Als dat ding toch open gaat ondanks de testen doet in principe mclaren niks verkeerds.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dubbele diffuser was gewoon slim. Denk ik. Want wat het nou precies doet, aerodynamisch gezien daar heb ik geen idee van. Alleen dat het sneller was.
Maar de "mini DRS" is wat anders. De regel is "vleugel dicht, tenzij aan voorwaarden voldaan dat ie open mag"
Als je dan als de vleugel dicht is zorgt dat ie TOCH een stukje opengaat is dat gewoon valsspelen.
Buiten de baan inhalen is sowieso fout, ongeacht of de ander wat fout doet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit is typisch een raceincident waar de FIA zich buiten had moeten houden. Hard Racing en het gewoon zelf oplossen. Ga je zelf van de baan, niet klagen dat die ander van de baan ging. Daar ligt de crux.
Norris kreeg straf voor het buiten de baan inhalen, niet voor de track limits. Die werden hem kwijtgescholden omdat hij al bestraft werd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 03:05 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-aan-te-vechten.html
[..]
Dat ze het proberen![]()
Norris haalde sowieso Verstappen buiten de baan in, ook al zat Max zelf ook buiten de baan, naast de baan inhalen is sowieso een no-no.
Daarnaast heeft een appeal na de race zelden tot nooit zin, als ze iets willen doen zullen ze naar het CAS moeten stappen maar die behandelen zo'n zaak ook niet meteen, mogelijk pas na het seizoen en ook dan zal de uitslag niet meer worden veranderd.
En Norris kreeg de straf toch omdat hij meerdere malen de tracklimits had overschreden en niet omdat hij Max buiten de baan inhaalde?
Dan maakt het sowieso niks uit, Max ging ook wel buiten de baan maar mocht daar nog alleen een waarschuwing voor krijgen terwijl Norris al over de limiet zat.
Maar dat deed Red Bull ook niet in 2021 totdat de FIA midden in het seizoen ineens de manier van testen ging veranderen, na klachten van andere teams. Dus als ze dan McLaren hier niet op aanpakken zou dat wel een beetje meten met 2 maten zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als dat ding toch open gaat ondanks de testen doet in principe mclaren niks verkeerds.
Tuurlijk worden ze er op aangepakt, oneerlijk voordeel. Niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Maar dat deed Red Bull ook niet in 2021 totdat de FIA midden in het seizoen ineens de manier van testen ging veranderen, na klachten van andere teams. Dus als ze dan McLaren hier niet op aanpakken zou dat wel een beetje meten met 2 maten zijn.
Als ik het goed begrijp had hij anders sowieso een straf gekregen voor zijn avontuur buiten de tracklimits?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Norris kreeg straf voor het buiten de baan inhalen, niet voor de track limits. Die werden hem kwijtgescholden omdat hij al bestraft werd.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:23 schreef Nattekat het volgende:
Wat het zo lastig maakt is dat inhalen op de baan gewoon in geen enkel geval zou moeten mogen, wat de verdediger ook doet.
Volgens mij wordt het dan toch enigzins saai.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:23 schreef Nattekat het volgende:
Wat het zo lastig maakt is dat inhalen op de baan gewoon in geen enkel geval zou moeten mogen, wat de verdediger ook doet.
Dat zei Max ook al, maar kan niet op elk circuit (MotoGP bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:26 schreef Netsplitter het volgende:
Inhalen buiten de baan is eigenlijk heel makkelijk op te lossen. Grindstroken of gras. Dan ben je in eens van de discussie af.
Op die plekken water naast de baan spuiten zodat het asfalt gladder wordt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zei Max ook al, maar kan niet op elk circuit (MotoGP bijvoorbeeld).
Gewoon altijd buiten de baan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:23 schreef Nattekat het volgende:
Wat het zo lastig maakt is dat inhalen op de baan gewoon in geen enkel geval zou moeten mogen, wat de verdediger ook doet.
Verf schijnt ook verbazend effectief te zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Op die plekken water naast de baan spuiten zodat het asfalt gladder wordt?
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon altijd buiten de baan?
Verf is wel wat lastiger weer te verwijderen voor de motor races.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verf schijnt ook verbazend effectief te zijn.
Wat is dit voor achterlijks dat dit kan :' )quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 03:05 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-aan-te-vechten.html
[..]
Dat ze het proberen![]()
Norris haalde sowieso Verstappen buiten de baan in, ook al zat Max zelf ook buiten de baan, naast de baan inhalen is sowieso een no-no.
Daarnaast heeft een appeal na de race zelden tot nooit zin, als ze iets willen doen zullen ze naar het CAS moeten stappen maar die behandelen zo'n zaak ook niet meteen, mogelijk pas na het seizoen en ook dan zal de uitslag niet meer worden veranderd.
En Norris kreeg de straf toch omdat hij meerdere malen de tracklimits had overschreden en niet omdat hij Max buiten de baan inhaalde?
Dan maakt het sowieso niks uit, Max ging ook wel buiten de baan maar mocht daar nog alleen een waarschuwing voor krijgen terwijl Norris al over de limiet zat.
McLaren mag 't proberen maar ze zijn wel erg wanhopig als ze denken dat ze een kans maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is dit voor achterlijks dat dit kan :' )
Ja maar debiel dat dat een week na een GP nog steeds kan. Het is klaar en beoordeeld, zou ook een mooie boel zijn als voetbalclubs een week na afloop van een wedstrijd nog een buitenspeldoelpunt zou kunnen aanvechten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
McLaren mag 't proberen maar ze zijn wel erg wanhopig als ze denken dat ze een kans maken.
Mja, Mercedes klaagde ook bij de CAS over dat Max WK was geworden terwijl de officële ceremonie al voorbij was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar debiel dat dat een week na een GP nog steeds kan. Het is klaar en beoordeeld, zou ook een mooie boel zijn als voetbalclubs een week na afloop van een wedstrijd nog een buitenspeldoelpunt zou kunnen aanvechten.
Dat je nog naar het CAS kunt als je je echt flagrant genaaid voelt is tot daaraantoe, en dat er net na de race nog penalties kunnen worden uitgedeeld/ingetrokken snap ik ook nog maar op een gegeven moment moet een wedstrijd ook afgelopen en daar hoort ook bij dat reguliere beslissingen van de wedstrijdleiding die al dan niet fout zouden zijn worden geaccepteerd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mja, Mercedes klaagde ook bij de CAS over dat Max WK was geworden terwijl de officële ceremonie al voorbij was.
Is mogelijk ook meer voor de aandeelhouders dan dat ze echt een resulataat verwachten.
Klagen meteen na de race heeft zelfs vaak geen zin, alleen Max is geloof ik een keer van het podium afgehaald maar er zijn best veel regels speciaal voor Max ingesteld.
Als je in protest gaat bij de FIA dan moet je met nieuwe aanvullende informatie komen en dat lukt de meeste teams niet eens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat je npg naar het CAS kunt als je je echt flagrant genaaid voelt is nog tot daaraantoe, en dat er net na de race nog penalties kunnen worden uitgedeeld/ingetrokken snap ik ook nog maar op een gegeven moment moet een wedstrijd ook afgelopen en daar hoort ook bij dat reguliere beslissingen van de wedstrijdleiding die al dan niet fout zouden zijn worden geaccepteerd.
Doping, omkoping etc valt daar natuurlijk buiten maar wat er in een race is gebeurt en de beslissingen die daarover zijn genomen moeten gewoon na een wedstrijd geseald en klaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |