abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215048024
quote:
Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee

Minister Wiersma van Landbouw kijkt hoe de veesector toch gebruik kan maken van stroomstootappatatuur. Daarmee breekt ze met het besluit van haar voorganger Adema. Die kondigde voor deze zomer een verbod aan, na een reeks van misstanden. De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.

Femke Wiersma beargumenteert dat met het oog op de afspraak in het hoofdlijnenakkoord dat nieuwe nationale koppen (Nederlandse wetgeving, red.) op Europese regels moeten worden voorkomen. De BBB-bewindsvrouw hoopt tot nieuwe afspraken te kunnen komen met de vleessector, waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.

Omstreden
Het gebruik van stroomstootapparatuur in de veesector is omstreden. Zeker nadat dierenwelzijnsorganisatie Varkens in Nood stiekem opnamen had gemaakt van de ongeoorloofde praktijken met de zogenoemde veeprikkers en die in 2022 openbaar maakte.

Bekijk hier beelden van varkens die met stroomschokken vrachtwagens worden ingedreven:
Meerdere bedrijven kregen boetes voor het mishandelen van varkens met stroomstootapparatuur. De boetes werden opgelegd door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), na eigen onderzoek nadat Varkens in Nood alarm had geslagen.

Kritiek in de Kamer
Het besluit van Wiersma leidt tot kritiek in de Kamer, onder meer van coalitiegenoot VVD. "Ik ben echt teleurgesteld", zegt Kamerlid Thom van Campen. "Er zijn zoveel alternatieven om dieren te drijven." Volgens de VVD'er staat het besluit haaks op het oordeel van de Kamer, die volgens hem juist stappen wil zetten voor meer dierenwelzijn. "Adema heeft zich er echt hard voor gemaakt dat Nederland een gidsland in Europa kan zijn, en dan doet deze minister dit?"

Ook GroenLinks-PvdA zal proberen de minister nog op andere gedachten te brengen. "Minister Wiersma denkt op eigen houtje een opdracht van de Kamer te kunnen negeren", zegt Kamerlid Laura Bromet. "De meerderheid van de Tweede Kamer wil dierenmishandeling door het gebruik van stroomstootwapens verbieden. Ik ga ervan uit dat de minister komende week teruggefloten wordt. Dierenwelzijn is van groter belang dan dat van de slachters."

Veesector: apparatuur is nodig
De veesector hekelde het voorgenomen verbod van Adema. Verschillende organisaties hamerden er op dat het gebruik van zogenoemde drijfmiddelen, inclusief stroomstootapparatuur, nodig is om vee te kunnen aansturen. Na gesprekken met de sector zal Wiersma definitief een besluit nemen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)pparaten-stroomstoot
BBB vindt stroomstootwapens een goed idee om dieren sneller een vrachtwagen in te krijgen.

Efficiency boven dierenwelzijn, BBB is de partij van Big Agro.
  Forum Admin vrijdag 20 september 2024 @ 21:30:09 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215048043
Ik ben geschokt en enorm verrast.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:32:48 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215048056
Walgelijke partij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215048062
Fakenieuws.

quote:
Minister Wiersma van Landbouw kijkt hoe de veesector toch gebruik kan maken van stroomstootappatatuur.
pi_215048069
Mogen ze de minister als eerste onder stroom zetten
pi_215048076
Goh. Verrassend hoor.
Wat kan het die BBB nou schelen wat er met die beesten gebeurd. Als het maar poen op gaat brengen voor hun achterban, de boeren.
pi_215048080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:34 schreef Cupfighter het volgende:
Mogen ze de minister als eerste onder stroom zetten
Ze moeten dat hele clubje debielen in Den Haag onder stroom zetten.
pi_215048082
quote:
waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.
Of te wel, we zullen er naar kijken maar doen er verder niks mee.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:39:01 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215048090
:r :r :r

Dat vind ik ervan.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:49:41 #10
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215048205
quote:
Bekijk hier beelden van varkens die met stroomschokken vrachtwagens worden ingedreven:
twitter
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:49:41 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215048206
Vieze walgelijke partij.

:r
´
Wat een kutregering hebben we nu.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:53:59 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215048243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Femke Wiersma beargumenteert dat met het oog op de afspraak in het hoofdlijnenakkoord dat nieuwe nationale koppen (Nederlandse wetgeving, red.) op Europese regels moeten worden voorkomen.
Kop is een synoniem voor wetgeving? :?
are we infinite or am I alone
  FOK!fotograaf vrijdag 20 september 2024 @ 21:55:09 #13
842 Zorro
Z
pi_215048251
quote:
De minister gaat nu praten met de veesector, in een poging te voorkomen dat Nederland strenger wordt dan andere Europese landen.
Als ik de reacties hier zo lees is Europa nu ineens niet meer belangrijk?
Selectief winkelen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215048262
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Vieze walgelijke partij.

´
Wat een kutregering hebben we nu.
Grootste kut regering aller tijden
Oprotten ermee
pi_215048263
De politieke onwetendheid in het huidige kabinet is zo groot dat men niet weet hoe er wel of niet geregeerd moet worden.
Nou vooruit, een richtlijn:
Wel doen: beleid verzinnen dat voortvloeit uit de ideeën uit het hoofdlijnenakkoord; en
Niet doen: oud maar zwaar gewogen beleid uit de vorige kabinetten zomaar even wijzigen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215048287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
BBB vindt stroomstootwapens een goed idee om dieren sneller een vrachtwagen in te krijgen.

Efficiency boven dierenwelzijn, BBB is de partij van Big Agro.
BBB, een partij die voor de boer zou moeten staan, en dus ook dierenwelzijn. Blijkbaar is samen hetzelfde kunstje doen leuker dan dierenwelzijn.
Ook de veesector vind het nodig dit te blijven gebruiken. Er is zoveel technologie voor handen, kunnen ze dan niks beters verzinnen?
pi_215048344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:59 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
BBB, een partij die voor de boer zou moeten staan, en dus ook dierenwelzijn. Blijkbaar is samen hetzelfde kunstje doen leuker dan dierenwelzijn.
Ook de veesector vind het nodig dit te blijven gebruiken. Er is zoveel technologie voor handen, kunnen ze dan niks beters verzinnen?
Het kan ze niks schelen. Die lieden vinden het waarschijnlijk gewoon lastig dat er gezeur over is. Meer niet.
  vrijdag 20 september 2024 @ 22:38:35 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215048572
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215048588
De TT is fake news. Ze schrapt op dit moment nog helemaal niet.

Daarbij schijnen we in NL dus al strenger te zijn dan de Europese regels.

Tellen de Europese regels nu ineens niet meer?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215048593
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:43 schreef Montagui het volgende:
De TT is fake news. Ze schrapt op dit moment nog helemaal niet.
TT is wat ingekort omdat het anders niet paste, het artikel van de post is gewoon van RTL.

Dus jij bent zelf fake news. :+
pi_215048638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
TT is wat ingekort omdat het anders niet paste, het artikel van de post is gewoon van RTL.

Dus jij bent zelf fake news. :+
Titel had dus moeten zijn
"Wiersma overweegt schrappen verbod stroomstootapparatuur"
pi_215048653
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Titel had dus moeten zijn
"Wiersma overweegt schrappen verbod stroomstootapparatuur"
Titel had moeten zijn:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee''

'Voorgenomen' en 'voor' heb ik eraf gehaald omdat er anders had gestaan:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur v''

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-09-2024 13:31:12 ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:09:37 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215048707
quote:
De BBB-bewindsvrouw hoopt tot nieuwe afspraken te kunnen komen met de vleessector, waarbij dierenwelzijn waar mogelijk kan worden verbeterd.
Ja, dat is in het verleden inderdaad ook vaak een bewezen effectieve aanpak gebleken...

... voor het niet willen aanpakken van misstanden en problemen binnen.
Huilen dan.
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:10:56 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215048712
Maar boeren, transporteurs, en slachters houden van dieren!

Of zo. Maar ze houden nog meer van geld :9~ .
Huilen dan.
pi_215048796
Ik stel voor dat we bij iedereen die deze tasers goedpraat we ook deze tasers eerst mogen testen.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_215048849
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Titel had moeten zijn:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur voor vee''

Voorgenomen heb ik eraf gehaald omdat er anders had gestaan:
''Minister Wiersma schrapt voorgenomen verbod op stroomstootapparatuur v''
Een titel is kort en bondig en zegt wat er gezegd moet worden, anders is het misleidend.
Zoals de TT nu ook is.

Stroomstootapparatuur wordt in de praktijk nergens anders voor gebruikt dán vee. Dus 'voor vee' kan weg.
Verder is de portefeuille van minister Wiersma, de landbouw, dus iets anders dan vee en dat het omstreden is, kan het niet zijn.
Er is maar één Wiersma in de centrale politiek en dat is de nieuwe minister voor Landbouw. Het woord 'minister' kan dus ook worden weggelaten.
'schrapt voorgenomen' het schrappen zélf is nog niet gebeurd, het is in de overweging dat het kan om dit land niet als schoothondje van de EU te laten fungeren. Dus, 'overweegt schrappen'.

Een misleidende titel slóópt de inhoud en dus ook de discussie die daarop volgt.
pi_215048999
BBB heeft zich in betrekkelijk korte tijd meester gemaakt van de titel meest walgelijke politieke partij van Nederland.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215049022
Ergo, een misleidende TT, jammer.
pi_215049023
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een titel is kort en bondig en zegt wat er gezegd moet worden, anders is het misleidend.
Zoals de TT nu ook is.

Stroomstootapparatuur wordt in de praktijk nergens anders voor gebruikt dán vee.
Wat? De politie gebruikt toch ook tasers?

quote:
Verder is de portefeuille van minister Wiersma, de landbouw, dus iets anders dan vee en dat het omstreden is, kan het niet zijn.
Omdat Wiersma minister van landbouw is gaat het automatisch over vee? En is het omstreden?

Wat zijn dit voor vreemde gevolgtrekkingen?

quote:
Er is maar één Wiersma in de centrale politiek en dat is de nieuwe minister voor Landbouw. Het woord 'minister' kan dus ook worden weggelaten.
Lijkt me wel belangrijk om toe te voegen dat het hier om een minister gaat. Ten eerste weet echt niet iedereen hoe elke minister heet, ten tweede is het juist haar functie van minister die het nieuwswaardig maakt.

quote:
'schrapt voorgenomen' het schrappen zélf is nog niet gebeurd, het is in de overweging dat het kan om dit land niet als schoothondje van de EU te laten fungeren. Dus, 'overweegt schrappen'.
Nee, je snapt het niet. Het verbod op de taser is nog niet ingevoerd. Dat verbod staat gepland op 1 juli 2025, het idee van Wiersma is dus niet voorgenomen, maar het verbod wel (dat nog niet ingevoerd is).

De minister wil het dus laten zoals het is, ze wil het voorgenomen verbod schrappen.

Of zoals RTL schreef:

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-09-2024 00:20:54 ]
  zaterdag 21 september 2024 @ 00:16:11 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215049024
Voor, mits toegepast op XR. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 september 2024 @ 01:02:41 #31
485843 crew  Jippie
pi_215049157
Voor klachten over de TT graag mailen met RTL :7
pi_215049171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 00:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat? De politie gebruikt toch ook tasers?
In de landbouw?
quote:
[..]
Omdat Wiersma minister van landbouw is gaat het automatisch over vee?
Ja.
quote:
En is het omstreden?
Staat in de bron die je zelf gequote hebt. Tweede alinea.

quote:
[..]
Lijkt me wel belangrijk om toe te voegen dat het hier om een minister gaat. Ten eerste weet echt niet iedereen hoe elke minister heet, ten tweede is het juist haar functie van minister die het nieuwswaardig maakt.
Nee, het gaat om het stroomstootwapen. Dat om minister Wiersma van Landbouw gaat, leest men wel uit de tekst. De titel moet de tekst begeleiden.
quote:
[..]
Nee, je snapt het niet. Het verbod op de taser is nog niet ingevoerd. Dat verbod staat gepland op 1 juli 2025, het idee van Wiersma is dus niet voorgenomen, maar het verbod wel (dat nog niet ingevoerd is).

De minister wil het dus laten zoals het is, ze wil het voorgenomen verbod schrappen.

Of zoals RTL schreef:

Aah juist. Oke, dan heb ik daar een fout gemaakt.
Je kunt deze hele discussie..
.. schrappen 8)7 :7
pi_215049436
En gaat de vleesetende consument in het vervolg nauwkeurig uitzoeken hoe dat malse lapje op zijn bordje aan zijn einde is gekomen?
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 06:17:13 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215049532
Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 21 september 2024 @ 07:11:09 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215049600
Mag ik ook zo'n ding hebben dan. Lijkt me wel handig als iemand aan het treuzelen is in een drukke winkelstraat.
pi_215049806
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Maar boeren, transporteurs, en slachters houden van dieren!

Of zo. Maar ze houden nog meer van geld :9~ .
Ze houden van dieren als ze geld hebben opgebracht en vervolgens gebraden op hun bord liggen. Dan houdt het wel op.
pi_215049819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 00:09 schreef Fok-it het volgende:
BBB heeft zich in betrekkelijk korte tijd meester gemaakt van de titel meest walgelijke politieke partij van Nederland.
Ik heb nooit gesnapt dat mensen zo positief over deze partij waren, vooral in het begin. }:|
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:16:11 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215049864
Misschien moet dat kutwijf van de BBB eens een schok van een stroomstootwapen voelen. Eens zien of ze het dan nog eens is met het schrappen van het verbod.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215049885
Beestachtige Beulen Bedriegers
pi_215049943
straks nog een verbod op schrikdraad
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:58:44 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215050104
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:29 schreef Loverboii het volgende:
straks nog een verbod op schrikdraad
Komt dat voor of na het verbod op domme opmerkingen?
Huilen dan.
pi_215050145
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:35 schreef Seeburg54 het volgende:
Goh. Verrassend hoor.
Wat kan het die BBB nou schelen wat er met die beesten gebeurd. Als het maar poen op gaat brengen voor hun achterban, de boeren.
Boeren de achterban van BBB? _O-
pi_215050197
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Komt dat voor of na het verbod op domme opmerkingen?
wees niet zo geprikkeld
pi_215050217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Boeren de achterban van BBB? _O-
De boeren hier in mijn omgeving allemaal. Het smoort hier van de BBB vlaggen. :{
pi_215050689
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:17 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
In de praktijk ligt nou juist misbruik op de loer, gewoon het gebruik ervan verbieden.

pi_215050783
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 01:02 schreef Jippie het volgende:
Voor klachten over de TT graag mailen met RTL :7
Of zelf even nadenken, maar dat zal wel lastig zijn.
pi_215050808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:24 schreef luxerobots het volgende:
In de praktijk ligt nou juist misbruik op de loer, gewoon het gebruik ervan verbieden.
Volgens de figuren die nog nooit in de buurt van een boerderij zijn geweest...
pi_215050859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Volgens de figuren die nog nooit in de buurt van een boerderij zijn geweest...
Misbruik ervan vindt plaats in slachthuizen, wat gewoon gefilmd is.
pi_215050990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Misbruik ervan vindt plaats in slachthuizen, wat gewoon gefilmd is.
Misbruik is al verboden...

En wat wordt het volgende? Schrikdraad verbieden? Geen stroom meer op de wolfwerende rasters want zielig voor de wolven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')