abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214979235
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214979239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, geen enkel probleem mee. Haïtianen eten katten in Haïti. Dat is geen verzinsel of iets dergelijks. Het lijkt mij alleen maar logisch dat ze dat gebruik mee hebben genomen naar de VS.
Maar daar is dus geen bewijs voor. Jij komt nota bene aanzetten met een bron die met een beschuldigende vinger wijst naar een compleet andere bevolkingsgroep naar een compleet andere stad.

Ik herhaal: er is geen bewijs en Trump blijft de beschuldiging herhalen, waardoor een bevolkingsgroep krijgt te maken met haat en geweld. En wat Snert hierboven terecht opmerkt. Zelfs als het waar is, dan is het alsnog idioot om verwijten te maken richting een complete bevolkingsgroep.

En had je ook meegekregen dat de beschuldigingen van Trump worden toegejuicht door een neo-nazistische groep? Zie mijn eerdere post in het vorige topic.
pi_214979403
twitter

Wtf, deze had ik in 2021 even gemist. :')
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214979417
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar daar is dus geen bewijs voor. Jij komt nota bene aanzetten met een bron die met een beschuldigende vinger wijst naar een compleet andere bevolkingsgroep naar een compleet andere stad.

Ik herhaal: er is geen bewijs en Trump blijft de beschuldiging herhalen, waardoor een bevolkingsgroep krijgt te maken met haat en geweld. En wat Snert hierboven terecht opmerkt. Zelfs als het waar is, dan is het alsnog idioot om verwijten te maken richting een complete bevolkingsgroep.

En had je ook meegekregen dat de beschuldigingen van Trump worden toegejuicht door een neo-nazistische groep? Zie mijn eerdere post in het vorige topic.
Er is geen bewijs dat het specifiek Haïtianen zijn, dat klopt.
Desalniettemin is er wel aandacht voor Springfield Ohio waar de mensen wel te kampen hebben met Haïtianen.
pi_214979451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Desalniettemin is er wel aandacht voor Springfield Ohio waar de mensen wel te kampen hebben met Haïtianen.
Kortom, er is geen bewijs voor de beschuldigingen die door Trump worden geuit, maar een bevolkingsgroep krijgt wel te maken met haat en bedreigingen als gevolg van die ongefundeerde beschuldigingen.

Jij vindt dat niet problematisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 14-09-2024 17:47:02 ]
pi_214979569
Hier is het bewijs.
twitter

Is het nou een keer klaar :{
(Ik kijk naar jou @Chivaz )
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214979620
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kortom, er is geen bewijs voor de beschuldigingen die door Trump worden geuit, maar een bevolkingsgroep krijgt wel te maken met haat en bedreigingen als gevolg van ongefundeerde beschuldigingen.

Jij vindt dat niet problematisch
?
De vraag stellen is hem beantwoorden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214979685
Springfield hospitals lock down due to bomb threats

quote:
These incidents come after multiple government buildings and schools were evacuated and closed this week due to bomb threats and safety concerns.
Hilarisch man. Echt wel. Gewoon een gebbetje.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214979711
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2024 17:29 schreef Barbusse het volgende:
Springfield hospitals lock down due to bomb threats
[..]
Hilarisch man. Echt wel. Gewoon een gebbetje.
Maar wat hebben ze in Springfield last van Haitianen he?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214979928
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 17:17 schreef capricia het volgende:
Hier is het bewijs.
[ x ]

Is het nou een keer klaar :{
(Ik kijk naar jou @:chivaz )
Lmao, is goed hoor.
  zaterdag 14 september 2024 @ 17:53:39 #11
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214980007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat een ronduit misselijke en domme opmerking zeg. Word je nou zelf nooit eens ziek van jezelf? Dit is je stelling: 'Het maakt niet uit dat er geen enkel bewijs is voor de sleetse, racistische lulkoek die er over Haïtianen wordt verkondigd, als er maar iets over verkondigd wordt zodat er aandacht voor komt.' :r .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 14 september 2024 @ 17:54:47 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214980023
quote:
81s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]

Wtf, deze had ik in 2021 even gemist. :')
Wat een baas. ;)
Wel een lage lat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214980468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als ik zie wat voor zieke shit hier over mensen geroepen word waaronder ik zelf waarom zou ik dan ineens gespeeld moreel verontwaardigd moeten doen. Ga lekker iemand anders lastigvallen met je neppe verontwaardiging.
Dus omdat jij vindt dat er misselijkmakende uitingen worden gedaan in deze reeks is het in jouw ogen geen probleem dat een bevolkingsgroep in de VS ten onrechte wordt beschuldigd en als gevolg daarvan krijgt te maken met haat en dreigementen?

Bijzonder.
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:26:11 #14
37950 JAM
pi_214980809
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 14-09-2024 19:28:33 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214980850
Post racìstische shit wat gewoon aantoonbaar onwaar is en krijgt dan het verwijt racistische shit te posten wat aantoonbaar onwaar is. Rara politiepet.

Ik wist niet dat iemand daardoor zo van slag raaktie dattie zich daarom verplicht voelde nòg meer racistische shit te gaan posten.

Same playbook.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:31:27 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214980858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:30 schreef Barbusse het volgende:
Post racìstische shit wat gewoon aantoonbaar onwaar is en krijgt dan het verwijt racistische shit te posten wat aantoonbaar onwaar is. Rara politiepet.

Ik wist niet dat iemand daardoor zo van slag raaktie dattie zich daarom verplicht voelde nòg meer racistische shit te gaan posten.

Same playbook.
Ho ho, je mag het niet racistisch noemen hoor. Zie de geëdite post voor de jouwe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214980862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope, ik zag je morele verontwaardiging ook nergens toen de helft van het land deplorable werd genoemd. Ik zag je ook niets zeggen toen verschillende mensen waaronder ik zelf voor rechtsextremist werd uitgemaakt of nog veel erger zelfs. Nogmaals bespaar me je krokodillentranen, het interesseert mij echt weinig.
De helft van het land werd niet deplorabel genoemd. Wat je inmiddels toch wel zou moeten weten.

quote:
I know there are only 60 days left to make our case – and don't get complacent; don't see the latest outrageous, offensive, inappropriate comment and think, "Well, he's done this time." We are living in a volatile political environment.

You know, to just be grossly generalistic, you could put half of Trump's supporters into what I call the basket of deplorables. (Laughter/applause) Right? (Laughter/applause) They're racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamophobic – you name it. And unfortunately, there are people like that. And he has lifted them up. He has given voice to their websites that used to only have 11,000 people – now have 11 million. He tweets and retweets their offensive hateful mean-spirited rhetoric. Now, some of those folks – they are irredeemable, but thankfully, they are not America.

But the "other" basket – the other basket – and I know because I look at this crowd I see friends from all over America here: I see friends from Florida and Georgia and South Carolina and Texas and – as well as, you know, New York and California – but that "other" basket of people are people who feel the government has let them down, the economy has let them down, nobody cares about them, nobody worries about what happens to their lives and their futures; and they're just desperate for change. It doesn't really even matter where it comes from. They don't buy everything he says, but – he seems to hold out some hope that their lives will be different. They won't wake up and see their jobs disappear, lose a kid to heroin, feel like they're in a dead-end. Those are people we have to understand and empathize with as well.
pi_214980885
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ho ho, je mag het niet racistisch noemen hoor. Zie de geëdite post voor de jouwe.
Die kan ik dus niet meer zien. Neemt niet weg dat dit soort promotie van onversneden racisme gewoon benoemd en bestreden moet worden.
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:36:50 #19
37950 JAM
pi_214980915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope, ik zag je morele verontwaardiging ook nergens toen de helft van het land deplorable werd genoemd. Ik zag je ook niets zeggen toen verschillende mensen waaronder ik zelf voor rechtsextremist werd uitgemaakt of nog veel erger zelfs. Nogmaals bespaar me je krokodillentranen, het interesseert mij echt weinig.
Dit is toch weer gewoon precies hetzelfde calimerogedrag? Dit is toch ook weer: 'Maar als hullie dat dat dat zeggen, dan zeg je er niets van en dat is niet éérlijk!' Dit is toch gewoon erkennen dat je een racist bent, maar dat het je niet interesseert wat een ander daarvan vindt, of begrijp ik dat nu verkeerd? Je hebt hiermee toch op geen enkele manier tegengesproken dat je rare uitlating van: 'Ach, ook al eten Haitianen geen honden en/of katten op, toch is het goed dat er aandacht (in dit geval dus haat en dreigementen) voor ze komt' inderdaad gewoon dom en sleets racisme is? Dan gaat het toch helemaal niet om wat die mensen doen en laten, maar púúr om het feit dat het Haitianen zijn? Dat kan je toch niet anders uitleggen dan misselijkmakend racisme?
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:38:58 #20
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214980938
Onbegrijpelijk dat jullie er maar op in blijven gaan :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214981141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De helft van het land werd niet deplorabel genoemd. Wat je inmiddels toch wel zou moeten weten.
[..]

Nou gelukkig, dat maakt het zoveel beter.
  zaterdag 14 september 2024 @ 19:55:52 #22
37950 JAM
pi_214981184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 19:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou gelukkig, dat maakt het zoveel beter.
Nou, gelukkig. Ook daar zat je dus weer uit je nek te lullen en te janken om niets.
  Overall beste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 20:34:00 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214981783
twitter

Lekker bezig, ouwe.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 14 september 2024 @ 20:35:05 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214981807
Even iets anders tussen de onderlinge discussie door :).

Interview van gisteren met Harris. Eerste vraag: wanneer het gaat over prijzen naar beneden brengen en het leven betaalbaarder te maken voor mensen, wat zijn een aantal specifieke zaken die je in gedachten hebt?

twitter

"Let's start with this, I was raised a middle class kid bla bla."

Op YouTube even wat langer gekeken. Dit hele antwoord is zo'n beetje 1-op-1 hetzelfde riedeltje als de eerste vraag bij het debat. Inclusief I love our small business owners en dat ze opgevoed is door iemand die ze hun tweede moeder noemden.

Zonder dit over Trump te maken, maar gewoon even analyserend m.b.t. Harris. Voor de mensen die hopen dat ze wint: het is toch ook niet best dat je gewoon totaal ingestudeerde wollige verhalen over jezelf te pas en te onpas exact hetzelfde gebruikt als antwoord op elke vraag? Niet een beetje, maar gewoon vrijwel letterlijk dezelfde tekst.

Ik krijg hierdoor wel het idee dat hier een actrice aan het woord is die niet vanuit haar eigen denkbeelden spreekt, maar gewoon de juiste ingestudeerde passage oplepelt wanneer ze denkt dat die het beste is bij een vraag. :{
pi_214981987
Het is mij wel opgevallen, ja.

Tegelijkertijd is het verhaal / de klacht, dat mensen haar onvoldoende/ niet kennen.
Vanuit dat gegeven vermoed ik, dat zij zichzelf iedere keer zo presenteert als inleiding.
Radioluisteraars zijn geen tv kijkers zijn geen rally bezoekers .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')