1 | [url=hier de link]hier het adres [/url] |
1 | [img]hier de URL[/img] |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 22-09-2024 00:14:00 ]In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Ik denk dat dit geen drone maar de toren is waar hij opstond bij Zwarte Pad (eindpunt tram en bus Scheveningen)quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:54 schreef Rockfire het volgende:
Zeker PhotoSphere
PhotoSphere kun je op meerdere manieren herkennen:
- Het is vaak geen lijn maar een stip op de kaart
- Een drone-opname is eigenlijk altijd PhotoSphere
- Bij PhotoSphere staat er linksboven vrijwel nooit een plaatsnaam, maar een naam van iemand of een bedrijf:[ afbeelding ]
Ook bovenop een toren is vrijwel altijd PhotoSpherequote:Op zaterdag 21 september 2024 13:05 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ik denk dat dit geen drone maar de toren is waar hij opstond bij Zwarte Pad (eindpunt tram en bus Scheveningen)
Daar wilde ik printscreen maken en toen kwam ik deze tegen
Jouw foto: Woubrugge Kerkstraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door marcel.de op 21-09-2024 16:51:34 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Herkenbaar. Je wacht op een nieuwe, kijkt even niet. Is de nieuwe er, en ook alweer geraden ...quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
De topics gaan mij nu eigenlijk te snel
Er staan er 2 in met als naam #NAME? (in het vorig topic erin geslopen):quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De laatste totaalstand
SPOILER
Bedankt! Ik heb het aangepastquote:Op zaterdag 21 september 2024 23:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Er staan er 2 in met als naam #NAME? (in het vorig topic erin geslopen):
-J-D- 18
-Paul- 3
Dat is voor jou misschien een hint, maar weet je langs hoeveel molens je kunt fietsenquote:Ook hier heb ik een keer langs gefietst
Lyclamaweg 20, Makkingaquote:Op zondag 22 september 2024 12:02 schreef Rockfire het volgende:
Nummer 346:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 4
Rockfire 3
TARAraboemdijee 1
Het terrein links is van een voormalige borg (kasteel/landgoed)quote:Op zondag 22 september 2024 13:22 schreef marcel.de het volgende:
Die kerk herkende ik direct. Dacht eerst aan 't Zand. Maar het is Stedum
Hiero
Tussenstand topic #113
marcel.de 6
Rockfire 3
TARAraboemdijee 2
Mikeytt 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Dat wist ik dan weer niet. Ik zie nu idd de contouren. Thx, weer wat geleerdquote:Op maandag 23 september 2024 12:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het terrein links is van een voormalige borg (kasteel/landgoed)
[ Bericht 6% gewijzigd door marcel.de op 23-09-2024 18:22:57 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Nou eigenlijk is het Capelle aan den IJssel daarom ook dat gemeentelogo met die visjesquote:
Dat denk ik niet. Als ik verder navigeer (ander moment van opname) dan is het weg. Zooi van de boer.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En dat in dat bosje, in het midden van het veld, in het midden van de foto, is dat iets prehistorisch?
En ik maar al deze spoor/trambanen afgaan: https://www.bahntrassenradeln.de/bahneur_nl.htm Staat hij er gewoon niet tussenquote:
googelen op fietspad en trambaanquote:Op woensdag 25 september 2024 19:15 schreef marcel.de het volgende:
Knap stukje Tara. Ik vermoedde al Brabant maar dit is knap
Hoe heb je die nou gevonden?
Hier staat die wel (259), Turnhout naar Rijsbergenquote:Op donderdag 26 september 2024 07:36 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En ik maar al deze spoor/trambanen afgaan: https://www.bahntrassenradeln.de/bahneur_nl.htm Staat hij er gewoon niet tussen
Trambaan? Hoe kwam je daar bij dan?quote:Op donderdag 26 september 2024 10:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
googelen op fietspad en trambaan
na de hint met 'brabant' erbij, want aardbeien is omgeving Breda
Spoorbaan Hellevoetsluisquote:Op woensdag 25 september 2024 19:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 9
Rockfire 5
TARAraboemdijee 5
Mikeytt 1
alpeko 1
alpeko had het over een voormalige tramlijnquote:Op donderdag 26 september 2024 15:24 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Trambaan? Hoe kwam je daar bij dan?
Aarbeien Brabant... mmm. Ik zocht Betuwe, Oost Brabant en Noord Limburg. Net niet deze hoek dus.
Jouw nieuwe plaatje is ook een toenmalig tramspoor?
ja dat vermoedde ik wel maar it does not ring a bell for mequote:Op donderdag 26 september 2024 19:32 schreef wimbo het volgende:
De bomenrij heeft iets te maken met het thema van de vorige opdrachten. Helaas heeft dat paadje geen naam.
Daartussen mist precies nog wat.quote:Op vrijdag 27 september 2024 07:45 schreef marcel.de het volgende:
ik heb vanaf Grens - Bergen op Zoom - Tholen en heel Schouwen Duiveland afgezocht, maar helaas
ik denk dat iedereen dat doet + er zijn genoeg opdrachten waar ik put uit kennis dat ik het wel eens zag / er wel eens kwamquote:Op vrijdag 27 september 2024 19:42 schreef Camphuys het volgende:
[..]
Hij gebruikt Google Lens.. ik hoopte dat de lol er snel vanaf zou gaan, maar helaas
Dat denk je dan verkeerd, want niemand gebruikt dat hier. Dan is er toch ook niks aan?quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:49 schreef marcel.de het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen dat doet + er zijn genoeg opdrachten waar ik put uit kennis dat ik het wel eens zag / er wel eens kwam
ik geloof er niets vanquote:Op vrijdag 27 september 2024 19:58 schreef Camphuys het volgende:
[..]
Dat denk je dan verkeerd, want niemand gebruikt dat hier. Dan is er toch ook niks aan?
Nooit wil ik niet zeggen, omdat ik dat een enkele keer heb gebruikt omdat ik totaal vast zat. Van de 946 die ik nu heb, misschien 10x ofzo.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:49 schreef marcel.de het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen dat doet + er zijn genoeg opdrachten waar ik put uit kennis dat ik het wel eens zag / er wel eens kwam
precies met dat aanknopingspunten werk ik ook. goed zoquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nooit wil ik niet zeggen, omdat ik dat een enkele keer heb gebruikt omdat ik totaal vast zat. Van de 946 die ik nu heb, misschien 10x ofzo.
Maar het grote gros is toch echt zoeken aan de hand van dingen die ik op de afbeelding zie, of dat ik het weet
Neem nu die van Delfzijl. Strand gaat over in havenhoofd lijkt het wel, windroos ongeveer naar het noorden, aan de andere kant is land te zien. Er zijn niet veel plaatsen die zoiets hebben. Breskens bijvoorbeeld, en Delfzijl
Maar ik ga mijn opgaves maar eerst eens zelf door Google Lens gooien, om dit soort gedoe te voorkomen
quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:27 schreef marcel.de het volgende:
[..]
precies met dat aanknopingspunten werk ik ook. goed zo
Je weet dat dit topic al jaren loopt? Al voordat Google Lens bestond? Dit topic is juist leuk als je echt even moet zoeken, maar gezien hoe vaak jij al hebt geroepen dat je geen aanwijzingen meer ziet (terwijl die er dan echt wel waren) blijkt wel dat jij vooral Google Lens als eerste zoekoptie ziet. En ook dat jij laatst een antwoord gaf van een huis wat er exact hetzelfde uit zag maar het toch niet was gaf al wel aan dat je met Google Lens had gezocht.quote:
Te laatquote:Op zaterdag 28 september 2024 08:03 schreef marcel.de het volgende:
De Havenkolk in Blokzijl
Zijn niet veel havens met steigers die kade/water in lopen, meestal parallel aan de kade.
De aparte vorm van de haven gaf mij de bevestiging.
Nou nee maar ik had ook al het vermoeden en ben maar even sabbatical gegaan.quote:
Dat is echt geen PhotoSphere hoor:quote:Op zondag 29 september 2024 08:57 schreef marcel.de het volgende:
Nu heb ik hem. Het was dus geen Maps maar Photo Sphere van het Grebbelinie Bezoekerscentrum
En deze krullenbol bij Monster is wel degelijk PhotoSpherequote:Is gewoon maps, de hele weg is vastgelegd door deze krullenbol
quote:Op zaterdag 28 september 2024 07:45 schreef Rockfire het volgende:
De lol gaat er zo wel vanaf, ik ga denk ik nog heel even door totdat ik de 1000 heb bereikt en dan ga ik met "pensioen" of in ieder geval het zoeken op een heel laag pitje zetten. Hopelijk dat het echte zoeken in de toekomst dan weer terug komt en anders is het mooi geweest.
Jongens, dit is toch zonde? Zelf speel ik sowieso wat meer af en aan, maar ik ben groot fan van deze quiz en op mij heeft het precies hetzelfde effect.quote:Op zondag 29 september 2024 02:17 schreef r_one het volgende:
Nou nee maar ik had ook al het vermoeden en ben maar even sabbatical gegaan.
Nou sorry hoor, Wie ben jij dan @Camphuys ?quote:Op zondag 29 september 2024 14:21 schreef Camphuys het volgende:
[..]
[..]
Jongens, dit is toch zonde? Zelf speel ik sowieso wat meer af en aan, maar ik ben groot fan van deze quiz en op mij heeft het precies hetzelfde effect.
Ik heb een jaar of 10 pubquizzen gepresenteerd, en met enige regelmaat zaten er mensen tussen die tijdens de quiz antwoorden opzochten. Als ik ze er dan op aansprak kreeg ik standaard twee antwoorden te horen: ‘dat doet iedereen toch?’ en ‘we wisten zelf ook veel want…’ (herkenbaar?).
Meestal loste de situatie zich vanzelf wel op doordat deze mensen na een tijdje afhaakten. Begrijpelijk natuurlijk, want wat is er leuk aan om zo te spelen? Voor jezelf is het zo geen uitdaging en voor anderen bederf je ook het spelplezier.
Voor mensen die de geest van het spel écht niet begrijpen is het soms een ander verhaal. Die zijn zich van geen kwaad bewust en spelen vrolijk verder op die manier. Niet vanuit een verkeerd intentie, maar gewoon omdat ze de genoemde effecten niet ervaren. Dit soort mensen verzocht ik dan na een tijdje vriendelijk doch dringend om een andere hobby te zoeken, waar dan logischerwijs vol onbegrip op werd gereageerd.
Terug naar de Street View Quiz. Ik denk dat we Marcel lang genoeg aan het werk hebben gezien om vast te stellen dat hij zo iemand is die de geest van het spel niet begrijpt, of in ieder geval iemand waarvan de ‘vondsten’ ongeloofwaardig zijn. Hoewel ik zijn enthousiasme waardeer, is het ook duidelijk dat zijn bijdrage voor verschillende mensen het plezier in de quiz bederft. In mijn geval is dat in ieder geval wel zo. Daarbij gaat het mij trouwens niet om de punten, maar om de moeite die het kost om een nieuwe opgave te bedenken. Als er dan zelfs alleen maar de schijn is dat ‘ie even door Google Lens wordt gehaald, is het die moeite natuurlijk niet waard.
Het lijkt me dan ook het beste om Marcel vriendelijk doch dringend te verzoeken een andere hobby te zoeken, ondanks zijn enthousiasme.
Marcel, ik reken op een reactie vol onbegrip, maar toch hoop ik dat je het overweegt!
quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:03 schreef marcel.de het volgende:
[..]
ik snap jullie punt; nee kende verleden niet, rolde niet lang geleden in dit topic en ja gebruikte ook lens maar echt niet in de meeste gevallen. Dat heb ik ook meermalen aangegeven; heb veel van het land gezien. De tijd dat de ov-studenten kaart nog 7dagen geldig was is er ondanks studie veel rond getoerd zullen we maar zeggen.
En ik fietste veel en hou nu wel van autotoer en neem gewoon veel van mijn omgeving op.
Maar zogezegd, snap de gedachten; lens is laatste redmiddel. Duidelijk. Heb niemand tegen de haren in willen strijken
Pas je puntenaantal even aan. Volgens mij sta je op 2quote:Op zondag 29 september 2024 14:41 schreef Mikeytt het volgende:
Even een makkelijke. 10 minuten rijden van waar ik ben opgegroeid
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 15
Rockfire 13
TARAraboemdijee 9
alpeko 5
wimbo 2
Mikeytt 1
indd, thnxquote:Op zondag 29 september 2024 14:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Pas je puntenaantal even aan. Volgens mij sta je op 2
Camphuys is iemand die ook al langer meespeelt. De laatste tijd misschien niet heel actief, maar iedereen heeft wel eens een minder actieve fasequote:Op zondag 29 september 2024 14:42 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, Wie ben jij dan @:Camphuys ?
Ik denk dat ik een vriendelijker reactie kreeg van Rockfire, daar netjes gisterochtend om 8.03uur reageerde en een duimpje terug kreeg. Ik heb geen lens meer gebruikt toch locaties gevonden. Dat bevalt niet?
Dan ga jij nu even zeggen dat ik andere hobby's moet gaan zoeken?
Zit al ruim 20jaar op Fok, eerst met marcel.nl en nu al poosje .de, en ik heb echt wel dingen voorbij zien komen, maar ik vind dit nogal grof. Je hoeft me niet als een debiel te behandelen dat ik dingen niet begrijp of spelbederver ben. Lees anders nogmaals mijn reactie van gisterochtend.
Dacht dat deze wel makkelijk zou zijnquote:Op zondag 29 september 2024 14:41 schreef Mikeytt het volgende:
Even een makkelijke. 10 minuten rijden van waar ik ben opgegroeid
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 15
Rockfire 13
TARAraboemdijee 9
alpeko 5
wimbo 2
Mikeytt 2
Als je er dichtbij woont misschienquote:Op zondag 29 september 2024 15:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dacht dat deze wel makkelijk zou zijn
Deze bungalows van de Duinrell zijn toch vrij uniek toch?quote:Op zondag 29 september 2024 16:05 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Als je er dichtbij woont misschienVoor mij is dit gewoon een willekeurig bungalowpark. Ik heb hem nog niet gevonden, maar ben ook met de kids cakejes aan het bakken, dus nog niet heel veel kunnen zoeken.
weet dat dit ergens tussen Gouda en Utrecht ligt omdat ik deze weg vroeger nam, maar kan mn god niet meer herinneren waar preciesquote:Op zondag 29 september 2024 16:22 schreef Rockfire het volgende:
Nummer 357:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 15
Rockfire 14
TARAraboemdijee 9
alpeko 5
wimbo 2
Mikeytt 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |