Bizar zeg, dit verwacht je niet.quote:Ben je een hoogbegaafd meisje dat in Turkije of Eritrea is geboren, spreek je de Nederlandse taal nog niet goed én groei je op in een kansarme omgeving, dan is die kans maar 15 procent.
Ofquote:Over het algemeen gold dat kinderen met een Europese herkomst vaker gesignaleerd werden dan kinderen met een niet-westerse herkomst. Ook dit weer bij een gelijk IQ.
Je zou bijna denken dat het iets te maken kan hebben met hoe de ouders in het leven staan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Of
Over het algemeen gold dat kinderen met een Aziatische herkomst vaker gesignaleerd werden dan kinderen met een westerse herkomst. Ook dit weer bij een gelijk IQ.
Het is maar net wat je wilt zien
Dat komt van dat boek van Joris Luyendijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:20 schreef capricia het volgende:
Een 7 vinkjes gezin.
Bijzondere uitdrukking.
Welk gezeikquote:
Niet in die mate idd. 15 % is extreem laag. Je mag toch aannemen dat onderwijzers en dergelijke er op getraind zijn. Ik werkte als orderverzamelaar in een magazijn. Net als bij vakkenvullen in supermarkt, veel scholieren en studenten. De omhoog gevallen chef tegen een Marokkaanse student rechten: 'Jij dan dit doen en daarna dat...."Jij begrijp?"quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
Dat is 40 jaar geleden, niet onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet in die mate idd. 15 % is extreem laag. Je mag toch aannemen dat onderwijzers en dergelijke er op getraind zijn. Ik werkte als orderverzamelaar in een magazijn. Net als bij vakkenvullen in supermarkt, veel scholieren en studenten. De omhoog gevallen chef tegen een Marokkaanse student rechten: 'Jij dan dit doen en daarna dat...."Jij begrijp?"![]()
20 jaar geleden. Deze eeuw nog.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is 40 jaar geleden, niet onbegrijpelijk.
Dan nog is het niet onbegrijpelijk.quote:
Begrijp ik niet. Althans, ik snap het niet.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan nog is het niet onbegrijpelijk.
Pardon?quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:23 schreef de_boswachter het volgende:
Goh. Het zijn nou ook vaak niet de slimste hé 😅😅😅
dit iddquote:Op dinsdag 24 september 2024 07:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
Dat is me bekend.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat komt van dat boek van Joris Luyendijk.
Het draait allemaal om taal, lastig boeken lezen als je de helft van de zinnen niet begrijpt.quote:Maar ben je een hoogbegaafd meisje, bijvoorbeeld geboren in Turkije of Eritrea, spreek je de Nederlandse taal nog niet goed én groei je op in een kansarme omgeving, dan is die kans maar 15 procent.
En dat in een artikel waarin men spreekt van “witte jongetjes”.quote:spreek je de Nederlandse taal nog niet goed
Volk uit Eritrea en Somalië krijgen alle kinderen in het AZCquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het draait allemaal om taal, lastig boeken lezen als je de helft van de zinnen niet begrijpt.
Lullig dat die kinderen de dupe worden van de keuze van hun ouders om naar een ander land te verhuizen.
Opzicht...quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:54 schreef LXIV het volgende:
Het zou ook kunnen dat er gewoon veel blanke jongens als m hoogbegaafd erkend worden en dat opvalt dat er minder meisjes of allochtoner tussen zitten. Aangezien dogma van deze vrouw is “alle mensen hebben dezelfde talenten “, moet het dus aan de selectie liggen.
Jaja al die hoogbegaafde kindjes aan de hero tijdens schooltijd.quote:Een gevolg van het niet-signaleren van hoogbegaafdheid is dat kinderen vastlopen doordat ze werken onder hun niveau. Met problemen als depressies en verslavingen
Hmm dat zou betekenen dat de verschillen in IQ distributie tussen mannen en vrouwen niet is meegenomen?quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:54 schreef LXIV het volgende:
Het zou ook kunnen dat er gewoon veel blanke jongens als m hoogbegaafd erkend worden en dat opvalt dat er minder meisjes of allochtoner tussen zitten. Aangezien dogma van deze vrouw is “alle mensen hebben dezelfde talenten “, moet het dus aan de selectie liggen.
Er is helemaal geen iq gemeten!quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm dat zou betekenen dat de verschillen in IQ distributie tussen mannen en vrouwen niet is meegenomen?
[ afbeelding ]
Het artikel was ook wel wat vaagjes geschreven en er is geen bronvermelding. Als hetgeen jij stelt klopt is dat een argumentum ad ignorantium.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is helemaal geen iq gemeten!
Er viel op dat er vooral blanke jongens als hoogbegaafd erkend werden. Daaruit werd de conclusie getrokken dat meisjes en niet-blanken dus over het hoofd gezien werden.
Dat is echter niet de enige optie.
Nee.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:09 schreef Loverboii het volgende:
Slimme kinderen komen vanzelf wel terecht.
Het schoolsysteem is ingericht op gemiddelde leerlingen, hoogbegaafde kinderen denken anders en hebben een andere behandeling nodig. Net zoals kinderen die aan het andere eind van het spectrum zitten naar speciaal onderwijs gaan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaja al die hoogbegaafde kindjes aan de hero tijdens schooltijd.
Is gewoon bezigheidstherapie zodat de docent er geen last van heeft.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:39 schreef RamboDirk het volgende:
Wij hadden ook een hoogbegaafd iemand in de klas. Die mocht als "pluswerk" Chinees gaan leren. Na twee taallessen Chinees was hij spontaan genezen van zijn hoogbegaafdheid.
Dit soort extra's zijn dan ook gewoon onzin, puur bezigheidstherapie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:39 schreef RamboDirk het volgende:
Wij hadden ook een hoogbegaafd iemand in de klas. Die mocht als "pluswerk" Chinees gaan leren. Na twee taallessen Chinees was hij spontaan genezen van zijn hoogbegaafdheid.
Hoe kom je daar bij? Is niet hoe ik het lees in ieder geval:quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er viel op dat er vooral blanke jongens als hoogbegaafd erkend werden. Daaruit werd de conclusie getrokken dat meisjes en niet-blanken dus over het hoofd gezien werden.
quote:Voor dit onderzoek is op 29 verschillende basisscholen aan leerkrachten van groep 2 tot en met 8 gevraagd om voor elk van hun leerlingen aan te geven of er bij de leerling een vermoeden van een ontwikkelingsvoorsprong of (hoog)begaafdheid bestaat, en zo ja door wie dit vermoeden is geuit. In totaal hebben 324 leerkrachten meegewerkt, en vielen 5371 van hun leerlingen binnen het leeftijdsbereik (5 t/m 11 jaar) van het onderzoek.
Daarnaast hebben de leerkrachten voor elke leerling aangegeven of het om een jongen of een meisje ging, en of er sprake is van NT2, een niet-Nederlandse afkomst en/of een kansarme omgeving of lage sociaal-economische status.
Pas nadat deze vragen voor de hele klas beantwoord waren, is bij elke leerling uit de klas een screeningsinstrument afgenomen door de groepsleerkracht of een Intern Begeleider.
Door hoogbegaafden niet te helpen gaat veel talent verloren. Het schoolsysteem is rigide, probeer buiten de lijntjes te kleuren en je bent verloren. Heel frustrerend.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:58 schreef Hyperdude het volgende:
Beter help je kinderen in desastreuze thuissituaties.
Maar hoogbegaafden die zichzelf niet kunnen redden helpen, is natuurlijk veel gemakkelijker.
Wat is dit?quote:
Waar komen dit soort grafiekjes vandaan? Want ondertussen bestaat de hoogopgeleide populatie voor de meerderheid uit vrouwen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm dat zou betekenen dat de verschillen in IQ distributie tussen mannen en vrouwen niet is meegenomen?
[ afbeelding ]
quote:
Dat is ook gewoon een verzinsel in dit topic. Ik lees wel dat er een screeningsinstrument is gebruikt om IQ te meten, dus je zou nog kunnen twijfelen aan de validiteit van het instrument.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ging er in goed vertrouwen vanuit dat ze een onderzoek had gedaan waarmee deze theorie dus weerlegd zou zijn. Dus een onderzoek waarmee ze minstens het IQ hebben gemeten. Als dat niet geval is, is het des te vreemder dat meisjes en allochtonen (incl jongens) in dezelfde cluster gegooid zijn, behalve inderdaad, als ze zich gewoon gebaseerd hebben op de discrepantie welke deels blijkt uit bovenstaande verdeling.
Als je die grafiek ziet over de IQ-verdeling tussen jongens en meisjes dan zie je dat ze gemiddeld net zo intelligent zijn, maar dat er (veel) meer jongens hoogbegaafd zijn (en zwakzinnig).quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Mooi weer dat de gemiddelde FOK!ker weer helemaal lijp gaat op het verschil in huidskleur
Ik vind het ook belachelijk dat er zo veel verschil zit tussen erkenning tussen jongens en meisjes. Meisjes krijgen over het algemeen weinig erkenning als ze anders zijn omdat ze het meestal naar binnen projecteren en niet naar buiten zoals veel jongens doen. Je ziet dezelfde trend bij ADHD, autisme etc.
Misschien maar beter. Soms kun je beter maar geen hulp hebben dan slechte hulp. Wat de situatie niet beter maakt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Mooi weer dat de gemiddelde FOK!ker weer helemaal lijp gaat op het verschil in huidskleur
Ik vind het ook belachelijk dat er zo veel verschil zit tussen erkenning tussen jongens en meisjes. Meisjes krijgen over het algemeen weinig erkenning als ze anders zijn omdat ze het meestal naar binnen projecteren en niet naar buiten zoals veel jongens doen. Je ziet dezelfde trend bij ADHD, autisme etc.
Ik kan ook zo'n grafiekje maken zonder bronquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je die grafiek ziet over de IQ-verdeling tussen jongens en meisjes dan zie je dat ze gemiddeld net zo intelligent zijn, maar dat er (veel) meer jongens hoogbegaafd zijn (en zwakzinnig).
Dat is niets anders dan statistiek
Als je het artikel goed gelezen had, dan kon je zien dat er een discrepantie is tussen opleidingsniveau en iq.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Waar komen dit soort grafiekjes vandaan? Want ondertussen bestaat de hoogopgeleide populatie voor de meerderheid uit vrouwen.
Als ze dat gedaan hadden dan waren ze tot de conclusie genomen dat er minder meisjes hoogbegaafd e warenquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een verzinsel in dit topic. Ik lees wel dat er een screeningsinstrument is gebruikt om IQ te meten, dus je zou nog kunnen twijfelen aan de validiteit van het instrument.
Maar buiten dat hebben ze simpelweg het IQ vergeleken met de inschatting van de leerkrachten.
Is algemeen bekendquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik kan ook zo'n grafiekje maken zonder bron
Als iemand zo overduidelijk volledig gehersenspoeld is door die woke-ellende is het onwaarschijnlijk dat er goed, onafhankelijk en toetsbaar onderzoek gedaan is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
In het algemeen zijn vrouwen in alles gemiddelder dan mannen, goede dingen en slechte dingen. De mannen zitten vaker op de extremen. Zo ook bij hoogbegaafdheid.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Oke dan ga ik het nu in de groep gooien: zijn meisjes minder hoogbegaafd of is een IQ test minder geschikt om hoogbegaafdheid bij meisjes te toetsen?
Maar we moeten ook in acht nemen dat er veel meer onderzoek gedaan is naar mannen dan vrouwen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het algemeen zijn vrouwen in alles gemiddelder dan mannen, goede dingen en slechte dingen. De mannen zitten vaker op de extremen. Zo ook bij hoogbegaafdheid.
Is ook belastbaar vanuit evolutionair perspectief, geldt voor heel veel soorten.
Ze hebben gewoon gekeken bij welke leerlingen hoogbegaafdheid herkend wordt door de leerkrachten. Dan kan het prima zo zijn dat jongens vaker hoogbegaafd zijn, of Aziaten, of welke groep dan ook. Dat maakt voor dit onderzoek alleen niet zoveel uit, want die hebben gekeken naar de herkenning!quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze dat gedaan hadden dan waren ze tot de conclusie genomen dat er minder meisjes hoogbegaafd e waren
Dat klopt, maar ik denk niet dat het zo gegaan is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon gekeken bij welke leerlingen hoogbegaafdheid herkend wordt door de leerkrachten. Dan kan het prima zo zijn dat jongens vaker hoogbegaafd zijn, of Aziaten, of welke groep dan ook. Dat maakt voor dit onderzoek alleen niet zoveel uit, want die hebben gekeken naar de herkenning!
Als je uit een groep 600 jongens met een hoog IQ hebt en 400 meisjes, dan klopt het dat jongens vaker een hoog IQ hebben. Maar als de leerkrachten van die 600 jongens er 500 herkennen, maar van de 400 meisjes herkennen ze er maar 150, dan zit er nog steeds een groot verschil in de herkenning.
Dat komt omdat je zelf iets verzonnen hebt en daar dommig aan vast blijft houden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik denk niet dat het zo gegaan is.
Wie heeft het over racisme ?quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Tja, taal is alles maar thuis wordt er geen Nederlands gesproken en kijkt men via de satelliet naar TV uit het land van herkomst, kortom, het heeft niets maar dan ook niets met racisme te maken.
Ik denk dat het of een overname is vanuit de US, waar iedereen 'white' of 'black' is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:59 schreef RealistAtheist het volgende:
Witte jongenx oneindig.
Waar komt toch die drang vandaan om dat zwart/wit te gebruiken? Als je wil polariseren moet je vooral deze termen gebruiken. Lekkere harde tegenpolen zwart tegen wit.
Voor mij zijn mensen nog altijd blank, getint of donker. Veel vriendelijkere minder polariserende termen. Hou op met die onzin.
Alsjeblieft, vertel me meer! Ik ben zeer benieuwd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het algemeen zijn vrouwen in alles gemiddelder dan mannen, goede dingen en slechte dingen. De mannen zitten vaker op de extremen. Zo ook bij hoogbegaafdheid.
Is ook belastbaar vanuit evolutionair perspectief, geldt voor heel veel soorten.
Ik kan het niet beter onder woorden brengen. Mijn leraar wiskunde zei jaren later dat het onderwijssysteem niet is ingericht voor types als ik. Ik haalde voor vakken tienen en onvoldoendes.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Door hoogbegaafden niet te helpen gaat veel talent verloren. Het schoolsysteem is rigide, probeer buiten de lijntjes te kleuren en je bent verloren. Heel frustrerend.
Daar heb je hem.....Tadaaaaa Woke. Nu Femke en Frans nog.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als iemand zo overduidelijk volledig gehersenspoeld is door die woke-ellende is het onwaarschijnlijk dat er goed, onafhankelijk en toetsbaar onderzoek gedaan is.
Wat? Lol heb je een linkje? En dat wordt zo gebracht alsof het een wetenschappelijke bevinding is?quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar is dat zo??quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja, vrouwen zijn ook meer gedisciplineerd, maar je hoeft niet hoogbegaafd te zijn om hogeropgeleid te geraken?quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Waar komen dit soort grafiekjes vandaan? Want ondertussen bestaat de hoogopgeleide populatie voor de meerderheid uit vrouwen.
Sterker nog, veel hoogbegaafden raken verstrikt in het schoolsysteem en studeren af op een lager niveau dan ze eigenlijk hebben. Hoogopgeleid en hoogbegaafdheid zijn hele verschillende dingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, vrouwen zijn ook meer gedisciplineerd, maar je hoeft niet hoogbegaafd te zijn om hogeropgeleid te geraken?
Nog maar te spreken over in welke vakgebieden de vrouwen afstuderen...
Meisjes zijn gemiddeld beter in leren acteren dat ze sociaal en doorsnee zijn, terwijl ze het diep van binnen niet zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:59 schreef RealistAtheist het volgende:
Witte jongenx oneindig.
Waar komt toch die drang vandaan om dat zwart/wit te gebruiken? Als je wil polariseren moet je vooral deze termen gebruiken. Lekkere harde tegenpolen zwart tegen wit.
Voor mij zijn mensen nog altijd blank, getint of donker. Veel vriendelijkere minder polariserende termen. Hou op met die onzin.
En daar kan je doodongelukkig van worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Meisjes zijn gemiddeld beter in leren acteren dat ze sociaal en doorsnee zijn, terwijl ze het diep van binnen niet zijn.
Correct. Het geeft ook weer blijk van een slechte integratie en assimilatie. Je ziet het nog bij derde generatie migranten. Men heeft een zwaar accent bij het praten, maakt veel fouten en thuis wordt er alleen maar Arabisch of Turks gesproken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Tja, taal is alles maar thuis wordt er geen Nederlands gesproken en kijkt men via de satelliet naar TV uit het land van herkomst, kortom, het heeft niets maar dan ook niets met racisme te maken.
Dat valt allemaal heel erg mee. Meisjes/vrouwen doen het veel beter in het onderwijs dan jongens/mannen. Dat geveinsde slachtofferschap van de vrouw is tenenkrommend. Anno 2024 is daar echt geen sprake meer van.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat vindt men in progressief linkse kringen helaas noodzakelijk, want 'blank' zou een term van privileges zijn of zo. Het is geïmporteerde identiteitspolitiek uit de VS waar je in hoogopgeleide kringen niet meer aan ontkomt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:59 schreef RealistAtheist het volgende:
Witte jongenx oneindig.
Heb jij ander bewijs?quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat komt omdat je zelf iets verzonnen hebt en daar dommig aan vast blijft houden.
Klopt, het is gewoon een lelijk Anglicisme die ze lekker daar op het eiland en over de grote plas mogen houden. Rot op met die onzin.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik denk dat het of een overname is vanuit de US, waar iedereen 'white' of 'black' is.
Het is ronduit belachelijk.
Sorry, wat een hoop onzin in een post.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Het geeft ook weer blijk van een slechte integratie en assimilatie. Je ziet het nog bij derde generatie migranten. Men heeft een zwaar accent bij het praten, maakt veel fouten en thuis wordt er alleen maar Arabisch of Turks gesproken.
[..]
Dat valt allemaal heel erg mee. Meisjes/vrouwen doen het veel beter in het onderwijs dan jongens/mannen. Dat geveinsde slachtofferschap van de vrouw is tenenkrommend. Anno 2024 is daar echt geen sprake meer van.
[..]
Dat vindt men in progressief linkse kringen helaas noodzakelijk, want 'blank' zou een term van privileges zijn of zo. Het is geïmporteerde identiteitspolitiek uit de VS waar je in hoogopgeleide kringen niet meer aan ontkomt.
Voor best wat middelbare scholieren is 'normaal doen' de enige manier om het sociaal te redden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
En daar kan je doodongelukkig van worden.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
https://scaliq.com/wp-con(...)eerlingen-SCALIQ.pdf
20%?! En dan zoveel Marokkaans en Turks?quote:Voor 1103 leerlingen (20.5%, gewogen percentage 19.9%) is de vraag “Heeft dit kind een niet-Nederlandse afkomst?” met ‘Ja’ beantwoord. Van deze 1103 leerlingen is voor 830 aangegeven dat zij een afkomst buiten Europa hebben
Dat is bijzonder. Heb je daar ook enkele voorbeelden van? Want ik heb namelijk hier nog nooit het argument gemaakt dat ik een slachtoffer zou zijn omdat ik blank ben. Wel heb ik kritiek gehad op het raciale denken dat tegenwoordig voornamelijk in progressief linkse kringen heerst. Ik denk dat het voor elke samenleving namelijk beter is als mensen op hun karakter en niet de onveranderlijke kenmerken worden behandelt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat een hoop onzin in een post.
‘Geveinsd slachtofferschap’, progressief linkse klieken, bla bla bla.
Als iemand zich slachtoffer voelt ben jij het wel, ik zie je vaker miepen over dat je een blanke rechts stemmende man bent, en hoe benadeeld je wel niet wordt van alle kanten.
Door wie worden meisjes anno 2024 nog op die manier opgevoed? Mits kinderen goede ouders hebben (en daar ontbreekt het tegenwoordig nog wel eens aan) verwachten die van elk kind, ongeacht het geslacht, dat deze zich goed gedragen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Feit is wel dat vrouwen en meisjes nog altijd opgevoed worden met het idee om vooral lief te zijn, zorgzaam en niet te veel op te vallen. Druk en vervelend gedrag wordt van jongens meer geaccepteerd. Meisjes en vrouwen richten negatieve gevoelens daarom meer naar binnen toe, waardoor de omgeving vaak te laat in de gaten heeft dat het niet goed gaat.
Dus kan me wel voorstellen dat een hoger iq ook minder vaak opvalt, omdat het er zo ingebakken zit bij meisjes niet buiten de lijntjes te kleuren.
Verder is het zo dat meisjes het nu beter doen in het onderwijs, maar jongens ze later weer inhalen. Misschien doordat ze later volwassen zijn en hun best gaan doen, geen idee.
Het schoolsysteem in NL zorgt alleen maar voor grijze muizen inderdaad. Talent kan zich niet ontwikkelen in normale omstandigheden, heb je een beetje extra ben je gelijk gewezen op buitenschool dingen. Je zit je kapot te vervelen als koter tegenwoordig als je wat meer kan dan de massa met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:55 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Door hoogbegaafden niet te helpen gaat veel talent verloren. Het schoolsysteem is rigide, probeer buiten de lijntjes te kleuren en je bent verloren. Heel frustrerend.
Heel respectvol en zo.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:38 schreef Twiitch het volgende:
Ach ja, de hoogbegaafde kindjes die bijna allemaal een maatwerkaanpak nodig hebben en anders compleet crashen en nergens aan mee kunnen doen. Ik zou ze dan eerder gehandicapt noemen. Gelukkig ben ik gewoon laagbegaafd g.
Ik begrijp wel dat je dit als ‘witte man’ niet ziet want het raakt je namelijk op geen enkele manier.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Door wie worden meisjes anno 2024 nog op die manier opgevoed? Mits kinderen goede ouders hebben (en daar ontbreekt het tegenwoordig nog wel eens aan) verwachten die van elk kind, ongeacht het geslacht, dat deze zich goed gedragen.
Maar wel heb je te maken met het feit dat mannen en vrouwen nu eenmaal inherent anders zijn en dat heeft invloed op het gedrag en ook de interesses. Mannen zijn vaker geïnteresseerd in technische dingen, vrouwen meer in sociale kwesties.
De realiteit is namelijk dat geslacht geen keuze is, maar een biologische realiteit en die realiteit heeft gevolgen. Waarom zou dit een probleem zijn? Ik zie namelijk oprecht niet dat vrouwen anno 2024 nog onderdrukt zijn, ook willen sommigen maar al te graag pretenderen dat dit wel zo is.
Als je niet gemiddeld bent, is het lastig in een systeem te passen wat op de middelmaat gericht is. Dat is niet per se iets van tegenwoordig, dat is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het schoolsysteem in NL zorgt alleen maar voor grijze muizen inderdaad. Talent kan zich niet ontwikkelen in normale omstandigheden, heb je een beetje extra ben je gelijk gewezen op buitenschool dingen. Je zit je kapot te vervelen als koter tegenwoordig als je wat meer kan dan de massa met alle gevolgen van dien.
Idioot hoe zo'n totaal onwetenschappelijk ongefundeerd concept ineens een standaard, een gegeven is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:20 schreef capricia het volgende:
Een 7 vinkjes gezin.
Bijzondere uitdrukking.
Het is gewoon niet waar. Jongens en meisjes hebben een andere 'spread', ze zijn gemiddeld even slim maar jongens hebben vaker uitschieters naar zowel laagbegaafdheid als hoogbegaafdheid.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:54 schreef LXIV het volgende:
In elke tijd zijn er mensen met depressieve gedachtes geweest er zijn alleen op dit moment veel meer mensen zoals jou die er geen enkel probleem mee hebben om hun eigen totaal gebrek aan algemene kennis te delen..quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:17 schreef Cruzinats het volgende:
In mijn tijd konden kinderen nog helemaal niet depressief zijn en zo oud ben ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |