Jij bent degene die niet helemaal goed tussen de oren is, want je zit vast in het ego-bewustzijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vishnu bestaat niet en de illusie (die geen illusie is) is zo overtuigend omdat je er niet aan kunt ontsnappen, behalve via tijdelijke illusies door middel van drugs en andere bewustzijnsveranderende middelen en technieken, zoals meditatie. En dan is het grote risico dat je in die illusies gaat geloven (want ze voelen veel beter, prettiger, fijner dan de realiteit) en de grip op de realiteit verliest.
Ik denk dat je zelf vastzit in het ego-bewustzijn en dat alleen maar op anderen projecteert om jezelf verheven te voelen boven anderen, jezelf een goeroe te wanen. Dat geeft immers zin, betekenis en status. Misschien vult het een leegte, compenseert het voor een grondig gebrek aan iets anders. Waarschijnlijk liefde, daar lijden we immers allemaal onder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:21 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Jij bent degene die niet helemaal goed tussen de oren is, want je zit vast in het ego-bewustzijn.
Elk ego is feitelijk psychisch gestoord en niet helemaal goed bij zijn hoofd.
En het bewijs dat jij niet goed bij je hoofd bent, is dat je een christen bent.
Hoe kun je nou geloven dat dat soort onzin de waarheid over het leven is?
Een kleuter ziet al dat het nergens op slaat.
Neequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf vastzit in het ego-bewustzijn en dat alleen maar op anderen projecteert om jezelf verheven te voelen boven anderen, jezelf een goeroe te wanen. Dat geeft immers zin, betekenis en status. Misschien vult het een leegte, compenseert het voor een grondig gebrek aan iets anders. Waarschijnlijk liefde, daar lijden we immers allemaal onder.
Mijn geloof en spiritualiteit is het belangrijkste wat ik heb. Ik zou niet willen leven zonder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar wat heeft het aanhangen van deze filosofie je nu daadwerkelijk opgeleverd? Is je leven er structureel beter van geworden? Ben je er sterker door geworden? Een beter mens? Productiever? Genereuzer? Ben je er slimmer door geworden, heb je er meer door gepresteerd? Ik ken je niet en weet niets af van wat je buiten Fok allemaal doet, maar als je de balans opmaakt, wat is er dan werkeljik structureel verbeterd?
De leer van Jezus Christus is opium voor de ziel. Tuurlijk, je kunt er blij van worden. Maar de negatieve neveneffecten zijn enorm.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De leer van Jezus Christus is 100% gegrond in deze realiteit, pragmatisch en heeft bewezen resultaten. Daarnaast zijn er bergen aan archeologische, geschiedkundige en andere gegevens die het bijbelverhaal ondersteunen. Verder heb ik zelf ondervonden wat een enorme impact het Christelijke geloof op je kan hebben, wat de liefde van God voor je kan doen. Daarom geloof ik erin, ik heb geen enkele goede reden om er niet in te geloven.
Ik vermoed dat dit gewoon een ego-reactie vanuit je eigen trots is omdat ik je erop wijs dat meditatie en drugs simpelweg manieren zijn om tijdelijk aan de realiteit te ontsnappen, en je zelf ook wel weet dat zodra je stopt met mediteren en zodra de drugs uitgewerkt zijn, je je weer in dezelfde standaard realiteit bevindt en daar toch echt mee om moet gaan, hoe vervelend dat ook kan zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:30 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee
[..]
Mijn geloof en spiritualiteit is het belangrijkste wat ik heb. Ik zou niet willen leven zonder.
En het beste dat je kunt doen is mediteren. Ik heb, na jaren meditatie, bijna nergens last van en ik kan zeggen dat ik gelukkig ben.
[..]
De leer van Jezus Christus is opium voor de ziel. Tuurlijk, je kunt er blij van worden. Maar de negatieve neveneffecten zijn enorm.
Je wordt er psychisch gestoord van.
Ik zie niet hoe jouw geloof rationeel gegrond is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit gewoon een ego-reactie vanuit je eigen trots is omdat ik je erop wijs dat meditatie en drugs simpelweg manieren zijn om tijdelijk aan de realiteit te ontsnappen, en je zelf ook wel weet dat zodra je stopt met mediteren en zodra de drugs uitgewerkt zijn, je je weer in dezelfde standaard realiteit bevindt en daar toch echt mee om moet gaan, hoe vervelend dat ook kan zijn.
Je kunt mij wel gestoord enzo noemen omdat ik in Jezus Christus geloof, maar wat voor bewijs heb je daarvoor? Het klinkt mij als een cirkelredenering: je bent gestoord als je in Jezus gelooft, en als je in Jezus gelooft, dan word je gestoord.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Het is ook ironisch dat je Jezus 'opium voor de ziel noemt', terwijl je zelf daadwerkelijk drugs nodig hebt, en de gemiddelde Christen niet.
De leer van Jezus is de basis voor goede omgangsvormen: wat je niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden. Heb je naasten lief zoals jezelf. Steel niet, lieg niet, moord niet, bedrieg niet, respecteer je ouders, respecteer je Schepper, enzovoorts enzovoorts. Allemaal gezonde instructies voor een gezonde maatschappij en gezonde omgangsvormen.
Daar is niets 'gestoords' aan. De vruchten van het in de praktijk brengen van deze leer spreken voor zich.
Jezus nodigt ook jou uit om Hem te volgen. Hij geneest ons en geeft ons hoop voor de toekomst, want Hij belooft om al het kwaad uiteindelijk recht te zetten, en een nieuwe wereld te maken waarin gerechtigheid heerst.
Dan hoeven we niet meer aan de realiteit te ontsnappen omdat die te zwaar is om mee om te gaan, maar kunnen we simpelweg uitkijken naar de toekomst, en proberen in dit leven zoveel mogelijk vruchten te dragen.
Ik heb geen drugs of meditatie of andere bewustzijnsveranderende dingen meer nodig. Ik drink niets eens alcohol meer, daar heb ik al jarenlang geen behoefte aan. Na mijn bekering vond ik de effecten van alcohol zelfs irritant. Drugs moest ik ook niets meer van hebben. Ik blijf liever nuchter en ben zo tevreden, want dan kan ik goed nadenken, verstandige keuzes maken en ben ik productiever en scherper. Daar pluk ik de vruchten van. Het is een manifestatie van Gods liefde voor mij om die dingen allemaal aan de kant te kunnen zetten door mij iets te geven dat al die dingen ver overstijgt: Gods liefde.
Ontsnappen aan de realiteit hoef ik niet meer, want Christus geeft kracht om die realiteit aan te kunnen, hoe zwaar die soms ook is. En ik denk dat ik dingen heb meegemaakt die vele anderen niet hebben meegemaakt en ook nooit zullen meemaken. Dat wens ik hen ook niet toe. Maar ik heb me ook door zware tijden moeten vechten, en drugs, meditatie en andere ontsnappingen waren daarvoor niet de oplossing.
Mijn geloof is volstrekt logisch.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:13 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe jouw geloof rationeel gegrond is.
Je mag geloven wat je wilt, maar logisch is jouw geloof niet.
En logica is koning, wat mij betreft.
Dit is geen vraag specifiek voor wetenschap, maar een vraag in het algemeen die lastig is te beantwoorden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:44 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Probeer maar eens: verklaar eens hoe een object gevoelens kan hebben?
Ik ben op zoek naar een EXACTE verklaring.
Logica is pas koning als je samen en onafhankelijk tot een zelfde conclusie kunt komen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:13 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe jouw geloof rationeel gegrond is.
Je mag geloven wat je wilt, maar logisch is jouw geloof niet.
En logica is koning, wat mij betreft.
Ik ben heel egoïstisch: het enige dat me interesseert is dat het voor mezelf klopt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:53 schreef dop het volgende:
[..]
Logica is pas koning als je samen en onafhankelijk tot een zelfde conclusie kunt komen.
Dat kun je niet afdwingen.
Geloof is geen logica, het is slechts het verlangen naar antwoorden (logica) op vragen, die we niet precies kunnen beantwoorden.
De weigering om pas op de plaats te maken en te erkennen dat er ook vragen zijn die we niet kunnen beantwoorden.
De Christelijke God is niet extern, maar geeft alles wat leeft het leven. Hij leeft in ons als wij Hem in ons ontvangen. We kunnen God kennen via ons bewustzijn, want Hij kan via ons bewustzijn met ons communiceren, en wij met hem, simpelweg via onze gedachten. Het is echter een stap te ver om te stellen dat wij zelf god zijn of onderdeel van god zijn, want wij zijn schepsels die door God zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ben heel egoïstisch: het enige dat me interesseert is dat het voor mezelf klopt.
Logische fouten of overtredingen, zijn een diskwalificatie.
Een universum uit het niets bijvoorbeeld, dat kan gewoon niet.
Of een externe God waar je dus per definitie niets van kan weten, daar kun je je realiteitsbeeld niet op bouwen.
Voor mij is jouw mythologie niet heel anders dan Harry Potter.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn geloof is volstrekt logisch.
God schiep de wereld en gaf de mens vrije wil. God is als een vader en wij zijn zijn kinderen.
De mens keerde zich van God af, en omdat God de bron van het leven en het goede is, werd de mens sterfelijk en ging hij kwaad doen.
God had compassie voor de mensheid en wilde niet dat die zou uitsterven. Maar Hij kon al onze kwade daden ook niet zomaar door de vingers zien.
Daarom betaalde God zelf de prijs die nodig was om ons van de dood vrij te kopen, ons het eeuwige leven te geven, en ons weer goed te maken.
Dat doet Hij voor ons als we in Hem geloven, op Hem vertrouwen, en Hem gehoorzamen.
Jezus Christus herstelt de gebroken relatie tussen mens en God, waardoor de mens wordt gered van de dood en het kwaad.
Deze theologie verklaart waarom we zo'n bizarre combinatie van goed en kwaad in de wereld hebben, van schoonheid en lelijkheid, van liefde en haat, van zorg en geweld, van eerlijkheid en oneerlijkheid.
Het is simpelweg onze relatie met God die kapot is, en hoewel we nog wel de sporen zien van hoe het ooit geweest moet zijn geweest, zien we ook duidelijk hoe rot de wereld is geworden omdat we God niet meer gehoorzamen en Zijn geboden niet in acht nemen.
Je hoeft niet te geloven dat de wereld een droomwereld is om met de wereld om te kunnen gaan. Sterker nog, daarmee word je eerder apathisch en voel je op een gegeven moment niets meer, behalve je eigen verlangens en behoeften. De rest is immers niet echt.
Het Christelijke geloof echter spoort aan om met compassie en mededogen naar de wereld en anderen te kijken, goed te doen, gul te zijn, samen te werken, enzovoorts.
Is dat makkelijk in een wereld als de onze? Nee, zeker niet. Maar God staat aan de zijde van de rechtvaardige. Ook dat is logisch, want het zou niet logisch zijn als het kwaad overwint. Dat voelen we allemaal in het diepst van onze ziel.
Goed en kwaad is natuurlijk 1 lachwekkende dualiteit die één ieder zo kan ontkrachten als je logisch nadenkt. Mensen zitten veelste veel in hun eigen denkbeeld daarover, het bestaat intrinsiek niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:12 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Voor mij is jouw mythologie niet heel anders dan Harry Potter.
Je relateert wat subjectieve fenomenen (goed/kwaad met name) en bepaalde principes (leven/dood) aan bovennatuurlijke oorzaken (straf van God, plan van God).
Het is echter volstrekt onduidelijk waarom jouw verhaal de waarheid zou zijn. Er zit geen enkele stevige basis achter, om over bewijs maar te zwijgen.
Het lijkt helemaal nergens op, het voldoet aan geen enkele standaard. ''Het is waar omdat het in de Bijbel staat" telt niet als argument. Om dat te onderbouwen met de Bijbel zelf sterk onderbouwd zijn, en dat is het niet.
Ja, het is vooral subjectief. Een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:14 schreef Mijk het volgende:
[..]
Goed en kwaad is natuurlijk 1 lachwekkende dualiteit die één ieder zo kan ontkrachten als je logisch nadenkt. Mensen zitten veelste veel in hun eigen denkbeeld daarover, het bestaat intrinsiek niet.
Kun je wat specifieker zijn, wie of wat is God precies?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De Christelijke God is niet extern, maar geeft alles wat leeft het leven. Hij leeft in ons als wij Hem in ons ontvangen. We kunnen God kennen via ons bewustzijn, want Hij kan via ons bewustzijn met ons communiceren, en wij met hem, simpelweg via onze gedachten. Het is echter een stap te ver om te stellen dat wij zelf god zijn of onderdeel van god zijn, want wij zijn schepsels die door God zijn gemaakt.
Dat hoef je niet te zeggen want dat was al lang bekend. Dit subforum heeft geen enkele zin meer, alles wordt hier ondergescheten door jouw verbale diarree die stinkt van hier tot Tokio. Ik weet niet wat er nou precies aan de hand is? Je drugsgebruik, cold turkeys, bad trips? Een labiele geestelijke persoonlijkheid? Narcisme? Het leidt in ieder geval tot gigantische scheldpartijen waar je anderen enge ziektes toewenst. Geen idee waarom de moderators zo mild zijn, anderen hadden al lang een levenslange ban gehad. Vele malen is je gevraagd om 'normaal' te doen. Je hebt er schijt aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ben heel egoïstisch: het enige dat me interesseert is dat het voor mezelf klopt.
Goed en kwaad zijn niet subjectief als God de auteur van het leven is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:12 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Voor mij is jouw mythologie niet heel anders dan Harry Potter.
Je relateert wat subjectieve fenomenen (goed/kwaad) en bepaalde principes (leven/dood) aan bovennatuurlijke oorzaken (straf van God, plan van God).
Het is echter volstrekt onduidelijk waarom jouw verhaal de waarheid zou zijn. Er zit geen enkele stevige basis achter, om over bewijs maar te zwijgen.
Het lijkt helemaal nergens op, het voldoet aan geen enkele standaard. ''Het is waar omdat het in de Bijbel staat" telt niet als argument. Om dat te onderbouwen moet de Bijbel zelf sterk onderbouwd zijn, en dat is het niet.
Ik kan God niet in woorden vatten natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:21 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Kun je wat specifieker zijn, wie of wat is God precies?
Grappig, hier lijk je redelijk in de buurt van de realiteit te zitten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan God niet in woorden vatten natuurlijk.
Maar God is het enige op zichzelf bestaande wezen, een geest, heilig, puur, liefde, goed, schepper van alles wat is, levensgever, rechter, het begin en het einde. Niets bestaat buiten zijn weten of wil om, niets ontgaat Hem. God is de bron van alles wat is
En hier begint de gekte.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
en bestaat in drie personen, Vader, Zoon en Heilige Geest, waarvan de Zoon in een mensenlichaam onder ons heeft geleefd om ons over Hemzelf te leren en ons van de dood en de zonde te redden.
Jezus Christus is God ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Grappig, hier lijk je redelijk in de buurt van de realiteit te zitten.
[..]
En hier begint de gekte.
Mijn diagnose is wensdenken
Haha, blijf dromen joh.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jezus Christus is God ja.
Elke doctrine die dat ontkent, is een leugen en houdt je gevangen in onwetendheid en duisternis.
Wat aan mij, buiten mijn geloof, wijst erop dat ik niet weldenkend ben?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:36 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Haha, blijf dromen joh.
Geen weldenkend mens neemt deze shit serieus.
Dat heb ik toch exact aangegeven? Zie post #211 en #218quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat aan mij, buiten mijn geloof, wijst erop dat ik niet weldenkend ben?
De ene doctrine verwerpt de andere doctrine.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jezus Christus is God ja.
Elke doctrine die dat ontkent, is een leugen en houdt je gevangen in onwetendheid en duisternis.
Die posts wijzen eerder op jouw gebrek aan kennis dan op mijn gebrek aan onderbouwing.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat heb ik toch exact aangegeven? Zie post #211 en #218
Je neemt dingen aan voor waarheid zonder onderbouwing. Een gezonde geest doet dat niet.
Nee, ik heb de logica achter mij staan. De logica is de objectieve onderbouwing van mijn wereldbeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Anders zou ik nooit van dat bewustzijnswereldbeeld wat ik vroeger zelf ook had op het Christelijke geloof zijn overgestapt, aangezien er enorme problemen zijn met dat wereldbeeld, problemen die je zelf vooralsnog niet durft te onderkennen. Toch geloof je erin, puur omdat je gelooft dat wat je in meditatieve toestand ervaart de waarheid is, zonder enige onderbouwing whatsoever.
dat mag, maar daar valt dan verder niet over te discussiëren met anderenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
ik heb het niet over fouten of overtredingenquote:Logische fouten of overtredingen, zijn een diskwalificatie.
stropop, dit beweert niemand in de discussie hier.quote:Een universum uit het niets bijvoorbeeld, dat kan gewoon niet.
dat kan prima, dat bewijst Ali, je hoeft het daar verder niet mee eens te zijn. (Ben ik ook niet).quote:Of een externe God waar je dus per definitie niets van kan weten, daar kun je je realiteitsbeeld niet op bouwen.
Nee hoor, ik ben logisch gezien perfect tevreden met mijn wereldbeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:02 schreef dop het volgende:
We hebben allemaal onvolkomenheden en ontbrekende antwoorden in ons realiteitsbeeld. De kunst is dat te aanvaarden.
ik ga er van uit dat het overgrote deel van de mensen in dit topic tevreden is met hun wereldbeeldquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben logisch gezien perfect tevreden met mijn wereldbeeld.
prima, dat is duidelijk een kwestie van geloofquote:Het enige mysterie is bewustzijn, en het bewustzijn is subjectief.
Daar lijkt voor jouw nog een behoorlijke slag te slaan.quote:De kunst is om daar mee om te leren gaan
Dat zouden ze niet moeten zijn, vanwege de logische inconsistentie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat het overgrote deel van de mensen in dit topic tevreden is met hun wereldbeeld
ergens niet het antwoord op weten, is iets anders als inconsistentiequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat zouden ze niet moeten zijn, vanwege de logische inconsistentie.
dat kun je zo helemaal niet stellen.quote:Het materialisme is gewoon logisch inferieur t.o.v. non-dualisme.
Je wereldbeeld is niet logisch, omdat je op basis ervan geen betrouwbare voorspellingen kunt doen. Iets wat logisch en consistent is, moet je in staat stellen om betrouwbaar voorspellingen te doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:48 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, ik heb de logica achter mij staan. De logica is de objectieve onderbouwing van mijn wereldbeeld.
Natuurlijk klopt het ook met mijn ervaring, ik zou het zonder logische onderbouwing ook nog geloven.
Wetenschap kan prima in mijn wereldbeeld bestaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je wereldbeeld is niet logisch, omdat je op basis ervan geen betrouwbare voorspellingen kunt doen. Iets wat logisch en consistent is, moet je in staat stellen om betrouwbaar voorspellingen te doen.
Als alles 'bewustzijn' is dan zijn er ook geen natuurwetten en andere eigenschappen van een materiële wereld. Dan is alles plastisch en dus kun je er niet vanuitgaan dat die natuurwetten zullen blijven gelden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wetenschap kan prima in mijn wereldbeeld bestaan.
De wetenschappelijke methode is geen excuus om een verkeerd wereldbeeld aan te nemen.
Een instrument (wetenschap) is niet hetzelde als waarheid (religie).
In India is dit al vele duizenden jaren bekend, God (Brahman, bewustzijn) is het fundament.
De materialisten waren een paar duizend jaar geleden een heel klein groepje radicalen, de gekkies van de tijd.
Er zijn ook geen natuurwetten, de regelmatigheden en eigenschappen van de zgn materiële wereld zijn op dit moment vast genoeg om het pragmatisch gezien (instrumenteel) zo te zien.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als alles 'bewustzijn' is dan zijn er ook geen natuurwetten en andere eigenschappen van een materiële wereld. Dan is alles plastisch en dus kun je er niet vanuitgaan dat die natuurwetten zullen blijven gelden.
Je zegt zelf dat alles een droom is. Heeft een droom wetmatigheden? Nee. Alles is plastisch, kan veranderen, niets ligt vast.
Dit zijn volstrent ongefundeerde uitspraken. Pure fantasie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:47 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er zijn ook geen natuurwetten, de regelmatigheden en eigenschappen van de zgn materiële wereld zijn op dit moment vast genoeg om het pragmatisch gezien (instrumenteel) zo te zien.
In de realiteit is het plastisch.
Vanuit jouw perspectief, met die dikke waas voor je ogen, zal dat vast zo overkomenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit zijn volstrent ongefundeerde uitspraken. Pure fantasie.
Hier kunnen we eens een topic aan wijden lijkt me.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:14 schreef Mijk het volgende:
[..]
Goed en kwaad is natuurlijk 1 lachwekkende dualiteit die één ieder zo kan ontkrachten als je logisch nadenkt. Mensen zitten veelste veel in hun eigen denkbeeld daarover, het bestaat intrinsiek niet.
De zich herhalende cycli is schepping en vernietiging, daarom is de boom (fallus) symbool voor vruchtbaarheid tijdens de eerste helft van het jaar en vuur symbool voor vernietiging in de tweede helft van het jaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan is alles wat het leven bevordert goed, en alles wat het leven vernietigt kwaad.
Waarom begin jij uit het niets mensen uit te schelden en wens jij mensen kanker toe? Wat is er met je aan de hand? Vertel het ons even aub, dan kunnen we wellicht rekening houden met jouw eigenaardig gedrag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:25 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Vanuit jouw perspectief, met die dikke waas voor je ogen, zal dat vast zo overkomen
Ik denk dat er heel wat pijn achter schuil gaat en men kan er ook weinig aan doen omdat die emoties heel sterk zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 04:44 schreef Bassie48 het volgende:
In mijn flat waar in het algemeen prima mensen wonen, is er ook een bewoner met een gebruiksaanwijzing. Je kan ermee een praatje maken maar uit het niets kan hij plotseling te keer gaan. Hij schreeuwt bijvoorbeeld dan ineens: "Ik wil wel dat je U tegen mij zegt, versta je?" ,,, gepaard met hevige armbewegingen.Gebeurt vooral als je laat merken dat je het niet eens bent met wat hij zegt. Hij slikt medicijnen en loopt bij een psycholoog, dus wat mij betreft is alles onder controle.
Maar hier?
Ik ben ook geen psycholoog; men zegt dat ik empathisch ben. Toch wil ik weten in wat voor omgeving ik verkeer zodat ik met iedereen rekening kan houden. Als Libertarisch (bijvoorbeeld) een psychisch wrak is, hoef ik geen details te weten maar enige duiding lijkt mij prettig zodat ik er rekening mee kan houden. Ik zal dan mijn onverbiddelijke rationele uitspraken wat minderen. Uiteindelijk gaat het mij hier nieuwe perspectieven op te doen, ik vind 'bewustzijn' een interessant onderwerp. Maar nu heb ik er ongelofelijk genoeg van, en dat komt omdat hier de boel geterroriseerd wordt en ik niet weet wat er nu eigenlijk aan de hand is. Moderators vertellen mij ook niks per DM. Ik vind het maar een rare toestand.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel wat pijn achter schuil gaat en men kan er ook weinig aan doen omdat die emoties heel sterk zijn.
Het draait om als een blad aan de boom wanneer men het gevoel heeft dat ze niet serieus genomen worden, voor dom versleten of op neer gekeken en afgewezen.
Ik spiegel dit ook even vanuit mijn jonge zelf.
Heb je eindelijk iets waarmee je je eigenwaarde kan opkrikken (ik ben iemand en ik weet of kan iets) en dan komt iemand dat volledig onderuit halen waardoor je eigenlijk weer terug in dat verdomhoekje gedrukt word als de niets en nul die je al zo lang geweest ben en dus nog steeds bent.
Ook al heeft diegene die je onderuit haalt gelijk, het komt aan als een mokerslag want je voelt je op dat moment ook gewoon dom en een achterlijke niets zoals je altijd al verteld werd dat je dat was en dat versterkt het gevoel van woede.
Niet iedereen word geboren in een warm nestje en krijgt een goede start.
Nou ja, mijn twee centjes maar ik ben geen psycholoog.
Wees gewoon lekker vrijuit, dat 'rekening houden met' is als heelmeesters die stinkende wonden maken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen psycholoog; men zegt dat ik empathisch ben. Toch wil ik weten in wat voor omgeving ik verkeer zodat ik met iedereen rekening kan houden. Als Libertarisch (bijvoorbeeld) een psychisch wrak is, hoef ik geen details te weten maar enige duiding lijkt mij prettig zodat ik er rekening mee kan houden. Ik zal dan mijn onverbiddelijke rationele uitspraken wat minderen. Uiteindelijk gaat het mij hier nieuwe perspectieven op te doen, ik vind 'bewustzijn' een interessant onderwerp. Maar nu heb ik er ongelofelijk genoeg van, en dat komt omdat hier de boel geterroriseerd wordt en ik niet weet wat er nu eigenlijk aan de hand is. Moderators vertellen mij ook niks per DM. Ik vind het maar een rare toestand.
Dat wilde ik even kwijt.
Binnen de heidense religies ja. Niet binnen de religie van de god van het OT / Christus.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De zich herhalende cycli is schepping en vernietiging, daarom is de boom (fallus) symbool voor vruchtbaarheid tijdens de eerste helft van het jaar en vuur symbool voor vernietiging in de tweede helft van het jaar.
Alles moet door het vuur.
Het is een simpele redenering. We zien niet constant overal dat de zwaartekracht niet meer geldt, of dat hitte water bevriest. Alles verloopt wetmatig en is voorspelbaar, omdat de eigenschappen van de realiteit niet constant veranderen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:25 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Vanuit jouw perspectief, met die dikke waas voor je ogen, zal dat vast zo overkomen
Ik ervaar een wereld met voorspelbare en wetmatige natuurfenomenen, en dus verzin ik een realiteit buiten bewustzijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een simpele redenering. We zien niet constant overal dat de zwaartekracht niet meer geldt, of dat hitte water bevriest. Alles verloopt wetmatig en is voorspelbaar, omdat de eigenschappen van de realiteit niet constant veranderen.
Dit is een geordende droom, het onmeetbare bewustzijn manifesteert zichzelf voorspelbaar. Geen enkele contradictie te bekennen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit druist volledig in tegen het idee dat de realiteit als een droom is zonder materiële basis.
Dat is geen kwestie van verzinnen, maar de normale _ervaring_ die we allemaal hebben, slimmerik. Vanaf het moment dat je het licht ziet. Je hoeft er geen enkele moeite voor te doen, behalve te observeren.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ervaar een wereld met voorspelbare en wetmatige natuurfenomenen, en dus verzin ik een realiteit buiten bewustzijn.
Begrijp ik dit goed? Is je ervaring een excuus om iets buiten je ervaring te verzinnen?
Nee, je bent gewoon een beetje van het padje geraakt.
Als de droom geordend is, dan is er een ordenaar. Die bestaat dan buiten het bewustzijn, omdat hij zelf niet aan het bewustzijn onderworpen kan zijn om te bepalen hoe het eruitziet. Dan is er dus niet alleen bewustzijn, maar ook iets of iemand buiten dat bewustzijn. Orde spreekt jouw idee tegen dat bewustzijn het enige is wat er is.quote:Dit is een geordende droom, het onmeetbare bewustzijn manifesteert zichzelf voorspelbaar. Geen enkele contradictie te bekennen.
Verder, betreffende jouw vergelijking tussen spirituele adepten en psychiatrische patienten: een hoog bewustzijnsniveau (door meditatie) heeft alleen voordelen.
Logisch bewijs: zonder bewustzijn loop je als een kip zonder kop over straat en je wordt doodgereden. Ergo, een hoger bewustzijnsniveau is alleen een pluspunt.
Nee, je verzint gewoon iets buiten je ervaring. Dat is de realiteit en de bottom line.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van verzinnen, maar de normale _ervaring_ die we allemaal hebben, slimmerik. Vanaf het moment dat je het licht ziet. Je hoeft er geen enkele moeite voor te doen, behalve te observeren.
Het verzinnen zit hem in het idee dat alles een droom en veranderlijk zou zijn.
Verder gaat het erom dat die wetmatigheden op een vaste materiële realiteit wijzen, want een plastische droom of bewustzijn is niet onderworpen aan dergelijke wetmatigheden. Toch zijn die constant en overal aanwezig.
[..]
Als de droom geordend is, dan is er een ordenaar. Die bestaat dan buiten het bewustzijn, omdat hij zelf niet aan het bewustzijn onderworpen kan zijn om te bepalen hoe het eruitziet. Dan is er dus niet alleen bewustzijn, maar ook iets of iemand buiten dat bewustzijn. Orde spreekt jouw idee tegen dat bewustzijn het enige is wat er is.
Ook is de realiteit geen droom als deze zich voorspelbaar manifesteert,
Wie heeft het nou weer over paarden en eenhoorns? Libertarisch heeft het daar over.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, je verzint gewoon iets buiten je ervaring. Dat is de realiteit en de bottom line.
Het feit dat je paarden hebt gezien betekent nog niet dat er ook eenhoorns zijn. Jouw argument is dan:"er zijn mythische verhalen over eenhoorns, en er zijn paarden in de natuur, er moeten dus eenhoorns zijn".
Nee, dat is je eigen verzinsel met een bijkomend belabberd argument.
Ik gok dat jouw ego niet kan erkennen dat je wereldbeeld niet klopt, en daarom een fantasierealiteit creëert waardoor het blijft kloppen om het ego intact te houden.
Zeer schadelijk, want je blijft onwetendheid en verwarring verspreiden.
De enige realiteit die jij kent is je eigen eerste persoonsperspectief.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over paarden en eenhoorns? Libertarisch heeft het daar over.
Ik wijs simpelweg op de inconsistenties in je uitspraken.
Zwak antwoord dit.
En dit:
"Ik gok dat jouw ego niet kan erkennen dat je wereldbeeld niet klopt, en daarom een fantasierealiteit creëert waardoor het blijft kloppen om het ego intact te houden."
is natuurlijk puur projectie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |