Beter daar waar ze vandaan komen. Anders komen ze hier omdat er ineens ruimte is.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kan ook hier. Asiel "crisis" opgelost.
9 op de 10 keer is het gelul. Om een soort verborgen motief achter hele simpele uitspraken te zoeken. Alsof Ouwehand een watermeloen deelt, dat Hamas dan denkt: "Ah, we hebben support in Nederland!"quote:Op woensdag 18 september 2024 16:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er mis aan het woord hondenfluitje?
Zoals ik al zei, dat dat online gejank invloed heeft is het meest treurige van alles.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
9 op de 10 keer is het gelul. Om een soort verborgen motief achter hele simpele uitspraken te zoeken. Alsof Ouwehand een watermeloen deelt, dat Hamas dan denkt: "Ah, we hebben support in Nederland!"
Het gaat nergens over, daarom kunnen Ouwehand en Yesilgöz elkaar ervan beschuldigen. Omdat het puur feitenvrij is.
Maar Jetten legt de beide dames al heel therapeutisch op de sofa.
Ja joh, anders blazen we de aarde en ons zelf meteen even op, 1 grote knal maar want een rust daarna.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:30 schreef Zorro het volgende:
Wat een gedoe. Gooi er een bom op daar, alles opgelost.
Gezeur.
Ongelofelijk dat hij toen is gekozenquote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Wat is dit voor voorzitter joh
altijd dat gelul
hij wil snel naar huis ofzo
ja knettergekquote:Op woensdag 18 september 2024 16:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nee, Wilders dan? Wil alle buitelanders eruit, maar wel met Yezilgöz regeren.....
Hij redt zijn coalitiegenoot even.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef klaasweetalles het volgende:
altijd dat gelul
Vreemd ja , ik heb me toen kapot geërgerd, wat een farce was dat.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Baudet was nochtans de enige die zich erover beklaagd.
Ik snap wel dat hij geen zin heeft in een halfuur: "U blaast op een hondenfluitje, mevrouw Ouwehand!" "Nee u blaast op een hondenfluitje, mevrouw Yesilgöz!"quote:Op woensdag 18 september 2024 16:34 schreef klaasweetalles het volgende:
altijd dat gelul
Kleuren van de Palestijnse vlagquote:Op woensdag 18 september 2024 16:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik heb de vermeende symboliek van de watermeloen niet gevolgd, kan iemand hier duiden of dat inderdaad een dog whistle is? Graag alleen een reactie als je er iets van weet
Zo niet, is dat wel echt weer een typische Dilan-streek en moet daar echt een keer iets van gezegd worden. Ik ben trouwens niet heel opinionated wat betreft de Israël/Gaza kwestie maar zelfs voor mij is de houding van de VVD in deze bijzonder vermoeiend.
Zo tenenkrommend.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij geen zin heeft in een halfuur: "U blaast op een hondenfluitje, mevrouw Ouwehand!" "Nee u blaast op een hondenfluitje, mevrouw Yesilgöz!"
Of dat je geen watermeloen mag posten zonder dat je er bij moet zetten "Disclaimer: dit is geen steun voor Hamas, maar voor het Palestijnse volk", wat Yesilgöz impliciet betoogde.
Laat hem vooral effe zo doorgaan, een parlementaire periode is langer dan alleen dit debat.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Baudet was nochtans de enige die zich erover beklaagd.
Het is een typische Dylan streek.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik heb de vermeende symboliek van de watermeloen niet gevolgd, kan iemand hier duiden of dat inderdaad een dog whistle is? Graag alleen een reactie als je er iets van weet
Zo niet, is dat wel echt weer een typische Dilan-streek en moet daar echt een keer iets van gezegd worden. Ik ben trouwens niet heel opinionated wat betreft de Israël/Gaza kwestie maar zelfs voor mij is de houding van de VVD in deze bijzonder vermoeiend.
Nou idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:37 schreef Aberkullie het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat maar weinig mensen de normen en waarden van de VVD delen.
quote:
Als het dat is, en dus niks met Hamas te maken heeft, zou ik als Ouwehand hier iets mee doen. Echt walgelijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kleuren van de Palestijnse vlag
Het heeft niets met Hamas te makenquote:Op woensdag 18 september 2024 16:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Als het dat is, en dus niks met Hamas te maken heeft, zou ik als Ouwehand hier iets mee doen. Echt walgelijk.
Het is ook meteen een stomme uitglijder van haar en ze had de halve kamer (nou ja nog 4 andere fractievoorzitters) over d'r uitspraak heen gekregen als de voorzitter niet had ingegrepen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:40 schreef TheVulture het volgende:
Die watermeloen-aanval op Ouwehand van Yesilgoz was wel echt een bewuste onder de gordel. Prima verweer van Ouwehand en bijval van Jetten, want Yesilgoz heeft haar ziel inderdaad aan blinde Israel-knuffelaar Geert Wilders verkocht.
Iets dat al jaren niet werkt. Als ze de PVV klein willen krijgen moeten ze het juist niet over migratie hebben maar de clash met linkse partijen opzoeken op sociaal economische zaken.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:40 schreef klaasweetalles het volgende:
die vvd trut gaat een pvv verhaaltje vertellen om wat rechtse kiezers bij de pvv weg te halen....
Zo rolt Dilanquote:Op woensdag 18 september 2024 16:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Als het dat is, en dus niks met Hamas te maken heeft, zou ik als Ouwehand hier iets mee doen. Echt walgelijk.
Om een hondenfluitje te horen, moet je zelf een hond zijn denk ik altijd maar. Want hoe kun je het anders horen?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat kan ze doen dan? Leden vd TK zijn niet strafrechtelijk aansprakelijk voor de uitingen die zij daar doen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
ff vraagje...denk jij dat er een oplossing is? zolang als ik leef vechten die twee al.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:43 schreef JAM het volgende:
Ik zeg het nog maar eens, dat mag veel vaker worden gezegd: steun aan de Palestijnen is geen steun voor Hamas, kritiek op Israël is geen jodenhaat. Wie dat zo wil uitleggen is niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar wil het alleen maar erger maken.
Weer een beetje op Twitter gaan zitten zeuren, misschien? Misschien op haar Insta?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat kan ze doen dan? Leden vd TK zijn niet strafrechtelijk aansprakelijk voor de uitingen die zij daar doen.
Die Van Gool heeft een investering gedaan in de VVD, en de VVD gaat de PVV 'opvoeden' op dit gebied.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:46 schreef Zelva het volgende:
De VVD gaat vast arbeidsmigranten inperken, heel geloofwaardig
Dat gaan ze natuurlijk niet doen, op sociaal economische zaken is de rechtse politiek niet zo populair. Waarom zou Wilders anders zo volhouden dat hij geen van zijn linkse beloftes gebroken heeft.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iets dat al jaren niet werkt. Als ze de PVV klein willen krijgen moeten ze het juist niet over migratie hebben maar de clash met linkse partijen opzoeken op sociaal economische zaken.
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor mij. Ik denk alleen dat het niet echt helpt om daar (zoals veel politici doen, niet alleen in Nederland) om dat verder te polariseren door alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Hamas en alle Israëliërs aan Likud.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:47 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
ff vraagje...denk jij dat er een oplossing is? zolang als ik leef vechten die twee al.
Uh, nee. Een Palestijnse vlag posten, is geen steun aan Hamas, ook niet via de omweg die jij in je reactie fietst.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Om een hondenfluitje te horen, moet je zelf een hond zijn denk ik altijd maar. Want hoe kun je het anders horen?
De watermeloen heeft de kleuren van de Palestijnse vlag, dat is wat het betekent: steun voor de Palestijnse zaak. Op zich vrij simpel. Het enige wat je er tegenin kunt brengen is dat het Palestijnse 'verzet' voor een groot deel Hamas is nu.
Dat pro-Palestijnse activisme in het westen is een beetje sneu, vind het echt de grootste jankies inclusief de PvdD. Maar het is echt wel gelul van de bovenste plank om te zeggen dat dat hetzelfde is als Jodenhaat. Maar mensen die obsessief pro-Israël zijn, zijn ook wel serieus raar. Maar Yesilgöz blaast graag op deze toeter (niet hondenfluitje).
Ik vind hem gelijk hebben hier.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:50 schreef HiDiHo het volgende:
Hebben jullie Jimmy Dijk ooit iets positiefs horen zeggen?
Vind ik ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind hem gelijk hebben hier.
Alle journalisten en talkshows bellen en deze wijzen op het gedrag van Dilan.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat kan ze doen dan? Leden vd TK zijn niet strafrechtelijk aansprakelijk voor de uitingen die zij daar doen.
Immer boos zijn hoort bij de SP-stijl.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:50 schreef HiDiHo het volgende:
Hebben jullie Jimmy Dijk ooit iets positiefs horen zeggen?
Daar mogen we ze dankbaar voor zijn, trouwens. Belangrijk dat er een beetje felle oppositie is in Nederland.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Immer boos zijn hoort bij de SP-stijl.
Ik weet het ook niet maar waarom bestaat Hamas eigenlijk als de Palestijnen tegen hun zijn?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor mij. Ik denk alleen dat het niet echt helpt om daar (zoals veel politici doen, niet alleen in Nederland) om dat verder te polariseren door alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Hamas en alle Israëliërs aan Likud.
Kunnen we weer on topic? Er is een Israël-Palestinatopic in POL én NWSquote:Op woensdag 18 september 2024 16:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet maar waarom bestaat Hamas eigenlijk als de Palestijnen tegen hun zijn?
Ergens klopt het niet
Hamas heeft ook aanhang onder Palestijnen hoor, dat wil ik ook niet ontkennen, zelfs redelijk wat. Er is alleen een veel groter deel Palestijnen die de Hamas niet steunen en gewoon mee getrokken worden in de vaart der volkeren en dat conflict, zonder dat ze daar ooit om gevraagd hebben. Dat is gewoon triest voor die mensen. Hetzelfde geldt voor de Israëlische gijzelaars en andere slachtoffers die daar ook nooit om gevraagd hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet maar waarom bestaat Hamas eigenlijk als de Palestijnen tegen hun zijn?
Ergens klopt het niet
Hopelijk kunnen ze PVV stemmers afsnoepen. Dat de bozige stijl meer en meer in de mode komt lijkt me omdat het zo succesvol is. Boos zijn past uiteraard ook beter in korte clipjes op social media dan nuance.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Immer boos zijn hoort bij de SP-stijl.
Prima...wmb zoeken ze het ook maar uit daar..als ze maar geen asiel in Nederland aanvragenquote:Op woensdag 18 september 2024 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we weer on topic? Er is een Israël-Palestinatopic in POL én NWS
Ik mag daar niet komen...in nieuws...banquote:Op woensdag 18 september 2024 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we weer on topic? Er is een Israël-Palestinatopic in POL én NWS
Ik leg uit hoe smerig Yesilgöz dit speelt, dus wat is dit voor reactie?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Uh, nee. Een Palestijnse vlag posten, is geen steun aan Hamas, ook niet via de omweg die jij in je reactie fietst.
En iemand betichten van het gebruik van een dog whistle, is serieus en vals, als het niet aan de orde is. Dat jij moeite hebt met dat begrip, doet daar niets aan af.
Goed lezen. Er is ook een topic in POL.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik mag daar niet komen...in nieuws...ban
en nu?
Het heeft werkelijk geen enkel nut om arbeidsmigranten (zeker als ze hier op een tijdelijk contract zitten, wat zeker in de hoger opgeleide banen het geval is) te verplichten om Nederlands te leren. Die mensen hebben daar in hun werk en in de rest van hun dagelijkse leven werkelijk geen reet aan. Als er geen externe motivatie bestaat om een taal te leren, als iemand dat alleen maar de paar uur op school die je daar in het beste geval voor uit kan trekken buiten de werkweek gebruikt, dan kan je daar duizenden lesuren tegenaansmijten, maar dan gebeurt het gewoon niet. Dat is gewoon weggegooid geld.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:55 schreef klaasweetalles het volgende:
wat een slap geouwehoer van die vvd trut
bij grote bedrijven wordt tegenwoordig alleen maar engels gesproken....
Wees blij, vreselijk topicquote:Op woensdag 18 september 2024 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik mag daar niet komen...in nieuws...ban
en nu?
Dat is toch bijna elke zin bij PVV en VVDquote:Op woensdag 18 september 2024 16:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Oh god, de hardwerkende Nederlander komt weer voorbij. Toch wel het meest vermoeiende mentale construct dat door politici van verschillende kleuren van stal wordt gehaald wanneer het hen welgevallig is.
Ik werk parttime. Ik hoor denk ik niet bij die groep.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Oh god, de hardwerkende Nederlander komt weer voorbij. Toch wel het meest vermoeiende mentale construct dat door politici van verschillende kleuren van stal wordt gehaald wanneer het hen welgevallig is.
Fittie tussen Dilan en queen Ouwehandquote:Op woensdag 18 september 2024 17:03 schreef Cyan9 het volgende:
Heb ik nog wat gemist in mijn afwezigheid?
Vreselijke uitdrukking inderdaad. Als gewone, rustig werkende Nederlander die altijd het minimaal noodzakelijke doet op werk, voel ik me erg slecht vertegenwoordigd eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
De hardwerkende Nederlander kan mijn kloten kussen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Daar moet je sowieso niet willen komen, vreselijk kortzichtige kijk op de Palestijnse kwestiequote:Op woensdag 18 september 2024 17:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nws is ook blij met zijn afwezigheid denk ik zo
Catfight tussen Yeşilgöz en Ouwehand. Yeşilgöz uiteraard de aanstichter.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:03 schreef Cyan9 het volgende:
Heb ik nog wat gemist in mijn afwezigheid?
Nee, jij lijkt Bergkamp te missenquote:
Anouchka van Miltenburg.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, jij lijkt Bergkamp te missen
Ze heeft nooit de kans gehad om te groeien in haar rol. Zodra ze streng werd, werd er meteen geroepen dat ze daar alleen maar zat door handjeklap.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, jij lijkt Bergkamp te missen
Van Baarle heeft zeker gelijk in deze.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zet net de tv aan, maar van Baarle heeft zowaar een keer gelijk en Dilan staat met de mond vol tanden.
Ze werd te laat strengquote:Op woensdag 18 september 2024 17:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze heeft nooit de kans gehad om te groeien in haar rol. Zodra ze streng werd, werd er meteen geroepen dat ze daar alleen maar zat door handjeklap.
Oké, dan had ik het verkeerd geïnterpreteerdquote:Op woensdag 18 september 2024 16:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik leg uit hoe smerig Yesilgöz dit speelt, dus wat is dit voor reactie?Mensen die die watermeloen gebruiken, zijn geen Hamas-apologeten. Maar los daarvan zijn er ook mensen die wel Hamas goedpraten, die ook wel eens die watermeloen gebruiken. Alleen Yesilgöz maakt er een lulverhaal van dat die eerste groep op een soort hondenfluitje blaast voor die tweede.
Een goed voorbeeld is Wierd Duk, sla zijn tijdlijn er eens op na. Het is juist zo relevant omdat het inherent aan zijn stijl is.quote:Of leg mij dan eens uit wanneer een beschuldiging van een hondenfluitje wel aan de orde is? Wanneer is het wel objectief terecht? Het zegt meer over de persoon zelf.
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Anouchka van Miltenburg.
Ik wil hier niks mee zeggen, ik gooi de naam maar gewoon in de groep.
Liever dat dan die verbale kots van Dilanquote:Op woensdag 18 september 2024 17:10 schreef Vasilevski het volgende:
Dat accent van die Bonte bal doet mij 'pain'.
Ik vind de stem van Dilan veel erger. Bontenbal's stem is wat mij betreft niks mis mee.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:10 schreef Vasilevski het volgende:
Ik ben hem steeds meer gaan waarderenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:10 schreef Vasilevski het volgende:
Liberale partijen hebben we niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn toch vrij verroeste VVD-hart huilt nog steeds iedere keer een beetje als ik Dilan Yesilgöz de standpunten van de VVD hoor verdedigen. Wat een schande voor liberale politiek is dat.
Doorgeschoten liberale politiek!quote:Op woensdag 18 september 2024 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn toch vrij verroeste VVD-hart huilt nog steeds iedere keer een beetje als ik Dilan Yesilgöz de standpunten van de VVD hoor verdedigen. Wat een schande voor liberale politiek is dat.
Helaas niet nee.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Liberale partijen hebben we niet meer in Nederland.
Die heeft alles om langzaam richting populairste politicus van de middenstemmers te gaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:12 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik ben hem steeds meer gaan waarderen![]()
Dilan is sowieso tenenkrommend. Al was Wilders nog véél erger.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Water is nat inderdaad.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Catfight tussen Yeşilgöz en Ouwehand. Yeşilgöz uiteraard de aanstichter.
Gerdi Verbeet, Jeltje van Nieuwenhoven en Wim Deetman dat waren pas partijvoorzitters die nagenoeg geen fractie-politiek bedreven in hun rol als voorzitter.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Anouchka van Miltenburg.
Ik wil hier niks mee zeggen, ik gooi de naam maar gewoon in de groep.
Het is écht heel irritantquote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hij heeft toch al 3 keer gezegd nog 12 sprekers te gaan. Al meermaals benoemd dat Yesilgoz nog 20 minuten wil ouwehoeren.
Wilders geloof ik. Bij Yeşilgöz is het puur om het gewin.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dilan is sowieso tenenkrommend. Al was Wilders nog véél erger.
Hij is lekker bezig. Ik ben altijd anti CDA geweest maar Bontenbal vind ik een zeer bevlogen politicus die ik steeds meer ben gaan waarderen .quote:Op woensdag 18 september 2024 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die heeft alles om langzaam richting populairste politicus van de middenstemmers te gaan.
Dat heb ik meer met Jetten. Die is echt wel gegroeid in deze rol.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:16 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hij is lekker bezig. Ik ben altijd anti CDA geweest maar Bontenbal vind ik een zeer bevlogen politicus die ik steeds meer ben gaan waarderen .
Doe ik ook altijd als ik einde van de middag in een vergadering zit en voor 18.00 uur nog een pakketje moet ophalenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hij heeft toch al 3 keer gezegd nog 12 sprekers te gaan. Al meermaals benoemd dat Yesilgoz nog 20 minuten wil ouwehoeren.
Hij ook iddquote:Op woensdag 18 september 2024 17:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik meer met Jetten. Die is echt wel gegroeid in deze rol.
Je gelooft Wilders? Echt?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wilders geloof ik. Bij Yeşilgöz is het puur om het gewin.
quote:Op woensdag 18 september 2024 15:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders: "mensen hebben er niets aan als je iets roept, maar het kan niet"
![]()
![]()
![]()
Dit is écht hilarisch! Hij doet niet anders..
Dat grijze in zijn haar (geen aanval, ik heb het zelf ook), maakt hem ook minder een broekie, maar meer een ervaren politicus.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja ik dacht al dat ik deze vraag zou krijgen. Ik weet niet goed hoe ik het dan wel moest zeggen. Wilders komt geloofwaardiger over dan zij. Tuurlijk willen ze allebei zoveel mogelijk stemmers. Bij haar voelt het als een act en bij Wilders niet. Snap je het een beetje 😅quote:Op woensdag 18 september 2024 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je gelooft Wilders? Echt?
[..]
Daar worden we het niet over eens denk ik. Ik geloof gewoon niet dat het concept heel veel verduidelijkende waarde heeft. Maar ik volg Wierd Duk (ook een geweldig sneu figuur) niet, dus misschien mis ik wel eens wat. Ik zie hem nu vooral heel stoer lachen om die mensen waarvan de pagers zijn opgeblazen. Lekker gniffelen om iets waarbij ook kinderen zijn gestorven. Wat een held. Dat is geen hondenfluitje, dat is gewoon door een megafoon roepen "Ik ben een mongool".quote:Op woensdag 18 september 2024 17:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Oké, dan had ik het verkeerd geïnterpreteerd
[..]
Een goed voorbeeld is Wierd Duk, sla zijn tijdlijn er eens op na. Het is juist zo relevant omdat het inherent aan zijn stijl is.
Maar het gebeurt ook op links. Denk aan mensen die "from the river" gebruiken. Of DENK die een kaart post waar Israël niet eens is ingetekend.
Kortom is een dog whistle een relevant fenomeen omdat je door middel van een ogenschijnlijk onschuldige uiting een onderliggend radicaal/strafbaar/laakbaar standpunt in het debat poogt te poneren waarbij de "dader" niet zelden uit is op onrust stoken en/of polarisatie aanwakkeren op basis van desinformatie.
Ik genoot juist van die debatten die tot 5.00 doorgingen, zwaar voor de politici, maar ze worden er goed voor betaald.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:19 schreef Bocaj het volgende:
Stop gewoon om 22:00 uur en ga morgen verder.
Je gezondheid is ook een groot goed! Toch?
Hangt van je werkgever af!quote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die hardwerkende Nederlander gaat toch niet stipt om 5 uur naar huis?
Er zijn onder Arib heel veel klachten ontstaan onder het personeel, personeel dat wegliep omdat het regelmatig diep in de nacht werd. Personeel dat vaak buiten de stad woont en met het OV naar het werk gaat. Als voorzitter moet je daar veel meer op letten dan Arib deed (die deed sowieso weinig voor het personeel). Gewoon afhameren uiterlijk 22u, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bosma durft het ook echt een ramp te noemen als ze een beetje uitlopen. Dat is toch niet de mentaliteit van een kabinet dat er voor de hardwerkende Nederlander zit. Die hardwerkende Nederlander gaat toch niet stipt om 5 uur naar huis?
Ik snap wat je bedoeltquote:Op woensdag 18 september 2024 17:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja ik dacht al dat ik deze vraag zou krijgen. Ik weet niet goed hoe ik het dan wel moest zeggen. Wilders komt geloofwaardiger over dan zij. Tuurlijk willen ze allebei zoveel mogelijk stemmers. Bij haar voelt het als een act en bij Wilders niet. Snap je het een beetje 😅
Een goed huishouden (Huis/Man/Vrouw/Paar kinderen/Huisdieren) draaien is inderdaad een klus.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:25 schreef Vasilevski het volgende:
Graag ook aandacht voor de thuiswerkende Nederlander die om 17u niet naar huis hoeft. De hardwerkende Nederlander, al is het tijdens de lunchpauze in de gym, wasjes draaien tussen de meetings door, en de hond uitlaten. Ga er maar aanstaan.
Dat waren wel de leukere tijdenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn onder Arib heel veel klachten ontstaan onder het personeel, personeel dat wegliep omdat het regelmatig diep in de nacht werd. Personeel dat vaak buiten de stad woont en met het OV naar het werk gaat. Als voorzitter moet je daar veel meer op letten dan Arib deed (die deed sowieso weinig voor het personeel). Gewoon afhameren uiterlijk 22u, zou ik zeggen.
Dat stoort mij ook zo aan die vrouw, altijd sneren en persoonlijk worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Waarom kan Yesilgöz het steeds net niet laten al haar antwoorden met een persoonlijk sneertje te beginnen? De oppositie stelt zich hier best inhoudelijk op vind ik.
Het zegt vooral veel over haar. Maar ik vind het erg storend inderdaad, zoals ik eerder al opmerkte (persoonlijke aanvallen).quote:Op woensdag 18 september 2024 17:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Waarom kan Yesilgöz het steeds net niet laten al haar antwoorden met een persoonlijk sneertje te beginnen? De oppositie stelt zich hier best inhoudelijk op vind ik.
Ja in essentie wel mee eens, maar het doet me denken aan die verruiming van de BOR die om 3 uur 's nachts nog even aangenomen werd omdat niemand meer wist waar het allemaal over ging. Ze mogen zeker keihard werken voor dat salaris, maar wel bij volle verstand graag.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik genoot juist van die debatten die tot 5.00 doorgingen, zwaar voor de politici, maar ze worden er goed voor betaald.
Dit zijn wel de Algemene Politieke Beschouwingen, die moet je niet gaan voorzitten als je op tijd naar huis of naar bed wil. Schuif dan een andere voorzitter naar voren.
Dat is voor een hoop kamerleden niet tijdsgebondenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:32 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ja in essentie wel mee eens, maar het doet me denken aan die verruiming van de BOR die om 3 uur 's nachts nog even aangenomen werd omdat niemand meer wist waar het allemaal over ging. Ze mogen zeker keihard werken voor dat salaris, maar wel bij volle verstand graag.
hij blijft maar doorgaan met zijn tijd gelulquote:
Haha fair enoughquote:Op woensdag 18 september 2024 17:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is voor een hoop kamerleden niet tijdsgebonden
Hij mag wel eens kappen met dat gedram..quote:Op woensdag 18 september 2024 17:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Bosma richt zich nu maar op de spreker in plaats van degenen die interrumperen.
Dit is gewoon een hele slechte partijdige voorzitterquote:Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hij blijft maar doorgaan met zijn tijd gelul
nog nooit meegemaakt van een voorzitter
Ik vind Jetten nu wel sterker dan FraTiMa in ieder geval.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij liet de microfoon volgens mij expres even open staan als 'signaal' dat ie zich zorgen maakte over de tijd. Zo een ervaren voorzitter als Bosma maakt zo een foutje na al die jaren echt niet meer per ongeluk.quote:
Ook inderdaad (gezien bij eerdere debatten). Erg jammer. Want hij kán het wel, onpartijdig voorzitten.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit is gewoon een hele slechte partijdige voorzitter
Nee echt niet , dat maakt ook dat hij steeds meer zijn partijdigheid laat zien.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hij liet de microfoon volgens mij expres even open staan als 'signaal' dat ie zich zorgen maakte over de tijd. Zo een ervaren voorzitter als Bosma maakt zo een foutje na al die jaren echt niet meer per ongeluk.
Dat idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook inderdaad (gezien bij eerdere debatten). Erg jammer. Want hij kán het wel, onpartijdig voorzitten.
Vóórdat de PVV de grootste werd en hij TK-voorzitter werd.
Links is de schuld!quote:Op woensdag 18 september 2024 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
En weer onware valse sneren naar alles en iedereen
13 jaar de grootste geweest en in alle kabinetten dominant. Zelfs in Rutte-2 toen de PvdA maar 3 zetels kleiner was. Echt zero self-awareness.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dus ook een heel irritant verhaal vlakvna 4 kabinetten Rutte. En sowieso een VVD die het merendeel vd afgelopen decennia in de regering zat. Vaak als de grootste partij..
Walgelijk hypocriet gel*l
Wat een venijnige dame is het toch zeg. Speelt het steeds weer op de man, waar ik de oppositie dat geheel niet zie doen. Zelfs Timmermans stelt steeds vragen over de inhoud.quote:
Heel slecht ditquote:Op woensdag 18 september 2024 17:43 schreef Aberkullie het volgende:
Niet te hard zuchten, Bosma. Je mic staat aan
Ja en dan meteen boos worden als iemand haar op haar uitspraken aanvalt.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat een venijnige dame is het toch zeg. Speelt het steeds weer op de man, waar ik de oppositie dat geheel niet zie doen. Zelfs Timmermans stelt steeds vragen over de inhoud.
Hij heet Dijk, niet Van Dijkquote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja en dan meteen boos worden als iemand haar op haar uitspraken aanvalt.
Nu ook, van Dijk zou zijn interruptie hebben voorbereid.
Zero self awereness klopt wel want haar voorbereide verhaal waar ze achter elkaar Timmermans de maat meet is zeker niets beter.
Dat hebben we live gezien. Enige tijd terug.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
Yesilgoz beschuldigt Ouwehand van steun aan Hamas
[ afbeelding ]
En terecht.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Timmermans zelf gaf een prima reactie. Niet ingaan op die kleine pesterijtjes jegens de PvdA, maar haar gewoon de waarheid voorhouden inzake de rol van haar eigen VVD in het geheel.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Na 4 kabinetten Rutte en nu in een kabinet met de PVV alsnog gaan zeuren over de slechte keuzes van Timmermans is wel een prestatie hoor. Ik zie VVD-stemmers (in elk geval historisch gezien) niet als het domste deel der natie, hier valt toch helemaal niemand voor?
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef Aberkullie het volgende:
Nee want díe hardwerkende nederlanders bedoelen we niet!!
Ik ken er maar weinig hoor.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
Ik krijg schele koppijn van al die 'hardwerkende Nederlanders.'
En dat terwijl je lid was van de afgelopen 2 kabinetten, hoe dom kun je zijn. Denkt ze nou echt dat er alleen mensen met het geheugen van Rutte kijken?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef JAM het volgende:
Ze zegt nu eigenlijk: 'Ik zie nu voor het eerst in veertien jaar dat er een plan ligt dat we iets gaan doen, als VVD.'VOOR DE HARDWERKENDE NEDERLANDER.
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:48 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben het op dit punt met Dassen eens, het jeugdloon tot 21 slaat nergens op
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Minimumjeugdloon heeft een andere reden. Dat is om werken niet te verleidelijk te maken ten opzichte van studeren. Maar dat lijkt niemand meer te weten.
Jawel, zie de post van @hexagon. Vooral in stand houden.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:48 schreef Faraday01 het volgende:
Toen was studeren nog te betalenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Minimumjeugdloon heeft een andere reden. Dat is om werken niet te verleidelijk te maken ten opzichte van studeren. Maar dat lijkt niemand meer te weten.
Beter slim werken dan hard werken.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik ken er maar weinig hoor.De gemiddelde Nederlander is meer van de lunches tussen de middag en om 16 uur naar huis.
Turken zijn immers kenners op het gebied van genocide.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh, er is geen enkel bewijs gevonden voor steun van Ouwehand aan Hamas, ze heeft Hamas met klem net veroordeeld in Tweede Kamer zelf. Yesilgöz denkt sterker te staan als ze anderen een klein beetje pest en persoonlijk aanvalt, het is zo doorzichtig en gelukkig reageren diegenen erg sterk en toch inhoudelijk.quote:
Nee, zeker niet. Ik zal het nog eens zeggen: steun aan Palestijnen is niet hetzelfde als steun aan Hamas, net zoals dat kritiek op Israël geen jodenhaat is. Er zijn meer dan genoeg Palestijnen (het meerendeel zelf) die Hamas helemaal niet steunen en dat conflict ingesleurd zijn, zonder dat ze daar ooit om gevraagd hebben. Er zijn genoeg Israëliërs die Likud niet steunen, maar ook slachtoffers te betreuren hebben. Iedereen die daar een andere uitleg aan wil geven, die wil niets doen aan dat conflict oplossen, maar het alleen maar erger maken. Verder voorbeeld: wie het Noord-Koreaanse volk wil helpen en ondersteunen, is ook geen supporter van Kim. Wie het Iraanse volk wil helpen en ondersteunen, steunt daarmee ook Khomeini niet. Verwar een volk niet met de regering die hen opgedrongen is.quote:
Hoe kom je daar bij, en bovendien moeten de meeste studenten hierdoor meer uren werken om tijdens hun studie rond te komenquote:
Er is wel wat op te zeggen inderdaad. Ook omdat je vanaf 18 een verplichte basisverzekering moet hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:48 schreef Faraday01 het volgende:
Dat punt is inmiddels allang verwaterd!quote:
Lastig punt wel. Er zijn ook veel jongeren die helemaal niet kunnen, of willen studeren. In dat geval is het ook een rare vorm van rechtsongelijkheid. Wat dan in dat opzicht hélemaal een vreemde maatregel is, is dat als je wil studeren - maar om de een of andere reden geen middelbare schooldiploma hebt - je pas toelating via colloquium doctum kan doen vanaf je 21ste.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, zie de post van @:hexagon. Vooral in stand houden.
Volgens mij niet. Maar ik ben pas halverwege de middag aangehaaktquote:
Maar we hebben toch meer vakmensen nodig. Dat krijg je toch juist voor elkaar door het aantrekkelijk te maken om meteen uit school je werkende leven te beginnen. Niet door te zeggen tot je 21ste werk je voor jan lul.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het grorpbeerd. Bennu al straabelzopen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als je een drankspelletje doet met hardwerkend shotje nemen ben je bij Dylan echt binnen 2 minuten bezopen.
Is ze trouwens vergeten hoe lang VVD aan de macht is?
Algemene Politieke Beschouwingen (1e TK)quote:Op woensdag 18 september 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar ik ben pas halverwege de middag aangehaakt
Ik krijg ook zin om te gaan zuipen door dit hypocriete gel*l. Het is werkelijk niet te harden.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb het grorpbeerd. Bennu al straabelzopen.
Aah thnx!!quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Algemene Politieke Beschouwingen (1e TK)
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. F.C.G.M. Timmermans GroenLinks-PvdA 36 min
2. G. Wilders PVV 40 min
3. R.A.A. Jetten D66 20 min
4. D. Yesilgöz-Zegerius VVD 35 min
5. H. Bontenbal CDA 16 min
6. J.N. van Vroonhoven NSC 31 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
8. C.A.M. van der Plas BBB 18 min
9. S.R.T. van Baarle DENK 14 min
10. E. Ouwehand PvdD 14 min
11. T.H.P. Baudet FVD 14 min
12. C. Stoffer SGP 14 min
13. M.H. Bikker ChristenUnie 14 min
14. L.A.J.M. Dassen Volt 13 min
15. B.J. Eerdmans JA21 12 min
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij, en bovendien moeten de meeste studenten hierdoor meer uren werken om tijdens hun studie rond te komen
quote:https://www.ewmagazine.nl(...)llicht-gehad-74166w/
Kabinet wil minimumjeugdloon vasthouden
Jongeren zijn onervaren en compenseren dat met een lager loon. En ze kunnen daarvan rondkomen, want het gaat in de regel om bijbanen. Bovendien vreest de minister dat de arbeidsmarkt te veel lonkt bij te hoge lonen. Dat zou een te groot aantal schoolverlaters opleveren.
Ja, we maken er leuke grapjes over, maar ik heb daarnet toch echt een blikje Amstel opengetrokken.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik krijg ook zin om te gaan zuipen door dit hypocriete gel*l
Als je 19 bent is het minimumloon ruim 8 euro per uur. Daarmee kun je nooit zelfstandig rondkomen. En als je studeert mag je uren per week extra werken om rond te komen. Met als gevolg langer studeren. Dit is echt alleen in het belang van de ondernemers en dan vooral de grootgrutter.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Lastig punt wel. Er zijn ook veel jongeren die helemaal niet kunnen, of willen studeren. In dat geval is het ook een rare vorm van rechtsongelijkheid. Wat dan in dat opzicht hélemaal een vreemde maatregel is, is dat als je wil studeren - maar om de een of andere reden geen middelbare schooldiploma hebt - je pas toelating via colloquium doctum kan doen vanaf je 21ste.
Gaat ook om het ondersteunende personeel van de tweede kamer. Die moeten dan ook tot 3 uur snachts blijven.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bosma durft het ook echt een ramp te noemen als ze een beetje uitlopen. Dat is toch niet de mentaliteit van een kabinet dat er voor de hardwerkende Nederlander zit. Die hardwerkende Nederlander gaat toch niet stipt om 5 uur naar huis?
Ik wist dat oprecht niet. Je kunt je afvragen of studeren voor iedereen moet worden aangemoedigd.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Je hebt mensen die fysiek en/of essentieel werk doen, niet dat die zich nou allemaal uitsloven of zo, maar toch. En je hebt mensen op kantoor waar sommigen de kantjes er vanaf lopen, en anderen zichzelf onnodig in de stress werken, vaak ook om de shit van de eerste groep op te ruimen. Maar uiteindelijk doen de meeste mensen gewoon wat ze moeten doen om de schoorsteen rokende te houden. Soms op een wat hoger tempo en soms wat minder.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik ken er maar weinig hoor.De gemiddelde Nederlander is meer van de lunches tussen de middag en om 16 uur naar huis.
Maar was Jetten dan sneller klaar? Ik ging even om een boodschap maar heb hem volgens mij geen betoog horen geven.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef JAM het volgende:
[..]
2. G. Wilders PVV 40 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
Het is de onderbouwing waarom het is zoals het is.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat vindt een minister, dat is niet meer dan een particuliere mening.
Het zal denk ik alleen lang duren bij coalitiepartijen, bij Jetten waren er nauwelijks interrupties. Dus ik denk alleen nog alleen NSC en BBB.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:54 schreef JAM het volgende:
[..]
2. G. Wilders PVV 40 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
Jetten was heel snel klaar, ja. Die kreeg een vraag van Ouwehand en dat was het wel (en nog iemand, geloof ik. Niet heel bijzonder). Prima verhaal verder.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar was Jetten dan sneller klaar? Ik ging even om een boodschap maar heb hem volgens mij geen betoog horen geven.
Ja ze is lang van stof om heel weinig te zeggen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:59 schreef Puzzie het volgende:
Niet door te komen zo lang als dit duurt
Is het iets goeds dat 60 procent van Nederland zijn tijd tegenwoordig besteedt aan bullshitstudies en bullshitbanen op kantoor? Wat is er eigenlijk mis mee om na de middelbare school direct te gaan werken?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, zie de post van @:hexagon. Vooral in stand houden.
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ze is lang van stof om heel weinig te zeggen.
Een politieke mening, klinkt niet of het echt onderzocht is. Effect is wel duidelijk, meer winst voor Aholdquote:Op woensdag 18 september 2024 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de onderbouwing waarom het is zoals het is.
Het is: 'We hebben uw tonnen beloofd voor uw stem. Dank daarvoor. Daarvan gaan we over twee jaar misschien een heel klein deel van realiseren waar u verder geen reet aan heeft, en als dat niet lukt, dan zal dat vast aan die rare linksen liggen, dus stemt u dan maar nog eens op ons.'quote:Op woensdag 18 september 2024 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vooralsnog zijn de bijdragen vd fractievoorzitters vd partijen die in de regering zitten (Wilders en Yesilgöz tot op heden) ontzettend ongeloofwaardig en walgelijk hypocriet
Hardwerkende superhelden!quote:Op woensdag 18 september 2024 17:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het grappigste vond ik nog wel dat toen Dassen begon over dat jeugdloon. Yesilgos nog een soort overtreffende trap op de hardwerkende Nederlander probeerde te vinden. De extreem hardwerkende ondernemer, de bakker!
Omdat nogal duidelijk is dat hoewel ze het constant over die harde werkers heeft de ondernemers toch wel een treetje hoger staan.
Vakopleidingen aan het mbo vallen daar ook onder. Sterker nog, het is denk ik vooral voor die groep een belangrijke maatregel.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:57 schreef Vasilevski het volgende:
Ik wist dat oprecht niet. Je kunt je afvragen of studeren voor iedereen moet worden aangemoedigd.
Tis echt tenenkrommend. Tenenkrampend zelfs..quote:Op woensdag 18 september 2024 18:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is: 'We hebben uw tonnen beloofd voor uw stem. Dank daarvoor. Daarvan gaan we over twee jaar misschien een heel klein deel van realiseren waar u verder geen reet aan heeft, en als dat niet lukt, dan zal dat vast aan die rare linksen liggen, dus stemt u dan maar nog eens op ons.'
Dat is ook een gezeik iddquote:Op woensdag 18 september 2024 18:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In de trant van Jetten's belasting op e-vapes. Als ze nou gewoon wiet is legaliseren hebben ze ook weer wat budget. VVD is toch liberaal, we zijn al ingehaald door Duitsland op dat punt.
NPO Politiek en Nieuwsquote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef Aberkullie het volgende:
waar kijken jullie? Ik wil eigenlijk naar de tv streamen zodat ik ondertussen kan muten om een boekje te lezen
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef Aberkullie het volgende:
waar kijken jullie? Ik wil eigenlijk naar de tv streamen zodat ik ondertussen kan muten om een boekje te lezen
Geen idee. Ik kijk via Ziggo. Maar zie mijn aanvulling + de post van @Puzziequote:
App voor de tv welquote:Op woensdag 18 september 2024 18:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]![]()
Volgens mij heeft NPO geen app toch?
Dit hoef ik toch niet echt te gaan uitleggen hè?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het iets goeds dat 60 procent van Nederland zijn tijd tegenwoordig besteedt aan bullshitstudies en bullshitbanen op kantoor? Wat is er eigenlijk mis mee om na de middelbare school direct te gaan werken?
Ondanks dat hij 14 jaar premier was, daarvoor fractievoorzitter, staatssecretaris en weer daarvoor gewoon Kamerlid (vanaf 2003), was Rutte qua volwassen gedrag in debatten waar het moeilijk werd een verademing vergeleken bij zijn opvolger zeg. Wat een zure en venijnige houding, ze dacht de VVD weer de grootste te maken, maar werd zowel rechts als links ingehaald.quote:
Jawel.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit hoef ik toch niet echt te gaan uitleggen hè?
Misschien ben ik nou te optimistisch over het planvermogen van 16- tot 18-jarigen, maar die snappen toch ook wel dat je op den duur meer verdient met een mbo-opleiding in een sector waar vraag naar is, dan met alleen vmbo en een minimumloon als kassamedewerker? Voor welk probleem is een kunstmatig lager loon nou een oplossing?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vakopleidingen aan het mbo vallen daar ook onder. Sterker nog, het is denk ik vooral voor die groep een belangrijke maatregel.
En morgen gaan we die ambtenaar aan het werk zien.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ondanks dat hij 14 jaar premier was, daarvoor fractievoorzitter, staatssecretaris en weer daarvoor gewoon Kamerlid (vanaf 2003), was Rutte qua volwassen gedrag in debatten waar het moeilijk werd een verademing vergeleken bij zijn opvolger zeg. Wat een zure en venijnige houding, ze dacht de VVD weer de grootste te maken, maar werd zowel rechts als links ingehaald.
De VVD kan pas herstellen van hun electoraal verlies wanneer zij zelf wordt opgevolgd denk ik.
Dat je niet zoveel kansen hebt als je dan op je 30e werkloos raakt.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het iets goeds dat 60 procent van Nederland zijn tijd tegenwoordig besteedt aan bullshitstudies en bullshitbanen op kantoor? Wat is er eigenlijk mis mee om na de middelbare school direct te gaan werken?
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:14 schreef potjecreme het volgende:
Ik verheug mij op J.N. van Vroonhoven NSC.
Eigenlijk is ze vooral een slap aftreksel van Wilders.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ondanks dat hij 14 jaar premier was, daarvoor fractievoorzitter, staatssecretaris en weer daarvoor gewoon Kamerlid (vanaf 2003), was Rutte qua volwassen gedrag in debatten waar het moeilijk werd een verademing vergeleken bij zijn opvolger zeg. Wat een zure en venijnige houding, ze dacht de VVD weer de grootste te maken, maar werd zowel rechts als links ingehaald.
De VVD kan pas herstellen van hun electoraal verlies wanneer zij zelf wordt opgevolgd denk ik.
Wat precies? Ik val bijna in slaap hierquote:
Oh ,...ging over de BBB minister , maar ik zit nu alweer in een ander stukquote:Op woensdag 18 september 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat precies? Ik val bijna in slaap hier
Bij dit soort debatten wel. Maar als ze dan even bezig waren en er was iets fout gegaan was hij ook dit niveau. Dan wist Rutte opeens niet meer wat hij de dag ervoor nog had gezegd. Dat was de eerste paar keer knap, teflon Mark maar na die 13 jaar toch ook niet echt houdbaar.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vind het ook wat teleurstellend.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat precies? Ik val bijna in slaap hier
Dat ze het snappen, en dat ze bereid zijn om daar nog een paar jaar voor naar school te gaan zijn wel twee erg verschillende dingen. Zeker als er een inkomen lonkt dat voor een 17-jarige scholier erg hoog lijkt (maar het niet is en ook niet meer hard gaat groeien)quote:Op woensdag 18 september 2024 18:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien ben ik nou te optimistisch over het planvermogen van 16- tot 18-jarigen, maar die snappen toch ook wel dat je op den duur meer verdient met een mbo-opleiding in een sector waar vraag naar is, dan met alleen vmbo en een minimumloon als kassamedewerker? Voor welk probleem is een kunstmatig lager loon nou een oplossing?
Dat klopt, we hebben ze nodig, maar om daar dan maar een bepaald (groter) schoolverlaterspercentage voor in te plannen is wel erg cynisch. Daarnaast is het maar voor weinigen weggelegd om hun hele leven ongeschoold werk te blijven doen, en blijft het een erg onzekere vorm van inkomensvoorziening. Een basis om op terug te vallen (diploma tertiair onderwijs) is dus wenselijk.quote:En los daarvan, bepaalde laagopgeleide banen zijn wel essentieel. De banen waar 'de' Nederlander zogenaamd de neus voor ophaalt en waar we migranten voor nodig zouden hebben. Je kunt daar ook het gewone minimumloon voor betalen, hoef je ook geen migranten Nederlands te leren (als het aan Jimmy ligt).
Klopt, mijn punt ging dan ook over deze dikgedrukte zin.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bij dit soort debatten wel. Maar als ze dan even bezig waren en er was iets fout gegaan was hij ook dit niveau. Dan wist Rutte opeens niet meer wat hij de dag ervoor nog had gezegd. Dat was de eerste paar keer knap, teflon Mark maar na die 13 jaar toch ook niet echt houdbaar.
Toch zeker véél liever Rutte dan Yesilgoz. Rutte had in ieder geval niet de behoefte om constant in de aanval te gaan terwijl hij regeerde. Maar het 0 verantwoording nemen heeft Dylan volgens mij van hem overgenomen maar zij begint daar al mee, Rutte durfde in ieder geval ergens voor te staan nadat hij een regering bij elkaar had gekregen.
Ja, dat waren bijvoorbeeld de bedenkers van de 2e fase destijds ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien ben ik nou te optimistisch over het planvermogen van 16- tot 18-jarigen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |