abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215048024
quote:
Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee

Minister Wiersma van Landbouw kijkt hoe de veesector toch gebruik kan maken van stroomstootappatatuur. Daarmee breekt ze met het besluit van haar voorganger Adema. Die kondigde voor deze zomer een verbod aan, na een reeks van misstanden. De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.

Femke Wiersma beargumenteert dat met het oog op de afspraak in het hoofdlijnenakkoord dat nieuwe nationale koppen (Nederlandse wetgeving, red.) op Europese regels moeten worden voorkomen. De BBB-bewindsvrouw hoopt tot nieuwe afspraken te kunnen komen met de vleessector, waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.

Omstreden
Het gebruik van stroomstootapparatuur in de veesector is omstreden. Zeker nadat dierenwelzijnsorganisatie Varkens in Nood stiekem opnamen had gemaakt van de ongeoorloofde praktijken met de zogenoemde veeprikkers en die in 2022 openbaar maakte.

Bekijk hier beelden van varkens die met stroomschokken vrachtwagens worden ingedreven:
Meerdere bedrijven kregen boetes voor het mishandelen van varkens met stroomstootapparatuur. De boetes werden opgelegd door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), na eigen onderzoek nadat Varkens in Nood alarm had geslagen.

Kritiek in de Kamer
Het besluit van Wiersma leidt tot kritiek in de Kamer, onder meer van coalitiegenoot VVD. "Ik ben echt teleurgesteld", zegt Kamerlid Thom van Campen. "Er zijn zoveel alternatieven om dieren te drijven." Volgens de VVD'er staat het besluit haaks op het oordeel van de Kamer, die volgens hem juist stappen wil zetten voor meer dierenwelzijn. "Adema heeft zich er echt hard voor gemaakt dat Nederland een gidsland in Europa kan zijn, en dan doet deze minister dit?"

Ook GroenLinks-PvdA zal proberen de minister nog op andere gedachten te brengen. "Minister Wiersma denkt op eigen houtje een opdracht van de Kamer te kunnen negeren", zegt Kamerlid Laura Bromet. "De meerderheid van de Tweede Kamer wil dierenmishandeling door het gebruik van stroomstootwapens verbieden. Ik ga ervan uit dat de minister komende week teruggefloten wordt. Dierenwelzijn is van groter belang dan dat van de slachters."

Veesector: apparatuur is nodig
De veesector hekelde het voorgenomen verbod van Adema. Verschillende organisaties hamerden er op dat het gebruik van zogenoemde drijfmiddelen, inclusief stroomstootapparatuur, nodig is om vee te kunnen aansturen. Na gesprekken met de sector zal Wiersma definitief een besluit nemen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)pparaten-stroomstoot
BBB vindt stroomstootwapens een goed idee om dieren sneller een vrachtwagen in te krijgen.

Efficiency boven dierenwelzijn, BBB is de partij van Big Agro.
  Forum Admin vrijdag 20 september 2024 @ 21:30:09 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215048043
Ik ben geschokt en enorm verrast.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:32:48 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215048056
Walgelijke partij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215048062
Fakenieuws.

quote:
Minister Wiersma van Landbouw kijkt hoe de veesector toch gebruik kan maken van stroomstootappatatuur.
pi_215048069
Mogen ze de minister als eerste onder stroom zetten
pi_215048076
Goh. Verrassend hoor.
Wat kan het die BBB nou schelen wat er met die beesten gebeurd. Als het maar poen op gaat brengen voor hun achterban, de boeren.
pi_215048080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:34 schreef Cupfighter het volgende:
Mogen ze de minister als eerste onder stroom zetten
Ze moeten dat hele clubje debielen in Den Haag onder stroom zetten.
pi_215048082
quote:
waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.
Of te wel, we zullen er naar kijken maar doen er verder niks mee.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:39:01 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215048090
:r :r :r

Dat vind ik ervan.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:49:41 #10
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215048205
quote:
Bekijk hier beelden van varkens die met stroomschokken vrachtwagens worden ingedreven:
twitter
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:49:41 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215048206
Vieze walgelijke partij.

:r
´
Wat een kutregering hebben we nu.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:53:59 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215048243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Femke Wiersma beargumenteert dat met het oog op de afspraak in het hoofdlijnenakkoord dat nieuwe nationale koppen (Nederlandse wetgeving, red.) op Europese regels moeten worden voorkomen.
Kop is een synoniem voor wetgeving? :?
are we infinite or am I alone
  FOK!fotograaf vrijdag 20 september 2024 @ 21:55:09 #13
842 Zorro
Z
pi_215048251
quote:
De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.
Als ik de reacties hier zo lees is Europa nu ineens niet meer belangrijk?
Selectief winkelen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215048262
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Vieze walgelijke partij.

´
Wat een kutregering hebben we nu.
Grootste kut regering aller tijden
Oprotten ermee
pi_215048263
De politieke onwetendheid in het huidige kabinet is zo groot dat men niet weet hoe er wel of niet geregeerd moet worden.
Nou vooruit, een richtlijn:
Wel doen: beleid verzinnen dat voortvloeit uit de ideeën uit het hoofdlijnenakkoord; en
Niet doen: oud maar zwaar gewogen beleid uit de vorige kabinetten zomaar even wijzigen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215048287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
BBB vindt stroomstootwapens een goed idee om dieren sneller een vrachtwagen in te krijgen.

Efficiency boven dierenwelzijn, BBB is de partij van Big Agro.
BBB, een partij die voor de boer zou moeten staan, en dus ook dierenwelzijn. Blijkbaar is samen hetzelfde kunstje doen leuker dan dierenwelzijn.
Ook de veesector vind het nodig dit te blijven gebruiken. Er is zoveel technologie voor handen, kunnen ze dan niks beters verzinnen?
pi_215048344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:59 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
BBB, een partij die voor de boer zou moeten staan, en dus ook dierenwelzijn. Blijkbaar is samen hetzelfde kunstje doen leuker dan dierenwelzijn.
Ook de veesector vind het nodig dit te blijven gebruiken. Er is zoveel technologie voor handen, kunnen ze dan niks beters verzinnen?
Het kan ze niks schelen. Die lieden vinden het waarschijnlijk gewoon lastig dat er gezeur over is. Meer niet.
  vrijdag 20 september 2024 @ 22:38:35 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215048572
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215048588
De TT is fake news. Ze schrapt op dit moment nog helemaal niet.

Daarbij schijnen we in NL dus al strenger te zijn dan de Europese regels.

Tellen de Europese regels nu ineens niet meer?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215048593
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:43 schreef Montagui het volgende:
De TT is fake news. Ze schrapt op dit moment nog helemaal niet.
TT is wat ingekort omdat het anders niet paste, het artikel van de post is gewoon van RTL.

Dus jij bent zelf fake news. :+
pi_215048638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
TT is wat ingekort omdat het anders niet paste, het artikel van de post is gewoon van RTL.

Dus jij bent zelf fake news. :+
Titel had dus moeten zijn
"Wiersma overweegt schrappen verbod stroomstootapparatuur"
pi_215048653
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Titel had dus moeten zijn
"Wiersma overweegt schrappen verbod stroomstootapparatuur"
Titel had moeten zijn:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee''

'Voorgenomen' en 'voor' heb ik eraf gehaald omdat er anders had gestaan:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur v''

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-09-2024 13:31:12 ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:09:37 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215048707
quote:
De BBB-bewindsvrouw hoopt tot nieuwe afspraken te kunnen komen met de vleessector, waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.
Ja, dat is in het verleden inderdaad ook vaak een bewezen effectieve aanpak gebleken...

... voor het niet willen aanpakken van misstanden en problemen binnen.
Huilen dan.
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:10:56 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215048712
Maar boeren, transporteurs, en slachters houden van dieren!

Of zo. Maar ze houden nog meer van geld :9~ .
Huilen dan.
pi_215048796
Ik stel voor dat we bij iedereen die deze tasers goedpraat we ook deze tasers eerst mogen testen.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_215048849
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Titel had moeten zijn:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee''

Voorgenomen heb ik eraf gehaald omdat er anders had gestaan:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur v''
Een titel is kort en bondig en zegt wat er gezegd moet worden, anders is het misleidend.
Zoals de TT nu ook is.

Stroomstootapparatuur wordt in de praktijk nergens anders voor gebruikt dán vee. Dus 'voor vee' kan weg.
Verder is de portefeuille van minister Wiersma, de landbouw, dus iets anders dan vee en dat het omstreden is, kan het niet zijn.
Er is maar één Wiersma in de centrale politiek en dat is de nieuwe minister voor Landbouw. Het woord 'minister' kan dus ook worden weggelaten.
'schrapt voorgenomen' het schrappen zélf is nog niet gebeurd, het is in de overweging dat het kan om dit land niet als schoothondje van de EU te laten fungeren. Dus, 'overweegt schrappen'.

Een misleidende titel slóópt de inhoud en dus ook de discussie die daarop volgt.
pi_215048999
BBB heeft zich in betrekkelijk korte tijd meester gemaakt van de titel meest walgelijke politieke partij van Nederland.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215049022
Ergo, een misleidende TT, jammer.
pi_215049023
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een titel is kort en bondig en zegt wat er gezegd moet worden, anders is het misleidend.
Zoals de TT nu ook is.

Stroomstootapparatuur wordt in de praktijk nergens anders voor gebruikt dán vee.
Wat? De politie gebruikt toch ook tasers?

quote:
Verder is de portefeuille van minister Wiersma, de landbouw, dus iets anders dan vee en dat het omstreden is, kan het niet zijn.
Omdat Wiersma minister van landbouw is gaat het automatisch over vee? En is het omstreden?

Wat zijn dit voor vreemde gevolgtrekkingen?

quote:
Er is maar één Wiersma in de centrale politiek en dat is de nieuwe minister voor Landbouw. Het woord 'minister' kan dus ook worden weggelaten.
Lijkt me wel belangrijk om toe te voegen dat het hier om een minister gaat. Ten eerste weet echt niet iedereen hoe elke minister heet, ten tweede is het juist haar functie van minister die het nieuwswaardig maakt.

quote:
'schrapt voorgenomen' het schrappen zélf is nog niet gebeurd, het is in de overweging dat het kan om dit land niet als schoothondje van de EU te laten fungeren. Dus, 'overweegt schrappen'.
Nee, je snapt het niet. Het verbod op de taser is nog niet ingevoerd. Dat verbod staat gepland op 1 juli 2025, het idee van Wiersma is dus niet voorgenomen, maar het verbod wel (dat nog niet ingevoerd is).

De minister wil het dus laten zoals het is, ze wil het voorgenomen verbod schrappen.

Of zoals RTL schreef:

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-09-2024 00:20:54 ]
  zaterdag 21 september 2024 @ 00:16:11 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215049024
Voor, mits toegepast op XR. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 01:02:41 #31
485843 crew  Jippie
pi_215049157
Voor klachten over de TT graag mailen met RTL :7
pi_215049171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 00:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat? De politie gebruikt toch ook tasers?
In de landbouw?
quote:
[..]
Omdat Wiersma minister van landbouw is gaat het automatisch over vee?
Ja.
quote:
En is het omstreden?
Staat in de bron die je zelf gequote hebt. Tweede alinea.

quote:
[..]
Lijkt me wel belangrijk om toe te voegen dat het hier om een minister gaat. Ten eerste weet echt niet iedereen hoe elke minister heet, ten tweede is het juist haar functie van minister die het nieuwswaardig maakt.
Nee, het gaat om het stroomstootwapen. Dat om minister Wiersma van Landbouw gaat, leest men wel uit de tekst. De titel moet de tekst begeleiden.
quote:
[..]
Nee, je snapt het niet. Het verbod op de taser is nog niet ingevoerd. Dat verbod staat gepland op 1 juli 2025, het idee van Wiersma is dus niet voorgenomen, maar het verbod wel (dat nog niet ingevoerd is).

De minister wil het dus laten zoals het is, ze wil het voorgenomen verbod schrappen.

Of zoals RTL schreef:

Aah juist. Oke, dan heb ik daar een fout gemaakt.
Je kunt deze hele discussie..
.. schrappen 8)7 :7
pi_215049436
En gaat de vleesetende consument in het vervolg nauwkeurig uitzoeken hoe dat malse lapje op zijn bordje aan zijn einde is gekomen?
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 06:17:13 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215049532
Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 21 september 2024 @ 07:11:09 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215049600
Mag ik ook zo'n ding hebben dan. Lijkt me wel handig als iemand aan het treuzelen is in een drukke winkelstraat.
pi_215049806
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Maar boeren, transporteurs, en slachters houden van dieren!

Of zo. Maar ze houden nog meer van geld :9~ .
Ze houden van dieren als ze geld hebben opgebracht en vervolgens gebraden op hun bord liggen. Dan houdt het wel op.
pi_215049819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 00:09 schreef Fok-it het volgende:
BBB heeft zich in betrekkelijk korte tijd meester gemaakt van de titel meest walgelijke politieke partij van Nederland.
Ik heb nooit gesnapt dat mensen zo positief over deze partij waren, vooral in het begin. }:|
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:16:11 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215049864
Misschien moet dat kutwijf van de BBB eens een schok van een stroomstootwapen voelen. Eens zien of ze het dan nog eens is met het schrappen van het verbod.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215049885
Beestachtige Beulen Bedriegers
pi_215049943
straks nog een verbod op schrikdraad
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:58:44 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215050104
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:29 schreef Loverboii het volgende:
straks nog een verbod op schrikdraad
Komt dat voor of na het verbod op domme opmerkingen?
Huilen dan.
pi_215050145
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:35 schreef Seeburg54 het volgende:
Goh. Verrassend hoor.
Wat kan het die BBB nou schelen wat er met die beesten gebeurd. Als het maar poen op gaat brengen voor hun achterban, de boeren.
Boeren de achterban van BBB? _O-
pi_215050197
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Komt dat voor of na het verbod op domme opmerkingen?
wees niet zo geprikkeld
pi_215050217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Boeren de achterban van BBB? _O-
De boeren hier in mijn omgeving allemaal. Het smoort hier van de BBB vlaggen. :{
pi_215050689
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:17 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
In de praktijk ligt nou juist misbruik op de loer, gewoon het gebruik ervan verbieden.

pi_215050783
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 01:02 schreef Jippie het volgende:
Voor klachten over de TT graag mailen met RTL :7
Of zelf even nadenken, maar dat zal wel lastig zijn.
pi_215050808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:24 schreef luxerobots het volgende:
In de praktijk ligt nou juist misbruik op de loer, gewoon het gebruik ervan verbieden.
Volgens de figuren die nog nooit in de buurt van een boerderij zijn geweest...
pi_215050859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misbruik ervan vindt plaats in slachthuizen, wat gewoon gefilmd is.
pi_215050990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Misbruik ervan vindt plaats in slachthuizen, wat gewoon gefilmd is.
Misbruik is al verboden...

En wat wordt het volgende? Schrikdraad verbieden? Geen stroom meer op de wolfwerende rasters want zielig voor de wolven?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 10:53:40 #51
485843 crew  Jippie
pi_215051166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Of zelf even nadenken, maar dat zal wel lastig zijn.
De TT vloeit voort uit de oorspronkelijke titel van RTL Nieuws.
Het verbod is aangekondigd door de voorganger van Wiersma, en zij wil dat terugdraaien. Wat zou jij dan een geschikte TT vinden die ook nog passend is in de daarvoor beschikbare ruimte?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 11:02:34 #52
485843 crew  Jippie
pi_215051300
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat wordt het volgende? Schrikdraad verbieden? Geen stroom meer op de wolfwerende rasters want zielig voor de wolven?
En omdat men blijkbaar niet in staat is om normaal zo'n stroomstootwapen te gebruiken (als dat al mogelijk is) is er een verbod afgekondigd.

Je vergelijking gaat mank, de functie van een hek/stroomdraad is toch echt anders dan dat van een stroomstootwapen bij vee.

Ben dol op varkenshaas, maar graag zonder stroomstootwapen, dan betaal ik maar wat meer.
pi_215051354
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
En omdat men blijkbaar niet in staat is om normaal zo'n stroomstootwapen te gebruiken (als dat al mogelijk is) is er een verbod afgekondigd.

Je vergelijking gaat mank, de functie van een hek/stroomdraad is toch echt anders dan dat van een stroomstootwapen bij vee.

Ben dol op varkenshaas, maar graag zonder stroomstootwapen, dan betaal ik maar wat meer.
Het is geen wapen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 11:15:09 #54
485843 crew  Jippie
pi_215051469
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is geen wapen.
Een moderne variant van de hooivork?

Ook geen wapen maar kan wel als zodanig worden ingezet.
pi_215051508
Ik ben wel eens benieuwd wanneer stroomstokken wél waarde toevoegen. Ik kan me geen situatie voorstellen waarin het waarde toevoegt.
Resistance is futile.
pi_215051552
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misbruik vindt plaats. Dan wordt de handhaving een stuk eenvoudiger door het gebruik van dat ding te verbieden.

quote:
Dit is gewoon de doelpalen verzetten.
pi_215051554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:33 schreef Nober het volgende:
Fakenieuws.
[..]

Minister Wiersma en mevrouw van der Plas gaan de stroomstoot apparatuur eerst even op elkaar testen
pi_215051588
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:17 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
We snappen ook het verschil tussen een absoluut laatste poging tot redden met een defribilator (met niet altijd gegarandeerd succes) en dat je deze niet als pressiemiddel kunt inzetten.
  zaterdag 21 september 2024 @ 12:18:39 #59
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_215052011
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:06 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik heb nooit gesnapt dat mensen zo positief over deze partij waren, vooral in het begin. }:|
Een hoop ordinaire proteststemmen van domme kiezers die niet verder kijken dan hun neus lang is. Een meerderheid van die groep neemt niet eens de moeite om het partijprogramma door te lezen
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_215052051
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
De TT vloeit voort uit de oorspronkelijke titel van RTL Nieuws.
Het verbod is aangekondigd door de voorganger van Wiersma, en zij wil dat terugdraaien. Wat zou jij dan een geschikte TT vinden die ook nog passend is in de daarvoor beschikbare ruimte?
In ieder geval niet iets stelligs als 'schrapt' omdat ze gaat 'kijken of'.

Dat is een wereld van verschil.

Oftewel fake news.

Maar goed, alles voor de kliks he. Zieke shit.
  zaterdag 21 september 2024 @ 12:58:56 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215052341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Een hoop ordinaire proteststemmen van domme kiezers die niet verder kijken dan hun neus lang is. Een meerderheid van die groep neemt niet eens de moeite om het partijprogramma door te lezen
Caroline was zo lekker sympathiek! Een vrouw van het volk!!!!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 13:26:13 #62
485843 crew  Jippie
pi_215052553
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:24 schreef Montagui het volgende:

[..]
In ieder geval niet iets stelligs als 'schrapt' omdat ze gaat 'kijken of'.

Dat is een wereld van verschil.

Oftewel fake news.

Maar goed, alles voor de kliks he. Zieke shit.
Hou je beschuldigingen maar voor je, TS opent met goede bedoelingen dit topic.

Schijnbaar kun je zelf ook geen passende TT bedenken, dus hebben anderen het gedaan. :')

Als er een verbod op komst is, kan haar bemoeienis maar één ding betekenen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 13:27:23 #63
485843 crew  Jippie
pi_215052559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Caroline was zo lekker sympathiek! Een vrouw van het volk!!!!
Die is van Fee naar Feeks veranderd w/
  zaterdag 21 september 2024 @ 13:31:08 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215052582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
de stroomstoot sterkte is vergelijkbaar met schrikdraad, waarmeee ze wolven willen plagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 21 september 2024 @ 13:32:24 #65
323876 michaelmoore
pi_215052594
quote:
87s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:16 schreef Starhopper het volgende:
Misschien moet dat kutwijf van de BBB eens een schok van een stroomstootwapen voelen. Eens zien of ze het dan nog eens is met het schrappen van het verbod.
de stroomsterkte is lager dan gem schrikdraad

quote:
Hoeveel stroom gaat er op een schrikdraad?
De spanning op een schrikdraad kan variëren afhankelijk van het specifieke schrikdraadsysteem. Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.30 jan 2024
quote:
Hoeveel volt heeft een veeprikker?
De veeprikker geeft elektrische pulsen van 5000 Volt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215052597
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hou je beschuldigingen maar voor je, TS opent met goede bedoelingen dit topic.

Schijnbaar kun je zelf ook geen passende TT bedenken, dus hebben anderen het gedaan. :')

Als er een verbod op komst is, kan haar bemoeienis maar één ding betekenen.
''De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.''

Praten met de veesector, omdat we te streng worden.

Dat zegt genoeg.
pi_215052614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de stroomsterkte is geljk aan schrikdraad
[..]

Test je het ook even op jezelf?
  zaterdag 21 september 2024 @ 13:36:22 #68
323876 michaelmoore
pi_215052623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Test je het ook even op jezelf?
heb jij nooit op schrikdraad gepist vroeger?
pi_215052638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heb jij nooit op schrikdraad gepist vroeger?
Nee.
  zaterdag 21 september 2024 @ 13:38:36 #70
323876 michaelmoore
pi_215052653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 07:11 schreef Twiitch het volgende:
Mag ik ook zo'n ding hebben dan. Lijkt me wel handig als iemand aan het treuzelen is in een drukke winkelstraat.
je moet wel de huid raken anders voelt niemand het

quote:
De spanning op een schrikdraad kan variëren afhankelijk van het specifieke schrikdraadsysteem. Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.30 jan 2024
quote:
je kunt ze zo kopen hoor niks raars

quote:
Hoeveel volt mag er maximaal op een schrikdraad staan?
Ze hebben een dikke vacht en zijn dus zeer ongevoelig voor de stroomimpulsen.
In dit geval kan slechts een schrikdraadapparaat met voldoende hoge spanning voor de noodzakelijke veiligheid zorgen.
Deze spanning mag niet minder dan 4000 volt zijn.
quote:
Schrikdraadomheiningen

Een goed uitgevoerde en goed onderhouden schrikdraadomheining die voldoet aan onderstaande criteria beschermt nagenoeg 100% tegen indringen van wolven.

schrikdraadhoogtes:
onderste overal 15-20 cm van grond
onder de 60 cm max 20 cm ruimte tussen de schrikdraden
boven de 60 cm max 30 cm tussenruimte
bovenste schrikdraad min. 120 cm van grond
dit leidt tot een omheining van 5 of 6 schrikdraden volgens de hoogtes aangegeven op de figuur hiernaast
min. 4500 V
min. 1,5 J impulsenergie

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 21-09-2024 13:46:56 ]
  zaterdag 21 september 2024 @ 13:53:31 #71
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_215052830
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
''De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.''

Praten met de veesector, omdat we te streng worden.

Dat zegt genoeg.
Nederland zou juist strenger moeten worden dan het EU-gemiddelde, zodat we eerder afscheid kunnen nemen van de totaal niet duurzame en verderfelijke bio-industrie. Hoe meer veeboeren uit eigen overweging stoppen, hoe meer het is in het voordeel van het algemene belang. We profiteren er allemaal van als de staat van de natuur hersteld en er niet meer massaal op inefficiënte wijze voedsel voor de buitenlandse markt wordt geproduceerd (wat ook nog eens zeer slecht is voor de klimaatdoelstellingen).

Hoog tijd om het beste jongetje van de klas te worden op landbouwgebied
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_215052833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
je moet wel de huid raken anders voelt niemand het
[..]
[..]
je kunt ze zo kopen hoor niks raars
[..]
[..]

Een dier dat zich één keer stoot tegen schrikdraad, doet het vervolgens niet meer.

De veeprikkers prikken dieren soms drie keer, en ook op hun kop. Dat heeft niets met normaal gebruik te maken.

Daarbij zijn misstanden in de vleessector schering en inslag. Dan kan er maar beter met het hele middel gestopt worden.

pi_215052857
Ik had al eerder in dit forum geschreven dat ik Femke Wiersma een lekker ding vind. Het is ongelooflijk hoe dat in een mannenbrein 180 graden kan draaien. Nu ik dit nieuws lees is dat gevoel helemaal en dan ook totaal verdwenen. Sterker nog, ik merk dat ik haar plotseling lelijk ben gaan vinden, te mager, lelijk haar, knokige benen. Ik vind er helemaal niks meer aan, zelfs afstotend!
pi_215052865
En inderdaad, probeer het als minister zelf maar eerst eens uit op jezelf, voordat je dit soort dingen uitkraamt. Kijken hoe je het zelf vindt zo'n stroomstoot. |:)
pi_215052875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:57 schreef Vincent_student het volgende:
Ik had al eerder in dit forum geschreven dat ik Femke Wiersma een lekker ding vind. Het is ongelooflijk hoe dat in een mannenbrein 180 graden kan draaien. Nu ik dit nieuws lees is dat gevoel helemaal en dan ook totaal verdwenen. Sterker nog, ik merk dat ik haar plotseling lelijk ben gaan vinden, te mager, lelijk haar, knokige benen. Ik vind er helemaal niks meer aan, zelfs afstotend!
Ze heeft van die gemene wenkbrouwen.
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:05:06 #76
323876 michaelmoore
pi_215052902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:59 schreef Vincent_student het volgende:
En inderdaad, probeer het als minister zelf maar eerst eens uit op jezelf, voordat je dit soort dingen uitkraamt. Kijken hoe je het zelf vindt zo'n stroomstoot. |:)
voel je niet , moet je echt op de vlakke huid doen

probeer maar eens
minuscule stroomstoot van een seconde

quote:
Producentenorganisatie Varkenshouderij
https://www.pov.nl > nieuws > pov-veeprikker-is-geen-...
24 jun 2024 -- De veeprikker in Nederland geeft na het contact met de huid voor 1 seconde een impuls af. Als het apparaat van de huid wordt gehaald en opnieuw
...

quote:
Hoe pijnlijk is een veeprikker voor een mens?

Gebruik op mensen bij politiewerk

Tegenwoordig zijn veeprikkers ontworpen met een hoog bereik aan spanningen en stromen.
Als er continu krachtigere prikken op de huid worden toegepast, veroorzaakt de stroom uiteindelijk verhitting, schroeien, branden en littekenvorming van de huid op het contactpunt .
quote:
Is een veeprikker sterker dan een stroomstootwapen?
Een veeprikker veroorzaakt alleen pijn, het heeft geen significante invloed op de spieren en het zenuwstelsel van het lichaam .
Deze twee apparaten verschillen voornamelijk in voltage. De voltage in een stroomstootwapen is hoog genoeg om elektriciteit in het hele lichaam te dumpen.

De lagere voltage in een veeprikker schokt iemand alleen op het punt van contact.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 21-09-2024 14:12:19 ]
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:13:31 #77
323876 michaelmoore
pi_215052950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een dier dat zich één keer stoot tegen schrikdraad, doet het vervolgens niet meer.

De veeprikkers prikken dieren soms drie keer, en ook op hun kop. Dat heeft niets met normaal gebruik te maken.

je voelt er echt niets van
pi_215052952
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
voel je niet , moet je echt op de vlakke huid doen

probeer maar eens
minuscule stroomstoot van een seconde

quote:
Producentenorganisatie Varkenshouderij
https://www.pov.nl > nieuws > pov-veeprikker-is-geen-...
24 jun 2024 -- De veeprikker in Nederland geeft na het contact met de huid voor 1 seconde een impuls af. Als het apparaat van de huid wordt gehaald en opnieuw
De belangenbehartiger van de varkenshouderij zal inderdaad erg objectief zijn.

''De POV behartigt de belangen van de collectieve varkenshouderijsector en is de springplank voor versterking van de marktpositie, verdienmodellen en ketensamenwerking.''
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:17:17 #79
323876 michaelmoore
pi_215052968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De belangenbehartiger van de varkenshouderij zal inderdaad erg objectief zijn.

''De POV behartigt de belangen van de collectieve varkenshouderijsector en is de springplank voor versterking van de marktpositie, verdienmodellen en ketensamenwerking.''
koop zo een ding voor 60 euro en probeer op jezelf

je merkt het echt niet, heel ,kort kriebeltje

schrikdraad is 10.000 volt veeprikker 4000 volt
pi_215052978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten schrikdraad op de markt.

''Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.''
https://www.elektricien.o(...)20en%2010.000%20volt.
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:21:12 #81
323876 michaelmoore
pi_215052989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er zijn verschillende soorten schrikdraad op de markt.

''Over het algemeen wordt een spanning van enkele duizenden volts gebruikt op schrikdraad voor veeomheiningen. Vaak varieert dit tussen 4.000 en 10.000 volt.''
https://www.elektricien.o(...)20en%2010.000%20volt.
voor wolven is het wel 2 keer zo hoog
pi_215052997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor wolven is het wel 2 keer zo hoog
Wolven hebben een dikke vacht. Het is met jouw toch vooral appels en peren.
pi_215053006
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je voelt er echt niets van
Leuk van je om dit meerdere malen te zeggen. Maar ik zie je vaker langskomen in het forum en mijn ervaring is dat je reacties doorgaans niet getuigen van diepgaande kennis over onderwerpen. Op het trollachtige af.
Ik heb ook geen diepgaande kennis van tasers, maar als ik jouw reactie optel bij de filmpjes van het gebruik bij varkens, dan moeten varkens wel uitmuntende acteurs zijn als ze er niets van voelen.
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:44:18 #84
323876 michaelmoore
pi_215053144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:26 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Leuk van je om dit meerdere malen te zeggen. Maar ik zie je vaker langskomen in het forum en mijn ervaring is dat je reacties doorgaans niet getuigen van diepgaande kennis over onderwerpen. Op het trollachtige af.
Ik heb ook geen diepgaande kennis van tasers, maar als ik jouw reactie optel bij de filmpjes van het gebruik bij varkens, dan moeten varkens wel uitmuntende acteurs zijn als ze er niets van voelen.
Varkens hebben ook een dikke speklaag, die moet je met een veeprikker een paar keer aantikken voor ze iets voelen
pi_215053331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Varkens hebben ook een dikke speklaag, die moet je met een veeprikker een paar keer aantikken voor ze iets voelen
Daarom voelt MichaelMoore zo weinig, hij heeft een dikke speklaag.
  zaterdag 21 september 2024 @ 15:06:00 #86
323876 michaelmoore
pi_215053384
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:26 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
nou probeer het een s ik heb er hier wel een paar voor je liggen
  zaterdag 21 september 2024 @ 15:08:29 #87
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215053400
Ik wil graag een direct verbod op minister Wiersma
pi_215053638
Een boerin die het geen probleem vindt. Goh. :{

Ik gebruik deze smiley zelden maar dit is een moment wanneer ik hem wel gebruik, want wat vind ik dit walgelijk. :r
Die bio industrie is één van de weinige dingen die me zo boos en verdrietig maakt.

Sowieso begrijp ik nooit wie er anno 2024 nog varkensvlees wil eten, eet dan vlees van dieren die nog buitenlicht zien en waarvan het gezonder is, maar laat ik die discussie maar even voor een ander moment.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215053735
Haha. En al die mensen die BBB stemmen met het romantische beeld van de boer die sochtends op zn krukje de koeien zit ten melken en daarna nog even de lammetjes de fles geeft.
Цой жив
pi_215053779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

quote:

quote:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Echt waar het is maar 3000 volt :+
  zaterdag 21 september 2024 @ 15:46:20 #91
323876 michaelmoore
pi_215053889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:39 schreef Cargeon het volgende:

[..]
[..]
Echt waar het is maar 3000 volt :+
kja een veeprikker is echt niks, je tante die op visite komt merkt er ook niets van
  zaterdag 21 september 2024 @ 15:47:45 #92
323876 michaelmoore
pi_215053926
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:36 schreef Zwoerd het volgende:
Haha. En al die mensen die BBB stemmen met het romantische beeld van de boer die sochtends op zn krukje de koeien zit ten melken en daarna nog even de lammetjes de fles geeft.
sinds die tijd zijn de koeien twee keer zo groot geworden, geven ze drie keer zoveel melk en schijten 4 keer zoveel
  zaterdag 21 september 2024 @ 15:49:15 #93
323876 michaelmoore
pi_215053950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:27 schreef Pisces29 het volgende:
Een boerin die het geen probleem vindt. Goh. :{

Ik gebruik deze smiley zelden maar dit is een moment wanneer ik hem wel gebruik, want wat vind ik dit walgelijk. :r
Die bio industrie is één van de weinige dingen die me zo boos en verdrietig maakt.

Sowieso begrijp ik nooit wie er anno 2024 nog varkensvlees wil eten, eet dan vlees van dieren die nog buitenlicht zien en waarvan het gezonder is, maar laat ik die discussie maar even voor een ander moment.
ok weg met de vleesindustrie dan

mij maakt niks uit
ik eet nauwelijks vlees of melk

50 % minder koeien en varkens en 50 % meer woningbouw
pi_215054295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:27 schreef Pisces29 het volgende:
Ik gebruik deze smiley zelden maar dit is een moment wanneer ik hem wel gebruik, want wat vind ik dit walgelijk.
Precies wat ik voel. En dan is het ook nog een vrouw die deze beslissing neemt. Ik heb meestal de ervaring dat vrouwen het opnemen voor dieren en dat hele macho-veeteelt-gedoe afkeuren. Wat een gigantische afknapper is dit. Ik sluit ook aan bij de FIPO. Ik was geschokt toen ik het las.
pi_215054419
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sinds die tijd zijn de koeien twee keer zo groot geworden, geven ze drie keer zoveel melk en schijten 4 keer zoveel
Idd. Die achterlijk grote koeien. Arme beesten.

Het enige goede is dat die wel buiten komen.
pi_215054542
Doen ze weer goed die minkukels van de BBB. Probleem lost zich vanzelf op, de ware aard komt boven. Voor de mensen die dat nog steeds niet door hadden.
  zaterdag 21 september 2024 @ 16:27:24 #99
323876 michaelmoore
pi_215054571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 16:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Idd. Die achterlijk grote koeien. Arme beesten.

Het enige goede is dat die wel buiten komen.
koeien buiten komen ??

meeste koeien willen niet naar buiten niet met regen en niet met felle zon , blijven lekker op het stro liggen en eiwit rijkvoedsel eten , beter dan dat raaigras
over drie uur is het weer melktijd
  zaterdag 21 september 2024 @ 16:33:58 #100
323876 michaelmoore
pi_215054639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 16:07 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Precies wat ik voel. En dan is het ook nog een vrouw die deze beslissing neemt.
ik denk dat ze deze beslissing niet lichtvoetig genomen heeft
pi_215056751
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:19 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De boeren hier in mijn omgeving allemaal. Het smoort hier van de BBB vlaggen. :{
Sorry ik verwar het beeld van de partij die de boeren voor ogen hebben met de waarheid :'(
  zaterdag 21 september 2024 @ 20:39:38 #102
323876 michaelmoore
pi_215056776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Sorry ik verwar het beeld van de partij die de boeren voor ogen hebben met de waarheid :'(
De partij die veehouders voor ogenh ebben is er een die hun bedrijfmodel en hun rentabilitiet voorop heeft staan, net als andere MKB ers
pi_215056900
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 16:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
koeien buiten komen ??

Ja, er zijn koeien buiten op de weilanden voor als je het gemist hebt.
  zaterdag 21 september 2024 @ 21:45:15 #104
323876 michaelmoore
pi_215057428
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
voor de weidemelk te maken, koop jij die ?

is wel wat duurder
ik koop alleen chocolade melk, die maken ze van chocolade

quote:
Wat betekent 100% weidemelk?
100% Weidemelk

Dit keurmerk geeft aan dat de koeien die de melk voor deze zuivelproducten hebben geleverd minstens 120 dagen, zes uur per dag de wei in mogen.
Het keurmerk is geïntroduceerd door stichting Weidegang.12 sep 2019

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 21-09-2024 22:03:13 ]
pi_215057858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor de weidemelk te maken, koop jij die ?

is wel wat duurder
ik koop alleen chocolade melk, die maken ze van chocolade
[..]

Ik drink helemaal geen melk.
  zondag 22 september 2024 @ 09:23:23 #106
323876 michaelmoore
pi_215060296
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
ik denk dat slechts 1% van de koeien buiten komt , varkens heelemaal nooit
is niet efficient, en de koe heeft er ook geen behoefte aan
pi_215060325
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 09:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat laatste wist ik niet. :) Ik zie enorme weilanden vol met zoveel koeien, maand of 5. Ze liggen in het gras of grazen.
pi_215060396
quote:

[..]
Wat is dat nou voor onzin. Natuurlijk hebben koeien er behoefte aan. Dat zie je toch als ze voor het eerst weer naar buiten mogen in het voorjaar.

Koeien zijn geen Fok!kers die zo bleek als karnemelk het liefst de hele dag op hun zolderkamer zitten. :')
  zondag 22 september 2024 @ 10:17:08 #109
323876 michaelmoore
pi_215060770
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 09:39 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat is dat nou voor onzin. Natuurlijk hebben koeien er behoefte aan. Dat zie je toch als ze voor het eerst weer naar buiten mogen in het voorjaar.

Koeien zijn geen Fok!kers die zo bleek als karnemelk het liefst de hele dag op hun zolderkamer zitten. :')
Dat heb jij ook als je voor het eerst in lange tijd weer naar de hoeren mag, maar als je een paar maand later lekker voetballen zit te kijken met een potje bier
pi_215061373
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 10:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat heb jij ook als je voor het eerst in lange tijd weer naar de hoeren mag, maar als je een paar maand later lekker voetballen zit te kijken met een potje bier
Ik ben een vrouw, ga niet naar de hoeren. Zelfs niet naar de mannelijke. Ik moet niks van voetbal en bier. :')
Grapjas.
  zondag 22 september 2024 @ 15:04:49 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215063854
Niet dat ik gebruik van zo'n veeprikker nou zo leuk vind. Maar ik vraag me wel af hoe je een varken dat totaal niet van zijn plek wil komen daar anders toe moet bewegen. Vriendelijk vragen werkt niet altijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215065417
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 15:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Niet dat ik gebruik van zo'n veeprikker nou zo leuk vind. Maar ik vraag me wel af hoe je een varken dat totaal niet van zijn plek wil komen daar anders toe moet bewegen. Vriendelijk vragen werkt niet altijd.
Een stok met een wortel voor houden. ;)
  zondag 22 september 2024 @ 17:59:25 #113
323876 michaelmoore
pi_215066032
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 15:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
gruwelijk hard schoppen dan??

dan gaat ie wel, of een touw om zijn nek en met drie man trekken

soms staan varkens wel eens wat te dromen , net als menseen,
  zondag 22 september 2024 @ 18:16:01 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215066183
quote:

Jij zou eens wat minder ongeïnformeerd moeten gaan kletsen...

quote:
In 2023 deed 82,8 procent van alle Nederlandse melkveehouders aan gedeeltelijke of volledige weidegang. Dit is een lichte daling ten opzichte van het jaar daarvoor. Op 77 procent van de melkbedrijven was vorig jaar sprake van volledige weidegang, 5,8 procent deed aan deelweidegang. ZuivelNL publiceerde de cijfers in de jaarlijkse rapportage
NZO

Met je 1%...
pi_215091399
Kamer fluit BBB-minister terug: eist wel verbod op stroomstoten bij vee

VVD en NSC zijn ook voor het verbod. BBB en PVV trekken samen op om het wel toe te staan.
pi_215091525
quote:
De BBB is wel blij dat Wiersma de veeprikkers uit het verdomhoekje wil halen. De stroomstootapparatuur kan zieke dieren juist een zetje geven, zo stelt de BoerBurgerBeweging, om die zo weer op de benen te krijgen. Een verbod op stroomstootapparatuur zal juist dierenlevens kosten, aldus BBB'er Cor Pierik.
Dit lijkt zo uit de speld te komen, hoe verzint die gek dit.
pi_215091555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit lijkt zo uit de speld te komen, hoe verzint die gek dit.
Zieke dieren stroomstoten geven. Denk dat dat BBB-kutje aardig ziek tussen de oren is. :r

Als zo'n BBB-zwakzinnige eens een keer ziek thuiszit, zouden stroomstoten dan ook helpen zo iemand weer aan het werk te krijgen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 september 2024 @ 01:01:35 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215095433
Gelukkig, het verbod gaat door.
  donderdag 26 september 2024 @ 01:49:21 #119
323876 michaelmoore
pi_215095491
Dan moet men ook schrikdraad verbieden, dat is 10.000 volt , veeprikkers maar 3000 volt ,
pi_215096671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 01:49 schreef michaelmoore het volgende:
Dan moet men ook schrikdraad verbieden, dat is 10.000 volt , veeprikkers maar 3000 volt ,
Volgens deze redenatie kun je zonder problemen een vork in het stopcontact steken want dat is maar 220 volt.
pi_215096819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of alleen daadwerkelijk gebruik door een veearts goedkeuren.
Wat is dit voor onzin als het voor 90% gebruikt om de dieren op te drijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 26 september 2024 @ 09:51:10 #122
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215096845
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Volgens deze redenatie kun je zonder problemen een vork in het stopcontact steken want dat is maar 220 volt.
Bepaalde users, en minister Wiersma, zou ik niet per se afraden dat te proberen.
Huilen dan.
pi_215096932
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bepaalde users, en minister Wiersma, zou ik niet per se afraden dat te proberen.
Serieus, het is dat Wiersma inmiddels overstag is wat betreft het verbod, anders hadden ze best zo'n stroomstootstok mogen inzetten om haar tot rede te brengen. In het kader van "eat your own dogfood".
  donderdag 26 september 2024 @ 10:06:18 #124
323876 michaelmoore
pi_215096963
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
nee dan ga je dood,

schrikdraad moet je niet op pissen ,maar kan je gewoon aanraken
veeprikker moet je de huid raken anders voel je niets

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2024 10:13:40 ]
  donderdag 26 september 2024 @ 10:07:15 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215096966
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
Serieus, het is dat Wiersma inmiddels overstag is wat betreft het verbod, anders hadden ze best zo'n stroomstootstok mogen inzetten om haar tot rede te brengen. In het kader van "eat your own dogfood".
Ze is alleen niet van gedachten veranderd, maar had simpelweg in de smiezen dat er geen politiek draagvlak was voor nog meer theekransjes met 'de sector' in een doorzichtige poging dierenmishandeling niet aan te pakken. Wat mij betreft steekt ze nog steeds die vork in het stopcontact ^O^ .
Huilen dan.
  donderdag 26 september 2024 @ 10:08:41 #126
323876 michaelmoore
pi_215096973
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
het gaat niet om een stroomstoot wapen, dat gebruikt de politie met betogingen, het gaat om een veeprikker van 3000 volt

ook van een stroomstootwapen tijdens voetballen ga je niet dood
schrikdraad is 10.000 volt

quote:
Nadat een persoon is geraakt, geeft het wapen een aantal korte stroomstoten per seconde (22 stuks) met een maximale elektrische spanning van 50.000 Volt en een stroomsterkte van slechts 1,3 mili-ampère (0,0013 A) per seconde.
  donderdag 26 september 2024 @ 10:11:51 #127
323876 michaelmoore
pi_215096996
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ze is alleen niet van gedachten veranderd, maar had simpelweg in de smiezen dat er geen politiek draagvlak was voor nog meer theekransjes met 'de sector' in een doorzichtige poging dierenmishandeling niet aan te pakken. Wat mij betreft steekt ze nog steeds die vork in het stopcontact ^O^ .
en mensen mishandeling dan met voetballen?
  donderdag 26 september 2024 @ 10:13:52 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215097012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en mensen mishandeling dan met voetballen?
Als je op deze manier meent een punt te moeten maken, dan kan je jezelf afvragen of je überhaupt wel een punt hebt om te maken. Het is mij in elk geval wel duidelijk.

Teringjantje zeg :') .
Huilen dan.
  donderdag 26 september 2024 @ 10:27:20 #129
323876 michaelmoore
pi_215097109
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je op deze manier meent een punt te moeten maken, dan kan je jezelf afvragen of je überhaupt wel een punt hebt om te maken. Het is mij in elk geval wel duidelijk.

Teringjantje zeg :') .
nou dat is 50.000 volt een veeprikker 3000 volt, een varken heeft een enorm dikke vetlaag
een dronken voetballer voelt toch niks wil jij zeggen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2024 11:16:34 ]
  donderdag 26 september 2024 @ 10:38:14 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215097180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat is 50.000 volt een veeprikker 3000 volt
Nou en.
Huilen dan.
pi_215097190
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat is 50.000 volt een veeprikker 3000 volt
Protip: Leer eens iets over elektriciteit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 september 2024 @ 10:44:54 #132
323876 michaelmoore
pi_215097220
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Protip: Leer eens iets over elektriciteit.
een politie taser geeft 22 inpulsen per seconde

quote:
De veeprikker in Nederland geeft na het contact met de huid voor 1 seconde een impuls af.
Als het apparaat van de huid wordt gehaald en opnieuw op de huid wordt geplaatst volgt een tweede impuls. Het is dus niet zo dat er continue impulsen afgegeven worden door de apparatuur, als die in contact blijft de huid.

donderdag 26 september 2024 @ 15:02:37 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215098963
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is deels het probleem van wensdenken en hoe dan precies wel te doen in de praktijk.
Beter zou zijn het om het middel onder te brengen als wapen dat alleen mits daarvoor opgeleid, hoef niet heel veel tijd te kosten, mag worden gebruikt.

Het vervelende is dat een exces als te doen gebruikelijk, wordt gebracht en uitgebuit of dit geweld jegens dieren standaard zou zijn en daarom de nuttige toepassing daarvan ook maar moet verboden worden.

Dat voorstanders het in essentie gaat gaat dat dieren niet ten dienste (meer, mogen) staan van de consumerende mens die graag zijn lapje eet, is de diepere drijfveer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215099084
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:02 schreef Vallon het volgende:

Dat voorstanders het in essentie gaat gaat dat dieren niet ten dienste (meer, mogen) staan van de consumerende mens die graag zijn lapje eet, is de diepere drijfveer.
wat is dit voor vreemde projectie omdat mensen gewoon dierenmishandeling niet vinden kunnen moet het door de boeren sector zo gespind worden dat deze lieden die dieren een iets minder miserabel leven willen geven iedereen vlees willen ontzeggen.. :')
  donderdag 26 september 2024 @ 15:30:28 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215099161
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:02 schreef Vallon het volgende:
Het vervelende is dat een exces als te doen gebruikelijk, wordt gebracht en uitgebuit of dit geweld jegens dieren standaard zou zijn
Misstanden in de vleesindustrie zijn geen incidenten maar een karaktereigenschap van een doodzieke sector. Het is schering en inslag. Sectorbreed.

Maar laten we vooral doen alsof er niks aan de hand is.
Huilen dan.
  donderdag 26 september 2024 @ 18:14:02 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215100501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
wat is dit voor vreemde projectie omdat mensen gewoon dierenmishandeling niet vinden kunnen moet het door de boeren sector zo gespind worden dat deze lieden die dieren een iets minder miserabel leven willen geven iedereen vlees willen ontzeggen.. :')
Dat miserabele leven is dan weer jouw projectie omdat je kennelijk daar een eigen kwaliteit op grond van voorvallen aan wilt hangen.

quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Misstanden in de vleesindustrie zijn geen incidenten maar een karaktereigenschap van een doodzieke sector. Het is schering en inslag. Sectorbreed.

Maar laten we vooral doen alsof er niks aan de hand is.
Wie zegt dat hier niets aan de hand is...... en ja, met wat achtergrond, stel ik dat het incidenten zijn.
Geen boer of veehouder wil zijn product beschadigen en dieren pijn doen, bederft sws het product.

Die misstanden zijn maar hoe iemand dat beziet, wat niet wegneemt dat waar gedoe niet nodig is; dat achterwege moet blijven. Ik geef je het te doen om dieren een kant op te duwen en vast nieuws voor mensen die het niet kunnen aanzien: dat gaat niet met praten en wijzen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215103621
Wat een slechte beurt maakt Wiersma.

- Ze zegt dat ze geen nieuwe nationale koppen wil.
- Dat ze eerst overleg wil met de sector (terwijl de vorige minister al gezien heeft dat dit geen nationale kop is, en dat hij al in overleg is geweest met de sector).
- Dat Nederland met een verbod andere wetgeving krijgt dan andere Europese landen (maar dit geldt natuurlijk voor elke wet, dat een wet alleen geldt voor Nederland).

Ook moet ze duidelijk gesouffleerd worden door de ambtenaar(?) naast haar. Waarom is zij dan de minister? Als de man het naast haar eigenlijk veel beter weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-09-2024 23:23:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')