Ook hier is die resolutie volstrekt buitenaards om te "eisen" dat Israël de betwiste gebieden moet verlaten omdat Palestijnen (wie dat ook moge zijn), recht hebben op hun zelfbeschikking..... om ondertussen dan te kunnen blijven doorgaan om Israël de zee in proberen te sturen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse regering altijd al overdreven pro-Israël is geweest, maar NL staat ook voor lul als gastland van het Int. Gerechtshof en Strafhof, dus dan maar onthouden van stemmen.
Dit was de derde keer sinds 7 oktober dat Nederland, als gastland van het Internationaal Gerechtshof en het Internationaal Strafhof, er bij een VN stemming niet voor kiest de internationale rechtsorde voorop te stellen.
https://www.amnesty.nl/ac(...)ng-palestijns-gebied
‘Dit kabinet ondermijnt de internationale rechtsorde door zich van stemming te onthouden’, schreef Kati Piri, parlementslid namens GroenLinks-PvdA op X. The Rights Forum noemt de onthouding van Nederland ‘lafjes’.
Erg verrassend is het niet dat Nederland zich onthoudt van stemmen. In oktober en ook in december stemde Nederland niet mee toen de Algemene Vergadering zich boog over de vraag of er een staakt-het-vuren moest komen.
https://dekanttekening.nl(...)alestijnse-gebieden/
Bizarre stemverklaring Nederland tijdens VN-vergadering
Nederland onthield zich van stemming. Daarmee gooit het eens te meer zijn reputatie als beschermer van de internationale rechtsorde te grabbel.
https://rightsforum.org/b(...)dens-vn-vergadering/
Waarom zouden ze dit doen? Bedoel de Russen zijn toch veilig in Israel. Of weten ze iets wat wij niet weten? Beetje raar allemaal...quote:
Misschien om ze meteen in te lijven in het leger, voor Oekraïne.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit doen? Bedoel de Russen zijn toch veilig in Israel. Of weten ze iets wat wij niet weten? Beetje raar allemaal...
En volgens de Zweedse pers leden van een Zweedse bende die in opdracht van Iran handelden.quote:
Nee, Biden schijnt geen moslim te zijn.quote:
Oke, dus vandaag wel de aanval of hoe moet ik dit lezenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
Ik kan weer in alle rust voetbal kijken![]()
[ x ]
Denk gewoon standaard procedure, je weet het nooit.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit doen? Bedoel de Russen zijn toch veilig in Israel. Of weten ze iets wat wij niet weten? Beetje raar allemaal...
De alliantie van de westerse geallieerden met de Russen is de grootste geopolitieke blunder van de twintigste eeuw gebleken. Een verloop zoals in WO I, waarbij de Russen tegen de Duitsers een nederlaag leden en het land daarna in mekaar stortte, was achteraf de betere uitkomst geweest. Zelfs Pattons plan, om na de Japanse overgave ieder gereed gekomen kernwapen meteen na oplevering op Rusland te smijten, was achteraf beter geweest.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als bevrijder is natuurlijk een groot woord. We mogen blij zijn dat de VS en niet te vergeten Canada, Polen etc uiteindelijk ons zijn komen helpen. Maar Rusland heeft natuurlijk wel een zeer groot aandeel gehad in het verzwakken van het Duits leger. Me dunk om uiteindelijk het 6e leger dat zeer hoog stond aangeschreven dit te compleet te vernietigen. En dan Kursk etc. Die Russen hebben heel wat offers moeten brengen. Op een presenteer blaadje is dat echt niet het geval geweest.
Want onder een NAZI dictatuur was het mogelijk nog slechter geweest. Zeker voor bepaalde bevolkinggroepen die ik niet hoef te benoemen want dat moge wel duidelijk zijn met al die vernietigdkampen. Smeerlappen.
Lijkt Frozone wel “Honey, where is my supersuit!!”quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Swedish citizens idd, dacht eerst dat dit een Fin was.
[ afbeelding ]
1.3 mil als ik de bronnen moet gelovenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn dat er niet best veel? Als in honderdduizenden?
15% van de Israëlische bevolking heeft Russische roots, gok dat het daarmee te maken heeftquote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laten we het hebben over hoe andere landen terug slaan op Israël.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:31 schreef GerryDV het volgende:
Het blijft aardig rustig. Ben benieuwd of en wanneer Israël terug gaat slaan.
Biden is zo dement, dat ik geen woord van hem serieus kan nemenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke, dus vandaag wel de aanval of hoe moet ik dit lezen
Wait… whut? :’)quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laten we het hebben over hoe andere landen terug slaan op Israël.
Want elke eerste aanval kwam van Israël, dus die moeten achterom kijken.
Denk dat Israel niks deelt, want het lekt direct uit als ze het aan de VS vertellenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Biden is zo dement, dat ik geen woord van hem serieus kan nemen
Op sociale media zie ik weinig aanleiding tot paniek atm
?quote:
Begint weer te dagen ja. Die bloedzuiger die precies het tegenovergestelde vind van de beschaafde wereld, net als banshee, triggershott en origami94 enzo. De beste troll acts van Fok. Je kan ze nog zo vaak vertellen dat gras groen is en dan nog blijven ze erbij dat het paars is.quote:
Even de Iron Dome van Teheran testenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:10 schreef Ulx het volgende:
Zolang het maar proportioneel is. Iran & co schoten zo'n 20.000 raketten richting Israël.
Dus zo'n aantal mag wel teruggeschoten worden. Verzoveelvoudigd want 9 miljoen inwoners tegen 80-100 miljoen of zo?
Vertel wanneer is Israël begonnen. Graag datum en al.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
?
Wat?
Israel is de aanvallen begonnen, dus dan is het toch logisch dat ze zelf moesten wachten tot ze een aanval terug konden verwachten.
Goeie handel 😎quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:25 schreef Stupidisco het volgende:
Zelfde explosie, andere beelden
[ x ]
Bijzonder wel. Israël moet maar incasseren en mag vooral niet terugslaan. Clownesk.quote:
En als Israël straks weer een keer teruggeslagen heeft, gaat Iran daarna ook weer terugslaan. En daarna Israël weer gevolgd door Iran. Voor je het weer zitten we in 2124 en wijzen we dan ergens naar een punt in de geschiedenis dat de ander toch echt een keer begonnen is dus nu mogen wij weer slaanquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Israël moet maar incasseren en mag vooral niet terugslaan. Clownesk.
Reden: Olie(prijs)quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Israël moet maar incasseren en mag vooral niet terugslaan. Clownesk.
Daarom moet Israël samen met de VS zo hard terugslaan dat Iran voorlopig niet meer instaat is om iets terug te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als Israël straks weer een keer teruggeslagen heeft, gaat Iran daarna ook weer terugslaan. En daarna Israël weer gevolgd door Iran. Voor je het weer zitten we in 2124 en wijzen we dan ergens naar een punt in de geschiedenis dat de ander toch echt een keer begonnen is dus nu mogen wij weer slaan
Eens. De enige taal die ze lijken te begrijpen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom moet Israël samen met de VS zo hard terugslaan dat Iran voorlopig niet meer instaat is om iets terug te doen.
Zo hard dat ze geen wraak willen nemen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom moet Israël samen met de VS zo hard terugslaan dat Iran voorlopig niet meer instaat is om iets terug te doen.
Als het regime uit Iran kan worden geëlimineerd door Israël en de VS lijkt mij dit alleen maar een positieve ontwikkeling, jou niet dan? Iran kiest er toch echt zelf voor om al decennialang bezig te zijn met het willen vernietigen van Israël op allerlei manieren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo hard dat ze geen wraak willen nemen?
Na de aanval in Damascus op 1 april besloot Iran om paar weken later 'terug' te slaan. Israël reageerde daar natuurlijk weer op en mocht bij dat conflict de laatste zijn die zou slaan. Soort van 2-1 gewonnen.
Daarna werd die Hamas terrorist op Iraanse bodem vermoord. Iran reageerde daar pas vorige week op met deze aanval. Israel gaat natuurlijk terug slaan, een factor X harder dan Iran deed en een logische gevolg is dat Iran daar weer op reageert. We komen in een vicieuze cirkel. In principe kan ook geredeneerd worden dat het een gelijk spel is, de ander kan toch niet definitief uitgeschakeld worden, let it go
De grens tot een definitieve oorlog wordt bijzonder dun, willen beide partijen dit wel voorkomen?
Net zoals Hamas en Hezbollah geëlimineerd worden bedoel je? Er is alleen een probleempje: ze blijven terugkomen. Ze laten zich niet elimineren. Nieuwe poppetjes blijven opstaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het regime uit Iran kan worden geëlimineerd door Israël en de VS lijkt mij dit alleen maar een positieve ontwikkeling, jou niet dan? Iran kiest er toch echt zelf voor om al decennialang bezig te zijn met het willen vernietigen van Israël op allerlei manieren.
Nee hoor, als men zulke bewegingen stevig aanpakt en daarna onder controle de gebieden waarin die groeperingen actief waren opnieuw gaat opbouwen is het uitstekend mogelijk zulke te elimineren. Als Japan en Duitsland op de knieën zijn gekregen in de Tweede Wereldoorlog, waarom dan niet partijen die veel minder sterk zijn?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net zoals Hamas en Hezbollah geëlimineerd worden bedoel je? Er is alleen een probleempje: ze blijven terugkomen. Ze laten zich niet elimineren. Nieuwe poppetjes blijven opstaan.
En de VS heeft helemaal geen zin om actief mee te doen. En terecht.
Lijkt mij een fantastische ontwikkeling. Maar ook onrealistisch. Als dat überhaupt al een doel(wit) van Israël is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het regime uit Iran kan worden geëlimineerd door Israël en de VS lijkt mij dit alleen maar een positieve ontwikkeling, jou niet dan? Iran kiest er toch echt zelf voor om al decennialang bezig te zijn met het willen vernietigen van Israël op allerlei manieren.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:41 schreef Aether het volgende:
In rare Friday prayers, Khamenei calls for fight against Israel
https://www.iranintl.com/en/202410049250
[ afbeelding ]
Is het antwoord op die vraag niet: geloofsfanaten?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, als men zulke bewegingen stevig aanpakt en daarna onder controle de gebieden waarin die groeperingen actief waren opnieuw gaat opbouwen is het uitstekend mogelijk zulke te elimineren. Als Japan en Duitsland op de knieën zijn gekregen in de Tweede Wereldoorlog, waarom dan niet partijen die veel minder sterk zijn?
Rusland en China heulen met Iran vanwege economische/geopolitieke redenen. Een daadwerkelijk gedeelde ideologie is geen sprake van.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij een fantastische ontwikkeling. Maar ook onrealistisch. Als dat überhaupt al een doel(wit) van Israël is.
En zouden Rusland en China (en anderen?) dat zonder slag of stoot laten gebeuren?
Haha, Iran. Denken dat men even honderden ballistische raketten op een land kan afvuren en dan met dreigen een tegenreactie proberen af te wenden. Het zou heerlijk zijn als het Westen dat religieuze regime terug naar het stenen tijdperk zou sturen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:46 schreef Aether het volgende:
Iran threatens to hit Israeli energy sites if nation retaliates for missile attack
https://www.timesofisrael(...)s-if-it-is-attacked/
Die had je in de Tweede Wereldoorlog toch ook? Het doet er niet of dat een religie is of een ideologie. Denk aan de Japanse kamikazepiloten of Banzai-aanvallen. Daar zit een duidelijke overlap met wat we zien bij Islamisten, de bereidheid zichzelf op te offeren via terrorisme.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is het antwoord op die vraag niet: geloofsfanaten?
Jij hebt het regelmatig over de Islam en hoe verderfelijk het is. Ik denk dat er genoeg islamitische landen en mensen vredelievend zijn, alleen er zijn ook veel geradicaliseerde clubjes zoals boko Haram, Hamas, Hezbollah, PIJ en weet ik veel wat. Er bestaat een voedingsbodem die dit veroorzaakt en ik geloof er niet in dat we met geweld tot in de hoofden van die mensen kunnen doordringen. Helaas
Wordt de ayatollah ongeduldig?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:46 schreef Aether het volgende:
Iran threatens to hit Israeli energy sites if nation retaliates for missile attack
https://www.timesofisrael(...)s-if-it-is-attacked/
Een afkeer van democratie. Je kunt als maffiabaas niet ongestoord je gang gaan als dat klootjesvolk de macht heeft. Verdomd lastig om decennia lang het opperhoofd te zijn op die manier.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland en China heulen met Iran vanwege economische/geopolitieke redenen. Een daadwerkelijk gedeelde ideologie is geen sprake van.
Waarom zouden wij goj dat moeten doen? Laat dat suprematiestaatje dat gewoon lekker zelf proberen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou heerlijk zijn als het Westen dat religieuze regime terug naar het stenen tijdperk zou sturen.
vinden internethelden lachenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:08 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zouden wij goj dat moeten doen? Laat dat suprematiestaatje dat gewoon lekker zelf proberen.
quote:
I am tired and sick of war. Its glory is all moonshine. It is only those who have neither fired a shot nor heard the shrieks and groans of the wounded who cry aloud for blood, for vengeance, for desolation. War is hell.
William Tecumseh Sherman
Precies. Het is al erg genoeg als je het voor jezelf moet doen, laat staan voor een of ander volk dat op ons spuugt. Het is ook te bizar voor woorden. Ik heb ook niet veel op met het huidige Iran, maar nog altijd meer dan Israëlieten op hebben met mij. Neuh, mij krijgen ze niet meer op de useful idiot gentile bandwagon.quote:
Denk niet dat ze op ons spugen daar maar Iran is hoe dan ook niet ons probleemquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies. Het is al erg genoeg als je het voor jezelf moet doen, laat staan voor een of ander volk dat op ons spuugt. Het is ook te bizar voor woorden. Ik heb ook niet veel op met het huidige Iran, maar nog altijd meer dan Israëlieten op hebben met mij. Neuh, mij krijgen ze niet meer op de useful idiot gentile bandwagon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |