Bovendien staat het scherm zo dat Oprah het kan lezen zonder met haar hoofd te draaien. Als Kamala het scherm wil zien, moet ze opzij kijken.quote:Op zondag 22 september 2024 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Op dat scherm staat 'country we deserve to live in'. Je ziet dat Oprah op dat moment de handen van Harris vast heeft.
In dat YT-filmpje zie je opnieuw dat tafereel, ze houden elkaars handen vast. Oprah zegt dan: 'country we deserve te have'.
Ze parafraseert (neem aan dat tv-lui dat soms doen), maar het is toch echt haar tekst op het scherm.
Tja...quote:On-scene covering stories MSM won't. | Seen on
@TuckerCarlson
Tonight, Fox News, Newsmax, Timcast, etc. o
Het grappige is dat zoiets al begonnen was met het uitroepen van de media als 'vijand van het volk' door Trump. Als je daar totaal niet van gediend bent weet je genoeg en ga je nooit meer met zo'n figuur mee.quote:Op zondag 22 september 2024 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik was degene die je extreem-rechts noemde chivaz. Dat was toen je geweld tegen journalisten wel een aanvaardbaar idee vond wanneer ze niet lief tegen jouw afgod zijn.
Zolang je dat soort oprispingen uit ben je extreem-rechts beste jongen, het alleen al denken dat dergelijk geweld tegen de pers ooit een goed idee is is daarvoor eigenlijk al voldoende. Laat staan het gewoon opschrijven.
Factchecken door moderators is geen mee debatteren. Daar zijn de moderators juist voor en tot nu toe schoten ze daar tekort in als het om Trump gaat. Het is ook best moeilijk omdat Trump dermate veel liegt dat je een enorme feitenkennis paraat moet hebben om dat aan te kunnen. Trump is ook lang niet op al zijn leugens gefactcheckt in het laatste debat maar tenminste op een aantal. Dat is al heel wat.quote:Op zondag 22 september 2024 09:59 schreef Chivaz het volgende:
Binnenkort is er een debat waar ik overigens wel naar uitkijk. Tim Walz VS JD Vance. Hopelijk met een neutrale moderator die niet de behoefte heeft om mee te debatteren.
Weet je dat Biden en Hunter om hele rare redenen de kleindochter hebben meegenomen onder Obama's periode? Naar van alle landen zoals China?quote:Op zondag 22 september 2024 11:14 schreef AnneX het volgende:
Uit het archief: als dochter en aide van de Amerikaanse president heb je het volste recht om te zitten op de eerste rij tussen wereldleiders.
Niet net als andere senior aides in de coulissen of aan onderhandelingstafels.
#dagje uit met daddy.
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://obamawhitehouse.a(...)anddaughter-finnegan
Vice President Joe Biden, granddaughter Finnegan Biden, Dylan Locke, U.S. Ambassador Gary Locke, Mona Locke, and Hunter Biden sample tea during a traditional tea tasting ceremony, at Liu Xian Guan Teahouse in the Dongcheng District of Beijing, China, December 5, 2013. (Official White House Photo by David Lienemann)
Die kleindochter is overal heen mee geweest van Kenia tot China, terwijl Hunter Biden zijn laatste dochter niet eens wil accepteren als kind.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
roddel roddel... incest insinueren ....quote:Op zondag 22 september 2024 18:29 schreef epicbeardman het volgende:
Weet je dat Biden en Hunter om hele rare redenen de kleindochter hebben meegenomen onder Obama's periode? Naar van alle landen zoals China?
Die kleindochter die Biden op de mond kust?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op zondag 22 september 2024 19:44 schreef Kijkertje het volgende:
Je moet ook zelf wel een bepaalde mindset hebben om daar iets achter te zoeken.
Biden? Wie is dat? Doet hij mee aan de verkiezingen?quote:Op zondag 22 september 2024 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
Nouja dat inclusief het dagboek van Joe's dochter, Hunters laptop, tekst berichten onderling tussen Natalie en Hunter. Het is gewoon een rare familie. Ik zeg niet dat hij wat heeft gedaan maar ja bepaald gedrag wat Biden ook heeft vertoond. Het zijn allemaal opstapelingen.
Maarja, ik weet dat dit gevoelig ligt dus zal er over ophouden.
Zo die wordt snel onder de bus gegooid. Waar zijn Bernie Sanders of andere goede kandidaten? is er al gestemd onder de democraten?quote:Op zondag 22 september 2024 19:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Biden? Wie is dat? Doet hij mee aan de verkiezingen?
Huh? Bernie Sanders? Wie is dat? Doet hij mee aan de presidentsverkiezingen?quote:Op zondag 22 september 2024 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo die wordt snel onder de bus gegooid. Waar zijn Bernie Sanders of andere goede kandidaten? is er al gestemd onder de democraten?
Ja. En Harris is de democratische kandidaat.quote:Op zondag 22 september 2024 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
Zo die wordt snel onder de bus gegooid. Waar zijn Bernie Sanders of andere goede kandidaten? is er al gestemd onder de democraten?
Daar lijkt deze user nog steeds verbolgen om te zijn ja.quote:Op zondag 22 september 2024 20:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. En Harris is de democratische kandidaat.
Ga vooral door met je onzin. Ons raakt het niet hoor.quote:Op zondag 22 september 2024 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
Nouja dat inclusief het dagboek van Joe's dochter, Hunters laptop, tekst berichten onderling tussen Natalie en Hunter. Het is gewoon een rare familie. Ik zeg niet dat hij wat heeft gedaan maar ja bepaald gedrag wat Biden ook heeft vertoond. Het zijn allemaal opstapelingen.
Maarja, ik weet dat dit gevoelig ligt dus zal er over ophouden.
Let op mensen, hier weer die Nick Sorter. Talking points e.d.quote:Op zondag 22 september 2024 19:56 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Wat wellicht wel een nachtmerrie is voor de democraten als Trump wint. Zal wel wat zijn zeg. Wie komt er dan nog meer als Elon onder Trump gaat werken? Alex Jones als director of misinformation? Kennedy bij CIA?
Ze worden via Nick Sortos en gelijken via social media van een man die er financiλle belangen bij heeft boos gemaakt om vooral overal het evangelie te verspreiden. Useful idiots pakken dat op YT en verdienen daar hun dagelijkse inkomsten mee, want de boze mensen denken zo dat ze het van meerdere bronnen hebben, terwijl het allemaal uit dezelfde krochten komt. Als je dan maar lang genoeg allerlei valse beschuldigingen en verontwaardiging blijft delen, dan gaat de laag die lager is dan de useful idiots, de lemmings zich weer gesterkt voelen in hun eigen onzin en komt men weer overal de grootste BS posten.quote:Op zondag 22 september 2024 20:27 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft Rusland de maandelijkse uitkeringen weer overgemaakt dat bepaalde users opeens weer van onder hun steen gekropen komen?
Ja, maar bij veel van die zaken zaten er nog D66-rechters op de stoel.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk eens…nog meer gevonden in het archief.
Dit zijn feiten, die bewijzen dat een ouwe man en oplichter is voorbestemd om de Leider te worden van de vrije wereld en de nuclear codes te beheren.
[ x ]
Volgens de Volkskrant. Op zich al apart dat Trump hardop uitspreekt dat verlies daadwerkelijk een mogelijkheid is.quote:De 78-jarige Amerikaanse ex-president Donald Trump gaat naar eigen zeggen in 2028 niet nog een keer meedoen aan presidentsverkiezingen als hij in november verliest. Hij is op 5 november kandidaat namens de Republikeinse Partij.
Zou Trump ook maar een extra stem binnen hebben gehaald door Vance te kiezen als VP-kandidaat?quote:Op zondag 22 september 2024 21:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
Een kind dat elke ochtend 14 eieren eet? Zelfs de helft lijkt me al niet gezond. Bovendien is het niet handig over prijzen te liegen als de echte prijzen in beeld komen. Die man is echt een totaal van charisma gespeende robot. In navolging van zijn oranje god ook kinderen meegesleept.[ x ]
Ook Vance: 6 januari = vredig protest[ x ]
Waarom slaat hij dat kind steeds op zijn kop?quote:Op zondag 22 september 2024 21:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
Een kind dat elke ochtend 14 eieren eet? Zelfs de helft lijkt me al niet gezond. Bovendien is het niet handig over prijzen te liegen als de echte prijzen in beeld komen. Die man is echt een totaal van charisma gespeende robot. In navolging van zijn oranje god ook kinderen meegesleept.[ x ]
Ook Vance: 6 januari = vredig protest[ x ]
quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Waarom slaat hij dat kind steeds op zijn kop?
Waar heeft hij dit gezegd?quote:Op zondag 22 september 2024 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik was degene die je extreem-rechts noemde chivaz. Dat was toen je geweld tegen journalisten wel een aanvaardbaar idee vond wanneer ze niet lief tegen jouw afgod zijn.
Trump had -heel handig- een kindermeisje mee, waar hij de kids van Eric na hun ingestudeerde toneelstukje weer op kon afschuiven, Vance heeft alleen cameramensen en beveiligers mee.In deze niet-vertrouwde omgeving klampen de kinderen zich aan hem vast. Dat is lastig, dus maar steeds op het hoofd kloppen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Waarom slaat hij dat kind steeds op zijn kop?
Een deel of drie geleden. Iets in de trant van dat journalisten dan ook niet moesten klagen wanneer aanhangers van trump dan geweld zouden gebruiken. Is vast vrij eenvoudig terug te vinden.quote:Op zondag 22 september 2024 22:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waar heeft hij dit gezegd?
quote:Op zondag 22 september 2024 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een deel of drie geleden. Iets in de trant van dat journalisten dan ook niet moesten klagen wanneer aanhangers van trump dan geweld zouden gebruiken. Is vast vrij eenvoudig terug te vinden.
Deze?quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ah, onbeleefde journalisten mogen in elkaar geslagen of vermoord worden in het Trump paradijs? Ik zou bijna denken dat je een extreem rechtse fundamentalist bent.
En, wil dat een beetje lukken?quote:Op zondag 22 september 2024 22:37 schreef Kijkertje het volgende:
Oh dus Vance heeft zijn kinderen nu ook al als props gebruikt bij zijn campagne? Dat is vast niet toevallig. Ik vermoed dat ze dat bedacht hebben als strategie om vrouwen te pleasen.
Volgens mij maakt het geen bal uit. Walz doet ook niets voor Harris.quote:Op zondag 22 september 2024 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou Trump ook maar een extra stem binnen gehaald door Vance te kiezen als VP-kandidaat?
Ja, de Trumpisten van deze wereld zijn fan, maar daar blijft het ook bij. Mijn hemel, wat stoot die kerel kiezers af.
Ik ben bang dat alleen het Trump-volk hiervoor valt.quote:Op zondag 22 september 2024 22:41 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En, wil dat een beetje lukken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me een van de meest normale dingen die Vance tot nu toe heeft gedaan.quote:Op zondag 22 september 2024 22:37 schreef Kijkertje het volgende:
Oh dus Vance heeft zijn kinderen nu ook al als props gebruikt bij zijn campagne? Dat is vast niet toevallig. Ik vermoed dat ze dat bedacht hebben als strategie om vrouwen te pleasen.
Als je de dwepende slijmerige reacties op twitter leest wel.quote:Op zondag 22 september 2024 22:41 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En, wil dat een beetje lukken?
Maar die zijn ingelijfd bij de cult.quote:Op zondag 22 september 2024 22:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als je de dwepende slijmerige reacties op twitter leest wel.
Die jongen?quote:Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je in het dagelijks leven zo veel bezig bent met een forumtopic moet je snel hulp zoeken.
Het is altijd deflectie. Trump is een veroordeelde verkrachter, staat met heel veel foto's nogal cringe met zijn dochter en heeft openlijk aangegeven dat hij d'r wel zou willen doen als ze niet zijn dochter was geweest. DUS moet er exact hetzelfde over 'de andere kant' gezegd worden en dan moet er heel hard gezocht worden en rare insinuaties gemaakt worden. Het patroon is zeer herkenbaar.quote:Op zondag 22 september 2024 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga vooral door met je onzin. Ons raakt het niet hoor.
Vooral grappig om de grootste fok fan van een bewezen aanrander, van de man die openlijk heeft aangegeven te geilen op zijn eigen dochter, hier denkt anderen de maat te kunnen nemen.
Over rare families gesproken, midden in jouw bubbel bevindt zich een perfect exemplaar om eens te bestuderen.
Zouden ze mannen er niet mee weg jagen? Zo'n campagne is geen kinderopvang zeg.quote:Op zondag 22 september 2024 22:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Vind Walz wel een toffe keuze. Z'n ad waarin hij een auto fixt is geweldig. Natuurlijk heel gemaakt en Amerikaans, maar toch goed gedaan.quote:Op zondag 22 september 2024 22:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het geen bal uit. Walz doet ook niets voor Harris.
quote:Op zondag 22 september 2024 22:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik zat vanmiddag op een terras in Bronkhorst en ik vroeg me werkelijk af of ik in de buurt van een van onze geregelde gasten zat: een jongen was met - gezien het weinige weerwoord- zijn toekomstige schoonouders en vriendin aan het lunchen.
Ondanks dat deze net puber-af het hoogste woord had, had hij ook het snelst zijn bord leeg, zodat niets hem verder verhinderde zijn schoon(?)ouders, vriendin en een kwart van het terras van zijn wijsheden te laten genieten. Over hoe seniel Biden was, welk een leeghoofd Harris met haar teleprompter bij Oprah, dat Harris leugens had verteld over het vroege vertrek van publiek bij Trump, etc, etc, etc.
Het onderdeel « indruk maken op de schoonouders » van het menselijke paringsritueel.
De moeder gaf af en toe wat weerwoord, maar dan praatte hij nog harder. Ik heb echt van mijn afstandje het jongmens stiekem bestudeerd en me afgevraagd: « Zou dit nou *** zijn? »Dat is vaak zo met MAGA fans in NL. Ik heb er twee in mijn vriendengroep (ok, N=2 dus). Allebei vatbaar voor conspiracies en allebei incel. Tenminste, nog niet zozeer vrouwenhater, maar gewoon permanent single. De ene gelooft in chemtrails en in de tartaren en de ander is verbitterd en altijd aan het trollen in whatsappgroepjes. Die hebben we ondertussen uit de vriendengroep gewipt vanwege eindeloze negativiteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beter een knipoog dan een blauw oog
Misschien is het idee dat Trump minder idioot overkomt als ze er een nog grotere randdebiel naastzetten.quote:Op zondag 22 september 2024 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou Trump ook maar een extra stem binnen gehaald door Vance te kiezen als VP-kandidaat?
Ja, de Trumpisten van deze wereld zijn fan, maar daar blijft het ook bij. Mijn hemel, wat stoot die kerel kiezers af.
Ik ken goddank zulke figuren irl niet en dat wil ik ook graag zo houden. Sowieso ontzettend weird om als Nederlander fan te zijn van Trump, en dan ben je echt rechtser dan alles wat we hier aan politieke partijen in de aanbieding hebben, inclusief FvD.quote:Op zondag 22 september 2024 23:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is vaak zo met MAGA fans in NL. Ik heb er twee in mijn vriendengroep (ok, N=2 dus). Allebei vatbaar voor conspiracies en allebei incel. Tenminste, nog niet zozeer vrouwenhater, maar gewoon permanent single. De ene gelooft in chemtrails en in de tartaren en de ander is verbitterd en altijd aan het trollen in whatsappgroepjes. Die hebben we ondertussen uit de vriendengroep gewipt vanwege eindeloze negativiteit.
quote:Op zondag 22 september 2024 22:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik zat vanmiddag op een terras in Bronkhorst en ik vroeg me werkelijk af of ik in de buurt van een van onze geregelde gasten zat: een jongen was met - gezien het weinige weerwoord- zijn toekomstige schoonouders en vriendin aan het lunchen.
Ondanks dat deze net puber-af het hoogste woord had, had hij ook het snelst zijn bord leeg, zodat niets hem verder verhinderde zijn schoon(?)ouders, vriendin en een kwart van het terras van zijn wijsheden te laten genieten. Over hoe seniel Biden was, welk een leeghoofd Harris met haar teleprompter bij Oprah, dat Harris leugens had verteld over het vroege vertrek van publiek bij Trump, etc, etc, etc.
Het onderdeel « indruk maken op de schoonouders » van het menselijke paringsritueel.
De moeder gaf af en toe wat weerwoord, maar dan praatte hij nog harder. Ik heb echt van mijn afstandje het jongmens stiekem bestudeerd en me afgevraagd: « Zou dit nou *** zijn? »Klinkt als een zeer verstandige jonge man. Ik begin hoop te krijgen dat het misschien toch nog goed komt met generatie Z. En wat mooi dat er jongeren zijn die nog niet gebrainwashed zijn door de reguliere media maar zelf hun mening kunnen vormen door zelf op onderzoek hunuit te gaan in tegenstelling tot de meerderheid in dit topic van Fok. Overigens was Fok vroeger altijd wel een baken van een gezonde frisse rechtse wind, maar tegenwoordig lijkt het soms wel het forum van de VARA. Of is dat toevallig alleen in dit topic, dat kan natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oef…wat heb jij geslikt zeg, Harris “een dame met inhoud” noemen..en een “sterke vrouw” zelfs..proest, je kunt voor of tegen Trump zijn, helemaal prima, maar Harris een sterke en inhoudelijke vrouw noemen, dan ben je wel echt heel ver heen hoor…dan heb je echt van een hele interessant cake gegeten.quote:Wat andere mensen hier schrijven is hun verantwoordelijkheid.
Je kritiek op Harris deugt niet... Inhoudsloos haar kleineren en afzeiken. Daar staat Trump bekend om en vandaar dat hij zoveel kritiek krijgt ..in Amerika , maar ook veel elders in de wereld.
Maar Kamala Harris is een sterke vrouw. Accepteer dat nou gewoon. De dame heeft inhoud... jij niet met je kritiek.
[ Bericht 15% gewijzigd door Eagles89 op 23-09-2024 02:46:51 ]
Wat een inhoudsloos gebazel weer, iedereen die tegen mijn cultleider is is linksquote:Op maandag 23 september 2024 02:38 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Klinkt als een zeer verstandige jonge man. Ik begin hoop te krijgen dat het misschien toch nog goed komt met generatie Z. En wat mooi dat er jongeren zijn die nog niet gebrainwashed zijn door de reguliere media maar zelf hun mening kunnen vormen door zelf op onderzoek hunuit te gaan in tegenstelling tot de meerderheid in dit topic van Fok. Overigens was Fok vroeger altijd wel een baken van een gezonde frisse rechtse wind, maar tegenwoordig lijkt het soms wel het forum van de VARA. Of is dat toevallig alleen in dit topic, dat kan natuurlijk.
Toch een stuk inhoudelijker dan de grifter in chief en jezelf. Een kleine tip als je iemand wil aanvallen op gebrek aan inhoud probeer dan wat inhoudelijker te reageren bijvoorbeeld door het gebruik van argumenten ipv dit soort goedkope beledigingen.quote:Oef…wat heb jij geslikt zeg, Harris “een dame met inhoud” noemen..en een “sterke vrouw” zelfs..proest, je kunt voor of tegen Trump zijn, helemaal prima, maar Harris een sterke en inhoudelijke vrouw noemen, dan ben je wel echt heel ver heen hoor…dan heb je echt van een hele interessant cake gegeten.
Er zijn zat fans van Trump, wereldwijd.quote:Op zondag 22 september 2024 23:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik ken goddank zulke figuren irl niet en dat wil ik ook graag zo houden. Sowieso ontzettend weird om als Nederlander fan te zijn van Trump, en dan ben je echt rechtser dan alles wat we hier aan politieke partijen in de aanbieding hebben, inclusief FvD.
De puinhopen van acht jaar paars…het doet me terugdenken aan mijn jeugd, ik was een jaar of 11 toen ik dat boek kocht en ik weet de verbaasde reacties in de familie nog goed. Prachtboek, en oh wat ontzettend jammer dat Fortuyn werd vermoord, want dat was nou echt iemand met charisma ιn inhoud. Een professor nota bene. Hij vernietigde zn tegenstanders met argumenten, niet met op de man spelen. Ik weet nog dat ik zelfs moest huilen toen het nieuws kwam dat die vermoord was, al was ik toen nog erg jong natuurlijk, al denk ik dat ik het zelfs nu ook niet droog had gehouden. Wat was dαt een persoonlijkheid. Hij had Nederland echt kunnen redden, want het wαs ook twee voor twaalf. Nu is het al te laat, het schip heeft de ijsschots niet gezien toen het nog kon draaien, en nu is de botsing onvermijdelijk. Puur naar de statistieken kijkende, gezien icm demografie, heeft dit land een sombere toekomst. Je ziet het al in het niveau van de jeugd op school, het onderwijs, de enorme taalachterstand van immigranten, die kinderen zullen het nog weer slechter op hun kinderen over kunnen brengen.quote:Op maandag 23 september 2024 04:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn zat fans van Trump, wereldwijd.
W.b. de toekomst van NL: misschien geven de uitslagen van de middelbare scholierenverkiezingen vorig jaar een indicatie.
1. PVV
2. FvD
3. VVD
Overigens is het niet erg om "zulke figuren" in het echte leven te kennen. Het kan best leerzaam zijn.
Ooit, bijna in een vorig leven, was ik getuige van een boekhandelaar die een smerig gezicht trok toen een klant vroeg naar De puinhopen van Paars van Pim Fortuyn. De klant zei: "know thy enemy" en keek mij daarna vragend aan. "Yep", zei ik. De boekhandelaar bleef overigens chagrijnig en regelde zwijgend een reservering. Lol.
W.b. mijzelf: het meest zorgwekkende vind ik de drang om de scheiding der machten los te willen laten. Zoals Trump meerdere keren (quasi ?) verbluft liet merken tijdens zijn eerste regeringsperiode, wanneer hij zijn zin niet kreeg: ik ben de president; ik ben hier de baas; ik zou hier in alle opzichten de dienst moeten uitmaken.
Latere uitlatingen alsmede ontwikkelingen als Project 2025 zijn wat mij betreft zeer zorgwekkend.
En als de "oudste democratie ter wereld" die kant opgaat, is dat geen goed teken en geen goed voorbeeld voor andere democratieλn.
Ik voel me helemaal niet verheven, integendeel zelfs. Mensen die dat zeggen voelen dat zelf misschien, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten is het spreekwoord..ik zeg het alleen omdat hier constant wordt geroepen hoe dom en onderontwikkeld Trump sympathisanten zijn. Ik wil alleen aantonen dat dat niet klopt. Verder maakt het allemaal totaal niet uit, maar ik merk hier juist een enorme arrogantie vanuit linkse hoek. Die misplaatst kan zijn. In beide kampen zitten verschillende type mensen. En al die linkjes en filmpjes die ik hier voorbij zie komen van de leugens vanuit Republikeinse kant kun je echt 1:1 naast alle leugens van de democratische kant leggen. Dat is allemaal klassieke verkiezingspropaganda, je zag exact hetzelfde in 2020.quote:Op maandag 23 september 2024 03:26 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Goed gelachen deze morgen, dank daar voor
Zeker als je je zo verheven voelt boven de mensen hier, zoals je duidelijk laat blijken in je reactie, zou het toch heel eenvoudig moeten zijn om steekhoudende argumenten te gebruiken maar jij kiest er duidelijk voor om te kleineren en te beledigen wat mij nu niet echt het idee geeft dat jij universitair geschoold zou zijn,mensen die dat echt zijn pochen er ook niet mee in online discussies dat is voornamelijk voorbehouden aan inhoudsloze maga trolletjes (toevallig een kloontje van Dejan/Howardroark die moet ook regelmatig er bij vertellen dat hij toch echt wel slim is en aan een universiteit verbonden is?)
Je nogal binaire blik op links vs rechts toont nu ook niet echt een bovengemiddelde intelligentie aan.
Je toont het alleen totaal niet aan, je blijft maar in de domme binaire links/rechts modus terwijl uit je reacties duidelijk naar voren komt waarom je het zo binair benadert. Uit je reacties is alleen maar te halen dat alles wat niet maga cult is links is.quote:Op maandag 23 september 2024 05:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik voel me helemaal niet verheven, integendeel zelfs. Mensen die dat zeggen voelen dat zelf misschien, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten is het spreekwoord..ik zeg het alleen omdat hier constant wordt geroepen hoe dom en onderontwikkeld Trump sympathisanten zijn. Ik wil alleen aantonen dat dat niet klopt.
Dit is zoals je al wel vaker is verteld grote kolder, de hoeveelheid leugens van Trump overstijgen die van Harris met een paar honderd procent en gezien je reacties hier weet je dat eigenlijk ook wel want verder dan roepen dat het leugens zijn kom je namelijk niet, je onderbouwing of die van je medestander Chivaz blijken keer op keer onjuist te zijn of blijven volledig achterwege.quote:Verder maakt het allemaal totaal niet uit, maar ik merk hier juist een enorme arrogantie vanuit linkse hoek. Die misplaatst kan zijn. In beide kampen zitten verschillende type mensen. En al die linkjes en filmpjes die ik hier voorbij zie komen van de leugens vanuit Republikeinse kant kun je echt 1:1 naast alle leugens van de democratische kant leggen. Dat is allemaal klassieke verkiezingspropaganda, je zag exact hetzelfde in 2020.
Daar hoef ik ze toch echt niet persoonlijk voor te kennen hoor, heb de hele opkomst van dat alt-right gebeuren vanaf het allereerste begin gevolgd en ik weet exact hoe ze denken en wat hun spelletjes zijn. Ik neem al jaren niet eens meer de moeite om on-line met ze in gesprek te gaan want een normale discussie kun je toch niet met die lui hebben. Willen ze ook helemaal niet, wat ze willen is leugens verspreiden en elke keer dat je op ze reageert geef je ze die gelegenheid ook gewoon. Dat is puur hun tactiek en daarom hebben ze het ook zo vaak over 'triggeren', wat trouwens een al veel langer bestaande term uit de psychiatrie is, want mensen worden nou eenmaal getriggered en heel veel mensen kunnen zich dan niet inhouden om te reageren. Sealioning is ook iets wat ze graag doen, eindeloze vragen stellen en als mensen dan een uitgebreide reactie geven, er ιιn zin uit plukken en daar dan weer over doorzagen, en dat kan uren doorgaan. Nee sorry, heb daar totaal geen behoefte aan. Ik ken mijn vijand als m'n broekzak. Ze zijn erop uit om overal in de westerse wereld illiberale regeringen mogelijk te maken en ook om de wereld grondig naar de kloten te helpen, zodat iedereen uiteindelijk net zo'n uitzichtloos, compleet kutleven heeft als ze zelf hebben en ik ben absoluut niet van plan om ze daarbij te helpen.quote:Op maandag 23 september 2024 04:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn zat fans van Trump, wereldwijd.
W.b. de toekomst van NL: misschien geven de uitslagen van de middelbare scholierenverkiezingen vorig jaar een indicatie.
1. PVV
2. FvD
3. VVD
Overigens is het niet erg om "zulke figuren" in het echte leven te kennen. Het kan best leerzaam zijn.
Ooit, bijna in een vorig leven, was ik getuige van een boekhandelaar die een smerig gezicht trok toen een klant vroeg naar De puinhopen van Paars van Pim Fortuyn. De klant zei: "know thy enemy" en keek mij daarna vragend aan. "Yep", zei ik. De boekhandelaar bleef overigens chagrijnig en regelde zwijgend een reservering. Lol.
W.b. mijzelf: het meest zorgwekkende vind ik de drang om de scheiding der machten los te willen laten. Zoals Trump meerdere keren (quasi ?) verbluft liet merken tijdens zijn eerste regeringsperiode, wanneer hij zijn zin niet kreeg: ik ben de president; ik ben hier de baas; ik zou hier in alle opzichten de dienst moeten uitmaken.
Latere uitlatingen alsmede ontwikkelingen als Project 2025 zijn wat mij betreft zeer zorgwekkend.
En als de "oudste democratie ter wereld" die kant opgaat, is dat geen goed teken en geen goed voorbeeld voor andere democratieλn.
Stel dat de republikeinen een andere kandidaat naar voren hadden geschoven, Mickey Mousepak of niet, zou dat iets met je voorkeur hebben gedaan, of zou het sowieso een democraat zijn geworden qua stem?quote:Op maandag 23 september 2024 05:32 schreef kladderadatsch het volgende:
Sterker, als de tegenkandidaat van Trump de man of vrouw zou zijn die in Disneyland in een Mickey Mouse pak rondloopt, dan zou ik het ook meer dan prima vinden als deze Trump verslaat, het maakt me echt geen zak uit...
Als het een normale kandidaat was geweest misschien wel, Lisa Murkowski of zo, maar niet als het iemand als DeSantis of een van die andere MAGA figuren zou zijn, want ook dan zou de rechtsstaat net zo hard afgebroken worden.quote:Op maandag 23 september 2024 06:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stel dat de republikeinen een andere kandidaat naar voren hadden geschoven, Mickey Mousepak of niet, zou dat iets met je voorkeur hebben gedaan, of zou het sowieso een democraat zijn geworden qua stem?
Dit is imo niet waar. Het is wat mij betreft onwetendheid in combinatie met een makkelijk te beοnvloeden persoonlijkheid. Tel daar, over het algemeen, een IQ wat onder het gemiddelde zit, in combinatie met het Dunning-Kruger effect bij op.quote:Op maandag 23 september 2024 05:32 schreef kladderadatsch het volgende:
Willen ze ook helemaal niet, wat ze willen is leugens verspreiden
Nou, ik ben heel benieuwd. Jouw eigen uitleg klinkt al een stuk minder stellig dan de eerdere 'bij CNN zijn ze er van overtuigd dat..' dus als die video nog komt zal het uiteindelijke verhaal wel helemaal meevallen. Verwerken alle polls die Harris bovenaan hebben staan die foutmarge ineens niet meer?quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ook aan @:Arcee .
Ik weet niet hoe ik die linkjes hier in een post kan verwerken maar het ging erom dat ze bij CNN met een analist lieten zien op een kaart dat Trump ruim boven de 300 in de EC zou komen als ze de foutmarge van de verkiezingen in 2020 zouden verwerken in de huidige polls. Een foutmarge die zowel in 2016 en 2020 gold, dus waarom nu opeens niet? Bij CNN stipten ze dit aan, en dat Trump dan heel ruim zou winnen. Zal ff kijken of ik de video nog terug kan vinden, het was van gister of eergister.
Een beetje meer respect voor mensen in pakken. In Engeland is de mascotte van een voetbalclub gekozen tot burgemeester met als enige belofte dat hij bananen zou geven aan alle schoolkinderen en hij werd een verdomd goede en populaire burgemeester:quote:Op maandag 23 september 2024 06:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stel dat de republikeinen een andere kandidaat naar voren hadden geschoven, Mickey Mousepak of niet, zou dat iets met je voorkeur hebben gedaan, of zou het sowieso een democraat zijn geworden qua stem?
Mijn halve familie heeft in het verleden Republikeins gestemd en ik zou ook prima voor een John McCain of Mitt Romney kunnen gaan bijvoorbeeld. Ik besef best dat politiek in Amerika net wat anders werkt dan hier, dus ja, een gematigde Republikein kan ik me prima voorstellen. Maar ja, die bestaan praktisch niet meer..quote:Op maandag 23 september 2024 06:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook een andere republikeinse kandidaat in de huidige GOP zal project2025 gewoon als draaiboek gebruiken hoor. De organisaties die dit voorstaan zijn niet puur aan Trump gelieerd. In ieder geval de kandidaat die de primaries overleeft.quote:Op maandag 23 september 2024 06:31 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als het een normale kandidaat was geweest misschien wel, Lisa Murkowski of zo, maar niet als het iemand als DeSantis of een van die andere MAGA figuren zou zijn, want ook dan zou de rechtsstaat net zo hard afgebroken worden.
Met een stem als die van Mickey word je niet snel president. Hahaw.quote:Op maandag 23 september 2024 06:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hypothetische scenarios zijn natuurlijk altijd lastig, maar in mijn vorige post had ik het ook over een Republikeinse partij die niet geheel is overgenomen door de Tea Party / MAGA.quote:Op maandag 23 september 2024 09:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook een andere republikeinse kandidaat in de huidige GOP zal project2025 gewoon als draaiboek gebruiken hoor. De organisaties die dit voorstaan zijn niet puur aan Trump gelieerd. In ieder geval de kandidaat die de primaries overleeft.
Ja, dat snap ik zelf ook wel. Maar als Trump de GOP niet had gekaapt en zo ontzettend had geradicaliseerd, dan zou dat hele project 2025 waarschijnlijk niet eens hebben bestaan. Of iig geval al in een vroeg stadium met klem van de hand zijn gewezen door de GOP. Ik zeg nota bene zιlf al dat vrijwel elke normale/gematigde Republikein de partij uit is gewerkt. Lisa Murkowski is een van de zeer weinigen die stand heeft weten te houden, al hebben ze het wel geprobeerd natuurlijk. Maar tot mijn stomme verbazing was het uitgerekend Mitch McConnell die daar een stokje voor heeft gestoken, door haar tegen de wil van Trump en z'n MAGA's tσch geld uit de partijkas toe te kennen voor haar campagne.quote:Op maandag 23 september 2024 09:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook een andere republikeinse kandidaat in de huidige GOP zal project2025 gewoon als draaiboek gebruiken hoor. De organisaties die dit voorstaan zijn niet puur aan Trump gelieerd. In ieder geval de kandidaat die de primaries overleeft.
DIt is een van de redenen. Zoals altijd ligt het waarschijnlijk een stuk genuanceerder dan hier op Fox staat. Nancy Mace zelf is namelijk verre van subtiel.quote:Op zondag 22 september 2024 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Is er iemand hier die kan uitleggen waarom het een goede zaak is om illegalen die kinderen seksueel hebben misbruikt niet te deporteren?
quote:Representative Pramila Jayapal said the bill would hurt survivors of domestic violence, whom she said are often arrested, charged and convicted along with their abusers.
"Here we are again, debating another partisan bill that fearmongers about immigrants, instead of working together to fix the immigration system," Jayapal said during a debate on the bill.
"I probably shouldn't be too surprised. Scapegoating immigrants and attempting to weaponize the crime of domestic violence is appearing to be a time-honored tradition for Republicans."
Heen ? Waar jij al zit .... in het trumphotel van kleineren, beledigen, liegen, arrogant en dom leuteren....quote:Op maandag 23 september 2024 02:38 schreef Eagles89 het volgende:
Oef…wat heb jij geslikt zeg, Harris “een dame met inhoud” noemen..en een “sterke vrouw” zelfs..proest, je kunt voor of tegen Trump zijn, helemaal prima, maar Harris een sterke en inhoudelijke vrouw noemen, dan ben je wel echt heel ver heen hoor
quote:Op maandag 23 september 2024 09:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mijn halve familie heeft in het verleden Republikeins gestemd en ik zou ook prima voor een John McCain of Mitt Romney kunnen gaan bijvoorbeeld.
Donald heeft geeneens een hond.quote:In June 1983, the Romney family left their Belmont, Massachusetts home on their way to Romney's parents' cottage in Beach O' Pines, Ontario for an annual vacation along the shore of Lake Huron. Their dog, Seamus, rode in a carrier on the roof of the family's Chevrolet Caprice station wagon for the 12-hour trip. Romney had built a windshield for the carrier to make the ride more comfortable for the dog.[1] During the 650-mile (1,050 km) trip, Seamus got diarrhea.
Types als Murkowski waren altijd al meer uitzondering dan regel binnen de GOP hoor. Ik snap ook niet waarom dat 'project 2025' zo opgeklopt wordt. De Heritage foundation maakt al sinds Reagan beleidsplannen voor de GOP. En in de basis zijn dat conservatief Christelijke 'family values', een kleine overheid en kritische houding jegens migratie geen revolutionaire ideeλn binnen die partij. Het idee dat Trump op die fronten de GOP geradicaliseerd zou hebben vind ik persoonlijk wat verwonderlijk. Dan heb je pakweg 40 jaar niet op de Amerikaanse politiek gelet. Als Trump al koerswijzigingen heeft bewerkstelligd binnen de GOP dan is het eerder een kleine verandering voor wat betreft protectionisme en vrijhandel en vooral ook volstrekte schijt aan democratie en rechtsstaat en normalisering van nepotisme.quote:Op maandag 23 september 2024 09:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik zelf ook wel. Maar als Trump de GOP niet had gekaapt en zo ontzettend had geradicaliseerd, dan zou dat hele project 2025 waarschijnlijk niet eens hebben bestaan. Of iig geval al in een vroeg stadium met klem van de hand zijn gewezen door de GOP. Ik zeg nota bene zιlf al dat vrijwel elke normale/gematigde Republikein de partij uit is gewerkt. Lisa Murkowski is een van de zeer weinigen die stand heeft weten te houden, al hebben ze het wel geprobeerd natuurlijk. Maar tot mijn stomme verbazing was het uitgerekend Mitch McConnell die daar een stokje voor heeft gestoken, door haar tegen de wil van Trump en z'n MAGA's tσch geld uit de partijkas toe te kennen voor haar campagne.
het schijnt anders dat Lincoln door het zuiden flink belachelijk werd gemaakt om zijn hoge stemgeluid (het noorden won de burenruzie dus de geschiedenis heeft dat weggemoffeld, evenals het soms outlandish gedrag dat Teddy Roosevelt tentoon spreidde, check de miniserie Rough Riders met Tom Berenger maar eens)quote:Op maandag 23 september 2024 09:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een stem als die van Mickey word je niet snel president. Hahaw.
Waar komt die quote vandaan? In dat nietszeggende gebrabbel van Jayapal zegt ze helemaal niets wat overeenkomt met de tekst daar boven.quote:Op maandag 23 september 2024 09:48 schreef V. het volgende:
[..]
DIt is een van de redenen. Zoals altijd ligt het waarschijnlijk een stuk genuanceerder dan hier op Fox staat. Nancy Mace zelf is namelijk verre van subtiel.
[..]
https://www.newsweek.com/(...)n-immigrants-1956261quote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar komt die quote vandaan? In dat nietszeggende gebrabbel van Jayapal zegt ze helemaal niets wat overeenkomt met de tekst daar boven.
Het ligt helemaal niet subtieler, dit is pure politiek.
Pure politiek dus om tegen te stemmen, de bill heeft het gehaald en er is niets mis mee.quote:Op maandag 23 september 2024 11:50 schreef V. het volgende:
[..]
https://www.newsweek.com/(...)n-immigrants-1956261
Net zoals het pure politiek was om die bill in te dienen. Immers:quote:Op maandag 23 september 2024 12:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Pure politiek dus om tegen te stemmen, de bill heeft het gehaald en er is niets mis mee.
quote:Studies have generally found no link between immigration and violent crime.
Jouw quote heeft hier verder niets mee te maken, maar goed. Ja, allebei doen ze aan politiek. Raar hι, dat politici dat doen.quote:Op maandag 23 september 2024 14:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Net zoals het pure politiek was om die bill in te dienen. Immers:
[..]
Euh.. mijn quote komt uit datzelfde artikel, en zeg je nu zelf dat je eigen argument nergens op sloeg?quote:Op maandag 23 september 2024 14:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jouw quote heeft hier verder niets mee te maken, maar goed. Ja, allebei doen ze aan politiek. Raar hι, dat politici dat doen.
Nee, die quote heeft niets te maken met die bill. Volledig:quote:Op maandag 23 september 2024 14:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh.. mijn quote komt uit datzelfde artikel, en zeg je nu zelf dat je eigen argument nergens op sloeg?
Niets anders dan padding van het bericht. De bill zelf gaat hier over:quote:It comes as immigration is among the most important issues on the minds of voters ahead of November's election, with former President Donald Trump and Republicans repeatedly claiming that President Joe Biden's immigration policies have led to a spike in violent crime by people who are in the country illegally. Studies have generally found no link between immigration and violent crime.
Hier tegenstemmen is puur politiek, net als het indienen van de bill in de eerste plaats. Allemaal hele simpele politieke spelletjes.quote:The bill would also deport or deem inadmissible to the country undocumented immigrants who have been convicted of, or admit to having committed, sex offenses, domestic violence, stalking, child abuse or violating a protection order.
En hoezo heeft dat dan niets te maken met een bill die allιιn immigranten target?quote:Op maandag 23 september 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die quote heeft niets te maken met die bill. Volledig:
Precies. Dus waarom kwam je dan zelf met dat argument tegen de democraten die tegen stemden?quote:Hier tegenstemmen is puur politiek, net als het indienen van de bill in de eerste plaats. Allemaal hele simpele politieke spelletjes.
Je kunt niet uitgezet worden of je aanvraag tot toegang worden geweigerd als je geen migrant bent. Simpele logica hequote:Op maandag 23 september 2024 15:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hoezo heeft dat dan niets te maken met een bill die allιιn immigranten target?
Omdat er werd gesuggereerd dat er ιιn of andere subtiele reden zou zijn om tegen te stemmen. Die is er niet. De bill haalde het sowieso, dus is tegenstemmen politieke signalering naar de achterban en niets anders.quote:Precies. Dus waarom kwam je dan zelf met dat argument tegen de democraten die tegen stemden?
Gaat hij ook de lottonummers van volgende maand geven of blijft het hier bij?quote:Op maandag 23 september 2024 15:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Jeff Timmer is niet van die weirde alternative facts. Die zegt het liever zoals het is!
Behalve dan dat het probleem niet de migranten, maar het geweld is, en je dus beter een bill zou kunnen indien om daar iets aan te doen. Daarnaast kun je met een beetje politieke wil prima mensen het land uitzetten die geen migrant zijnquote:Op maandag 23 september 2024 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt niet uitgezet worden of je aanvraag tot toegang worden geweigerd als je geen migrant bent. Simpele logica he
'Politieke signalering' is juist 'een subtiele reden', terwijl de oorspronkelijke vraag meer suggereerde. Nu je zelf ook toegeeft dat die bill zelf ook politiek spel is en er toch wel door kwam weet je ook meteen dat een tegenstem niet zo zwart-wit is als Chivaz zo sturend probeerde te 'vragen'.quote:Omdat er werd gesuggereerd dat er ιιn of andere subtiele reden zou zijn om tegen te stemmen. Die is er niet. De bill haalde het sowieso, dus is tegenstemmen politieke signalering naar de achterban en niets anders.
Dat gebeurt hier dus.quote:Op maandag 23 september 2024 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Behalve dan dat het probleem niet de migranten, maar het geweld is, en je dus beter een bill zou kunnen indien om daar iets aan te doen
Wat Chivaz zegt boeit me niet. Er is geen subtiele reden om nee te stemmen. De Republikeinen zullen altijd alle nee-stemmers als 'soft on crime' proberen neer te zetten. Dat is alles.quote:'Politieke signalering' is juist 'een subtiele reden', terwijl de oorspronkelijke vraag meer suggereerde. Nu je zelf ook toegeeft dat die bill zelf ook politiek spel is en er toch wel door kwam weet je ook meteen dat een tegenstem niet zo zwart-wit is als Chivaz zo sturend probeerde te 'vragen'.
Hier blijft het bij, meer hoeven we ook niet te wetenquote:Op maandag 23 september 2024 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gaat hij ook de lottonummers van volgende maand geven of blijft het hier bij?
Nee, dat gebeurt hier dus niet.quote:
Inderdaad, en dus kan een tegenstem betekenen 'ik ben het niet eens met dit spel / de stelling in deze wet' en dat is wel degelijk een 'subtiele reden'. Dat is allesquote:Wat Chivaz zegt boeit me niet. Er is geen subtiele reden om nee te stemmen. De Republikeinen zullen altijd alle nee-stemmers als 'soft on crime' proberen neer te zetten. Dat is alles.
Dat wist ik inderdaad. Ik kijk er erg naar uit, dat soort krankzinnige oplichters passen heel goed bij elkaarquote:Op maandag 23 september 2024 15:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik kreeg trouwens laatst op Twitter een heeeeeeele leuke like van Rebekah Jones. Toen moest ik wel even aan je denken
Wat een leuke dame is dat toch...en ze heeft echt top werk gedaan! Wist je trouwens dat Oscar-genomineerde filmmaker Josh Fox een documentaire over haar gaat maken?
Als jij dat subtiel wil noemen dan moet je dat vooral doen.quote:Op maandag 23 september 2024 15:59 schreef De_Hertog het volgende:
Inderdaad, en dus kan een tegenstem betekenen 'ik ben het niet eens met dit spel / de stelling in deze wet' en dat is wel degelijk een 'subtiele reden'. Dat is alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |