Vleugje common sense dan tochquote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
De SU had daar de logistiek helemaal niet voor. Maar ook de luchtmacht was uitermate pover vergeleken met die van het westen. Stalin was een pragmatist en opportunist pur sang.
De Westerse aanvoerlijn via UK was veel korter. Hij weet dat zijn tanks en troepen duizenden kilometers van huis tot moes gebombardeerd zouden worden.
Topografische correctie.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk ook gebeurd. De NAVO had een heel scenario uitgedacht om op een Russische grondaanval voor te bereiden door de 'Fulda Gap' in het zuiden midden van Duitsland.
Wat was het ook alweer?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Harzoffensiv klinkt wel mooi in de mond.
Diezelfde Russen hadden hun eigen plan om Europa te knechten en daarover een pact met Duitsland gesloten...quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als bevrijder is natuurlijk een groot woord. We mogen blij zijn dat de VS en niet te vergeten Canada, Polen etc uiteindelijk ons zijn komen helpen. Maar Rusland heeft natuurlijk wel een zeer groot aandeel gehad in het verzwakken van het Duits leger. Me dunk om uiteindelijk het 6e leger dat zeer hoog stond aangeschreven dit te compleet te vernietigen. En dan Kursk etc. Die Russen hebben heel wat offers moeten brengen. Op een presenteer blaadje is dat echt niet het geval geweest.
Want onder een NAZI dictatuur was het mogelijk nog slechter geweest. Zeker voor bepaalde bevolkinggroepen die ik niet hoef te benoemen want dat moge wel duidelijk zijn met al die vernietigdkampen. Smeerlappen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, onderbuik, media. Je bent flink te pakken genomen en beïnvloed.
Daarmee zeg ik niet dat er geen significante groep lapzwansen en idioten tussenzit. Maar het 'merendeel' zit te parasiteren op de samenleving. Kom op zeg, de realiteitszin is bij sommige echt mijlenver weg.
Ach gossie. Gaan we echt dat pad in?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Over welke groep heb het nu specifiek dan? Turken? Marokkanen? Alle allochtonen gecombineerd? Vluchtelingen?
De cijfers laten zien dat het heel erg mee valt met dat parasiteren. Laat staan dat er sprake is van een meerderheid.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
Lekker lullen vanuit de onderbuik genot.
Nee, gaan we echt dit pad in? Stellen dat iedere niet-westerse migrant (of moslim, kies maar wat je wilt) niks bijdraagt aan onze samenleving?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ach gossie. Gaan we echt dat pad in?
Wat voegt dat deel van de huidige samenleving nu echt toe hier?
Niks media, niks onderbuik. Alsof de media hier de werkelijkheid laten zien.
Rusland heeft het Duitse leger helpen opbouwen en is de oorlog gestart als bondgenoot van Duitsland.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als bevrijder is natuurlijk een groot woord. We mogen blij zijn dat de VS en niet te vergeten Canada, Polen etc uiteindelijk ons zijn komen helpen. Maar Rusland heeft natuurlijk wel een zeer groot aandeel gehad in het verzwakken van het Duits leger. Me dunk om uiteindelijk het 6e leger dat zeer hoog stond aangeschreven dit te compleet te vernietigen. En dan Kursk etc. Die Russen hebben heel wat offers moeten brengen. Op een presenteer blaadje is dat echt niet het geval geweest.
Want onder een NAZI dictatuur was het mogelijk nog slechter geweest. Zeker voor bepaalde bevolkinggroepen die ik niet hoef te benoemen want dat moge wel duidelijk zijn met al die vernietigdkampen. Smeerlappen.
Wat hebben die twee landen toch met ambassades aanvallen?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Laten we het maar weer over Israel vs Iran hebben
[ x ]
Let it flyquote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:11 schreef Frutsel het volgende:
Laten we het maar weer over Israël vs Iran hebben aub want het vliegt straks weer alle kanten op
Soldaten van Godquote:
Wat een aparte pakken. Waren ze verkleerd als witte power rangers?quote:
Swedish citizens idd, dacht eerst dat dit een Fin was.quote:
Lol pakken ze die gekken in om te verbergen dat ze zwart zijn of zoquote:
Lijkt mij om gewoon zoveel mogelijk (kruit-)sporen te bewaren. Bij een verdachte van een schietincident pakken ze ook zijn hand/arm in in een zak. Dat idee.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lol pakken ze die gekken in om te verbergen dat ze zwart zijn of zo
Ja dat is wel een stuk logischer hequote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:31 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Lijkt mij om gewoon zoveel mogelijk (kruit-)sporen te bewaren. Bij een verdachte van een schietincident pakken ze ook zijn hand/arm in in een zak. Dat idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |