abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214972790
Recenter artikel.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rncentrales-a4864924

quote:
Coalitie vreest dat de staat zelf moet opdraaien voor bouw nieuwe kerncentrales

+ Leeslijst
ACHTERGROND
Kernenergie Private investeerders deinzen terug voor deelname aan de bouw van kerncentrales, omdat ze dat financieel te riskant vinden. De coalitie ziet de bui al hangen, zeggen ingewijden.
Artikel uit de originele OP.
quote:
Kabinet: twee nieuwe kerncentrales in Borssele in 2035

Het kabinet wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat blijkt uit conceptstukken die in handen zijn van de politieke redactie van RTL Nieuws. De centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. Het Rijk zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw.

De bouw van de nieuwe centrales werd al aangekondigd in het regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt. Hoeveel het Rijk uiteindelijk precies zal bijdragen, maakt het kabinet nu nog niet bekend.

Volgens het kabinet is Borssele bij uitstek geschikt, vanwege de reeds aanwezige nucleaire infrastructuur van de al bestaande kerncentrale daar en de ruimte die er is.

'Langjarig, complex en kostbaar'
De bouw van nieuwe kerncentrales is een 'langjarig, complex en kostbaar traject', schrijft minister Jetten voor Klimaat en Energie in de stukken. Daarom is het van belang dat er zo snel mogelijk begonnen wordt met de eerste voorbereidingen. Wel zal er nog 'veelomvattende besluitvorming' moeten plaatsvinden met 'zorgvuldige afwegingen'.

Het kabinet hoopt dat tussen 2025 en 2028 de eerste bouwvergunningen kunnen worden afgegeven. De bouw van de nieuwe centrales kan dan vanaf 2028 beginnen, waarbij uiterlijk in 2035 de reactoren in gebruik kunnen worden genomen.

Ook voor onderzoek naar de bouw van kleinere kerncentrales, de zogenoemde Small Modular Reactors, zal subsidie worden vrijgemaakt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rncentrales-borssele

[ Bericht 9% gewijzigd door KareldeStoute op 14-09-2024 09:56:11 ]
pi_214972809
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Het Rijk zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw.
Fijn dat de consument er een keer niet voor op hoeft te draaien _O_
pindazakje
pi_214972826
Gaat het rijk dan concurreren met de Eneco's in ons land?

We zijn tenslotte allemaal aandeelhouder. ;)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214973194
Denken echt in 7 jaar die draaiende te hebben _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214973384
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:58 schreef capricia het volgende:
Gaat het rijk dan concurreren met de Eneco's in ons land?

We zijn tenslotte allemaal aandeelhouder. ;)
Briljant plan inderdaad. De overheid gaat de markt verslaan, wat kan er mis gaan?
pi_214973489
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Briljant plan inderdaad. De overheid gaat de markt verslaan, wat kan er mis gaan?
Eneco is ook pas sinds een paar jaar niet meer van de overheid hé.
pi_214973659
quote:

[..]
De woningmarkt privatiseren, wat kon er misgaan?
pi_214974771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:25 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Wat is daar precies aan geprivatiseerd?
pi_214974787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die hebben de overheden (provincies en gemeenten, een heel ander soort overheden dan het Rijk) op een heel slim moment verkocht. De kopers hebben daar flink op af moeten schrijven…
pi_214975186
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:35 schreef halfway het volgende:
Denken echt in 7 jaar die draaiende te hebben _O- _O-
Dan ben je amper door de procedures heen inderdaad!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214975197
quote:

[..]
Ik heb de tijd van Kalkar nog meegemaakt. Meen dat de Nederlandse consument extra voor z'n kWh's moest betalen en dat het non-project diezelfde consument,1 miljard gulden(!) heeft gekost
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214975216
Technisch kan je in 7 a 8 jaar een kerncentrale bouwen. In Nederland procedureland moet je daar alleen nog een jaar of 10-15 bij optellen.

Maar dat is geen excuus. Dat is namelijk al vanaf de jaren 80 het excuus om niet te beginnen. Als we toen niet naar dat gezanik hadden geluisterd hadden we nu al kerncentrales.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214975238
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 09:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar dat is geen excuus. Dat is namelijk al vanaf de jaren 80 het excuus om niet te beginnen. Als we toen niet naar dat gezanik hadden geluisterd hadden we nu al kerncentrales.
Het waren typisch partijen als PvdA, D"66 en CDA die mordus ridicus tegen waren
pi_214975418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 09:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Technisch kan je in 7 a 8 jaar een kerncentrale bouwen. In Nederland procedureland moet je daar alleen nog een jaar of 10-15 bij optellen.

Er zijn wel meer excuses natuurlijk. Zo weten we nog altijd niet hoe we het afvalprobleem voor de komende millennia goed gaan regelen, kunnen kerncentrales zonder subsidie niet mee op de stroommarkt, zijn de alternatieven veel beter geworden en is er gewoon veel maatschappelijk verzet.
Zelfs Borssele zit niet echt te wachten op een extra centrale (althans ze stellen zoveel voorwaarden dat het praktisch onmogelijk wordt).

Daarnaast duurt het in bijna alle landen gewoon zo lang (op China na wellicht maar of dat een handig voorbeeld is…).
pi_214975427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb de tijd van Kalkar nog meegemaakt. Meen dat de Nederlandse consument extra voor z'n kWh's moest betalen en dat het non-project diezelfde consument,1 miljard gulden(!) heeft gekost
Erg duur grapje inderdaad…
pi_214983454
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2024 22:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je zo blind de kernlobby volgt snap ik je punt. Dan zijn praktische problemen en feiten maar lastig ;).
Dat is het grootste verschil tussen ons: jij volgt Greenpeace, ik heb het allemaal zelf uitgezocht. Dus jij weet niet hoe het werkt en volgt gewoon het evangelie, terwijl ik dat wel weet.
pi_214983513
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2024 07:24 schreef Falco het volgende:

[..]
Ik ben vooral tegen het weggooien van miljarden euro's en als gevolg daarvan tegen kernenergie.
Ja, jij gooit ze liever weg met het bouwen van steeds nuttelozere windturbines en zonnepanelen, die niet meer produceren omdat ze allemaal tegelijkertijd stil staan.
pi_214983552
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2024 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kernenergie is net zo goed aanbodgestuurd. Het kan immers alleen een beetje functioneren als de staat voor continue afname een vaste prijs garandeert en subsidieert.

Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat het op die hoogte op zee niet of te hard waait?
Ah, je begrijpt er dus echt niets van.
pi_214983651
TL;DR: we weten allemaal van de Amerikaanse stripverhalen, dat blootstelling aan radioactiviteit resulteert in allerlei mutaties, vaak met onzinnige superkrachten. En anders ga je er akelig aan dood, zoals we in veel films hebben gezien. Meer hoef je niet te weten.
pi_214983686
quote:

In Europa is het bouwen van een kerncentrale de laatste tientallen jaren nooit in 7-8 jaar gelukt volgens mij. En de meeste recente projecten (Finland, Frankrijk, Engeland) zijn allemaal vele jaren uitgelopen.
pi_214983715
Deze discussie is eigenlijk gewoon zinloos want ze komen er toch niet. Al vaak genoeg uitgelegd waarom niet. De voorstanders spreek ik graag nog even aan over een jaar of tien. Om ze uit te lachen ja.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_214983724
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In Europa is het bouwen van een kerncentrale de laatste tientallen jaren nooit in 7-8 jaar gelukt volgens mij. En de meeste recente projecten (Finland, Frankrijk, Engeland) zijn allemaal vele jaren uitgelopen.
Klopt maar blijkbaar moet het in Nederland allemaal compleet anders kunnen.
pi_214983757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 22:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is het grootste verschil tussen ons: jij volgt Greenpeace, ik heb het allemaal zelf uitgezocht. Dus jij weet niet hoe het werkt en volgt gewoon het evangelie, terwijl ik dat wel weet.
Ik volg het onderwerp al vrij lang (volgens mij was mijn eerste reactie ooit op dit forum, eind vorige eeuw, zelfs over kernenergie.) en ken alle argumenten over een weer prima.

Wat mij betreft moet je altijd voorzichtig zijn met het volgen van mensen of organisaties of ze ergens nu erg voor of tegen zijn. Daarom benadruk ik het belang van feiten ook graag. En die zijn niet altijd in lijn met de belangen van de kernlobby ;).
pi_214983768
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Deze discussie is eigenlijk gewoon zinloos want ze komen er toch niet. Al vaak genoeg uitgelegd waarom niet. De voorstanders spreek ik graag nog even aan over een jaar of tien. Om ze uit te lachen ja.
Je bedoelt: om te janken dat de stroom zo vaak uitvalt?
pi_214983790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij bent zo ontzettend gehersenspoeld om er voor te zijn dat discussiëren zinloos is. Hier laat ik het maar bij.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_214983840
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik volg het onderwerp al vrij lang (volgens mij was mijn eerste reactie ooit op dit forum, eind vorige eeuw, zelfs over kernenergie.) en ken alle argumenten over een weer prima.

Wat mij betreft moet je altijd voorzichtig zijn met het volgen van mensen of organisaties of ze ergens nu erg voor of tegen zijn. Daarom benadruk ik het belang van feiten ook graag. En die zijn niet altijd in lijn met de belangen van de kernlobby ;).
Ok, prima.

Maar waar komt dan je ongebreidelde optimisme over de gigantische en extreem goedkope accu's die we dan nodig hebben vandaan? Of is dat dan handwavium?

Het kan natuurlijk ook, dat je verwacht dat we de helft van de energievoorziening met fossiele brandstoffen blijven doen en de klimaatdoelen gewoon niet gaan halen. Dat is natuurlijk ook prima, dat geloof ik namelijk ook. Mijn stelling is gewoon: als we die klimaatdoelen ook echt willen halen, dan is kernenergie onze enige keuze.

De keuze tussen de minste van twee kwaden? Ik ga dan voor gewoon niets doen.
pi_214983851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Jij bent zo ontzettend gehersenspoeld om er voor te zijn dat discussiëren zinloos is. Hier laat ik het maar bij.
Ok, vertel dan eens hoe het moet gaan werken. Hoe ga jij er voor zorgen dat er 24/7 230 volt uit het stopcontact komt?

Ik heb dat al heel vaak gedaan, maar van jou heb ik dat nog niet gehoord.
  zondag 15 september 2024 @ 00:29:31 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214984448
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2024 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
Kernenergie is net zo goed aanbodgestuurd. Het kan immers alleen een beetje functioneren als de staat voor continue afname een vaste prijs garandeert en subsidieert.

Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat het op die hoogte op zee niet of te hard waait?
O M G. Wat zit je hier te raaskallen? Begrijp jij het verschil wel tussen vraag- en aanbodgestuurd? |:( Afnamegarantie heb je juist bij windmolens omdat er anders geen enkele partij in wil investeren. Kernenergie moet je helemaal niet aan marktpartijen overlaten, maar in eigen beheer ontwikkelen zodat je niet met absurde rentekosten zit die marktpartijen rekenen bij dit soort risicovolle projecten. Het risico zit hem niet zo zeer in de techniek maar vooral in de publieke opinie die telkens wijzigt en daardoor nieuwe eisen stelt terwijl de bouw al in volle gang is.

Ik heb een dynamisch contract en ik zie aan de prijzen hoe hard het waait. Het is of te veel waardoor de prijzen negatief worden, of te weinig waardoor de prijzen in avonduren torenhoog zijn. Het is eigenlijk zelden dat het goed uitkomt, dus vooral in de avonduren wanneer het nodig is. Eigenlijk zou elke windmolen een accu moeten hebben zodat ze leveren wanneer er vraag is. Windmolens lijken rendabel omdat de bufferkosten over de schutting worden gegooid. Laat ze de accukosten zelf betalen, eens zien of marktpartijen nog geïnteresseerd zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_214985085
quote:

[..]
Dat is het grootste verschil tussen ons: ik heb het allemaal zelf uitgezocht.
Maar hoe zit het hu met de hoogradioactieve afval hoeveelheden?
pi_214985222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Klopt, Eneco was van de Gemeentes en de Provincies.
pi_214985227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:25 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
De woningmarkt privatiseren moet nog steeds gebeuren: zolang bouwgrond wordt uitgegeven tegen woekerprijzen om de gemeentes aan geld te helpen teneinde hun begrotingstekorten te laten wegwerken en minder bedeelden te subsidiëren, is de woningmarkt een melkkoe voor overheden. En dus de woningmarkt een star moloch aan de grillen van de overheid overgeleverd.
pi_214985256
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:05 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarom benadruk ik het belang van feiten ook graag.
Wat zijn de feiten dan?
pi_214985272
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 08:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die hoeveelheden zijn gering. Hoogradioactief is ook niet het probleem, de lange halveringstijd van veel radioactieve isotopen is het probleem.
pi_214985429
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 08:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Die hoeveelheden zijn gering. Hoogradioactief is ook niet het probleem, de lange halveringstijd van veel radioactieve isotopen is het probleem.
Een microgram polonium is ook erg gering je gaat er als mens wel dood aan.

Helaas is het meeste hoogradioactief afval juist het afval met lange halveringstijd. Als hoogradioactief afval een halfwaardetijd van seconden had zou het niet meer radioactief zijn binnen een maand. :D
pi_214985477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Niels heeft helemaal geen stroom nodig in zijn alternatieve hippyhut joh...
En hij denkt dat iedereen zo leeft
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214985508
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 08:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Klopt, Eneco was van de Gemeentes en de Provincies.
Gemeenten en provincies zijn geen overheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214988916
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gemeenten en provincies zijn geen overheid?
Jawel, ik beaam en nuanceer je "overheid" punt
pi_214989075
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 09:13 schreef Basp1 het volgende:

Een microgram polonium is ook erg gering je gaat er als mens wel dood aan.

Helaas is het meeste hoogradioactief afval juist het afval met lange halveringstijd. Als hoogradioactief afval een halfwaardetijd van seconden had zou het niet meer radioactief zijn binnen een maand. :D
Polonium-210 is uiterst radioactief: het zendt alfastraling uit en heeft een halveringstijd van 138 dagen. Kan je toch niet een lange halveringstijd noemen?

Verder kan je alfastraling makkelijk afschermen met een paar cm perspex omhulling. Je moet het niet inademen of inslikken, dan ben je i.d.d. een Litvinenko de Tweede.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 15-09-2024 15:11:59 ]
pi_214989492
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt maar blijkbaar moet het in Nederland allemaal compleet anders kunnen.
In Nederland doet men het natuurlijk slim!
pi_214989570
quote:

[..]
Er is zo veel informatie, dat ga je als amateur zonder achtergrond in dit vakgebied lang niet allemaal kunnen uitzoeken en begrijpen. Dus tenzij je een master in dit vakgebied hebt, of misschien een phd in een gerelateerd vakgbied, ben ik weinig onder de indruk van een of andere internet-expert die schrijft: 'ik heb het allemaal zelf uitgezocht'.
pi_214989799
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 15:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er is zo veel informatie, dat ga je als amateur zonder achtergrond in dit vakgebied lang niet allemaal kunnen uitzoeken en begrijpen. Dus tenzij je een master in dit vakgebied hebt, of misschien een phd in een gerelateerd vakgbied, ben ik weinig onder de indruk van een of andere internet-expert die schrijft: 'ik heb het allemaal zelf uitgezocht'.
Het is ook voor een groot deel "fingerspitzengefühl". Met een onbekend aantal factoren en idem uitkomst. Steenkool wordt al millennia gebruikt voor energievoorziening, men had echt geen flauwe notie van de broeikasgaseffecten.
pi_214990664
quote:

Het is meer dat je met dergelijke optimistische tijds- maar ook kostenramingen je eigen teleurstelling organiseert. Ga gewoon uit van een realistische termijn en een realistisch budget: die in onze omgeving gingen allemaal x 3 qua kosten. Bij ons zelf duurde het vervangen van Petten, waar eigenlijk niemand tegen was, ook veel langer.

Als men die dingen zo nodig wil bouwen prima, maar laat de bullshit achterwege en doe het gewoon met een realistisch plan en tijdslijn.
pi_215002255
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 15:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk. En nee, dat is geen Dunning-Kruger, maar gewoon je hele leven dingen uitzoeken en toetsen. Ik ben ook een wetenschapper, die zijn tijd besteed aan onderzoek en rapporten maken, ik heb er alleen (helaas) niet voor geleerd en krijg er (helaas) ook niet voor betaald.
pi_215002552
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:48 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Het is meer dat je met dergelijke optimistische tijds- maar ook kostenramingen je eigen teleurstelling organiseert. Ga gewoon uit van een realistische termijn en een realistisch budget: die in onze omgeving gingen allemaal x 3 qua kosten. Bij ons zelf duurde het vervangen van Petten, waar eigenlijk niemand tegen was, ook veel langer.

Als men die dingen zo nodig wil bouwen prima, maar laat de bullshit achterwege en doe het gewoon met een realistisch plan en tijdslijn.
Dat is natuurlijk het belangrijkste voor de hele energietransitie. Mensen toestaan om random dingen te doen die mogelijk een positief effect zouden kunnen hebben, gaat niet werken. Stel een doel, maak een plan en voer dat uit.
pi_215002743
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:48 schreef tizitl2 het volgende:
Bij ons zelf duurde het vervangen van Petten, waar eigenlijk niemand tegen was, ook veel langer.
De HFR? Wordt die vervangen dan?
  maandag 16 september 2024 @ 22:37:06 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_215003219
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 21:43 schreef blomke het volgende:

[..]
De HFR? Wordt die vervangen dan?
Ja, want het einde van levensduur komt in zicht, rond 2030.

De bouw van de nieuwe Pallas-reactor is inmiddels begonnen. https://www.pallasreactor.com/
pi_215003340
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 08:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
  maandag 16 september 2024 @ 23:33:32 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215003531
quote:

[..]
Dat is grappig. Dat heb ik nou met mensen met de academische ziekte. Ze zijn briljant op theoretisch gebied in hun vak, maar daar buiten zijn ze wereldvreemd en op praktisch gebied niet succesvol, zelfs niet als het hun eigen theorieën betreft. Dan heb ik liever een ervaringsdeskundige, wellicht theoretisch minder onderlegd dan de academicus, maar de inzichten slaan de plank wel raak.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215004067
quote:
12s.gif Op maandag 16 september 2024 23:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is grappig. Dat heb ik nou met mensen met de academische ziekte. Ze zijn briljant op theoretisch gebied in hun vak, maar daar buiten zijn ze wereldvreemd en op praktisch gebied niet succesvol, zelfs niet als het hun eigen theorieën betreft. Dan heb ik liever een ervaringsdeskundige, wellicht theoretisch minder onderlegd dan de academicus, maar de inzichten slaan de plank wel raak.
Hoe realistisch vind je de zelfbenoemde ervaringsdeskundigen die hier roepen binnen 8 jaar 2 a 4 centrales voor minimale investeringen neer te kunnen zetten, inclusief vergunningverlening, en het afvalprobleem blijkbaar niet bestaat :')
pi_215004433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 06:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe realistisch vind je de zelfbenoemde ervaringsdeskundigen die hier roepen binnen 8 jaar 2 a 4 centrales voor minimale investeringen neer te kunnen zetten, inclusief vergunningverlening, en het afvalprobleem blijkbaar niet bestaat :')
Inderdaad, praktisch gezien volslagen wereldvreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')