Seizoen 2007 all over again.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:22 schreef DjVero het volgende:
Dat zou een duidelijk gevalletje van "waar er 2 vechten...." zijn.
Leclerc kampioen, oh myquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Seizoen 2007 all over again.
Kimi de laatste Ferrari kampioen in het wdc
Zou ik eigenlijk best grappig vinden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leclerc kampioen, oh my
Ik ook wel! Dat zou wel echt dé verrassing zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zou ik eigenlijk best grappig vinden.
McLaren mag van mij de WCC winnen, betekent minder windtunnel tijdquote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:59 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik zou het wel grappig vinden als Ferrari nu ineens blijft draaien als een malle en Leclerc nog voor Norris gaat eindigen (maar niet voor Max natuurlijk) en Ferrari in de constructeurs ook plek 1 pakt.
*Alu-hoedje op*: dat is eigenlijk misschien niet eens zo heel gek gedacht. Zou ook verklaren waarom ze zo vasthouden aan Perez... *alu-hoedje af*quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
McLaren mag van mij de WCC winnen, betekent minder windtunnel tijd
Ferrari P2 in het WCC ook prima want Red Bull op 3 geeft ze een stuk meer ontwikkelingsmogelijkheden.
En Red Bull gaat dat toch wel nodig hebben nu Newey er niet meer is.
Dat is ook een beetje waar meerdere ‘deskundigen’ op hintenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
*Alu-hoedje op*: dat is eigenlijk misschien niet eens zo heel gek gedacht. Zou ook verklaren waarom ze zo vasthouden aan Perez... *alu-hoedje af*
Mwah, die moet gemiddeld bijna 16 punten per weekend goedmaken op Verstappen. Dat zie ik toch echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leclerc kampioen, oh my
Met een overwinning van hem en een derde plek voor Max, schiet het wel aardig op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mwah, die moet gemiddeld bijna 16 punten per weekend goedmaken op Verstappen. Dat zie ik toch echt niet gebeuren.
Wilde net zeggenquote:
mits is dat hij een heel gek incident moet hebben waardoor hij niet kan rijden om het kampioenschap te winnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:31 schreef potjecreme het volgende:
Verstappen gaat gewoon het kampioenschap winnen, mits tenzij heel gek incident waardoor hij niet kan rijden. Ik hoop gewoon op leuke wedstrijden die we sinds Miami hebben.
Ah okequote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
mits is dat hij een heel gek incident moet hebben waardoor hij niet kan rijden om het kampioenschap te winnen.
Tenzij is wat jij in gedachten hebt.
Mark Webber is goed bezig. Als Max weggaat bij Red Bull zou Piastri een ideale opvolger zijn... als Lawson of Tsunoda niet ineens gaan knallenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:53 schreef Starflyer het volgende:
Zoals ik al eerder zei is RB inderdaad met Piastri in gesprek.
[ x ]
Ben ook bang dat Lando die niet meer gaan kunnen inhalen. Max haalt vaak het meeste er wel uit en heeft begin seizoen vrij baan gehad om die voorsprong te genereren. Lando/McLaren beschikt nu niet over de benodigde dominantie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:31 schreef potjecreme het volgende:
Verstappen gaat gewoon het kampioenschap winnen,tenzij een heel gek incident gebeurt waardoor hij niet kan rijden. Ik hoop gewoon op leuke wedstrijden die we sinds Miami hebben.
maar dat zijn maar tien punten. En als hij dat in Mexico behaalt moet hij in de andere races al meer dan 16 punten per race goedmaken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Met een overwinning van hem en een derde plek voor Max, schiet het wel aardig op.
Dat probeerde hij ook maar goed de baan gaat dan weer naar rechtsquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben ook bang dat Lando die niet meer gaan kunnen inhalen. Max haalt vaak het meeste er wel uit en heeft begin seizoen vrij baan gehad om die voorsprong te genereren. Lando/McLaren beschikt nu niet over de benodigde dominantie.
Een van de leukste battles zondag tussen Lando en Max van het seizoen was gaaf, maar de uitvoering van Lando was niet goed genoeg. Hopelijk dat die revanche kan nemen op Max, zou wel goed voor hem zijn.
Is ook goed voor de sport als Lando ervoor kan zorgen dat die een hoog wheel to wheel niveau kan realiseren. Hard maar clean. Had de switchback moeten gooien op Max. Maar goed dat terzijde.
Dat zou toch een mooie stap zijn voor Oscar - mits RBR het met het nieuwe reglement vanaf 2026 wel vol weet te houdenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:53 schreef Starflyer het volgende:
Zoals ik al eerder zei is RB inderdaad met Piastri in gesprek.
[ x ]
Zeker. Maar ik zie het nog wel gebeuren dat Norris en Verstappen met elkaar in aanraking komen waardoor ze beide uitvallen. Als Leclerc dan wint, zijn het er gelijk 25 die hij inloopt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar dat zijn maar tien punten. En als hij dat in Mexico behaalt moet hij in de andere races al meer dan 16 punten per race goedmaken.
Dit soort gedoe is zo oud als de F1 volgens mij, hoort erbijquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Het team uit Woking doet dit jaar mee om de hoofdprijzen en beschikt momenteel over misschien wel de snelste wagen van de Formule 1-grid. Dat zorgt voor een heel andere positie in het politieke speelveld. In plaats van jager is McLaren opeens de prooi geworden. De concurrentie had het al meerdere malen gemunt op de papaya-oranje formatie. Zo moest het team na de Grand Prix van Azerbeidzjan aanpassingen doorvoeren aan de achtervleugel nadat rivalen de FIA wezen op overmatig flexen, met als gevolg de ‘mini-DRS’.
In gesprek met Motorsport.com komt teambaas Andrea Stella terug op het onderwerp: De Italiaan laat duidelijk zijn ongenoegen blijken over de handelwijze van enkele concurrenten. “Onze vleugels voldeden aan de technische reglementen en hebben alle mogelijke flexibiliteitstests doorstaan. Tegelijkertijd waren wij in gesprek met de internationale federatie, waarvan we alle benodigde garanties kregen [dat het voldeed]. We lazen vervolgens heel veel reacties in de media, opinies die voornamelijk van onze concurrenten afkomstig waren en niet van journalisten. Bepaalde artikelen leken vooral bedoeld om te zijn om de mening van een aantal van onze concurrenten wijdverspreid te verkondigen.”
Bron: https://nl.motorsport.com(...)ogsvoering/10666183/
Staat nog wat meer in het artikel zelf.
Jankerts....
Dat zien ze zelf waarschijnlijk anders.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:42 schreef RealistAtheist het volgende:
Toen de FIA in 2021 ineens midden in het seizoen de manier van vleugels testen veranderde omdat concurrenten zeurden over de vleugels van Red Bull hoorde ik McLaren ook niet zeiken. Maar dat is gewoon het spelletje, als je iets ziet wat volgens jou niet kan sein je de FIA in. Elke team doet daar aan mee ook McLaren, ik zou zelfs bijna zeggen JUIST McLaren. Zac is soms best wel een (zeur)zak namelijk.
Zeker. Zie de dubbele diffuser een x aantal jaar geleden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die mini DRS was toch wel een redelijk geniale uitvinding. Snap wel dat je baalt als het dan alsnog wordt verboden. Maar goed, part of the game.
Dit jaquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker. Zie de dubbele diffuser een x aantal jaar geleden.
Alleen als je gepakt wordt, of het wordt verboden dan moet je schouders ophalen en doorgaan.
Niet gaan zitten janken als een drie jarige in een hoekje.
Dubbele diffuser was gewoon slim. Denk ik. Want wat het nou precies doet, aerodynamisch gezien daar heb ik geen idee van. Alleen dat het sneller was.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker. Zie de dubbele diffuser een x aantal jaar geleden.
Alleen als je gepakt wordt, of het wordt verboden dan moet je schouders ophalen en doorgaan.
Niet gaan zitten janken als een drie jarige in een hoekje.
Oud nieuws?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:58 schreef THEFXR het volgende:
Oscar Piastri Red Bull bombshell dropped by Marko as shock move teased
https://www.planetf1.com/(...)astri-red-bull-talks
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:53 schreef Starflyer het volgende:
Zoals ik al eerder zei is RB inderdaad met Piastri in gesprek.
[ x ]
denk dat ze jouw post hebben gelezenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Oud nieuws?
Of heeft jouw bron nog wat meer inside scoop?
[..]
Niet mijn post, hequote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat ze jouw post hebben gelezen
Eigenlijk voldeed de McLaren niet aan de regels en hadden ze een DQ aan de broek moeten krijgenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dubbele diffuser was gewoon slim. Denk ik. Want wat het nou precies doet, aerodynamisch gezien daar heb ik geen idee van. Alleen dat het sneller was.
Maar de "mini DRS" is wat anders. De regel is "vleugel dicht, tenzij aan voorwaarden voldaan dat ie open mag"
Als je dan als de vleugel dicht is zorgt dat ie TOCH een stukje opengaat is dat gewoon valsspelen.
Ik denk dat ze beide dezelfde bron hebben (F1 Insider)quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat ze jouw post hebben gelezen
Dat ze het proberenquote:McLaren gaat toch een poging doen om de tijdstraf die Lando Norris tijdens de Amerikaanse Grand Prix afgelopen zondag kreeg aan te vechten. Die straf kreeg de Brit in duel met Max Verstappen.
McLaren heeft een zogeheten right of review ingediend bij de FIA. Dat is de eerste stap in een poging om de straf van Norris ongedaan te maken.
Het team moet daarvoor wel met bewijsmateriaal komen dat een 'significant en relevant' nieuw licht op de zaak werpt en dat ten tijde van de beslissing van de stewards niet beschikbaar was. Dan zou het bijvoorbeeld kunnen gaan om videobeelden.
Norris kreeg tijdens de race in Austin een tijdstraf van vijf seconden omdat hij Verstappen buiten de baan inhaalde. McLaren en Norris beweren dat dit gebeurde omdat Verstappen Norris van de baan drukte. Voor de racestewards telde vooral dat Verstappen in het midden van de bocht, dus op de apex, voor Norris zat en dat de Nederlander daarom "het recht op de bocht had".
De zaak wordt vrijdag om 22.30 uur (Nederlandse tijd) behandeld in een videoconferentie, omdat de stewards uit de race in Amerika deze zaak moeten behandelen. Dat zijn niet dezelfde stewards als in Mexico, waar de Formule 1 dit weekend rijdt.
Mocht er inderdaad beoordeeld worden dat McLaren voldoende nieuw bewijsmateriaal heeft aangedragen, dan volgt er een tweede hoorzitting waarin de zaak verder wordt behandeld.
Pogingen tot right of review stranden doorgaans al snel bij de FIA. Mocht McLaren toch in het gelijk worden gesteld, dan finisht Norris normaal gesproken alsnog als derde en Verstappen als vierde. Norris achterstand in de WK-stand bedraagt dan 51 punten in plaats van de huidige 57.
Norris mag blij zijn dat het bij 5 seconde bleef.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 03:05 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-aan-te-vechten.html
[..]
Dat ze het proberen![]()
Norris haalde sowieso Verstappen buiten de baan in, ook al zat Max zelf ook buiten de baan, naast de baan inhalen is sowieso een no-no.
Daarnaast heeft een appeal na de race zelden tot nooit zin, als ze iets willen doen zullen ze naar het CAS moeten stappen maar die behandelen zo'n zaak ook niet meteen, mogelijk pas na het seizoen en ook dan zal de uitslag niet meer worden veranderd.
En Norris kreeg de straf toch omdat hij meerdere malen de tracklimits had overschreden en niet omdat hij Max buiten de baan inhaalde?
Dan maakt het sowieso niks uit, Max ging ook wel buiten de baan maar mocht daar nog alleen een waarschuwing voor krijgen terwijl Norris al over de limiet zat.
Hij kon geen kant op tenzij hij zich in Max zijkant zou boren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:37 schreef Zorro het volgende:
Het zou leuk zijn als Norris in het gelijk wordt gesteld maar daardoor die actie gewoon wel onder tracklimits valt en hij daarvoor alsnog 5 seconden krijgt
Ja datquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:37 schreef Zorro het volgende:
Het zou leuk zijn als Norris in het gelijk wordt gesteld maar daardoor die actie gewoon wel onder tracklimits valt en hij daarvoor alsnog 5 seconden krijgt
Als dat ding toch open gaat ondanks de testen doet in principe mclaren niks verkeerds.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dubbele diffuser was gewoon slim. Denk ik. Want wat het nou precies doet, aerodynamisch gezien daar heb ik geen idee van. Alleen dat het sneller was.
Maar de "mini DRS" is wat anders. De regel is "vleugel dicht, tenzij aan voorwaarden voldaan dat ie open mag"
Als je dan als de vleugel dicht is zorgt dat ie TOCH een stukje opengaat is dat gewoon valsspelen.
Buiten de baan inhalen is sowieso fout, ongeacht of de ander wat fout doet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit is typisch een raceincident waar de FIA zich buiten had moeten houden. Hard Racing en het gewoon zelf oplossen. Ga je zelf van de baan, niet klagen dat die ander van de baan ging. Daar ligt de crux.
Norris kreeg straf voor het buiten de baan inhalen, niet voor de track limits. Die werden hem kwijtgescholden omdat hij al bestraft werd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 03:05 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-aan-te-vechten.html
[..]
Dat ze het proberen![]()
Norris haalde sowieso Verstappen buiten de baan in, ook al zat Max zelf ook buiten de baan, naast de baan inhalen is sowieso een no-no.
Daarnaast heeft een appeal na de race zelden tot nooit zin, als ze iets willen doen zullen ze naar het CAS moeten stappen maar die behandelen zo'n zaak ook niet meteen, mogelijk pas na het seizoen en ook dan zal de uitslag niet meer worden veranderd.
En Norris kreeg de straf toch omdat hij meerdere malen de tracklimits had overschreden en niet omdat hij Max buiten de baan inhaalde?
Dan maakt het sowieso niks uit, Max ging ook wel buiten de baan maar mocht daar nog alleen een waarschuwing voor krijgen terwijl Norris al over de limiet zat.
Maar dat deed Red Bull ook niet in 2021 totdat de FIA midden in het seizoen ineens de manier van testen ging veranderen, na klachten van andere teams. Dus als ze dan McLaren hier niet op aanpakken zou dat wel een beetje meten met 2 maten zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als dat ding toch open gaat ondanks de testen doet in principe mclaren niks verkeerds.
Tuurlijk worden ze er op aangepakt, oneerlijk voordeel. Niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Maar dat deed Red Bull ook niet in 2021 totdat de FIA midden in het seizoen ineens de manier van testen ging veranderen, na klachten van andere teams. Dus als ze dan McLaren hier niet op aanpakken zou dat wel een beetje meten met 2 maten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |