volgende:
George Floyd brug past beter daar in die regio
Deze verloren stad is anders één van de welvarendste van Europa. De regio Amsterdam is netto betaler voor de PVV gebieden van Nederland.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:32 schreef KoningWouter het volgende:
Zolang zie die onzin lekker in Amsterdam houden heb ik zoiets van: "Ze doen maar"
Amsterdam multicultureel de provincie lekker Nederlands. Prima. Verloren stad dat het is.
Ik zou hier graag een bron van zien.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze verloren stad is anders één van de welvarendste van Europa. De regio Amsterdam is netto betaler voor de PVV gebieden van Nederland.
Verder gaat 'diversiteit' hier niet alleen om kleur maar ook dat er al genoeg is vernoemd naar de Tweede Wereldoorlog. Feitelijk klopt dat.
Dat de man verbonden is geweest aan een staatsgreep (PvdAers doodknallen) en wapenhandel (aan de Molukkers) lijkt me ook een prima reden om iemand anders te kiezen.
Da's vrij gemakkelijk te concluderen papoea. Percentage BBP Am*dam tov percentage BBP aan de periferie.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zou hier graag een bron van zien.
Goede bron.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Da's vrij gemakkelijk te concluderen papoea. Percentage BBP Am*dam tov percentage BBP aan de periferie.
Het dekt de lading. Daar gaat het om.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd om een bron en jij komt met een conclusie?
Nee.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het dekt de lading. Daar gaat het om.
BBP zegt niet automatisch dat een een regio netto betaler is of niet...quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Da's vrij gemakkelijk te concluderen papoea. Percentage BBP Am*dam tov percentage BBP aan de periferie.
Steden kennen meer armoede. Da's overal ter wereld zo.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)13-2019?onepage=true
Waar ik wel een bron van heb is dat in die "periferie" mensen doorgaans gelukkiger zijn dan in Amsterdam en Rotterdam.
Onderbouwing?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze verloren stad is anders één van de welvarendste van Europa. De regio Amsterdam is netto betaler voor de PVV gebieden van Nederland.
Verder gaat 'diversiteit' hier niet alleen om kleur maar ook dat er al genoeg is vernoemd naar de Tweede Wereldoorlog. Feitelijk klopt dat.
Dat de man verbonden is geweest aan een staatsgreep (PvdAers doodknallen) en wapenhandel (aan de Molukkers) lijkt me ook een prima reden om iemand anders te kiezen.
Het is vooral financiele sector, belastingontwijkers en andere parasieten. Die zuigen de rest van het land uit, het is hun productiviteit niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is ook veel gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Er zijn sindsdien ook niet zoveel helden meer geweest omdat de omstandigheden er niet naar waren.quote:Verder gaat 'diversiteit' hier niet alleen om kleur maar ook dat er al genoeg is vernoemd naar de Tweede Wereldoorlog. Feitelijk klopt dat.
Achteraf had hij wel een punt.quote:Dat de man verbonden is geweest aan een staatsgreep (PvdAers doodknallen) en wapenhandel (aan de Molukkers) lijkt me ook een prima reden om iemand anders te kiezen.
Welk punt? Dat je PvdAers moet afknallen? Dat Indonesië gewoon tot Nederland toe behoort?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vooral financiele sector, belastingontwijkers en andere parasieten. Die zuigen de rest van het land uit, het is hun productiviteit niet.
[..]
Er is ook veel gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Er zijn sindsdien ook niet zoveel helden meer geweest omdat de omstandigheden er niet naar waren.
[..]
Achteraf had hij wel een punt.
Dat lijkt me meer een naam voor de Gemeentewerf.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een EttoVanBelgiëBrug tegenover het CS lijkt me wel wat.
Die verdienen het geld niet voor je, die parasiteren daarop. Zij creeeren geen welvaart, voegen geen waarde toe, maar profiteren. Dat is de zelfingenomen arbeiderhatende grootstedelijke elite, ze horen bij de bezittende klasse of hangen aan de subsidietiet.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welk punt? Dat je PvdAers moet afknallen? Dat Indonesië gewoon tot Nederland toe behoort?
Amsterdam behoort samen met München tot de rijkste steden van de EU (Amsterdam, Utrecht, Eindhoven is de kurk waarop Nederland drijft).
Net als in de Verenigde Staten is het zo dat de verderfelijke linkse steden geld verdienen voor de heikneuters. Zo een 'verloren' stad is het dus zeker niet.
Ik zou ook wel naar een speciaalbiercafé dat 'Etto van België' heet gaan.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een naam voor de Gemeentewerf.
Er is een kroeg in Amsterdam waar dit het huisbier is....quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou ook wel naar een speciaalbiercafé dat 'Etto van België' heet gaan.
Waaromquote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:54 schreef Hathor het volgende:
Sodemieter gewoon op met je diversiteit.
Witte mannen bestaan niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
WaaromMoet het bij witte mannen op leeftijd blijven
Ha ha ha. Straks ga je nog beweren dat Sinterklaas, Eucalypta, Paulus de Boskabouter en Erica Terpstra niet bestaan.quote:
Dat hoeft niet maar die maken zich nog weleens verdienstelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
WaaromMoet het bij witte mannen op leeftijd blijven
Ben ik met je eens. witte mannen op leeftijd maken zich erg verdienstelijk. Witte vrouwen op leeftijd zitten uit hun neus te vreten. Bovendien hebben ze geen baard om te dragen. Wat dacht je van donkere mannen op leeftijd ? Die doen ook alleen maar mee nadat ze een grijze baard krijgen. Nog erger, gele mannen van allerlei leeftijd. Je hoeft maar een getal te roepen bij de Chinees of ze komen massaal uit hun loempia of ma gekropen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet maar die maken zich nog weleens verdienstelijk.
Is dat nou niet doodvermoeiend om steeds zo boos te zijn op een onzichtbare vijand?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de zelfingenomen arbeiderhatende grootstedelijke elite,
Waarom vertrekken die provincialen eigenlijk allemaal naar de stad?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die verdienen het geld niet voor je, die parasiteren daarop. Zij creeeren geen welvaart, voegen geen waarde toe, maar profiteren. Dat is de zelfingenomen arbeiderhatende grootstedelijke elite, ze horen bij de bezittende klasse of hangen aan de subsidietiet.
Nelson Mandela en MLK hebben ook van alles naar zich vernoemd gekregen. Zoveel vrouwen die iets brugvernoemingswaardigs hebben gedaan zijn er gewoon niet. We hebben de Daphne Schippersbrug maar dat was typisch een geval van de huid verkopen voordat de beer geschoten is.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. witte mannen op leeftijd maken zich erg verdienstelijk. Witte vrouwen op leeftijd zitten uit hun neus te vreten. Bovendien hebben ze geen baard om te dragen. Wat dacht je van donkere mannen op leeftijd ? Die doen ook alleen maar mee nadat ze een grijze baard krijgen. Nog erger, gele mannen van allerlei leeftijd. Je hoeft maar een getal te roepen bij de Chinees of ze komen massaal uit hun loempia of ma gekropen.
Die is heel goed zichtbaar en ik ben boos op de hypocrisie van die schijnlinksen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat nou niet doodvermoeiend om steeds zo boos te zijn op een onzichtbare vijand?
Waarvan akte.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er is een kroeg in Amsterdam waar dit het huisbier is....
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nelson Mandela en MLK hebben ook van alles naar zich vernoemd gekregen. Zoveel vrouwen die iets brugvernoemingswaardigs hebben gedaan zijn er gewoon niet. We hebben de Daphne Schippersbrug maar dat was typisch een geval van de huid verkopen voordat de beer geschoten is.
Neem akte van deze post lieve mensen. Pure poëzie. Qua letters op een rijtje.quote:
Dat hij klaagt over 'de zelfingenomen elite' als die een brug niet naar een corpsbal met dubbele achternaam (de familie staat in het blauwe boekje) die in Leiden rechten studeerde willen vernoemen is eigenlijk pas echt hilarisch.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat nou niet doodvermoeiend om steeds zo boos te zijn op een onzichtbare vijand?
Jezus, wat heb je dan een bord voor je kop, zeg.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die verdienen het geld niet voor je, die parasiteren daarop. Zij creeeren geen welvaart, voegen geen waarde toe, maar profiteren. .
Zegt iemand met een UI van een gekleurd persoon.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:54 schreef Mubassie het volgende:
Ga je de brug vernoemen naar een gekleurd persoon dan gaat ie tergend langzaam open. Zit ook geen hond op te wachten.
Het is dit soort antwoorden dat ik me afvraag in wat voor trip jij ooit bent blijven hangen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. witte mannen op leeftijd maken zich erg verdienstelijk. Witte vrouwen op leeftijd zitten uit hun neus te vreten. Bovendien hebben ze geen baard om te dragen. Wat dacht je van donkere mannen op leeftijd ? Die doen ook alleen maar mee nadat ze een grijze baard krijgen. Nog erger, gele mannen van allerlei leeftijd. Je hoeft maar een getal te roepen bij de Chinees of ze komen massaal uit hun loempia of ma gekropen.
Wat moet je?quote:
Volgens het gemeentebestuur van Amsterdam klopt dit helemaal. Hun ideologische monocultuur ("weg met wit") schrijft voor dat de nagedachtenis van historische Nederlanders vernietigd moet worden om plaats te maken voor buitenlanders, niet-witte Nederlanders en LHBTQ+-mensen. De Nederlandse cultuur wordt daar de nek omgedraaid.quote:
Houdt het CBS nu ook al deze gegevens bij? Waar liggen de PVV-gebieden? Hoe zitten de intergemeentelijke geldstromen precies in elkaar?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De regio Amsterdam is netto betaler voor de PVV gebieden van Nederland.
Dat hoeft van mij nou ook weer niet maar dat er daar "Nederlands" vriendelijk beleid komt, is wel nodig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 06:43 schreef Scorpie het volgende:
Amsterdam toont voor de zoveelste keer aan waarom het een linkse woke pestbuil met pus is. Gewoon afzinken die stad, missen we helemaal niks aan.
Een Hassan Nasrallah, Ahmad Yassin of Idi Aminbrug zou Amsterdam ook sieren en écht laten zien waar de stad voor staat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Erasmus II Brug
Gewoon omdat Erasmus dat verdient
de kapsalon ofzo?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:27 schreef Paul het volgende:
de verbinding tussen de Nederlandse en Marokkaanse cultuur
Vrij simpel. Anders stemmen bij de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:29 schreef CarbonC het volgende:
Je doelt hierbij denk ik op het OECD onderzoek van Europese steden boven de miljoen inwoners? Amsterdam ligt qua vermogen van inwoners en koopkracht onder het Nederlands gemiddelde, Utrecht en Eindhoven ook.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welk punt? Dat je PvdAers moet afknallen? Dat Indonesië gewoon tot Nederland toe behoort?
Amsterdam behoort samen met München tot de rijkste steden van de EU (Amsterdam, Utrecht, Eindhoven is de kurk waarop Nederland drijft).
Net als in de Verenigde Staten is het zo dat de verderfelijke linkse steden geld verdienen voor de heikneuters. Zo een 'verloren' stad is het dus zeker niet.
Wat gemeenten waarbij we niet eens Laren of Bloemendaal nodig hebben om een factor 20 verschil met Amsterdam te tonen.quote:Rotterdam ¤12 duizend
Groningen ¤13 duizend
Amsterdam ¤14 duizend
Delft ¤17 duizend
Maastricht ¤21 duizend
Wageningen ¤21 duizend
Nijmegen ¤21 duizend
Vlieland ¤22 duizend
Arnhem ¤23 duizend
's-Gravenhage ¤25 duizend
Leiden ¤26 duizend
Heerlen ¤30 duizend
Utrecht ¤32 duizend
quote:Heeze-Leende ¤367 duizend
Reusel-De Mierden ¤369 duizend
Eersel ¤369 duizend
Landsmeer ¤379 duizend
Alphen-Chaam ¤383 duizend
Hilvarenbeek ¤384 duizend
Oirschot ¤390 duizend
Wat moet jij dan?quote:
Maastricht, Wageningen en Nijmegen hebben geen universiteiten?quote:
Als het rechtse politici waren geweest, was het niet erg ofzo?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:30 schreef -XOR- het volgende:
Ljikt me terecht. Iemand die linkse politici wilde vermoorden en een staatsgreep wilde plegen om Nederland in een rechtsconservatieve dictatuur te veranderen verdient geen brug.
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is dit soort antwoorden dat ik me afvraag in wat voor trip jij ooit bent blijven hangen.
Precies, je moet het in de context zien. Toen waren dat soort dingen wat meer geaccepteerd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als het rechtse politici waren geweest, was het niet erg ofzo?
Anyway de plannen zijn gelukkig nooit uitgevoerd, en de situatie was ook wel iets anders dan tegenwoordig.
Het waren geen rechtse politici, net als dat het ook geen siertegelzetters waren. De situatie was ook helemaal niet anders dan tegenwoordig, Nederland was gewoon een democratie, Hazelhoff-roelfzema kon het gewoon niet verkroppen dar Nederland Indie kwijtraakte want dat was een verlies van prestige , dan kon je niet meer zeggen dat je een groot rijk had. Voor het egootje van onze 'held' moest Nederland dus een dictatuur worden en moesten er mensen vermoord worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als het rechtse politici waren geweest, was het niet erg ofzo?
Anyway de plannen zijn gelukkig nooit uitgevoerd, en de situatie was ook wel iets anders dan tegenwoordig.
Welke vrouwen schieten jou dan meteen te binnen als het Hazelhof-Roelfsema niet mag worden?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:15 schreef tong80 het volgende:
[..]Moet ik hier echt op ingaan
"Vrouwen die iets brugnoemenswaardigs hebben gedaan."
Trusten. Ik ga noemenswaardig slapen.
Femke Halsema natuurlijk !quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke vrouwen schieten jou dan meteen te binnen als het Hazelhof-Roelfsema niet mag worden?
Niet divers genoeg. De Tara Singh Varmabrug?quote:
Of foute geradicaliseerde socialisten in de tweede wereldoorlog?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet divers genoeg. De Tara Singh Varmabrug?
Ik heb me zelf hard gemaakt voor Turing, na vele jaren gelukt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:41 schreef CarbonC het volgende:
Welke straten worden er vernoemd naar voorvechters voor homorechten?
De Irma Gresebrug zou, gezien de welig tierende Jodenhaat in onze hoofdstad, ook een prima naam zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet divers genoeg. De Tara Singh Varmabrug?
heldquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb me zelf hard gemaakt voor Turing, na vele jaren gelukt.
Hoe zeg ik dat ik het historisch besef van een pinda heb, zonder te zeggen dat ik het historisch besef van een pinda heb?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Irma Gresebrug zou, gezien de welig tierende Jodenhaat in onze hoofdstad, ook een prima naam zijn.
Je zou kunnen zeggen: "Als het op geschiedenis aankomt, zou je mijn begrip bijna als symbolisch kunnen beschouwen."quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe zeg ik dat ik het historisch besef van een pinda heb, zonder te zeggen dat ik het historisch besef van een pinda heb?
Jij wilt een staatsgreep om de mensen in Amsterdam, die hun gemeenteraad kiezen, jouw wil door hun strot te rammen mbt straatnamen?quote:
Jawel hoor, het beleid van de gemeente Amsterdam is niet van toepassing op andere gemeenten. Dus volstrekte onzin.quote:Er mag in Nederland niets meer naar een blanke vernoemd worden, want dat is niet divers genoeg.
Maar Amsterdam is de hoofdstad en hoofdsteden moeten het goede voorbeeld geven. En dat is dus niet het geval want het is daar afbraakbeleid van de Nederlandse cultuur wat de klok slaat. Of ze luisteren naar het weldenkend deel der natie of dan maar revolutie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wilt een staatsgreep om de mensen in Amsterdam, die hun gemeenteraad kiezen, jouw wil door hun strot te rammen mbt straatnamen?
Hoezo, zijn de bestuurders van die andere gemeenten soms kindjes die aan het handje moeten worden genomen door Amsterdam?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:28 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar Amsterdam is de hoofdstad en hoofdsteden moeten het goede voorbeeld geven.
Hoeft niet eens. Jouw droomregering kan ook gewoon een wet invoeren die Amsterdam oplegt hoe ze hun straten moeten noemen. Waarom doen ze dat niet?quote:En dat is dus niet het geval want het is daar afbraakbeleid van de Nederlandse cultuur wat de klok slaat. Of ze luisteren naar het weldenkend deel der natie of dan maar revolutie.
Mijn droomregering is het niet maar ik vind het een goed idee. Halsema arresteren als zij weigert de JC Arena te hernoemen naar het M. Rutte Colosseum. Ik ga het voorstellen, ik stuur wel een mailtje naar Schoof.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Hoeft niet eens. Jouw droomregering kan ook gewoon een wet invoeren die Amsterdam oplegt hoe ze hun straten moeten noemen. Waarom doen ze dat niet?
Oh, er wordt niet om de haverklap "from the river to the sea" geroepen en met Palestijnse vlaggen gewapperd in onze hoofdstad?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe zeg ik dat ik het historisch besef van een pinda heb, zonder te zeggen dat ik het historisch besef van een pinda heb?
Dat is toch de bedoeling? Cultuur was toch ook maar een linkse hobby? Niet echt een Amsterdams probleem, eerder landelijk beleid.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:28 schreef Bassie48 het volgende:
afbraakbeleid van de Nederlandse cultuur
En hoe is protesteren tegen het politieke beleid van Israel antisemitisme? Is protesteren tegen acties van Rusland ook antislavisme dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Oh, er wordt niet om de haverklap "from the river to the sea" geroepen en met Palestijnse vlaggen gewapperd in onze hoofdstad?
Scherp !quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welke bijdrage heeft Nelson Mandela geleverd aan Amsterdam?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Irma Gresebrug zou, gezien de welig tierende Jodenhaat in onze hoofdstad, ook een prima naam zijn.
Wat denk je van: "Die heb ik wel even op moeten zoeken"quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik voel meer voor een gigantische muur op de binnenste rijstrook van de gehele ring en het dichtmetselen van alle onderdoorgangen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Wilt u de inwoners van Amsterdam niet voeren alstublieft."
Die tekst bij elke afrit van de ring A10.
Kun je daar wat mee rover vertellen?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zit ook stille minderheid met een boel geld en macht achter.
Ik heb dan weer geld.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er is een kroeg in Amsterdam waar dit het huisbier is....
[ afbeelding ]
Als er enkel tegen het politieke beleid van Israël geprotesteerd zou worden zouden er geen ramen van Joodse restaurants ingegooid worden en zouden Joodse scholen ook niet beveiligd of vanwege veiligheidsredenen zelfs gesloten hoeven te worden. De vergelijking met de Russen gaat ook niet op omdat Israël, net als Oekraïne, het slachtoffer is. De Arabische buren en dan vooral de Palestijnen zijn in deze, net als de Russen, de agressor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoe is protesteren tegen het politieke beleid van Israel antisemitisme? Is protesteren tegen acties van Rusland ook antislavisme dan?
Nee, eigenlijk niet.quote:
Democratie gaat op zich alleen over de overheid, die staat grotendeels onder controle van Von der Leyen en Lagarde enerzijds, en heeft zich uitgeleverd aan een tamelijk zelfstandige technocratie van raden, besturen, autoriteiten, adviseurs, rapporteurs en (pseudo)wetenschappers.quote:Het is voor mij namelijk een volslagen raadsel hoe we in onze democratie in de praktijk leven in een dictatuur van de minderheid.
Blijkbaar leef jij toch in een parallel universum met een alternatieve geschiedenis.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als er enkel tegen het politieke beleid van Israël geprotesteerd zou worden zouden er geen ramen van Joodse restaurants ingegooid worden en zouden Joodse scholen ook niet beveiligd of vanwege veiligheidsredenen zelfs gesloten hoeven te worden. De vergelijking met de Russen gaat ook niet op omdat Israël, net als Oekraïne, het slachtoffer is. De Arabische buren en dan vooral de Palestijnen zijn in deze, net als de Russen, de agressor.
Welke dictatuur precies? Amsterdam kiest gewoon zijn gemeenteraad. Die bepalen vervolgens het straatnamenbeleid.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:34 schreef quo_ het volgende:
Het is voor mij namelijk een volslagen raadsel hoe we in onze democratie in de praktijk leven in een dictatuur van de minderheid.
Ja, maar dat is de verkeerde gemeenteraad. En Amsterdam heeft een apart kiessysteem blijkbaar waar de minderheid van de stemmen de winnaar bepaalt of zo.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke dictatuur precies? Amsterdam kiest gewoon zijn gemeenteraad. Die bepalen vervolgens het straatnamenbeleid.
M-m-maar waarom heeft men in de provincie daarover dan geen zeggenschap? Nou nou?quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke dictatuur precies? Amsterdam kiest gewoon zijn gemeenteraad. Die bepalen vervolgens het straatnamenbeleid.
quote:Een brug vernoemd naar een jointje: naam Zuenbrug in Amsterdam geschrapt
Een brug vernoemd naar een joint: de Zuenbrug in de wijk Elzenhagen in Noord was deze zomer misschien wel het opvallendste advies over Amsterdamse straatnamen. Nog voordat de brug goed en wel is omgedoopt, is de naam alweer geschrapt.
Zuen, straattaal voor joint, was de artiestennaam van een van de grondleggers van rapgroep THC (Tuindorp Hustler Click) uit Amsterdam-Noord. Om de in 2014 overleden rapper te eren, adviseerde de Adviesraad Naamgeving Openbare Ruimten een brug naar hem te vernoemen.
Het advies voor de naam Zuenbrug is echter alweer ingetrokken, zo werd vorige week bekend. De adviesraad had namelijk een fout gemaakt in de procedure: de familie van de overleden rapper was niet meegenomen in het besluit, terwijl dat wel protocol is.
https://www.parool.nl/ams(...)-geschrapt~b2bb60e6/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |