Volgens mij heeft ie tijdens het eten ook goed geborreld en is ie nu iets milder gestemd.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vragen stellen aan Lientje is nutteloos > next. Waar is de haast van Bosma nu we hem kunnen gebruiken...
Ze zegt zoveel.. Feit is dat de BBB en zij gefinancierd worden door Big Agro. En zij (dus ook) lobbyisten van/voor Big Agro zijn. Ze heeft helemaal niets met het MKB.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende: [..] Omdat ze dat noemde? Of haal ik nu sprekers door elkaar?
![]()
Die zit tussendoor een podcastje te luisteren.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie tijdens het eten ook goed geborreld en is ie nu iets milder gestemd.
Kan ik hem in het geheel niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie tijdens het eten ook goed geborreld en is ie nu iets milder gestemd.
Juist jaquote:Op woensdag 18 september 2024 22:41 schreef Cyan9 het volgende:
Tijd voor Caroline om te beginnen over landbouw. Het volk wil vermaakt worden!
Ze is helemaal niet pro boeren..quote:Op woensdag 18 september 2024 22:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De boeren zelf zijn MKB bedrijven, maar ze is er ook echt wel voor de 4Farmers en consorten ja.
De gemiddelde boer valt gewoon onder MKB, dus in die zin is ze er voor MKB.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zegt zoveel.. Feit is dat de BBB en zij gefinancierd worden door Big Agro. En zij (dus ook) lobbyisten van/voor Big Agro zijn. Ze heeft helemaal niets met het MKB.
Aan linkse hobby's denk ik dan. Het past in het rijtje 'minder ambtenaren, meer grenscontroles over de hele grens en meer politie (en meer bemoeienis met migranten, andere geloven dan de Christelijke en minder rechten over je eigen lichaam, seksualiteit verbieden op scholen enz'.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:37 schreef JAM het volgende:
Wat is toch ook dat vreemde gelul dat 'een bezuiniging niet betekent dat er iets wegvalt'? Als je eerst 300 miljoen voor iets uittrekt, en daar dan 120 miljoen vanaf haalt... Denk ze dan dat 40% van alle overheidsfinanciën worden uitgegeven aan... weet ik veel wat, koude pilsjes en wat dan ook?
Morgenquote:Op woensdag 18 september 2024 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moet het kabinet hierna nog reageren of is dat voor morgen pas
Volgens mij was dat meer dommigheid dan iets andersquote:Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze is helemaal niet pro boeren..
Kijk wat ze heeft weggegeven..
Niet naar de praatjes luisteren maar naar de daden kijken idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze is helemaal niet pro boeren..
Kijk wat ze heeft weggegeven..
Da's ook niet aardig voor Mark van 't Oever.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een grandioos groot succes voor BBB
Verhogen van strafmaximum voor terrorisme!
Ze is er niet voor de boeren. Ze is er niet voor het MKB. Ze is er voor Big Agro.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De gemiddelde boer valt gewoon onder MKB, dus in die zin is ze er voor MKB.
Maar kan me niet indenken dat de kapperszaak op de hoek haar veel boeit.
Jenevertje helpt ook altijd goed tegen de hoest.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:44 schreef Puzzie het volgende:
Oh jee Carolien is verkouden, tijd voor een peuk
Ik denk dat ze beiden nu wel zou kunnen gebruikenquote:Op woensdag 18 september 2024 22:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jenevertje helpt ook altijd goed tegen de hoest.
Ik rook ook, zo maar eens een sigaret opstekenquote:Op woensdag 18 september 2024 22:44 schreef Puzzie het volgende:
Oh jee Carolien is verkouden, tijd voor een peuk
Ik hoop op een wachtrij aan de interruptiemicrofoon.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:44 schreef kladderadatsch het volgende:
Jaaaaaaaaaa eindelijk, mest!
Even een Bokma uit de BH toveren.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jenevertje helpt ook altijd goed tegen de hoest.
Dilan zal besmettelijk zijn. Die sneert ook de hele tijd en doet persoonlijke aanvallenquote:Op woensdag 18 september 2024 22:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat denkt ze te winnen door steeds een vorig kabinet een sneer te geven?
Ze probeert af te leiden van het feit dat Adema zeer solide plannen had om daadwerkelijk dingen op te lossen.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat denkt ze te winnen door steeds een vorig kabinet een sneer te geven?
Dat kan wel zijn, maar ik denk niet dat jij of ik kunnen uitmaken wanneer ze liegt of niet, we kunnen daar uiteraard wel over speculeren en daar bij deze van mening over verschillen. En misschien heb ik het wel mis hoor en heeft ze d'r ziel inmiddels volledig aan degenen die haar sponsoren verkocht, ze heeft in ieder geval een groot deel van het electoraat bij kleinere bedrijven en heeft zich daar ook vaker tot gericht.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zegt zoveel.. Feit is dat de BBB en zij gefinancierd worden door Big Agro. En zij (dus ook) lobbyisten van/voor Big Agro zijn. Ze heeft helemaal niets met het MKB.
Mooie kop voor de krant van morgen. Mooie metafoor voor de rest van alle onzin en verzinsels die we vandaag aan hebben moeten horen.quote:
Nogmaals en met alle respect hoor, dat mag je denken, maar ik denk daar ook anders over. Wat je zegt zou wel kunnen, maar ik zie dat nu niet per se.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze is er niet voor de boeren. Ze is er niet voor het MKB. Ze is er voor Big Agro.
Het had waar kunnen zijnquote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het had waar kunnen zijn
quote:Op woensdag 18 september 2024 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het had waar kunnen zijn
Is de schuld van links. En asielzoekers. Die hebben ons een reuzenrad ONTNOMEN.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het had waar kunnen zijn
Henk en Ingrid lopen graag door het sprookjesbos. De Fakir slaan ze wel over.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is de schuld van links. En asielzoekers. Die hebben ons een reuzenrad ONTNOMEN.
Een van de grootste drijvers van innovatie is oorlog. Ik wil niks suggereren, maar het steunen van Israël kan weleens heel effectief zijnquote:Op woensdag 18 september 2024 22:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah Innovatie gaat sneller dan plannen maken. Bijzonder wereldbeeld wel.
Nee, maar als we nou die Arabieren van het Fata Morgana eruit gooien en de Indische waterlelies terug naar Islamabad gaan, dan is er wel plek om er een te bouwen.quote:
Wat is een 'mensch' en waar komt het vandaan, eigenlijk?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Ouwehand zal haar doel nooit gaan halen... De plant etende mensch!
Je roept gewoon een hongersnoodcrisis uit om het aan te pakken en te kunnen financieren.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar als we nou die Arabieren van het Fata Morgana eruit gooien en de Indische waterlelies terug naar Islamabad gaan, dan is er wel plek om er een te bouwen.
Best wel ernstig, die verheerlijking van buitenlandse (lees barbaarse) culturen. Zijn daar al eens kamervragen over gesteld? Is het niet eens tijd om de Efteling ter verantwoording te roepen??quote:Op woensdag 18 september 2024 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar als we nou die Arabieren van het Fata Morgana eruit gooien en de Indische waterlelies terug naar Islamabad gaan, dan is er wel plek om er een te bouwen.
Mensch is oud Nederlands en ook Germaans (Duits).quote:Op woensdag 18 september 2024 22:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is een 'mensch' en waar komt het vandaan, eigenlijk?
Arib: Meneer Baudet. Waar is uw jasje?quote:
We zijn hier niet in Duitsland en ook niet in de verleden tijd.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mensch is oud Nederlands en ook Germaans (Duits).
Ik denk dat sinds het stadium van het debat Bosma dit maar even laat zitten.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Arib: Meneer Baudet. Waar is uw jasje?
Vroeger was alles beter!quote:Op woensdag 18 september 2024 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We zijn hier niet in Duitsland en ook niet in de verleden tijd.
Nou ja, ze hebben een paar jaar terug in elk geval de negers van Monsieur Cannibale eruitgeknikkerd.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Best wel ernstig, die verheerlijking van buitenlandse (lees barbaarse) culturen. Zijn daar al eens kamervragen over gesteld? Is het niet eens tijd om de Efteling ter verantwoording te roepen??
Lichtend voorbeeld voor het gewenste asielbeleid.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben een paar jaar terug in elk geval de negers van Monsieur Cannibale eruitgeknikkerd.
En vervangen door Sindbad de Zeeman: wel weer een exotische cultuur!quote:Op woensdag 18 september 2024 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben een paar jaar terug in elk geval de negers van Monsieur Cannibale eruitgeknikkerd.
Alleen nog maar blanke fantasiefiguurtjes daar is blijkbaar een stuk beter.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Baudet interrumpeert nu. Het is erg.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb de tv al een tijdje uitgezet trouwens. Wordt vd Plas net zo bestookt als Vroonhoven?
Jammer genoeg nietquote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb de tv al een tijdje uitgezet trouwens. Wordt vd Plas net zo bestookt als Vroonhoven?
Minder. Ze is nu met Baudet aan het miepen dat er geen 'stikstofprobleem' is maar een 'stikstofwetsprobleem'.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En vervangen door Sindbad de Zeeman: wel weer een exotische cultuur!
Dit ja, flink buikje tov vorig jaarquote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef -XOR- het volgende:
Thierry is ook langzaam naar formaatje Timmermans toe aan het groeien.
Hij heeft over boswachters,quote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef Perrin het volgende:
Baudet heeft drie Red Bulletjes teveel op.
Dank.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Baudet interrumpeert nu. Het is erg.
Is het in jouw comment een verbastering van gutmensch?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mensch is oud Nederlands en ook Germaans (Duits).
Wellicht, maar wel een hele andere crisis dan het kabinet nu probeert te pushenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dank.
Onze nationale volksvertegenwoordig. Misschien verkeert ons land, bij nader inzien, toch in een crisis.
Eerder wat snuifjes waspoeder.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef Perrin het volgende:
Baudet heeft drie Red Bulletjes teveel op.
Dat is dan ook een groeimarkt met een kabinet als dit.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Baudet ziet wel markt in teleurgestelde boeren blijkbaar.
Comment van de dag als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dank.
Onze nationale volksvertegenwoordig. Misschien verkeert ons land, bij nader inzien, toch in een crisis.
Nou, we gaan er naar kijken.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks ook nog een rondje over die noodwet krijgen bij Van der Plas, eerlijk is eerlijk, de 3 eerdere coalitiepartners ontkwamen er niet aan.
Van der Plas kan niet zo onder druk worden gezet omdat ze totaal niet in de realiteit leeft.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, Caroline, die 19 miljoenjard wegflikkeren was inderdaad een héél goed idee![]()
![]()
Misschien kunnen we Baudet en Wilders omvolken onder het mom van 'toekomstcrisis'.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht, maar wel een hele andere crisis dan het kabinet nu probeert te pushen
Dat is wel een hele vrije interpretatie van de betekenis van het woord 'nuchter'.quote:
Nuchter? Serieus?quote:
Ja, maar dat maakt niet uit, want als er geen geld is betekent dat niet dat er dingen wegvallen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het geld is weg dus het blijft weg aldus Caroline.
Die vrouw is echt niet goedquote:Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet uit, want als er geen geld is betekent dat niet dat er dingen wegvallen..
Hij gaat zo wel ff bijpunten in de plee voordat ie zelf aan de beurt is denk ikquote:Op woensdag 18 september 2024 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nuchter? Serieus?
Of was dat de grap?
Ik ben echt te moe inmiddels..![]()
quote:Op woensdag 18 september 2024 23:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
15 miljard weggeven is een unaniem belachelijk succes aldus Caroline.
quote:Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die vrouw is echt niet goed
Ik ga nog maar even in mijn koelkast kijken.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:JAM tijd voor een nieuw biertje
Ik denk het niet.quote:
Zal wel snel gaan, 1 kritische reactie van Jetten of zo en dan kan die weer zittenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef JAM het volgende:
Wat een volslagen idioot is die Baudet toch. Mijn God. Dat wordt straks theater.
Ik heb werkelijk geen idee wat te verwachten, maar ja, binnen nu en - wat zullen we zeggen - volgende week maandag weten we alles (met dit tempo).quote:Op woensdag 18 september 2024 23:13 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zal wel snel gaan, 1 kritische reactie van Jetten of zo en dan kan die weer zitten
Het zou me niks verbazen dat ie even uit zijn winterslaap kwam om even warm te draaien voor straks.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:02 schreef JAM het volgende:
Wat een volslagen idioot is die Baudet toch. Mijn God. Dat wordt straks theater.
Joh, ergste geval gooi je er even een paar shotjes en een lijntje tegenaan en dan gewoon dóórgaan. Party 'till you puke.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen dat ie even uit zijn winterslaap kwam om even warm te draaien voor straks.
Ik kan goddank morgen uitslapen. Wat ben ik blij dat ik niet in dit kabinet zit zeg. Stel je voor dat je dit de hele dag aan moet horen en er dan morgen nog iets verstandigs over proberen te zeggen ook...quote:Op woensdag 18 september 2024 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, ik ga dit niet afkijken i.i.g.. Dat overleef ik niet![]()
Rekken, traineren, uitstellen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh, fijn wéér een onderzoek. Duurt weer jaren..
quote:Op woensdag 18 september 2024 23:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Joh, ergste geval gooi je er even een paar shotjes en een lijntje tegenaan en dan gewoon dóórgaan. Party 'till you puke.
Kom op laten wij nog even naar de koelkast lopen er een tripeltje tegenaan gooien dan komt dat afkijken vast goed.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, voor een biertje dan.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wedden dat Baudet begint over de aanslagen op Trump.
Ik denk dat ik zo ga verkassen naar de bank en het verder op de tv ga volgenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lekker zeg!quote:Op woensdag 18 september 2024 23:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan goddank morgen uitslapen. Wat ben ik blij dat ik niet in dit kabinet zit zeg. Stel je voor dat je dit de hele dag aan moet horen en er dan morgen nog iets verstandigs over proberen te zeggen ook...
Ik wil het in principe ook zien. Maar ik moet morgen vroeg op en Nicolien heeft me echt geslooptquote:Op woensdag 18 september 2024 23:20 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo ga verkassen naar de bank en het verder op de tv ga volgen![]()
Ik wil het wel zien maar wel in een wat meer relaxte houding
Hey, 't Is geen kleurklas hè! Anders was Schoof er niet in gaan zitten!quote:Op woensdag 18 september 2024 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lekker zeg!
Nou way dat ik ooit in dit kabinet zou gaan zitten
Dat was ook echt wel een sloperquote:Op woensdag 18 september 2024 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil het in principe ook zien. Maar ik moet morgen vroeg op en Nicolien heeft me echt gesloopt
Thanksquote:Op woensdag 18 september 2024 23:22 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat was ook echt wel een sloper![]()
![]()
Ik snap het
Bij mij is het juist dit debat met Van der Plas.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:22 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat was ook echt wel een sloper![]()
![]()
Ik snap het
Bij mij ookquote:Op woensdag 18 september 2024 23:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bij mij is het juist dit debat met Van der Plas.
Ja, het is allebei ronduit verschrikkelijk. Yesilgöz was ook een ramp. Ik moet toch zeggen, van de regeringspartijen was Wilders toch echt veruit het beste. Dat was uiteraard ook verschrikkelijk, maar om hele andere redenen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bij mij is het juist dit debat met Van der Plas.
Zou ze het zelf allemaal geloven?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah we hebben geen mestoverschot omdat onze grond gewoon meer mest aankan dan waar dan ook. Bedankt voor het college.
Dat leek ook relatief korter te duren.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:24 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, het is allebei ronduit verschrikkelijk. Yesilgöz was ook een ramp. Ik moet toch zeggen, van de regeringspartijen was Wilders toch echt het beste. Dat was uiteraard ook verschrikkelijk, maar om hele andere redenen.
Wat moet je dan kunnen? Met de deur open schijten?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:26 schreef JAM het volgende:
Mestgezant. Dat ljikt me nou wel een leuk baantje eigenlijk. Waar kan ik solliciteren?
In Caroliens kontquote:Op woensdag 18 september 2024 23:26 schreef JAM het volgende:
Mestgezant. Dat ljikt me nou wel een leuk baantje eigenlijk. Waar kan ik solliciteren?
Duurde Timmermans dan zo lang? Die heb ik gemist, maar om 15:00 uur vanmiddag toen ik begon met kijken was Wilders beurt bezig.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat leek ook relatief korter te duren.
Lijkt me nou echt een schijtbaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:26 schreef JAM het volgende:
Ze is klaar , ze kan ff rokenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoeveel minuten heeft Caroline nog?
Hmm dat weet ik niet die heb ik ook gemist, Wilders begon volgens mij rond 13.00, maar misschien was mijn tijdsperceptie toen anders dan nu en leek het daarom korter te duren.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Duurde Timmermans dan zo lang? Die heb ik gemist, maar om 15:00 uur vanmiddag toen ik begon met kijken was Wilders beurt bezig.
Je was toen nog frisquote:Op woensdag 18 september 2024 23:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik niet die heb ik ook gemist, Wilders begon volgens mij rond 13.00, maar misschien was mijn tijdsperceptie toen anders dan nu en leek het daarom korter te duren.
Je moet er iets voor over hebben om het land uit de stront te trekken.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me nou echt een schijtbaan.
Heeft niet zo veel zin bij iemand die haar eigen feiten heeft.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weinig interrumpties wel. Iedereen wil naar bed kennelijk.
Lijkt me zéér onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga mijn mandje opzoeken, maar inmiddels kunnen we de conclusie wel trekken dat dit inhoudelijk op totale flauwekul gebouwd is. De vraag die dus rest is of de Motie van Wantrouwen die er morgen vast wel gaat komen, ook stemmen van een coalitiepartij gaat vangen. En dat zal dan neem ik aan van NSC moeten komen.
Zo niet, dan ben ik bang dat we nog wel een tijd aan deze kermis vastzitten.
Ja, mij ook. Dus dat wordt een koude winter.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me zéér onwaarschijnlijk
Misschien dat Geert Wilders een MvW indient tegen Schoof uit automatismequote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga mijn mandje opzoeken, maar inmiddels kunnen we de conclusie wel trekken dat dit inhoudelijk op totale flauwekul gebouwd is. De vraag die dus rest is of de Motie van Wantrouwen die er morgen vast wel gaat komen, ook stemmen van een coalitiepartij gaat vangen. En dat zal dan neem ik aan van NSC moeten komen.
Zolang er leven is, is er hoop!quote:Op woensdag 18 september 2024 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me zéér onwaarschijnlijk
Ik verwacht vrij weinig van NSC op dit gebied, die partij is andermaal door de mand gevallen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
Dat denk ik ook, ik hoop dan ook ergens dat NSC kamerleden gevoelig waren voor de woorden van de oppositie, maar die Van Vroonhoven lijkt me dan wel weer zo iemand die keiharde fractiediscipline gaat opleggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zal vannacht of morgen toch nog wel even met Omtzigt spreken, neem ik aan. Misschien dat dat nog een sprankje hoop biedt. Hoppa, stekkertje eruit.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik hoop dan ook ergens dat NSC kamerleden gevoelig waren voor de woorden van de oppositie, maar die Van Vroonhoven lijkt me dan wel weer zo iemand die keiharde fractiediscipline gaat opleggen.
Ja en nee. Een hoop dingen kunnen ze niet realiseren (iig niet zonder teruggefloten te worden), ander deel hebben ze zelf vooruitgeschoven (verlaging eigen risico bijv.), deel kunnen ze wel realiseren hoewel niet op korte termijn en wordt ook vooruitgeschoven, ander deel kan technisch niet op korte termijn. Hetgeen ze wél kunnen realiseren op korte termijn zal niet tof zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, mij ook. Dus dat wordt een koude winter.
Reken er maar niet op..quote:Op woensdag 18 september 2024 23:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Ze zal vannacht of morgen toch nog wel even met Omtzigt spreken, neem ik aan. Misschien dat dat nog een sprankje hoop biedt. Hoppa, stekkertje eruit.
Oh, zeker niet. Dan moet ik wel heel erg dronken zijn.quote:
Nou ja, een klein groepje dat bij een beursfonds werkt, bijvoorbeeld. Die hebben alweer 770 miljoen te pakken.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:37 schreef Perrin het volgende:
Zouden er echt Nederlanders zijn die op dit kabinet en hun slappe regeringprogramma zitten te wachten?
Ja. Migratie. En grote woorden zijn vooralsnog genoeg: "ze proberen tenminste wat"quote:Op woensdag 18 september 2024 23:37 schreef Perrin het volgende:
Zouden er echt Nederlanders zijn die op dit kabinet en hun slappe regeringprogramma zitten te wachten?
Klopt en stekker eruit hoeft niet eens meteen, de oppositie bood op zich alternatieven zoals een spoedwet waarbij de Tweede Kamer (en de Eerste) niet worden gepasseerd. Dit is echt iets van de PVV, en BBB kan het niets schelen. Maar ik kan me eigenlijk naast NSC ook gewoon niet voorstellen dat de VVD-achterban buiten de Kamer het met deze handelswijze eens is.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Ze zal vannacht of morgen toch nog wel even met Omtzigt spreken, neem ik aan. Misschien dat dat nog een sprankje hoop biedt. Hoppa, stekkertje eruit.
Idem.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef JAM het volgende:
Iemand nog een biertje inzetten op hoeveel interrupties Van Baarle straks zal krijgen? Ik zeg: geen.
Nou niet om hier met veren te gaan steken, maar dit is een van de weinige plekken waar ik nu weer heb zitten posten waar het er beschaafd aan toegaat en er enige kennis en intelligentie te bespeuren is. De Frontpage (waar ik soms te vang tegen beter weten in in discussie probeer te gaan) en YouTube (waar ik vaak lurk en occasioneel mezelf tot een discussie laat verleiden) is het domein van een type reageerder die Wilders en het populisme (dus ook Trump en Poetin) als de ultieme redders van de natie en respectievelijk de wereld zien. Veder genieten ze van 'zuur links' die verloren heeft en weten ze alle om te buigen tot de schuld van niet-Westerse allochtonen en asielzoekers. Die zullen hun vingers aflikken bij dit beleid en met name die noodwet. Helaas.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:37 schreef Perrin het volgende:
Nee hoor. Ze is daar zelf gaan zitten. Niks zieligs aan.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom nog even meegluren, heb blijkbaar wel wat gemist met NSCMaar goed, het is vooral sneu dat Van Vroonhoven hier in het diepe wordt gepleurd omdat haar leider tegen z'n zoveelste burnout aan zit te hikken...
Zolang De Telegraaf, VI en Powned spinsels maken en alleen gekkies zoeken met deze mening en knippen en plakken zal het wel goed zijnquote:Op woensdag 18 september 2024 23:37 schreef Perrin het volgende:
Lijkt me niet dat Van Vroonhoven genoeg politiek kapitaal daarvoor heeft? Ik denk dat ze nog wel even doorgaan met hun realiteitsontkenning dat dit precies dat gedegen bestuur waar ze zogenaamd voor staan. Ook al kon Vroonhoven geen reden voor het probleem/crisis noemen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik hoop dan ook ergens dat NSC kamerleden gevoelig waren voor de woorden van de oppositie, maar die Van Vroonhoven lijkt me dan wel weer zo iemand die keiharde fractiediscipline gaat opleggen.
Kijk nou eerst maar. Oordelen kan erna nogquote:Op woensdag 18 september 2024 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom nog even meegluren, heb blijkbaar wel wat gemist met NSCMaar goed, het is vooral sneu dat Van Vroonhoven hier in het diepe wordt gepleurd omdat haar leider tegen z'n zoveelste burnout aan zit te hikken...
Ja, het is treurig. Als daar dan allemaal niets van terecht komt (en daar komt ook niets van terecht), dan is het antwoord natuurlijk nóg meer noodwetten, nog meer de schuld afschuiven, etc. Het is heel zuur en onnodig allemaal.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou niet om hier met veren te gaan steken, maar dit is een van de weinige plekken waar ik nu weer heb zitten posten waar het er beschaafd aan toegaat en er enige kennis en intelligentie te bespeuren is. De Frontpage (waar ik soms te vang tegen beter weten in in discussie probeer te gaan) en YouTube (waar ik vaak lurk en occasioneel mezelf tot een discussie laat verleiden) is het domein van een type reageerder die Wilders en het populisme (dus ook Trump en Poetin) als de ultieme redders van de natie en respectievelijk de wereld zien. Veder genieten ze van 'zuur links' die verloren heeft en weten ze alle om te buigen tot de schuld van niet-Westerse allochtonen en asielzoekers. Die zullen hun vingers aflikken bij dit beleid en met name die noodwet. Helaas.
Vertrouwen in politiek en kabinet gegroeid, vooral onder laagopgeleidenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:37 schreef Perrin het volgende:
Praatjes vullen geen gaatjes. Uiteindelijk zal effect van beleid niet ontlopen kunnen worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vertrouwen in politiek en kabinet gegroeid, vooral onder laagopgeleiden
https://nos.nl/collectie/(...)onder-laagopgeleiden
Ze zijn best succesvol in een eigen realiteit creeren.
Mijn oma zou 115 geworden zijn. Maar die is al 24 jaar dood..quote:Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mocht iemand van jullie vandaag of morgen jarig zijn: ook (alvast) gefeliciteerd hè
Alvast gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 september 2024 23:51 schreef JAM het volgende:
Ja, geen gelul, ik ben echt op 19 september jarig..
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 18 september 2024 23:51 schreef JAM het volgende:
Tijd zat om nog een biertje te pakken.quote:
Nou ja in de Kamer misschien niet, maar dat kan in d'r eigen fractie wel anders liggen mocht ze daar zo een hysterische krijsbui krijgen, helemaal nu ze misschien in verwarring zijn dat Omtzigt nu weg is.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Van Vroonhoven genoeg politiek kapitaal daarvoor heeft? Ik denk dat ze nog wel even doorgaan met hun realiteitsontkenning dat dit precies dat gedegen bestuur waar ze zogenaamd voor staan. Ook al kon Vroonhoven geen reden voor het probleem/crisis noemen.
Maar van Vroonhoven lijkt me echt niet zon zwaargewicht dat ze wel even de anderen iets op kan leggen ala Wilders. Die Hertzberger vond ik ook altijd vreselijk als ik haar columns las. Ik kan me best voorstellen dat die mensen van NSC zo eigenwijs zijn dat ze het echt als goed bestuur zien omdat zij de uitvoering eraan geven.
Dit denk ik ook, ze zullen er in het begin nog wel een paar keer uitkomen, naar verloop van tijd zullen irritaties en spanningen in het kabinet alsook de coalitie alleen maar toenemen.quote:Maar voor het nieuwe jaar kabinetsval zie ik wel aankomen. Als geen van de partijen voor de BTW verhoging wil staan. Wilders het heeft over mini-nexit, Yesilgoz daar stellig op tegen is maar wel alleen het Nederlands belang in Europa terug wil zien. Faber dus al meer huiswerk kreeg van Yesilgoz. Vroonhoven volledig geroast. Caroline 19 miljard verloren. Ik vergeet er vast nog een paar. Ze dekken elkaar ook amper af. Dus ik zie niet hoe ze dan ooit de rit uit willen zitten. Dit is ook nog op het punt waar ze alles al bijna een jaar hebben kunnen afstemmen. Hoe willen ze dat ooit volhouden.
Ja, die fout maakte ik zelf ook...quote:Op woensdag 18 september 2024 23:55 schreef TheVulture het volgende:
Dat ik hem vanmorgen nog voor Dijk aanzag, ik snap ergens wel dat ie op het orgel gaat maar hij heeft zo'n vervelende dictie
Gefeliciteerd! 'Ja mijn jongen, op de dag dat ik (vul hier je leeftijd in) werd zagen we de laatste stuiptrekkingen van de democratie'.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:53 schreef JAM het volgende:
Dank u allen wel!.
Bewijs.
JAM in LIT / LPT-TTK Komt er godverdomme nog wat van?!
Van Vroonhoven zal vooral denken "Pieter heeft me er mooi ingeluisd"quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het onzin. Iemand als Van Vroonhoven is niet de politiek ingegaan met kwaadaardige bedoelingen. Ze is misschien minder handig in de communicatie, maar haar behandelen als de axis of evil is natuurlijk ook onzin.
Nou ja, de axis of evil... Ze moet beleid verdedigen waar ze zelf niet redelijkerwijs achter kan staan. Dat had ze zeker moeten verwachten. Dat mag ze doen natuurlijk, maar dan is het moeilijk om daar medelijden mee te hebben. Als ze dat niet wilde, nou ja, dan had ze tegen Omtzigt ook gewoon: 'Nee, bedankt.' kunnen zeggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het onzin. Iemand als Van Vroonhoven is niet de politiek ingegaan met kwaadaardige bedoelingen. Ze is misschien minder handig in de communicatie, maar haar behandelen als de axis of evil is natuurlijk ook onzin.
Het is geen onzin. NSC doet iets wat diametraal ingaat tegen hun idealen. En de democratie. Uiteraard worden ze daar op aangesproken..quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 september 2024 23:51 schreef JAM het volgende:
Ah....nou ja je daarmee feliciteren zou raar zijn, maar in memoriam dan maar....quote:Op woensdag 18 september 2024 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn oma zou 115 geworden zijn. Maar die is al 24 jaar dood..
God, het is zover ja. Dank je (jullie, ik ga niet het hele topic volgooien) wel.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:00 schreef Cyan9 het volgende:
Speciaal nog even opgebleven om @:JAM op de juiste dag te kunnen feliciteren.
Ze maakte er zelf een teringbende vanquote:Op woensdag 18 september 2024 23:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Van Vroonhoven zal vooral denken "Pieter heeft me er mooi ingeluisd"
Gefeliciteerd he.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:51 schreef JAM het volgende:
Ze stond er wel zelf achter. Dat waren geen smoesjesquote:Op woensdag 18 september 2024 23:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, de axis of evil... Ze moet beleid verdedigen waar ze zelf niet redelijkerwijs achter kan staan. Dat had ze zeker moeten verwachten. Dat mag ze doen natuurlijk, maar dan is het moeilijk om daar medelijden mee te hebben. Als ze dat niet wilde, nou ja, dan had ze tegen Omtzigt ook gewoon: 'Nee, bedankt.' kunnen zeggen.
Denk je? Nu, we kunnen nu natuurlijk niet in haar hoofd kijken, maar ik kan me toch lastig voorstellen dat je daar als NSC'er en als juriste nu echt achter staat...quote:Op donderdag 19 september 2024 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze stond er wel zelf achter. Dat waren geen smoesjes
Ze gaat er naar kijken.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:02 schreef Charmian het volgende:
Ik ben in slaap gevallen tijdens het hoesten en rochelen van lientje. Iets gemist?
Plaspauze en niet heel verrassend maar best solide betoog van Denk.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:02 schreef Charmian het volgende:
Ik ben in slaap gevallen tijdens het hoesten en rochelen van lientje. Iets gemist?
Denk ik jaquote:Op donderdag 19 september 2024 00:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Denk je? Nu, we kunnen nu natuurlijk niet in haar hoofd kijken, maar ik kan me toch lastig voorstellen dat je daar als NSC'er en als juriste nu echt achter staat...
Tja degenen die nu zouden kunnen interrumperen zijn eerder de coalitiepartijen. Wilders en Yesilgöz zijn daar te hautain voor, Van Vroonhoven zal zich daar niet meer aan wagen. Dit is ook niet bepaald Van der Plas d'r hoofdthema, dus die zal het ook wel laten schieten.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:56 schreef TheVulture het volgende:
De rest denkt nu "vooral niet interrumperen"
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:00 schreef JAM het volgende:
[..]
God, het is zover ja. Dank je (jullie, ik ga niet het hele topic volgooien) wel..
De rode draad van de afgelopen 15 jaar.quote:
Zo is ze ook helemaal niet behandeld? Nouja misschien in die speech van van Baarle of van Dijk. Maar alle kritiek op een crisis verzinnen en de kamer buiten spel zetten nadat je zetels wint met degelijk bestuur verdient ze gewoon.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Moeten wij zeker ook doen van haar...quote:
Ik krijg sterk het idee dat alle coalitiepartners de rest nu gewoon hun verhaal laten doen en dan naar huis. Dit zijn niet de partijen om tegen te ageren inderdaad.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Tja degenen die nu zouden kunnen interrumperen zijn eerder de coalitiepartijen. Wilders en Yesilgöz zijn daar te hautain voor, Van Vroonhoven zal zich daar niet meer aan wagen. Dit is ook niet bepaald Van der Plas d'r hoofdthema, dus die zal het ook wel laten schieten.
Die houding zal je bij de rest van de oppositie misschien ook wel zien.
Gefeliciteerd 🎉quote:Op donderdag 19 september 2024 00:00 schreef JAM het volgende:
[..]
God, het is zover ja. Dank je (jullie, ik ga niet het hele topic volgooien) wel..
De coalitiepartners hebben sowieso niemand geinterrumpeerd sinds ik kijk. En dat is sinds ongeveer 15:00 uur vanmiddag..quote:Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het idee dat alle coalitiepartners de rest nu gewoon hun verhaal laten doen en dan naar huis. Dit zijn niet de partijen om tegen te ageren inderdaad.
Ja die is echt top. Zij benoemt echt als de beste. Timmermans, Dassen, Jetten ook een pluim. Van Baarle en van Dijk hadden wat mij betreft een paar momentjes.quote:
Al met al is het kabinet vandaag behoorlijk gefileerd. Ik vraag me werkelijk af wat ze daar morgen van zullen maken. Ik voorspel: 'Het zal allemaal wel wat jullie hebben geroepen, verder schijt daar aan, we gaan gewoon vrolijk verder met wat we van plan zijn.'quote:Op donderdag 19 september 2024 00:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die is echt top. Zij benoemt echt als de beste. Timmermans, Dassen, Jetten ook een pluim. Van Baarle en van Dijk hadden wat mij betreft een paar momentjes.
Bontenbal ook. Wel iets minderquote:Op donderdag 19 september 2024 00:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die is echt top. Zij benoemt echt als de beste. Timmermans, Dassen, Jetten ook een pluim. Van Baarle en van Dijk hadden wat mij betreft een paar momentjes.
Trots en lef, jaja. Duiken, fantaseren en uitstellen.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De coalitiepartners hebben sowieso niemand geinterrumpeerd sinds ik kijk. En dat is sinds ongeveer 15:00 uur vanmiddag..
En je post wordt nog geplust ook![]()
Daar wacht ik ook op.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:13 schreef capricia het volgende:
Even Baudet nog luisteren, die komt hierna.
Comic relief.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:13 schreef capricia het volgende:
Uiteraard, het tegengeluid is zuur links en als kabinet mag je doen wat je wil, aldus het kabinet.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Al met al is het kabinet vandaag behoorlijk gefileerd. Ik vraag me werkelijk af wat ze daar morgen van zullen maken. Ik voorspel: 'Het zal allemaal wel wat jullie hebben geroepen, verder schijt daar aan, we gaan gewoon vrolijk verder met wat we van plan zijn.'
Benieuwd of hij zichzelf weer voor schut zet?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:13 schreef capricia het volgende:
Uiteraard gaat hij dat doen. Deed hij net alquote:Op donderdag 19 september 2024 00:14 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Benieuwd of hij zichzelf weer voor schut zet?
Daar zet ik wel een biertje op.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:14 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dingen die je weet dat gaan komen idd.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:14 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ah gemistquote:Op donderdag 19 september 2024 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard gaat hij dat doen. Deed hij net al
Hij was net ook al manischquote:Op donderdag 19 september 2024 00:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Baudet heeft wel een oppeppertje op in een van de plaspauzes. Duidelijk merkbaar.
quote:
quote:Op donderdag 19 september 2024 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hij doet al raar voor hij praat
Luistert wel lekkerder weg dan Nicolien.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij was net ook al manisch
'Friends, Romans, countrymen, lend me your ears; I come to bury Caesar, not to praise him!'quote:Op donderdag 19 september 2024 00:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nou daar is ie hoor, gespeeld theatraal en populistisch.
Hij overdrijft dan wel weer met zijn intonatiequote:Op donderdag 19 september 2024 00:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Luistert wel lekkerder dan Nicolien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |