De volgende stap is om hun raketten te modificeren, zodat ze terug keren naar de plaats van afkomst.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:27 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Tja, dat is de situatie voor Hezbollah. Smartphone? Vergeet het. Pieper? Nee. Portofoon? Onverstandig. Vaste lijn? Succes, we zien de aanvragen wel verschijnen. Postduif? Heeft ook zo zijn nadelen? Rooksignalen? Die zijn makkelijk te jammen in oorlogstijd.
Omleiden op de Iraanse ambassade?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De volgende stap is om hun raketten te modificeren, zodat ze terug keren naar de plaats van afkomst.
Van de geavanceerde raketten kan misschien de besturing worden overgenomen, of de leverancier van de electronica kan worden onderschept
Israel has formally declared war on Hamas, setting the stage for a major military operation in Gaza as fighting continues to rage on Israeli soil.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:08 schreef over_hedge het volgende:
oorlogsverklaring? Aan terroristen?
Zou dat niet komen omdat ze al decennialang in conflict zijn met Israel? Nu is antisemitisme wijd verspreid over de hele wereld, maar volkeren die niets of weinig met Joden te maken hebben gehad zullen ook niet anti-semitisch zijn. De Palestijnen worden er iedere dag mee geconfronteerd. Logisch dat het bij hen hoger is dan bijv in Zuid-Korea.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat alle Gazanen beesten zijn, dat betrof een uitspraak van Yoav Gallant, waarmee hij refereerde naar het terreur van Hamas op 7 oktober. Deze uitspraak werd ook net na die aanslagen gedaan.
En ik noem de Palestijnen niet antisemitisch alleen omdat ze tegen Israël zijn, verscheidene onderzoeken hebben duidelijk aangetoond welke sentimenten er onder dit volk leven. Zie bijvoorbeeld: Poll: 93% of Palestinians hold anti-Jewish beliefs.
[..]
Dat doe je door een morele equivalentie proberen te scheppen tussen een legitiem land, een bondgenoot van het Westen en een antiwesterse, antisemitische, anti-Israëlische en fundamentalistische terreurgroeperingen als Hamas (of Hezbollah).
Zou dit betekenen dat mensen die meer met zwarte mensen te maken hebben ook een grotere kans hebben om racisten te zijn/worden?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu is antisemitisme wijd verspreid over de hele wereld, maar volkeren die niets of weinig met Joden te maken hebben gehad zullen ook niet anti-semitisch zijn.
jaquote:Op donderdag 19 september 2024 12:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou dit betekenen dat mensen die meer met zwarte mensen te maken hebben ook een grotere kans hebben om racisten te zijn/worden?
Antisemitisme is breder dan het begrip discriminatie. Het is geen apart woord voor hetzelfde. (Edit: dit verwijt ik ons, het westen)quote:Op donderdag 19 september 2024 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat alle Gazanen beesten zijn, dat betrof een uitspraak van Yoav Gallant, waarmee hij refereerde naar het terreur van Hamas op 7 oktober. Deze uitspraak werd ook net na die aanslagen gedaan.
En ik noem de Palestijnen niet antisemitisch alleen omdat ze tegen Israël zijn, verscheidene onderzoeken hebben duidelijk aangetoond welke sentimenten er onder dit volk leven. Zie bijvoorbeeld: Poll: 93% of Palestinians hold anti-Jewish beliefs
Grappig.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:34 schreef Ulx het volgende:
Wat vinden de 'boycot Israël' mensen eigenlijk van het feit dat Hezbollah hun pagers en portofoons van de Mossad koopt?
Weinig, je mag dat soort dingen meestal niet gebruiken in een ziekenhuis.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:55 schreef Zoddie het volgende:
Hoeveel zouden er zijn die 2x zijn getroffen?
Die aardig geluk hadden de eerste dag en 1 kant de heup aan gort hebben, een walkie talkie kregen en nu de andere heup aan gort?
Daily Mailquote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Dat zou helemaal briljant zijnquote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Geniaal.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Daarom verbaast het mij nog steeds zo, dat 7 oktober zo'n verrassing voor de Israëlische veiligheidsdienst werd.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Dat zou wel heel tof zijn. Zou ook een verklaring kunnen zijn hoe zoveel telefoons (en ander materiaal?) van allerlei prominenten, politici en journalisten Pegasus software hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Meerdere jaren onder dezelfde naam? Dat betwijfel ik. Hezbollah c.s. weten nu tenslotte de naam dus iemand zal wel leverbonnen gaan controleren. Maar dat ze daar al meerdere jaren spullen gebruiken die uit de zionistische entiteit komen zou goed kunnen. Misschien zelfs Made on the Westbank. Er ontploften toch ook een klein aantal zonnepanelen en zo? Alle spullen die in de laatste 5-10 jaar zijn aangeschaft even controleren is wel urgent nu. Het is alleen wat lastig qua timing nu de bommen op hun bases in Libanon neerkomen en een flink deel van het kader oog-, vinger- of zakloos in het ziekenhuis ligt.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Terechte punt van kritiekquote:Op donderdag 19 september 2024 14:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zou wel heel tof zijn. Zou ook een verklaring kunnen zijn hoe zoveel telefoons (en ander materiaal?) van allerlei prominenten, politici en journalisten Pegasus software hebben.
Alleen de bron is Daily Mail (bericht verder niet geopend). Die zijn toch regelmatig onbetrouwbaar dus even afwachten. Zoals paar dagen geleden nog toen DM het verhaal naar buiten bracht dat er explosieven in de buurt van een Trump rally gevonden waren. Bleek niet zo te zijn
Israel didn’t tamper with Hezbollah’s exploding pagers, it made them – New York Timesquote:Op donderdag 19 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Wat een ***** streek
[ x ]
Wel slim daar niet van
Hezbollah begon op 8 oktober, terwijl Israël bezig was die Hamas aanval af te slaan, raketten af te schieten en zijn daar niet mee gestopt. Pretty much een fucking oorlogsverklaring als je mij vraagt. Zou het verjaard moeten zijn omdat Israël een jaar lang minder op het noorden gefocust was of zo?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Af en toe vraag ik me echt af of je serieus bent. 4000 mensen verminken die zich in een buurland bevinden, zonder waarschuwing, niet in gevecht zijnde, zelfs zonder oorlogsverklaring is voor jou het toppunt van barmhartigheid?
Wellicht had Hamas zulke cryptopiepers en werd daarmee duidelijk hoe gevaarlijk deze waren en wanneer Hezbollah deze ging bestellen zag men de kans schoon.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Daarom verbaast het mij nog steeds zo, dat 7 oktober zo'n verrassing voor de Israëlische veiligheidsdienst werd.
Commentaar onder dat artikelquote:
quote:1 hour ago
All those Hezbollah members that want to attack Israel raise you right hands.
Oh wait. Perhaps we'll have a voice vote!
🤣🤣🤣🤣
Ffs ik wou hem net plaatsenquote:
Lol, haast niemand jankt voor Hezbollah in het westen. Hell, iedereen is zwaar onder de indruk van Israël. En waarom loopt het stripfiguurtje met de Palestijnse vlag?quote:
Geef het tijd, het zaadje geplant bij domlinkse studenten dat Hezbollah vrijheidsstrijders zijn moet nog ontkiemen. Verwacht niet dat deze mensen zelf onderzoek doen, die wachten totdat de hivemind het acceptabel acht zodat ze het ook kunnen roepen.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:31 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol, haast niemand jankt voor Hezbollah in het westen. Hell, iedereen is zwaar onder de indruk van Israël. En waarom loopt het stripfiguurtje met de Palestijnse vlag?
quote:Op donderdag 19 september 2024 15:31 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol, haast niemand jankt voor Hezbollah in het westen. Hell, iedereen is zwaar onder de indruk van Israël. En waarom loopt het stripfiguurtje met de Palestijnse vlag?
quote:Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze Karen is vicepremier van België
De meeste zeg ik toch, debielen zal je altijd wel hebben. En hoe de fuck werkt dat, met vicepremiers van België, want ik zie er meerdere voorbij komen?quote:
In België is het de gewoonte dat elke partij die deelneemt aan de coalitie 1 vice-premier levert. Gezien het versnipperde landschap zijn er dus veel vice-premiersquote:Op donderdag 19 september 2024 15:46 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De meeste zeg ik toch, debielen zal je altijd wel hebben. En hoe de fuck werkt dat, met vicepremiers van België, want ik zie er meerdere voorbij komen?
Amjad Taha is een bekende nepnieuws-verspreider in dienst van een van de Golfstaten die anti-Qatar is.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Amjad Taha, a political strategist and analyst from the UAE, wrote:
This is a nation the world respects.
Ware woorden
Ik denk dat je gelijk hebt, maar Belgie is wel ver heen. Een tijdje terug kwam dit in het nieuws:quote:Op donderdag 19 september 2024 15:46 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De meeste zeg ik toch, debielen zal je altijd wel hebben. En hoe de fuck werkt dat, met vicepremiers van België, want ik zie er meerdere voorbij komen?
Als je in je eigen hoofdstad de veiligheid niet kan garanderen dan weet ik niet of je over “haast niemand” kan spreken.quote:BRUSSELS (AP) — The city of Brussels says it won’t host a UEFA Nations League match between Belgium and Israel in September because of the “dramatic situation in Gaza” that creates a security headache for city officials.
Brussels’ first alderman Benoit Hellings said on Wednesday the city considers it impossible to organize the match, which was scheduled to take place at the Stade Roi Baudouin on Sept. 6.
https://apnews.com/articl(...)c01f95098b8b8fd62a27
Over nuttige idioten gesprokenquote:Op donderdag 19 september 2024 15:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Amjad Taha is een bekende nepnieuws-verspreider in dienst van een van de Golfstaten die anti-Qatar is.
[ x ]
A nation the world respects by voting against it
[ x ]
Volgens Sjors gaat al-Qaeda winkels openen en elektronisch apparatuur met explosieven erin verkopen
Nasrallah gaat over enkele minuten speechen.
Ja België, staatskundig net zo verknipt als Libanonquote:Op donderdag 19 september 2024 16:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar Belgie is wel ver heen. Een tijdje terug kwam dit in het nieuws:
[..]
Als je in je eigen hoofdstad de veiligheid niet kan garanderen dan weet ik niet of je over “haast niemand” kan spreken.
Vroegâh moest je nog met je kaartspel langs de deuren...quote:Op donderdag 19 september 2024 16:05 schreef Doler12 het volgende:
Het verifiëren van Hezbollah doden is het makkelijkste militaire inlichtingen baantje van de wereld. Je hoeft alleen maar Pokemon kaartjes te tellen.![]()
[ afbeelding ]
Voor versterking bellen is er nu even niet bij.quote:
Zie ook dit lijstje, waar Belgie tussenstaat:quote:Op donderdag 19 september 2024 16:09 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja België, staatskundig net zo verknipt als Libanon, misschien is ze daarom zo fan, zielverwanten.
quote:Spain became, on 6 June 2024, the third European country, after Belgium and Ireland, to announce its intention to join South Africa’s case at the International Court of Justice (ICJ), accusing Israel of genocide in the Gaza Strip. A formal request to join the case was filed by Madrid on 28 June.
Among them, Nicaragua, Colombia, Mexico, Libya, Palestine and Spain have filed formal requests and are waiting for the International Court of Justice in The Hague, Netherlands, to grant approval to join the case.
Others have taken a political stance by announcing their intention to join the case in support of South Africa, such as Belgium, Türkiye, Egypt, Maldives, Ireland, Chile and now Cuba. But their declarations of interventions
still have to be filed with the ICJ.
https://unric.org/en/sout(...)o-join-the-icj-case/
Ik zou alles met een korrel zout nemenquote:Op donderdag 19 september 2024 16:05 schreef Doler12 het volgende:
Het verifiëren van Hezbollah doden is het makkelijkste militaire inlichtingen baantje van de wereld. Je hoeft alleen maar Pokemon kaartjes te tellen.![]()
[ afbeelding ]
quote:IDF chief approves battle plans for northern front
IDF Chief of Staff Lt. Gen. Herzi Halevi held an assessment and approved battle plans for the northern front a short while ago, the military says.
The statement comes amid soaring tensions with the Hezbollah terror group in Lebanon.
Zo te zien anticiperen ze alvast op een escalerende situatie gezien Nasrallah's speech.quote:IDF says it’s carrying out strikes to destroy Hezbollah capabilities in south Lebanon
The IDF announces that it is carrying out a wave of airstrikes against Hezbollah targets in southern Lebanon, aimed at taking away the terror group’s capabilities.
“The Hezbollah terror organization has turned southern Lebanon into a war zone, and for decades armed the homes of the citizens with weapons, dug tunnels under them and used them as human shields,” the IDF says.
“The IDF is working to create security in the north that will allow the residents to return to their homes, and to achieve all the other war goals,” the military adds.
Lebanese media report large Israeli airstrikes near Deir Qanoun al-Nahr in the Tyre district.
quote:The unbreakable will of brave and intelligent people.
Zuid-Afrika heeft nog een maandje om met bewijs te komen want ze kregen geen extra tijd om die te leveren. Operatie Pieperplof is wel een beetje een nadeel natuurlijk. Amper burgerdoden. Dat maakt het argument dat Israel lukraak bommen laat ontploffen een beetje zwakjes.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook dit lijstje, waar Belgie tussenstaat:
[..]
Hezbollah geeft geen piep meer. Ze steken geen vinger op. Hebben de ballen niet er wat tegen te doen. Hebben duidelijk de broek niet aan. Steken hun handen niet in de zakken. Drukken geen oogje toe. Maar ze hebben wel radiostiltequote:Op donderdag 19 september 2024 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor versterking bellen is er nu even niet bij.
Ik denk niet dat doden nou echt de primaire bedoeling was. Dan hadden ze meer explosieven in de piepers gestopt. Het was mooi meegenomen, maar dan had het ook meer nevenschade veroorzaakt, en dat wil Israël zoals je weet liever niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zou alles met een korrel zout nemen
Zou niet de eerste keer zijn dat er een 'dode' terrorist later ergens levend boven komt drijven
Pieperplofquote:Op donderdag 19 september 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zuid-Afrika heeft nog een maandje om met bewijs te komen want ze kregen geen extra tijd om die te leveren. Operatie Pieperplof is wel een beetje een nadeel natuurlijk. Amper burgerdoden. Dat maakt het argument dat Israel lukraak bommen laat ontploffen een beetje zwakjes.
Het zal als een van de voorbeelden worden genoemd door de verdediging lijkt me. Israël kan zeggen dat het één en hetzelfde conflict is aangezien Hamas hulp vroeg aan Hezbollah en die op 8 oktober aanvielen.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:38 schreef oblo het volgende:
[..]
PieperplofMaar dat is wat anders, die zaak gaat specifiek over Gaza
Israël: Driemaal is scheepsrecht!quote:Op donderdag 19 september 2024 16:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien anticiperen ze alvast op een escalerende situatie gezien Nasrallah's speech.
Iek schiet pief paf poef al Jahr raketten grote knal en granaten bommen oep Ischrael. Nu Pakken se Mai Manschen met Plofpieper. Ies heel stout, Niet mogen terugslaan. Huilie Huiliequote:Op donderdag 19 september 2024 16:45 schreef Ali_boo het volgende:
Het woord heeft echt alle betekenis verloren
[ x ]
Doet me denken aan de radio speech van Goering toen de nazi 10 jaar aan de macht waren. De Engelsen wisten dat deze zou komen, en voerden een aanval uit. Toe Goering net begon, hoorde je in de achtergrond luchtalarm, bommen vallen en toen ging de radiozender uit de lucht.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:51 schreef Ulx het volgende:
Even boven Beiroet door de geluidsmuur gaan tijdens de speech van Nasrallah is best een flinke fuck you als je het mij vraagt.
Alleen maar meer reden om jezelf op te blazen ergensquote:Op donderdag 19 september 2024 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat doden nou echt de primaire bedoeling was. Dan hadden ze meer explosieven in de piepers gestopt. Het was mooi meegenomen, maar dan had het ook meer nevenschade veroorzaakt, en dat wil Israël zoals je weet liever niet.
Daarnaast: Martelaarschap is één ding. Zonder ballen leven is heel wat anders. Dat zal niet veel jongeren overtuigen om ook lid te worden.
Wazdezequote:Op donderdag 19 september 2024 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iek schiet pief paf poef al Jahr raketten grote knal en granaten bommen oep Ischrael. Nu Pakken se Mai Manschen met Plofpieper. Ies heel stout, Niet mogen terugslaan. Huilie Huilie
https://nos.nl/artikel/25(...)dekmantel-van-israelquote:Uit openbare informatie, opgevraagd door de NOS, blijkt dat BAC Consultancy op 19 mei 2022 is geregistreerd bij de Hongaarse Kamer van Koophandel.
De oprichters van het bedrijf hebben tal van werkgebieden opgegeven: van detailhandel in parfums tot productie van keramische tegels. Ook gebruikt het bedrijf een belastingcode voor handel in telecomapparaten, zoals piepers.
Prima toch? Israël binnenkomen is verrekte lastig dus dat moeten ze maar ergens anders doen zullen ze in Jeruzalem denken.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alleen maar meer reden om jezelf op te blazen ergens
Die laatste zinquote:Op donderdag 19 september 2024 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
'https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5471606/hezbollah-israel-nasrallah-libanon
Rode lijn overschreden'
Leider Hezbollah bestempelt golf van ontploffende apparaten als 'oorlogsdaad'
De aanval in Libanon op voornamelijk leden van Hezbollah deze week kan worden gezien als een 'oorlogsdaad'. Dat zegt leider Hassan Nasrallah in een reactie op de aanvallen. "In het bestaan van onze organisatie is dit een ongekende aanval."
Volgens Nasrallah heeft Israël, dat verondersteld wordt achter de aanval te zitten, 'een rode lijn overschreden' met het laten ontploffen van de communicatieapparatuur deze week. Ondanks dat het een grote aanval is, ziet de Hezbollahleider het slechts als een 'test' en is hij ervan overtuigd dat zijn organisatie deze klap te boven komt. "Het waren massaslachtingen, maar het zal er niet voor zorgen dat Hezbollah omvalt."
"Het Libanese front zal niet stoppen, zeker niet zolang de oorlog in Gaza nog steeds voortduurt", zei Nasrallah. "Wat de gevolgen ook zullen zijn, we zullen niet stoppen met onze steun aan Gaza." Hij zei ook te hopen dat Israël het zuiden van Libanon binnenvalt, omdat zo'n inval zijn organisatie een 'historische mogelijkheid' zou bieden.
Tijdens de toespraak van Nasrallah vlogen Israëlische gevechtsvliegtuigen laag over over de Libanese hoofdstad Beiroet. Ook gaf Israël aan vlak voor de speech van Nasrallah luchtaanvallen te hebben uitgevoerd op doelen van Hezbollah.
Dinsdag gingen door heel het land piepers voor langere tijd af, waarna ze ontploften. Daarbij werden zeker twaalf mensen gedood en raakten zo'n drieduizendmensen gewond. Gisteren gingen, onder meer bij een begrafenis, walkietalkies van leden van Hezbollah af. Hierdoor kwamen nog eens zeker twintig mensen om en vielen honderden gewonden.
De Libanese organisatie zegt te onderzoeken hoe de grote aanval heeft kunnen plaatsvinden. "Maar wat is gebeurd, heeft onze infrastructuur en mogelijkheden niet geraakt."
Noise canceling headphones staan vandaag op de plof-planning?quote:Op donderdag 19 september 2024 16:44 schreef Mr.Silencer het volgende:
Israeli warplanes buzz Beirut, break sound barrier as Nasrallah gives speech
[ x ]
[ x ]
Nee, Hamas heeft twee jaar lang bewust geen communicatie via het internet, radio of mobiele telefoon gedaan over hun plan voor 7 oktober. Daarnaast werd de operatie gefragmenteerd voorbereid, waarbij de betrokken strijders alleen hun deel van de 4 kenden.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht had Hamas zulke cryptopiepers en werd daarmee duidelijk hoe gevaarlijk deze waren en wanneer Hezbollah deze ging bestellen zag men de kans schoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |